Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
[justify]Gábor! Van már időpont a klub közgyűlésére? Ha még nincs, ugye felteszitek majd ide a honlapra? Szeretnék menni, hogy ezt az alkatrész-mentési ügyet elindítsuk. ST[/justify]
Üdv. Olyan dolog felől érdeklődnék hogy szűkségem lenne 2 db trabantklubbos rendszámkeretre, meg 2 db műanyag álló trabijelre! Emlékeim szerint mindkettő kapható szokott lenni Alsóörsön! Hogy tudnék ilyenhez hozzájutni? Köszieti
[justify]Néhány napja agyalok ezen a bontott alkatrész ügyön. Majd át kell böngésznem néhány vonatkozó jogszabályt, különböző ötlet-változatokat kell összehasonlítanom, úgyhogy tényleg nem egyszerű. A közgyűlésig remélem van még idő. Mikor lesz egész pontosan?[/justify]
Pedig itt a Csilla, csak csütörtökön 10-től kezdett! Meg többször is kell próbálkoni, mert utolsó napok vannak karácsony előtt, és egyszerre szól 4 telefon. Most akar mindenki mindent intézni hamar-hamar.
Én igyekeztem általánosságban, felelős klubelnökként, de semmiképp szakmailag kompetensnkét felhívni a figyelmet a veszélyekre.
Te mint gyakorlott utángyártó, tudod igazán hogy mit jelent a formakészítés /szívást és milliókat leginkább/!
Az, hogy tagjaink, márkatársaink nem tudnak megvenni egyes dolgokat, az inkább sajnálatos. Jobb lenne ha mindegyikünk pénzesebb lenne, könnyebben építenénk szebb kocsikat. Az hogy sajnálják esetleg rá a pénzt, az nem "kidomborítandó", mert az magánügy, és nem akarom hogy szétváljanak a tagjaink "sajnálja rá-nemsajnálja rá" szekciókra!
A gyártás tervezésénél mindenképp viszont vigyelembe kell venni a lehetőségeket, és azok sajnálatosan szűkek. Itt el is bukik általában bármi gyártása. De mondom ez inkább sajnálatosnak értékelendő, mintsem ezért ostorzni a felvevőpiacot. Ez van, jobb lenne ha több pénz lenne a hobbinkra, de nincs egyenlőre!
Ja igen, műgyanta esetén szívás, hogy légbuborékos marad az anyag, ami esztétikailag nem a legjobb. Ilyen méretű vákuumkamrát meg dobjon össze házilag, akinek 2...
Kormány ügyben Gábornak nagyjából igaza van, és jó példa a könyves story. Én elég sok cuccot gyártok-gyártatok Wartburghoz, és onnan tudom, hogy itthon jó ha 5-10 max 20 ember van aki ilyen dolgokra pénzt is szán. És itt most nem 20-30-50e forintokról beszélünk, hanem 5-10 ezer forintos termékekről! Amikor az ember kilakatoltat, meg lefényeztet egy kocsit, de a 10e forintot már sajnálja az 1 garnitúra dísztárcsára, inkább kikalapálja a régit - akkor nincs miről beszélni. 1500 darab kormány? Ha az ország minden Trabijáról lelopnánk és elégetnénk az összes kormányt, akkor sem lehetne ennyit eladni, mert inkább leadnák a bontóba, minthogy 15e-ért új kormány vegyenek rá. De a fő gond a biztonság / engedélyek. Egy kormány az már nem játékszer, nem egy díszítőelem. Bár a németeknél is lehet kapni utángyártott kormányokat mindenféle papírok nélkül, én azért félnék még kisszériában is legyártani, hogy aztán 2 év múlva kapjak egy pert a nyakamba.
A megvalósításhoz: a legolcsóbban, kisszériában szilikonformás műgyanta öntést tudnék elképzelni, de azért látni kéne azt a belső fémvázat, hogy cseredarab híjján azt pl. hogy lehet megoldani.
A lényeg: megvalósítható, de szerintem 15e alatt nem, és kérdés, ki vállalja be. Nyereséget nem biztos hogy hoz, cserébe rizikós.
Egy pár sorban lécci írjátok meg a véleményeteket, amit itt is leírtatok, az iroda@trabantklub.hu-ra. A közgyűlésen pedig felveszem egy programpontba, és beolvasom, annak az írását, aki nem tud jelen lenni. A lényeg hogy megemlítsük a problémát, és felhívjuk a tagok figyelmét az alkatrészek fogyásának veszélyeire, illetve az utángyártás problémakörére. Én nem szeretnék elnökként javaslatot tenni ilyenekre, mert azt hiszik hogy biztos én akarom ezeket majd gyártatni, és lefölözni a hasznát. Én a veszélyérzetet akarom növelni, illetve tájékoztatni. A megoldást most még nem látom sajna. De hátha látja más!
Gyártatni, bontani, tárolni a klub nem tud. De hátha valaki meg tudja oldani.
[justify]Vagy nyissunk mi egy Trabant bontót! Ezt Gábornak már mondtam, amikor vettem a klubirodában egy légszűrő házat. Sajnos azt mondta, hogy a munkadíj sem jönne vissza.[/justify]
Igen, ez nem rossz kiskapu, a baj az hogy, találsz egy jó kormányt egy autóban, egy másikban meg egy jó főfékhengert, a harmadikban meg egy első dobot, stb.
Három autóban.
Még azt is szokták csinálni, hogy bejelentik, hogy ellopták az autót, és elbontják otthon, de ezt azért nem javaslom senkinek sem.
Én most beszéltem egy MÉH-teleppel,akik jogosultak a forgalomból végleges kivonásra.Náluk ha a komplett teljes autót adják le, akkor 7-ezer ft a dij.Ha csontra szétszedett az autó,(max beazonosítható kasznirész)akkor 15-ezer a díja.Ha ez így egy járható hivatalos kiskapu,akkor mindenki döntse el,megér e neki max 15-ezer forintot beáldozni a tartalékalkatrészeknek.Ha igen,már "csak" vadászni kell olyan tulajokat,akik le akarják adni az autót,a költségeket átvállalni, és minden lényeges alkatrész a miénk lehet. [i](Módosította Jimmy 2008.12.17. 10:12-kor)[/i]
Ez meg a másik: cserepéldánnyal olcsóbb lenne, legalább a vázat nem kellene legyártatni. Naív kérdés: vajon azok a szerszámok, amikkel anno készültek, hol lehetnek most? Mindent megsemmisítettek a múzeumi duroplaszt-préseken kívül?
Bontó alatt gondolom leadó telepet értesz, bár Pécsett klasszikus értelemben vett bontó sem nagyon van. Viszont, ha egy Bonyhád szintű daráló, ha csak korlátozottan is, de hozzáférhetővé válna... addig is "spájzolás", lásd avatar.
Felvetem a közgyűlésen a bontóból való megmentés dolgot. De inkább úgy hogy figyelmeztetek mindenkit, hogy spájzoljon, amíg nem késő! Többet nem tehetünk egyenlőre. Meg nem verhetjük a klubtagjaink ...pénzét sem a csalánba!
Igen, most olvastam el, ez a nagy probléma, hogy nem lenne rá kereslet. Hazánkban tutira nem. Nem hogy meg is érné eladónak/vevőnek. Ugyanis tízezret(15-20..) szerintem senki nem adna egy utángyáriért, annyiért már gyári jót is kaphat.
Főtengely, egyéb alkatrészek: valahogy azt kellene elérni, hogy amit leadnak a megsemmisítő telepekre autókat, ne olyan szinten bontsák (zúzzák...), hogy "alu jobbra, vas balra", hanem _termékként_ is lehessen újrahasznosítani, visszaforgatni. Ne csak nyersanyagként. Rengeteg használható holmi semmisül így meg. Például Bonyhádon van egy átvevőtelep, négyesével vannak egymásra pakolva az IFA tröszt gyártmányai, és egy csavart sem lehet kihozni. Szerintem ha valahogy ezen sikerülne lazít(tat)ni, orvosolná a kormány és főtengely problémát is, biztos, hogy nem egy autó kerül oda gyárilag összerakott főtengellyel. Ami még ha kopott is, jó alapanyag.
4000 forintot sajnálnak kiadni érte?!?!Ennél tényleg több lecsúszik az ember torkán egy buli alkalmával és még ha cigizik is...! Engem érdekel a könyv, tudnál a tartalmáról mondani néhány mondatot. Képek is vannak benne?Hány oldal? Posta mennyi lenne? [i](Módosította tothpeter 2008.12.17. 09:16-kor)[/i]
-műbizonylat!!! Ilyet gyártani csak EU-s műbizonylattal lehetne! Sokezer euróért!!! Különben ha valakinek egy ütközésnél széttörik a kormánya, és tubarózsaként szétnyilva belefúródik a hasába, és meghal, akkor hiába mondjuk hogy a gyári is belefúródik, az a válasz hogy az minősített volt, annak lehet. Ennek meg nem, és jön a veszélyes termék gyártása és forgalombahozatala, közúti veszélyeztetés, emberölés..stb vádja! Frankón jön, mert kiderül hamar hogy nem gyári!!!
-eladott példányszám: az előállítás, költség meghitelezése, minimum példányszám, stb okán sokezer forintba kerülne. Ha Kínában gyártatnánk, akkor min. 1000 db-ot kéne csinálni, és hányás lenne az egész! Nos a várható értékesítés az ár és a vásárlói készség tekintetében, kábé 15 db! Az is két évre leosztva!!
-indulótőke:
A gyártási előkészületek, a formakészítés, fröccsforma, sablonok, engedélyek, gyártásköltség, stb felürlől 2 millió forint lenne, 1-2-300 darabra. Az 6-20 ezer forintos darabárat jelent. A tőke kamatveszteségét, tárolási-szállítási-értékesítési költségeket nézve még darabonként sokezer forint terheli. Ha kis szériában csinálná valaki, akkor meg kétszer annyiba fájna. Ha egy autóstalin 800-1000 Ft-ért adnak egy matricát, ami párszázba került. /nem sajnálom rá a pénzt, csak példa/ akkor mennyiért kéne adni egy 6-8-10 ezerbe kerülő kormányt, hogy megérje egy klubnak, vagy személynek????
Áááá! Ezt nem szabad erőltetni!!! A főtengelynél meg még terheli a dolgot a garancia. Mi lesz ha sok klubtag az utolsó fillérjeit is beletolja, és kiderül hogy a spec. cementált felület nem megfelelő, mert nálunk nincs rá minőségi porkohászati gyártási készség.
Ebből akkora botrány lenne, hogy beledőlnénk mindannyian. Egyénileg, magának, saját szakállára bárki-bármit megtehet, ennyi!
A bontókból meg meg kell menteni a használható blokkokat, meg kormányokat. Tudom persze, hogy ez nem könnyű. Nagyon nem könnyű, de kisebb rizikó!
Nekünk persze ennél jobb tanáccsal kéne szolgálni a klubtagoknak! Sokkal jobb, és reménykeltőbb tanácsokkal! De nagyobb hiba lenne rózsaszín ködbe burkolva, rizikós dologba rángatni a tagokat, vagy a klubot, szóval magunkat!!!
Én simán vevő lennék egy _jóminőségű_ utángyári pereckormányra, hétköznapi használatra. Persze ettől még keresnék gyárit, de azt nyilván csak ünnepnapokra.
Szóval kormány-,főtengely-, stb gyártás, könyv meg ilyenek!
hoberth, molyhos, meg akinek véleménye, ötlete van az ügyben!
Könyv: hoberth márkatárs rákoppintott az érzékeny pontomra!
A Maróti Könyvkiadóval boldogan, és térítés nélkül, presztízsokokból vállaltam a "magyarosítás"-ban való részvételt. Összehoztam a Kőváry Barnus munkáját igénybe véve a hazai Sport fejezetet, stb. A kiadóval egyeztettünk, hogy egy igényesebb, nem németből fordított, a Magyar Trabantos-Wartburgos életről is összedobunk egy könyvet. Ez "58-tól napjainkig, a Merkurtól, a sokmillió emberen át, a mai klubéletig érintett volna mindent, amit mi szeretünk ma. Nos a mostani könyv megmutatta a kiadónak, hogy ebbe tovább nem éri meg belenyúlni. 1000 db könyv eladása volt a "superminimum" cél, és ebbe a Klub hathatós közreműködése volt az egyik nagy igéret. Nos a megjelenéskor első nap átvettem 100 db-ot, amit ki is kellett fizetni. Ebből kb 20 db ment tiszteletpéldányokra, /Kőváry, Szabó Gy., számunkra fontos embereknek/ kb 30 db itt porosodik a polcon. Tehát sikerült másfél év alatt ÖTVEN db könyvet a klubtagok között kimérni. Ebben volt sok tali, Alsóörs stb, sok-sok hírlevél vagy 2500 példányban. A kiadó azért többet adott el, de a következő könyvről egyenlőre /úgy még 10 évig biztos/ nem szívesen beszélnének! Nos, erről ennyit!
Már láttam hogy a -prokee- válaszolgatott ezirányú problémával kapcsolatban másoknak, megfelelő fórumokon. Nekem semmi beleszólásom nincs ebbe. Szerintem várj türelemmel, és kövesd nyomon az ügyben a fórumokon látható eseményeket. Én is azt teszem! A mester láthatóan rajta van az ügyön, de gondolom van ok rá hogy az fennáll.
Az év végi hajrá, meg a karácsony előtti családi futamok prioritást élveznek mindenkinél. Szerintem várjunk türelemmel!
Helló! Én érdeklődni szeretnék hogy ha beszeretnék lépni a klubtagok közé az hogyan lehetséges?? Elkötelezet trabantos vagyok jelenleg 3db om van . Előre is köszönöm a válszt
hali a hírdetések mért nem mennek? vagy csak nálam van gebasz? már tegnap sem müködött a többi funkció simán megy de a hírdetéseket nem tudom megnézni valamiért bitte hilfe!!
Szeretnék kötni idén klubos biztosítást. Az lenne a kérdésem, hogy három éve az Allianz-nál van biztosítva a Trabantom. Ebben az esetben is fel kell mondanom a biztosítást? Ha jól tudom a klubos biztosítás is az Alliaznál lesz.
Hali! Egy olyan kérdésem lenne, hogy ugye most akarok ilyen kedvezményes biztosítást kötni a trabimra, de még nemvagyok klubtag, szóval az éves biztosítás mellé jön a tagsági díj is? És lenne még egy kérdésem, hogy az iratokat és a fénymásolatokat postán adnám fel, a képeket meg mailbe küldeném az úgy jólenne?
A csekkek már a boritékban, most tüzdelem hozzá a leveleket De visszont mardatak, olyanok akiknek vagy tagdíjas csekje nincs vagy a tagdíjhoz nem tartozik kötelező csek. Ezekel mit csináljak?
Szia Gabi! Lenne egy olyan kérdésem ,hogy a netrisken kiszámoltam a corsámra a biztit és az allianzt dobta ki legjobbnak, ezért azt kérdezném, hogy ti ugyanannyiért megtudjátok kötni, mint ők? Mert akkor inkább a klub kasszáját támogatnám!
Köszi a felajánlást! A borítékba kell a csekkeket és a leveleket elhelyezni. A hajtogatást megcsináltattam a nyomdával, mert sok év után elég volt a közel 3 ezres tétel hajtogatása. Ha itt a környéken nem tudtam elhelyezni a dolgot akkor szólok. A Boglya, a Hudee, a Flucky egyenlőre birkóznak a dologgal! Az LMair is segít majd!
Elérkezett a biztosítási évforduló! Várjuk a márkatársaink jelentkezését a veterán és hobby biztosításra, akinek még nincs! A tarifák is felkerülnek rövidesen a kedvezmenyesbiztositas.hu-ra.
Várunk még önkénteseket az év végi értesítő levél hajtogatásához, csomagolásához. Van vagy 3000 darab, és nehezen bírja az iroda.
Elnézést ha rossz topicot választottam a kérdésemhez: Szeretnék venni egy Barkas kisbuszt (1989-90)kirándulóautónak. Eredeti 2T motorral. Mire számítsak papírügyileg? Most elvileg nekem már fel kell szerelni katalizátorral? És úgy meggig használhatom a jelenlegi jogszabályok mellett? Szeretném megkötni rá a kedvezményesbiztosítást (a 72-es Trabim már itt van). Mennyi idő alatt tudnánk megcsinálni, hogy azzal együtt tudjam már átiratni? És a neten el tudjuk intézni? A trabin úgy csináltuk az átkötést. Előre is köszönöm!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy hogyan lehetne kötni kedvezményes biztosítást a trabimra jövő évtől? Persze, ha egyáltalán lehtne kötni egy 87-es 2T trabira ilyet. Ugyanis most üzembentartóival fut a nevemen a gépezet, csak a biztosítás a tulaj nevén van még, de jövő évtől leszeretném mondani és valami olcsóbbat köttetni, ha meglehetne valahogyan oldani a dolgot! Köszönöm a választ előre is!
Szia Robi! Nem is gondoltam volna hogy ez a nicknév te vagy!
A hudee kivonatja forgalomból, hogy feltehessük rá a P rendszámot, és visszavihessük a tulaj néninek. Szólj hogy mikor járóképes, és lemegy érte a hudee, hogy végre túl legyünk a dolgon!