Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Ha nem kap benzint, az dugulás lehet. Ki kell tisztítani! A torokban a szellőztető cső nyílása szembe van fordítva az áramlással, így torlónyomást vezet az úszóházba. Ha ez megszökik, akkor a féklevegő-fúvóka kevesebb levegőt kever a habosbenzinbe, tehát dúsul. A karbis motor szív magának benzint, ha nem kap levegőt. Én dugulást tippelek. Az úszóházat évente célszerű tisztítani. Ez jól összeköthető a zk előtti visszafúvókázással.Nézd meg az alapjárati üa. szabályozó csavart, mert ott elég szűk a hely, így kis kosz is nagy galibát csinál! Jobb sarokkal fékez, lábfejjel gázt pöckölget.
Ez úgy van, hogy hivatalosan gyakorlatilag semmit se lehet variálni az autón. Legfeljebb az üléshuzatot meg az illatosítót csereberélheted kedved szerint. A gyakorlatban viszont mindenki saját ízlése és pénztárcája szerint alakítgat. A vizsgánál vagy visszaalakítod a dolgokat, vagy komálós vizsgára viszed az autót. A fék és egyéb biztonsági dolgok valóban fontosak. Viszont ha a fékek jó állapotban vannak, és különösebb motortuning nincs az autón, szóval nem fogsz 180-akkal repeszteni, akkor szerintem egy hibátlan gyári fék tökéletesen megfelel. Tény hogy szervó nélkül jobban kell taposni, de legfeljebb megcombosodsz egy kicsit.
Elment az alapjáratom. Szerintem túl sok levegőt kap, ha tömítetlen a fedél, mert a kinti nyomás nagyobb, mint ami a szívócsőben van, ergo, lenyomja a benzinszintet. Megpróbálom sziloplaszttal, azzal a pirossal letömíteni, ha nem megy, szedem szét az egészet.
Mi lett vele? Kisebb vagy nagyobb lett? Lehet szilárd szennyeződés a karbiban. Célszerű papírszűrőt használni, mégpedig jó nagyot, mert abba sok kosz fér és még mellette folyik a lé is. Az úszóház fedele össze van szellőztetve a torokkal, ez a féklevegő fúvóka miatt kell. Ha a fedél tömítetlen, megszökik a torlónyomás egy része és benzinben dúsul a keverék. Elgondolás, nem volt még ilyenem.
A 185 a guminak a szélessége azaz, 18,5 cm széles. A 60 az egy % szám, hogy a gumi fala milyen magas ebben az esetben a 185 60%-a. a 14 az meg coll 14" vagy R14.
De most akkor, hogy van? Mi ez a műbizonylat? Mondjuk ha beakarok rakni egy WV váltót, akkor arra ha tudok szerezni műbizit, akkor minden rendben van? Ja és mennyi ennek az anyagi háttere?
Ja és még valami, a gumik mérete, melyik szám mihez tartozik és milyen mértékegységben? pl: 185/60/14 [i](Módosította Benkutya 2008.04.11. 17:11-kor)[/i]
Elwileg szólhat minden miatt...és ami nem gyári, arra kell műbizi, asszem. 5-ös wáltót, ha nagyon relámozod, max akkor néznék +. (deha mégis kiszúrnák: +mondod, h régi szerkezet, ezért ott "kijjebb" wan még egy tartalék 3-as, a sosem lehet tudni esetre...) [i](Módosította madogery 2008.04.11. 16:47-kor)[/i]
Hát, ez sem elvetendő, ha nem jó a servo, akkor ez lesz a 2. amivel majd próbálkozok. Egyépként, ha műszaki után rakok be 1-2 dolgot, amihez nem kell átalakítás (sportdob, direkt szűrő) és leint a rendőr, ő szólhat e-miatt és kérheti az ezekre vonatkozó engedélyt, amit elvileg az KKF-tól kellett volna megszereznem?
Apropó, a műszakin kifigyelnének egy 5seb váltót? Télleg, meddig mennek el ott, mennyire beható a vizsgálat? [i](Módosította Benkutya 2008.04.11. 16:31-kor)[/i]
Teljesen igazad wan, a fék a legfontosabb! Én is gondolkoztam a szervón, de sok f@szolás wan wele, és műszakin is bekérdeznek, stb... Ú.h. én arra gondoltam, h elwiszem a betéteket egy fékes szakihoz, és ő rak rá spéci puha wersenyferodolt, ami nem ég meg, melegen is fog rendesen; igaz gyorsabban kopik, de még mindig olcsóbb, mint egy teljes átalakítás. u.i. Ha tutira mész: minden fékalkatrészt cserélj ki (ffh, fém-, flexicsöwek, munkahergerek, betét, utánállítók, stb, mindent, és utángyártottaktól/felújítottaktól lehetőleg ówakodj!)- szerintem... [i](Módosította madogery 2008.04.11. 16:09-kor)[/i]
Tudom, ha álmomból felkelek akkor is ezt teszem...kis túlzással Az a 6-7 nem egyszerre menne bele a gépbe, semmit nem akarok egyszerre, csak előbbre vettem a fontosabbakat. Azt nem tudod, hogy hol ennyi, én valszeg Dodinál csináltatom meg, gondolom ott se lesz túlságosan drágább... Tomi
ui: ez nem teljesen ide tartozik, de a Hobbi Autó kifejezés pontosan mit takar, mit szabad és mit nem? [i](Módosította Benkutya 2008.04.11. 14:56-kor)[/i]
Szia! Fékrásegítő utolsó információim szerint 35.000 Ft beszerelve. Ha jobban bele akarsz nyúlni az autóba simán beleszaladsz 6-700e Ftba sztem...ezen kell elgondolkodni.
Ja, a lendkerék felőli mindenképpen golyós legyen, elvileg lehet még kapni eredeti DDR-est (én tavaly még kaptam), ez tartja tengelyirányban a főtengelyt a belemart horonnyal és a biztosítógyűrűvel.
Most találtam 1 db vadi új hengergörgőst itthon,akkor még veszek valahol 2 db-ot elvileg ugyan az a méret+veszek 1 lendkerék oldalit,és ezekkel rakatom össze.Azért szeretnék egős főtengelyt mert "reszelt"motorba lessz,és nem szeretném,hogy szétpotyogjon.A hangja nem számít úgyis elnyomja a kipufogó
Azt sajnos nem tudom, meg kell kérdezni csapágyboltokat, esetleg írj Jopinak, hogy mi a véleménye. Vannak régebbi, hengergörgős főtengelyek, hogy ezek berakhatók-e, az újabb blokkba, nem tudom. >jopi honlapja. A hengergörgőssel egyébként biztos jobb lesz, mert a henger nagyobb felületen fut, mint a golyós (bár állítólag zajosabb), de dúsabb keveréket is igényel. De ezzel még nem biztos, hogy ki vagy segítve, mert ha a hajtókar szarul van megcsinálva, akkor hiába minden. Otthon csak a két szélsőt tudod cserélni.
Szia! Raktam már be tetőablakot nekem is ez volt a helyzet,de a trabi tetőlemeze tökéletesen felveszi a formáját!Az a rész ahol a tetőablak van teljesen egyenes felület lesz a tető meg ugye minden irányból domború. én csak abban az esetben raknám be,ha az ablak szigetelő profilja teljesen makulátlan /nincs kiöregedve/különben mindig a beázással fogsz szívni!
Uraim! Kérdésem lenne nem kicsi! Megvettem Pixi-től a tetőablakját, gyönyörű állapotban van. Egy problémám van. Ma be akartam rakni, de a Trabi tetőnek az íve eltér. A két oldalon van kb 1-1,5cm Érdemes farigcsálni vagy valami, vagy hogyan lehetne megoldani a helyzetet? Szeretném berakni, csak itt megakadtam. Tudna valaki segíteni?
Köszi a segítséget!Sajnos csak most kerültem gép közelébe.Akkor még olyan kérdésem lenne,hogy ha hengergörgőst veszek akkor erősebb lessz?Vajon létezik ilyen méretben?Köszi
Minél több helyről szerzel be információt annál józanabbul tudsz mérlegelni.Jó beszereled a szevóféket,müszakin nem engedik át,idő,pénzt a kérelem, berendelnek, müszeres bemérés, eredmény esetleg: a fék kitudja miért, de nem biztonságos, ezért még be kell épiteni pl: blokkolásgátló berendezést, szóval sok mindennel eltudják venni az embernek a kedvét. A végén azt mondod, belefáradtam még a pénz is odalett.Ha van müszaki ismerősöd kérdezd meg tőle, 90-km es tempónál a két fékút között hány méter a külömbség.Az a különbség megér e neked annyit. A Te döntésed, a Te felelősséged. Nemhiszem hogy a jogászok tehetnének róla. Hivatvozási alap már mindenre az Európai közösségek jogszabályaihoz való közelítés.
Köszönöm is, hogy felhívtad. Iagz átvettem volna ezt Dodival, de addig még van 1 hét kb. Pedig a fék, igaz nem tárcsa, hanem servo elég fontos lenne. Az ilyen, átalakítások költségét tudja valaki? Apám fél milkával ilyeszteget, de azért azt túlzásnak tartom, hogy azért kéne fél milkát leperkálnom, mert biztonságosabba tudom a kocsit, jó tudom ez kicsit kocsmai, de ez az igazság, csak a bürokratákat jogászokat ez nem érdekli [i](Módosította Benkutya 2008.04.10. 22:46-kor)[/i]
Az azért egy kicsit durva (féklámpa)Ahogy én értelmezem az 5/1990... KöHÉM-rt,megközelitően /majdnem/ gyári állapotúnak kell lenni.Fődarabok cseréje csak tipusazonossal cserélve pl:motor.sebváltó,futómű,stb.Ha más tipusú futóművet építesz bele, tárcsaféket építesz a dobfék helyett, tehát nem tipusazonos,azaz, tipusmódosítást hajtottál végre a járgányon /eltértél a tipusbizonyírványban elfogadottaktól. Ezt az eltérést kell engedélyetetni a megfelelő hatóságnál, ami már olyan magas szint hogy "fűalatt" nem megy. Szerintem.Ez a vizsgálat már nem sima müszaki szint.A müszerfal átalakítása véleményem szerint megoldható,de ez magánvélemény.Az ülésekkel kapcsolatban ha a müszakira nem szereled vissza, az autó a müszakin átmegy, szállítható személyek száma 2fő.Új forgalmi min: +4000-Ft kiadás.Csak arra akartam felhívni a figyelmedet, megéri e kidobni az ablakon fölöslegesen min: 100-150-ezer Ft-ot.
Átolvastam. Szóval tul. képpen minden típus változtatáshoz, még a féklámpa lecseréléséhez ( ha nagyon durvák akarunk lenni) a magyar mérnöki kamarával kell egyeztetni, és összeépítési engedélyt is kell szerezni jó sok kp-ért, ahoz hogy átmenjen a műszakin? Még jó, hogy vannak kiskapuk.
Akkor gondolom a hátsó ülést sem szabad véglegesen kivenni, mer a KKF a fejemre koppint...
Építkezz!!! Kezd az alapoknál! H aolyan terv elött állnék müszakis trabival mint te, elöször is arra törekednék hogy minden része tökéletes legyen, ahogy kijött a gyárból, na ezek után kezdenék gondolkodni a kisebb-nagyobb alakításokon.
Nem csemegézésként, csak jótanácsként. Mielőtt anyagilag is belelendülnél terveid megvalósításába,"/de előbb fő a biztonság,kaszni, servo fék +pofa csere kerekek és futómű/" olvasgasd át a rendeleteket,az még nem kerül pénzbe.Szerintem az általad leirtak,/itt felsoroltak/ beleillenek a tipusmódosítás fogalomkörbe pl:futómű,- fődarab. Nem tipusazonos fődarab beépítés-tipusmódosítási kérelem. Szerintem. Üdv.
Leginkább kinyomóval, de sejtem az nincs A nyomtávrúd oldalát kell ütni kalapáccsal, ki kell ugrania, lehet sokat kell püfölni, de kijön.(a rezgéstől kiugrik) Alul a függőcsapszeget egy stift fogja bent a helyé, először azt kell kikalapálni, majd utána kiverhető belőle a csapszeg. A perselyeket simán ki lehet csapkodni belőle, a rugóvillát szintúgy, csak ki kell húzni.
Szia! Pajszerral befeszítesz az összekötőrudnak és megütöd a házat amibe belemegy a gömbfej,csak először kapasd vissza az anyát egy pár menetnyit mert különben amikor kicsuszik a gömbfej a helyéről orba fogod vágni magad!
Nekem, és még sok ismerősömnek simán elfér a keret ,mögött, és állítani is tudom rendesen. a lámpának a keret mögött kell lennie.Mondjuk nálam 12 anya kellett
Megtudná mondani vki nekem hogy a kormáy összekötö rud hogy jön ki akerék felöli részböl? leszedtem az anyát és semmi... Ja és azt is megköszönném ha vki instrukciót adna a függöcsapszeg kiszedésére.
Én igen, nade az én kettéhajtott Jóskámon?!?!?!(Még az ex-em newezte el így, ő + wolt győződwe róla, h Jóska, én már kewésbé, sztem lány wolt; már ha a kasztni állapotából indulunk ki) Tudod: "kicsi a kocsi mégis wiszi a ricsi..." [i](Módosította madogery 2008.04.09. 18:18-kor)[/i]
Wárjá... 30 körül wolt a LED még anno, ez még csak 2500. Asszem wmit elk*rtam..., sorry! Nekem wmi 8 ropi körüli rémlett...demár nemtom honnan(?) Én építettem, panel meg a többi mind wolt itthon, 2napig sz@rakodtam wele(a "recycling" panel miatt minden egyes LED-et más-már alakúra kellett hajlítgatni), de sirányos lett! Néztek is a hawerok, mikor a régi matt bura alól előtört a fény. Tolatólámpának simán elment. Hála Istennek ez +maradt a gépből(épp kiwettem wizsgára), nagyon fájt wolna érte a szíwem, ha ezt is ellpoják...
Basszus 8 pénzt elkértek 2 hátsóra, hát az kegyetlen, piros és nsárga led darabja 15-25ft körül mozog a fehér meg 100ft kb. Volt benne munka költség rendesen, minden esetre én megcsinálom bárkinek, techikusnak készülök, elég sok nyákot marattam már és pár Hifit össze is hoztam, szóval keresetek fel nyugodtan. Igen 4T, ezt nem írtam. Hát én kerestem és találtam kombinált műszeregységet, de az 30 pénz volt, kicsit sokaltam érte . Igen szeretnék egy teljesen korszerű új műszerfalat, amit én csinálok majd, valszeg műgyanta+üvegszál, vagy más, szivesen várom az ötleteket. Nagyon szereek rámenni a belső optikára szóval belülről rá sem lehet majd ismerni. Hátul pl kivenném az ülést (kérdés lehet-e) és ahelyébe egy óriási 2 mélynyomós (vermona, 30 cm, öntvény kosár, 50W) láda meg a többi 3 utas hangládák. ja és csöves végfok természetellenesen kis kék LED optikával. De előbb fő a biztonság, kaszni, servo fék+pofa csere, kerekek és futómű. Aztán fő a pacik száma, sport kipuf, direkt szűrő, 5seb váltó, karbi stb. Majd belső külső ápolása Tomi