A mai nap elmentem egy trabantos boltba, szénkefe ügyben. Gondoltam veszek egy komplett kefetartót, mert nem találtam meg a forrasztópákám, és a kefék cseréje úgy elég nehéz lenne. A boltban nem volt kefetartó, csak külön kefék. Összehasonlítottam a hosszukat a meglevőkkel és azt kell mondanom, hogy semmi értelme nem lenne kicserélni, mert szinte semmit sem koptak. Kérdeztem, hogy diódák kaphatók-e, de sajnos csak januárban lesznek, úgyhogy üres kézzel távoztam.
Végül azt főztem ki, hogy a kitisztított generátort visszaszerelem, hátha csak a piszok okozta a jelenséget, és akkor minden megoldódik magától. Ha továbbra is parázslik alapjáraton, akkor elmegyek egy szakműhelybe, hiszen nekik biztos vannak hozzá diódáik.
Összeszerelés előtt mindenesetre egy kicsit megcsiszoltam a csúszógyűrűket. Holnap visszarakom az autóba, és sötétedés után kószálok a géppel egy kicsit. Sajnos műszerek híján semmit nem tudok kimérni.
Nagyobb szíjtárcsa? Hmmm. Ravasz ötlet, de ennek így is működnie kell, hiszen a mérnökök akik tervezték, nyilván tudták mit csinálnak. Az alapjáratom egyébként tényleg nincs az egekben, mert én azt szeretem ha éppen csak pöfög. De nem hiszem, hogy az alacsony alapjárat miatt lenne ez, mert amikor nyár elején megvettem a kicsikét, akkor is ilyen volt és tuti biztos nem parázslott, pedig este vittem haza és észrevettem volna.
Érdekes még, hogy amikor pár hónapja felbukkant a jelenség (este volt persze), azt hittem, hogy ha lekapcsolom a világítást, akkor kialszik a kis piszok (összesen 147W-nyi világítási fogyasztó); de nem.
Lehet, hogy túllihegem a dolgot? Mindegy, de engem akkor is zavar. Van egy másik autóm is (1970-es Vauxhall Viva HB) és néhány éve annál is előfordult már ez, de azt nem én javítottam meg.
Mindegy, holnap este már többet fogok tudni.
[i](Módosította molyhos 2007.12.27. 19:12-kor)[/i]