Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Az ablak nem kocka forma. A szélessége a felömlővel egyező a magassága elég a 20mm,sarkai picit ívesek.Ha nem olyan jó a dugó benne akkor inkább 3mm a gyűrűtől.A felömlőt kicsit lehet sarkosabbra munkálni,de óvatosan mert ilyen szélességnél már vékony a hengerfal.A kimart rész is követi a hüvely ívét.
Egy kis segítség hogy egyformák legyenek a mart csatronák. Akilor a kipuff nyílást csináltam, grafit cerkával felrajzoltam a dugóra az első ablakot és azt másoltam át a másik hengerre. A dugattyú szoknyáját használtam pozícionálásra. A felömlő csatornákba pedig ezt azt beledugdostam (mindent ami a kezem ugyébe akadt, fúrószár csavarok, csavarhúzó, kés nyele..) és azzal méregettem, hogy közel egyformák legyenek.
Igen a vésésel vigyázni fogok. A dobot visszacseréltem a gyárira Szabi tanácsára, meg majd csinálok hozzá egy öblösebb fekvő dobot. Nem én csináltattam a dobot, a vaterán vettem. Olyan nagyon nem bonyolult, kis lakatosmunkával legyártható.
a persely lent-fent kiszélesedik kb 3 mm vállal ha azt rajta hagyod nem baj csak jól szedd ki a belsejét az alsó beömlő nyílást is meg kell reszelni hogy jobban áramoljon a cucc a zoli féle méretezés erre kiváló.
Módjával a véséssel,mert eldeformálódhat a hüvely és akkor furatni biztos kell,de akkor se biztos hogy jó lesz.Meg olyan szépen nem lehet levésni és utána már nem igazán férsz be a kritikus részekre.
Ez milyen dob? Ilyen megoldást még nem láttam. Kicsit gyanús, nem próbálsz meg valami más dobot? Lehet hogy ez fogja vissza a mocit? Az egyik srácnak volt egy tuti faragott motorja. És a legjobban a gyári dobbal ment. Én is meglepődtem rajta, sőt a cimborája is gyári első + Warburg végtompító a hátsó kerék elé kihozva megoldásra esküdött. Próbáld ki, hátha bejön neked is.
Ne gondolkodj itt sem nagyban.Egy esztergályos meg tudja oldani felső maróval.Legalábbis nekem így csinálta.Elkészít egy alapot és azt egy kicsit még kell alakítani a megfelelő formára.Erre vagy kicsi levegős köszörűt vagy villamos egyenesköszörűt használtam.Azért van szükség erre mert az esztergályos nem tudja a megfelelő szögeket kialakítani.Bár nekem egy kis maszek emberke csinálta.Úgy hogy egy száras körmaróval egy csónakformát mart bele megfelelő mélységben.Ezt rövidebbre csinálta és utána a megfelelő szögben utánmunkáltam a oldalsó beömlőnyílások magasságáig.A 3. felömlő beömlési szöge 38 fok,hegyesen felfelé.Ablak magassága 55mma felső ablakokkal egyező szinten,szélessége 32mm,mélysége 8mm.Ez egy bevált forma.
én csináltam egy leömlőt magamnak wartburg összetétel méretre a többi méret már minden leírásban benne van sokat számít a leömlő hidd el de ahogy a nagy mester Szabi is mondta a motornak üzemanyag kell.
Na éppen az ilyen gyakorlati tapasztalatoknak örülök a legjobban. A harmadik felömlőről esetleg méreteket tudnál mondani, ha nem hadititok? A felhegesztettre gondoltam azt egyszerűbben meg tudnám oldani
Nekem ilyen a rezóm. az látszik rajta hogy át van alakítva a vékonyabb csőhőz de visszaalakítható. A rajz szerinti hosszméreteket is vastagabb csővel adja ki. A Wartburg csöve éppen stimmel bilinccsel együtt? Mer akkor nem olyan bonyolult, csak leömlőt kell csinálnom. [imgw]https://www.kepfeltoltes.hu/view/081221/DSCF1713_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Na szóval,ne a hengerfejre gyúrj,pláne ne a papírra írtakra hagyatkozz.Ahhoz hogy erő legyen benne ,megfelelő sűrítési viszony kell.Ha nincs mit összesűrítsen a dugattyú ne is várj sokat tőle.Hiába van nagy kompresszió valóban csak melegszik,a hengerfejet meg benzinnel hűtöd belülről.Ezt kevesen tudják és sokan hülyeségnek is tartják.Ezt egy olyan embertől tanultam aki a 80-as években ütőképes motorokat csinált.Tehát ha teljesítményt akarsz több benzint égess el.Ehhez viszont a blokkon megfelelő méretű nyílást kell csinálni hozzá készített vezérlőlemezekkel.És persze nem árt egy nagyobb szállítású karbi sem,persze a trabi karbival is lehet jó hatást elérni.Ha rendesen feltöltöd a blokkot akkor van mit sűríteni gyorsabban megy fel a keverék a dugattyú fölé és nagyobb mennyiséget sűrít és éget el az égéstérben. Nem tudom mennyire ismered a Czene illetve Kuhár motorokat.Ők az alap motorokat is 8-8,5-ös kompresszióval készítették és nagyon ütőképesek így is.Az Erdei motor is hasonló elvű,de ha kéred készít nagyobb hengerfejet,de 10,5-ös kompressziónál nem nagyon mennek feljebb.Ha ezzel a kis kompresszióval nem tudsz mit kezdeni akkor régen rossz.És nem árt ha a 3. felömlőt is elkészíted bele.Czene 4mm-t szedett le a hengerfejből,mindenki más 3-at.Röviden ennyi.
Ugyanaz a helyzet, mint egy kihegyezett nyolcszelepes négyüteműnél. A kompresszió alatt most nyomást értesz, vagy henger/égéstér arányt? Mert a Szabó Zoli, meg általában az utóbbit értik rajta szerintem.
3-4-5 felömlő? nagy dolgok ezek.egy a titka dolognak elég üzemanyag legyen.lehet neked 5 felömlő ha picike.én azt mondom nem kell szétszabdalni a hüvelyt 3 felömlő legyen de az brutális.[right][/right]
Kompresszió ide vagy oda. Van egy full N-es motorú autónk, és úgy megy, hogy valami félelmetes (ahhoz képest hogy semmi nincs vele csinálva). Ott a hengerfej is széria. Harmadikban 60-nál olyan nyomaték van benne, hogy 3 személlyel röhögve megy fel tábla szerint 10%-os emelkedőn, és nem ejti a fordulatot. A saját motorom 60 km/h-nál harmadikban egy rakat f0s az eltolt vezérlés miatt, csak 70km/h felett jön meg bele az erő, negyedikbe mindez kb 85-nél van. Király mert kiakassza az órát vidáman, de engem is mikor 70-nel megy a sor előttem. Ilyenkor mindig azon gondolkozom minek nekem ilyen motor, lehet hogy szét fel kellene boncolni azt az N-es mocit és megnézni mi a titka a rugalmas motornak. Csak egy javaslat: olyan irányba tuningold a motorodat, hogy olyan fordulaton fogjon amilyet te akarsz. A négy felömlősek alacsony fordulaton mit mutatnak?
Kezdésnek elég lenne egy olyan kipufogó aminek a beömlőcsöve a hozzátartozó kúppal együtt gyári, a többi mérete egyezik az A-s dobbal, 45-ös kiömléssel? Van egy rossz első dobom ebből egyszerűen megoldható lenne. Felömlőket mivel lehet erdményesen tágítani?
egyébként a szabó zoli féle kipufogó nagyon jó. a slimnek az volt fent a 3 felömlős mociján széria hengerfejjel és a pályán nagyon tudta a dolgát a paripája amikor mentünk a balcsira.
2 felömlővel is lehet szép dolgokat elérni csak rendesen ki kell munkálni.nem polírozásra gondolok.egy jó kipufogó ami passzol a motorhoz tényleg sokat számít. csak az a baj amelyik kipufogóval jó egy motor már egy másfajta motor nem biztos hogy jó lesz azzal a kipufogóval mert minden motornak más az igénye.
Széria hengerrel kereken 10, reszelt kipufogónyílással 8,5. Ezért akarok még égésteret csökkenteni, mert a leírás szerint 9-9,5 nek kell lennie, 33cm3-es égéstérrel 10,5-nek. De lehet hogy tévúton haladok.
Igen értem csak így minusz 3.8 mm-rel csak 8,5 a kompresszióm. Ez kicsit kevésnek tűnik. A Szabó Zoli féle tuningban 12-es kompresszió van. Bár azt olvastam hogy 10-es sürítés felett már nem növekszik arányosan a teljesítmény. A következő lépés a plusz felömlő lesz meg a kipufogórendszer öblösítése.
Minek ennyit leszedetni? A széria hengerfejből 3,5mm-t le lehet szedni, az elég egy motorhoz. A kompresszió növeléstől önmagában kevés a kétütemű motor hegyezéséhez. Erő lesz benne, de nem fog 5000 1/min-től többet forogni, és nagyon fog melegedni. Ha már minden áron tunning motort szeretnél akkor inkább az öblítésen durvits egy kicsit. Kissebb ráfordításokkal, magasabb és szélesebb fordulatszám-tartományt tudsz elérni. Gyártass 2 gyűrűs dugókat hozzá.
Már hogyne láttam volna esztergált hengerfejet? Az enyémet sajátkezűleg esztergáltam és nem ér bele a dugattyú. Természetes hogy a gyári formát megtartottam. Azért gondoltam hogy tovább kell növelni a sürítést mert gondolom hogy a reszelt kipufnyílás miatt nem elég az a 3,8mm amit leszedtem. Azért, hogy ne kelljen behegeszteni az égésteret gondoltam hogy a leírt módon tovább esztergálom. Az eredeti leírásom szerint 10,5-ös kompressziónál adja le a 36 LE-t. Ehhez viszont már 33cm3 égéstér kell. Valahol láttam hasonló hengerfejről képet csak nem találom. [imgw]https://www.kepfeltoltes.hu/view/081221/940559144hengerfej_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
most írod hogy nem akarsz még egyszer nagy hibába esni mégis ezt írod láttál már hengerfejet amiből le lett szedve 3mm?ha simán felteszed a motor nem fordul át mert a dugó felér már 3mm-nél a tűzteret is át kell esztergálni.meg mineg brutális kompresszió akkor nem fog úgy forogni a motor csak nyomaték lesz.hibátlan nekem le van szedve a tűzgát igaz én sima alu tömítést használok de nincs vele baj a réz is jó a versenyladákat azzal rakják össze.
Ha mégegyszer elkezdeném a tuningot, biztos fokozatosan csinálnám, hogy lehessen érezni mitől lesz jobb vagy rosszabb a motor. Rajzoltam egy hengerfejet, valahogy így képzeltem a sürítésnövelést. A széria hengerfejhez képest 7-8mm-t lehetne esztergálni, csak lehet hogy kicsit kevés anyag maradna falvastagságként (kb 3mm). Persze nem esztergálnék le egyből ennyit hanem közbe mérném az égéstérfogatot. Szerintem 10-11-es sürítés elég is lenne. A tömítés vajon jó lenne tűzgát nélkül vörösrézből? [imgw]https://www.kepfeltoltes.hu/view/081221/hengerfej1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Köszi a tanácsot. Igazából tényleg kompromisszumos megoldás kell, hiszen szeretném ha nagyon jól menne, viszont utcán, mindennapokban használnám. Idén már nem kezdek bele . De, úgyis szükségem lesz segítségre, sima lakótelepi tömbben lakom, a kocsi az utcán parkolóban szokott lenni. Szóval nagy szereléseket nem tudok csinálni, ráadásul a szerszámaim is igen kezdetlegesek.
Sziasztok! Tudna nekem segíteni valaki abban hogy honnan tudnék rendelni vagy venni fehér irányjelző lámpákat a 4T trabimba. Kompletten lenne jó mert ami most van benne azt az idő kicsit már megviselte elvannak öregedve a tömitések meg a nap elégedte a müanyagokat.
Ha még nagyon az elején vagy, akkor: Szedesd le a hengerfejet 3mm-rel, Polírozd ki a felömlőket a hengerekben, a kipuff nyítást reszeld feljebb 2 mm-rel, rakj fel egy kisipari leömlőt, adjál neki 3,6mm-es előgyújtást, szedesd meg 1 kicsit a lendkereket, és rakjál be egy 75-ös dúsító fúvókát. Ennyit kb még bír a főtengely hosszabb távon is, és kezdésnek nem rossz. ha belehúzól még az idén meg lesz. :-) Ha ettől erősebbet szeretnél akkor olvass vissza a fórumban. mostanság téma a nagy torok nagy karbival. Négy felömlős komoly mocit felesleges megépítetni ha nincs sok tapasztalatod és ismerettséged, így aztán olcsóbb ha veszel 1 jól működőt. Tele van a duen ilyen hírdetésekkel. Persze, ahogy érzed...
Én is szeretnék egy erős 2T-s motort. Csak nagyon kezdő vagyok .
Ti mit ajánlotok? Most sima gyári a motor, plusz egy Ninausz kipufogó. Elektronikus gyújtás. Esetleg ki tudna kis felvilágosítást adni nekem? Három/négy felömlősítés, karbi, hengerfej, dugattyú tuning...
de gyönyörű!!!! ez itt van ráadásul tőlünk nem messze légvonalban 10 km komolyan mondom ingyen is csináltam volna nekik valami erősebb motort csak egy picivel nagyobbat menjenek.