[i]"Kemény! Nem túl kicsi így a folytás első - legfontosabb - dob nélkül?!"[/i]
Nemtudom. Ez miben mutatkozna meg?
[i]"Megkérdezném: kb. hány kilométert ment így első dob nélkül? Milyenek a menetteljesítmények, főként a fogyasztás?"[/i]
Már 25 éve így van. 1983-ban készült ez a gépezet, ez egy nyitott, platós furgon, hátsó kerék hajtással. (futóművek és hidak 50-es évekbeli személygépkocsiból, Simca Aronde-ból vannak. Hátul merev híd+laprugó). Régen a házi gazdaságban volt szállításra használva. Teherbírása kb 1 tonna. Km-ről nem igazán lehet beszélni, de tavasztól nyárig rendszeres használatban volt.
A motor 70-es évekbeli trabantból való, de egészen 2006ig hozzá sem lett nyúlva. Azóta már másik főtengely van benne, de nem azért, mert szétment az előző, hanem mert tudtam szerezni egy jobbat.
Ma már csak hobbi célokra használom. A fogyasztás: 2.5-3 liter benzinnel másfél-két órákat eljárkálok vele, földutakon, hegyekben, völgyekben
Hatalmas feelingje van
Menetteljesítmények: Olyan az áttétel a váltó után, hogy adott motorfordulatszám mellett a sebesség eredeti trabihoz viszonyítva annak 70 %-a. A max sebesség, amit mentem vele, az 70 km/h, ez trabinál kb 100-nak felel meg (szóval annyit pörög a motor 70nél, mint gyári trabinál 100nél). De nem hajtom, 40-50 körül közlekedem vele, földutakon ennyi bőven elég.
Menetteljesítményeit sajnos eredeti trabihoz nem tudom hasonlítani, mert azt még nem vezettem.
[i] Nem szárad ki a motor a fojtáshiány miatt?"[/i]
A motor nem szárad ki, mint mondtam korábban, vastagon olajos volt a henger, dugattyú, főtengely, amikor megbontottam. A blokkon a hengertalpaknál van két kis fül, azokban állt az olaj, amikor nemrég levettem a hengereket. 1:33-as keveréket használok hozzá. A kenéssel nincs gond.
[i](Módosította Peti 2008.08.20. 22:09-kor)[/i]