Igen, én törtem bele az egyik csavart ott. A csomagtérfedélnél valahogy úgy oldanám meg, hogy a szegecs fejét körbehúznám szikével, hogy amikor leveszem, ne tépje fel a festéket a duróról. Amúgy, ne félj, egy ekkora helyen, főleg hogy takarásban van, még ha nem is sikerül, csak 95%-osra a keverés, akkor is meg lehet úgy ködölni, hogy ne látszódjon semmi sem. De ugye mivel van javítófestéked (remélem, maradt), ez nem probléma. Ha ügyesen bontasz, akkor csak a lemezt meg az új szegecseket kell megfújni, otthon megoldható.
Nem tudom, volt-e ott tömítő. El bírom képzelni, bár nem türemkedik ki, de majd megnézem azért. A masszivitás növelése céljából lehet, hogy nyomtak oda, de szerintem sok jelentősége nincsen.
Csapinál kapni rézből készült szegecset. 1 mm-rel nagyobb a fejének az átmérője a gyáriénál. Vagy bőrdíszművesnél van 1 mm-rel kisebb (acél, többféle bevonattal). :) Gyárit nagyon nehéz szerezni. Nem tudom, melyikkel rendelkezel, de igazából szerintem bármelyik jó lehet. Csak ne popszegecs legyen... Bár én láttam például olyan motorháztetőt, ami popszegeccsel volt összerakva, de gyári minden. Szerintem itthon rakhatták össze vázból, szövetből, duroplastból.
A hengereket és a blokkot is pucold meg magad, azt javaslom. A hengerfúrók csak nagyolni fogják, csak az alját és a tetejét pucolják le tökéletesre, és némelyikük felárat is számol rá. Így is, úgy is le kell pucolnod, célszerű fúrás előtt. Benzin, hígító, acélgyapot, 7 centi hosszú sörtéjű műanyag szálas ecset, rövidebb sörtéjű ún. masszázó ecset (gyökérkefe sörte). Házilag ezzel a legegyszerűbb támadni. Lehet, hogy rámegy egy szombat délutánod, de megéri. Ha már nem hoz le többet a benzin, de azt látod, hogy még feketéllik a ráégett olajsár az alun, akkor azt nem túl tömény NaOH (hidegzsíroldó) oldattal lehet nagyjából lekapni. De a hengernél, hengerfejnél nem biztos, hogy nagyon túlzásba kell ezt vinni, mert nem látszik. Bár a tudat miatt engem zavart volna, így lemostam mindenütt a redvát. A blokknál inkább csak a gyújtás és a ventilátor környékén szokott ilyen felület kialakulni, a többi helyről általában könnyen lejön. Ha van valami gőzborotva (jobbféle önkiszolgáló autómosó), akkor azzal célszerű lehet nagyolni. Meg persze valami kihegyezett fadarabkával.
Ezeken kívül még játszhat az üveggyöngyszórás, az nagyon szép felületet eredményez. Vagy ha tudsz, akkor aquablasting (nem tudom, van-e egyáltalán itthon ilyen vállalkozás). A homokot és a tömény lúgos, savas maratást kerüld.
A hengerfejeknél vigyázz, a tiédre olyan való, amelyiknek az alján jó nagy karakterekkel 7.8 felirat is szerepel, utalva a 2 tizeddel növelt kompresszióviszonyra (1985. január 1., nullszéria 2 hónappal előtte). Túlzottan sok jelentősége nincs, inkább csak a korhűség miatt célszerű figyelni rá.
Amit a hűtőbordáról mondtam, visszavonom. Vissza lehet egyengetni. A múltkor mostam egy hengerpárt, azon az egyik alsó, de még teljes volt felhajolva, teljesen rá a fölötte lévőre. Óvatosan, csavarhúzó segítségével szinte tökéletesre vissza lehetett hajlítani. Szükség esetén az ellentartásra használt bordát a túloldalról meg kell egy újabb csavarhúzóval vagy akármivel támasztani. Szépen, apró lépésekben vissza lehet nyomni. A képen a legalsókat tutira, de talán még azt a durvábbat is, ami elvált (?) a középső rezgéscsillapító csíktól is.
Az acélgyapot leginkább az égéstér és a tömítőfelületek kíméletes, de hatékony pucolására jó.