Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6590 Kacsándi Szabolcs 2018-02-06 21:47:01  Előzmény: Spityu: 80112

A 72-es kiadàsok 71.01.15és 9.kiadàs
83.04.30 és 21.kiadàs,nincs benne melléklet,csak valahonnan bennemaradt régi szervizszàmlàk és egy eredeti merkur szàmla egy 89-es trabanthoz.végén néhàny kiegészítés 84-es vàltozàsokhoz(új féltengely,karbi.
75-ös könyv 74.05.15 és 12.kiadàs csak egy kis zsírzàsi melléklettel
Van a 88-as 87.06.30 fekvő alakzat és 4.kiadàs.88 àpr 1 utàni kocsikhoz melléklet és egy kapcsolàsi rajz melléklettel.

6589  Spityu 2018-02-06 20:15:59  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 80111

Esetleg leírhatnád, milyen szerkesztési zárlatokat látsz a belső borítón, az esetleges kiegészítő füzeteken, mellékleteken és persze azt, hogy hányadik kiadás.
Most megpörgettem a netet, azt tapasztaltam, hogy pl. a német változatnál a 22. kiadás 1982-ben volt. Az nálunk még csak a 20. volt. Magyar oldalakról nekem az rémlik még, hogy valamiért újrakezdték a számozást, ahogy fekvő formátumú lett a könyv (talán emiatt már más sorozatnak számított náluk). Az 1985-ös fekvő volt már. Valószínűleg az 1984-es is, ugyanis az 1985-ös már a 2. kiadás: http://www.vatera.hu/trabant-uzemeltetesi-utmutatoja-elado-2584957841.html

Szóval nekem az alábbiak vannak:
1.: 1984.03.26-os autóhoz: 19. kiadású, kék "Kezelési", 1981. VI. 30-as zárlat + 6V-os kapcsrajz + 16 oldalas melléklet 1983. VI. 30-as zárlat
2.: börzéről 20. kiadású, kék "Üzemeltetési", 1982. VI. 30-as zárlat + 6V-os kapcsrajz + 16 oldalas melléklet 1983. VI. 30-as zárlat + egy A5-ös, egyoldalas "Kiegészítő" lap, ami a mellékletet javítja, "1984. január MERKUR" keltezésként
3.: vateráról 21. kiadású, kék "Üzemeltetési", 1983. VI. 30-as zárlat + 12V-os kapcsrajz + egy A4-es egyoldalas "Kiegészítő" lap (H1-1-es karbi és hozzá gyújtásmódosulás), "Budapest, 1985. június MERKUR" keltezéssel + egy A5-ös, kétoldalas "Trabant csekkfüzet hibajegyzéke" leírás, ami az AFIT-ok elérhetőségeinek módosulásait tartalmazza. Ez utóbbit lehet, hogy a jótállásihoz adták anno és csak beletették a könyvbe.

Az 1. 100%, hogy eredeti és hiánytalan kompozíció. A 2. és a 3. 99%. A 3-ik pakk kissé viseltes, de minden összetevő ugyanúgy van elszakadozva.

6588 Kacsándi Szabolcs 2018-02-06 19:07:57

Kutattam egy kicsit a könyvespolcomon.És mit találtam? Egy 87 -es kezelésit.Nagyon nem emlékeztem rá,hogy ilyenem van.De létezik.A képen van pár verzió.
P70 58-as,P50 58-as,62-es,63-as,66-os,2db 72-es azonos kiadás de más színű,74-es,83-as.
Van egy sajnos hiányos elejű ami már tartalmazza az új gyújtást,pillangóablakot,de nem tudom melyik évjárat.Az utolsó világoskék a 87-es ,de van hozzá egy 88-as kiegészítés a spirálrugós verzióhoz.
Szóval nem lehetetlen,de kezdem azt gondolni,hogy 86-os verziót nem adtak ki.Bár mindegyik könyvben azt írja ,hogy folyamatos fejlesztések miatt sűrűn kellett kiadni könyveket és plusz kiegészítéseket.Még vadászok tovább.Jó volna, ha valakinek lenne egy példánya,mert akkor biztosan létezik.

6587 Kacsándi Szabolcs 2018-02-06 18:36:09  Előzmény: Spityu: 80108

86.06 pontosan.Azért nem adom fel,de valószínű hogy nem nagyon létezik abból az évből.Majd börzén vagy neten szerválok egyet.Csak az is érdekes hogy ezután még adtak ki bőven trabikat és ugye változtattak is rajta.Így csak kellett volna kiadni újabb verziót.De ahogy írtam nem emlékszem hogy későbbi kiadással összefutottam volna.

6586  Spityu 2018-02-06 12:22:10  Előzmény: Spityu: 80108

Rosszul írtam, a kék könyvek zárlata helyesen:
19.: 1981.
20.: 1982.
Vagyis 2.75 éves volt már a kapott könyv zárlata, amikor átvettük az autót.

6585  Spityu 2018-02-06 12:07:37  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 80107

Mikori az autód pontosan? 86.05.? Szerintem pont a 85.11-es zárlatú volna a jó hozzá.
84.03. ill. 84.05. esetében 19-es kiadás (1982. VI. zárlat) és kis kiegészítő füzetke volt hozzá (1983. VI.)
84.09-nél már 20-as kiadás (1983. VI. zárlat) és ugyanaz a kiegészítő füzetke (1983. VI.) http://www.vatera.hu/trabant-601-uzemeltetesi-utmutato-jotallas-1984-2587116302.html Pedig ekkor már a 21-es is készen volt (1984.VI. talán), de valószínűleg még 1. vagy nem fogyott el a régi, és ezért régit adtak a kocsihoz vagy 2. németül készült még csak el és nem fordították le + adták ki a magyart.
Tehát az első esetekben kb. 1.75 év, a második esetben pedig 1.25 év telt el a könyv szerkesztési zárlata és az autó átvételi időpontja között.
Szóval ha pl. '86 végi a kocsid, még akkor is a 85.11-es zárlatúval adhatták át, jó eséllyel.

6584 Kacsándi Szabolcs 2018-02-05 23:33:21

Talàlkozott màr valaki 86-os kiadàsú hasznàlati útmutatóval?Még késöbbi kiadàsra sem emlékszem.Lehetséges hogy késöbbi kiadàs nem volt?Furcsa lenne,de mintha elvàgtàk volna 85 11.hóban.Olyat màr vagy 15-öt talàltam.

6583 Piret Endre 2018-01-28 09:01:23  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 80102

Na ezért fújtam a küszöbök külső oldalát meg a dobokat külön fényezhetővel. Persze én ráértem takargatni meg száradási időket kivárni, mert ez nem tervgazdaságban készül :-)

6582 Kacsándi Szabolcs 2018-01-27 21:23:41  Előzmény: Spityu: 80092

Ezen a videón látszik hogy nincs igazán kitakarva .A motortérnél mégse megy annyira rá semmi.Viszont amikor talpra kerül mindenhol látszik hogy az íveknél alvázvédős lett.Aztán kicsit törölgetik és megy festésre.Ez az alvázvédő inkább festhető verziónak tűnik,mert különben átütött volna mindenhol.Ehhez képest 30 év után is rajta a festék a doblemezeken ,küszöbön és nem dobta le,nem színeződött el.

6581  Spityu 2018-01-26 14:23:40  Előzmény:jocking .: 80099

Hát, a bársonygumiból többféle verziót is láttam már. Úgy rémlik, keskenyebb a gyárinál, ezért lötyög a vájatban. Persze, Palmatex csodákra képes. Gyárilag is oda volt ragasztva, úgy tudom. Én gyári újat raktam be, vékonyan a hátlapját megkentem a csíknak.
Szerintem a bársonyost rakd be, aztán kész, megy, ameddig megy. Aztán szép lassan keressél akármilyen állapotú gyárit, aminek még jó a gumija. Azt szépen le kell pucolni, és a megfelelő színű szövettel újra burkolni (Palmatex).
OT? Jó kérdés. Lehet, hogy észre sem veszik. Lehet, hogy levonnak pár pontot. Az biztos, ha buktatnak miatta, akkor nem normálisak. :D Akkor szívesen küldök egy listát, hogy mely autó minősítését vonják vissza. :)

6580 jocking . 2018-01-26 13:18:32

Nah, megjött egy újabb csomag, remélhetőleg az utolsók egyike. Fém fékcső készlet formára hajtva, sárvédő alsó tömítőgumik, meg még pár apróság, többek között bársonygumi az ablakokhoz.
A lehúzható ablak tömítésével az a helyzet, hogy muszáj cserélni, mert a régiről már lejött az a szövetszerű anyag és a gumi is kikopott és széttöredezett. Viszont ez az új flokkolt-szerű elég messze van a gyárias kinézettől.
A kérdés: mennyire néznek csúnyán (akár egy OT-n), ha marad ez a flokkolt verzió? A másik pedig, hogy elő lehet állítani ebből a verzióból valamilyen úton-módon egy eredetire hasonló tömítést?

6579  Spityu 2018-01-19 14:47:52

Téma volt: https://auto.jofogas.hu/veszprem/Trabant_turbina_hasznalt_elado_75330706.htm

6578  Spityu 2018-01-18 20:23:17

Na, hogy még tovább bonyolítsam az életet: https://youtu.be/5TSyzpHa3Tg?t=2325
601-esnek írja, de ahogy látszik, ugyanúgy 1.1 és kombi, tehát ugyanaz az üzem és időszak. Mégis más a rétegrend. :D Mártás, üregvédőzés(!!!), szórózás, elemrögzítés, alvázvédőzés, szórózás, becsiszolás, fényezés. A kombikra jellemző vastag padlólemez védő belső réteg nem tudom, mikor kerülhetett rá (lehet, hogy látszik a videón, most nincs időm megnézni). Szerintem az ugyanaz az anyag, mint ami a limonál is volt. Az a kirepedezős.
Szóval ami más az az üregvédőzés és a ragasztás előtti részleges szórózás. Ennek nem tudom, mi jelentősége van. Ja és itt még kézzel fújták az alvázvédőt. Mindezek ellenére félelmetesen hajlamos a 4T kombi a rohadásra. Én legalábbis úgy tapasztaltam. A legidiótább helyeken is képes volt rozsdásodni, triviális helyeken meg gyakorlatilag porrá rohadt.

6577  Spityu 2018-01-18 20:02:43  Előzmény:jocking .: 80093

Posta ügyben írtam újabb mailt.

Ha megnézed a videót, láthatod, hogy pont, ahol az egyik legfontosabb volna az alvázvédő megléte - sarkoknál, éleknél - oda nem jut normálisan anyag. Emiatt érdemes volt utólag az ilyen helyeket is jól lefújni. Amúgy magán a padlólemez alján nekem tök jó állapotban megmaradt a gyári. Na jó, eléggé ocsmányul nézett ki, de szinte érintetlen volt a kátrányréteg.
Továbbá új korukban sokan egyből a futóművet is lefújatták, meg amit értek. A szerelést nagyban megnehezítette később, de legalább nem rohadt olyan könnyen el pl. a hátsó lengőkar. Mondjuk abból is volt, amelyik zárt volt, volt, amelyik kicsit nyitott (furat, rés stb.) Volt, aki direkt megfúrta, hogy kifújja olajjal. Na meg újan sokan az üregeket is kifújták a kasztnin. Szóval valóban bevett gyakorlat volt a zsír új autó alvázvédőzése, a korábban beszúrt GG-s (lottónyereményes) Trabant is kapott egyből. Dinitrolt vagy Katepoxot, már nem tudom.

6576 Piret Endre 2018-01-18 19:22:58  Előzmény:jocking .: 80093

Az enyém garantáltan gyári volt alulról. A szürke alapozón volt egy nagyon változó vastagságú fekete kátrányos cucc. A kettő között helyenként sáros fröccsenésnyomok, biztos Jürgen driftelt a targival a sáros gyárudvaron :-)
A küszöbök külső oldalán és a kerékjáratokban is volt, ott lazán ráfényeztek gyárilag. És igazából nem is jött le közel 40 év alatt.

Én a fényezendő részekre Sika 6440 festhető rücsit fújtam, az aljára pedig Sika 6050 bitumenes fekete cuccot.

6575 jocking . 2018-01-18 19:07:38  Előzmény: Spityu: 80092

Hát olyat, ami bizonyítottan full gyári, és még senki nem kente újra az alját soha, még nem láttam.
Abból indultam ki, hogy:
1) Korábban már szó volt róla, hogy a trabant katalógusos alulnézeti kép nem fedi a valóságot,
2) Sok helyről lehetett hallani, hogy anno új szoci autó megvásárlásakor az első út egy alvázvédőzéssel foglalkozó szerelőhöz vezetett.

Btw, ezt a videót sem láttam még, neki is ülök majd. :) Besz@rás, micsoda 'teknológiájuk' volt ezeknek. :D

Akkor továbbviszem az ötletet: ahol eleve kátrányos, oda mehetne az, amit meg festeni kellene (mint pl. doblemezek), oda festhető rücsi. Bár ez lehet csak bonyolítaná a dolgokat. Valahogy nem bízok benne, hogy a kátrányon rajta marad a festék.


(Postaügyileg van már valami előrelépés? :) )

6574  Spityu 2018-01-18 17:46:16  Előzmény:jocking .: 80091

Ne már, hogy nem tudod?! Az előbbi két videó is bemutatja (a kombis biztosan, de másik videóban 601 limónál is meg lehet figyelni), de nem akarom elhinni, hogy nem láttál még alulról Trabantot. Vagy láttál, csak már kismillió féle anyaggal össze volt fújkálva? 2 ember, később 2 robot fújta. A sorrend leginkább a következőnek tűnik:
- kataforetikus alapozás mártással,
- elemek felhelyezése, tömítőzések,
- szórókitt és becsiszolás,
- kátrányos alvázvédő felhordása,
- (esetleges fröcsekek eltávolítása a látható helyekről?),
- fényezés, szárítás,
- púposnál könnyű polírozás
https://youtu.be/1M7qLzN0vno?t=2135

Szerintem fogni a szürke rücsit és lefújni feketére, hogy kátrányt imitáljon, az borzalmas ötlet, de gondoltam rá én is. :) Amúgy nem fog ragadni, miután megköt, ettől nem kell tartani.

6573 jocking . 2018-01-18 15:55:25  Előzmény: Spityu: 80090

Megoldás lehet az is, hogy színezhető alvázvédő, amire aztán igény szerint mehet kátrány ahova az kell. Vagy fényes feketére is le lehet festeni, az már majdnem olyan és nem is ragad. :D
Viccet félretéve, egyvalamin megakadtam: ahogy gyárilag volt? Volt gyárilag alvázvédő (mármint a mai értelemben vett, fekete kátrányos cucc) a Trabantokon?

6572  Spityu 2018-01-18 11:46:25  Előzmény:jocking .: 80089

Hát, annak idején festhetőt rendeltem a kocsira. Aztán visszamondtam. Mivel szürke volt és ugye nem kátrány alapú (910)... gyakorlatilag rücsi. Szóval így (930) most pont olyan, amilyen gyárilag volt: kátrány-kaucsuk, fekete, és ahol kell, színre fújt. Én inkább a ritka lejavítást választottam, mintsem, hogy ha alánézek, ne a fekete kátrány felület látványa táruljon a szemem elé. :)
A terméklapok alapján kirepedezős tömítési útvonalakhoz (doblemez a motortérben, beltér alja stb.) a 999-et használtam, festékszóró által fújható konzisztenciára behígítva. Így száradáskor a gyárihoz hasonlóan kirepedezik. A fújandó helyek rajza megvan még, de be tudom rajzolni, hogy hol fújtam meg úgy.

6571 jocking . 2018-01-18 11:19:48  Előzmény: Spityu: 80086

Viszont ha nem kell alá szín, akkor lehetne használni akár festhető alvázvédőt is, és akkor minden olyan színű lehet, amilyennek lennie kell. :)

6570 Piret Endre 2018-01-17 06:33:38  Előzmény:jocking .: 80085

Nekem le kellett szednem a tetőt is. Egyértelműen látszott, hogy az a "linóleumszerű basz" helyenként még a ragasztó alá is benyúlik, tehát már rajta volt, amikor a tető a helyére került.

6569  Spityu 2018-01-16 22:01:29  Előzmény: Spityu: 80086

Jah, a kátrányra fújástól nem kell félni. Először le kell ködölni vékonyan, kapaszkodó réteg gyanánt. Kicsit szikkadni hagyni (1-2 percet, azért porszáraz ne legyen), és mehet rá még 2-3 réteg.

6568  Spityu 2018-01-16 21:54:39  Előzmény:jocking .: 80085

A tegnapi videónak még lesz folytatása szerintem.

Tető, itt már látszik a háttérben a művelet: https://youtu.be/1M7qLzN0vno?t=1525 Később közelebbről is, és el is mondja a kommentátor. Szerintem a 2T-nél is így csinálták. Bár az is rémlik, hogy lehetett kapni (nagyon ritkán felbukkan) külön azt a linóleumszerűséget. Szóval lehet, hogy utólag rakták rá. Itt: https://youtu.be/emoF0EFxjjA?t=1630 van egy fóliadarab a kasztnira biggyesztve. De a tetőnél nem látok ilyet. Lehet, hogy utólag ragasztották oda, passz. A tetőnél még nem bontottam Trabantot. :) Én simán kimaszkoltam és kész. Ha tovább nézed a videót, később mintha ott lenne valami, két három alkalommal is, amikor be lehet látni a tető alá.
Hát... én először megcsináltam az alvázat, tükörfényesre drótkorongoztam, passziváltam, 2K epoxyval lefújtam (HB Body 989 2l vagy 2kg, nem emlékszem). Aztán a felújított hátsó futóművet aládobtam. + vissza tettem a felújítatlan elsőt is. Talpraállítást követően fejvakarás. Irány a szemcseszóró, kukorica torzsa bél darálékkal lehintették. Túl nagy feladatnak tekintettem a tetejét is lepucolni, ki is nyírtak volna a szomszédok. :) Aztán ez is passziváláson esett át, foszforsavval. Aztán ide már Rapid 800 (cinkkromátos) ment legalulra, és még rá 989 is. 2-2 l vagy kg. Tehát padlólemez alja + doblemezek alja + lökhárítótartó alja: Body 989, a többi (felül, ajtók, lökhárítók, homloklemez, motorháztető váza) pedig Rapid 800 és 989. (Csak ez utóbbiaknál tudtam meg, hogy lehet még kapni cinkkromátost, amit jobbnak találtam legelső rétegnek fújni, aztán "zárónak" meg a 989-et).
A padlólemez alját + doblemezeket még talpraállítás előtt Body kátrány-kaucsukos sima alvázvédővel fújtam le. Teljesen gyári jellegű. Aztán 1 évig így is volt. De nem tetszett + beláttam, hogy gyárilag színre volt fújva a doblemez + a küszöbök + ahova még mellékesen jutott némi köd (csomagtér merevítő alul) és lefújtam ezeket utólag.
Én azt javaslom, hogy az alját magad csináld meg. Pucold le, amennyire csak tudod, aztán alapozd le, utána kátrány-kaucsukozd. Aztán akár színre is fújhatod. De futóműnek csak valami átmenetit tegyél alá. Én mondjuk kimaszkoltam jól, még a laprugóköteget is hátul, sem a szemcseszórás, sem a fényezések nem ártottak meg neki. Az alapozást + alvázvédőzést szerintem mindenképpen te csináld meg, viszont érdeklődj a fényezőnél: tudja-e fogadni az általad gyártott kerettel a kasztnit. Ha igen, akkor hagyd meg neki a doblemezek, küszöbök kifújását. + így akkor az első futómű sincs alatta, és így hozzáférni a tűzfalhoz. A kátrány-kaucsukos alvázvédő természetesen nem fényezhető, ez rá is van írva. Ez csak annyit jelent, hogy a kavics szépen le tudja koptatni. De ha jól sejtem / remélem, nem napi használós, murván rallizós autó lesz, így emiatt nem kell aggódnod. Nekem kb. 9e km alatt 3-4 db borsszemnyi átmérőjű helyen pattant le, amiket fültiszítóval javítottam helyileg. Amúgy kb. 3 flakon ment el a 4 doblemezre és a két küszöbre. (Konverteres akril, nem 2K akril, így nem kellett sietnem a felhasználással). A küszöbdugók gyárilag később kerültek bele, tehát azokon nincsen bevonat, úgy tudom (nálam natúrak). Itt látható is egy pillanatra: https://youtu.be/emoF0EFxjjA?t=1910
Ha lenne normális helyem, időm, energiám, pénzem, ma így csinálnám: csutkára lebontás, csak a tető maradna. Tető kitakarása alulról, felülről vastag szövettel, pl. padlószőnyeggel. Ezután szemcseszórás a fenti darálékkal, esetleg dióhéjjal. Porszívózás 1 napig. Hiába dugóz az ember, biztos, hogy be fog menni az üregekbe némi anyag. Passziválás híg foszforsavval, ami után nem ragacs, hanem fehér por marad, vékonyan. Nitróhígító + ecset. Először oldalra döntött állapotban az alját mosnám le. Aztán Rapid 800, utána Body 989. Esetleg Wash Primer és ha mehet rá, akkor Body 989. De mindenképpen végeznék összeférhetőségi próbát. Utána kátrány-kaucsukos alvázvédő, 5kg: padlólemez, doblemezek, lökhárító tartó alulról. Felül szintén passziválnám, lemosnám. Minél gyorsabban, mert a szemcseszórt felület hajlamos a korrózióra, még nyáron is. (Emiatt lehet, hogy az alját csak alapoznám először, és csak a végén alvázvédőzném.) Ide szintén az aljánál alkalmazott alapozók mennének. Elemragasztás - sokszor leírtam már, hogyan csináltam, most is úgy csinálnám. Aztán ahol gyárilag is meg volt fújva varrattömítővel (pl. a motortér két oldala, a tűzfal környéke, bent a doblemezek körül), szintén lefújnám. Már nem emlékszem, mi volt az, de meg tudom keresni. Aztán irány a fényező, a tiédhez hasonló mozgató kerettel. Ő fújná színre a doblemezeket, küszöböket, na meg a tetejét is.

6567 jocking . 2018-01-16 20:03:07  Előzmény: Spityu: 80083

Jó kis videó, jól látszanak a "lépések", bár pár dolog azért még így is a homályba vész..
Gondolkodtam már rajta, hogy ha 'neadjisten eljutok addig, hogy fényezni kell a kasznit, az hogy legyen megoldva. Mert ugye az aljára is kéne szín az alvázvédő alá, legalábbis nem árt, ha ott is van valamilyen 2k festék.
Én először abban gondolkodtam, hogy az alját lefújom itthon színre, plusz alvázvédő, hogy mehessen vissza alá a futómű, és úgy könnyebb fényezni a fennmaradó részeket. Ez a terv ott borult már gondolati szinten, hogy ehhez a motorteret is ki kell előre fújni, ahhoz meg sem tudás, sem pedig eszköz szinten nem állunk jól... :p
A kérdés tehát azokhoz, akik csináltak már ilyet - hogy oldottátok meg a festést? Az üres kaszni ment a fényezőhöz, futómű nélkül?

Bónusz, mielőtt el nem felejtem:
A 4T-kben ugye már volt ez a rendes szőnyegszerű tetőkárpit. A 2T-kben (legalábbis az enyémben) még ez a linóleumszerű basz van csak a tetőn belülről. Tudomásom szerint Ez a tető préselésekor került a tető belsejére, vagyis még jóval a festés előtt. Ezután került fel a kocsira a tető és ment festődni, miután minden elem rákerült. Ez azt jelenti, hogy minden trabiban olyan színű ez a tető "kárpit", amilyen az autó színe kívülről? Vagy mindegyiket maszkolták egyesével, hogy ne fújkálják össze? Vagy rosszul tudom, és festés után került be? :)

6566 Piret Endre 2018-01-15 23:00:03  Előzmény: Spityu: 80082

Erre kéne illeszkednie:
http://www.zsombishop.hu/kormanyoszlop-boritas-trabant-p-1104.html
Ennek:
http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=3435

A sajátja is ovális, nagynehezen megy csak rá, akkor, ha a burkolat két felét a normálisnál összébb nyomom. Viszont az a kormány a nyaknál is el van repedve, így tud nyílni is valamennyire.

6565  Spityu 2018-01-15 21:40:41

Na, valahogy így kell csinálni: https://www.youtube.com/watch?v=WOZEuHpcVTs

6564  Spityu 2018-01-15 21:40:17  Előzmény:Piret Endre: 80081

Oh. Nálad még az a kevésbé leburkolt oszlopod van, ugye? A sajátjához hozzámérted? Amúgy az is ovális? Illetve ugye az már (akkor már régen) a "kikönnyített" küllős kivitel, nem a telibeműanyagos, ugye? Megoldási javaslat: eredeti burkolat félretétele, másik beszerzése, és kormányhoz alakítása. Esetleg magából a kormányból valahogy kiesztergálni. Ha van ott annyi anyagvastagság. Lemérjem az én 2 tartalék kormányom méreteit a kérdéses helyen?

6563 Piret Endre 2018-01-15 19:30:57  Előzmény: Spityu: 80080

Az lehet, de ennek a kisebbik átmérője kisebb, mint a kormányoszlop burkolat nyakának külső átmérője.

6562  Spityu 2018-01-15 00:20:47  Előzmény:Piret Endre: 80078

A gyári is ovális valamennyire.

6561 Piret Endre 2018-01-10 14:25:41  Előzmény: Spityu: 80077

Hát ha ez utángyártott, akkor annak tényleg kiváló. Csak az az ovalitás ne lenne, avval még szopni fogok :-(

6560  Spityu 2018-01-09 22:40:39  Előzmény:jocking .: 80075

Utángyártott. Ez már jobb minőségű tudtommal, mint az első széria, ami a gyárihoz hasonlóan szintén repedt. Kicsit más a fogása, és az anyaga sem a régi lakkfekete. Ettől függetlenül szerintem elég jól sikerült munka. Bár minden utángyártás ilyen jó lenne. Nekem van 3 majdnem hibátlan kormánykerekem, de ki tudja, mikor kezdenek azok is még jobban szétesni. A most bent lévő a legrosszabb állapotú. Amióta bent van, bizony romlott az állapota kicsit.

6559 Piret Endre 2018-01-09 22:11:27  Előzmény:jocking .: 80075

Bevallom férfiasan, hogy én megleptem magam karácsonyra egy ilyennel. A sajátja ugyanis már rég bomlásnak indult, de furcsa módon ez felgyorsult az utóbbi években.
Gyárinak tűnik a cucc, lefotóztam pár részletet, csak most nem tudom feltenni. És a kor is látszik rajta, mert igencsak ovális már a nyaka a zsugorodás miatt, pedig amúgy teljesen ép. De emiatt kizárt, hogy majd rámenjen a burkolat peremére, szóval ott majd trükközni kell valamit.

6558 jocking . 2018-01-09 22:04:46

Kérdés.
Szerintetek ez gyári? ("abszolút ritkaság", stb. stb. ajnár a leírásban)
http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=3435&osCsid=tirenj3iqtpk624do0vjts6dc1
Csak mert tudomásom szerint vékony kormányból már van utángyártott is. A fő kérdés az, hogy az éri meg jobban ehhez hasonló (talán kicsit olcsóbb) áron, vagy ez?
Csak mert tapasztalat szerint a kormány azon kevés alkatrész egyike, amiből kaki a gyári (ragacs kiizzadós, szétrepedős finomság).

Szerk.:
Most nézem, hogy a 3 kilós öntvény bajszos embléma is "ritkaság", úgyhogy az valószínűleg nem a "gyáriság" velejáró jelzője náluk.

6557 Piret Endre 2018-01-08 21:11:09  Előzmény:Piret Endre: 80070

72-ben már 2 éve várt rá apám. 70 márciusi igénylést 75-re igazolták vissza, aztán 74 őszén váratlanul megérkezett.

6556  Spityu 2018-01-08 19:14:56  Előzmény:jocking .: 80071

Done.

6555  Spityu 2018-01-08 19:14:43  Előzmény:Piret Endre: 80070

Valamiért mindig '72-esnek gondolom az öreglányt. :)

6554 jocking . 2018-01-08 18:58:26  Előzmény: Spityu: 80066

Egyelőre még nem érkezett mail. Elküldve sem lett még, vagy csak megint szarakszik a mail szerver? :)

6553 Piret Endre 2018-01-06 10:51:17  Előzmény: Spityu: 80068

Azt nem tudom, hogy 72-ben volt-e, de a 74-es autón már volt :-)
Amit most kapott, az ép, kívülről egész jól néz ki, de a belseje hullatja a szőrét.

6552 jocking . 2018-01-06 09:04:15  Előzmény: Spityu: 80066

Börzéig nem húznám, már csak azért sem, mert nem tudom, így hónapokkal előre, hogy egyáltalán tudok-e menni rájuk. Ott is max. a siófoki jöhetne szóba, a másik túl messze van.
Marad a mail: jocking[kukac]dumanet[ponthú]. :)

6551  Spityu 2018-01-05 21:42:23  Előzmény:Piret Endre: 80067

500 a licitlépcső. :D Tényleg, 1972-ben volt már?

Ja, látom, igen.

6550 Piret Endre 2018-01-05 21:27:09  Előzmény: Spityu: 80064

Hát ez gyönyörű!

6549  Spityu 2018-01-05 20:34:42  Előzmény:jocking .: 80065

1. Nekem ráér személyesen is, ha kész lesz a kocsid, egy valamilyen börzén. Pl. tavasszal Pestszentlőrinc, majd később Siófokok.
2. Ha esetleg nem kell, szívesen megtartom. :)
3. Utolsó kérdésed önmagában felháborító. :D
4. Ha mégis szeretnéd mielőbb rendezni, akkor dobj egy mail címet spamrobotsafe-en, aztán a többit megbeszéljük ott.

6548 jocking . 2018-01-05 19:52:46

Nagyszerű. :D A továbbiakhoz meg kéne beszélni elérhetőséget, meg ezt-azt, erre hol lenne lehetőség? Orcakönyvön megtalálható vagy valamilyen formában? :)

6547  Spityu 2018-01-05 19:08:01

Nem vitték el. :)

6546  Spityu 2017-12-20 20:16:59  Előzmény:jocking .: 79937

Nah, most nem felejtettem el lemérni.
A2: 44-45 mm
B2: 36 mm
furat átmérő: ~22 mm, inkább kisebb nagyon picit

Forrás: gyári új bal első doblemez (A2: 44 mm), illetve a gyári levágott bal hátsó küszöbvégem fedőlapja (A2: 45 mm).

A 45 fokos szakasz hossza kb. 50 mm. A felső sarka kissé jobban lekerekítve, az alsó csak annyira, hogy ne legyen hegyes. Amúgy a hátsó küszöbvég zárólemeze 88 mm széles és 95 mm magas. A felső-külső sarka is jobban le van kerekítve. Úgy emlékszem, a doblemez elé van bebújtatva (elé = nem a kerék felé, hanem az emelő cső felé értve).

6545  Spityu 2017-12-20 20:06:49  Előzmény:jocking .: 80055

OK, remélem, jövőre meglesz még. Bár valószínűleg már nem is nagyon nyit ki addig.

6544  Spityu 2017-12-20 20:06:17  Előzmény:Piret Endre: 80053

Igen, szerencsére ezek könnyen cserélhető dolgok. Szerintem burát még tudsz találni, tartsd nyitva a szemed. Tető díszléc csavar van az ESKA dobozkában 6db, ami több helyen is kapható. Oldaldíszléc gumi alá való még lehet, hogy van a csavarbányában, az aluprofil alá való viszont nem volt, úgy emlékszem.
Akkor jól rémlett a fakötésű alátét miatt. A 4T-ben is ilyen van, csak sárga. Én meghagynám a hibátlan tüzihorganyt. Nem tudsz ilyen felületet készíttetni, és ez örök + 1 nap.

6543 Piret Endre 2017-12-20 17:35:21  Előzmény:jocking .: 80055

Simán megér ennyit szerintem is. A 20 ezres kormány és a 100 euróa dísztárcsaszett korában...

6542 jocking . 2017-12-20 13:35:32  Előzmény: Spityu: 80050

Kell kell, persze, hogy ne kéne. Még mindig jobb, mint 2x ennyiért trabantweltről. :D

6541 Piret Endre 2017-12-20 08:06:00  Előzmény: Spityu: 80052

Tűzihorganynak tűnik nekem is. Egyébként a kombi hátsó ülés csavarjai. Most filozom, hogy így hagyjam, vagy majd kapjon új horganyt a többivel együtt.