Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5979  Spityu 2014-09-23 10:53:34  Előzmény:Kiss Krisztián: 66909

Ha én ezt tudom... pont aznap mentem egy karikát a 2T-vel Hetvehely - Orfû felé.

5978 Kiss Krisztián 2014-09-23 10:46:45  Előzmény: Spityu: 66908

Nagyon jó családias hangulatu,fözéssel egybekötött gyerekprogramok stb:[url]http://www.sonline.hu/galerialp/70229[/url]
[i](Módosította heggla 2014.09.23. 12:48-kor)[/i]

5977  Spityu 2014-09-22 20:19:51  Előzmény:Kiss Krisztián: 66907

Szuper! Mintha vaterán is láttam volna ilyen kulcstartót egyszer. Hol volt börze? Nádfedeles? Vagy Szilágy?

5976 Kiss Krisztián 2014-09-22 19:12:06

Tegnapi börzérõl vásárfia.. :)
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140922/_j_032_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5975 Kalmár Dániel 2014-09-15 08:24:01

Sziasztok!

Nem tud valaki véletlenül felújított 28HB2-es karburátort és/vagy normális áron dolgozó felújító mûhelyt?

Dani

5974 Kiss Krisztián 2014-09-02 20:31:40

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140902/67e6_3_big_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5973  Spityu 2014-09-01 20:10:39

Lehet valahol kapni gyári új Trabant külsõ visszapillantót? Volt 3 is, de hirtelen egyet sem találok. :/ :D

5972  Spityu 2014-08-25 20:57:56  Előzmény:Bajáki Péter: 66901

Köszi a képeket és az infót, Peti!

A nyomásmérõ nagyon komoly. :)

Az én fogóm is be volt állva (4 éve nem használtam, és nem a legjobb körülmények között volt tárolva), de simán menthetõ volt. A siófoki börzén volt egy árus, nála volt zsír új! Nem hoztam el végül, csak egy féktartály-fõfék gumicsövet. :) Ha jól emlékszem, szerszám volt nála leginkább kirakosgatva... SUPER STEEL villáskulcsok, egyéb IFA jármûvek szerszámai, ilyesmik. Szerintem nem vitte el senki... október 23-án is lesz idéntõl! Szóval... hajrá. :)

Pont Attilának akartam írni szerszámkészlet ügyben, emlékeztem rá, hogy 1-2 éve már beszélgettem itt valakivel róla. De akkor nem kell, úgy tûnik. Igaz, anno azt írta, hogy az õ szintén '84-esében is piros nyelû csavarhúzók vannak (ahogyan a turbina nála is piros, mint nálam!), szóval azokról még szívesen látnék képet.

Az imbuszkulcs elbizonytalanított. Az én készletemben is van egy, de nem tudom eldönteni, hogy gyári lehet-e. Sajnos, a rövid végét kisebbre köszörülte fater, majd megkérdezem, hátha emlékszik rá, hogy eredetileg is a készlethez tartozhatott-e vagy sem.

ABalu készletében furcsák a csõkulcsok. Meg a nagyobbik csavarhúzó nyele is, de nem sok minden látszik a képeken, valóban jó volna egy áttekintõ kép. ;)

A furcsa fogók: külsõ és belsõ zéger gyûrû, csípõ, kombinált és vízpumpa fogó. (Utóbbival persze sosem fogunk vízpumpát. Vagyis de, a nyomás alatt álló csõ(rendszer) alternatív elnevezése a pumpa, ugye).

A szövet szerintem egész jól tisztítható sok-sok mosószerrel, akár foszforsavval megpróbálni... Van egy jó állapotú emelõ szatyrom, de szerintem a szakadozott eredetit fogom felhasználni. :)
[i](Módosította Spityu 2014.08.25. 22:59-kor)[/i]

5971 Keller Mátyás 2014-08-25 11:44:39

Sziasztok!

Tudom, ez nem az apróhirdetõs felület, de annyira égetõ a probléma, hogy szerencsét próbálok itt is: P50-es hátsó sárvédõket keresek égre-földre. Ami nekem van, sajnos nem használható. Mondhatni SOS. nincs valakinél elfekvõben? Balos-jobbos.

Köszönöm elõre is!

5970 Bajáki Péter 2014-08-24 23:41:54

Szerszámkészlet folytatás:

Palásti Attila '89-esében ezek vannak:

[imgw]http://kephost.com/images/2014/08/25/aad73b0f3cb916a4.jpg[/imgw]

[imgw]http://kephost.com/images/2014/08/25/a3f7eae261bc771e.jpg[/imgw]

-------

Jártam egyszer bontóban. Egy 1,1-esben benne volt a szerszámkészlet egy része, de a tartója tiszta rozsda volt, a kombináltfogó pedig összeállt, összerozsdásodott. Hagytam a fenébe. Kérdés: ki lehet-e ebbõl az anyagból hozni a rozsdát, illetve életre lehet-e kelteni a kombinált fogót? ... szóval elpazaroltam-e a cuccot?

5969 Bajáki Péter 2014-08-24 23:28:14

Szuper a részletes leírás! Köszönjük szépen.

ABalu '84-esének korábban lefotóztam a gyári szerszámkészletét. Sajnos nincs kiterítve, de ha találkozom vele, akkor lefotózom újra.

Érdekes, h. szövet a tartója.
[imgw]http://kephost.com/images/2014/08/25/P1160455.jpg[/imgw]

A legtutibb szerkezet mégis ez a tollra hasonlító nyomásmérõ szerkezet. Úgy mûködik, hogy rádugod a szelepre, s kinyomja magából a belsejét, s leolvasod a mért értéket. Aztán lerázod, mint a lázmérõt.

[imgw]http://kephost.com/images/2014/08/25/59eb35a088a3fc45.jpg[/imgw]

[imgw]http://www.kephost.com/images/2014/08/25/P1160456.jpg[/imgw]

Azzal a nagy, háromcsatos Trabant szeszámostáskával valahol én találkoztam, csak nem tudom, hogy hol. Ez lehetett interneten, ismerõsnél, de lomtalanításkor is. Néztem is, hogy mi a fészkes fenének van rajta három (rozsdás) csat, miért lehet úgy széthajtani, és miért van olyan hülye alakja. Nem hoztam el. ... Banyek, csak lomtalanításkor volt az utcában! Óóó, a francba! ...de nem volt ám rajta, hogy Trabant, nyugi. Na, de akkor is kár érte. :-(

Ami érdekes ezen felül: a szerszámok.
[img]http://www.trabime.cz/vase_vozy/id_730/1195818486.JPG[/img]
Apunak vannak ilyen fura fogói a sufniban, amik nem jók semmire, de legalább vannak. (most már tudom, honnan van.)

Meg olyan fekete csavarhúzója is van. Meg az a kis piros is. ...hogy mik ki nem derülnek! :-)
[img]http://www.trabime.cz/vase_vozy/id_730/1195818461.JPG[/img]

... egyébként akinek van gyári Trabi szerszámkészlete, szóljon, mert a '81-eshez nem volt meg a sajátja. Köszönöm.

[i](Módosította BajakiPeter 2014.08.25. 01:33-kor)[/i]

5968  Spityu 2014-08-23 19:34:46

Ma rendbe raktam a gyári szerszámokat. A csavarhúzókat leszámítva mindenen voltak rozsdafoltok (vegyes elõrehaladottsággal), így elõször is foszforsavas kezelést kaptak. A fogó csak ennyit, majd olajozást, és a gyárit utánzó gyatra mázolást a nyélen.
A villáskulcsok, csõkulcsok és a stift viszont feketítést kapott. A neten nagyon sok információt találni erre vonatkozóan, többféle módszer van rá, én a lenolajos feketítést választottam. Az összes módszerben van egy közös: egyik sem mûködött egy az egyben, kis csiszolást igényelt a folyamat; a különbözõ szerszámok különbözõ eljárást igényeltek.
Hozzávalók:
- 3dl lenolaj (1500Ft/l),
- magas, vékony pohár (magasság >= stift hossz fele) a lenoljanak,
- gázláng (gáztûzhely legnagyobb rózsája),
- 1-2 méter vékonyabb drót (0.5mm pl.),
- elõzõleg fémtisztára pucolt kezelendõ szerszámok,
- fogó, rongy (gyapjú, a mûszálas nagyon nem jó).
Jól jön:
- 75%-os foszforsav (1000Ft/l) (annak hiányában Cillit, RO-55, ilyesmi),
- szemcsés NaOH (1000Ft/kg) vagy hidegzsíroldó (elõbbi olcsó, fel kell oldani(hõfejlõdés!), utóbbi egybõl fújható, de drága)
- GUMIKESZTYÛ! (a fenti anyagok, de fõként a NaOH, pikk-pakk leoldják a bõrt az ujjakról), szemvédelem
- dörzsis szivacs.

Villáskulcsok: a két végükre kötöttem egy-egy kb. 40cm-es drótot úgy, hogy ne tudjon elcsúszni (belehurkoltam a villát is), ügyelve arra, hogy a drót ne maszkolja ki a kulcsot. A gáz fölött elkezdtem hevíteni, úgy, hogy a drótnál fogva tartottam a kulcsot. Elõször a villáknál kínáltam meg a lánggal, majd a száránál is. Néha félrehúztam 10mp-re (kulcsonként 4-5 alkalommal), hogy mindenütt egyenletes legyen a hõmérséklet. A gáz fölött folyamatosan mozgatva egészen addig hevítettem a kulcsot, mígnem besötétedett a felülete (sötétkék-fekete színûre). Ekkor fogtam, belemártottam az olajjal teli pohárba, de csak egy pillanatra, majd kivettem és belemártottam a másik végét is, ahol addig még nem kapott olajat. Ezután félre akasztottam, majd miután kihûlt, lebontottam a drótot, és eltörölgettem ronggyal. (A pohárba mártást érdemes hidegen és olaj nélkül gyakorolgatni, marionettesek elõnyben :))

Csõkulcsok, stift: a villáskulcsokhoz hasonlóan ezeket is felkötöztem. A 13/17-es csõkulcsnál a két furatba ment a drót, a gyertyakulcsnál pedig hosszában + a furatnál megfogatva, hogy ne csúszkáljon. A stiftnél duplán tekerve a drótot sikerült elkerülni a kicsúszást (szerencsére nem maradt nyoma a drótnak). Többszöri próbálkozást követõen be kellett látnom, hogy a villáskulcsoknál alkalmazott módszer nem vezet megfelelõ eredményre.
1. Ezeket a szerszámokat nagyon nehéz egyenletesen sötétre melegíteni.
2. A sötétre futtatási hõmérsékleten nem igazán reagálnak úgy a lenolajjal, ahogyan a villáskulcsok tették.
Emiatt a módszer a következõ: amennyire csak lehet, egyenletesen, de minél magasabb hõmérsékletûre hevítsük (na azért nem vörösizzásig) õket. A villáskulcsoknál ugyebár a sötét szakasznál abbahagytuk a hevítést, itt viszont a következõ, nagyon hamar bekövetkezõ szakaszig kell folytatni, úgy, hogy mindenütt eltûnjön a sötét futtatási szín, és lehetõleg egyenletes hõmérsékletû legyen a szerszám mindenütt. Ezután ugyanúgy járunk el, ahogy a villáskulcsoknál: gyors merítés, levegõn hûtés, bontás, törölgetés.

Megjegyzés: elõfordulhat, hogy újra kell kezdeni az egészet, és újra el kell mosni fémtisztára az adott szerszámot. Továbbá az is elõfordulhat, hogy amíg hûl az adott tárgy, kissé rákocsonyásodik az olaj. Utóbbihoz a nátrium-hirdoxid tökéletes. Elõzöhöz pedig a foszforsav (miután lemarattuk nátrium-hidroxiddal az esetleges vastagabb zsírfoltokat).

Az alábbi videó jól szemlélteti a kékre futtatást, illetve azt is, hogy milyen hamar eljön a következõ szakasz, amikor elhalványodik a kékes szín (ezt meg is említi a szerzõ). Nem is lett tökéletes a végeredmény. Itt egyébként az olajban hagyja kihûlni, a fenti esetekben nem hozott kellõ eredményt, ahogyan azt korábban már írtam.

[url]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=N3jt-73JfEE#t=263[/url]

A mai termés:

[imgw]http://kephost.com/images/2014/08/23/Kep005.jpg[/imgw]
[imgw]http://kephost.com/images/2014/08/23/Kep007.jpg[/imgw]

[i](Módosította Spityu 2014.08.23. 21:47-kor)[/i]

5967  Spityu 2014-08-19 19:04:10

Köszi!

Akkor a két hézagmérõt kell megkeresnem, az lehet, hogy bent van egy másik tatyóban.

Ez a komolyabb szerszámkészlet nagyon durva. :) Szerintem ezt csak utólag lehetett megvásárolni (vagy a de Luxe-hoz adták?) Sosem értettem, hogy miért ilyen fura a kialakítása a toknak, de most már tudom:
[imgw]http://www.trabime.cz/vase_vozy/id_730/1197273283.JPG[/imgw]

4-5 éve tudtam volna venni egy hiánytalant, de aztán hagytam... mondván, hogy úgysem gyári.
Azonban a Smalcalda felirat a gyári készletben lévõ csavarhúzó nyelén is olvasható, szóval mégis van köze hozzá... kicsit már bánom, hogy nem vettem meg anno.

5966 Szabó Géza 2014-08-19 18:52:24  Előzmény: Spityu: 66895

[url]http://trabitechnik.com/index.php?lang=de&page=57&page_number=6#Handwerkzeugtasche%20f%C3%BCr%20PKW%20Trabant[/url]
[url]http://www.trabime.cz/okno.php?cesta=vase_vozy/id_730&id=17076[/url]

[url]http://www.trabime.cz/okno.php?id=17076&cesta=vase_vozy/id_730[/url]
[i](Módosította Geza 2014.08.19. 20:53-kor)[/i]

5965 Szabó Géza 2014-08-19 18:41:09  Előzmény: Spityu: 66895

Alkatrészkatalogusban benne szokott lenni. pl ez 1980as katalógusból van:
[url]http://trabitechnik.com/index.php?page=62&cat=37&sub=56&language_id=0[/url]

5964  Spityu 2014-08-19 18:16:58

Egyéb kérdés. Mik találhatóak a Trabant szerszámostáskájában eredetileg ('84-ben)? Próbáltam keresgélni német oldalakon, de nem nagyon találtam infót róla. Sõt, nagyon kevés dolgot találtam a neten... apróhirdetési oldalakon sem látni olyan hirdetéseket, amikben ilyen készletet árulnának. Meg úgy általában, kevés kocsiban láttam az emelõn és az elakadást jelzõ háromszögön kívül mást(igaz, utóbbi nem gyári).
Amit az enyémben találtam:
- 13/17-es csõkulcs,
- gyertya csõkulcs,
- stift a fentiekhez,
- feketére festett nyelû kombinált fogó,
- egy kisebb és egy nagyobb piros nyelû lapos csavarhúzó (kb. 3mm és 8mm)
- 9-11, 10-13, 13-17-es villáskulcs

Ami pluszban volt: 5-ös körüli imbusz, 2 db PRECIZIOS villáskulcs, 1 db MSZ kulcs

Amit hiányolok: hézagmérõk (0.4mm, 0.6mm)

Van valakinek esetleg korrekt listája, esetleg fényképe egy hasonló évjáratú készletrõl? Köszi elõre is! :)

[i](Módosította Spityu 2014.08.19. 20:17-kor)[/i]

5963  Spityu 2014-08-07 21:11:19

Tudom, már sokszor kérdeztem, de néha olyan sûrûn változnak a jogszabályok, hogy mire az ember végére ér a Magyar Közlönynek, már veheti is a kezébe az újat.

A kérdés/helyzet: elveszett a forgalmija a kocsinak, ami amúgy betelt már, nem fér bele több mûszaki. Ezt bejelentem, elmegyek lemûszakiztatni (merthogy lejárt), de a forgalmi nem az én nevemre szól. A törzskönyv nincs kéznél.

Jól sejtem, 6500Ft az illeték (forgalmi + matrica)? Továbbá kell írnom egy meghatlamázást a tulajdonossal:
- mûszakihoz,
- okmányirodai ügyintézéshez.

Az új forgalmihoz nem kell a törzskönyv, ugye? Viszont kell: biztosításról papír, mûszaki adatlap (a vizsga dokumentuma). Amúgy elsõ tulaj, megengedõ CH értékek vonatkoznak a kocsira.

5962 Tóth Ádám 2014-08-07 18:37:10  Előzmény:Pápai László: 66889

Hát igen valószínûleg egy szakember legombolna tõle annyit hogy csupán csak az árajánlat hallatán azt mondaná köszönöm de akkor inkább még álljon 28 évet tovább.

5961  Spityu 2014-08-06 20:22:31  Előzmény:jocking .: 66891

A végsõ megoldás az lesz, de még azért turkálok utána, hátha akad.

5960 jocking . 2014-08-06 20:17:46  Előzmény: Spityu: 66890

Hát, ha lehet is kapni, akkor biztos nem trabihoz árulják, csak véletlenül pont úgy néz ki, mint ez anno. Sajna nem tudok ilyesmirõl, de nem lehetne kivágni valami vékony piros anyagból?

5959  Spityu 2014-08-06 19:02:37

Üdv!

Nem tudja valaki, hogy lehet-e valahol kapni a motortakaró patentjei alá való piros mûanyag karikát? 7db-ra volna szükségem, mert egyet sem találok. :(

Ez alá:
[img]http://www.baro-ker.hu/images/tr%20motorkabatpatent.JPG[/img]

5958 Pápai László 2014-08-05 06:32:48  Előzmény:Tóth Ádám: 66887

épp errõl beszélek én is...Illetve ha szakemberre bízza(mert ugye ilyet csak szakemberre szabad bízni), akkor ez a manõver hány munkaórába kerül? És az mennyibe? sztem evvel jelentõsen elmegy a kedve az egésztõl...node valóban neki kell eldöntenie,mennyit szán rá...

5957  Spityu 2014-07-31 18:21:41  Előzmény:Tóth Ádám: 66887

Szerintem Bagor csak figyelmeztetni szeretné, nem a kedvét elvenni. Nehogy egy széthullott motortól menjen el a kedve az új kollégának.

Egyébként szerintem is lutri. Vagy beállt, vagy nem. Ha jól le volt dugózva, jó eséllyel max. a gyûrûk ragadtak meg egy nagyon kicsit a hengeren, esetleg a hengeren itt-ott keletkezhettek rozsdafoltok, de az sem biztos.

Azonban ha szakszerûtlenül volt tárolva, és nem voltak ledugózva a nyílások (szívócsonk, kipufogó, gyertya), szinte garantálható a korrózió. Ha ronggyal volt bedugva, akár akkor is. Ilyen esetekre szerintem a beletömködött nylon szatyor + dobozragasztó kombó a legjobb. Ill. a végén az egészet körbetekerni 1 tekercs legolcsóbb (120Ft) folpakkal. Meg persze a jó öreg olajjal való feltöltés is játszhat.

Ha nem lesz szétszedve, akkor szigorúan kézzel kell megforgatni, és figyelni, hogy mi történik. Ha egy esetleges megragadástól eltörne egy gyûrû, észre lehet venni, és meg lehet állni, mielõtt szétkaristolná a hengerfalat.

Én csak abban az esetben nem szedném szét - egy felújítás során - ha valóban gyári ÉS hibátlan, zajtalan mûködésû. Minden egyéb esetben szétkapnám. Egyszerûen sírva fakadok, amikor meglátok egy tip-top veterán autót vagy motort (legyen az gyári vagy felújított), amelynek motorterébõl az indítókulcs elfordítását követõen csörgõkígyóra, kereplõre emlékeztetõ hangok jönnek ki.

5956 Tóth Ádám 2014-07-31 16:42:42  Előzmény:Baranyai Gábor: 66886

Nem okoskodásból hanem tapasztalatból mondom hogy nem feltétlen szükséges a blokkot atomjaira szedni. Természetesen ha a beindítás után valaki nyélgázon akar közlekedni akkor erõsen ajánlott, de szerintem itt nem ez a cél.
Az én 2t-m ugyan nem állt 28-évet csak 16-ot de nem kellett szétszedni és azóta is mûködik pedig mentem vele már kb 4000 km-t. Ja és biztos hogy a 16 év alatt egyszer sem lett átfordítva.
Miért kell egy lelkes amatõrnek már az elején elvenni a kedvét kedves kolléga.

5955 Baranyai Gábor 2014-07-30 16:47:30  Előzmény:Pápai László: 66885

Gondolod, hogy leállítás elõtt eltávolították a fõtengelyrõl az összes Arol 2T-kokszot, és vastagon bekenték zsírral, majd összerakták???
Adott egy minden valószínûség szerint alapméretes, gyári dugattyúkkal futott, nem szétkopott blokk. Én ezt nem tenném kockára 28 évet állt csapágyakkal. De bízzuk rá a döntést. Ha fel akarja támasztani azt a kocsit, akkor szerintem férjen bele, hogy szétszedi a blokkot. Max majd utólag lesz okosabb.

5954 Pápai László 2014-07-30 10:35:55  Előzmény:Baranyai Gábor: 66884

azért ez így ebben a formában neeeeeeeeeeeem fedi a valóságot...Elsõsorban az a kérdés, hogy volt leállítva, és az állás közben esetleg volt-e átforgatva a motor, stb...sztem felesleges darabokra szedni, amíg neg nem bizonyosodsz a valóbani szükségességérõl...

5953 Baranyai Gábor 2014-07-30 10:01:20  Előzmény:Király Tamás: 66866

28 év állás után felesleges bárminemû indítással foglalkozni. Még ha át is fordul a motor, és sikerülne is beindítani (ezt megelõzõen: tank, benzincsövek, szûrõ, karburátor teljes átmosása/tisztítása, gyertyák cseréje, stb.), az elsõ országúti tartós 80-nál 5 perc után beáll majd mint a szög, és jó eséllyel még több kárt is okozol, pl. végigkened a megolvadt hajtókarperselyt a hengerfalakon.
Egyszóval: motor kiszerel és szétszed. Hengerfalak és dugattyúk ellenõrzése után, amennyiben kifogástalanok és még stimmel az illetsztés is, a dugattyúkat elrakod, raksz rá új gyûrûket. A fõtengelyt egy szakmûhelyben felújíttatod. Ezt követõen lehet összerakni a motort.
Ha nincsenek szerszámaid, akkor az egész motort egyben viszed egy felújítóhoz, és megkéred, hogy lehetõleg mentse meg a blokk/dugattyú párost, ha még elfogadhatók.

5952 Kiss Krisztián 2014-07-15 08:00:19

Szóval gyárilag sem volt festett...
[url]http://olx.hu/hirdetes/trabant-601-kipufogo-ontveny-csonk-eredeti-ndk-uj-ID2eBnL.html#ff23d3b791[/url]

5951 Király Tamás 2014-07-10 18:50:19  Előzmény:jocking .: 66881

Biztosra én se mondanám, hallottam ot-s körbõl. Világítás az igen, de az nem is baj :)

5950 jocking . 2014-07-10 18:47:24  Előzmény:Király Tamás: 66879

Nem tudok róla, hogy lenne km korlátozás. Vannak korlátozások, de csak pl. qrvarégi karbidlámpás szutykokra, de ott is napszakbéli korlátozás van csak (nem közlekedhet éjszaka, ha a világítóberendezések nem teljesítenek egy elvárt minimumot/nincs belõlük elég stb.).

5949 Király Tamás 2014-07-10 18:29:52  Előzmény:Tóth Ádám: 66875

Szuper, köszi!
Írhatnál egy telefonszámot, mert ha éppen benne vagyok és elakadnék az gyorsabb ;)
Privátban küldöm az enyémet.

5948 Király Tamás 2014-07-10 18:20:44  Előzmény:Bajáki Péter: 66872

Valaki szerint sok elõnye van az OT rendszámnak. Igen ez jól hangzik, hogy 5 év vizsga, nem kell eredetvizsga, még kedvezõbb biztosítás és teljesítmény adó mentessé, de én akkor se vinném, ha ráköltés nélkül is OT képes lenne.
Miért? Azért adás-vételnél vannak buktatók, km korlátozás, sokat szeretném használni :)

5947 Király Tamás 2014-07-10 18:13:41  Előzmény:Bajáki Péter: 66873

Mint írtam, elég rugalmasan lehet intézni a dolgokat, szerencsére.
Szürke forgalmi párti vagyok én is, de nem baj ha csak késõbb találom meg :) a kulcs már annál jobban jönne.
Biztosítást már megkérdeztem, de köszi neked is a leírtakat!

5946 Bajáki Péter 2014-07-10 07:51:27  Előzmény:Bajáki Péter: 66876

válasz érkezett:

[img]http://kepfeltoltes.hu/140710/wb_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

5945 Bajáki Péter 2014-07-09 23:03:42

Ha már Wartburg. Figyelmes lettem júniusban egy hirdetésre, s kíváncsiságból írtam az eladónak.


[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140710/Oldtimer_Wartburg_353-as_bont_dik_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140710/IMG_0241_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140710/IMG_0242_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw] http://kepfeltoltes.hu/140710/IMG_0243_www.kepfeltoltes.hu_.jpg [/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140710/IMG_0244_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140710/Oldtimer_Wartburg_353-as_uzenet_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]



Összességében nem rossz, még használósnak is el tudnám képzelni, csak nagyon sok munka és költség, mire mûszaki képes lenne.

[i](Módosította BajakiPeter 2014.07.10. 01:11-kor)[/i]
[i](Módosította BajakiPeter 2014.07.10. 01:12-kor)[/i]

5944 Tóth Ádám 2014-07-09 12:48:12  Előzmény:Király Tamás: 66871

Én 225-ös Isolator gyertyát használok, fékolajból DOT 3 és a 30-as keveréket használok (3liter benzin 1 deci olaj) Sprint 2T olajból.
A fék nem lesz egyszerû de megoldható csak türelem kérdése.:) Ha ezen a részen elakadnál írj.
Ha már folyamatban van a projekt írd meg mi kell megnézem hogy van-e fölös.

5943 Bajáki Péter 2014-07-08 23:40:15

Lentebb írtam, hogy múzeális minõsítésû jármûnek nem kell eredetvizsga.

Megkerestem a jogszabályt:
[url=http://jogszabalykereso.mhk.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=143421.580816]326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet[/url]

[i]52. § (8) A muzeális jellegû jármûvekkel kapcsolatos közlekedési igazgatási eljáráshoz, továbbá a négykerekû segédmotoros kerékpárok elsõ magyarországi forgalomba helyezésére irányuló közlekedési igazgatási eljáráshoz az elõzetes eredetiségvizsgálatot nem kell elvégezni.[/i]

Ebben a jogszabályban van meghatározva pl. hogy nézzen ki a rendszám, stb-stb. Érdekes olvasmány. De! Félreértés ne essék: nem szeretek jogszabályt olvasni, mert nagy részüket nehéz értelmezni, megérteni. Apró betûvel írják, nagyon sok, és nagyon hosszúak.
[i](Módosította BajakiPeter 2014.07.09. 01:41-kor)[/i]

5942 Bajáki Péter 2014-07-08 23:25:41  Előzmény:Király Tamás: 66870

A szürke forgalmiról

Ha megvan a régi, szürke forgalmi, s újra forgalomba helyezteted a jármûvet, akkor a régi forgalmit "beszippantja" a rendszer. A régi forgalmi bekerül a KEKKH központi irattárába, s onnan csak akkor kerül ki, amikor múzeális minõsítést szerez a jármû, de akkor is csak külön kérelemre! Szóval, ha szürkeforgalmi mániás vagy - mint én - akkor, mindenképpen elõadod, hogy "a régi forgalmi sajnos nincs meg, mi a teendõ?" c. történetet.

Elképzelhetõnek tartok olyan megoldást, hogy "elhagytam a régi forgalmit, de van nálam egy közjegyzõ által hitelesített másolat, az ugye megteszi?" - s hogy elfogadják-e így, azt nem tudom. - Ez a módszer saját ötlet, nincs tesztelve.

S végül: egy kalappal az autóhoz, meg a bürokráciához!

A biztosítás után is érdeklõdj, mert ha forgalomba kerül az autó, s nincs rajta kötelezõ bizti, akkor ketyeg a [url=http://www.mabisz.hu/hu/ugyfelszolgalat/fedezetlensegi-dij.html]mabisz díj.[/url]

5941 Bajáki Péter 2014-07-08 23:05:47  Előzmény:Király Tamás: 66870

Ha egybõl [u]OT vizsgára[/u] viszed a gépet,ami egyben mûszaki vizsga is 5 évre, akkor [b]nem kell[/b] eredetiségvizsgát csinálnod. Nem tudom mi a cél, de ha hangyányi esélye van, hogy pozitív minõsítést kapna a múzeális minõsítésen, akkor mindenképp így csinálnám. Addig meg papíron pihenné csipkerózsika álmát, a valóságban meg készülgetne.

A forgalomba helyezéssel kapcsolatban találtam egy leírást a könyvjelzõim között elmentve:
[url]http://www.budapest13.hu/ugyintezes/okmanyiroda/forgalomba-helyezes-veglegesen-kivont-jarmu[/url]

Itt egy gyakorlati példa:
[url]http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=103493448&t=9000196[/url]
A srác a Balatonakalis találkozókon ott szokott lenni - és ezt a fórumot is szokta olvasni.

Nálad nem aktuális, de mi van, ha nics meg a törzskönyv?

[url]http://www.autonavigator.hu/szivato/mit_tegyunk_ha_elhagytuk_autonk_torzskonyvet-8436[/url]

Az alábbi linken egy okmányait vesztett, nem a bejegyzett tulajdonosától vásárolt veterán motorkerékpár forgalomba helyezésével kapcsolatos tapasztalatait írja le a szerzõ több cikken keresztül. Baromira hosszú sztori, de érdemes egyszer rászánni az idõt.

[url]http://veteran.forum.hu/blog/soveny-4/1-elso-lepesek-28/[/url]

Össz-vissz ennyi infóm van ebben a témában.
[i](Módosította BajakiPeter 2014.07.09. 01:07-kor)[/i]

5940 Király Tamás 2014-07-08 20:11:57  Előzmény:Tóth Ádám: 66868

Húú, köszi a rengeteg infót, jó volt olvasni. Már holnap mennék életet lehelni bele, ha tudnék. Na majd eljön az is :)
Megfogadom amit írtál, ezt végigjátszom.
Fék lesz még egy kemény mûvelet, mert gondolom be van állva mint a szög.
Naná, hogy látok. Sose vettem volna, de ez egy családi örökség és egy próbát mindenképp megérdemel!
Hûtõt meg lehet majd elfogadnám, meg bármit amit tudsz nélkülözni és te csak kidobnád ;)
Milyen gyertyát szeret a Waresz? Fékolaj dot2? Hogy keverjem az üzemanyagot? Egyelõre ennyi kérdésem van :)

5939 Király Tamás 2014-07-08 20:06:57  Előzmény: Spityu: 66867

Nos ma hívtak az okmányirodából, szóval elsõ körben meglévõ papírokkal vagy meghatalmazással bemenni, ott adnak egy rendszámot /8500 ft/, valami hatósági bizonítványt /2500 ft/ és egy útvonalengedélyt /3500 ft/. Nyilván ezt már egy mûszaki képes autónál kell elindítni. utána irány a vizsga, eredetvizsga, azután a papírokkal, forgalmival ha megvan, vissza az okmányba és mehet az átírás. Tulajdonképpen egy abszolút járható út.

5938 Tóth Ádám 2014-07-08 13:54:59  Előzmény:Tóth Ádám: 66868

Ja ha valamit kifelejtettem elõre is elnézést.
Ha a hûtõ nem lenne jó adok egyet szívesen, ingyen bérmentve :)

5937 Tóth Ádám 2014-07-08 13:52:10  Előzmény:Király Tamás: 66866

Indítás elõtt mindenképpen vedd ki a gyertyákat, a gyertyafuratokon keresztül önts
bele hengerenként némi 2T olajat, de ne túl sokat mert majd nem gyõzöd gyertyapucolással! :) Ha ez megvan kézzel forgasd át párszor a motort mondjuk a vízpumpatengelynél vagy ahol szimpatikus! Ja a gyertya még mindíg ne legyen bent!
Vedd le a karbit, pucold át tiszta benzinben a fúvókákat meg az úszóházat is, tûszelepet ellenõrizd le hogy elzár-e és könnyen kell hogy járjon. Ajánlatos lenne a karburátor tömítéseit is kicserélni. A tankban ha van üzemanyag az már biztos hogy döglött, úgyhogy azt le kéne engedni, ezt a fantáziádra bízom hogy hogyan, de a tank alján lévõ leeresztõ csavart NEHOGY megpróbáld kihajtani mert a nyakával együtt fog letekeredni ha elõtte nem sikerült már lesarkítani a hatlapolást! Tapasztalat. Tipp vedd le a tankot, nem egy nagy munka.
Ha csak megindítani akarod akkor mondjuk egyenlõre a tankos tökölés helyett szívathatod vele az anyagot egy kannából is, bár én ennek nem vagyok a híve.
Na ha mindez megvan, a karbi a helyén, gyertyák a helyükön, ü.a.-ot kap (valahonnan), Tételezzük fel van szikra is, akkor én személy szerint szoktam a karbi torkába löttyenteni kb. fél deci benzint majd szivató rá, és ha minden ok hamarosan már hallhatod is a semmivel össze nem hasonlítható 3 hengeres hangot!:)
Bocs ha egy kicsit hosszú voltam de örömet okoz hogy rajtam kívül vannak akik még látnak fantáziát a Wareszokban !

5936  Spityu 2014-07-07 20:21:17  Előzmény:Király Tamás: 66865

Légy szíves, írd meg mindenképpen ide, hogy mi az, mik azok a járható utak! Viszonylag kevés bejegyzés van ezzel kapcsolatosan, és sokaknak jól jönne némi infó. Köszi elõre is!

5935 Király Tamás 2014-07-07 20:18:58  Előzmény:Tóth Ádám: 66864

Köszi!
Amint sikerül kivarázsolni a garázsból, rendesen átnézzük.
Szerinted mielõtt megpróbálnék ráindítani, mit nézzek meg mindenképp? Vannak persze ötletek, no de ha már pár ilyen csodát újjáélesztettél biztos vannak jó tanácsaid.
Elsõ körben gumikat keresek, mert még a gyáriak vannak rajta, aztán hûtõ megy nyoásvizsgára és stb. stb :)

5934 Király Tamás 2014-07-07 20:15:06  Előzmény: Spityu: 66863

Bezony, 28 :)
Ma beszéltem az okmányirodával és csodálkozva fogadták a történetet. Érdekes módon nagyon segítõkészek voltak. Mivel tudjuk a régi rendszámot utána is nézett és megnyugtatott, hogy bõven van járható út a forgalombahelyezéshez. Holnap hívnak, hogy mire jutottak.

5933 Tóth Ádám 2014-07-07 18:15:48  Előzmény:Király Tamás: 66862

Gratulálok a géphez! Én éppen most vagyok bent egy 1978-as felújításában, ami még színre is olyan mint a Tiéd! :)
Ha a felújítással valahol elakadnál írj, szívesen segítek! Van még egypár plusszos alkatrészem hozzá!
Én már túl vagyok jópár Waresz újjáélesztésén!
Üdv!

5932  Spityu 2014-07-06 21:18:49  Előzmény:Király Tamás: 66862

28 év? Az igen... szerintem simán vissza lehet helyezni forgalomba, ha van valami papírod, ha nincs. Legrosszabb esetben egy messzirõl jól látható összeggel elmész az okmányirodába, és valahogy megoldást adnak a visszahelyezésre. Tudtommal csak a pár éve behozott alvázszámkivágóselbontós rendszerben kivont autókat nem lehet visszahelyezni. Kitartást [s]a bürokrácia útvesztõiben[/s] az egyablakos ügyintézés során!

5931 Király Tamás 2014-07-06 20:09:14

Sziasztok!
Újként írnék nektek és ezúton mutatnám be az új szerzeményt, melyet az alábbi képeken láthattok. Nos õ egy 1972-es 353 DeLuxe, 95000 km-el.
Mint kiderült családunk régi tagja, mely 28 évet töltött egy porszáraz garázsban, ezzel megvédve õt az idõ vasfogától. 1973-ban lett forgalomba helyezve és 13 évig rótta az utakat.
Sajnos végleg ki lett vonva a forgalomból és 3 betû 3 szám típusú rendszáma sosem volt. Mindenképp a talpraállítás a cél, de ahhoz még idõ kell mire innen sikerül kivrázsolni.

5930 Király Tamás 2014-07-06 20:01:59

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140706/IMG_20140705_120730_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140706/IMG_20140705_114410_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140706/IMG_20140705_115123_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140706/IMG_20140705_114toltes.hu_.jp g745_www.kepfel[/imgw]