Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Véleményem szerint gyári alkatrész, mert alapos, precíz kidolgozású. Hozzáteszem, utángyártottat még nem láttam. (A hátsó rész színének nem tulajdonítok jelentõsséget, szerintem simán lehet fekete is. ...valahogy úgy rémlik, hogy a múltkori háromlábú régi fajtának a hátulja is fekete lett volna, de erre nem merek megesküdni.) :-)
Ami stimmel: -hornyos (nem kereszthornyos!) csavarok -a kulcsok mintájának finom kidolgozottsága
Ami nem stimmel: -fekete hátsó rész -a kulcsok tollazatának hornyai egészen mélyen vannak kifuttatva a kulcs markolatába [i](Módosította trabiszabi 2013.03.25. 23:02-kor)[/i]
A wartburg.sk facebook oldalán találtam az alábbi képet errõl a kilométeróráról. A korábbiak értelmében '80-as évek elején gyártott Hycomatba való. Valaki látott-e élõben ilyet?
Találtam egy jó oldalt ahol RFT elektromos készülékekhez forgalmaznak alkatrészt.[url]https://www.rft-ersatzteile.de/ersatzteile.htm[/url] Nem tudja esetelg valaki melyik potméterrel szerelték a Berlin A100-as rádiót?Van néhány az alkatrészek között,kis szerencsével egyezik valamelyikkel...
Kösz a tippet, de én inkább megválnék az enyémtõl. Akit érdekel, az megtalálhatja a [urls=https://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz_felszereles/karosszeria/60_as_evekbeli_3_reszes_trabant_de_luxe_lokharito_1729120976.html]Vaterán[/urls].
Már kapcsolatban vagyunk velük 2 hónapja ez ügyben. Mi is meglátogatjuk ill. részt kívánunk venni a rendezvényükön. illetve õk is jelezték hogy szombaton átjönnének egy "küldöttséggel" hozzánk. Mivel egy napon van két rendezvény, legalábbis a mi szombati Premieres találkozónk beleesik az õ rendezvényük "idejébe". Õk is azért szervezték erre a hétvégére a programjukat, mert a tavalyi OT-sokadalom is így állt össze. Mivel az OT-Expo, a sokadalom "húzórendezvénye" már nem lesz idén megtartva, ezért csak szimplán egy hétvégén tart több egyesület rendezvényeket, melyeket egymás között propagálnak, együttmûködnek. Így egy színes hétvége kerekedik, több helyszínen.
Még nem is a szervezõvel lenne bajom, hanem azzal, ha a tevékenységét "frencsájz" szerûen csinálná.:rolleyes: Vagyis ha ez a más nevû rendezvény hozza az eddigi OT Expo színvonalát, akkor nem lesz gáz. De ha a vasúttörténeti parkba is úgy csinálják, mint az oltimer showt, hogy megnézhetsz 20 motort meg 15 autót 5 ezerért, az már qrvagáz lenne. :S
Teljesen jól tudod, a "Oldtimer Show-s" ember üzlete az egész. Még az OT Expo-hoz kapcsolódó klubos kieg rendezvényeket. /sokadalom/ is "átvette" közel 100%-ban. Az más kérdés, hogy ez a csomag nem volt védett dolog, így ez nem jogi kategória. Megcsinálta és kész.
Ahogy "finoman szóltál", sokan éreznek hasonlóan.
A belépõk általában már nem olcsóak, de ezek vállalkozások, nem szociális intézmények.
A Klubok dolga hogy ingyenes rendezvényeket gründoljanak össze, ezért is vagyunk mi is benne az április 27.-i Oldtimer Premierben. A bevásárlóközpont fantáziát látott benne, mi meg élünk a lehetõséggel. Ingyenes a rendezvény, és eddig mindenki jól érezte magát. A szervezõk sem tépték egymás idegeit a pénzügyi feszültség miatt. Ez a legjobb megoldás jelenleg. Lehet hogy nem lesz egymillió Eurós kocsi kiállítva, dekiállítási anyagban, hangulatban hoztuk a szintet. Mert azt igazából a résztvevõk hozták;-)
Valakinek nincs valami bõvebb infója a jövõ hétvégi (márc. 15-17.) veterános rendezvényrõl, amit a vasúttörténeti parkban terveznek megtartani? Azért érdekelne, mert Oldtimer Expo-n már voltam, az viszont tavaly nem ott volt (vagy talán nem is volt?), idén meg Veteránok Hétvégéje cím alatt fog futni a rendezvény a vasúttörténetiben. Ez azért van, mert amennyire utána tudtam járni, ugyanaz fogja rendezni, aki az Oldtimer Show-t is. Ezzel csak az a bajom, hogy az a rendezvény finoman szólva is nem nyerte el a tetszésemet (kevés autó volt, de legalább kurvadrága belépõért), így kockázatos lenne vidékre felmennem mindenféle infó nélkül. Tehát ha valaki tud valami arról, hogy mi készül, ne tartsa magában.:)
Tudom, hogy nem NDK-s produktum, hanem a haldokló nyugat terméke, de mégiscsak veterán, s hátha van itt olyan, aki ebben a témában is kicsit jobban benne van.
Ezen a képen a Mini olajbetöltõ sapkáján a nagy olajipari vállalatok neve mellett jól látom, hogy ott van a MOL is?
A 3 pólusú, ha jól tudom púposokhoz, esetleg korai 601-esekhez való. Minden esetre az a korábbi verzió. Ránézésre megállapítható, hogy 3 vagy 4 pólusú. A 4-esnek van egy kis "nyaka".
Na, képzeljétek, ma volt szerencsém kezemben fogni egy régi fajta, autóba még be nem szerelt új gyújtáskapcsolót, amirõl korábban itt szó volt. Ki is próbáltam: nullahelyzet, gyújtás, indítás. Az "indítózás" akadálymentes volt, nem volt darabos. Parkolófény helyzetbe nem tudtam rakni, mert nem tudtam rugó ellenébe benyomni és elforgatni P irányába, pedig 1980/1-es volt. Három vezetéknek volt helye a bekötésnél. Ja, és amin csodálkoztam: gyújtás helyzetben nem tudtam kivenni a helyérõl! Tehát, amelyikbõl ki tudjuk venni a kulcsot menet közben is, az a 30+ évnek köszönhetõ extra. :-)
Hát, láttam már pár Trabit. :) Hirtelen nem is tudom fenn van-e ez a Trabant-original.de-n. Mindenesetre a kombikra már '88-ban tettek feketét, a limókra csak '90-ben és azokon sem mind. (amúgy a kombié kisebb és más dõlésû a C-oszlop miatt) Szerintem rendkívül undorító ez így feketében, de tegyük hozzá, hogy szerintem kb minden gusztustalan, amit a '80-as évek fétisei alapján feketére színeztek, kiváltképp a Tramp fekete rácsa ilyen, na ott aztán tényleg végem van. :D
Jocking: nem tudom mibõl van pontosan, szerintem ez acél lemez fekete mûanyaggal szinterezve, bevonva, az aluminium színû pedig alu, de nem tudom polírozható-e van annak egy "szálirányossága", szerintem dörzsi szivacs szerûen becsiszolták azokat eredetileg, de ha kisimítod egyre finomabb papírral szerintem polírozható. Ha sikerülne valahogy szólj kérlek, nekem is jobban tetszene fényesen és nekiesek megcsinálni. :)
Mikrométer, tolómérõ, rádiuszsablon, stb, stb. Ha fontos, hogy a gyári kivitel adatai legyenek, akkor tényleg csak így lehet... Ha egy funkcionálisan megfelelõ másolat kell, akkor szintén a méregetés a célravezetõ, csak ott néhány részlettõl el lehet tekinteni. A Trabi legegyszerûbb alkatrészeinek egyikérõl van szó. Nehogy már ez ilyen fejtörést okozon egy egyetemi(!) hallgatónak! Persze átmásolni egy rajzot azért jóval könnyebb:)
Szakértõ urak! A következõkben kérik a segítségem, így hozzátok fordulok:
[i]"Szia,
Kérdeznék valamit... Nem tudod hogyan lehetne kideríteni a Trabi hátsó (régi fajta, kúpos, nem lépcsõs) tengelyének gyári méreteit? Valamilyen oldalra (magyar, vagy német), adatbázisra gondolok. (...) Egyetemi szakrajzhoz lenne szükség rá." [/i]
A mobile.de-n találtam ezt az elég eredetinek tûnõ 600-as kombit, s a kép alapján én a szürke szövet mellett teszem le a voksom. Úgy tûnik, mintha a széle be lenne szegve, s nem hinném, hogy egy utólagos megoldást ilyen igényes színvonalon valósított volna meg az illetõ.
A kocsi [urls=https://suchen.mobile.de/auto-inserat/trabant-andere-oldtimer-trabant-600-kombi-stollberg/173890965.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=24200&makeModelVariant1.modelId=1&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.s earchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&categories=EstateCar]ITT[/urls] tekinthetõ meg. [i](Módosította trabiszabi 2013.02.26. 23:36-kor)[/i]
A bordásgumit a fa polcra gondoltam hogy alatta mi lehetett azt nem tudom kombiba sose ástam magam bele annyira. A háttámla a 600-asnál kalapácslakkos az tuti.
Az 500-asoknál (legalábbis a korai évjáratoknál biztos) még fekete volt a háttámla csomagtér felõli része.Tudomásom szerint a 600-nál már szürke kalapácslakkot használtak mint a hamutartóknál is.A padlón a gumiborítást én is mellõzom,inkább szürke filcet választottam.A pótkerék feletti polcra is vagy ez jön,vagy mivel az már a csomagtartó,meg ki is szerelhetõ lehet oda gumit teszek.
Pardon, én ugyan nem írtam, csak itt biacs, csucsu meg én természetesnek vettük, de itt 600-as kombi Trabiról van szó, nem 601-rõl! Szóval ott a hátsó ülés háttámlája a csomitartó felõl fém. Én erre kérdeztem rá, elõzõleg meg a felhajtható "fa" polcról értekeztünk, de az a 600-asben nem volt soha barna ill. vörös -legalábbis tudomásom szerint. De minden infót szívesen várok. G
Igen, trabié. Egyébként nem tudod (vagy valaki más esetleg) hogy a bevonat alatt ez milyen anyag lehet? Ez is alu, csak bevonták valamivel, amit ha lekaparok, akkor utána fel tudom polírozni?
Szia! Én is csak azokkal a képekkel rendelkezem, mint Trabiszabi. Nekem sajnos a kombiban a pótkerék feletti polc hiányzott ill. hiányzik, így annak a burkolatát sem ismerem. Egyéb infó hiányában én is a késõbbi típusú szõnyeggel készülök pótolni. A Csucsu által említett bordás és egyéb gumit én szívesen mellõzöm, mert az alatt ha kicsit beázik akkor be is rohad.
Ha már kombi: a hátsó, lehajtható ülés háttámla fém része a csomagtér felõl milyen színû volt eredetileg? Kalapácslakk ezüst, vagy fekete? Én láttam ilyet is, olyat is, eredetinek tûnt ez is, az is... G [i](Módosította hogeri 2013.02.25. 23:32-kor)[/i]
Sziasztok! Van egy ilyen vízpumpám: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=430407060380341&set=a.274186349335747.67723.100002331519999&type=1&theater másik kép: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=430406833713697&set=a.274186349335747.67723.100002331519999&type=1&theater ).Akitõl kaptam,azt mondta,hogy púpos Wartburgé/Barkaszé. Mivel nem tudok vele mi kezdeni ezen jármûvel sajnálatos hiánya miatt,szeretném eladni. Valaki meg tudná mondani,hogy mennyit lehet egy ilyenért kérni? Na nem ilyen pofátlan magas árakra gondolok. . Elnézést,hogy ezt ide,de mivel veterán,gondoltam elfér. Ha nem,akkor még egyszer elnézést!
Kedves Klubtagjaink, veterán-, nosztalgia-, és hobbiautós Társunk!
Köszönjük, hogy sok klubtagunk illetve MNHJR regisztráltunk 2011-évi adójának 1 százalékát egyesületünknek ajánlotta.
Most ismét erre kérünk benneteket. Ezzel segítitek közös klubirodánk fenntartását is, mely az elmúlt, „recessziós” években komoly, és nehéz feladat elé állított bennünket folyamatosan.
F E L H Í V Á S! Felkérjük a kedves Klubtagjainkat, mindenkit, aki segíteni kíván rajtunk, hogy adójuk 1%-ával támogassák Egyesületünket. Adószámunk: 18073221-1-43 Köszönettel vennénk, ha minket jelölnétek meg kedvezményezettnek az adótok 1%-áról szóló nyilatkozatotokban. Az elmúlt években is sokan gondoltatok ránk. Reméljük, hogy érdekvédelmi tevékenységünkkel, egyéb "szolgáltatásainkkal" megelégedésetekre dolgoztunk adományaitokért.
Az enyém feketére volt mázolva,de erõs a gyanúm hogy ez utólagos "tuning".Ezek alapján a képek alapján,azt hiszem ugyanazt az anyagot fogom használni mint a kocsi padlózatára.
Ezt a gyanúmat erõsíti meg bennem a pappenforum.de-n talált kép is, mely egy fellelési állapotot mutat, s ha jól megfigyeljük, akkor a támla melletti résen keresztül rálátunk a kérdéses területre:
Meg tudja mondani valaki hogy 600-as Trabant kombiban a pótkerék feletti felhajtható rétegelt-lemez polc gyárilag natúr színû volt-e,vagy feketére festett,esteleg valami kárpittal bevont?Illetve abban kérnék segítséget h keresek alkatrészkatalógus,scannelt változat is jó,ha esetleg valahol van fenn a neten,vagy valakinek gépen.