Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
A 19.30 nem késõ. Akkor fog érdemben kezdõdni a cucc, és legkésõbb 21.30-ig berkesztjük. A glicerinezés nem kell addig míg nem próbáltunk bele a vax-szal. Majd utána! De azért szerezd be nyugodtan.
[justify]Köszönöm a lehetõséget. Ha a közgyûlés ápr. 16-án van, akkor csak nagyon késõn (19.30) tudnék odaérni, úgyhogy inkább elõtte valamelyik nap. Addig beszerzem a denaturált szeszt és lemosom vele. Átdörgöljem utána glicerinnel is, vagy a csodapaszta ezt nem szereti?[/justify] [i](Módosította molyhos 2010.04.09. 15:16-kor)[/i]
Nálam van Glasurit szilikonmentes polírpaszta. Ha feljössz véletlenül, vagy a közgyûlésre is eljössz, hozd a tisztított szürke kédert, és ha a tisztítás után marad még az UV-tõl barnás égett elszínezõdés, akkor azt szépen le tudjuk vele polírozni, és talán visszanyeri szép szürke színét. Már próbáltam, és nekem bejött. Prsze ez szigorúan a szürke kéderre vonatkozik, a feketébe a polírpaszta foltosan beleég, és okádék lesz a kinézete. A paszta a fekete kéderhez soha nem érhet. Biztos láttatok már nepi által elqurt verdát, ahol a fekete gumi és mûanyag alkatrészek foltosak voltak a beleégett paszta miatt!
A kédert elõbb alaposan denszeszezd át, "bõ szeszes rongyon" húzogatva oda-vissza :-)
Ha igazán tök tiszta, akkor gondold csak át a csiszolgatást, ugyanis a csiszolás, vagyis érdesítés egyben egy brutális (mikro)felületnövelés is, ami magával hozza a kosz beépülésének többszörös lehetõségét is! Ezt ugyan jól megaszontam, de gondolom érthetõ! Alapos denszeszes mosás-tisztítás után alapos Glicerines (gyógyszertár) kezelés kell, majd remélhetõleg szép lesz az csiszmatolás nélkül is!!!!
Ha mindenáron "csiszolási kényszert érez valaki", akkor csak vizes kétezressel szabad, a száraz ugyanis kiégetheti a dolgot, és késõbb nemkívánt elszínezõdést okoz. De mondom, ha lehet, ne csiszoljunk. (hacsak nem nepperek vagyunk, és másnap viszik a polír verdát :-))))))))))) )
[justify]Tegnap megérkezett a heggla kollégától vásárolt feszítõs szélvédõkéder (köszönöm még egyszer). Glicerinnel átdörzsölöm, a szürke feszítõt pedig csiszolóvászonnal visszafehérítem, és utána be lesz ragasztva. Kérdésem, hogy a kombiknál ugye nem volt ilyen átmeneti (feszítõs) kéder a csomagtér ajtónál? Ott a szürke után rögtön a fekete jött?[/justify]
És mi lenne ha a betûket és azok kb. 2mm-rel megnövelt negatívjait 3mm vastag acéllemezbõl vágnánk ki lézervágóval. Úgy, hogy egy-egy alaplapra, tetszés szerinti variációval fel lehetne õket helyezni, majd az alaplapok közé behelyezett fémlemezbe belepréselni. Lézervágóval szerintem seperc alatt ki lehet vágni a karaktereket, szép lassan egy hónap alatt kijönnének a ****gyár kapuján. A présgép kérdéses, ha másnem, karakterenkénti kivitelezéssel egy szentesített satu segítségével.
Tetszik ez a régi rendszámos dolog. Nagy kedvelõje vagyok én is ezeknek.
Van itt egy jópár nekem. Van a régi vastagból, és a vékonyabb betûkbõl is. Nem emlékszem már pontosan, de mintha annó a GC-tõl lett volna vékonyabb a szám-betû. A doki nénink Kispókja volt olyan, és akkor nézegettem hogy jéééé vékonyabb a karakter! Akkoriban egy ilyen változás is komolynak volt mondható, a poshadt, zárt világban:-(
A Bárány Andris nagy tudora a rendszámoknak, majd segítségül fogjuk hívni. Én felajánlom, hogy elõkeresem a gyûjteménybõl a régi magyarokat. Valaki jöjjön fel az irodába, és szkennelje be õket. Valaki meg segítsen "behálózni" programmal. Akkor meglesz minden minta. A mûanyagból kivágott ötlete ABalunak kiváló!!! A Gellért Pista bá, aki a plakettjainkat gravírozza, lézerrel ki tudná vágatni a betûket, megfelelõen vastag mûanyagra. Itt csak annyi a szépséghiba, hogy a lézeres kivágás némi pénzbe kerül, illetve hogy ez "derékszögû", tehát nincs ferdén letörve, mint ahogy az eredeti, domborítotton, az látszik. Tehát utána kell reszelgetni, hogy tökéletesebb legyen a hatás. Na mindegy, csak elgondolkoztam, üzletet nem akarok belõle faragni, csak jó lenne, ha mindenkinek meglenne a korabeli rendszáma a kocsijához, ha épp nincs meg neki! Csak hangosan gondolkoztam, semmi több.
Tippet tudok adni: egy magas hõmérsékleten mûködõ eszközhöz használtunk ilyet, mert jól bírja a hõt, és jól alakítható, és fehér színét csak évek hosszú során veszti el a meleg hatására - megsárgul (itt inkább nem nevezem meg mihez :P ). Tejgumi. Vegyi üzemek környékén szerintem még alkalmazzák szigetelésnek. De ötletem sincs honnan lehetne most beszerezni...
Gyártott-e valaki közületek, és mibõl ilyen 600-as díszléc alá való gumit? [imgw]https://kepfeltoltes.hu/100406/P1000407_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] (Anno Sylvacska linóleumból kísérletezett az elmondása szerint, de az eredményrõl nem tudok.) G
scanben nincs, de bekottázva íme a hátsó tábla, az alul látható, eredeti alapján készítve (remélem kinagyítva látszik): [imgw]https://kepfeltoltes.hu/100406/P1000411_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] a domborítás karakterenként 2-2mm szélességet vesz el, az eredetileg nincs feketére festve. Elsõ rendszám méretét majd ABalu megmondja. Az övé tökéletes koppintásnak tûnik így képeken. (-gratu, én még csak a tudományos alapokat mélyítem rendszám-fronton, a gyakorlati nagy szopás még hátra van...) G
Csináltam egy TF-eset anno, alu lemezre ragasztottam vékony mûanyag lemezbõl kifaragott, reszelgetett lapokat. Éleik lekerekítve, igazából elég szép lett, mondjuk hátulról látszik hogy nem dombornyomott...
Ja és nekem vastagok a hátsó betûk, csak ilyen T-srõl láttam még képet. De ha nem stimmel is marad ilyen. Megcsinálni amolyan parttalan sz*pás volt, ugye Geri?:) Fõleg festeni, de a tûreszelõzést se kívánom senkinek! :D:D:D
Majd nyomok fel képet, de valamiért most nem megy a feltöltés. :S
Hát nem tudom mennyire változtatható a betûtípus, nekem inkább úgy tûnik, hogy a kötõjelek felé kellene kicsit elmozdítani a mellettük lévõ betûket és akkor teljesen olyanok lesznek a közök. A karakterek vonalvezetése szerintem megegyezik, mondjuk a négyes az kicsit érdekes. A két rendszámon eltér, szerintem van/lenne választék. Amúgy az alsó négyesre szavazok, egy régi táblát megnézve ilyen volt, de az is eltér egy picit: a "L" nem lóg túl az alsó vonalon jobbra. Hogy ragasztott-e vagy sem, nem tudom, a variálhatóság (lásd 4-es) elõbbit feltételezi, esetleg nagyszámú présformát, majd megkérdezem.
[justify]Igen, egyet kell értsek. Tényleg valahogy vastagabb karakterekre emlékszem. A lyukakat utólag kifúrni nem nagy ügy, de a sarkokat egyforma íveltre reszelni idõtrabló, és picit kényes mûvelet. Gondolom így egyszerûbb volt szerszámot készíteni hozzá.[/justify]
Lehet, hogy ez most fikázásnak tûnik, de a következõ a bajom a dologgal: - a hátsó rendszámokon a T-sorozatig vastagabbak voltak a karakterek - szerintem mintha kicsit kevés lenne a hely a számok között - a rendszámtábla sarka le volt kerekítve (a lyukakról nem is beszélve) szerintem.
viszont:
- szépek a karakterek - elég kedvezõ az ár
Sablonnal van nyomva a tábla, vagy ragasztva vannak a karakterek?
Szabi megkért (mivel nincs írási joga), hogy tegyek be egy képet a nemrég elkészült rendszámairól. Púposhoz meg mkp-hoz. Talált egy emberkét aki az eddigiekhez képest vicces áron (2350Ft/db) elkészítette neki, gyönyörû minõségben, de korhû kivitelezéssel. Íme:
Próbált már walaki szürke kormányt mûgyantáwal kijawítani? Hogy tûri/nem tûri meg magán a gyantát?
Az egész hátsó gallérját szeretném újraönteni ebbõl. A repedésekre meg elsõ körben ragasztópisztolyra gondoltam, talán hagy némi tágulási-zsugorodási lehetõséget.
Aki rendelkezik csupasz, kormánykerékwázzal, az kérem - ha teheti - fotózza be nekem. Azt szeretném látni, h a küllõwasak hogyan csatlakoznak a kormány közepéhez (illesztés, hegesztés, stb).
Hûûû!!! :o Ha látod még szorítsd le légyszi, pont ilyen az álmom, mondjuk nem szürkében, de kit érdekel vakítson az a fehér mûszerfal. :) És telefonszámot se felejts el kérni. :)
Elvileg igen. Ha utólag valami hatósági ellenõrzés van -pl. ocsmányiroda-, akkor tudnod kell igazolni, hogy "forgalomban" volt -vagyis fizetted pl. a kötelezõt-, vagy ki volt vonva. Mondjuk én még mindíg nem tartok a vizsgáztatásnál, úgyhogy nem találkoztam azóta a hatóságokkal. (boccs: még költség a súlyadó vagy most teljesítményadó is ha nincs kivonva a forgalomból, ill. nem OT-s (ez nekem 2660Ft/év)) G
Biztit bármire köthetsz, ezt senki nem fogja megakadályozni hisz a biztosítók is ebbõl élnek. Én 2006-ban mûszaki nélkül vettem a 600-asom. Átírták (akkor) bizti nélkül. Beírták kézzel a forgalmiba, hogy "csak mûszaki vizsgával érvényes". Pár hónappal késõbb megkötöttem inkább a kötelezõt -visszamenõleg a vásárlási dátumig- hogy papír szempontjából tiszta legyen. Kivonatni akkor fél évre lehetett ideiglenesen 1500Ft/alkalom. Tehát 3000/év. Inkább fizetek 3600Ft-ot évente kötelezõre, minthogy évi 2x sorban álljak az ocsmányirodában az ideiglenes kivonatásért... Útvonalengedély tudtommal szintén nem ingyen van, ráadásul megyénként kell megkérni ha megyehatárt átlépsz. Akkor meg lehet hogy érdemesebb egy "P"-s rendszámot bérelned, de arra meg érvényes biztosításnak eleve kell lennie. Ezek az én tapasztalataim, lehet hogy mai körülmények közt csak részlegesen igazak. Javítson aki tud. G
Nem, semmiképpen sem akarom kiwonatni, használni szeretném, mielõbb. Ezekszerint átirathatom mûszaki nélkül, a kérdés már csak az, hogy biztut tudok-e rá így kötni(ugyanis ha biztu wan, akkor kérek útwonalengedélyt, és azzal legálisan kolbizhatok mûszakiztatni).
Sziasztok! Remélem nem Off! Régi Dacia 1310 a Retroautók újságnál: [imgw]https://trabiorr.lapunk.hu/tarhely/trabiorr/galeria/kozepeskep/663471.jpg[/imgw] [imgw]https://trabiorr.lapunk.hu/tarhely/trabiorr/galeria/kozepeskep/663472.jpg[/imgw]
[justify]A tulajdonjog megszerzésének nem feltétele a mûszaki vizsga. Bemész a papírokkal az okmányirodába (biztosítás nélkül), és az átírással egyidõben kéred, hogy vonják ki ideiglenesen a forgalomból.[/justify]
1. Aki rendelkezik csupasz kormánykerékwassal, az kérem nézze meg nekem, hogy a kormányt rögzítõ csõdarab hogyan csatlakozik a wázszerkezethez. (szereztem egy régi kormányt, amely az utóbbi ""néhány"" esztendõben egy szõlõkarón (!) ficegett a szabadban, és mielõtt beleölök egy csomó pénzt és energiát a felújításába, tudni szeretném, h nem fog-e kettécsoffadni az elsõ bal kanyarban.)
2. Mostanság egyre ritkább a mûszaki az eladósorban léwõ Trabikon. Ezzel kapcsolatban a kérdésem az lenne, hogy mi a teendõ, ha egy ilyet szeretnék átiratni? Azaz, mi-minek az elõfeltétele, át lehet-e úgy iratni, h nincs mûszakija, ill. biztut köthetek-e így rá?
Bocs a hülye kérdésért, de nagyon nem wágom a folyamatot mûszaki nélkül.
Én is épp hogy észrevettem, elõször a hátulját láttam meg. mondom jéé, trabi, egész jó állapotú. Aztán melléértem kocsival, na akkor csodálkoztam csak el a fehér belsõn meg a csepptükrön, visszapillantóból meg láttam a szárnyas jelet.
Megállhattam volna. Na mind1 :S
Húsvétkor is otthon leszek. Ha látom még mindenképp lökök róla fel infot.
Akksiból ítélve az a 12V-os elektromos rendszer se eredeti éppen, mint ahogy a fûtészajtompító dob vagy micsoda se ami az újabb 601-esé feketére fújva! Szerintem a karbi meg a turbina lenne a legkevesebb hacsak az volna! Tiberius reggelig tudná sorolni mi nem eredeti, de azért szép. :)