Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Budapest-Bamako 2007

Lehet hajrázni, kérdezni, véleményezni, miegymás.

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

30 Prokop Gábor 2007-01-14 15:41:43  Előzmény: Zombie: 48575

Ennél sokkal lényegesebb, hogy a motor rövid ideig túlmelegíthető. Egyészt a motor illesztési hézagai... hmmm... "támogatják" az ilyesmit, ha visszahűl, simán mehet tovább. Másrészt nincs olyan gondod túlmelegedéssel, mint vízhűtésesnél, hogy elforrt a vized, és pótolni kell valahonnan.

29  Zombie 2007-01-14 15:38:09  Előzmény:Rell Miklós: 48568

viszont a trabi az sztem nehezen sülbe , mivel "turbó" hűtése van vagyis a moci fordulatátol fugg a hűtés!!!

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

28 Prokop Gábor 2007-01-14 15:33:31

Tölthető Laca Bamakós klipje, Letöltések/Klipek.

27 CIX Digitcam Laca :) 2007-01-14 12:11:24  Előzmény: Levente: 48572

Amikor felértünk a Felvonulásira, épp akkor ért oda a filmes stáb is.
Valamelyik TV-társaságnak adtak interjút, nekik mondták, hogy idén is lesz beszámoló, amit nem egyszerre, hanem valami "sorozat formájában" szeretnének majd leadni... Úgy legyen

Grisa, az afrikai utakról:
Marokkó északi részén Fercsivel azon röhögtünk, hogy sok autón "hólánc" volt felszerelve.
Aztán amikor kiértünk a "Főútra" az okát is megtudtuk...
Tényleg nem csak homok van, hanem a pici kavicstól a szikla méretű kődarabig minden.
Egy Nissan terepjárót húztak be egy műhelynek nevezett épületbe, és ott magyarázta a jóember: a lánc arra jó, hogy a kissebb köveket összetörje a kerék alatt, így csökkentve a defekt esélyeit... Mindenesetre érdekesen hangzik, de nagyon sok autón van ilyen "hólánc". Tangertől Casablanca-ig nagyon kevés az aszfaltozott út...
Aztán jön a vastag homok. Ahogy Prokee írta: a Trabi a kis súlya miatt előnyben van. Ez igaz, deszerintem a homok és a por lesz a legnagyobb ellensége a nyitott kisautónak.

Üzemi hőmérséklet 2T Trabinál?
Túlmelegedés persze lehet, de még mindig jobb, mintha naponta 3x felforr a hűtővíz

Laca
(Fotók mindenről, mindenhol, minden mennyiségben!)

26  Levente 2007-01-13 21:18:52

Az útibeszámoló amúgy egy nagyon tuti film lett, profi filmezők csinálták. (asszem TV2)

25  Levente 2007-01-13 21:11:27

Ja a stabilizátor télleg rossz terepen. egy Hiluxosnál láttam, hogy 10cm emelés mellett, kiszerelte...

Szerintem simán kibírja az autó.
A Csepelcsapatnak is nagyon drukkolok, bár nekik az indulás előtt rengeteg műszaki problémájuk akadt... Az indulás előtt pár nappal motorgenerált kellett végezniük, stb...


Amúgy innen letölthető a tavalyi futamról egy 1 órás útibeszámoló: http://www.budapestbamako.org/photos/movies/bamakodvd.wmv


24 Prokop Gábor 2007-01-13 21:03:16

(Hírtv-s beszámoló letölthető!)

23 Rell Miklós 2007-01-13 20:46:54  Előzmény:Szegedi Árpád: 48563

arpitrabi írta:
Remélem vittek magukkal egy csomó hátsó lengőkart!Szerintem az nagy igénybevételnek lesz kitéve!


Én a tavalyit féltettem ettől, mert az iszonyatosan meg volt pakolva (a képeken nagyon látszott, hogy mennyire ül), de ha az azt kibírta-szerintem ez is ki fogja, már ha tényleg jó állapotú a lengőkar!

Terepen pedig tényleg sokkal jobb sztem a 2T! Könnyebb az orra, és nincs ott az a fránya stabilizátor! (Egyszer 4T-vel majdnem ott maradtam emiatt! 2T simán kijött volna egy gödörből, de a 4T stabilizátora nem engedte leszorítani a gödörben a kereket, a másikat viszont annál inkább leszorította, így a gödörben levő folyton elpörgött, mert azért erő kellett volna, mert a hátulja meg még lejjebb volt, és azt is kellett volna húzni felfele... Na csak azért írtam ezt ide, hogy a stabilizátor terepen pont hogy rossz.)

retro

22 Rell Miklós 2007-01-13 20:27:54  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 48558

CIX688 írta:
Nem tudom így van-e, de logikusnak hangzik: nem forr fel a hűtővíz


Igen, a hűtővíz nem forr el, de azért túlmelegedni egy léghűtéses is tud sztem... Az pedig gáz, hogy a Trabinál nincs hőfokvisszajelzés, sőt, sztem igazán senki nem tudja, hogy milyen az üzemi hőfok (egyszer egy korabeli Trabis könyvben olvastam hőfokvisszajelző beépítéséről, és ott is csak annyi volt, hogy ezen a ponton ennyi szokott lenni - azon annyi. No de hogy mégis hol mennyi az egészséges még... )

retro

21 Rell Miklós 2007-01-13 20:24:10  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 48552

CIX688 írta:
Viszont a homoktól kicsit tartok...


Nem vagyok egy afrikakutató, de... Csak homok van arra? Ronda kemény, de hepehupás utak néhol elszórt bazinagy kövekkel is vannak az én képzeletemben, ha afrikára gondolok... És ha ilyen van az is gáz, hiszen a kemény úton tólná az ember, aztán egyszercsak jön egy lépcső...

retro

20 Venczli Miklós 2007-01-13 19:38:30  Előzmény:Prokop Gábor: 48564

az enyém még nem törött...kopp-kopp, pedig van néha kemény igénybevétel is

19 Szegedi Árpád 2007-01-13 18:21:40  Előzmény:Prokop Gábor: 48564

Nekik biztos van jó!

Árpi jómunkásember!

18 Prokop Gábor 2007-01-13 18:03:38  Előzmény:Szegedi Árpád: 48563

Elég abból kettőt vinni, csak ne legyen átrohadva
Gyári állapotában sokat bír az, a gyakori törés inkább annak tudható be, hogy manapság már (jobb híján) mindenki rissz-rossz bontotta pakol be.

17 Szegedi Árpád 2007-01-13 17:57:55

Remélem vittek magukkal egy csomó hátsó lengőkart!Szerintem az nagy igénybevételnek lesz kitéve!

Árpi jómunkásember!

16 Babecz Tamás 2007-01-13 17:55:22  Előzmény:Babecz Tamás: 48561

Meg haza is jön. Ha nem sikerül az csak valamelyik utángyártott nagy késsel faragott alkatrész miatt lehet, esetleg a nafta. DE NINCS HA ÉS NINCS ESETLEG.

ABV-514 ACA-963

15 Babecz Tamás 2007-01-13 17:53:16

A Tramp végigmegy.!

ABV-514 ACA-963

14 CIX Digitcam Laca :) 2007-01-13 17:52:24  Előzmény:Szegedi Árpád: 48559

A Wagon szerintem Európa után kiesik. Ez lesz a sorsa a Swiftnek is.

Laca
(Fotók mindenről, mindenhol, minden mennyiségben!)

13 Szegedi Árpád 2007-01-13 17:49:07  Előzmény:Prokop Gábor: 48549

A WR+ a sivatagban szerintem ottmarad...Az a felépítés,ami annak az autónak van,teljesen alkalmatlan bármilyen terepen való autózásra... De lehet,hogy csak túl gonosz vagyok!

Árpi jómunkásember!

12 CIX Digitcam Laca :) 2007-01-13 17:47:01  Előzmény:Szegedi Árpád: 48555

Nem tudom így van-e, de logikusnak hangzik: nem forr fel a hűtővíz

Laca
(Fotók mindenről, mindenhol, minden mennyiségben!)

11 Prokop Gábor 2007-01-13 17:46:43

Egyébként meg: ha valaki talál friss cikket a versenyről, ossza már meg velem !

10 CIX Digitcam Laca :) 2007-01-13 17:46:16  Előzmény:Prokop Gábor: 48554

Na ez az!
Tolhatják 160-al, a homokban a Tramp utpléri, és otthagyja őket mint eb a szaharát

Laca
(Fotók mindenről, mindenhol, minden mennyiségben!)

9 Szegedi Árpád 2007-01-13 17:45:12  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 48552

Az igazi sivatagi autók léghűtésesek!Szerintem ez nagy előny. Vagy rosszul hiszem?

Árpi jómunkásember!

8 Prokop Gábor 2007-01-13 17:44:28  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 48552

Ellenvéleményem van...
Inkább az európai szakasz lesz necces. Tolni kell neki, mert a többiek tolnak egy 150-160-as tempót, ők meg 110-et. Nagyon nem szabad lemaradni, a széttolás meg veszélyes.
Afrikában meg mindenki nagy büdös nehéz autókkal megy, amit nehéz a homok tetején tartani, nehéz mozgatni, és nehéz hűteni. Ez rájuk pont nem lesz igaz, szerintem könnyebben fognak boldogulni.

7 Prokop Gábor 2007-01-13 17:42:22

Juteszembe, lehet küldeni nekik SMS-t ingyé, néztétek ?

"Go, Trabi, Go,
Go to Bamako!

Csók a Kocsmából!"



6 CIX Digitcam Laca :) 2007-01-13 17:42:15

Én úgy gondolom -és nem csak azért mert elfogult vagyok- az európai etapot simán végigviszik. Ausztriától Gibraltárig sima egyenes aszfalt út, max a kompon lehet valamelyikőjük tengeribeteg
Viszont a homoktól kicsit tartok...

A másik esélyesnek a Csepeli Team-et látom
Olyan lelkesedéssel pakoltak az autóba, mintha már előre tudnák, hogy a Tramposokkal isznak a cél végén
És hát igen, az autó "egyszerűsége" (csavarhúzó-drót-fogó service pack) kompjútermentessége is előny lehet.

Laca
(Fotók mindenről, mindenhol, minden mennyiségben!)
(Módosította CIX688 2007.01.13. 18:44-kor)

5 Szegedi Árpád 2007-01-13 17:21:46  Előzmény:Prokop Gábor: 48549

Szerintem végigmegy a Tramp.Tavaly végigment az érdekesen "felkészített/?/" 1.1-es..A Tramp nagyon egybe van és a csapat is rutinos Trabantos,elvileg nem lehet probléma,remélem. A Csepelnek is nagyon drukkolok,jó lenne,ha egy igazi magyar gép is beérne a célba.Olvastam valahol,hogy volt olyan Csepel,amit a Himalájában is teszteltek.Ha megfelő alkatrész-utánpótlással rendelkeznek,nagy baj ott sem lehet! Hajrá mindkét csapatnak!!!

Árpi jómunkásember!

4 Prokop Gábor 2007-01-13 17:03:49  Előzmény:Venczli Miklós: 48548

Valóban, majdnem ugyanolyan, ugyanúgy matricázva - de persze csak az egyik ment el. A másik tartalék és/vagy edzőautó

3 Prokop Gábor 2007-01-13 17:03:02

Csak témaindítónak két dolog:

[b]- Ki hogy látja a Tramp esélyeit ?[/b]
Szerintem (bármilyen rémisztőnek is tűnjék első gondolatra) ez a 16000 km (merthogy többektől eltérőne ők visszafelé is az autóval jönnek!) közel sem lehetetlen egy Trabantnak. Az igazán extrém rész, amitől a többiek leginkább tartanak, Afrikában következik, természetesen legfőképpen a por és a hőség miatt. Ez egy tisztességben megőszült munkásTrabantnak sem lehet probléma, nemhogy egy felkészített gépnek

[b]- Ki hogy látja a többiek esélyeit ?[/b]
Rögtön itt van példának a Csepel, ami sokévtizedes darab, tehát bármi történhet vele. Másfelől éppen ez, mármint a kora bizonyítja, hogy örök darab. Nagyjából az egykarú emelővel, vagy egy szimpla ékkel vetekszik az egyszerűsége, kalapács-kombifogó-laposcsavarhúzó szettel bármi javítható rajta.
Az ellenpélda a közel széria darabok. Indult egy szimpla WR+, egy 96 előtti Swift, ezek akár végig is mehetnek. Viszont már hazafelé indultunk, amikor egy Punto I-est még mindig kötélen rángattak, egyszerűen a startot sem tudta prezentálni. Látható, hogy [b]bármi, bármikor[/b] bekövetkezhet.

2 Venczli Miklós 2007-01-13 16:58:37  Előzmény:Prokop Gábor: 48547

lol, van egy csett ugyanolyan tramp , nem is tudtam
amúgy hajrá!

1 Prokop Gábor 2007-01-13 16:53:53

Hosszú idő után új topic születik, hajrá, lehet hozzászólni