Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
[i]"ha már a klub nevében szerepel a wartburg név is akkor úgy gondolom hiába vannak kevesebben 50-50%ban kéne mindkét oldal mögött állni"[/i]
Jogos, én folyamatosan szítom is a feszültséget a Wartburg topicban emiatt. Méghozzá amiatt, hogy a Wartburgosok folyamatos passzivitásba süllyednek, és nem nagyon tesznek annak érdekében, hogy az általad említett 50-50%-ot közelítsük. Ezért ugyanis a Wartburgosok maguk hibáztathatóak. Egy klub ugyanis a tagok aktivitásától működik, nem elvárható, hogy a klubelnök egyszemélyben működtesse azt.
Egyébként, ha megnézted az őszi találkozó hyperaktív rendezőgárdáját, láthattad, hogy bizony, a Wartburgos szekció aktívan részt vállal a Klub működtetésében, bízom benne, hogy tartós fellángolás lesz.
Szaktopic: Bocs, de egyelőre nem merem bevállalni, egy újabb jogosultsági szint bevezetéséhez elég nagy munka kellene, nemtom, mikor lesz rá időm. Azért észben tartom...
Nincs itt elnyomatás, meg kevésbétörődömség. Egyszerűen eddig a Wareszosok nagyon kevesen voltak számarányunkat tekintve, és nem is nagyon vettek részt annyian a talikon, mert inkább nyűtték az utakon őket. 300-ból 4-5 Waresz volt abban a korban, amikor még bővan az utcai autókat erősítették. 2006-7-ben pedig örvendetesen megszaporodtak a Wareszok /lásd Alsóörs/, igazi nosztalgia-, és hobbiautósok lettek egyre többen, és most végre akívabban részt is fognak venni a közösségépítésben!
Nekem is van 2 Wareszom, mindkettő gyári állapotú, mindkettő szerepelt a Veteránban is, és büszkén birtoklom őket. Jószerivel az összes tipus, és kivitel megvolt, amelyik nagy sorozatban futott. Volt 311 deluxe, 321 Camping, 353 lim, Deluxe, tolótetős, elöl-hátulhűtős, Touristok, Trans. Egy limóval kezdtem taxizni, majd az utolsó Merkuros kiszóráskor egy kombit vettem, azzal 1.5 év alatt megtettem 80.000 km-t, taxiüzemben, és fillérekből végigcsöveztük vele európát, Dániától, Svájcig , Spanyolország-Olaszország mittoménmégmerrefele. 1989-ben a menekülő NDK-sokat vittem a Keletiből Hegyeshalomra, egy új élet reményében. Beszálltak a kombiba vagy nyolcan, és gyerünk a határ. Odaadták az összes keletnémet márkájukat, meg csehszlovák koronájukat, mert forintjuk az egy sem volt. Szóval nem lehet mondani hogy nem vettem ki a részem a Wartburg feelingből!
Folytatjuk tudományosan a munkatopicban, ha elkészült.
Sziasztok
MG
Szóval jön a topic, eldöntjük ki jön be és megbeszéljük [i](Módosította TWK-001 2007.10.17. 18:59-kor)[/i]
Gyerekek gyerekek na még mielött öszeveszünk ezen, öszeütjük a fejünket ezen megnézzünk minden forrást és eldöntjük bár szivem szerint én is a jövö évre szavaznék, de meghallgatjuk a nagyokosokat megnézzünk minden elérhetö forrást (PL: szakkönyveket, interneten elérhetö öszes forrást és uttána döntünk erröl szerintem egy zárt topikon amit gabi is mondott lejjebb valahol, szerintem ennek is tudunk akkora viszhangot csinálni mint a trabiknak. Csak ennek az a feltétele szerintem hogy mindannyian higgadt körülmények közzött beszéljünk át mindent.
1.Remélem h a kivitelezésnél is marad: ez egy öszinti megjegyzés semmi cinizmus nélkül!!!!!!!!!!!!!!!!
2-3.Klubtagság:Ezek szerint csak féleértettem!Öszintén szólva nekem ugy tünt h aki nem klubtag annak ezen az oldalon nincs nagy szava!!!De ezek szerint NEM!ennek örülök!!!!!(Cinizmus nélkül)
Ugytünik h egyszerü kérdéseimet támadásnak vette!Fölösleges!Csak vannak számomra furcsa dolgok!!!Ilyeneket említettem meg!!!!
aha értem! 1-2 klubtag! nem kötekedés képpen kérdezem,de mért van az hogy a trabant 50 éves jubileuma ekkora hangot kapot ennek egyébként örülök csak annak nem hogy a wartburg nem megmondom öszintén hogy én (és még jó páran,csak max ők nem adnak hangot a véleméyküknek) úgy gondolom hogy hiába 1 klub alatt fut a 2 márka de mintha kicsit a wartburg tábor elnyomatásba lenne nem tudom ez mennyire szándékos vagy nem feltételezem nem az de tény hogy nem írnám ezt ha nem így érezném és ezzel nem vagyome egyedül! ha már a klub nevében szerepel a wartburg név is akkor úgy gondolom hiába vannak kevesebben 50-50%ban kéne mindkét oldal mögött állni ha így van biztos én látom rosszul,de valamiért mégiscsak megfogalmazódik bennem meg jónéhány wartburgosban ez a kérdés azért is itt írok mert nem titok ez senki elött, egyet lehet érteni vagy éppen nem meghát nem is vitát akarok ebből hanem válaszokat a helyzetet így látjuk mi,jó páran
Örülök hogy reméled hogy a korrekt ötlet után, korrektul is fogunk dönteni! Vagy ez inkább olyan cinikus "remélés"?
"miért fontos a klubbos tagságot ebbe belekeverni??????"
Egyáltalán nem fontos! Nem is kevertem bele!
Azért írtam, hogy ha klubszinten foglalkozunk valamivel, megegyezésre jutunk valamiben, akkor ahhoz tartjuk magunkat. Én csak klubszinten foglalkozom az üggyel!
Azonkívül meg bárki bármit csinálhat szabadon! Az már nem a mi dolgunk!
"van valami jelentösége h az ember klubtag vagy nem?"
Nincs! De én csak a klubtagokat, és az ott született döntéseket képviselem.
A nem tagokat nem képviselem, a döntésekben sem vesznek részt! Önnálló szabad emberek, azt csinálnak amit gondolnak.
Az ötlet elég korrekt!!!!!!Tetszik!remélem a kivitelezésnél az marad!!
Egy dolgot nem értek:
miért fontos a klubbos tagságot ebbe belekeverni?????? van valami jelentösége h az ember klubtag vagy nem? Úgyértem az ember akkoris lehet igaz wareszos vagy nem? Vagy csak én nem értettem?
1 kérdés még felmerült itt! ha 55től számoljátok a dolgokat, akkor 2005-ben az 50 éves évforduló, megemlékezés bármi, meg lett említve? mert lehet, csak akkor páran lemaradtunk róla...
Inkább összeülünk a Klub Wartburgos szakértőivel egy külön zárt /más számára nem látható/"munkatopicba", és különböző dokumentumok, anyagok, információk segítségével eldöntjük a kérdést. A topicba lehet majd felhívás után pályázni, és aki akkor bekerül, azokból áll össze a "bizottság". Megkeressük Marco Breuerékat, a Wartburgozás Thüringiai hozzáértőit, akik a dornburgi treffeket szervezik, és kikérjük a véleményüket. Ha ők is közvetlen vérvonalú elődként említik meg az említett IFA gyártmányú tipusokat, ill. a sorozatgyártásba nem került mintamodelleket, akkor nekünk is ünnepelnünk kell, az biztos! A lényeg, hogy nem tévedhetünk /én sem/ ennek a felelősségteljes megállapításával kapcsolatban, és ezért meg kell tenni mindent. Meg kell vizsgálni Peet felvetését! Felkérem -prokee- mestert hogy készítsen egy "bizottsági munkatopicot"nekünk!
Ha tényleg így van, akkor jubileum! Csak azt nem szeretném, legalábbis klubon belül, ha olyan kevésbé összetartó megnyilvánulások hangzanának el, mint hogy "mi akkor is ünneplünk!" Klubon belül, hangsúlyozom! A konszenzus után, tartani fogjuk magunkat az eredményhez, és aszerint cselekszünk, ünneplünk, vagy várunk. Hangsúlyozom klubon belül!
Igen de azok az idöszámítás elötti wartburg néven futó gépjárművek még nem önnálló Wartburg típusok voltak!!!! Az elsö önálló típust tudtom szerint 1948-ban mutatták be!!!
Én nem ismerem igazán a Wartburg-történelmet, de engem TWK001 győzött meg, bocsi... Hiszen a p70-t is kikiálthatnánk Trabantnak, de mégis a p50-et vesszük az elsőnek. Viszont itt van a kezemben éppen egy könyv, amiben két kép van Wartburgokról. Az egyik kép 1897-es, a másik nemtommikori, de hasonó korú lehet. A felirat rajta: "Wartburg-Motorwagen von 5-60PS Elegant, Betriebssicher Viele erste Preise, Prospekte gratis & franko, Erstklassige Fahrräder. Fahrzeugfabrik Eisenach, Eisenach". És gondolom, ez sem az első lehetett... Szóval lehet, hogy akár a 120.-ikat is ünnepelhetnénk...
sőt még korább ra is vissza lehetne menni 1 vh elötti időkre mert akkor is létezte wartburgok! igaz ez akkor még nem számított önálló márka névnek csak egyes típusokat neveztek így. németország első tartálykocsija pl. wartburg volt. ill a tüzoltóság számára már ezen a néven gyártottak motorokat bizonyos pumpákhoz.
hát én elmondatam a tényeket az hogy nem elődmodel azért ezzel vitatkoznék mert a 311 sokmindent örökölt a 309től utánna érdeklödtem 1 német kollegánál és ő is 48as dátumot erősítette meg! szóval mi jövőre ünnepelünk, ahogy kell!
egyébként a német wartburg múzeumban is megtalálható.gondolom nem véletlenül.
Azért van együtt emlegetve a Wartburggal, mert ki mással emlegetnék együtt, ha nem a Mi autóinkkal. Konstrukcióját tekintve hasonló mint a Wartburg, de nem előmodellje, csak gyártmány elődje. A P-70-es is ilyetén módon elődje a P-50 - Trabantnak. Mégis mindenki amikor az 50 éves Trabiról emlékezik, akkor az 1957-es P50 gyártás kezdetét veszi alapul, és nem a P-70 gyártásának kezdetét. A Wartburg 900 cm-es, 311 tipuskódú változatával indult el annak a gyártmánysorozatnak a kezdete, amit mi Wartburgként ismerünk. Ennek a szülinapjára várunk!
a pesti találkozón volt szerencsém beszélni az általad őskövületes wartburgosnak nevezett emberrel de sajna nem erről mert akkor még nekem sem jutott eszembe nem tudom ezek az infók honnan vannak némi igazság van benne de nem teljesen az f9 igen is awrtburg elődnek minősül a lipcsei vásáron mutatták be 48-ban igen ismerem a történetet a bmw jogutód emw stb. storyt pontosabban nem is jogutod hiszen a emiatt kellett nevet változtatni mert a keletnémet gyár számára a bmw nem engedte használni a nevet! mivel ez kizárólagosan az ő kezükben maradt! az f9 ténylegesen az emw által készült azonban kisebb módosításokat hajtottak végre rajta,-ráncfelvarrás ilyesmi- és azok a modellek már 309 néven futottak innen viszont levezethető a 311 és a többi sorozat hiszen a gyár ugyanaz! csupán jogelőd! tehát 48 as évszám tünik helyesnek mitn ahogy ezt több fórum ill. wartburgos meghát a tények igazolják!ill. ha az f9 nem minösülne wartburgnak mért is találnák annyi oldalon közösen a wartburggal emlegetve?
A felvetés jogos, azonban konzultáltam kövület Wartburgos tagunkkal, Dénessel, és arra jutottunk hogy a 311-es Wartburg 1955-ben indult el pályáján. Előtte még készítettek egy hasonló gömbölyű verziót, kétajtós változatban, de a párt ebben a kategóriájában 4 ajtóst akart. Egyeneságon levezetni a Wartburgot az Ifa szériából sajna nem lehet, hiszen a motorja más volt teljesen. Annyiban nem hogy 2T, 3 hengeres, soros, hosszában beépített volt. De ez a DKW /F12/, az Auto-Union /1000=3/, a Saab, a Syrena, és később a Suzuki gyármányaiban is megtalálható volt. De csak ennyi köze volt, semmi egyéb! Azidőtájt Eisenachban más típusokat /BMW vérvonalú/ gyártottak EMW /Eisenacher Motoren Werke/néven, Szovjet befolyás alatt, inkább az ő igényeiket kielégítendő! A szovjetek később levették kezüket a gyárakról, és népí tulajdonba átvezetve, egyesítve, átatdák "belföldi párthasználatba" a Kelet-Németeknek. Onnantól indulhatott a pártutasításos gyártmánystruktúra és racionalizálás az országban, melynek során elosztották Eisenach és Zwickau között a tömegtermelésben előállított népautótipusokat. Nem titkolt cél volt, hogy megszabaduljanak a DKW tecnikai egyezéstől-örökségtől. A Wartburgnál ez sikerült, a P-70 /tecnikailag DKW meisterklasse/ megszüntetésével Zwickauban is végre "saját tervezéssel" büszkélkedhettek!
a következő kérdésem lenne kis bevezető után ami egyébként már több wartburgosban is felmerült.
1948-ban tűnt fel újra az F9-es a Lipcsei Tavaszi Vásáron.Ő már gyakorlatilag teljes értékű wartburgnak minősöl hiszen a név később 309re változott és innen jönnek 300as szériák amik már mindenki elött ismertek! Ez nagyából hasonló dolog mint a p60 és 601 típus!
tehát a wartburg jövőre 60 éves! a kérdésem az lenne , hogy a klub tervez-e hasonló méretekben történő megemlékezést eme jeles évforduló alkalmából mint idén a márkatárs esetében?
A hangosítás működött, 6 hangszóróval, a színpad, és a kb. 15 méteres körzetében. Direkt nem akartuk végigüvölteni a parkolót, mert mögöttünk lakóházak is vannak. Még szerencse hogy mögöttünk! Így aki a műsorra volt kíváncsi, az halhatta ha akarta, aki meg beszélgetni kívánt, az meg hátrébb megtehette. Aki látta a színpad körüli gyülekezést távolról is, az sejthette hogy ott "van valami". Ha ezek után sem ment oda, akkor valszeg nem érintették az ott elhangzottak. Ez mindenkinek a szabad döntése. A belépéskor kiadott műsortervből kiolvasható volt hogy mettől meddig van folyamatos duma. Aki távolabb volt, úgy volt távolabb, hogy tudta hogy valami van, de nem feltétlenül kívánt ott lenni!
Szerintem lett volna figyelem hozzá, csak a hangosítással volt egy kis gond, pl. hogy 5-6 kocsival a "színpadtól" már nem lehetett hallani semmit... így aki távolabb volt, nem is tudhatta, h éppen miről van szó... én csak a végére értem oda... de azt hiszem a lényeget hallottam, h akinek a nevén volt 2004. jún. előtt, az kap továbbra is zk-t?! ( az enyém 20 éve a mama nevén van)
"ígért nekünk szombatra egy beszámolót a minisztériumi információcseréről"
Megvolt a beszámoló a találkozón! Csak úgylátszik sokaknak nem volt meg a kellő figyelem hozzá! A leg-ek értékelése, és az alsóőrsi Staff díjazása után pár percben ecseteltem a dolgot.
A Bálint féle helyzetértékelő összegzés megy fel előbb a honlapra. Bárány Andrissal összeütjük a beadványunkat, melyet a GKM-nek és a KVVM-nek is megküldünk, valamint a honlapra is felkerül majd.
Ez hátrányosan faji megkülömböztetés Maradjunk a szénaboglyahajúnál ha kérhetném az elnők úrat Igyekszem nem elrontani a Qúú-t Meg külömbenis sz@rt nem szeretek kiadni a kezemből
"hetekkel a találkozó előtt nyúzott azzal, hogy külön mindketten púpos waresszal menjünk." Hát ez egy igen pozitív nyúzás! Sok tagot úgy nyúznak a nejek hogy "nem mész sehova, megyünk a nagymamához, nagytakarítás lesz, szőnyeget kell venni délelőtt, meg telekre kell menni téliesíteni a vízrendszert" meg ilyenek. Szóval megérdemeltétek a létrehozott kocsikkal, meg a hozzáállással is a díjakat! Gratulálok!
Köszönöm a plakettet és a vele járó díjat, bár nem tudom mivel szolgáltam rá. Ági is nagyon örül, hogy ő is fog kapni, mégha csak tiszteletbeli tag... Már hetekkel a találkozó előtt nyúzott azzal, hogy külön mindketten púpos waresszal menjünk. Igaz, neki a kormányváltó valamiért nem jön be, ezért jött a 4T-vel.
Ezen a héten valamikor belerektorálunk a Bárány Andrissal, és felmegy. Most o perc van mindenre, mert a talis utómunkálatok, meg a tali miatt félretett ügyfelek/ügyek intézése folyik!
Örültünk hogy ott voltatok, és hogy jól éreztétek magatokat. Ti nyertétek az év Trabantos-Wartburgos csapata okleveleket is. Gratulálunk a csapatnak. Az oklevelet annyi példányban nyomjuk ki, ahányan szerepeltek a Laca által készített csoportképen. Ha készen leszünk, egyben kiküldjük neked, és te szétosztod a többieknek.
A Trabant Team Szekszárd nevében is köszönöm hogy ott lehettem(tünk) a talin, jól éreztük magunkat,remélhetőleg sikerül nov. 7-én is eljutni Pestre! Köszönünk mindent!
Nagyon köszönöm a tegnapi napot, nagyon jól éreztem magam és örülök, hogy segíthetem, természetesen ha úgy alakul máskor is szívesen részt vezsek az előkészületekben, meg az utoban is, csak sajnos tegnap várt a meló délután.