Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


A 2011-es Közgyűlés jegyzőkönyve

Muczán Gábor [TWK001]
2011-02-23 13:01:06
JEGYZŐKÖNYV

Készült:
a Trabant-Wartburg Klub Egyesület 2011. február 4-én tartott közgyűléséről Budapesten az Egyesület székhelyén.

Jelen vannak:

Az Egyesület tagjai a mellékelt jelenléti ív szerint


Muczán Gábor az Egyesület elnöke 18 óra 05 perckor megállapítja, hogy a közgyűlés határozatképtelen, mert 2442 nyilvántartott tagból a jelenléti ív szerint 17 tag jelent meg.
Tájékoztatja a megjelenteket, hogy a 18 óra 30 percre összehívott, megismételt közgyűlés a megjelentek számára tekintet nélkül határozatképes lesz.
18 óra 35 perckor a levezető elnök megállapítja, hogy 17. tag jelen van. Mivel a jelen közgyűlés a megjelentek számára tekintet nélkül határozatképes, megnyitja azt.


1. számú napirendi pont


Az elnök köszönti a jelenlévőket és ismerteti a közgyűlés napirendjét.


A levezető elnök ismerteti a közgyűlés menetét, mely az alábbi:

1. Az elnök köszöntője, napirend ismertetése
2. Levezető elnök megválasztása
3. Napirend előtti hozzászólások, felszólalások meghallgatása.
4. A klubelnök beszámolója a 2010-es évről
a) rendezvény, események
b) pénzügyi beszámoló
c) 2010 évi üzleti eredmények, és nehézségek, sikerek
5. A klubelnök beszámolója a 2011 évi rendezvényekről. Javaslatok a 2011 évi programtervhez, szavazás a 2011. évi programtervezetről Az éves programterv előterjesztése, megtárgyalása. Kirándulások, piknikparty, tavaszi-őszi találkozók, nyári rendezvények, Szilveszteri felvonulás. A rendezvények menetének, programjainak meghatározása, lebonyolítók toborzása, kijelölése.
6. A közgyűlés berekesztése.


2. számú napirendi pont


Levezető elnöknek az elnök Kalmár Csabát javasolja.
A jegyzőkönyv vezetésére Kuczik Csillát, jegyzőkönyv hitelesítőknek a jelenlévők, Hudák Zoltánt és Tóth Gábort, egyesületi tagokat javasolja. A közgyűlés a javaslatot egyhangúlag elfogadja.


3. számú napirendi pont


A levezető elnök felszólítja a közgyűlés tagjait, hogy terjesszék elő napirend előtti hozzászólásaikat, felszólalásaikat.
Napirend előtti felszólalás nem érkezett, ezért a levezető elnök kéri a klubelnököt, hogy tartsa meg beszámolóját a 4. számú napirendi pontról.


4/a. számú napirendi pont


A negyedik napirendi pont keretében az Elnök beszámol a 2010. év rendezvényeiről.

A 2010-es évben Egyesületünk az arra az évre kitűzött rendezvényeket sikeresen és hiánytalanul lebonyolította.
A szezonnyitó Tavaszi Találkozónkat a Retro Cash&Carry élelmiszer áruház parkolójában tartottuk. Először legek értékelése nélkül, mivel tavaly jeleztem, hogy műsort, leg-, értékelést a továbbiakban nem kívánok tartani. A találkozó ennek ellenére jó hangulatban zajlott és sikeres volt. Hudák Zoltán és Tóth Gábor elnökségi tagok kezelték a hangosítást és bonyolították le az elnökség által javasolt két, közönség szavazás alapján meghirdetett értékelést. Továbbra is keresünk olyan klubtagot, aki a teljes műsorvezetést vállalná. Ilyen azonban még nem akadt. Addig a találkozók műsorvezetéses értékelés nélkül zajlanak tovább a tavaszi találkozón megismert módon
Egyesületünk szokásos, veterános családi hétvégéje ismét kellemes, baráti hangulatban zajlott. A legkitartóbb kemény mag, már hétfőn átköltözött Alsóörsre ahol ezzel rögtön kezdetét is vette Nagy Nyári találkozónk. A hangulat idén sem volt laposnak, eseménymentesnek mondható. Kiváló volt az idő, igazi strandolós-nyaralós hangulatban zajlottak rendezvényeink.
Az őszi, levezető jellegű találkozónk, ismét a Retro-ban, már sokkal nyugodtabb hangulatban, szintén remek időjárás mellett zajlott le. Teljesen megtöltöttük a parkolót, a nyári élmények remek levezetése mellett, szokásos díjazásokkal kísért programmal búcsúztattuk a szezont.

Szilveszteri felvonulás: 2010-ben az utolsó összejövetelünk december 31-én délelőtt a Szilveszteri Felvonulás volt. A szintén ilyentájt a Közlekedési Múzeum előtt gyülekező népautós, VW-T3-as csapat mellett összeröffenő Trabantos-Wartburgos-Barkas-os csapatunk fagyos lábujjakkal, de kitartóan töltötte együtt az időt már kora reggeltől. A 11 óra tájban induló felvonulás immár sokadik éve kötelező Szilveszteri, Budapesti színfolt.

Rendezvény támogatási rendszerén, keretén belül támogatást kért és kapott Varga Tibor – Tibke – klubtagunk, aki a klubtagjaink által oly szívesen látogatott Nagykarácsonyi Trabant Találkozót szervezte meg tavaly is. Támogatást szavazott meg a legutóbbi közgyűlés a Szekszárdi Tranbant Team-nek a Szálkai Trabant Találkozó megrendezéséhez. Ezt a két rendezvényt javaslom, hogy az idén is ugyanilyen feltételek mellett támogassuk.

A klubelnök felkérte Bende Endrét, hogy számoljon be a sikeres kirándulásokról.
Bende Endre egy pár szóban vázolta a spontán szerveződő kirándulások történetét. Megemlítette, hogy a honlapunk kirándulós topicjában indult túrákra egyre több és több klubtag érkezik. Az útvonalakat spontán „találják” ki és teszik közzé a topicon. A túrák igen jó hangulatban zajlanak, és igyekszik belecsempészni egy kis ügyességi feladatlap kitöltését, értékelést is, melyek díjazáshoz jelképes ajándékokat a klubelnök biztosította.

Muczán Gábor:

Befejezve a 2010-es évi rendezvénybeszámolómat, még egyszer köszönöm mindenki segítségét, aki hozzájárult Egyesületünk tavalyi célkitűzéseinek megvalósításához. Köszönöm a rendezvényen, az előkészítő munkákban, az Elnökségi feladatokban, honlap fenntartási ill. moderációs feladatokban, kirándulások megszervezésében, egyéb találkozók szervezésében, stb. társadalmi munkát végző klubtagjaink munkáját. Külön köszönet azoknak, akik a közgyűléseken megjelentek, ötleteikkel, hozzászólásaikkal segítették munkánkat, és felvállalták hogy több ezer klubtag nevében /helyett/ döntenek az Egyesület életéről.

4/b. számú napirendi pont


A klubelnök pénzügyi beszámolója a 2010. évről.

A klubelnök részletesen beszámolt a 2010-es év pénzügyi eredményeiről. Megemlítette, hogy a pontos eredmények 2011. márciusában lesznek elérhetőek, mert a klub könyvelője addigra dolgozza fel az adóbevalláshoz szükséges adatokat.
Összesen munkabérre bruttó 2. 407.200 Ft-ot költöttünk 2010. évben. Egyéb kiadások: irodaszerek, postaköltség, üzemanyag költség, egyéb költségek. Jelenleg az adóbevallás készítése miatt számolás alatt a könyvelőnél.
Tagsági díjbevételeink 2010 évben: 13. 464. 000 Ft.
2009-ben kapott 2008 évi szja 1%: 400.992 Ft
2010 végi egyenleg a bankszámlánkon: 12.813.600 Ft
Jelenlegi egyenleg a bankszámlánkon: 12.342.252 Ft - 2011.02.03
Várható Allianz bevételek: jutalék kb., adó 1%-ok /2009 adó 1%: 396. 000 Ft (2011.01.30/
Várható kiadások: munkabérek, posta költség, üzemanyag-, egyéb költségek.


4/c számú napirendi pont


A klubelnök megállapítja beszámolójában, hogy a 2010-es év pénzügyileg is sikeres volt.
Megalakult az MNHJR Kft., mely a biztosító társaságok számára a veterán, hobbi, a kedvezményes gépjármű felelősség biztosításkötéshez szükséges (KGFB) minősítéseket végzi. Az MNHJR Kft felhatalmazásával Egyesületünk is végezheti a minősítési tevékenységet. Ezáltal Egyesületünk és stratégiai partnerünk a Magyarországi Bogarasok Klubja kizárólagosan köthet a két legnagyobb veterán és hobbi biztosítást kínáló cégnél, Allianz Hungária Zrt-nél és a Generali Providencia Zrt-nél. Külön öröm, hogy 2010. október 30-án ismét hirdetett az Allianz Hungária külön kedvezményes tarifát a Muzeális Minősített illetve 50 évnél idősebb járművekre, mely tarifák elérése nem kis mértékben Egyesületünk intenzív lobbi tevékenységének eredménye.

Jelenleg 4750 KGFB szerződést kezelünk, melyet 2442 fő jegyez. Ebből Trabant és Wartburg 542 db Barkas 8 db. Ebből is látszik számunkra, hogy a céljaink eléréséhez szükséges a kiegészítő biztosítási tevékenység folytatása, hiszen e nélkül a teljes tagsági állományunk és ezzel együtt a bevételeink is a negyedére csökkennének. Az ily módon lecsökkent bevételből lehetetlen lenne fenntartani az irodát és a kelet-német gyártmányú járművekkel rendelkező tagjaink, számára sem tudnánk a jelentős megtakarítást hozó biztosítási tevékenységet folytatni.

A klubelnök visszaadja a szót a levezető elnöknek.
A levezető elnök felkéri a klubtagokat, hogy tegyék meg hozzászólásaikat a 4/a/b/c pontokkal kapcsolatban.

Báhidszki Márton klubtag (Simson Klub Magyarország elnöke) kérdése: Mennyire fogynak Magyarországon a kétütemű Trabant, Wartburg illetve Barkas járművek?

Muczán Gábor: Mint, ahogy arról beszámoltam a tényleges tagsági állomány negyede rendelkezik csak Trabant, Wartburg, Barkas járművekkel a klubnál. Ez ugyan nem kevés jármű, de a tagság össz állományához képest egyre kevesebb. A közutakon gyakorlatilag már nem látni mindennapos forgalomban ilyen járműveket. Viszont annak ellenére, hogy a közutakon egyre kevesebb jármű van, a klubnál regisztrált ilyen járművek száma mégis a legtöbb 16 év óta. Ez annak köszönhető szerintem, hogy a Trabantosok, Wartburgosok, Barkasosok immár hobbisták és, mint ilyenek egyre fontosabbnak érzik, hogy Egyesületünk tagjai legyenek, és még fontosabb számukra, hogy a fent említett kedvezmények révén még pénzt is takaríthatnak meg ezzel.

Wimmer Elemér: A 2010 évi egyenlegünk a bankszámlánkon több vagy kevesebb, mint a 2009. évi volt?

Muczán Gábor: 2009 végi egyenleg: 8. 833. 033 Ft volt a 2010 végi egyenleg a bankszámlánkon: 12. 813. 600 Ft, ami közel 50 %-os növekedés, annak ellenére, hogy 2010 évben az iroda fenntartása, illetve jármű beszerzések komoly kiadást jelentettek.
Meg kell azonban jegyeznem, hogy a fő bevételi forrásunkat jelentő tagdíjbevételek a jövőben várhatóan csökkeni fognak, mivel a kiegészítő tevékenységünket jelentő KGFB biztosítások díjai már korán sem annyira kedvezőek a normál biztosítás díjaihoz képest, mint régen voltak. Ezért 2010 évvégéig rekord mértékű, kb. 300 klubtag hagyta el Egyesületünket. A válság névvel fémjelzett korszak hozománya továbbá, hogy a tagdíjfizetési morál jelentősen romlott, sok pluszmunkát, és többletkiadást jelentve a klubnak és a klub irodának.

Wimmer Elemér: A találkozón a „leg” értékelések már úgy is ellaposodást hoztak, mivel egy-egy kategóriában az azonos érdeklődői kör miatt gyakorlatilag sokszor egy-egy plakettet évről évre mindig ugyanez a klubtag nyert meg.

Kalmár Csaba közbeszól és megerősíti, hogy a gyári állapotú Combi Trabantjával már valóban Ő is féltucatnyi plakett birtokosa, aminek persze nagyon örül, de ez valóban így már unalmasnak tekinthető program.

Muczán Gábor: többek között ezért, az ellaposodás veszélye miatt is jelentettem be tavaly, hogy nem kívánom tovább az értékeléseket, illetve egyáltalán a műsort vezetni. A másik ok az volt, hogy sokan hátat fordítottak a színpadnak, bömböltették a zenét a programok alatt is, ezáltal méltatlan helyzetbe hozva a műsorvezetőt. A rendezvényeken illendő köszöntőt természetesen megcsinálom, de a rendezvény alatti műsorvezetést valakinek vállalnia kéne. Szerintem az ellaposodott értékelések megszűntével a tavaszi, őszi találkozók igenis kiváló hangulatban zajlottak. A tagok számára sokkal fontosabb, hogy beszélgessenek, egymás járműveit szemléljék, hogy hosszú idő után ismét együtt lehessenek márkatársaikkal. Termesztésen, ha valakinek van ötlete, amivel feldobhatjuk a rendezvényt, azt szívesen fogadjuk, de csak akkor tudunk mit kezdeni a javaslatokkal, ha egyúttal a javaslat mellé komplett megoldást, kivitelezést is letesz a közgyűlés, illetve az elnökség elé.

Báhidszki Márton: Tudomásul kell venni – mint ahogy a Simson Klubban is ez jó pár éve hasonló tendencia -, hogy az emberek megváltoztak. Bármilyen látványos programot is próbálunk szervezni gyakorlatilag annyira megnőtt az ingerküszöb, hogy semmi nem lenne elég. Próbáltuk zenekarral, mindenféle programmal szinesíteni a találkozókat, de a betétprogramok teljes érdeklődéshiányba fulladtak egy idő után.

Muczán Gábor: Ezt vallom én is. Több tízmilliós költséggel is szervezhetnénk akár show műsort, az sem lenne elég látványos és szórakoztató. Ahogy azt korábban is említettem a Nagy Nyári Találkozón az alkohol lett a hangulat korlátlan ura és ezzel szembeszállni naiv és reménytelen dolog. Örülök azonban annak, hogy a tavaszi, őszi találkozónkon illetve nyári családi hétvégénken Akaliban viszont megmaradt a „konvencionális” igény a tagok részéről. Jelesül, hogy családtagokkal kiegészülve járművek mellett csevegve is kellemesen lehet tölteni a szabadidőt, egy a Klubunk által szervezett rendezvényen.

Deák Attila: Annak idején Én is lelkesen részt vettem tavaszi vagy őszi találkozón szlalom betét rendezvények kivitelezésében és lebonyolításában. Szomorúan tapasztaltam azonban, hogy pár év múlva konkrétan a szervezőkön kívül senki nem indult már az általunk felépített pályákon.
Egyszer Akaliba meghívtunk egy zenekart, és nagyon kellemetlen volt hogy 2-3 ember volt kíváncsi az előadásukra. Beláttam, hogy ez sem érdekli a tagokat, nincs ilyen jellegű programra igény.

Muczán Gábor: Így van Én is akkor határoztam el megszűntetjük a szlalomot, mint betét programot, mikor nagyjából két ember indult el azon és abból az egyik épp Te voltál. Ezt azért nem teljesen az érdektelenségnek tudom be, hanem annak is, hogy manapság tagjaink egyre inkább féltik járműveiket és nem kívánják őket „szétnyúzni”, feleslegesen koptatni egy ilyen versenyen.

Kalmár Csaba: a Tibke által szervezett Nagykarácsonyi T-W Találkozón sem érdekelt senkit a meghívott zenekar műsora. Egyetértek azzal, hogy erre nincs igény a résztvevők körében.

Wimmer Elemér: Javaslatom az, hogy felváltva legyen pl „leg” értékelés vagy szlalom vagy egyéb programok.

Muczán Gábor: A javaslat elfogadható azonban sajnos vissza kell utalnom korábbi kijelentésemre miszerint „csak akkor tudunk mit kezdeni a javaslatokkal, ha egyúttal a javaslat mellé komplett megoldást, kivitelezést is letesz valaki a közgyűlés, illetve az elnökség elé”. Maroknyi, a rendezvények megszervezéséhez, lebonyolításához NEM elegendő önkéntesünk van csak és nekem nincs energiám a korábban vállalt feladataimon kívül semmi további feladatot elvégezni. Jelenleg a tavaszi és őszi találkozóinknak helyet adó Retro Cash&Carry áruház parkolója alkalmatlan szlalom verseny lebonyolítására és ezt a tulajdonos sem engedné. Gyakorlatilag nincs már olyan hely Budapesten, ahol pl szlalom versenyt lehetne rendezni, nem beszélve egy ilyen rendezvény magas veszélyességi kockázatáról.

Kalmár Csaba: Az Alsóörsi Nagy Nyári Találkozóval kapcsolatban javasolnám, hogy állítson fel a Klub egy önkéntes és nem állandó szolgálatban lévő biztonsági szolgálatot. Ezt úgy képzelem el, hogy toborozzunk 6-8 klubtagot, akik egy megkülönböztető mellényt felvéve „szolgálatba” lépnek, ha valamelyik magáról megfeledkezett résztvevő megszegné a házirendet és veszélyeztetné a többi résztvevő biztonságát, szórakozását. Ez sokkal közvetlenebb és hatásosabb megoldás lenne, mint egy teljesen idegenekből álló profi biztonsági szolgálat.

Muczán Gábor: Ez nagyon jó ötlet, a honlapon el is kezdjük toborozni majd a rendezvény előtt a közülünk kikerülő önkéntes biztonsági szolgálat tagjait. Téged szeretnélek elsőként erre megkérni.

Söjtör Gábor: Miért nem lehet a találkozókon árusítani, és miért nem lehet pl gumit füstölni a nyári találkozón?

Muczán Gábor: A találkozókon a klubtagok saját, nem kereskedelmi mennyiségű megunt alkatrészeiket mindig is árulhatták, csereberélhették. Gyakorlatban ez úgy valósult meg, hogy autójuk csomagtartójában, autójuk elé vagy mellé helyezve kínálták fent említett alkatrészeiket. Kereskedelmi mennyiségű árut nem kínálhatnak, standot nem építhetnek, mert a terület gazdái ezt a szerződésekben nem engedélyezik. A klub egy standot engedélyeztet a terület tulajdonosaival. Amennyiben valamelyik klubtag azt megfelelő időben jelezte, mint pl egyik klubtagunk a plüss Trabijaival, akkor ezeket külön kellett egyeztetni a terület tulajdonosával, illetve egy elnökségi ülés keretén belül megegyezés született arról, hogy a rendezvényeken, különböző értékeléseken kiosztandó díjak mellé meghatározott mennyiségű kísérő ajándékot kioszt az által kínált termékekből.
A gumi füstölés a nyári találkozónkon a terület (kemping) tulajdonosa által meghatározott házirend alapján mindig is tilos volt. Én személy szerint barbarizmusnak tartom, nem beszélve arról, hogy 1-2 méteres magasságban még a kemping túl oldalán is állt a gumifüst, a kemping lakóinak és tulajdonosának felháborodásra. Megjegyzem azonban, hogy gumi füstölés az Alsóörsi Nyári Találkozón a tilalom ellenére mindig is volt, mert képtelen voltam egyedül illetve Hudák Zoltánnal együtt megakadályozni több tucat, totálisan részeg résztvevő tevékenységét.

Kalmár Csaba: Szerintem már önmagában a találkozón, a kempingen ittasan történő autózás is veszélyes, mert gondoljunk bele, hogy akik előadják, gyakorlatilag mindezt teljesen részegen teszik, további részeg emberek gyűrűjében.

Muczán Gábor: Egyetértek veled mindamellett, hogy a gumifüstölés, de egyáltalán az alkoholos befolyásoltság alatti autózás tilos, mindenkire nézve veszélyes. Pont ezért mondtam le a rendezvény sátor további bérlését is, mert féltem attól, hogy az alkohol hatása alatt álló randalírozók esetleg kárt tehetnek a sátorban, nekicsapódnak kocsival, vagy elvágják a feszítő köteleket, kilazítják a tartólábak csavarjait, stb ami által az a résztvevőkre borulhat és tömegszerencsétlenség következhet be. A legutolsó alkalommal sajnos a sátor egyik szekcióját meg is rongálták.


A levezető elnök megkérdezi a résztvevőket, hogy van –e még hozzászólás a 4/a/b/c pontokkal kapcsolatban.

További kérdés nem érkezett ezért a levezető elnök szavazásra bocsátja a klubelnöknek a közgyűlés 4/a/b/c pontjával kapcsolatban tett előterjesztését.


4/2011. (II. 04.) közgyűlési határozat


A közgyűlés a klubelnök beszámolóját a 2010-es évi a célkitűzésben szereplő rendezvények lebonyolításáról, a pénzügyi évről és üzleti eredményekről 16 igen szavazat mellett és 1 tartózkodással elfogadta.


A levezető elnök kéri a klubelnököt, hogy tartsa meg beszámolóját az 5. számú napirendi pontról.


5. számú napirendi pont


Muczán Gábor: Összeállítottam a 2011 évi rendezvény tervünket, mely a szokásos rendezvény szerkezetnek megfelelő.
Tavaszi Találkozó Budapesten a Retro Áruház parkolójában 2011 április 9. szombat reggel 09-.00 órától (esőnap ápr 10. Vasárnap)
Családi Veterános hétvége Balatonakaliban, 2011. augusztus 5-6-7. között. (péntektől-vasárnapig)
Nagy Nyári Találkozó Alsóörsön, 2011. augusztus 11-12-13-14 között (csütörtöktől-vasárnapig)
Őszi Találkozó Budapesten (a találkozó időpontját később határozzuk meg)
Szilveszteri Felvonulás 2011. december. 31-én délelőtt 10. 00-tól.

A klubelnök kifejti, hogy a tavaszi találkozónak különös jelentősége lesz, mivel akkor lesz a 20. évfordulója annak, hogy abbahagyták a Trabant és Wartburg márkájú kocsik gyártását. Szeretné, ha a rendezvénynek méltó sajtóvisszhangja lenne és igyekezni fog ennek megfelelően eljárni a rendezvény tervezésekor. Felszólítja továbbá a tagokat, hogy aktívabban vegyenek részt a találkozók megszervezésében és lebonyolításában. A tavaszi találkozó előtt kb 1 hónappal elnökségi ülés keretében fogja az elnökségi tagokkal meghatározni és elosztani a találkozó megrendezésével kapcsolatos feladatokat.

A levezető elnök felszólítja a közgyűlést, hogy tegye meg javaslatait, észrevételeit a rendezvényekkel kapcsolatban.

További kérdés nem érkezett, ezért a levezető elnök szavazásra bocsátja a klubelnöknek a közgyűlés 5. pontjával kapcsolatban tett előterjesztését.


5/2011. (II.04.) közgyűlési határozat


A közgyűlés egyhangúan elfogadja a klubelnök által előterjesztett 2011. évi rendezvény tervezetet.


6. számú napirendi pont


A levezető elnök felkéri a jelenlévőket, amennyiben van hozzászólásuk, észrevételük azt tegyék meg most.


Mivel nem jelentkezett hozzászólás, javaslat, ezért a levezető elnök berekeszti a közgyűlést.



K.m.f.


Muczán Gábor
elnök

Kuczik Csilla

jegyzőkönyvvezető



jegyzőkönyv hitelesítő Hudák Zoltán
Titkár

Tóth Gábor
Elnökségi tag

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!