Szia!
Hááát... 6 év az sok idő. Jó ötlet volt átforgatni a motort.
Nézz bele az olajbetöltő nyílásba. Nézd meg a nívópálcát is. Egészséges kinézetű legyen. Ha rozsdát látsz valahol, az víz jelenlétére utal. Nem lenne csoda, de annyira azért nem kell kétségbe esni. Jó eséllyel azért nem rohadt szét bent semmi, max a kiálló részeken keletkezett némi rozsda a karterben lévő párától. De ha sikerül beüzemelni, minél előbb cseréld le az olajat és olajszűrőt. Légszűrőt sem ártana.
Vedd le a szívókönyököt a karburátorról. Vedd le a tetejét, és nézz bele az úszóházba. Óvatosan, nehogy elgörbüljön az úszó. Jó eséllyel bele lesz kocsonyásodva a benzin, de talán nem kell szétborítanod a karburátort. Viszont nagyon fontos, hogy eltávolítsd, máskülönben garantált a fúvóka dugulás. Sőt! Kocsonyásodás bárhol lehet. Emiatt én az úszóházba közvetlenül menő benzincsőbe is beiktatnék egy benzinszűrőt. Ami a buborékleválasztó tartályból megy a karbi felé, abba a szakaszba. valószínűleg a buborékleválasztó is kocsonyás... Az előre jövő cső és az AC pumpa között cseréld a benzinszűrőt. Valószínűleg néhány száz km után újra cserélheted majd, de ez filléres dolog és sok bosszúságtól megkímél.
Ha sikerül beüzemelni, ellenőrizd gyakran az olajat, nem lyukas-e az AC membránja, és nem tolja-e tele az olajat benzinnel (télen többé-kevésbé megszokott jelenség, de nyáron hibára utal, ha nagyon benzinszagú az olaj). A benzin esetleges jelenlétét a nívószint emelkedése is elárulja.
Ha van friss benzin a tankban és a karburátor is jónak tűnik, akkor húzd le a gyertyapipákat is, és úgy is tekertesd meg önindítóval a motort. Elvileg amúgy sem indulna el, mert üres az úszóház és kell egy kis idő, amíg feltöltődik benzinnel.
Nyomkodd meg a fékpedált. Valószínűleg be lesz állva mind a 4. A tárcsafékek talán életre kelnek kis idő múlva, de a hátsó, dobfékek nem valószínű. Szóval mindenképpen érdemes megnézni őket közelebbről, de ha lábon viszed haza, egy kis nyomkodás segít némi fékhatást csiholni.
Kasztni: küszöbök alul-felül. Hattyúnyak. Ezeket minden irányból megkoppogatni. 4db sávédő ív: oldalirányban, kifelé meghúzkodni őket, ill. megpróbálni emelgetni a kasztnit. Benyúlni a kerekek fölé, megnyomkodni, koppogatni a fémet. Ha recsegést hallasz, az nem jó... Hátsó futómű bekötési pontjainál megnézni a padlólemezt. Általában ezek a helyek szoktak porrá rohadni egy 4T-nél.
Ezek az alapvető beüzemelés részei. Meg persze nem árt megnézni a vízkör tömítettségét, a fagyálló hőfokot ellenőrizni, gyertyát cserélni. Elektromos rendszert átnézni, futómű alkatrészeket megfeszegetni (szilentek, gömbfejek), kerékcsapágyakat meghallgatni.