Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Jó csevegést!
Itt mindent lehet! Azért van olyan amit mégsem lehet. Tudjátok a szokásos: politika, faji-vallási kirekesztés, 18 éven felülieknek szóló dolgok, stb. hivatalból tabu! Az elõbb említett dolgokkal foglalkozó oldalakra, vagy bármilyen elérhetõségre utaló linkek közzététele sem megengedett. Kerülendõ a felesleges trágárság, más jármû márka, vagy más jármûvek gyûjtõinek alázása, meg amit sporttársi becsületbõl nem illik még itt sem leírni. Nem tilos, de nagyon leépítõ dolog "bulvárkodni", celebezni, és egyéb színvonaltalan "bikicsunáj szintet" alulmúló médiaheckrõl csevegni! Kiskorúak, lányok -esetleg kiskorú lányok- jelenléte miatt a "felvilágosító" jellegû hozzászólások is csak megrontás határig menjenek el ha lehet. Ha a most még kiskorúak jelzik hogy nagykorúak lettek, akkor felõlem mehet minden, még akár virtuál swinger party-t is lenyomhattok :-) Köszönjük. MG
A miénk (GE-14-78) 1984 március végi MERKUR átadású volt. A gyártási ideje nyilván elõbbi. Emlékeim szerint az már gumis-kulcsos volt. De valóban volt olyan, ami ugyan olyan alakú gyújtáskulccsal jött mint az ajtókulcs, csak volt benne egy horony a kulcs "nyakánál". [i](Módosította hogeri 2013.03.31. 22:50-kor)[/i]
Az enyém még a régi fajta (a kocsi pontos gyártási idõpontját néhány hete elemezgettük, '84 februárjának elején készülhetett), amilyen a baloldali menü mögött is van. Bele sem gondoltam, hogy a fényezés védelmét szolgálja, ez a legésszerûbb magyarázat rá.
Csak a slusszkulcson volt gumi, de bizony 1984-ben már olyan kulccsal jöttek az autók(Trabant, Wartburg, Barkas stb). Ahol a slusszkulcs gyárilag "T" alakú, és a "T" egyik "csücskében" van a kulcskarika furata, az eredetileg gumis volt. A koncepció jó, mivel ha az egyszerû felhasználó elõvigyázatlan, és az ajtózárban hagyja a kulcsot, akkor a kulcskarikán lifegõ gyújtáskulcsból a gumi ütközik a fényezett karosszériának, és nem a kulcs fém része. (persze ha a felhasználó még egyszerûbb, akkor fordítva felfûzve a gyújtáskulcsot a kulcskarikára, a dukkót pont leüti a kilincs alatt, fõleg ha a zárban lévõ kulccsal csapja be az ajtót).
Hú... az bizony ritka. Egyébként mikor volt gyárilag hozzá? Az én '84-esemén sosem láttam. Ma elõkerestettem a pótkulcsokat is, és azon sem volt. Sohasem. Csak a slusszkulcson, vagy az ajtózár kulcson is volt?
1986-ban a Northwestern University dimplomaosztó ünnepsége után Mkele Mbembe Kenyában töltötte a nyár nagy részét. Egyik kirándulása során, amikor átverekedte magát egy sûrû bokron, Mbembe egy elefántbikával találta szembe magát amint az állat az egyik mellsõ lábát a levegõbe emeli. Az elefánt elég kimerültnek nézett ki, ezért Mbembe óvatosan megközelítette, és ahogy elétérdelt hogy megvizsgálja az állat lábát, észrevette hogy egy jókora "szálka" van beágyazódva a talpába. Amilyen óvatosan csak lehetett Mbembe kihúzta a szálkát, mire az elefánt óvatosan lerakta a lábát a földre. Az elefánt arccal az ember felé fordult és meglehetõsen nagy kíváncsisággal az arcán bámulta az embert néhány feszült percen keresztül. Mbembe mozdulatlanul állt, és semmi másra nem tudott gondolni, csak hogy most bele lesz tiporva a földbe. Egyszercsak az elefánt egy hatalmasat trombitált, hátat fordított, és elsétált. Mbembe sosem felejtette el ezt a napot... Húsz évvel késõbb Mbembe a kisfiával sétálgatott a chicagoi állatkertben, és ahogy az elefántok kerítéséhez közeledtek az egyik állat egyenesen megindult Mbembe és fia Tapu irányába. A hatalmas állat bámulta Mbembe-t, és az egyik mellsõ lábát a levegõbe emelte, majd lerakta. Ezt egy jónéhányszor megismételte, majd egy hangosat trombitált, végig az ember szemébe nézve. Mbembe visszaemlékezve az 1986-os találkozásra az elefánttal, azon törte a fejét, hogy ez vajon ugyanaz az állat-e. Mbembe összeszedte a bátorságát, és megvárta amig minden látogató odébbáll, majd átmászott a korláton és megindult az elefánt felé. Csodálkozva nézett az állat szemébe, mire az elefánt trombitált újra egy nagyot, körbeölelte az ormányával Mbembe egyik lábát és hozzávágta a korláthoz, majd odament hozzá és halálba tiporta a szerencsétlen balfaszt.
Gondolom hallottátok a hírekbõl, hogy tegnap megdõlt a hidegrekord. Ez itt történt, a szülõvárosomban, Vásárosnaményban. Csak annyit akarok mondani, hogy, a Trabim még ebben a hidegben is elsõ fordításra indult. Pedig ahogy észrevettem fogy az olaj és a víz is belõle.
Az idõjárás képeit böngészve látszik, hogy voltak kollégák is, akik nem úszták meg a zimankót... [imgw]https://keptar.idokep.hu/keptar/users/zsoka65/-dsc0468.jpg-2013-03-15-21-17-15.jpg[/imgw]
Érden elégé járhatók a fõutak, aszfaltutak. Sok mazsola eltûnt az utakról, csak pár kocsi cirkál úgy láttam. Este megyek Budaörsre, Törökbálinton keresztül és írom a jelentést :)
Prokee nem tûnt el. Ahogy alant is írták, a Totalcaron "újságír" többek között. Õ az Autódoki /de ez titok;-)/ Aztán a munkahelye is van, meg ezer dolga. Trabantot is épít. Tehát él.... Csak nem a honlap gardírozása most a legfontosabb feladata, meg csinálta is eleget. Szóval ezért csinálja a Simson Marci.
Hát sajna én se vagyok elörébb az átirással !Beprobálkoztam a minisztériumnál egy egyedi mentesség kéréssel eredt vizsgával kapcsolatba!Várom a válaszukat!
Azért ha valaki tud egy ügyes becsületes karosszériást ne fogja vissza magát! Mint irtam kevés foltozásrol van szo Nagyrésze elemcsere (Dobok küszöb hatyunyak)
Jó estét Srácok! Ahogy itt olvasom a témákat nagy lelkesen, úgy eszembe jutott, hogy mégis kinek köszönhetõen olvasgathatok itt. Szóval ugyebár Prokee készítette ezt az oldalt illetve sok cikket is közzétett itt, de õ már nem klubtag vagy nem aktív? Sajnos nem ismerem õt sem személyesen, sem más módon, így örülnék ha valaki kiokosítana engem :D hova is tûnt Prokee. A választ elõre is köszönöm ;)
Ezt az indexfórumon találtam:_ https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9000196 Sziasztok,
hátha olvassa vagy ismeri valaki, ma du. 2-körül a Bp. I. Corvin térnél épp mellettem vonult el egy Trabis társaság, és a poénkodások közepette az egyikük elhagyta az elsõ rendszámát. Sajna hiába integettem, nem értették mit mondok és továbbmentek. A rendszám: DNF-322, nálam van, a nick alatti emailen lehet jelentkezni érte. (A topicot nem olvasom)
Eredetvizsga nélkül akkor is megvagy lõve. Semmit se tudsz csinálni. Itt a cél az átírás lenne, de eredetvizsga nélkül semmi se intézõdik. Mivel nem egy 50 millió alkatrészbõl álló Hummerrõl beszélünk én akkor is ráhajítanék elsõ hátsó futómûvet, egy motort váltót, 2 rendszámot, feldobnám egy utánfutóra és elvinném eredetvizsgára. De aztán lehet hogy van olyan aki még kimegy házhoz, bár nem hiszem. Én innentõl kezdve biztos semmi tanácsot nem tudok adni mert azt írod " eredetvizsga kizárt" , a hivatalos átírás pedig úgy van, hogy átírás = eredetvizsga elõtte, szóval így nemigen lesz átírva míg darabokban az autó.
Mint irtam miszlikre szedtem Eredetvizsga kizárt A régi tulaj korrekt de már nekem kényelmetlen Természetessen átutaltam az éves biztositást és adot De ez nem megoldás Föleg hogy teljessen feleslegessen fizetek biztositást mivel a fiam garázsában áll négy bakon már második éve
A mobil eredetvizsgálat megszûnt. Ha leadta a régi tulaj a szerzõdést az nagy baj. Egyik ismerõst 5 nap csúszásért a 15 napon felül 30 ropira büntették, szóval ki tudja így mennyi az összeg. Másik ismerõs autóját szintén ilyen át nem íratás miatt kitiltották a forgalomból, de akkor még nem voltak ilyen magas büntetések így õ valahogy annyival megúszta hogy minden papírt bevitt az okmányirodába és megszûnt az autója papíron. (szerencséje volt hogy ilyen lazán elintézték neki) Ha még nem adta le a szerzõdést, le ne adja!! Amúgy eredetvizsgán legyen benne a motor, legyen nagyjából egyben az autó külsõre (ne egy üres vázat vigyél), legyen elõl hátul rendszám, mással nem törõdnek, csak valahogy oda kell vinni. Vittem én is olyan autót amit az eredetvizsga miatt 15 perc alatt összedobtunk amúgy apróba volt elõtte, de mindent csak 1 csavarral visszakapattunk rá.
Egyszer vettem egy Trabit, aminek az átírás elõtt gallyra ment a fõtengelye, így még az eredetvizsga elõtt blokkot kellett cserélnem. Akkoriban (2005.) telefonon kérdezgettem a különbözõ helyeket, hogy megcsinálnák-e úgy a vizsgálatot, hogy a csomagtartóban van az eredeti motor. Végül találtam egy helyet, ahol a telefonban is igent mondtak (ismeretlenül!), és tényleg lefotózták úgy a motorszámot, hogy nem látszott a környezete. Átirattam, mint ha mi se történt volna. A motorcsere adminisztrálását meg "majd valamikor..." Aztán sajnos ellopták a kocsit, így tárgytalanná vált. Szerintem is próbálkozz mobil eredetiségvizsgálattal! Ha semmiképp sem jön össze: Valaki linkelt még tavaly egy igen hosszú cikksorozatot egy sráctól, aki egy kosárban vett Danuviát vagy 125-ös Csepelt akart átiratni. Az jóval szövevényesebb volt, de mesébe illõ kitartással és hosszas utánajárással valahogy révbe ért. Emlékeim szeirint nála is jelentkezett ez a gond, õ sem tudta eltolni a motort eredetvizsgára.
A tulaj mennyire segítõkész? Próbáld meg megbeszélni vele, hogy mindent fizetsz (teljesítmény adót még õ fizeti helyetted?), és amikor végre eredetvizsgáztatható állapotba kerül, akkor írtok egy adásvételit. Ha nem segítõkész, és már van egy régi adásvételi(?), akkor szerintem annyi történik, hogy majd kapsz egy kis büntetést a késedelmes átíratás miatt. 15 naptári nap áll rendelkezésre, és azt hiszem, nagyjából az illeték összegére lehet számítani pluszban, mégegyszer. De van még egy másik lehetõség. Mobil eredetvizsgálat: kimennek a helyszínre és megcsinálják ott. Én egy olyan történetrõl hallottam, hogy volt egy teljesen papíros autó, de idegen motorral (papíros, de át kellett volna íratni). Az eredeti motor is ott volt, de nem tudták elfogadni, csak akkor, ha be van építve. Esetleg megpróbálkozhatsz azzal, hogy behányod a motort a motortérbe (bölcsõ, futómû, váltó, motor), aztán úgy levizsgáztatni. :D Kérdezz rá... hátha. A kötelezõt mindenképpen fizesd, mert azért elég durva pótdíj járna késõbb. Nyugi, én már 2.5éve egy métert nem mentem az enyémmel. :) [i](Módosította Spityu 2013.02.27. 18:59-kor)[/i]
Még egy kérdés! Dél pest környékén nem tud valaki egy KORREKT karosszériást (Foltozni keveset Inkább elemeket cserélni)Olyan mester kéne aki ugy dolgozik mintha magának csinálná! Köszönettel Fercsi
Egy kis segitséget vagy ötletet megköszönnék!2011 ben vettem egy Trabit mondván hogy rendberakom (restaurálom) A hazaérkezést követöen egy pár hét darabokra szedtem Ezt követöen alkatrész vadászatba kezdtem Igen de megkeresett a régi tulaj hogy állok az átirással Semi gond irány okmányiroda és átiratom Na itt vége Nem tudok csináltatni eredetvizsgálatot Hiába probálkoztam bármivel Egy pár hete ujra irt a régi tulaj Hogy hiogy állok Sajna idén nyáron a lakásfelujitás elvitte az idömet (Télen meg kihagynám a fütetlen garázsban a bütykölést)Már második éve linkre fizetem a kötelezö biztositást is Egyszoval megköszönném ha valaki tudna egy jo ötletet erre az esetre Mert se az NKH se a közl minisztérium nem tudott segiteni
Kedves Klubtagjaink, veterán-, nosztalgia-, és hobbiautós Társunk!
Köszönjük, hogy sok klubtagunk illetve MNHJR regisztráltunk 2011-évi adójának 1 százalékát egyesületünknek ajánlotta.
Most ismét erre kérünk benneteket. Ezzel segítitek közös klubirodánk fenntartását is, mely az elmúlt, „recessziós” években komoly, és nehéz feladat elé állított bennünket folyamatosan.
F E L H Í V Á S! Felkérjük a kedves Klubtagjainkat, mindenkit, aki segíteni kíván rajtunk, hogy adójuk 1%-ával támogassák Egyesületünket. Adószámunk: 18073221-1-43 Köszönettel vennénk, ha minket jelölnétek meg kedvezményezettnek az adótok 1%-áról szóló nyilatkozatotokban. Az elmúlt években is sokan gondoltatok ránk. Reméljük, hogy érdekvédelmi tevékenységünkkel, egyéb "szolgáltatásainkkal" megelégedésetekre dolgoztunk adományaitokért.
A minap ELLOPTÁK sajna ezt a trabit. Elkapták az elkövetõt,de ahova vitte ott már semmi nincs belõle.Az a legviccesebb,hogy igazoltatták amikor ment vele és papírok nélkül továbbengedték!?! Ha felismered az utcán vagy bontóban, MÉH telepen látsz egy hasonlót, légyszi hívj a 30/480 90 87 es számon. Nagyon egybe volt a gép, fáj a szívünk érte :(
filpo
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/130215/DSC03342_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130215/DSC03342_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url] A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=https://www.kepfeltoltes.hu]https://www.kepfeltoltes.hu[/url]
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/130215/DSC03343_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130215/DSC03343_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url] A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=https://www.kepfeltoltes.hu]https://www.kepfeltoltes.hu[/url]
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/130215/DSC03344_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130215/DSC03344_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url] A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=https://www.kepfeltoltes.hu]https://www.kepfeltoltes.hu[/url]
A hátsó lámpán volt festékhiba, a motorháztetõn egész pici, hátsó lökös picit megnyomva, de alig látszik, rózsaszín kalaptartó, 3küllõs sportkormány, kék csíkos huzat elõl. A rádióhely takaró mûanyag hiányzik
"Az Országos Szeizmológiai Intézet jelentése szerint Kiev térségében az elkövetkezõ 48 óra folyamán a Richter-skála szerinti 7-es erõsségû intenzitás várható. Az elvtársak ennek tükrében tegyék meg a helyileg szükséges intézkedéseket!"
Egy bõ hét múlva a párttitkár faxol vissza Moszkvának:
"Richtert és 7 társát elfogtuk, bevallottak mindent. Elnézést a késõi visszajelzésért, de közben volt itt egy bazi nagy földrengés és napokig nem mûködtek a telefonvonalak."
A "Papírtrabi" címû filmben a valódi fejlesztõk történetei a valóságot adják vissza és az az igazán tragikomikus. Ott volt egy remek fejlesztõgárda, bennük az igazi német mûszaki vér. Erre évtizedekig max. apróságokon változtathattak. Szinte "kínjukban" találtak ki újabb és újabb apróságokat, hogy csinálhassanak valamit végre. És ezeket a változtatásokat is sok esetben a gazdaságosabb gyártás ideológiájával kellett elõterjeszteni, hogy megvalósulhassanak. Pl. pont a lökhárítók evolúciója mutatja, hogy jobb nem lett csak egyre könnyebb, azaz kevesebb alapanyag felhasználásával járt.
Pedálos Moszkvicsom nekem nem volt, ellenben pedálos Ladám az igen :) Épp tegnap hoztak egyet hozzám homokszórásra. Úgyhogy most nosztalgiázom.
Ez nagyon jó!És találóan adja vissza azoknak az éveknek a helyzetét. A pedálos moszkvics fórumon is szok-tak(tunk)hasonló elme futtatásokat végezni.Hogy pl. a kisautók oldaldiszléce alatti gumik,hogyan lettek egy pár(ezer)példányon feketéböl,1982 töl,szürkék.És ebben szerintem jelentös szerepet kapott Günther,aki egy nyáron egy táborba küldte fiát, a szovjet párt szocialista úttörõ Gagarin raj kirándulásán levö Igor fiával a balatonra. Ahol is Igor fia Szása(aki méltán volt büszke a hazája iparának,proletárok mercédeszére,az 1500 zsigulira)éppen szemlélgette az özbarna kipufogó véget az akkor érkezö Ghünterék 175ös Isolátorral szerelt trabantján,ami leállitás után is vigan járt,a még vörösen(párthü)izzó gyújtó gyertya miatt,de hösünk rutinosan fullasztotta le a nyári kánikulában.Szóval Szása megkérdezte Ghünter fiát Karl-t,hogy látván a mûanyag lökhárítóvégeket a Trabin_-Új a verda? Jáá,hangzott a válasz,amit az orosz kisfiú nem értett,mert az az ö nyelvén azt jelentette hogy Én.De szerencsére Karl járt orosz órákra, így hamar együtt nevettek a vicceken,és elmentek a presszóba és leültek inni egy gyöngyöt. A két apuka csodálván az új,még 6voltos Trabit,kibontottak egy egy balatoni világos sört,és vigan pöfékelték a 6ft70filléres Munkás talpas cigarettát,szóval Igornak feltûnt egy jelentös változás,amit az elõzõ nyaraláson meg is jegyzett Ghünternek,-Tavaly még a szürke gumi volt a sárvédõk tetején a régi(akkorra már 3 éves is elmult 79-es Trabin) díszlécben? -Ó já-mondta keletnémet barátunk-de azok hamar bebarnultak a forróságtól a plattenssén,igy fejleszteni kellett!!Igy lett fekete a díszléc gumi,és a szélvédö gumi.Ám Igor-akit pártja éberségre tanított-megkérdezte:-És nem maradt a szürkéböl?-De de,-hangzott a válasz-van egy pár tonna .-Mert azt a Leninröl elnevezett pedálos moszkvics gyárban hasznosíthatnak a díszléceink alá!!!És a nyaralás után az ötletböl tettek születtek,amit Igort egy újabb érdemérem kitüzövel gazdagított,és a gyár Élmunkása plakettel,igy a szovjet gyerekek örülhettek,és csúfolhatták társaik,akiknek még az elözö szériás fekete gumis díszlécbõl jutott,és nem a trendi DDRes szürkébõl!!! Lehet hogy így volt lehet hogy nem,aki nem hiszi járjon utána!!!!!! [i](Módosította heggla 2013.02.05. 09:08-kor)[/i] [i](Módosította heggla 2013.02.05. 09:10-kor)[/i]