Nos, a stifteket javítani a leírt módon nem ajánlom, az kókányabb, mintha megcsináltatnád rendesen. Ha még gyári a fõtengely és nincs egyéb baja (kerepelõ hajtókar hang, berágódás a görgõk pályáin), akkor tényleg ne generáloztasd.
Ellenben ettõl még nyugodtan leadhatod úgy, hogy HANGSÚLYOZOTTAN csak a stifteket cseréljék ki, a többi alkatrészt pedig ugyanoda tegyék vissza, ugyanúgy, ahogy kivették (ne cseréljék fel a hajtókarok alsó csapágyait, pozíciójukat, hajtókarokat, hajtókarok pozícióját stb.)
A stifteket úgy cserélik, hogy a belsõ sonkákon lévõ utólag rászegecselt ellensúlyokat leveszik, ezután hozzáférhetõvé válnak a stiftek, amiket kicserélnek. Ezután visszateszik az ellensúlyokat, majd rögzítik õket az eredeti módon.
Mihályfiék megcsinálják neked, egyszer újíttattam fel velük fõtengelyt úgy, hogy a nyugvócsapágyakat nem cseréltettem ki velük szándékosan, csak a hajtókarokét alul.
Azt, hogy milyen fajta a fõtengelyed azért kérdeztem, mert ebben az esetben, hogy hengergörgõs, van lehetõség egy kis tuningra... 1 helyett 2 garnitúra vezérlõtárcsa szükséges + egy kis barkácshajlam. Az eredmény teljesen jó lesz: Az egyik garnitúrából kb. 15x15mm-es nagyságú négyzeteket kell vágni, úgy, hogy a négyzetek közepén a stiftek furata legyen. Szóval lesz 4 db ilyen kis lapod. Ezeket CO-val, vagy AWI-val fel kell szépen 3-3 pöttyel rögzíteni a másik garnitúra tárcsára a megfelelõ pozícióban a megfelelõ helyre. Hegesztéskor pontosan illeszkedõ csap szükséges az egyvonalúság miatt. Pofonegyszerû, és kétszer szélesebb felületen fogja ezután meneszteni a stift a tárcsákat. Kicsit babramunka, de megéri szerintem.
Nekem azért volt szükséges, mert felszabályoztattam a vezérlõtárcsák pályáját a blokkon és emiatt eléggé a végére kerültek a tárcsák a stifteken. Van a stifteken egy kis letörés a végén, na az még éppen kilógott. Szóval nem lett volna gond, de biztos, ami biztos elven elvégeztük a fenti mûveletet.
A folyamat közben észnél kell lenni, nehogy 2db egy oldalra valót készítsen az ember. :) Természetesen a "toldások" a fõtengely sonkája felé néznek, és úgy lehet feltenni a tárcsákat, ha kissé arrébb nyomod a csapágy külsõ gyûrûjét.
Ezzel egy jó darabig el lehet felejteni a zörgõ tárcsák hangját a motortérben.
A fõtengely amúgy gyárilag nincsen egyensúlyozva (a Wartburgé igen), csak ahogy az öntés sikerül. A lendkerék azért a Trabantnál is egyensúlyozott. Egytengelyûsítve természetesen van a fõtengely, de azt felújításkor is megteszik, nem csak szemre összepréselik.
[i](Módosította Spityu 2015.07.29. 14:30-kor)[/i]