" Ez okozza a gyenge tetőkeretet is - amely 4T Trabantoknál ugyan erősített kivitelű -: Duroplast tető miatt ugyanis igencsak hiányoznak a középmerevítések."
Éppen a Duroplast a merevítő elem - persze ha normálisan van felrakva. Nem egy borult Trabantot láttam, ami teljes súlyával átfordult, és nem rogyott a tető.
"Egy "régi" szerelő ugyanis elmesélte a gyár nagy húzását: a padlólemezen, elől elspóroltak egy fontos merevítést, aminek okán rövid idő alatt egyszerüen - lásd anyagspórolás - eltört az autó, azaz a padlólemez!"
Ez a "kispórolt" merevítés nem pont így történt. Eredetileg az 500-600-ason a hattyúnyak középen nincs összekötve, gyakorlatilag csupán a küszöb meghosszabbításaként van kivezetve a bölcsőhöz. Ez nem spórolás, hanem eredetileg így találták ki. A 601-nél pedig ezt fejlesztették, így került bele a középső összekötő elem.
"ezek szerint nem hallottál a Bild tesztről"
De igen, de nem is mondtam neki ellent.
"Ezeket a tételeket Te kreáltad, vagy vetted valahonnan?"
Meglepő dolgot fogok mondani: én ezt tanultam. Ráadásul évek óta autókkal dolgozom, több szinten is.
"Véleményem szerint frontális ütközéskor a másodiknak is tökéletesen megfelel"
- az utastér előtt megfelelően kialakított deformációs zóna van kialakítva, amely megrogyásával elnyeli az ütközési energia túlnyomó részét.
Ennek megfelel ? Szerintem meg nem. A gyűrődő zóna teljesen hiányzik. Van két tökeccerű doblemez, aztán hali. A középső összekötő semmire sem jó. Ezen kívül van még a motor+váltó, amit ha tisztességesen megütsz, elrepül. A bölcső túl alacsonyan van ehhez, ha mégis ez ütközik, eltolja a padlólemezt.
Egyszer nézz meg egy megfelelően kialakított autót, azonnal meglátod a kialakításbeli különbséget.
A kemény "bejövő" tárgyakkal kapcsolatban pedig egyszer nézd meg alaposan, hogyan végződik a kormányoszlop, meg milyen lemezekkel van rögzítve... Életveszélyes az egész kialakítása.
"Az meg egyenesen szomorú, hogy egyesek hivatásos trabantosokként itt csépelik a kocsi biztonságát, lovat adva ezzel az ellentábornak."
Nekem meg az a véleményem, hogy egyenesen nevetséges, hogy ilyet leírsz. Enyhe üldözési mániára vall... Nem hiszem, hogy valamiféle Trabantgyűlölők Titkos Társasága bújná nap mint nap a TWK oldalát, újabb és újabb lehetőségek után kutatva, hogy a Főrossz Médiában minél hatásosabb, minél elrettentőbb példákkal riasszák el a Nagybetűs Népet a Trabantozástól.
Az viszont igenis bosszantó, hogy PONTOSAN emiatt válunk nevetségessé, hogy megszállotként bizonygatjuk, hogy a Trabant a világ legmodernebb-legkorszerűbb-legbiztonságosabb-legüberfaszább autója - pedig ez messze nem igaz.
Eccerűen csak a legjobb