Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Újautó vs. kétütem

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

97 Kalmár Gábor 2004-12-02 21:45:49

Hja, kérem ez mán a XXI. század.
Azért nekünk mindig a Trabant marad a sztár. Az érzés semmihez sem hasonlítható. Már amikor átülsz a kétütemből a négyütembe, azzal is sokat vesztesz, pedig még azért az is Trabant. De már az is más. (Kicsit nehéz leírni, de kissé megkönnyezendő: 2T-nk eladása után még hetekkel később is beülvén 4T-be automatikusan a benzincsap és/vagy a szívató után nyúltam...) Leírni mindezt nehéz, átélni, érezni kell. Bocs Norb.

gkalmar

96 Zemplényi Tündér 2004-11-30 09:26:08

Norb irta:"Amugy amiért legfőképp tetszik az a járgány szerintem határozott Trabi-feelingje van!!!!!"

Mindezt egy Seicento-ról!

EMBEREK!!! HOL VAGYOK?????????


95 (Törölt felhasználó) 2004-11-25 16:30:19

%idez%Grisa írta:
Új autó? Trabi?
Hát ha nincs annyi pénzed, hogy új autót vegyél, akkor: Trabant.
Ha meg van annyi, akkor nehogyámmá újautóra fecséreljed!!!
Tehát akkor is: Trabant! Költsd rá azt a pénzt, amit az új autóra szántál volna: A kaszni legyen horganyzott a felfüggesztés, a motor az egész technika a legújabb, legerősebb legjobb, csinálj (csináltass) egy egyedi Trabantot! Ugyanazért a pénzért (vagy kevesebbért) sokkal jobbat kapsz: egy teljesen egyedi csúcsmodellt!

1.1 retro
(Módosította Grisa 2004.11.25. 00:32-kor)/idez%Amiért kell az uj auto: Januártol van egy munkám ami miatt hetente 2-3 napra ki kell mennem Pozsonyba, és ott is mászkálnom kell mindenfelé. Jelen állapotában azért ez nem a Trabimnak valo. Fel akarom ujitgatni majd idövel, amit lehet sajátkezőleg. Motor viszont akkor is mindenképp 2T marad, az tuti.Nem kell horganyzott kaszni, egy jo lakatos rendberakja meg jol lealvázvédözi, és akkor tuti.

norb

94 Rell Miklós 2004-11-24 23:31:54

Új autó? Trabi?
Hát ha nincs annyi pénzed, hogy új autót vegyél, akkor: Trabant.
Ha meg van annyi, akkor nehogyámmá újautóra fecséreljed!!!
Tehát akkor is: Trabant! Költsd rá azt a pénzt, amit az új autóra szántál volna: A kaszni legyen horganyzott a felfüggesztés, a motor az egész technika a legújabb, legerősebb legjobb, csinálj (csináltass) egy egyedi Trabantot! Ugyanazért a pénzért (vagy kevesebbért) sokkal jobbat kapsz: egy teljesen egyedi csúcsmodellt!

1.1 retro
(Módosította Grisa 2004.11.25. 00:32-kor)

93 (Törölt felhasználó) 2004-11-24 12:04:04

A Trabival meg még jókat fogok mókázni ezután is:-))))

Amennyit már szerelgettem (meg még fogom is....) Egyszerüen nem lenne szivem megválni tőle, annyiért meg főleg nem amennyit manapság adnak egy 2T-ért.....

norb

92 (Törölt felhasználó) 2004-11-24 12:03:31

A Trabival meg még jókat fogok mókázni ezután is:-))))

Amennyit már szerelgettem (meg még fogom is....) Egyszerüen nem lenne szivem megválni tőle, annyiért meg főleg nem amennyit manapság adnak egy 2T-ért.....

norb

91 (Törölt felhasználó) 2004-11-24 12:02:23

A Trabival meg még jókat fogok mókázni ezután is:-))))

Amennyit már szerelgettem (meg még fogom is....) Egyszerüen nem lenne szivem megválni tőle, annyiért meg főleg nem amennyit manapság adnak egy 2T-ért.....

norb

90 (Törölt felhasználó) 2004-11-24 12:00:01

Nekem is van egy Seicentos ismerősöm. Nekik volt régebben egy 900-as most meg 1.1es, szerinte annyi a különbség hogy az 1.1es virgoncabb egy csöppet. Futómüvel nekem sincs bajom, az utakkal van baj.... Vesekövem nem lesz, de a Trabi is ilyen.

Amugy amiért legfőképp tetszik az a járgány szerintem határozott Trabi-feelingje van!!!!!

norb

89 (Törölt felhasználó) 2004-11-24 11:55:51

Mi az hogy isten velem????????????

Átülök, de Trabikám marad!!!!!!!!!!!!!!

norb

88 Rapp Antal 2004-11-23 14:02:32

Így is van, tíccsuk ki űket, hitetlen gyaurokat!

Soma

87 Kalmár Gábor 2004-11-23 13:45:09

Khmkhm...
A két fiatalembernek ezekután, ha lehet, javasolnám a klubváltást.


gkalmar

86 Wimmer Elemér 2004-11-20 16:41:02

Norb:
Az újak már mind 1.1-esek, és nincs belőle talán Sporting. A régi sporting persze nekem is jobban tetszik, de ahogy írtad, azok valószínűleg szét vannak hajtva, ezért nem lenne bizalmam hozzá. Én olyan 4-5 éveseket nézegettem, 1.1-es motorral, kevés kilométerrel.
Beszéltem mostanában két Sei tulajjal is, és nagyon meg vannak elégedve vele, a kötelező szervízen kívül semmi gondjuk. Esetleg a fogyasztás miatt mind a ketten az 1.1-eset javasolják. Futóművel semmi gondjuk, pedig nem éppen sík terepen használják őket.

-= LMAir =-

85 Kalmár Gábor 2004-11-18 13:42:02

Hjaj!
Isten veled, Norb!
(Bocs)

gkalmar

84 (Törölt felhasználó) 2004-11-18 12:27:44

%idez%LMAir írta:
Huh!
Kár, hogy eddig nem olvastam és szóltam bele ebbe az engem is egyre jobban foglalkoztató témába.
-2T átalakítását én sem favorizálom 4T-re, mert nem erre lett kitalálva az a kasztni. Inkább meghagyom 2T-nek!
-Amíg csak 2T-m volt azt mondtam a 4T-re, hogy az nem Trabant, amíg ki nem próbáltam :-) Azóta vettem és qrva jó, de azért valljuk be fapad :-(
-Új autót nem vennék, márcsak azért sem, mert ahogy kihozod a szaolonból már buktál vele néhány száz ezret :-(
-Használtat vennék, de nem öreget, mert azokkal jönnek elő a gondok sorban. És itt jön a kérdés, hogy akkor milyen autót és mire is kell az.

Itt jutottam el arra az elgondolásra, mint norb, hogy keresek valami másik autót a Trabi(k) mellé. A legfiatalabb amit találtam a Seicento volt a maga kis és nem túl biztonságos karosszériájával, amiről azért nem hiszem, hogy rosszabb lenne, mint a Trabié. Többet nem akarok szánni az autóra 800-1000e-nél. Ebből az összegből pedig nem kapok fiatalabb autót. Seicentoból ebből az összegből 4-5 éveset tudok venni. Néztem persze még opeleket, vw-ket de ezekből 8-9 éves darabot tudnék venni, amitől azért félnék :-((

Norb!
Te mire jutottál Seicento ügyben?? Vettél már, vagy kinéztél valamit?

-= LMAir =-/idez%Meg nem konkretizalodott a dolog, de az mar eldolt h Seicento lesz, lehet hogy 1-2 eves, azoknak is lement az ara az uj hatasara. (hala a Dacia Logan-nak) Sportingot szeretnek es feketet, de lehet inkabb sima SX (ez az extrasabb) lesz valami notol, a Spotingok sztem mind szet vannak hajtva es asszem abbol mar nincs uj.

norb

83 Prokop Gábor 2023-05-22 08:40:11

Soma:

Válasszuk ketté a kérdést.

#1 : a Hycomatokat azoknak találták ki, akiknek nincs meg a megfelelő számú lábuk a kuplung és a gáz/fék egyidejű kezeléséhez. Nekik eléggé unpraktikus dolog a lábbal kezelhető fényváltó, lévén nélküle is van elég dolga annak az egyetlen, rendelkezésre álló alsó végtagnak.

#2 : a szokásos darabszámú lábbal rendelkező, egységsugarú usernek tulajdonképpen teljesen mindegy, csupán a megszokás vezérli. A konstrukcióval viszont van egy kis gond, az "ide-oda klattyogós" fényváltóról eszembe jutó első kifejezés nem a "megbízható", sem pediglen a "kiforrott". A helyette kapható elektronikus is csak abban az esetben megfelelő, ha a gyújtás full zavarmentes, ellenkező esetben erős stroboszkópikus vonásokat mutat fel. Ezért nekem minden eddigi autómban mindig lecseréltem.

https://www.kiszeltunde.hu

82 Rapp Antal 2004-11-18 12:01:49

%idez%btibor írta:
Nekem lábbal kapcsolgatás kedvezőbb. Lagalább addig sem zsibad el. Mert ugye kb 200 km -es ut után Trabiból kiszálni azé nagy öröm.

/idez%Hát nem tudom, nekem sose okozott gondot ilyen táv se a Trabival...

Soma

81 Rapp Antal 2004-11-18 12:00:25

A gokartban pont az a jó, hogy nemigen fenyeget a veszélye annak hogy összetöröd magad. Balestek persze előfordulhatnak, de főleg az ilyen mélygarázsi gumikkal körülvett kis pályán hobbigokartokkal nem tudsz olyan gyorsan menni hogy bajod essen.

Nagy pályán, menős gokarttal már persze lehet borulni, de ahhoz nagyon állatnak kell lenni.

A gokartban az a jó, hogy kicsi... izé... ez most nem az a téma... szóval az a jó, hogy alacsony a súlypontja, emiatt nagyon nehezen borul, inkább csak csúszik. Abból meg nagy baj nem lehet.

Soma

80 (Törölt felhasználó) 2004-11-18 11:56:31

Nekem lábbal kapcsolgatás kedvezőbb. Lagalább addig sem zsibad el. Mert ugye kb 200 km -es ut után Trabiból kiszálni azé nagy öröm.

79 (Törölt felhasználó) 2004-11-18 11:54:12

%idez%Soma írta:
Nem gokartoltál még soha? Próbáld ki, érdemes! Tuti élmény, csak nem szabad tojni tőle. Sőt, néha felül kell bírálni az ösztönöket

Soma/idez%Felnek, hogy osszetornem magam. Mert ha el kap a versenylaz akkor nem birok magammal. (lásd. levelezes :-) )
En meg olyan rovid ido alatt nem tapasztalom ki tulajdonsagait mint Prokee.


78 Rapp Antal 2004-11-18 11:47:43

Igazából nem értem, miért jobb a "csak négyesben de az automatikusan" szabadonfutó, mint a "minden fokozatban de kikapcsolható"? Nekem sokkal szimpibb az, hogy kapcsolni lehet.

A fényváltónál viszont gondban vagyok, nem tudom eldönteni melyik tetszik jobban. Talán a kézit szoktam meg és azért tűnik jobbnak, de lehet hogy jól definiált okok miatt a lábbal kapcsolós megoldás a nyerő?

Kinek mi a véleménye?

Soma

77 Rapp Antal 2004-11-18 11:44:12

Nem gokartoltál még soha? Próbáld ki, érdemes! Tuti élmény, csak nem szabad tojni tőle. Sőt, néha felül kell bírálni az ösztönöket

Soma

76 Prokop Gábor 2023-05-22 08:40:11

btibor:

Jaja, 1961-től volt csak szinkronizált váltó. Addig viszont a szabadonfutó is kapcsolható volt, mint a Wartburgban és a P-70-ben.
A lábkapcsoló viszont még sokáig megvolt, nekem a 71-es 601-ben még ez vol, lévén Hycomat a drága. Ezekben, és a Standardokban sokáig volt így.

https://www.kiszeltunde.hu

75 (Törölt felhasználó) 2004-11-18 11:35:34

Tényleg itt a nagy autóválasztás közben jut eszembe, hogy 500 –as Trabiban lábbal kellett fényszórót kapcsolgatni. Meg nem szinkronos volt váltó, így váltáskor 2szer kuplung, év visszafele kapcsoláskor még gázfröccs is.
Azé nekem teherautó, és nem gokart mert azzal még nem mentem



74 Prokop Gábor 2023-05-22 08:40:11

OK, ez jogos, de fekvő kormányos, magas üléses, lomha, de nyomatékos haszonjármű esetén ez kicsit erősebb

Más:
Elfelejtettem megemlíteni, a tegnapi 1.3 CDTI motor eléggé meggyőző volt 1500-tól 4000-ig agresszíven húz, ilyen kis köbcentis motortól elég durván !

https://www.kiszeltunde.hu

73 Rapp Antal 2004-11-18 07:47:56

Egy apró megjegyzés: Feliciából átülve a Trabimba is előjött a gokart érzés, pedig meg sincs ültetve a gépecske

Soma

72 Prokop Gábor 2023-05-22 08:40:11

Mgelehetősen széles skálán helyezkednek el azok az autók, amiket már volt szerencsém vezetni. A legtöbbjét több alkalommal, és/vagy huzamosabb ideig is. Szerencsére 30-40 másodperc alatt tudok alkalmazkodni az éppen akuális autóhoz, de azért előfordulnal egészen fura váltások is. Egy nap alatt levezetett kb. 400 km után Nissan Trade-ből átülni saját Trabantba, hmmm.... Ennyire gokartnak még sosem éreztem az autót
Tegnap volt szerencsém prezentálni olyan 200-250 km-t, kizárólag Érden és szoros körzetében, két Opel Combo-val, egyik 1.6, másik 1.3 CDTI. Nem állítom, hogy sz*r vezetni őket, de roppant unalmas. Számomra az autózás nem egyszerű hétköznapi tevékenység, nem arról van szó, hogy kávét akarok darálni, ezért megnyomok egy gombot, és amikor elengedem, kész. Nem kedvelem az olyan autókat, amelyek vezetéssel kapcsolatos funkciói digitálisan működnek : van egy "menő" pedál, van egy "megálló" pedál, ezen kívül analóg módon lehet jobbra-balra forgatni a kormányt, minden egyéb izgalmat pedig a beépített fedélzeti szórakoztatórendszer prezentál.
Számomra az autó legyen vezethető, kapjam meg a visszajelzéseket közvetlenül, akár a kormányról, akár a fékről, sőt, azt is érezzem, ha a gázbovden kiszálkásodott.
Eddig az általam vezetett autók kb. 10%-a tudta ezt nyújtani, és egyelőre nem tervezem, hogy a másik 90%-hoz próbáljam szoktatni magam.

https://www.kiszeltunde.hu

71 (Törölt felhasználó) 2004-11-18 04:22:28

LMAir írta:
-Új autót nem vennék, márcsak azért sem, mert ahogy kihozod a szaolonból már buktál vele néhány száz ezret :-(


Na és, akkor mi van? Ha szabad igy írnom.
Ha igy gondolkodnék, akkor még mindig egy 286-as AT-ről irogatnék, mert hogy jajj! nem veszek újat, mert már másnap szinte elavult, de másnap sem veszek mert....

Nem mintha nem számitana a pénz, de ez nem lehet igazán szempont szvsz, hogy azért veszek inkább zsákbamacskát,mert az új autó másnap már nem ér annyit.


Gergő

70 (Törölt felhasználó) 2004-11-17 15:00:32

Ami mozog az mar nekem jó. Nagyon szeretek teherautózni is. Gyerek koromban rengeteget vittek. De 1 más autó az autó. A Trabant meg tényleg érzed minden zörrenését. Nekem totál megfelel, de csak ha más autóba ritkán ülök.
Tesóim már bele sem ülnének. Pedig 70 –es években mit összeörültek neki mikor vittem Őket.
Valamikor sógorom Zsigájával álltunk garázsban egymás mögött. Sokszor ki kellett állni övével. Azért ég és föld különbség. Szerintem !
Kis Polak az ami talán rosszabb lehet.
De engem nem érdekel mivel járok, csak elvigyen gond nélkül. No nem azt jelenti, hogy nem szeretem Trabit. Még nagy 5tös lottó nál is meghagynám. (Sőt utánfutón vinném magammal )


69 Rapp Antal 2004-11-17 14:36:11

Teherautó??? Hogy érted ezt?

Én ha beülök a Trabiba olyan érzés mint amikor a meló után hazamegyek és totál lenyugodva elnyúlok egy kényelmes fotelben, bekapcsolom a TV-t és xarok a világra.

Minden kézreesik, automatikusan megy minden, érzem a rezdüléseit, komolyan mintha állandóan azt vezetném. Amíg napi szinten használtam, ezek a dolgok fel se tűntek, de most hogy örülök ha havonta kétszer beleülhetek, nagyon érződik.

Inkább a Trabiból visszaülve! Az a rosszabb!

Soma

68 (Törölt felhasználó) 2004-11-17 14:25:50

Nem tudom, hogy ti nem vagytok úgy vele, hogy ha egy más autóból szálltok át Trabiba akkor Trabi olyan mint egy teherautó . No nem a maiak, hanem pl. 1jó öreg Csepel.

67 Wimmer Elemér 2004-11-17 14:17:14

Sajnos tényleg nem találok jobbat, fiatalabbat ebben az árban :-(
A vigyázásra pedig már hozzászoktam a Trabiban is :-)))

-= LMAir =-

66 Rapp Antal 2004-11-17 14:05:11

Kicsit képzavaros a dolog, hogy a fekete Suzuki ritka mint a fehér holló

Végülis rövid távra lehet hogy tényleg elmegy az a "pöcsköszörű" is, csak vigyázz magadra benne!

A Volvo igen, valahogy gyanús. Túl jók a paraméterei (km-t kivéve), hogy ilyen ócsó legyen. Lehet hogy lemaradt valami szám a 9-es elől? Vagy valami nagyon nagy disznóság lappang benne.

Soma

65 Wimmer Elemér 2004-11-17 14:00:26

Soma:
Néztem a Suzukikat is, de azok is drágábbak vagy nem olyan ami tetszik :-( A színük nem tetszik, vagy a motorjuk (1.0), vagy hogy fiatal kora ellénre van benne 200.000 km. Ami árban és korban is jó lenne, az meg valamiért gyanúsan olcsó :-( Igazából szinte csak a fekete tetszene, de az meg ritka, mint a fehér holló :-)
A másik ok amiért félek tőlük, hogy hogyan és mennyiért lehet ezeket eladni, mert rengeteget hirdetnek. Tehát eladáskor vagy sokáig vársz a vevőre, vagy nagyon olcsón adod el.
Ezért maradt igazából a "pöcsköszörű" (Ti írtátok), amit ha nagyon megunok, akkor jobban el tudok adni. Sokáig egyébként sem akarom tartogatni, ezt nem hosszú távra venném, mint a Trabijaimat, amiktől soha nem válnék meg, inkább kitenném őket a kertbe dísznek :-)

Azt a Volvot én is láttam, de ott valami nagyon el van írva!!

-= LMAir =-

64 Rapp Antal 2004-11-17 13:07:46

Hasznaltauto.hu-n néztem. van még Kia Pride is ilyen ár-kor viszonylatban, meg akad Skoda Felicia is, meg egy rakás Suzuki, sőt, egy 240ezret futott 4 éves 850-es Volvo-t is kidobott a kereső 900ezerért :-)

Soma

63 Rapp Antal 2004-11-17 12:50:34

LMAir!

S betűsök szóba se jöhetnek?

Soma

62 Wimmer Elemér 2004-11-17 12:46:06

Huh!
Kár, hogy eddig nem olvastam és szóltam bele ebbe az engem is egyre jobban foglalkoztató témába.
-2T átalakítását én sem favorizálom 4T-re, mert nem erre lett kitalálva az a kasztni. Inkább meghagyom 2T-nek!
-Amíg csak 2T-m volt azt mondtam a 4T-re, hogy az nem Trabant, amíg ki nem próbáltam :-) Azóta vettem és qrva jó, de azért valljuk be fapad :-(
-Új autót nem vennék, márcsak azért sem, mert ahogy kihozod a szaolonból már buktál vele néhány száz ezret :-(
-Használtat vennék, de nem öreget, mert azokkal jönnek elő a gondok sorban. És itt jön a kérdés, hogy akkor milyen autót és mire is kell az.

Itt jutottam el arra az elgondolásra, mint norb, hogy keresek valami másik autót a Trabi(k) mellé. A legfiatalabb amit találtam a Seicento volt a maga kis és nem túl biztonságos karosszériájával, amiről azért nem hiszem, hogy rosszabb lenne, mint a Trabié. Többet nem akarok szánni az autóra 800-1000e-nél. Ebből az összegből pedig nem kapok fiatalabb autót. Seicentoból ebből az összegből 4-5 éveset tudok venni. Néztem persze még opeleket, vw-ket de ezekből 8-9 éves darabot tudnék venni, amitől azért félnék :-((

Norb!
Te mire jutottál Seicento ügyben?? Vettél már, vagy kinéztél valamit?

-= LMAir =-

61 (Törölt felhasználó) 2023-05-22 08:40:11

%idez%gkalmar írta:
(
norb írta:
(
gkalmar írta:
Norb!

Ajánlom figyelmedbe (és mindenkinek aki hasonló szándékkal bír!) a következő elérhetőséget: https://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=1&id2=73

E z nem rosszindulat, csak tények.


gkalmar)
Tudom, a Totalcaron is fonn van.... Nem hiszem hogy a Trabiban nagyobb biztonsagban lennek, vagy akar egy Swiftben WR+ ban Altoban Matizban stb....

3,5 meterbe nem fer bele a biztonsag. Ennyi.

norb)
Norb!

A biztonságot nem elsősorban méterben mérik. 3,5 méter nem mentesíti a gyártót némi felelősség alól. Ugyanis a képen látható tényeket általában nem verik nagy dobra. Azért 1,5-2 millió Forintért illene valami merevebbet, erősebbet adni. S, hogy lehet, arra nagyon jó példa pl. a Fabia (mely ugyan kategóriában magasabb, de árban - igaz kopaszan - de 2 alatt van!) Hogy visszautaljak az első mondatra, anyagot kéne tenni a "kicsikbe", akkor nem lennének ennyi km-es (64!?) ütközésnél ilyen szörnyű képek. Egyébként a Sexcsentónál a (jelenlegi) többiek - ha csak egy fokkal is - de azért jobbnak tűntek.(Na jó, az Alto egy kicsit necces...)

gkalmar/idez%Anyagot kell tenni bele. Igen. És ettől lesz egy kisautó 1 tonna fölött (Mini pl.) Akkor viszont nő a fogyasztás, romlanak a menetteljesitmények, stb. Oké legfontosabb a biztonság,azzal egyetértek. de akkor is. Lehet a menetteljesitményeken segiteni egy erősebb nagyobb motorral. Ami jó dolog, csak több biztositás, megint több fogyasztás, stb. És nem ezek miatt vesz az ember kisautót?

Amugy meg három éve Trabanttal járok, szerintem biztonságban innen csak előre lehet lépni...

De félre ne érts, nem vitatkozni akarok, mert Neked is igazad van!

norb

60 (Törölt felhasználó) 2023-05-22 08:40:11

%idez%gkalmar írta:
(
norb írta:
(
gkalmar írta:
Norb!

Ajánlom figyelmedbe (és mindenkinek aki hasonló szándékkal bír!) a következő elérhetőséget: https://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=1&id2=73

E z nem rosszindulat, csak tények.


gkalmar)
Tudom, a Totalcaron is fonn van.... Nem hiszem hogy a Trabiban nagyobb biztonsagban lennek, vagy akar egy Swiftben WR+ ban Altoban Matizban stb....

3,5 meterbe nem fer bele a biztonsag. Ennyi.

norb)
Norb!

A biztonságot nem elsősorban méterben mérik. 3,5 méter nem mentesíti a gyártót némi felelősség alól. Ugyanis a képen látható tényeket általában nem verik nagy dobra. Azért 1,5-2 millió Forintért illene valami merevebbet, erősebbet adni. S, hogy lehet, arra nagyon jó példa pl. a Fabia (mely ugyan kategóriában magasabb, de árban - igaz kopaszan - de 2 alatt van!) Hogy visszautaljak az első mondatra, anyagot kéne tenni a "kicsikbe", akkor nem lennének ennyi km-es (64!?) ütközésnél ilyen szörnyű képek. Egyébként a Sexcsentónál a (jelenlegi) többiek - ha csak egy fokkal is - de azért jobbnak tűntek.(Na jó, az Alto egy kicsit necces...)

gkalmar/idez%Anyagot kell tenni bele. Igen. És ettől lesz egy kisautó 1 tonna fölött (Mini pl.) Akkor viszont nő a fogyasztás, romlanak a menetteljesitmények, stb. Oké legfontosabb a biztonság,azzal egyetértek. de akkor is. Lehet a menetteljesitményeken segiteni egy erősebb nagyobb motorral. Ami jó dolog, csak több biztositás, megint több fogyasztás, stb. És nem ezek miatt vesz az ember kisautót?

Amugy meg három éve Trabanttal járok, szerintem biztonságban innen csak előre lehet lépni...

De félre ne érts, nem vitatkozni akarok, mert Neked is igazad van!

norb

59 Rapp Antal 2004-11-17 10:02:33

Ahogy annak idején már Ford is megmondta, a legjobb autó az új autó.

Az más kérdés hogy akkoriban még tényleg autókat gyártottak, és nem ilyen uniformizálós agyonkomputerizálós helyettedgondolkodós hozzánemnyúlós mert garivesztős sablonokat...

Soma

58 (Törölt felhasználó) 2004-11-17 09:49:33

Na igen, sokan olyan meggondolásból is vesznek használtat, hogy azt már valaki kipróbálta elötte.
De én azt mondom, hogy a használt az használt, és az esetek nagy részében ismeretlen az előélete a kocsinak, még akkor is ha ismerőstől, baráttól van, mert ugye az üzlet az üzlet, a többi csak utána jön. Persze ha családtagtól van, vagy személyesen ismert az autó élete az más.

Én úgy vagyok vele, hogy ha már, akkor legyen új.

Gergő

57 Rapp Antal 2004-11-17 09:05:46

Új autót szerintem csak akkor érdemes venni, ha sikerül olyan tipust találni ami lehetőleg mindenben megfelel az igényeknek (amik lehetőleg szerények), és az ára is megfizethető. És ami a legfontosabb: az elkövetkezendő 10 évben eszünkbe se jut megválni tőle.

Addig marad a használt kocsi. Pár évesen feleáron megkapható, nagyobb a választék, viszont rizikósabb.

A szerény igényeket azért írtam, mert például újonnan ha pluszba rakatsz bele mondjuk klímát, és nem tudod lealkudni, simán legombolnak érte 300-at, míg használtan már nincs ilyen nagy árkülönbség a klímás és szaunás modellek közt. Vagy ilyen például a benzines-dízel téma, a dízelmotoros változat újonnan akár millával is többe kerül.

Soma

56 P. Kovács Viktor 2004-11-17 08:56:09

Szerintem új autóból csak a Skodri az, ami nálam szóba jöhetne, ha valaha is új autót vennék. De szerintem az életben nem fogok.

Addig is 4T. Sokkal költségesebb, mint 1 2T, de megy. És nincs sokszor apró hibája, ellenben ha van valami, az sokba kerül. És van.

NT

55 Rapp Antal 2004-11-17 08:32:34

Úgy hallottam Skoda márkaszervizes embertől, hogy a korai évjáratú Fabia-k voltak problémásabbak, az újakkal már közel sincs annyi gond.

Soma

54 Szabó Szilárd 2004-11-16 20:45:27

%idez%Bee(Tm) írta:
Újautóban nagyon elbizonytalanodtam, egyik ismerösöm Skoda márkaszervizben dolgozik,elmondta hogy szinte minden nap hoznak be Fabiát ilyen-olyan hibákkal,nyügökkel.

Asszem maradok a használt Golfoknál.

Bee(Tm)

Trabant Impala Mark II. L.A.P.D. policecar/idez%Az utolsó mondat nekem nem tetszett de amúgy osztom a véleményed!

Inkább maradok a TRABANTnál!!!

Szicsu
Mikor lesz ebből autó??!!!

53 (Törölt felhasználó) 2004-11-16 20:43:57

Újautóban nagyon elbizonytalanodtam, egyik ismerösöm Skoda márkaszervizben dolgozik,elmondta hogy szinte minden nap hoznak be Fabiát ilyen-olyan hibákkal,nyügökkel.

Asszem maradok a használt Golfoknál.

Bee(Tm)

Trabant Impala Mark II. L.A.P.D. policecar

52 Kalmár Gábor 2023-05-22 08:40:11

%idez%norb írta:
(
gkalmar írta:
Norb!

Ajánlom figyelmedbe (és mindenkinek aki hasonló szándékkal bír!) a következő elérhetőséget: https://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=1&id2=73

E z nem rosszindulat, csak tények.


gkalmar)
Tudom, a Totalcaron is fonn van.... Nem hiszem hogy a Trabiban nagyobb biztonsagban lennek, vagy akar egy Swiftben WR+ ban Altoban Matizban stb....

3,5 meterbe nem fer bele a biztonsag. Ennyi.

norb/idez%Norb!

A biztonságot nem elsősorban méterben mérik. 3,5 méter nem mentesíti a gyártót némi felelősség alól. Ugyanis a képen látható tényeket általában nem verik nagy dobra. Azért 1,5-2 millió Forintért illene valami merevebbet, erősebbet adni. S, hogy lehet, arra nagyon jó példa pl. a Fabia (mely ugyan kategóriában magasabb, de árban - igaz kopaszan - de 2 alatt van!) Hogy visszautaljak az első mondatra, anyagot kéne tenni a "kicsikbe", akkor nem lennének ennyi km-es (64!?) ütközésnél ilyen szörnyű képek. Egyébként a Sexcsentónál a (jelenlegi) többiek - ha csak egy fokkal is - de azért jobbnak tűntek.(Na jó, az Alto egy kicsit necces...)

gkalmar

51 Rapp Antal 2004-11-15 10:05:33

Sziasztok!

Terveimnek megfelelően elkészült a downgrade, szombat óta én kapcsolom ki az indexet akkor amikor akarom, és végre nem az autó dönti el hogy mikor van vége a manővernek.

Kicsit megint Trabikáztam, olyan jó érzés volt. A kezes bárány hozzá képest csökönyös szamár! Muszáj lesz tényleg feltámasztanom, nem lehet az enyészet martaléka ez a tuti kis ótó!

Soma

50 (Törölt felhasználó) 2004-11-09 16:21:44

%idez%gkalmar írta:
Trab601!
Miért?

Kúp86!

Magánvélemény: enyhén szólva sem tartom jó ötletnek: drága és kétséges kimenetelű "kísérlet"!
A 2T karosszériája futóműve nem ilyen motorokhoz készült. Ha jó állapotú, (szerintem) vétek megbontani.


gkalmar/idez%En se vagyok hive az atepitgetesnek, mindenkepp egy bizonytalan ganyolas lesz belole, teli elore nem lathato buktatokkal.

norb

49 (Törölt felhasználó) 2004-11-09 16:21:31

%idez%gkalmar írta:
Trab601!
Miért?

Kúp86!

Magánvélemény: enyhén szólva sem tartom jó ötletnek: drága és kétséges kimenetelű "kísérlet"!
A 2T karosszériája futóműve nem ilyen motorokhoz készült. Ha jó állapotú, (szerintem) vétek megbontani.


gkalmar/idez%En se vagyok hive az atepitgetesnek, mindenkepp egy bizonytalan ganyolas lesz belole, teli elore nem lathato buktatokkal.

norb

48 (Törölt felhasználó) 2023-05-22 08:40:11

%idez%gkalmar írta:
Norb!

Ajánlom figyelmedbe (és mindenkinek aki hasonló szándékkal bír!) a következő elérhetőséget: https://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=1&id2=73

E z nem rosszindulat, csak tények.


gkalmar/idez%Tudom, a Totalcaron is fonn van.... Nem hiszem hogy a Trabiban nagyobb biztonsagban lennek, vagy akar egy Swiftben WR+ ban Altoban Matizban stb....

3,5 meterbe nem fer bele a biztonsag. Ennyi.

norb