Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán topic

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklődők mindenféle ügyes-bajos kérdését... Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

3183 Kacsándi Szabolcs 2007-05-03 17:51:53

Semmiképp sem szeretnék igénytelen munkát csinálni a trabi alvázán.Törekszem rá hogy semmiféle hegesztés nyoma ne látszon és minél jobban hasonlítson az eredetire.Igaz ez nem lesz könnyű és hosszadalmas folyamat,de remélem meg lesz az eredménye.
[i](Módosította szabi 2007.05.03. 19:52-kor)[/i]

3182 Támba Csaba 2007-05-03 10:00:33  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 7089

Hattyúnyakat inkább ne javíts hanem cserélj kompletten
Komoly terhet viselő elem, a karosszéria alapvető szilárdsága múlik rajta.
A padlólemez foltozgatását sem ajánlom, inkább gyártsd, vagy gyártasd le a padlólemez megfelelő részét és részleges cserét hajts végre.
És ilyenkor ha a lemezmunka és a hegesztés szakszerű úgy el lehet dolgozni hogy totál gyári hatást kelt és tuti erősebb is, mint a toldozgatott-foldozgatott lemez

3181 Huszta Tibor 2007-05-03 06:08:56  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 7089

Egyszerű. Dolgozz szépen és precízen, akkor nem lehet baj. Flex, csiszoló, tömítőpaszta, szórógitt, alapozó, stb. Nem hiszem, hogy foglalkoznának vele, de a veterános becsület is azt kívánja, hogy ne adj ki a kezedből kókány munkát...


Tib

3180 Kacsándi Szabolcs 2007-05-02 19:09:59

Egy újabb kérdésem lenne.Nekiláttam az 500-as trabim hegesztési munkálatainak.Az érdekelne,hogy veteránvizsgán mennyire nézik a javított lemezek hegesztési nyomait.Pl.:ha javítom a hattyúnyakat és felette pótolnom kell a lemezt,annak valamennyire megmaradnak a nyomai.Szeretnék törekedni minél eredetibb formára,de nem akarom kikenegetni vagy gittelgetni.Milyen megoldás a legjobb.Akinek van tapasztalata ebben írja meg.

3179 Venczli Miklós 2007-05-02 08:14:53  Előzmény:Huszta Tibor: 7086

köszi, majd ha eljön az idő, nekilátok

3178 Huszta Tibor 2007-05-02 06:50:28  Előzmény:Rell Miklós: 7081

Na igen, ahhoz a 600-ashoz is lenne 1-2 kritikám.
Vagy veteránozik az ember, vagy tuningol, tudni kell nem összemosni a kettőt...

Tib

3177 Huszta Tibor 2007-05-02 06:44:22  Előzmény:Venczli Miklós: 7080

[i]"amúgy csak kósza ötlet volt a veterán vizsga meg álom amilyen állapotban van a trabim (porig ültetve(ezé nem ), 4 ködlámpa, vw ülések,...), csak az évjárat szerint lehetne"[/i]

Ha az évjárat már közelít és tényleg veteránt akarsz belőle faragni, kezdd el gyűjtögetni szépen bele a gyári cuccokat... Aztán ha itt az idő, tuning ki, veterán be, ültetést megszüntetni, felesleges extrákat kivenni, egy szép fényt neki és jöhet a minősítés.

Tib

3176 Huszta Tibor 2007-05-02 06:40:24  Előzmény:Pénzes Péter: 7078

Penzi: A veteránvizsga-helyek különbözőek. Ami nem megy át az ország egyik sarkában, az átmegy a másikban. De még ha a veteránvizsgán át is menne, előfordulhat, hogy ha én egyszer meglátom azt a kocsit, jól lefényképezem, és az oda nem illő részét fikázás céljából kiplakátolom ide meg az üzenőfalra...

Egy veterán gép megér egy plusz akksit, legyen már ennyi rezsije a dolognak négyévente... nekem is benne van, Kis Szürke nem 12V-os.

Tib

3175 Huszta Tibor 2007-05-02 06:31:47  Előzmény:Venczli Miklós: 7077

Miki: hogeri kollega jól mondja. Csak annyit tennék hozzá, hogy az OT rendszám nem kötelező, a sima 3 betű-3 számos rendszámot nem kell lecserélned, de a kedvezmények az OT rendszámhoz kapcsolódnak (ZK és teljesítményadó-mentesség).

Tib

3174 Szabó Szilárd 2007-05-02 05:40:04  Előzmény:Rell Miklós: 7081

Igen Grisa koma jól tudod a 600-as utána lett átalakítva.
Csak a 12 volt volt benne a veteránvizsgán, de azt a biztonság miatt csinálta úgy a Gábor.

3173 Kacsándi Szabolcs 2007-05-01 19:36:17

Asszem a Tibke mondta korábban hogy le lehet papírozni nem veteránként,csak úgy nagyon drága.

3172 Rell Miklós 2007-05-01 19:30:17

Nem akarok belepofázni, de én mintha láttam volna alsóörsön "leveteránozott" 600-ast 12V-osan, 601-es motorral, Irmsher felnikkel (na jó, ez állítólag utólag került rá), meg fakormánnyal (állítólag ez is). Igaz, amúgy olyan szép volt, hogy annak tán még ezeket is meg lehetett bocsátani! Azt hiszem, kimondhatom, hogy szebb volt az állapota, mint a gyári! Jó, lehet, hogy ez is hátrány... De talán képeket is kapunk azoktól, akik látták!

3171 Venczli Miklós 2007-04-30 19:05:32  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 7079

kösz amúgy csak kósza ötlet volt a veterán vizsga meg álom amilyen állapotban van a trabim (porig ültetve(ezé nem ), 4 ködlámpa, vw ülések,...), csak az évjárat szerint lehetne

3170 Holnapy Gergely dr. 2007-04-30 15:26:15  Előzmény:Pénzes Péter: 7078

Miki601:
Ilyet nem lehet. Értelem szerűen a régi -1990 július előtti- 2 betű-4 számos rendszámmal nem vehetsz részt a forgalomban. Egyedileg előállított rendszámtábla -azon túl hogy az ára nem Trabantos pénztárcának való- csak 4-5 betű ill. 1-2 szám lehet. A különleges rendszámtáblán 2 betű-4 szám esetében pedig a betűkombinációk adottak (pl.: CK, DT, OT).

[url=http://www.magyarorszag.hu/allampolgar/ugyek/okmany20050822/kozkozlokm20050822/rendszam20060627.html?highlight#paragr2]Itt a link, és a jogszabály[/url]

Penzi:
Felejtsd el. Olyan rossz szemmel nézik, hogy át sem engedik a veterán vizsgán.
Amúgy szerintem egy Trabit "leveteránosítani" nem lehet, maximum "felveteránosítani".

Üdv:
[i](Módosította Grisa 2007.05.01. 21:26-kor)[/i]

3169 Pénzes Péter 2007-04-30 12:21:49

Hi!

Lenne egy kérdésem.
Szval veszek egy trabit amit le akarok veteránosítani. ha átalakítom 12Vosra azt veterán vizsgán milyen szemmel nézik? Úgy csinálnám meg, h feszszabi meg ilyesmi maradna a helyén, csak nem az lenne benne aminek kéne
Végülis csak akksi miatt szeretném, mert akkor nem kell külön akksit fenntartanom neki.

3168 Venczli Miklós 2007-04-29 21:23:12

üdv!

Veterán vizsga után megoldható az, hogy ne OT-s rendszámot kapjak, hanem megkapjam a trabim eredeti rendszámát? (ZO-41-74)

3167 Brecska Richárd 2007-04-29 18:32:14  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 7075

Nem is igazi

3166 Kacsándi Szabolcs 2007-04-29 15:18:13

Egy német oldalon találtam, [url=http://www.mobile.de/SID8IZ3K1MklR7aFrmZ-kgCHQ-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1177862161A1Iindex_cgiD1100CCar%5B-t-vctpLtt~BmPA1C101B20C129%7C-t-vMkQuSeUnVb_X_Y_x_y~BSRA6E24200BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr _qual=GN&top=118&id=11111111255871024&]létezhet ilyen trabi még![/url]


[i](Módosította Grisa 2007.05.01. 20:58-kor)[/i]

3165 Szabó Szilárd 2007-04-28 19:24:02

MA Balatondereicsen és környékén néztük meg az összes púpos Trabit.
Kezdő, Szabi,Laci és Szicsu voltak ott a talin utána pedig egy rögtönzött bolhapiacot csináltunk itt az udvaron.
Képek hamarosan.

3164 Huszta Tibor 2007-04-27 09:43:13  Előzmény: : 7072

Lesz ott valami konkrét program?

Tib

3163   2007-04-27 09:02:59

Sziasztok!


Szándékozik valaki kilátogatni a Közlekedési Múzeumhoz május elsején?

3162   2007-04-25 08:10:25

[url=http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=24317035]Ha esetleg valakit érdekel, ennyit megér sztem... [/url]

[i](Módosította bgt015 2007.04.25. 10:11-kor)[/i]

3161 Muczán Gábor 2007-04-25 06:06:01

Felhívás!

Május hónapban 4 "sokautós", Trabantos túristaszállítást is bevállaltam.
A részleteket alant olvashatjátok.

Transfer a Mercure Korona szállótól a Nosztalgia étteremhez az alábbi útvonalon:
Hotel Korona (Kecskeméti u.) - Királyi Pál utca - Kálvin tér - Vámház körút
- Vásárcsarnok - Pesti rakpart - Parlamentnél fel a Kossuth térre – Alkotmány utca - Bajcsy Zsilinszky út - József Attila u. - Október 6. utca -
Nosztalgia étterem.


Indulás a hoteltől 19h30-kor, a kiállást 19h15-től folyamatosan.

Dátumok és kocsiszámok:
2007.május 6. -32 db kocsi
2007. május 8. - 24 db kocsi
2007.május 17. -24 db kocsi
2007.május 19. -24 db kocsi.

A szállítás ideje kb. fél óra. Amit fizetünk: 3700 ft/autó/alkalom, a munka után készpénzben.

Kérlek benneteket jelentkezzetek emilben, a klub különböző telefonjain, ha szeretnétek résztvenni látványos meneteken.
Nem csak Trabantok, hanem bármilyen kelet-európai autók tulajait is szívesen várjuk.

trabantklu kukac invitel pont hu, 0630 9 24 11 29, 0620 461 05 56, 06 1 2492674

Üdvözlettel: Muczán Gábor

3160 Huszta Tibor 2007-04-23 11:34:54  Előzmény:Muczán Gábor: 7066

TWK-001: Sajna az összes szombatom sulis nap, 19-én még vizsgám is lesz... Azt hiszem, a találkozók június végéig kilőve...

Tib

3159 Huszta Tibor 2007-04-23 11:33:52  Előzmény: : 7067

bgt: Köszi az intézkedést! Mikorra értetek haza?

Tib

3158   2007-04-23 09:07:08

Tibi! Lesz kapcsoló!!!

3157 Muczán Gábor 2007-04-23 09:03:16

Semmi reakció nem volt a felhívásra, ezért felrakom ide is.

A május 19-i Tavaszi Jubileumi Találkozóra jelentkezzen legalább 5 segítő a klubból, akik például a VIP zsűri által kiválasztott autókat összeszedik, és felvezetik a színpad elé, segítenek a versenyértékelénél a jelentkezők autóinak elhelyezésénél satöbbi.

Ez egy felhívás volt!!!!!!!

Kéretik jelentkezni!!!!!

/fotós már van!!!! Titok hogy ki Ő!



MG

3156 Zwick Gábor 2007-04-23 08:16:38  Előzmény:Basa Balázs: 7064

Tudomásom szerint valami 15-18 ezer körűl szoktam látni egy csávónál veterán börzéken novi új. De nem mernék megesküdni az árára, de úgy emlékszem hogy ilyen árban van.

3155 Basa Balázs 2007-04-23 08:07:58

Hello!

Srcáccok, mit érdemes adni egy működő képes és eredeti kapcsolóival rendelkező Barkasból való kályháért? Most guruló lábra van szerelve. De a kapcsoló táblája (eredeti), meg minden egyéb megvan hozzá.

3154 Szabó Szilárd 2007-04-23 07:15:06

Lajoskomáromba ki jön a veterános szekcióból!?

3153 Huszta Tibor 2007-04-23 06:19:43  Előzmény:Szabó Szilárd: 7048

Szicsu: Nekünk PB-gázas palackból volt ilyen szerkesztve... talán még meg is van valahol!

Tib

3152 Támba Csaba 2007-04-23 05:31:43  Előzmény:Szabó Szilárd: 7059

Én csak a Te egészséged miatt írtam le amit írtam.
De ha tényleg tud 5-6 bar nyomást a szerkezet ne akard tudni milyen detonáció kíséretében száll el egy ilyen cső.
Lehet hogy még nem láttál ilyen balesetet és a következményeit

Tudod: "Nincs baj, míg nincs baj!"

Majd az otthoni gépemről felmásolok képeket a céges Astrámról. A teljes bal oldala cserés lett csak mert eldurrant mellette egy teherautó kerék röpke 8 bar nyomáson. Astra G...olyan a kaszni mint a tanké. 2 ajtó helyből csere...hajlottak, mint a papír.

3151 Szabó Szilárd 2007-04-22 19:11:26  Előzmény:Rell Miklós: 7052

Grisa!

Túlnyomás szelep az van benne a csirkelábon középen az van.
Óra az sajnos nincsen de majd tákolok rá egyet csak azt nem tudom hogy hogyan és hova.
De majd a Tsaby koma megmondja az okosságot.

3150 Szabó Szilárd 2007-04-22 19:08:56

Köszönöm a gúnyos megjegyzéseket.
Akár mennyire is fikázzátok ezt a tákolmányt én nagyon is örülök neki és tudom hogy nagyon hasznos kis szerkezet és sokat fogom használni.
Tsaby koma ha küddesz olyan csövet akkor kicserélem de szerintem ezek a csövek bírják a nyomást.

3149 Szabó Szilárd 2007-04-22 19:04:51  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 7057

Szabi!

Mikor jössz Tapolca felé?
Milyen autót nézel meg itt?

3148 Kacsándi Szabolcs 2007-04-22 18:34:53

Ma sikerült az első út a 600-as trabimmal,nagy örömömre.Jó volt látni mennyire megfordulnak az emberek egy kis trabant láttán.Nálunk itt a faluban már kb.20-éve volt utoljára púpos trabi.

3147 Szalay Péter 2007-04-22 11:24:06  Előzmény:: 7031

Szia! Látom ide is idetaláltál, én irtam neked a vaterán!

3146 Támba Csaba 2007-04-21 20:52:23

Nem találom a régi gyújtógyertyás összehasonlító táblázatomat
Ha valaki tudná hogy az M18-as Super PAL gyertyákból mely típusjelzés felel meg 175-ös hőértéknek hálás lennék érte

3145 Szabó Géza 2007-04-21 18:34:12  Előzmény:Szabó Szilárd: 7048

hideget nagyon nem szereti,olyankor nagyon nehezen indul.

3144 Támba Csaba 2007-04-21 09:48:29  Előzmény:Rell Miklós: 7052

Nem a házilag szerkesztett mivolta a bibi, hanem a kivitelezése.
Voltaképp aranyos ötlet, de ebben a formában jelenleg nem biztonságos

3143 Rell Miklós 2007-04-21 09:40:53  Előzmény:Támba Csaba: 7051

Persze, jóhogy nem kéne ilyet mókolni, de hát... szegény ember vízzel főz... És szerintem azért a lehetőségekhez képest egész jól összerakták. Még egy óra is van benne... Persze, egy túlnyomás szelep nem ártana bele... De... a csirkelábban az a valami nem lehet, hogy pont az? Azt nem ismerem... És az a dugózás a másik ágban... igazán kaphatott volna oda is egy gyorscsatit...

3142 Támba Csaba 2007-04-21 09:16:38  Előzmény:Rell Miklós: 7050

Ez így veszélyes, több okból is...

A sűrített levegő kiemelt baleseti veszélyforrás.

3141 Rell Miklós 2007-04-21 09:12:47  Előzmény:Támba Csaba: 7049

A "slagra" gondolsz? Az így első ránézésre pont úgy néz ki, mint az, amit mi itt a cégnél használunk, és az nyomásálló is. Nem akarok hazudni, de mintha az FESTO cső lenne. Nemtom, mert a kék csövek, amiket használunk azok tutira FESTO-k, de a slagban nem vagyok biztos... Egyébként gyanús, hogy pont olyan elemekből épül fel, mint amikkel a cégnél naponta találkozok... Most vagy ezeket gyártja az összes gyártó egyformára, vagy tényleg van némi köze hozzánk...

3140 Támba Csaba 2007-04-21 05:24:48  Előzmény:Szabó Szilárd: 7048



Tehát vegyünk egy kibelezett GLORIA tűzoltókészüléket, rámoljuk ki a nagyi hűtőgépéből a légsűrítőt motorostól, néhány cső és bilincs és már kész is a házi kompresszor

Te Szicsu koma!

Mivel a szerkezet szemmel láthatóan 2 gyakori szabvány (SZÉN-szabvány = Szemre Ész Nélkül és az AS szabvány = Ahogy Sikerül...)szerint készült legalább a feltöltőcsövet cseréld le egy normális nyomásálló vezetékre mert ha a jelenlegi elszabadul...

3139 Szabó Szilárd 2007-04-20 20:09:54

Üdv az uraknak!

Bemutatom a legújabb szerzeményemet.
Vettem a piacon egy ezresért egy öreg papa árulta.
Kompreszor 5-6 bár nyomással csak a tartály kicsi ezért autót festeni nem fogok vele.
De bármi másra jó. Kereket fújni, kissebb dolgokat lefesteni, portalanítani.
Csak be kell dugni és egy 5-6 perc múlva már van is levegőm szabvány levegős csatlakozóval ellátva!
[imgw]http://kepfeltolto.hu/2007/4/20/h46.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltolto.hu/2007/4/20/h47.jpg[/imgw]

3138 Kacsándi Szabolcs 2007-04-20 18:24:47

Kösz mindenkinek,akkor már tudom hogy jó vételt csináltam.A tervem a veteránosítás.Először az 500-ast szerettem volna megcsinálni,de az kicsit nehezebben fog menni,úgyhogy helyrehozom a 600-ast aztán közben ahhoz is összegyűlnek az alkatrészek.Amúgy most már 5 trabim van,de csak a 4T van forgalomban,de ez még változik idővel.A kombit egyenlőre alkatrésznek vásároltam "kezdo" kollega segítségével.Neki is a felújítandó trabijához kellett pár alkatrész ezért vettem.A motorjáról írtam nemrég,hogy egy átütött 74-es blokk,ez lett komplett beszerelve.A kaszni nem túl fényes állapotban van,de még megmenthető.Papírja van ,szürke forgalmival.Jobb lenne megcsinálni,mert kombi kevés van,de előbb a másik kettővel akarok foglalkozni.

3137 Huszta Tibor 2007-04-20 07:00:25

Jajjdeszép 600-as! Remélem lesz belőle szép veterán. Igen, a kombinak mi a státusza?

Tib

3136 Szabó Szilárd 2007-04-19 20:13:11

Azt hiszem ma még nem vettem be a fogalmazásgátólt!
Átlépek a kocsmába és beveszek egyet.
Miggyá jövök!!

3135 Szabó Szilárd 2007-04-19 20:00:17  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 7042

Gratula Szabi!

Látom nákad sincsen hiány Trabantokból az udvarban!!

3134 Zwick Gábor 2007-04-19 19:58:08  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 7042

Gratula. És a mogötte lévő kobi is a tied?