Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán topic

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklődők mindenféle ügyes-bajos kérdését... Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

7583 Sipos Tamás 2008-12-16 20:30:58  Előzmény:Ackermann Balázs: 11488

[justify]Számoljunk! Mennyi élő 2T Trabant lehet idehaza? Folyamatosan csökken a számuk, és bár nem férek hozzá nyilvántartásokhoz, a katalizátoros hecckampánnyal sikerült még lejjebb vinni a darabszámot. Talán 30000 lehet. Ebből mennyi az olyan tulajdonos, akiben veterános szív dobog? Optimistán 10%, azaz 3000. Ha az ilyen tulajdonosok fele hajlandó 5000 Ft-ot adni egy kormányért, akkor anyagköltséggel együtt a tervezők, gyártók, forgalmazók, hiénák, tolvajok, APEH 1500*5000=7500000 Ft-ot tudnak bezsebelni belőle.
Ez elvileg jól hangzik, de ki fog ennyit meghitelezni 1500 db legyártására?
Nagy és komoly tagdíjbevétellel rendelkező külföldi klubok, ilyenkor a tagság mellé állnak és gyártót keresnek. Példa erre az 1970-es angol autóm, amivel benne vagyok az angliai tulajdonosi klubban, ahol évi 25 Font a tagdíj, és ők Ausztráliában(!) gyártattak szélvédő gumikédereket. Vettem belőle én is, és darabja volt 70 Font. De ők gyártattak kipufogórendszert és újítatnak fel sebességváltókat, motorokat is. Ez utóbbiaknál lead az ember egy ócskát, és kap helyette egy felújítottat.
De talán nem is kell Angliába menni. Idehaza a Moszvicsklub műanyag műszerfalat gyártat.
Kérdezzük meg az elnökünket, mit szólna az ilyesmihez?[/justify]

7582 Támba Csaba 2008-12-16 20:03:47  Előzmény:Sipos Tamás: 11489

A díszcsíkban lévő vastagfalú puha gumicső a legkirályabb a 4T motorhoz vákuumcsöveknek

7581 Támba Csaba 2008-12-16 20:01:46  Előzmény:Marics Nimród: 11487


Saját megoldás alkidgyantás festékkel:

- Homokszórás
- 1 réteg alapozó
- 1 réteg gránit hatású festék (mindegy milyen színű, lényeg a "rücskös" hatás)
- 2 réteg selyem matt fekete
- 2 réteg selyem matt színtelen lakk

Bírja a napot és nem fakul, de nem is tükröződik és tök gyári új hatást ad

Márkában én a FAUST festékekkel (by Praktiker) szoktam ilyet előadni

7580 Sipos Tamás 2008-12-16 20:00:12  Előzmény:Marics Nimród: 11487

[justify]Vaterán vettem egy kisajtós műszerfalat, nagyon lepukkant állapotban, néhol kifurkálva. (a kis ajtó is hiányzott) Minden le lett róla kopasztva, még a szegecselt, műbőrbe bújtatott díszcsík is. Elvittem Everling Rudolf karosszériáshoz, akit a legtöbb veterános ismer Pesten, mert ő az egyetlen(?), aki fém lökhárítókat és minden egyéb ilyen cuccokat javít. Behegesztette a lyukakat, majd elvittem homokfúvatni és szinterezni.
A gyári fűrészpor-szerű érdességet nem lehet ezzel az eljárással elérni, mert szép sima felületet kapunk. Másvalaki később írta, hogy ő úgy újította fel a sajátját, hogy amikor fújta, a kompresszort valahogy alacsonyabb nyomásra állította és így kapta a kívánt érdes felületet. Persze ezt már akkor olvastam, amikor kész volt nálam a szinterezés. Nem baj, így is tetszik.[/justify]

7579 Ackermann Balázs 2008-12-16 19:13:05  Előzmény:Huszta Tibor: 11485

Meglátásom szerint a manapság futkorászó Trabantok 90%-ába a fekete perec kellene, ha lenne. Ettől még jó lenne szürkéből is utángyártott, de irreális lenne az ára, mert csak kevés veteránosnak kéne. Ráadásul azok legalább jobb anyagból voltak... Különben tényleg sokkal jobb a fogása, nem érzi az ember olyan esetlennek.

7578 Marics Nimród 2008-12-16 17:22:11

Üdv!
Régebben valaki felhozta azt a kérdést, hogy hogyan lehetne ugyanúgy lefesteni a műszerfalat, hogy ugyanolyan legyen a felülete, ahogyan annó a gyárban fújták! Azthiszem, hogy molyhos márkatársunk hozta fel a témát.
Naszóval, van egy variáció... Múltkor láttam egy kazánkészítőnél egy trükköt! Úgy van lefújva az egész kazán, hogy sűrűbbre van keverve a festék, hogy ne follyon meg és így ugyanolyan lett a felület, mint a műszerfalnak! Persze 2 komponensű festékkel volt fújva. Szerintem ez egy jó megoldás az egészre! Nemtudom másnak lenne e valami másmilyen ötlete erre!?

7577 Támba Csaba 2008-12-16 15:09:12

Ez a kormány-dolog azért bizarr, mert anno az NDK-nak volt az egyik legnagyobb kapacitású vegyipari potenciálja egész Európában
Tehát elvileg értettek is hozzá

7576 Huszta Tibor 2008-12-16 15:09:02  Előzmény:Ackermann Balázs: 11484

ki beszél itt feketéről?
Nekem csak szürke kell, az meg vastagabb is egy kicsit, mint a fekete!


Tib

7575 Ackermann Balázs 2008-12-16 14:14:55  Előzmény:Hõberth Gábor: 11481

Én is sokat gondolkodtam már ezen a kormány dolgon. Szerintem úgy lehetne megoldani, hogy a tönkrement régiekről lepucolnánk a műanyagot, körbe fogóval tuti letörhető. Ezek szerintem nincsenek tönkremenve, újra lehetne műanyagozni őket. Sajna a műanyagos dolgok távol állnak tőlem, de lehet egy-két műanyagost meg kéne kérdezni. Pár 10 megrendelés tuti lenne, csak az öntőformát nem tudom megérné-e megcsinálni, hogy úgy 10 ezer alatt kijöjjön/db.

Festeni szerintem nem lenne jó, az anyagában fekete strapabíróbb lenne, feltéve ha olyan az anyag. Ha megnézitek a kormányok hátulját van benne pár lyuk, azoknál volt alátámasztva a formában az öntésnél, ugyanezt a technikát kéne alkalmazni, csak mivel elég bonyolult a forma oldalról nézve nem lenne könnyű. De érdemes lenne ezt továbbgondolni.

7574 Kurják János 2008-12-16 09:43:49

Sziasztok!

Nem érdekel valakit a 70-es évek végéről megmaradt Wartburg féltengely? Vaterán licitáltam rá de később kiderült hogy mivel kétütemű autóba való így én nem tudom felhasználni. Jelenleg én vagyok a nyertese, ha valakit érdekel akkor
itt a linkje.
http://www.vatera.hu/wartburg_eredeti_ndk_feltengely_110859836.html
Üdv!


[i](Módosította Kakaokamion 2008.12.16. 11:02-kor)[/i]

7573 Huszta Tibor 2008-12-16 00:30:40  Előzmény:Hõberth Gábor: 11481

Esetleg bakelit?

Tib

7572 Hõberth Gábor 2008-12-15 22:56:07

Ez a kormánygyártás szerintem megoldható lenne. Nem biztos, hogy annyira bonyolult, csak egyszerűen eddig nem volt rá igény. Eddig inkább az volt a trendi, hogy mindenki igyekezett valami többé kevésbé igényes sportkormányra cserélni az eredetit, függetlenül attól, hogy a gyári még ép volt vagy sem.
És ugye sok dolog úgy válik értékessé, hogy amíg van, addig a kutyát sem érdekli, de amikor már nagy ritkaság, akkor már más a helyzet.
Szerintem egy ép kormányról le kell venni egy negatívot, és műgyantából biztos lehetne csinálni. Mondjuk azt, hogy a vas hogy legyen a közepébe, meg hogy mivel lenne jó festeni, azt nem tudom. De valahogy biztos lehetne szerintem.
Annál is inkább, mert esetleg valaki valahonnan hozzájut egy megkímélt ép állapotú kormányhoz, azt beteszi a járgányába, onnantól az sem lesz örökéletű, ha csak nem takargatja mindíg a napelől.
Egyébként más hasonló korú járműveknél is jellemző volt ez a kormány szétrepedezés, vagy ez csak az NDK-s járgányoknál volt így?
Egyszer vezettem egy szebb napokat is látott IFÁt, annak már csak a kopasz vaskarima volt meg a kenyérszervós szerkezetből.

7571 (Törölt felhasználó) 2008-12-15 20:50:13  Előzmény: Spityu: 11479

bontottam 76 ost még megvan az egész első futómű (bölcsővel motorral váltóval egybe gurítottul ki alóla.) jah és pöcc-röff volt sztem még az is.

Ha netán előbukkanna akkor majd szólok.
[i](Módosította N1tr0 2008.12.15. 21:54-kor)[/i]

7570  Spityu 2008-12-15 20:28:35  Előzmény:: 11478

Hogyér méred? Ezeöccáá vagy öttttezzee?

7569 (Törölt felhasználó) 2008-12-15 20:20:16

Valahol van 76-os pereckormi meg kéne keresni.

7568 Sipos Tamás 2008-12-15 19:23:36  Előzmény:Marics Nimród: 11476

[justify]Azt beszélik, a fehér jobban bírta az idő múlását. Bezzeg a fekete! Volt fenn tavasszal egy szép fekete, de nem sokáig, mert néhány óra alatt elvitték villámáron.
Fel is merült itt pár napja az utángyártás gondolata. A műanyagosdihoz nem értek, de látszatra nem egy egyszerű valami, mert van ugye egy fémváz, amire rá kell varázsolni a műanyagot. Mindezt úgy, hogy a fém a műanyag közepén legyen, tehát ha elfűrészelnénk, akkor a fák évgyűrűjéhez hasonló képet lássunk.
Apukám aktív éveiben egy szerszámgépgyárban dolgozott, majd később vállalkozó lett, és a maszek világban jó néhány fröccsöntő szerszámot készített a saját (nagyon komoly!) műhelyében. Van pantográf gépe is, amivel bárminek el tudja készíteni a pontos mását egy felnagyított ellendarab számára, amit finomítás után lekicsinyít a tényleges szerszámhoz.
Sajnos elég ritkán találkozunk, de meg fogom kérdezni a véleményét erről a fekete kormány utángyártásról. Azt azért tudni kell, hogy egy ilyen szerszám elkészítése legalább hat-, de lehet, hogy hétszámjegyű összeg. És akkor ez még csak a szerszám. Megfelelő műanyagot és gyártási technológiát is kell hozzá találni.[/justify]

7567 Marics Nimród 2008-12-15 18:10:19

Egy kis csemege
[url]http://www.vatera.hu/trabant_feher_kormany_112576259.html[/url]

7566 jocking . 2008-12-15 14:46:52  Előzmény: Spityu: 11474

Ezt itt is hirdeti valaki, csak most épp xar a hirdetőtábla ahogy látom.

7565  Spityu 2008-12-15 14:18:59

[url=http://duen.hu/hirdetes.php?o=hir_resz&hirkod=472398f9f0b74f42b32715f87c494e60&s=60]Trabant 600 "63[/url] hátha valakit érdekel.

7564 Szalay Péter 2008-12-15 07:49:48  Előzmény:Sultis Gábor: 11459

Az a baj hogy ha megveszel egy ilyet akkor ezt ugyanúgy szét kell dönteni, hogy legyen belőle valami , mintha megvennél egy olcsóbbat.

7563 Kacsándi Szabolcs 2008-12-14 15:36:29  Előzmény:Biacsics Gábor: 11470

Tehát akkor nincs mitől tartanod,és így tudod hogy jó is lesz amit a pénzedért kapsz.De egy kész kocsin vagy jobbnak tűnőn ezt nem lehet tudni.Ezért semmiképp se bánd hogy nem egy jobb állapotúnak álltál neki.Tsaby le is írta hogy miért.

7562 Ék Roland 2008-12-14 15:34:12

hy
akkor én ebbe a témában kivétel vagyok mert az én 500asom ra mindöszesen 20e ft lakatolást költötem. sajna a kárpitos már készen lehetne arra várok már csak .
[i](Módosította kezdo 2008.12.14. 16:35-kor)[/i]

7561 Biacsics Gábor 2008-12-14 11:37:09  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 11466

Én is szívesebben csinálnám ezt is magam,de ide már az én tudásom kevés.Egyébként nem tartok a munka minőségétől,jól ismerem a lakatost,már bizonyított néhány veterán autón,+Trabin is.

7560 Támba Csaba 2008-12-13 21:23:37  Előzmény:Támba Csaba: 11467

Csak ami ezen a konkrét gépen látszik:

1. Nem véletlenül matt fekete színt kapott, ugynis az ilyen festékek tapadnak meg a legjobban a nem kellően előkészített kasznin. A felső peremnél a festékleválás egyértelműen mutatja, hogy ez "rapid" festés volt
2. A kárpitok ezen is így is úgy is vagy cserések, vagy át kell húzni őket.
3. A hátfal agyig van gittelve, nem kizárt hogy korábban kapott is egy ütést, mert elég érdekesen áll a csomagtér ajtó.
4. A padlólemez és a tűzfal csatlakozásánál telibe val foltozva, ez utal arra, hogy a hattyúnyak sem lehet nagyon fitt.
5. Az eleje is elég deformált, látszik az illesztéseknél.
6. Szárnyas Trabant-embléma hiányzik.
7. A felnik nem a 600-as típusra valók.
8. A dísztárcsák sem 600-as szériák.
9. Bal oldalfalon mélyrozsdás terület - ki kell majd vágni, foltozás, stb.
10. Végig a hátsó üvegeknél látszik az üvegperem alól szivárgó rozsdás lé. Ebből már csak kivenni lehet az üvegeket, peremjavítás nélkül visszatenni nem.

Csak úgy hirtelen ennyi

Ettől függetlenül tetsződik nekem is

7559  hks 2008-12-13 21:17:29  Előzmény:Támba Csaba: 11467

így igaz sokkal nagyobb a sz...s az elszúrt cuccoknál mint egy eredetinél

7558 Támba Csaba 2008-12-13 21:08:16  Előzmény:Sultis Gábor: 11459

Elmondom miért

Egy ilyen kocsi felújítása többnyire szinte pont annyiban van, mint egy 40-50 ezres romé.
Az egy dolog, hogy nem látszik annyira az ilyen darabokon a várható meló, de ha atomjaira szeded akkor nagyon kevés kivétellel a kurrens pontokon ugyanúgy beteg.
És rendszerint nem a lakatolás önmagában a nagy költség, hanem a korábbi kendácsolások kijavítása és a lecserélgetett eredeti alkatrészek pótlása.
Van itt pár koma aki úgy vette a kocsit, hogy "nagyon egyben volt".
Aztán nekikezdtek és jöttek elő a rejtett pénzzabáló "apróságok" ugyanúgy, mint a "romoknál".

7557 Kacsándi Szabolcs 2008-12-13 20:07:42  Előzmény:Biacsics Gábor: 11463

Ha jó és normálisan javított kasznit akarsz akkor,muszáj benne lenni a lakatolás folyamatában.Ha nem te csinálod,nem tudhatod hogy javították ki azt.Lehet semmi nincs a helyén és gányolva van,amit sokszor alig vagy nem is látni.Én azt mondom inkább megcsinálom magam vagy ott állok és rendszeresen ellenőrzöm a munkát.Ha belekezdek egy ilyenbe méretű munkába,akkor az legyen olyan amilyet szeretnék,még ha több időbe is telik meg pénzbe.

7556 Lizák Péter 2008-12-13 17:52:02  Előzmény:Huszta Tibor: 11458

hm... 600-as kombi mattfeketében
kicsit halottas kocsi fílngje van de teccik.

7555 (Törölt felhasználó) 2008-12-13 17:32:44  Előzmény:Huszta Tibor: 11458

Ha jól emlékszem ez az öreg 600-as Gazdagréten áll egy őrzött parkolóban a buszpályaudvarhoz közel. Régóta megcsodálom, akárhányszor arra járok.

7554 Biacsics Gábor 2008-12-13 17:15:17  Előzmény:Sultis Gábor: 11459

Ebbe a hibába én is beleestem,most+ majd győzzem kifizetni a lakatost.Mikor az enyémet vettem árultak itt a lapon egy szép félkész 600-ast,nem is horror áron.Anyagilag már most tudom h jobban jöttem volna ki vele,de nekem szempont volt h az elejétől én csináljam a felújítást.(kivéve a lakatolást szaktudás hiányában)Jövő héten talán már végez a lakatos majd rakok fel képeket.

7553 Huszta Tibor 2008-12-13 15:38:31  Előzmény:: 11461

Az enyém teljesen széria.

Tib

7552 (Törölt felhasználó) 2008-12-13 15:35:58  Előzmény:: 11460

Érdemes is 4T-t megmenteni, az lesz a legritkább veterán Trabi szerintem.... Ami most fut annak a nagy része agyonhasznált halálraitélt darab Vagy pedig tuningolt, azokat bírom, csak maradhatna eredeti is

7551 (Törölt felhasználó) 2008-12-13 13:51:01

Sziasztok én is vettem egy 4T-trabit 35ezerért és ezt akarom szépen kultúráltan meg csinálni de még eggyelőre nem találtam senkit aki segítene a renoválásba

7550 Sultis Gábor 2008-12-13 13:15:01  Előzmény:Huszta Tibor: 11458

ez tényleg nem rossz,de szerintem senki nem fogja megvenni.ahogy tapasztaltam mindenki inkább vesz egy romot 40-50ezerért,és vagy rákölt 5x-6x annyit,vagy pedig sosem fejezi be(pénz és kitartás hiányában).

7549 Huszta Tibor 2008-12-13 11:22:53

Ebből lehetne valamit kezdeni:

[url]http://www.hasznaltauto.hu/2605819[/url]

Tib

7548 Madocsai Gergely 2008-12-11 20:32:34  Előzmény:Muczán Gábor: 11424

Feltétlen csatlakoznék +1-gyel!!!

7547 Ackermann Balázs 2008-12-11 14:09:00  Előzmény:Őry Gábor: 11452

Nekem is csak úgy jöttek le, de nem úgy hogy majd fogom a kormányt és tekerem... Jó öreg autószerelő barátom fogta meg kb 1 méter hosszú vízszerelő papagájfogóval a közepén a vasat és tekerte "túl". Én meg imádkoztam, hogy nehogy bent eltörjön valami. Az a menetes lenyomó szerkezet jó 5let, hogy gondolod, azon a vezető lemezen feküdne fel amiből a váltókar is jön ki?

7546 Őry Gábor 2008-12-11 09:58:00  Előzmény:Szalay Péter: 11454

Egy vasfűrész csodákra képes!

Én meg kétezerért szívtam egy sportkormányért a Friedrich-nél!

7545 Szalay Péter 2008-12-11 09:43:54  Előzmény:Ackermann Balázs: 11448

Én a bontóban a múltkor barbár módon egy és fél perc alatt szedtem ki a kormánykereket, úgy hogy még életemben nem csináltam. Csak a bontós lusta volt, hogy maj" hónap, én meg mondom nem hagyom benne a majnem hibátlan fekete pereckormányt. Igaz hogy a kormánykeréken kívül semmi nem maradt épen azon a részen...Ezek szerint akkor szerencsém volt.

7544  Spityu 2008-12-11 07:13:54  Előzmény:Ackermann Balázs: 11448

Ha nagyon be van szorulva, és nem akarod szétbarmolni, készíts egy menetes kinyomókészüléket, életed végig kiszolgál.

7543 Őry Gábor 2008-12-11 07:00:15  Előzmény:Ackermann Balázs: 11448

Esetleg a csap kiütése után továbbtekered, miután koppant a kormányszerkezet?

7542 Tóth Péter 2008-12-11 06:57:49  Előzmény:Ackermann Balázs: 11448

Rozsdaoldót vagy fékolajat próbáltál már ráfújni?
Mert nincs elég nagy kalapácsod...

7540 (Törölt felhasználó) 2008-12-10 19:24:03  Előzmény:Ackermann Balázs: 11448

Biztos meg lehetne oldani az újragyártást, igény bőven lenne rá

7539 Ackermann Balázs 2008-12-10 18:54:05  Előzmény:: 11443

Nem mondom, hogy nehéz kormányt leszedni de én sokat szentségeltem vele eddig... Szóval elméletben kiütöd és csak úgy lejön. Na persze, a perecnek be tudsz feszíteni egy vascsövet és bízol benne, hogy nem töröd el a fogaslécet úgy tekered. Ha nem perec akkor valami jó nagy harapófogó, nagyon nagy és azzal rá az agyra kormány hátánál. Pedig nem kúpos, csak rá tud gyógyulni.

Én ahányszor ilyennek nekifogtam mindig a családi szerelőnél kötöttem ki, és ő is vért izzadott vele.

Szerintetek nem vállalná valaki az újragyártását ezeknek a kormányoknak? Le kéne venni a mintát egy jó állapotúról és a lepucolt vasalásokra lehetne csinálni új műanyagot egy spéci formában. Én tuti rendelnék!

7538 Huszta Tibor 2008-12-10 13:39:15  Előzmény:: 11445

Van kapcsolóm meg tükröm is, bár azt meg kell keresnem...

Tib

7537 Őry Gábor 2008-12-10 13:13:57  Előzmény:: 11443

Vissza lehet ütni, csak ellent kell tartani egy nagykalapáccsal, mert kissé flexibilis a rendszer.

7536 (Törölt felhasználó) 2008-12-10 12:07:39  Előzmény:Huszta Tibor: 11441

egyik haveroméknak otthon van 2 db peremes felnijük a házi traktorként használt trabijukon, azt az ígérete szerint egy az egyben cserélhetem vele az új típusú felnire

ha ez mégse jönne össze (pl nagyon rossz állapotúak), jelentkezem

néhány apróságot nekem is be kell szereznem amúgy, pl. egy régi típusú kapcsolót (az ablaktörlőhöz warturg-os van ), illetve még egy szép korai 601-tükör.

valakinek esetleg lenne otthon eladó darabja?

7535 (Törölt felhasználó) 2008-12-10 10:35:03  Előzmény:Sipos Tamás: 11442

Világításkapcsolót is pótolom valamikor, időhiánnyal küszködtem mostanában Tényleg egy filléres apróság

Jobb oldali ajtónyitó is szét van hullva, azt is össze kéne pakolni valamikor

7534 (Törölt felhasználó) 2008-12-10 10:31:51  Előzmény:Sipos Tamás: 11442

Nem sérti fel a kezemet (nem is megyek mostanság mondjuk vele) viszont potyognak a darabjai ahogy forgatom....

Találtam egy másikat már, csak ki kéne operálni egy másik autóból... Ugye az úgy megy hogy ki kell ütni azt a fémcsapot a kormány mögött? Vissza is lehet simán ütni? (B variáció a tűzfalnál szétszedni a kormányoszlopot de az sokkal több b@szakodással jár... Meg akkor a gyújtáskapcsolóval is meg kell küzdeni...

A másik gond hogy az egy 90-es Hycomat, és ilyesmi a kormány, nagyon jó állapotban is van, csak abban vannak bemélyedések az ujjaknak a hátulján, ennek meg sima. Magyarán nem teljesen stimmel de azért szemre mégiscsak jobb mintha a háromküllős sportkormányomat raknám bele.. (azt cseréltem el erre a kormányra amiről beszélek)

Amíg nem lesz jobb addig ez elfogadható lesz benne.

Ami most benne van annak annyi, bár ha műanyagos meg tudja csinálni lehet majd az lesz