Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán topic

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklődők mindenféle ügyes-bajos kérdését... Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

7633 (Törölt felhasználó) 2008-12-25 11:20:11  Előzmény:Szarvas László: 11541

Trabant-story konyv szerint: 1970-ben a Hycomat limo 35 ezer, a kombi 38 ezer volt ez ugye a Hycomat kedvezmenyes ara. 1977ben a normal Limo 46600ft, a kombi 50 ezer. NDK arak: 1959-ben 8360 marka, 1964-ben a 601 7890 marka, 1978-ban 9450, 1989-ben 12500.

7632 Szarvas László 2008-12-24 20:44:51  Előzmény:P. Kovács Viktor: 11526

1986.v.hóban 80.000-ft ot fizettem be,VI.27-én névnapomkor vettem át.A mai napig társ.

7631 Zwick Gábor 2008-12-24 14:41:50

Boldog karácsonyt mindenkinek.

7630 Berczeli Ferenc 2008-12-24 14:15:48

Boldog Jézuskát Mindenkinek!!!

7629 Madocsai Gergely 2008-12-24 13:45:01  Előzmény:Támba Csaba: 11536

Énis tegnapelőtt néztem ki...

Az óraszámlap nagyon komoly!

7628 Kacsándi Szabolcs 2008-12-24 13:29:57

Boldog Karácsonyt minden veteránőrültnek!

7627 Támba Csaba 2008-12-24 13:17:23  Előzmény:Madocsai Gergely: 11535

Én meg ezt tegnap előtt (már Karácsonyra)

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/081224/Trabi_k_peslap_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]


Ezt meg egy hete szintén Karácsonyra, mivel a barátomék elutaztak az ünnepekre.
Keramikussal csináltatták a falióra számlapját

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/081224/PC240048_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

7626 Madocsai Gergely 2008-12-24 08:27:43

Ezt tegnap kaptam:

[imgw]http://images.netbag.hu/20081224/09252463407.jpg[/imgw]

7625 Huszta Tibor 2008-12-24 01:34:20  Előzmény:Biacsics Gábor: 11525

Nem volt.

Tib

7624 Kacsándi Szabolcs 2008-12-23 19:35:07

Édesapám 79-es trabit hozott el újonnan,és úgy emlékszik rá hogy 51 ezer ft körül volt az ára.DE az mondjuk korábbi évtized,mások voltak az árak.

7623 Sipos Tamás 2008-12-23 19:20:19  Előzmény:Marics Nimród: 11531

[justify]Az eladó árulta ennek az autónak a csomagtartó tálcáját is, ami egészen az oldalfalig ér. Most már az enyém!
De vajon mi lett magával az autóval?[/justify]

7622 Marics Nimród 2008-12-23 19:08:18  Előzmény:Marics Nimród: 11530

Még egy kis csemege...

[url]http://www.vatera.hu/trabant_1975_kombi_karpitgarnitura_110006908.html[/url]

7621 Marics Nimród 2008-12-23 19:05:21

Üdv!

Ezt láttátok már? [url]http://www.vatera.hu/trabant_601_oldtimer_hatso_lampabura_tele_sarga_114783700.html[/url]

7620 Hõberth Gábor 2008-12-23 18:27:09

Igen a Trabi 64ezer volt a 80-as évek közepén.
Mondjuk annyiért most is lehet Trabantot venni, bárcsak a műszaki is maradt volna 150Ft!

7619 Rideg István 2008-12-23 18:06:49  Előzmény:P. Kovács Viktor: 11526

Sziasztok!

Az én autómat apám vette 1982 februárjában a debreceni Merkúrnál 62 150 Ft-ért. A számla is megvan még, ebből 150 Ft volt a műszaki vizsga, ha jól emléxem!

7618 Madocsai Gergely 2008-12-23 16:38:53  Előzmény:P. Kovács Viktor: 11526

Keresztanyám "85 körüli sima "s" kombija asszem olyan 70+ ropi köpi körül mozgott, de a hozzáértők majd +mondják a frankót...

[i](Módosította madogery 2008.12.23. 17:40-kor)[/i]

7617 P. Kovács Viktor 2008-12-23 16:05:48

Legnagyobb tudású veteránosok!

Ki tudja mennyi volt az ára a 80-as években egy új Trabantnak?
A UK Trabantos levelezőlistán kérdezi egy arc, valami katalógusba kéne.
a Kelet-Német ár volna a legjobb, de a magyar is jó közelítés.

Köszi


NT

7616 Biacsics Gábor 2008-12-23 12:16:27

Meg tudná mondani valaki hogy 600-as kombiban volt-e a tetőn levő vízvályatban lefolyó lyuk fúrva?Az enyémbe van oldalanként kettő,egy kb az oldalüveg középvonalában,egy+ kb a b oszlopnál ha jól emlékszem.Ma megyek a lakatostól elhozni a kocsit,kérdés h azokat behegesztessem-e még?

7615 (Törölt felhasználó) 2008-12-21 20:02:45  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 11522

Nekem is volt már ilyen a kezemben

7614  hks 2008-12-21 20:00:40  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 11522

igényes munka

7613 Kacsándi Szabolcs 2008-12-21 19:55:16

Már láttam olyan tengelyt is amiből szétszedéskor kézzel vettem ki a csapot.Csak azért nem esett ki mert a csapágy kitámasztotta.Remek felújítás volt.

7612  Spityu 2008-12-21 19:43:25  Előzmény:Madocsai Gergely: 11520

Hát kár hogy sajátkezűleg nem lehet cserélni... egyébként gondolkodtam ennek a kivédésén: a vezérlőtárcsák sonka felőli oldalára hegeszteni egy azonos belső átmérőjű, 3mm hosszú, 1mm anyagvastagságú "csövet", így sokkal nagyobb felületen fogna. A 3mm-t hasraütésszerűen írtam, meg kell nézni, hogy mekkorával lehet feltenni (útban van a csapágy!). Igaz a régi típusú főtengelyeseket ez nem érdekli .

A hengergörgős csapágyak egyik típusnál sem voltak kosárba rendezve, csak a "84. utáni labirintgyűrűs egyetlen megmaradt ékszíjtárcsa felőli csapágyában.
[i](Módosította Spityu 2008.12.21. 20:44-kor)[/i]

7611 Madocsai Gergely 2008-12-21 19:36:10  Előzmény: Spityu: 11519

Ha a golyóscsapágy gyűrűjére gondolsz, akkor azon is ott figyel!

A méret nem szempont, hengert kerítek hozzá...

Az almazöld szimmering-et jóllátod, nem fiatal, ma +fogtam az ajkát és kattant egyet: eltört az ajka, annyira +keményedett így a 40 esztedő alatt, megy dísznek...

Menesztőcsap: ezt előszeretettel nem cseréli a magyar f*siparos, de Mihályfinál mindig ezzel kezdjük a játékot: tengely szét, sonka hátulról +fúr, csap kinyom, új csap benyom, tengely össze.

Érdekes: látszik, h felújított, de minden csapágy DDR-es, mintha újak lennének(sztem azok is), Mihályfi tudja milyen tengelyt akarok, asszonta ez olyan, tehát elméletileg kifgástalan. Szépen fut mindegyik csapágy, a hengergörisekben még nincs kosár.

7610  Spityu 2008-12-21 19:06:03  Előzmény:Madocsai Gergely: 11516

A képen a lendkerék felőli gyűrűben szerintem nincs, de lehet, hogy a kép csal.

Amúgy neked milyen méretben kellene dugó?

A zöld szimmering az tudtommal a fekete előtt volt, úgyhogy valószínű, hogy nem mai. Nagy rá az esély, hogy valóban ez volt az eredeti tengelye, mert elég más a középen lévő labirintgyűrű a későbbi hengergörgős főtengelyéhez képest. Továbbá a tengelyvégeken is íves retesz van.

Menesztőcsapot lehet cserélni házilag? Hengergörgősön a bepréselés megoldható, mert félre lehet húzni a gyűrűket. No és a kipréselés? Ha jól emélékszem, akkor átmenő furata van, netán át kell tolni?

Középcsapágyak milyen állapotúak?
[i](Módosította Spityu 2008.12.21. 20:08-kor)[/i]

7609 Madocsai Gergely 2008-12-21 19:05:42  Előzmény:Lizák Péter: 11517

A mienkre új alwáz, festés, & 8 hidrotőke kell majd, és mehet OT-re...

7608 Lizák Péter 2008-12-21 19:02:03

Nemrég valaki felvetette, hogy a 4Tket sem ártana megőrizni eredeti állapotban, hiszen abból lesz kevés veterán autó. Igaz, mert sok már átesett némi okosításon. Érdekes, hogy kombit pl alig lehet látni eredeti, és megkímélt állapotban. Legalább is erre felénk, amiket látok egy-két kivétellel eléggé nyúzott darabok. De a kuriózum szerintem a Tramp 1.1-es lesz, ha megérik a 30 éves kort...

7607 Madocsai Gergely 2008-12-21 18:59:27  Előzmény: Spityu: 11515

Ohh, mázlista, hidd L, ha bárki elad ilyen dugót, én csapok le először! Nagyon wigyázz rájuk!

Perselyezett?! Ezt +sem hallottam! A biztosító ott figyel minden csapágyon, ha erre gondolsz, lehet csak rosszul látszik.

A blokkot nem szedtem még szét(ez minden bizonnyal az eredeti tengelye, felújítwa gyári csapágyakkal, zöld szimmeringgel lapult a csomiban, mikor +wettem a kocsit!!!!!!!!!!!! tegnap kapott uj menesztőcsapokat, a bronzperselyeket kell cserélnem még, és kész).

7606  Spityu 2008-12-21 18:45:41  Előzmény:Madocsai Gergely: 11514

Nekem van 2 pár gyári új körkeresztmetszetű 72.23 ill. 72.24 méretben. Egyiket elcserélném ugyanilyenre, csak ~72.50-esre. Ha esetleg van ilyened, vagy tudsz, írj!

Gratula a főtengelyhez, ha jól látom nem perselyezett. De ha jól látom, az egyik gyűrűről hiányzik a biztosító csapszeg. El ne felejtsd pótolni. Ez még olyan főtengely, aminek vannak valamiféle olajozó furatai a blokkban ugye? Tudja valaki, hogy annak mi is az elve?
[i](Módosította Spityu 2008.12.21. 19:51-kor)[/i]

7605 Madocsai Gergely 2008-12-21 18:42:38  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 11513

"E örö", e bódottá"!"
Nálam minden gyári, ez nem kérdés! Egyszerűen csak ha hengeres, akkor hengeres, dehát ilyet találni...áron...

Egyébként az utsó pár ónozottat hoztam el, a többit a rallye-sok hajtják/ották el. Azt én +értem, h olyan terhelést csak ez a gyári bír ki, de b@sszaus 2-3ezer km alatt kukázni egy ilyet, amikor már alig wan, ááá... öntessenek jót, reprodukálható bármikor.

7604 Kacsándi Szabolcs 2008-12-21 18:28:44  Előzmény:Madocsai Gergely: 11512

Gyári legyen, az már részletkérdés hogy kör dugó vagy sem.

7603 Madocsai Gergely 2008-12-21 18:25:09

Szép lassan kezdenek összeállni a szükséges cumók, íme néhány:

[imgw]http://images.netbag.hu/20081221/19110358300.jpg[/imgw]
[imgw]http://images.netbag.hu/20081221/19104479861.jpg[/imgw]

(tudom, a dugó nem igazán a "60-as éweket idézi, de aki szerez nekem telipalástosat, az kap 1lufit, és elwiszem fagyizni)

7602 (Törölt felhasználó) 2008-12-19 09:30:10

Üdv!
Nektek hogy van a forgalmiban az alvázszám?(Wartburgnál) mert nekem csak 7 jegyű és az alapján nem tudom beazonosítani mert nem elég hozzá a 7 számjegy.
Előre is köszi!

7601 Baranyai Gábor 2008-12-17 20:09:35

Sziasztok! Akit érdekel a P70, és van Filmmúzeum a csatornakínálatában, az nézze január 8-án este fél 10 után a Páratlan évek című műsort. 1957-ről lesz benne szó, és szerepelni fog a P70. Holnap is lesz ilyen műsor, de akkor még csak 1955, amiben nem tudom milyen kocsit mutatnak be...

A kormány gyártatás témához hozzászólok az említett topikban...

7600 Biacsics Gábor 2008-12-17 17:44:00

Urak,tudom h veterán topikban vétek ilyent kérdezni,de nem tudtok valakit aki a közelmúltban bontott púpos Trabit,vagy akinek van alkatrészbázisnak?Sürgősen szereznem kell egy motorháztető alatti összekötőt,két első pofalemezzel.Az enyémen egy korábbi karambol következtében nagyon saláta,ráadásul oxigénnel van taknyolva nem szívesen hagynám rajt.Egészen tegnapig úgy volt hogy egyik kollégától sikerül venni,de közben valaki +vette az autót amiről adta volna.Az én kocsim karaosszériázása+ lassan elér az elejéhez,és nincs mit feltenni...

7599 Zwick Gábor 2008-12-17 17:24:55  Előzmény: Spityu: 11507

Nah igen de ez a 2006/07 tanév II. féléve szóval nem a legfrissebb itt az infó.
Talán Tsaby haverját kellene megkérdezni hogy milyen újságban olvasta, talán abból többet tudunk majd.

7598  Spityu 2008-12-17 17:19:04  Előzmény:Zwick Gábor: 11506

Bólint küldte a [url=http://www.bgk.bmf.hu/index.php?sid=kitekintes&pid=veteran
]linket[/url]. Nem szak, szakkör.

7597 Zwick Gábor 2008-12-17 17:11:21  Előzmény:Lizák Péter: 11505

Műszaki Főiskola és a Bánki Donát az a Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar. Nem rég kb 1.5 éve vett a suli egy szebb napokat látott Ford T modelt aztán szépen fel lett újítva a Ford 100. szülinapjára. Gondolom a vezetőség most erre akar egyet kontrázni ha igaz a hír.

7596 Lizák Péter 2008-12-17 17:07:09  Előzmény:Zwick Gábor: 11504

Milyen suli ez?

7595 Zwick Gábor 2008-12-17 17:01:58  Előzmény:Támba Csaba: 11502

Én a Bánkiba járok. Ha így lesz (igaz erről még nem hallottam pedig benne vagyok a veteránszakkörbe) akkor diploma után lehet hogy maradok még egy kicsit tanúlni

7594 Szegedi Árpád 2008-12-17 16:53:36  Előzmény: Spityu: 11501

6209 Az a Wartburg főtengelyé.

7593 Támba Csaba 2008-12-17 16:33:27

Hoppácska

Most hívott az egyik Trabis koma, hogy a fodrásznál újságot olvasva talált egy cikket, mely szerint a Bánki Donát Főiskola jövőre veteránautó felújító szakot szervez

Ifjú titánok, előre!!!

7592  Spityu 2008-12-17 16:32:41

[b]Mindenkitől kérdezem:[/b]

Melyik autóba kell 6209-es csapágy? Rendeltem pár darabot, abban a hiszemben, hogy 6009-es és jó lesz a régi típusú Trabant főtengelyre. Ám csak itthon láttam, hogy 6209. Az eladó is félrenézte, mert a többi cucc stimmelt.

A pontos típus: [b]DKF DDR 6209 AN, egyéb felirat: 30 a külső gyűrű oldalán és P 646 a külső gyűrű lapján[/b]. Én Wartburg főtengelyre gyanakszom.
Mivel nem jó a hirdetési rovat, remélem nem baj ha ide írom: eladó 6 darab a fenti gyári új csapágyból. Még az eredeti zsugorfóliával van hengerbe csomagolva...

Köszi a segítséget!
[i](Módosította Spityu 2008.12.17. 17:39-kor)[/i]

7591 Zwick Gábor 2008-12-17 16:00:53  Előzmény:: 11499

Már múltkor is néztem hogy szinte minden retró cucc van ott, de nam gondoltam volna hogy trabi alkatrészek is fellelhetők. Mindenesetre nem volt pénz érte az biztos

7590 (Törölt felhasználó) 2008-12-17 15:54:58  Előzmény:Zwick Gábor: 11498

Haverom szerezte a verseny utcai bolhapiacon (keleti mogott) Negyszaz (!) Ft volt! Vadi uj allapotban van Amugy erdemes ott nezelodni akadnak neha kincsek Trabihoz, osszel is ott vettunk harom narancs hatso lampat egy otszazasert

7589 Zwick Gábor 2008-12-17 15:34:52  Előzmény:: 11497

Ohh gratula honnan szereztél ilyen pöpec tolatólámpát?

7588 (Törölt felhasználó) 2008-12-17 15:01:43

Megkaptam idei első karácsonyi ajándékomat:

[img]http://kepek.freemail.hu/fototar/kepek/00/00/05/82/24/U0000058224/T00000001229525310873/4266984.jpeg[/img]

[img]http://kepek.freemail.hu/fototar/kepek/00/00/05/82/24/U0000058224/T00000001229525319736/WP9vDqCgoFuGzktrbZy0/4266985.jpeg[/img]

[img]http://kepek.freemail.hu/fototar/kepek/00/00/05/82/24/U00 00058224/T00000001229525430633/4266992.jpeg[/img]


Van most fönn az autón egy újabb fajta FER tolatólámpa, ez fogja váltani
[i](Módosította Argo49 2008.12.17. 16:02-kor)[/i]

7587 Muczán Gábor 2008-12-17 07:18:44  Előzmény:Hõberth Gábor: 11494

hoberth! ....és még akit a gyártsunk ezt-azt közösen téma érdekel!

Előre moderálva magam, áthúzom a témát a Klubelnökbe....ahova ez jobban illik...

Gyertek át!

MG

7586  Spityu 2008-12-17 06:47:34  Előzmény:Hõberth Gábor: 11494

Csak Magyarországra nem igazán érné meg gyártatni szerintem. Előbb külföldi klubbokkal netán boltokkal kellene egyeztetni, hogy lenne-e rá igény, de még ekkor is bele kell fektetni pár száz ezer forintot, mire elkészül a prototípus, ami valaki(k)nek kockáztatást jelent. Igaz, ha bejön, jól is járhatnak.
Engem is érdekelne egy-két darab.

7585 Hõberth Gábor 2008-12-17 01:24:49

Az 1500db kormánnyal elég optimista voltál!
Szerintem ha 150db elfogyna, már az is nagy eredmény lenne.
Emlékezz vissza az 50-éves szülinapra megjelent Trabant könyvre. Szerintem elég szép kiadvány, és végre magyarnyelvű. Ehez képest ahogy hallottam nem nagyon fogyott, pedig az nem csak a veteránosoknak volt érdekes.
Jöttek itt azzal, hogy jaj nagyon drága! Igen. Sajnos ma egy könyv nem olcsó, hiába készül első sorban csóró trabantosoknak. Na most aki igazi trabantos, az szerintem megvette. Aki meg csak azért nem vette meg mert drága, hát inkább haggyuk. Egy névnapi kocsmázással többet elcsesz az ember egy este során, aztán abból rosszab esetben csak egy fejfájás marad meg másnapra, egy könyv meg azért több valamivel.
Minden esetre ha sikeredne ebből a kormány gyártásból valami, akkor én tutira vevő lennék egyre, ahogy könyvet is vettem annak ideén.

7584 Zwick Gábor 2008-12-16 22:34:56  Előzmény:Marics Nimród: 11487

Hát ha 2K vagy sima 1K-s festékről van szó ha híg ha sűrű, akkor is terül, azaz nem olyan a rücsi hatás, és inkább sima mint rücskös. A megoldás az hogy vagy olyan sűrű és gyorsan száradó alapozóval, vagy szorókittel csinálod úgy hogy a szórópisztolyon annyira visszaveszed a levegőt hogy már nem porlaszt , hanem inkább már köpi az anyagot.

Íme 2 lépésben:

[imgw]http://img1.tar.hu/csucsunova/img/36925204.jpg[/imgw]

[imgw]http://img1.tar.hu/csucsunova/img/36925205.jpg[/imgw]