Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán topic

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklődők mindenféle ügyes-bajos kérdését... Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4483 Kacsándi Szabolcs 2008-01-04 20:46:02

Hamár ennél a témánál vagyunk,hogy mit mikor változtattak meg a típusokon.Itt egy alig kibogozható példány,nem kevés pénzért.[urls=http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bbgukn4i31vf]trabi P50/1 vagy P50/2 esetleg P60?[/urls]

4482 Sipos Tamás 2008-01-04 18:08:57  Előzmény:Bernáth Zoltán: 8389

[justify]Sajnos (szerencsére?) én inkább az angollal kerültem közelebbi kapcsolatba, úgyhogy nekem a német, akár kínai is lehetne. De a számokkal és a képekkel biztos el tudnék boldogulni.[/justify]

4481 Sipos Tamás 2008-01-04 18:05:15  Előzmény:Bernáth Zoltán: 8388

[justify]OK, köszönöm. Ebben az esetben kicsit több a mozgásterem. Mert ugye a klub dísztárcsatörténelmet taglaló cikke szerint, a koncentrikus körökkel díszített dísztárcsa 1972-ben jelent meg, és nekem ilyenek vannak. Tehát mondhatom azt, hogy egy 1972 ősze és 1973 nyara között gyártott gépet mutatok be. Kivétel lesz persze a fémkeretes első index, ami nekem a szivem csücske.[/justify]

4480 Bernáth Zoltán 2008-01-04 17:59:48  Előzmény:Sipos Tamás: 8387

Van egy nagyon jó német nyelvű könyv.Én ebből szerzem be az infókat.

4479 Bernáth Zoltán 2008-01-04 17:53:13  Előzmény:Sipos Tamás: 8387

Július-augusztus fordulóján lett műanyag.Nem akartalak megtéveszteni,csak vszonyítási szempontból írtam a többi infót.
[i](Módosította sirtrabi 2008.01.04. 18:54-kor)[/i]
[i](Módosította sirtrabi 2008.01.04. 18:55-kor)[/i]

4478 Sipos Tamás 2008-01-04 17:50:56  Előzmény:Bernáth Zoltán: 8384

[justify]Azt a mindenségit! Most már kedtem azt hinni, hogy rendben vannak a dolgok a fejemben, erre itt a harmadik változat. Tehát 1972 szeptember, 1973 április, és 1973 augusztus.
Mi lehet az igazság? Talán itt is hasonló a helyzet, mint a Zaporozsecek esetében, amikor a 966-os és a 968-as közti átmenet idején, néha visszatértek régebbi megoldásokhoz. Erre az lehetne a magyarázat, hogy néhány hét vagy hónap múlva találtak valami elfekvő raktárkészletet, amit költségkimélés céljából beépítettek.[/justify]

4477 Sipos Tamás 2008-01-04 17:44:18  Előzmény:Huszta Tibor: 8372

[justify]Már nagyon régóta figyeltem a Trabantokat, és álmodoztam róla, hogy ha nekem egyszer lesz, akkor csakis fémkeretes index, íves lökhárító, alukeretes prizma, régi műszerfal, alukilincs és dísztárcsa lesz rajta. Ehhez képest egy meglehetősen modern darabot vettem, nem egészen egy éve. Nyomoztam, bújtam a netet, hogy mikor, milyen változások történtek a gyártása során és úgy döntöttem, hogy egy 1972-ben gyártott példányt fogok megjeleníteni. Már megvan hozzá a homlokfal ovális lyukakkal, a koncentrikus köröket ábrázoló alumínium dísztárcsa, peremes felnik (ja, ebből kösz nem kell, mert több is van már a kelleténél), kisajtós műszerfal, napi számláló nélküli km óra, alukilincsek, fémkeretes prizmák, íves lökhárítók, csomagtér ajtó kitámasztó vasrúd. Megvallom, lesz eltérés egy valódi 1972-es-hez képest, mert a fémkeretes első indexnek nem tudtam ellenállni, és arra fogom lecserélni. Ki fog lógni még a lóláb, mert beszereztem egy fűthető hátsó szélvédőt (gyárilag nem az van most rajta), és az lesz majd benne. Ezt meg azért határoztam el, mert nem szeretek úgy vezetni, hogy nem látom a belső tükörből, mi történik mögöttem.
Volt egy rokonunk, és annak egy nagyon régi Trabantja. Nem emlékszem milyen évjáratú, de a színe nagyon tetszett; egészen világossárga volt, enyhe zöld beütéssel. Azt hallottam, hogy a trabantserie honlapon meg lehet nézni a régi színeket, de ez az oldal most nem működik. Ha megtalálom azt a színt, akkor át is lesz majd fényezve. Megálmodtam még azt is, hogy ehhez a világossárgához zöldet fogok kiegészítésképpen használni. Zöldre szintereztettem a lökhárító alatti köténylemezt, zöld gumicsíkot fogok szerezni a díszlécekbe, az utastér zöld szövetkárpitot fog kapni, és sötétzöld műbőr oldalkárpitokat. A műszerfalat körbefutó műbőr szegélyt is ilyen sötétzöld színnel fogom megoldani. Szétszedtem a km órát is, és most azon agyalok, hogy a fekete számlapot lecserélném valami egészen sötétzöldre, mondjuk olajzöldre, de úgy, hogy az index visszajelző fölötti logo változatlan maradjon. Eddig ez ígérkezik a legnehezebb dolognak. Van már 2 db. régi típusú hátsó hamutartóm, amit kalapácslakk híján szürkére szintereztettem, de ennél is jól mutat a fekete műanyag fogantyú. Amit sajnálok, hogy a vékony kormányt le kellett cserélnem négyüteműre, mert a szokásos törések, és repedések azt is utolérték. Volt ugyan egy szép darab a Vaterán, de nem mozdultam rá, mert a közepén valami másfajta embléma volt. Mindegy; idővel szerzek majd olyat is.
Minden külső fém alkatrész krómozva vagy polírozva lesz. Ilyenek az íves lökhárítók, fényszórókeretek, szellőzőrács (a fekete műanyagot kromofággal leoldottam), és majd a díszlécek, esőcsatorna, homlokmaszk rácsa, hátsó felirat és első embléma (ez még nincs meg). Itt lenne egy kérdésem is: a lökhárítók mikor vesztették el a hegyes jellegüket? Nekem ugyan sikerült íveseket beszereznem, de a későbbi, lekerekített fajtát. Végül is nem baj, mert nekem ez jobban tetszik, csak kíváncsi vagyok rá.
Minden olyan dolgot eltávolítottam, illetve folyamatosan szedem le, ami szerintem felesleges. Ilyenek; a fogyasztásmérő, a magas-mély állás kar a fényszóróban, kapcsolók a műszerfalon, elakadás jelző, elektromos ablakmosó, gázdugattyúk a hátsó ajtóhoz.
Azt hiszem, ha mindez megvalósul, egy kedvemre való, nekem tetsző autó lesz belőle. Nyáron kb. 5000 km-t Trabantoztunk a gyerekekkel az országban, és nagyon élvezték. A fiam (10 éves) állandóan benzinszintet akart mérni, a lányom (6 éves) pedig majdhogynem sírt ha a benzinkutaknál nem ő moshatta a hátsó ablakot.
[/justify]

4476 Sipos Tamás 2008-01-04 17:43:06  Előzmény: : 8368

[justify]Igen, a saját autóm képe szerepel itt. A szögletes lökhárítók egész egyszerűen nem tetszenek, ezért gondoltam, hogy visszamegyek az időben addig, amíg ívesek voltak. A fékrendszeren, az elektronikus gyújtáson, és a többi modern szerkezeti újításon nem kívánok változtatni, mert annak nincsenek látható jelei. Érdekes viszont, hogy az én ablaktörlőm nem tudja a szakaszos működtetést, de nem is lényeges.[/justify]

4475 Bernáth Zoltán 2008-01-04 17:42:07  Előzmény: : 8367

1973 július-augusztus fordulóján lett műanyag az embléma,és ekkor változott a típusfelirat is az autó hátulján fémről műanyagra.Ez biztos.Az enyém is 73-as kb. áprilisi vagy májusi gyártású autó.Nekem is fém mindegyik felirat.A futómű határolópántjának a megszűnésére viszont napra pontos dátumról tudok.

4474 Sipos Tamás 2008-01-04 17:41:22  Előzmény: : 8367

1972 szeptember, vettem; köszönöm.

4473  hks 2008-01-04 12:50:09  Előzmény:Huszta Tibor: 8375

ha egyről beszélünk akkor Aszódon szoktam látni a kombit a főút mellett nem messze a laktanyától már egy ideje árulják.
[i](Módosította tschabi 2008.01.04. 13:50-kor)[/i]

4472   2008-01-03 22:13:29  Előzmény:Huszta Tibor: 8380

Tudom, hogy De Luxe! Pont én ne tudnám?
Kerekórás igen. A belső kárpitokat nem láttam, már sötét volt.

4471 Huszta Tibor 2008-01-03 22:11:40  Előzmény: : 8377

Bólint, az egy 68-as S-Deluxe... CRM-651, Úri u. 21.
Fekete műszerfal, asszem, már kerekórás, érdekes, világoskék-vajszínű kárpitokkal.

Tib

4470   2008-01-03 22:09:01  Előzmény:Huszta Tibor: 8374

Írtam egy tesztmailt! Hol lehet szerezni gyári elsődobot, és motorháztető emblémát?
[i](Módosította mr120bpm 2008.01.03. 23:10-kor)[/i]

4469   2008-01-03 22:04:01  Előzmény: : 8377

Sosem szerettem ha összegányolnak egy ilyen korú autót...

4468   2008-01-03 22:02:20

Ja, ma láttam a Várban a C..-651 rendszámú Trabit, fél éve emlékeim szerint még szárnyas emblémával, krómos lökössel láttam... Most át van fújva kékre az egész, még a tetődíszlécet is színrefújták. Viszont hátul üvegprizmája van és a régi indexe megmaradt.

4467   2008-01-03 21:59:45  Előzmény:Huszta Tibor: 8375

Az csak ki volt rakva rá, de egy másik, felújítás előtt álló kocsit akar eladni a bácsi.

4466 Huszta Tibor 2008-01-03 21:58:52

Bár mintha most árulnának egy krémszínű, OT-s 600-as kombit...
Legalábbis a Közlekedési Múzeumnál még rajta volt a papír.
Olyan 400 körül van...

Tib

4465 Huszta Tibor 2008-01-03 21:57:22  Előzmény: : 8373

Vám nincs, hiszen EU tagok volnánk, vagy mi...
email címem az infónál.

Tib

4464   2008-01-03 21:56:15  Előzmény:Huszta Tibor: 8371

A gyerekorom álma: 600, kombi, krémszinü (valaha). Nos a forgalombahelyezésre van nekem egy egyszerűbb megoldásom, de azt csak priviben. A kérdés: van vámköltsége itt Magyarországon ennek? Elösször legyen meg, és jöjjön haza a kicsike. Felmérem, és gyből sikítok, ha nem lesz hozzá valamim! Köszi.
[i](Módosította mr120bpm 2008.01.03. 22:57-kor)[/i]

4463 Huszta Tibor 2008-01-03 21:54:46  Előzmény:Sipos Tamás: 8366

[b]molyhos:[/b] mit szeretnél rajta konkrétan átalakítani?
Érdekel 4 db. peremes felni?

Tib

4462 Huszta Tibor 2008-01-03 21:52:03

[b]mr120bpm:[/b] A kocsi behozatala a kisebb gond, ha forgalomba is akarod helyeztetni, nem árt, ha van róla egy kétnyelvű adásvételi a kocsi adataival. A dolog menetére a következőt javaslom: behozatal, veterán minősítés, forgalomba helyezés (veteránra nem kell reg. adó). Ha gondolod, keress meg emailben, és beszéljünk, a központi okmányirodánál utána tudok járni...
Ez 600-as, vagy 601-es? Fotó van?

Tib

4461   2008-01-03 21:50:56  Előzmény: : 8369

Az lehet, de ez ezzel jött ki a gyárból. Sosem volt karambolos és senki sem alakította át... Sem a fékrendszert! Ez a Trabant-mítosz része!

4460   2008-01-03 21:44:57  Előzmény: : 8368

A szögletes lökös 1980 elején jött be a gyári változásjelentés szerint.

Molyhos! Pontosan milyen évjáratúra szeretnéd alakítani?

4459   2008-01-03 21:37:01  Előzmény:Sipos Tamás: 8366

Szia. Nekem egy "78-asom van, és ha a képen látható a tiéd akkor nem tudom mit szeretnél rajta változtatni. Az enyém is épp olyan szögletes lökhárítós. Az általad említett lapon "80-tól írja a kétkörös féket. Az enyémben gyárilag az van. "79-től Új, műanyagvégű lökhárítók. Új ablaktörlőmotor, két sebességgel, és szakaszos törléssel. Az enyémen is ez volt már. Ezt csak azért írom mert ebben a témában semmi sem egyértelmű.

4458   2008-01-03 21:27:47  Előzmény:Sipos Tamás: 8366

72 szept.

4457 Sipos Tamás 2008-01-03 19:53:58

Üdvözlet a Topicnak, és BUÉK!
Nekem egy 1986-os kombim van, ami veteránnak még a legjobb jóindulattal sem nevezhető, de elhatároztam, hogy a korai 70-es éveket idéző autóvá alakítom; persze csak külsőleg. Talán ez szentségtörésnek hangzik, és a valóság megmásítása, de nekem így él a fejemben a Trabant. Nyilván lesznek eltérések az akkori valóságtól, de nem is kívánom minősíttetni, lényeg, hogy nekem tetsszen. Ehhez kérek egy kis segítséget, mert nem vagyok biztos a dolgomban. A klub honlapján nagyon hasznos cikkek vannak a különböző díszítő elemek változásáról, amelyek közül talán [url=http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=story-412266b219caa]ebből[/url] lehet a legtöbbet megtudni. Igen ám, de van benne egy kis ellentmondás. Az világos, hogy az embléma 1969-ben költözött fel a motorháztetőre, de az nem tiszta előttem, mikor változott műanyaggá. A táblázatban egyszer 1972 szeptember, majd 1973 április szerepel. Mi az igazság?

4456 Ék Roland 2008-01-02 15:15:02  Előzmény: : 8364

hy
behozatalban tudok segiteni(automentésel foglalkozom) ,ha forgalomba is akarod helyezni a forgalmi kell vagy igazolás a tulajdonostol hogy elveszet vagy ilyenek,utána elviszed elözetes veterán vizsgára ha ott megfelel(általába meg)akor már annyi idöd van a felujitásra amenyit akarsz.

4455   2008-01-02 12:20:53

Sziasztok. Kérdésem volna bőven, és szeretnék rájuk választ kapni: Szemezek egy 1964-es Trabival. Az eladó azt mondta, hogy papírjai nincsenek. Az autó Németföldön van. Hogyan lehet ezt behozni, és milyen várható költségekkel jár? Köszi.

4454 Kacsándi Szabolcs 2007-12-30 21:05:05

Láttátok ezt a trabit?Egész jónak tűnik[url]http://www.vatera.hu/gepjarmu_46838497.html[/url]

4453   2007-12-30 09:08:05  Előzmény:Huszta Tibor: 8361

Köszi!
Már régóta bevolt építve a kocsiba, csak nem volt bekötve. Igaz, használni ezután sem fogom...

4452 Huszta Tibor 2007-12-29 23:33:17  Előzmény: : 8358

milko:
egyszerű, kapnia kell egy pozitívot meg egy testet. A pozitívoz és a 8-as biztire kötném, a testet meg bárhová...

Szereztél fehér szivargyújtót valahonnan?

Tib

4451   2007-12-29 19:50:38  Előzmény:Zwick Gábor: 8359

Szia Csucsu!
A kérdés első fele, már megoldódott a fejemben. Közben eszembe jutott, hogy akkor világított a motortér lámpa, ha a parkfény be volt kapcsolva. Szóval a parkfény biztosítékjára kell visszakötnöm majd.

4450 Zwick Gábor 2007-12-29 14:45:18  Előzmény: : 8358

Szia Milko én mind a két vezetéket a 8-as biztire kötném, mivel a belső világítás is azon van, meg a stekker is arra van kötve ezért simán betenném a 8 biztire

4449   2007-12-29 11:35:23

Szevasztok! Ha, már a motortér világításnál tartunk, mondja meg valaki, hogy az az egy szál drót ami a motortér lámpából kijön a biztosítéktáblához, azt melyik biztosítékra kell kötni. A minap volt egy kis matatás ezen a tájékon, és sajna kicsúszott ez a drót....
Tiberius: Tőled, pedig azt szeretném kérdezni, hogy a billenőkapcsolós szivargyújtót hogyan kell bekötni?
Köszönöm!

4448 Huszta Tibor 2007-12-26 14:55:53  Előzmény: : 8356

Én nem csak a gyári megoldásról beszélek, hanem amit még láttam

4447   2007-12-26 01:50:10  Előzmény:Huszta Tibor: 8355

Az én (ál)dölukszém gyári kapcsrajza szerint úgy van, ahogy írtad.

4446 Huszta Tibor 2007-12-26 01:47:55  Előzmény: : 8354

nana... láttam én már sok megoldást... És a gyári is vitatható. szerintem.

Tib

4445   2007-12-25 23:47:44  Előzmény:Huszta Tibor: 8353

És gyakorlatilag is.

4444 Huszta Tibor 2007-12-25 23:44:55

601-esben elvileg a belső villannyal kapcsolod a motortérvilágítást is.

Tib

4443 Ék Roland 2007-12-25 17:27:57  Előzmény: hks: 8349

hy
a beltér villanyhoz megy az áram onnan a kapcsolo kapcsolja az utasteret ill a motor ,csomágtér villanyt.

4442   2007-12-25 17:06:49  Előzmény:jocking .: 8350

(A 2.szériás kombi 4T-k motortérvilágítása a De Luxe 2T-ktől származik :cool

4441 jocking . 2007-12-25 16:34:52  Előzmény: hks: 8349

Hmmm... A 4T-knél a beltérvilágítással együtt lehetett kapcsolni, sztem a púposoknál is úgy volt megoldva. De ez csak tipp... Már ha van benne beltérvilágítás.



[i](Módosította jocking 2007.12.25. 17:35-kor)[/i]

4440  hks 2007-12-25 16:32:10

egy kérdés a pupi motortér világítása hogyan volt gyárilag kötve illetve hogyan volt kapcsolható?

4439 Kacsándi Szabolcs 2007-12-24 18:57:58

Boldog Karácsonyt minden veterános kollégának!

4438 Huszta Tibor 2007-12-23 17:00:50  Előzmény:Támba Csaba: 8346

És tudja... és tudja...!


Tib

4437 Támba Csaba 2007-12-23 07:51:52  Előzmény:Huszta Tibor: 8345

Elvileg még "65-ös fuvar is lehet

4436 Huszta Tibor 2007-12-22 20:05:57  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 8344

Méghozzá 1964-ből...

4435 Kacsándi Szabolcs 2007-12-22 17:54:03

Egyszer réges-régen újabb szállítmány indulása valahová![imgw]http://paklo.uw.hu/uploaded/1198345775.jpg[/imgw]

4434 Huszta Tibor 2007-12-17 19:09:27

Nem nyilatkozom...


Tib