Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán topic

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklődők mindenféle ügyes-bajos kérdését... Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4783 Huszta Tibor 2008-01-24 13:15:21

Addig is, amíg a kolléga válaszol, egy Phänomen Grant:
[imgw]http://www.fahrzeugbilder.de/bilder/robur-1166.jpg[/imgw]

Egy Phänomen Granit:
[imgw]http://www.fahrzeugbilder.de/bilder/robur-1326.jpg[/imgw]

Egy Phänomen Garant:
[imgw]http://www.fahrzeugbilder.de/bilder/robur-2117.jpg[/imgw]

És egy szép IFA S4000:
[imgw]http://www.fahrzeugbilder.de/bilder/ifa-3581.jpg[/imgw]

Hát nem szépek?

Tib
[i](Módosította Tiberius 2008.01.24. 14:17-kor)[/i]

4782 Huszta Tibor 2008-01-24 12:57:53  Előzmény:jocking .: 8690

Ejnye, kolléga, még mindig sok a hiányosság!

Wartburg 900-asról nem irtál
Az MZ-ket meg kéne nézni még egyszer
A Framo rendben van, de azt tudni kell, hogy ennek is volt 500(!) ccm-es és 900 ccm-es változata is
Granit, Garant, Phänomen vonalat és sem tudtam ilyen szinten, köszi, hogy megnézted

A Simson KR51, KR52, Schwalbe, Star, Habicht és Simson Suhl prezentácival mg tartozol.

A bónusz kérdésből a sok hiány miatt kötelező kérdés lett: Hány db izzó kell és hány db visszajelző van a Trabant kockaórában, hol hegyezkednek el, mi a funkciójuk, és melyik milyen színnel világít?

[i]...Nekem meglett a büntetőjogom, te miből voltál? [/i]

Tib

4781 jocking . 2008-01-24 09:10:42  Előzmény:Huszta Tibor: 8688

Úgy könnyű, hogha rákeresek a neten...

Wartburg 313/1 Sportwagen: Kétajtós, kétüléses cabrio, keménytetővel is. 0.9-es motor, 50 LE. A Sportwagen sűrű díszrácsot kap.
[imgw]http://ned.ronet.ru/0/1958%20Wartburg%20313-1%20Sport.jpg[/imgw]

Az IFA Framo: gyakorlatilag a Barkas őse -kétütem, három henger,- vízhűtő a motor mögött.
[imgw]http://www.postamuzeum.hu/mm/1/500-375/8702127.jpg[/imgw]

Granit, Garant, Phänomen:
A Framo gyár a V501 kisteherautót, a zittau-i Phänomen pedig az 1,5 majd 2 tonnás Granit 27 típusokat készítette. Mindkét jármű majdnem változatlan háború előtti konstrukció volt. 1957-ben az autógyárak megváltoztatták típusjelzéseiket, a Horchból VEB Sachsenring, a H3A típusból miközben a teherbírása 4 t-ra nőtt S 4000 lett. A Phänomenből Robur, annak Granit típusából Garant, míg a Framo gyárból Barkas lett.
[imgw]http://www.feuerwehrmuseum-meetzen.de/Unterseiten/FW-Fahrzeuge_DDR/Zittau/Bilder/Garant_K30.jpg[/imgw]

Najóvanmár, egyelőre nekem ennyi elég.
(Különbenis, most megyek viszgázni, 2 tárgyból is bőven sok, nemhogymég itt is...)

4780 Támba Csaba 2008-01-23 23:44:19  Előzmény:Huszta Tibor: 8688

Vizsgaidőszak???

4779 Huszta Tibor 2008-01-23 23:39:58  Előzmény:jocking .: 8687

Nah... ami nem stimmel:
Wartburg 313; a 900-asról nem irtál
Az MZ-ket meg kéne nézni még egyszer
A Framo az egy alaptétel, keress csak rá
Granit, Garant, Phänomen szintén megtalálható
Simson KR51, KR52, Schwalbe, Star, Habicht megkülönböztetése szintén alapdolog, de ha már itt tartunk, csapjuk hozzá a Simson Suhl-t is!

Ha fotókat is tudsz prezentálni róluk, az külön jó pont.

Bónusz kérdés: Hány db izzó kell és hány db visszajelző van a Trabant kockaórában, hol hegyezkednek el, mi a funkciójuk, és melyik milyen színnel világít?

Tib

4778 jocking . 2008-01-23 20:37:36  Előzmény:Huszta Tibor: 8685

Nézzük csak:

Ha jól tudom, az EMW az a BMW szászországi változata (Eisenacher Motor Werke), amit a háború után addig gyártottak, míg a BMW megvonta tőlük a liszenszet.

A wartburg 313-ról most vmi kupé sportkocsiszerűség rémlik, de nem vagyok benne biztos.

A wartburg 312 az nekem a "púpos" wareszban merül ki.

Az AWZ P240 az valamilyen Horch maradvány volt az 50 es évek közepén, soros 6 hengeres motorral.

IFA F8 az asszem az egyik DKW típusból lett kifejlesztve, (igazából csak a neve más) 1949-től gyártották, asszem 1955-ig. (megnéztem gúgliban, tényleg 1955)

IFA F9, erre viszont emléxem a könyvemből, hogy a háború előtt a VW vetélytársa volt, utána meg ez volt az az autó, amit Zwickauban és Eisenachban is gyártottak.

IFA S4000 meg valami teherautóféleség volt, ha jól rémlik....

A Multicar is IFA-gyártmány volt, mintdenféle wartburg/trabant alkotóelemekből összekókányolva...

Az MZ Trophy az asszem crossmotornak lett kitalálva...

Framo, Granit, Garant, Phänomen; ezekről sajna nem tudok semmit, bizots valamilyen háború előtti gépezetek voltak...

Diesel-Ameise, ezt pont nem olyan régóta tudom, hogy azt az ülés nélküli csettegőre hasonlító targoncaszerűséget hívták így.

Hát így hirtelen ennyi...

4777   2008-01-23 20:28:47  Előzmény:jocking .: 8684

Tib, csinálj valamit, mert ez a sapkás gyermek felesel! És kérj tőle indoklást te is.

4776 Huszta Tibor 2008-01-23 20:10:04  Előzmény:jocking .: 8677

Jocking:
Nem érek rá, de feltettem magamban, hogy bővítem a veterános ismereteidet, hogy ha már ilyen gyakori látogató vagy ebben a topicban, ne állj itt nekem értetlenül, ha bizonyos dolgok szóba kerülnek!

Amit írtál, jó, de kevés. Kérek alapinformációkat a következő típusokról:
IFA F8, F9, S4000
AWZ P240
Wartburg 313, 312, 900
EMW
Framo
Granit, Garant, Phänomen
Multicar
Diesel-Ameise

MZ Trophy, ETS, TS
Simson KR51, KR52, Schwalbe, Star, Habicht

Várom a válaszokat!

Tib

4775 jocking . 2008-01-23 20:06:22  Előzmény: : 8683

Sehol. Ez tény.

4774   2008-01-23 20:00:57  Előzmény:jocking .: 8682

Hol az indoklás?

4773 jocking . 2008-01-23 19:47:24  Előzmény: : 8681

Pedig de.

4772   2008-01-23 19:21:32  Előzmény:jocking .: 8680

Ez igaz, de azt, hogy az N azt jelentené, hogy "normal", arról sehol nincs semmi...

4771 jocking . 2008-01-23 19:11:07  Előzmény: : 8679

Eddig minden forgalmiba így láttam bejegyezve a lépcsőhátú 4T-ket...


[i](Módosította jocking 2008.01.23. 20:15-kor)[/i]

4770   2008-01-23 18:35:57  Előzmény:jocking .: 8677

Az 1.1N az nem valami "nullás" téma volt?

4769 Lávich-Szabó Szilvia 2008-01-23 18:34:38  Előzmény:Huszta Tibor: 8675

Még jó, hogy én sem merek megszólalni,ilyen kedves, okos tanárbácsinak

4768 jocking . 2008-01-23 18:33:19  Előzmény:Huszta Tibor: 8676

Hát ha ennyire ráérsz...

Trabant - 1,1 Normal, Universal, Pick Up
IFA - W50, L60
AWZ - P70 Limousine, Kombi, Coupe
Wartburg - 1000, 353w, Limousine, Tourist, DeLuxe, Trans
Barkas - B1000
Robur

Voltak motorok is:
MZ - ETZ, 125, 250
Simson
.
.
.

4767 Huszta Tibor 2008-01-23 18:16:48  Előzmény:jocking .: 8672

Jocking: gratulálok, Ön nyert! A válasz jó, lássuk a következő kérdést:

A témakör történelem. Soroljon fel minél több DDR-es típuscsaládot, a családokba tartozó típusok és kivitelek minél részletesebb megnevezésével! (pl. Trabant - P50, 500/1, 500/2, 600, 601, DeLuxe, Hycomat, Limousine, Kombi, Tramp, Kübel, stb. ) Ezt már nem ér, de van még bőven.

Hallgatjuk!

Tib

4766 Huszta Tibor 2008-01-23 18:09:41  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 8673

Szabi: Aki már felépített/épít vagy birtokol legalább egy OT-s vagy minősíthető autót, az mentesül a vizsgák alól!

Tib
[i](Módosította Tiberius 2008.01.23. 19:17-kor)[/i]

4765 Kacsándi Szabolcs 2008-01-23 16:48:50

Az én 600-asom pont ilyen színű ,csak a díszléc közti csík más.Meg nem ennyibe került.Szerintem azért nem rossz,pár dolgot kivéve.És rendszámos ,műszakis.Sajnos a kaszni részleteit nem látni,hogy mennyire rozsdás vagy rohad.

4764 Kacsándi Szabolcs 2008-01-23 16:41:38

Szerintem mire 1900 hozzászólásig eljutok addigra a kocsim már elkészül.Bár az se most lesz.

4763 jocking . 2008-01-23 16:41:19  Előzmény:Huszta Tibor: 8669

Óóóóó, hát közbe találtam egyet!
[imgw]http://kepfeltolto.hu/i/?t=img&id=24345[/imgw]
Legalábbis ha jól tévedek...

Na így már jó lesz...



[i](Módosította jocking 2008.01.23. 18:04-kor)[/i]

4762 Ackermann Balázs 2008-01-23 16:37:40  Előzmény:Huszta Tibor: 8646

Köszi a válaszokat mindenkinek!

Tiberius: Azért bátorkodom megjegyezni, hogy az a két prizma ott a 600-ason is bűzlik enyhén... De nehogy megzavarjam a kedves vizsgázónkat! Bár ahogy így elnézem nekem se lesz már p50/p60-asom, legalábbis az árakból kiindulva.

4761 jocking . 2008-01-23 16:03:36  Előzmény:Huszta Tibor: 8669

Nztem vaterán, teszveszen, ebayen, googleban...

4760 Huszta Tibor 2008-01-23 15:25:05

Jocking: keress csak, biztos lesz... az eay-en is szokott lenni...
Kezdo: Az más, relatíve enyém a topic...

Tib

4759 Ék Roland 2008-01-23 15:13:56  Előzmény:Huszta Tibor: 8662

hy
rendszeresen olvasom hozzá szolni meg nem merek.
bár akor még te sem vizsgázhatnál
[i](Módosította kezdo 2008.01.23. 16:14-kor)[/i]

4758 jocking . 2008-01-23 15:08:24  Előzmény:Huszta Tibor: 8665

Most megfogtál... Sehol 1 árva kép.

4757 Huszta Tibor 2008-01-23 15:01:19  Előzmény:Huszta Tibor: 8665

Az álag P70-esbe csontszínű lapos, 120-ig számozott krómkeretes óra való, (a prototípusba és a nullszériába az IFA F8-as órája); 1957-ig három, utána öt visszajelzővel + 2 db műszervilágítás.

Tib

4756 Huszta Tibor 2008-01-23 14:57:50  Előzmény:jocking .: 8664

Rossz válasz!
Utánanézni!
Fényképes prezentációt kérek, ide, a fórumba, hogy milyen óra kell a 600-asba.

Tib

4755 jocking . 2008-01-23 14:46:14  Előzmény:Huszta Tibor: 8663

Tudomisén, hasonló, mint ami a P70-ben volt.

4754 Huszta Tibor 2008-01-23 14:42:49  Előzmény:jocking .: 8661

jocking: Fehér kör? Kifejtené, kolléga?

4753 Huszta Tibor 2008-01-23 14:42:18  Előzmény:Ék Roland: 8660

kezdo: ahhoz legalább 1900 hozzászólás kell, és rendszeres jelenlét a Veretán topicban...

Tib

4752 jocking . 2008-01-23 14:30:07  Előzmény:Huszta Tibor: 8659

Hát, sztem kerek km-óra való bele, de nem ez a fajta, hanem a régebbi, aminek fehér kör volt a közepén.
[imgw]http://www.trabantklub.hu/twk/photo/musz07.jpg[/imgw]

4751 Ék Roland 2008-01-23 14:28:22

hy
érdeklödöm hány év trabantozás után lehet vizsgázni?

4750 Huszta Tibor 2008-01-23 14:18:22  Előzmény:jocking .: 8658

A visszapillantó egy újabb jó pont, kolléga, de ez még kevés egy ketteshez...

Nézzen utána, hogy a 600-asok milyen órával voltak szerelve, azután várom a válaszát, hogy milyen óra való ebbe a kocsiba és hogy ez stimmel-e, és ha nem, akkor miért nem...!

A többiektől csendet kérünk, Jocking kolléga vizsgázik...

4749 jocking . 2008-01-23 14:03:12  Előzmény:Huszta Tibor: 8657

Ott van még a visszapillantó tükör... Azt meg nem tudom, hogy akkor volt-e már kerek km-óra...

4748 Huszta Tibor 2008-01-23 13:56:17  Előzmény:jocking .: 8656

Kevés, kevés... Gondolkodjon még egy kicsit, kolléga...!
Várom a válaszát...

4747 jocking . 2008-01-23 13:53:11  Előzmény:Huszta Tibor: 8655

Ennyire azért nem vagyok benne a témában, de ott van pölö az km-óra mellett az a forgókapcsoló, meg a váltókar se fehér...

4746 Huszta Tibor 2008-01-23 13:42:19  Előzmény:jocking .: 8654

Rendben, ez egy könnyű kérdés volt.
Akkor mondja meg, kolléga, hogy mi nem gyári az autón, így első ránézésre?

4745 jocking . 2008-01-23 13:40:03  Előzmény:Huszta Tibor: 8653

Barkasnak néz ki...

4744 Huszta Tibor 2008-01-23 13:35:26  Előzmény:jocking .: 8652

Hát akkor mire való?

Felelj, Jocking, mert ez most vizsga... Veteránismeret... és nálam vizsgázol...!
(én meg holnap büntetőjogból...)

Tib
[i](Módosította Tiberius 2008.01.23. 14:39-kor)[/i]

4743 jocking . 2008-01-23 13:07:37  Előzmény:Huszta Tibor: 8651

Mintha nem trabira való lenne...



[i](Módosította jocking 2008.01.23. 14:08-kor)[/i]

4742 Huszta Tibor 2008-01-23 12:04:06  Előzmény:jocking .: 8650

Miér is? Szerinted?

Tib

4741 jocking . 2008-01-23 11:59:22  Előzmény:Huszta Tibor: 8649

Az a hátsó lámpa elég fura...

4740 Huszta Tibor 2008-01-23 11:56:14

Ha valakit érdekel egy [url=http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1783161&submit=ugras&p=ceg]600-as.[/url]
Ennyire felmentek az árak, vagy csak az ürge van elszállva?

Én speciel 150-nél többet nem adnék érte...

Tib

4739 Sipos Tamás 2008-01-23 09:25:05

OK, köszönöm. 1973: bemélyítés a rendszámnak, és vastag keretes prizma.

4738 Szerdalácz László 2008-01-23 09:07:25  Előzmény:Huszta Tibor: 8646

Tiberius: Ha jól emlékszem, - a Vaterán hirdetnek egy 70-esből pár cuccot (motor, váltó) - azon már van bemélyedés a rendszám alatt.

4737 Huszta Tibor 2008-01-22 22:49:36  Előzmény:Ackermann Balázs: 8635

ABalu: Igen, a korai modellek egyenes hátfallal jöttek. Ez megmaradt még akkor is, amikor 5 lámpáról 3-ra változtatták a rendszámvilágítást, a bemélyedés olyan 1971 körül jöhetett be, sok más változtatással egyidőben.

Tib

4736 Huszta Tibor 2008-01-22 22:47:10  Előzmény:Sipos Tamás: 8640

molyhos: igen, "73-ban már vastag keretnek kellett lennie.

Tib

4735 Huszta Tibor 2008-01-22 22:46:15  Előzmény:Szerdalácz László: 8639

lacko: Lehet eredeti, bár a felfogatásból nem sok látszik... olyasmi, mint amit én betettem a fényképen.

Tib

4734 Bernáth Zoltán 2008-01-22 20:58:57  Előzmény:Sipos Tamás: 8640

Igen,1973-ban már vastag alukeret volt.