Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán topic

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklődők mindenféle ügyes-bajos kérdését... Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

5033 Rell Miklós 2008-02-01 17:33:21  Előzmény:Sipos Tamás: 8940

Igen, pl az enyémen is új ajtó-régi kilincs van. Már megvan a régi ajtó vagy másfél éve de a lustaság...

5032 Szabó Szilárd 2008-02-01 16:23:08  Előzmény:Támba Csaba: 8936

Tsaby Koma!

Nekem is megvan ez a naptár!!
Én azt hiszem kihagyom a februárt!!
Ezt a katványt nézzem egy hónapig!!??Ráadásúl szökőév is van!!!

5031 Sipos Tamás 2008-02-01 15:31:16  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 8932

[justify]Persze, 86-ban már régóta műanyag kilincs volt, de nézd meg jobban, és látni fogod a dudort, amit már ehhez alakították ki. Láttam olyan autót, amelyiken nem cserélték ki az ajtót, hanem csak alukilincsre váltottak. Mit mondjak; ordított róla, hogy nem odavaló.
Most már láttam, hogy a 60-as években is forgónyelves volt, úgyhogy ahhoz nem nyúlok.
Amúgy hátul a pálcás kitámasztó a lehető legjobb, mert az sosem romlik el. A mechanikus, ki-be csúszkálós kitámasztó is elromolhat, ezért döntöttem a pálcás mellett.
Tényleg, mikor váltottak pálcásról ki-be csúszkálósra? Titkon remélem, hogy 1973-ban, vagy utána.[/justify]

5030 Ackermann Balázs 2008-02-01 14:29:30  Előzmény:Hõberth Gábor: 8926

Örülök, hogy tetszik! A diffim le van hegesztve és ki van véve a jobbos féltengely (különben képtelenség vele menni, még egyenesen is). Elvileg megoldható a fölül lévő kerék lefogásával is, csak akkor a diffi kétszer gyorsabban forgatja a másikat. Így meg a rámpáról le vissza kéne rakni 1-esbe, de az egy kezdőnek elég kemény feladat lenne 45 fokban... Máskülönben meg teljesen gyári, futóművileg is!

Egyébként alapítok egy kis társulatot olyan Trabisokkal (mások is lehetnek persze) akik szívesen csinálnának szinkron autós mutatványokat, majd bemutatókat.
Bővebben:[url]http://www.trab-akrobatika.extra.hu/legyel%20te%20is%20Trab-akrobata.htm[/url] Nem csak kétkerekezés! Ha van kérdésed kérdezz nyugodtan, magánban is lehet persze.

Bocsi az offért, de ha érdekel valakit a honlapom: [url]http://www.trab-akrobatika.extra.hu/[/url]

Szvsz, a videók közül a felső 2...

5029 Támba Csaba 2008-02-01 14:00:54  Előzmény:Huszta Tibor: 8937

Ha hozzáértő mondja én elhiszem!

5028 Huszta Tibor 2008-02-01 13:53:32  Előzmény:Támba Csaba: 8936

Nem tudom, mi lehet ez a rom... valami kókány utánzat...?



Tib

5027 Támba Csaba 2008-02-01 11:59:27

Mivel eljött a február, így hajtottam egy lapot a veterán falinaptáramon.
Valami szürkéskék 601-es van rajta


[imgw]http://kepfeltoltes.hu/080201/P2010009_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[i](Módosította Tsaby 2008.02.01. 13:06-kor)[/i]

5026 Huszta Tibor 2008-02-01 09:59:52  Előzmény:Zwick Gábor: 8934

Pedig ez a 64-es kivitel... és a forgókerekes dolog van benne... mint az enyémben...

Tib

5025 Zwick Gábor 2008-02-01 09:04:15  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 8927

Nah most volt egy kis időm és utána néztem egy prospektusbana záras témának, ime:

[imgw]http://www.trabant.cz/img.php?i=cHJvL3A2MDEtMTk2NS1BNC0yNHMvMDYuaGlkZGVuLmpwZw[/imgw]

5024 Rell Miklós 2008-01-31 21:25:00

Hmmm... Itt erről a magyar zárról úgy beszéltek, mint "a régi"-ről. Dehát ilyet kapni újonnan (azt nemtom, hogy gyártják is-e)! Amire szerintem ügyelni kell vele: jó kenés, hogy ne szorulhasson meg, és ami még fontos, hogy sehogy se legyen előfeszítve! Nálam a belső nyitó előfeszítette (karos nyitószerkezet fix bowdennel - beállíthatatlan). Új bowdent kellett rá vágnom, és állíthatóra megcsinálni. Nekem tetszik. De ne hallgassatok rám.

5023 Kacsándi Szabolcs 2008-01-31 21:08:56  Előzmény:Sipos Tamás: 8931

Egyszer volt egy 86-os kombi trabim,de az ajtaját nem figyeltem annyira.Azon már műanyag volt a kilincs.A kitámasztó jobban látszik mint a zárak,vagy legalábbis szembetűnőbb.A zárral meg nem nagyon foglalkozik senki,de mivel úgy néz ki hogy a forgónyelves volt mindvégig,így ezzel nincs is baj.Igaz ebből is volt több fajta,de lényegében nem változott sokat.

5022 Sipos Tamás 2008-01-31 18:54:41  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 8929

[justify]Igazad van; a múltidézésnek is van határa. Az ajtózár marad.
A csomagtér ajtónál viszont a gázrugókat száműzöm. Már beszereztem a legkorábbi (pálcás kitámasztós) ajtót. Ehhez ugye alu kilincs való, és az újfajta ajtó azért sem jó, mert a műanyag kilincs kisebbik végénél, a hozzá való kidudorodás van a lemezen. Ezen a dudoron pedig idétlenül nézne ki az aluminium jóval kisebb felfogatása.[/justify]

5021 Kacsándi Szabolcs 2008-01-31 18:39:29

Kíváncsi voltam ,úgyhogy előkerestem a zárakat.Semmilyen gyári eredetű felirat nincs,csak néhány sorszám.Ezekszerint magyar gyártás lehet,viszont ahhoz képes elég jó a kidolgozása,még gyárinak is simán elmenne.Megnéztem a forgónyelves zárat,és abból is találtam egy kisiparit.Az eredetiben benne a DDR-es felirat,ebben viszont semmi,de ez is igen jól sikerült darab.Úgy látszik régen még tudtak jót gyártani itthon is.

5020 Kacsándi Szabolcs 2008-01-31 18:24:49  Előzmény:Sipos Tamás: 8928

Szerintem maradj a jólbevált zárnál,jobb a biztonság.Meg jobban is záródik az ajtó,kevesebb a gond.Annyira nem lehet lényeges hogy a zár is a múltat idézze,még ha a többi részében hasonlít is az autó.

5019 Sipos Tamás 2008-01-31 18:12:09  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 8927

[justify]Köszi a segítséget. Igaz lehet az okoskodásod, hogy a gyárit utánozták le idehaza, de most úgy néz ki, kissé megijedtem ezektől a régi típusú záraktól. Biztos a szívbaj jönne rám ha menet közben kinyílna, ráadásul ha a gyerekekkel megyek, akoor különösen kockázatos lenne.[/justify]

5018 Kacsándi Szabolcs 2008-01-31 17:46:52  Előzmény:Sipos Tamás: 8923

Nem volt időm pontosabban megvizsgálni a zárakat,de bepótolom.Felmerült hogy egyáltalán nem gyáriak,bár furcsa hogy itthon ilyet kísérleteztek volna,egy más működésű zárral.Mert ha egy gyárit utánoznak az még ok,de még azzal is foglalkoztak hogy egy újat csináljanak hozzá,mikor az eredeti bevált.Viszont nekem régi és első trabimon volt ilyen zár,és valóban nem tűnt olyan biztonságosnak.Viszont rendesen záródott.

5017 Hõberth Gábor 2008-01-31 17:26:20

ABalu!
Ez ugyan nem veterán kérdés, de már régóta foglalkoztat.
A képből itélve okosan kikövetkeztettem, hogy te vagy aki kétkeréken furikázik trabival.
Hát nem semmi mutatvány az tény, de a járgányod teljesen mezei?
Már úgy értem, hogy a difi hogy a fenébe nem diferál le?

5016 Sipos Tamás 2008-01-31 16:20:07  Előzmény:Ackermann Balázs: 8924

[justify]Azt nemrégiben kiderítették a rutinos játékosok, hogy az alu felirat és embléma a motorháztetőn kb. 1973 júliusában váltott műanyagra. Erre azért emlékszem, mert érintett vagyok a kérdésben.[/justify]

5015 Ackermann Balázs 2008-01-31 16:08:24  Előzmény:Ackermann Balázs: 8922

Elnézést, javítom magamat: "73 előtt volt alu felirat. Csakhogy ne égjek be annyira a profik előtt.

5014 Sipos Tamás 2008-01-31 15:42:24  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 8907

[justify]Ahh, látom. Amint kiderült ezek nem eredetiek, de vajon formájukban és működési elvükben megegyeznek-e az eredetikkel? Ha igen, és ezek könnyen kinyílnak menet közben is, akkor már értem miért változtatott a gyár. Ha nem azonosak az eredetivel, akkor vajon az eredeti is kinyílhat menet közben?
Mert azon agyalok, hogy tegyek-e fel ilyeneket az 1973-as állapotokat megcélzó gépemre.[/justify]

5013 Ackermann Balázs 2008-01-31 15:41:39  Előzmény:Ackermann Balázs: 8921

Tippemet módosítanám, valszleg 69 előtti az alu felirat miatt.

5012 Ackermann Balázs 2008-01-31 15:40:12

Szerintetek gyűjteményem eme darabja mikori gyártmány? Én úgy 66-70 körülre tenném, szerintetek?
[imgw]http://web.interware.hu/ackerman/Trabant/DSC00403.JPG[/imgw]
[imgw]http://web.interware.hu/ackerman/Trabant/DSC00406.JPG[/imgw]
Ja, és mennyire gyakori? Én még nem nagyon láttam ilyet autón... Köszi a segítséget előre is.

5011 Ackermann Balázs 2008-01-31 15:24:21  Előzmény:Huszta Tibor: 8919

Ez igaz. Ide vehetjük még a kétkerekezést is...

5010 Huszta Tibor 2008-01-31 13:40:01

Bár a veteránozás olyan, mint az úszás meg a biciklizés, elméletben nem lehet igazán megtanulni...

Tib

5009 Huszta Tibor 2008-01-31 13:38:16

Jocking, én az eddigi 13 év alatt informálódtam, most meg osztom az észt Persze nekem is lehet újat mondani.


Tib

5008 Ackermann Balázs 2008-01-31 13:36:19  Előzmény:jocking .: 8916

Bár nem tőlem kérdezted, szerintem itt rengeteg érdekességet találsz. [url]http://www.original-trabant.de/[/url] Én is Trabizok már vagy 17 éve, mégis rengeteg érdekességet leletem. Mondjuk Tiberius tudása ezt is kenterbe veri...

5007 jocking . 2008-01-31 12:53:47  Előzmény:Huszta Tibor: 8914

Veterános oldalakat, ahonnan kiderül az a sok okosság a trabikról, hol találok? Pl. te honnan informálódsz?

5006 jocking . 2008-01-31 12:48:53  Előzmény:Huszta Tibor: 8914

Itt vagyok, csak csendben szemlélődök...

5005 Huszta Tibor 2008-01-31 12:46:48

...úgy látszik, Jocking kollága megunta a vizsgát, és távozott a helyszínről. Pedig így nem lesz belőle igazi minősített veterános...

Tib

5004 Huszta Tibor 2008-01-31 07:23:06  Előzmény:Lávich-Szabó Szilvia: 8908

sylva, miért ne lenne jó?
Nem változott azon semmi...

Tib

5003 Támba Csaba 2008-01-30 22:58:15  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 8911

Egy ideig én is így voltam vele

5002 Kacsándi Szabolcs 2008-01-30 22:41:06  Előzmény:Támba Csaba: 8909

Ilyen leleményesek ezek a magyarok?Zárat is gyártottak.Pedig kezdtem azt hinni hogy valamelyik típusba való gyári zár.

5001 Támba Csaba 2008-01-30 22:25:49  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 8906

Jahhh... Szép sima. Épp tegnap jött egy zsír új postán

5000 Támba Csaba 2008-01-30 22:24:22  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 8907

Ezek magyar termékek Szép finoman kattan be, de kanyarban néha előjel nélkül kikattan Dacia-Style

4999 Lávich-Szabó Szilvia 2008-01-30 21:30:31

Urak! Segítséget kérek..
Azt eddig is tudtam, hogy a 601-es lámpakarika nem jó a 600-ra..
De a kombira egyik sem jó.. azon milyen szélesnek kell lennie?
A 601-é kb. 6 cm-es, a 600-é 7 cm-es...

4998 Kacsándi Szabolcs 2008-01-30 19:28:59

Megtaláltam a régi zárakat,szerintem ilyenek kellenek a korábbi típusokra.De az is lehet hogy csak bizonyos típusra szerelték.Nem tudok konkrétat.[imgw]http://paklo.uw.hu/uploaded/1201721309.jpg[/imgw]

4997 Kacsándi Szabolcs 2008-01-30 19:07:53

Olyan normál kivitelnek néz ki,talán csak a fogantyú lett rátéve.Bár lehet csak a kép rossz,de mintha kicsit hullámos lenne a felülete.Az eredeti sima.

4996 Ackermann Balázs 2008-01-30 18:27:22  Előzmény:Rell Miklós: 8903

Szép fehér váltókar... Bár én ebből a szögből nem tudom eldönteni milyen a kar íve.

4995 Ék Roland 2008-01-30 18:26:27  Előzmény:Rell Miklós: 8903

hy
netán 1 váltokarra gondolsz?

4994 Rell Miklós 2008-01-30 18:13:01

A hirdetések közt láttam, valaki egy repedt kormányt árul. No de van ott valami más is, én nem értek a veterán cuccokhoz, de ez még akár az is lehet, majd ti eldöntitek:
[imgw]http://trabant.prokee.hu/db_pro/priv/kep_20080109_164308.jpg[/imgw]

4993 Ackermann Balázs 2008-01-30 17:47:32  Előzmény:Sipos Tamás: 8881

Hmm, végülis meggyőztél. Biztosan kevesebb lesz belőlük. Ahogy a fiatal korosztályt meg elnézem hót mindegy nekik, hogy 2T, vagy 4T. Csak azért mondom mert magyarázhattam én az osztálytársaimnak, hogy az enyém most melyik. Csak megkérdik azóta is. Nem is kérdés, 2T... Szóval biztos nagy üzlet lenne begyűjteni párat, és idővel túladni rajtuk. Persze, ha a sok műanyag alkatrész is tolerálja az idő múlását.

4992 Hõberth Gábor 2008-01-30 17:16:33

Az ilyen vizsgahelyeket el kell felejteni!

4991 jocking . 2008-01-30 17:11:18  Előzmény:Rell Miklós: 8898

Nekem úgy is belekötöttek a fehr indexbúrákba, hogy beléjük volt ütve az "AF"...

4990 Hõberth Gábor 2008-01-30 17:07:33

Szerintem műszakin egy trabantnál ezer más dologba is bele tudnak kötni, az index a legkevesebb. De ha egyébként minden gyári zsír a járgányon, hibátlan a fék, függőcsapok meg minden, akkor szerintem egy indexbúrán nem fognak kiakadni.
Amúgy meg ha csak ezen aggódsz, vizsga előtt kicseréled és kész.

4989 Rell Miklós 2008-01-30 16:26:23  Előzmény: : 8895

Hmmmm... Ez szép. De vajon... műszakin is elfogadják-e indexnek? Mert ahogy látom semmi jel nincs beleütve... Akkor meg már egyszerűbb ez a magyar...

4988 Sipos Tamás 2008-01-30 15:25:17  Előzmény:Rell Miklós: 8894

[justify]Van sárga is, csak éppen képet nem tettek fel róla, én nyáron vettem. Ez egy lapos változat, tehát egy fémlemezre van szerelve, és szoffita izzó kell bele. (van 21 W-os is) Nem eredeti, viszont egy ezresből meg lehet úszni.[/justify]

4987 Ék Roland 2008-01-30 08:05:10  Előzmény:Huszta Tibor: 8883

hy
ilyen erös bordo szinben is gyártoták? sajos az enyém még egyszinuként jöt ki,1959 /4 hónapba gyártoták de forgalomba 7 dik hónapba lett helyezve.

4986   2008-01-30 05:18:16  Előzmény:Rell Miklós: 8894

http://www.trabantwelt.de/Trabant-601/Beleuchtung/Blinker-runde-Version-orange::232.html

4985 Rell Miklós 2008-01-30 01:18:34  Előzmény:Huszta Tibor: 8893

Most akkor én mit nem értek? Hát azon a képen fehér és piros van. Dehát narancssárga kéne...

4984 Huszta Tibor 2008-01-29 23:15:01  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 8892

Így van.

Tib