Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán topic

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklődők mindenféle ügyes-bajos kérdését... Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

5433 Tóth Máté 2008-03-09 20:33:15  Előzmény:Ackermann Balázs: 9341

Ez asszem vmeik TC-s cikkben volt nem?

5432 Ackermann Balázs 2008-03-09 20:31:39  Előzmény:Hõberth Gábor: 9335

Amennyire tudom már hoztak valami rendeletet Mexikóban, hogy nem lehet 2 ajtós kocsival taxizni. Sajna vége lett a bogár érának...

5431  hks 2008-03-09 20:29:58  Előzmény:Ék Roland: 9328

melyik hónapban gyártották a vasat

5430 Tóth Máté 2008-03-09 20:08:55  Előzmény:Sipos Tamás: 9338

a trabim rendszáma KNG-302... Na ezt állapítsátok meg.
Egyébként még zalai rendszámok: ERX, AGF most öbbet énse tudok

5429 Sipos Tamás 2008-03-09 19:54:36  Előzmény:Hõberth Gábor: 9337

[justify]Nekem az új rendszámok jobban tetszenek, mert ha valaki jó megfigyelő, meg tudja mondani, hogy hol tették rá a rendszámot. Pl. Vas megyeiek a 90-es évek elejéről: AFW, ASQ, AES. Zala megyeiek, ugyanebből az időszakból: AON, BBR, BIP, BZX, CRN, DAX, DFV. Ez persze csak ami hirtelen eszembe jutott, mert régebben többet tudtam; felejtek.[/justify]

5428 Hõberth Gábor 2008-03-09 19:46:11

Hát mindent összevetve azért jól megkutyulták ezeket a betűket!
Monjuk valmi rendszer azért tutira volt benne, és az is igaz, hogy egyre gyorsabban fogytak a betűk.
Arra még emlékszem, hogy azért zavart az új, mostani rendszámok bevezetése, mert onnantól már nem lehetett pontosan megmondani egy autóról a rendszáma alapján, hogy hány éves. Persze azóta eltelt pár év, és a 90 utáni autók, amik ugye eleve új rendszámot kaptak megint naggyából megtippelhetőek.

5427 Sipos Tamás 2008-03-09 19:37:12

[justify]Régi rendszámok ügyében szeretnék egy kicsit rendet tenni a fejekben. Az első betűk a 80-as évek második feléig az alábbi sorrendben következtek:
C, I, U, Z, P, T, K, G, D
Ezután már összeomlott a rendszer, és kiadtak dupla betűket, J-t, E-t, és amit még találtak. Biztos infók: van egy 1970. januárjában forgalomba helyezett offtopic autóm, aminek az eredeti rendszáma CY. Volt egy 1972-ben forgalomba helyezett autóm is, az UN rendszámmal. Apukám régi Ladája kb. 1974, vagy 75-ből: UO, a második Ladája 1980 márciusából, PY. Keresztapám 1977-es vagy 78-as Ldája ZX, unokatestvérem 1981-es Kispolszkija TM.
A motorizáció bővülésével, az egyes betűjelek egyre rövidebb idő alatt fogytak. Míg a kezdet kezdetén a C több, mint 10 évig tartott, addig a D talán már egy év alatt elfogyott.
A 70-es években a tűzoltóautók rendszáma TA volt, de később ezt levették, hogy a T-t a személyautókhoz használhassák.
A 80-as évek elején még az autóbuszok fekete alapon fehér karakteres G-s, rendszámot viseltek. Egészen GE-ig jutottak, amikor normál, fehér alapúra váltottak, és BU-tól újrarendszámozták őket.
A taxik eredetileg fekete alapon fehér karakteres J-s rendszámot kaptak. Ezt viselték, egészen JE-ig. Amikor már nagyon kellett egy betű, levették róluk, és fehér alapon a személyautók kapták meg, a 80-as évek legvégén.
Az E-t kezdetben motorkerékpároknál használták, hiszen apukám régi Pannóniája ES volt, de amikor már nagyon kevés motor foglalta ezt; újra kiadták. Érdekes, hogy én is láttam ES rendszámú autót. Biztos vagyok benne, hogy a hajdani ES 29-51 rendszámot viselő Pannónia rendszáma reinkarnálódott és talán egy Skodán tűnt fel ismét.
[/justify]

5426 Hõberth Gábor 2008-03-09 19:36:57

TH tuti 81!
Az a 4ajtós bogár szerintem csak prototipus volt. Vagy ha nem is, akkor se nagyon tudom elképzelni, hogy itt magyarországon bárkinek is lett volna.
Ha azt valaha is gyártották volna, akkor most nem hagyományos 2ajtós bogarakkal taxiznának mexikóban!

[i](Módosította hoberth 2008.03.09. 20:38-kor)[/i]

5425 Holnapy Gergely dr. 2008-03-09 19:34:13  Előzmény:Czuczor István: 9325

"P" után jött a "T" ("Q"-t nem adtak ki, "R" rendőrség és határőrség, "S" teherautó rendszám)
TD 1980-81 lehet.
Gergő

5424 Holnapy Gergely dr. 2008-03-09 19:30:31  Előzmény:: 9329

A "JE" biztos nem 1975-ben kiadott rendszám, valószínüleg cserés volt. Fekete alapon fehérrel volt JA-JD ig taxi rendszám, lehet hogy ment tovább is. Azt nem tudom, hogy újra kiadták-e JA-tól fehér alapon fekete betűkkel polgári rendszámként, vagy csak a taxi rendszámok folytatásait adták ki. (esetleg az IE lehet 75-ös, de ebben nem vagyok biztos.)
Lehet eltérés a három Merkúr telep rendszámai közt, vagyis Bp, Debrecen, Győr, ahol a legnagyobb mennyiségű új autó forgalomba állítás és felrendszámozás történt.
G

5423 Madocsai Gergely 2008-03-09 17:43:26  Előzmény: : 9330

Akkor mégiscsak wolt ilyen, nagyon köszi a linket! (csak a minap beszéltem egy nagy-autós öreg bácsikáwal, és mondta, h wolt ilyenje, csak már wagy 40 éve..., én meg csak pislogtam...)

5422 Kacsándi Szabolcs 2008-03-09 16:34:22  Előzmény:: 9329

A mi régi trabink 79-es volt,és PR 46-27 volt a rendszáma.Azt nem tudom mikor gyártották,de apu december elején hozta haza Győrből,születésem után egy nappal.Valószínű előtte nem sokkal helyezték forgalomba,tehát valamikor évvégi.

5421   2008-03-09 16:31:41  Előzmény:Madocsai Gergely: 9326

A kérdésednek van alapja! A VW bogarakból készítettek 4ajtós kivitelt, de ha jól tudom ez nem gyári volt. (Ez olyasmi projekt volt mint a Mercedes S osztály hosszított limói..) Ezek Taxi modellként szolgáltak. Láttam valahol egy múzeumban készült képet róla. Ha megtalálom belinkelem...

Csak leltem egyet!

[url]http://web.telia.com/~u31614243/VWmuseum/VWmuseum061.jpg.html[/url]
[i](Módosította mr120bpm 2008.03.09. 17:51-kor)[/i]

5420 (Törölt felhasználó) 2008-03-09 15:51:16  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 9324

Az enyém 1975-ös és JE-15-91 volt egészen 1993 március 25-ig. és ahogy látom volt 1 kis kavarodáa ilyen téren.

5419 Ék Roland 2008-03-09 14:05:21

hy
a mai napon elindult magyarország legöregebb trabija
kérdés a motor nagyon szépen jár alapjáret is rendben csak megálitás után nehezen akar elindulni oka mi lehet?

5418  hks 2008-03-09 12:16:29

tud nekem valaki segíteni egy kép kellene az 500-600 trabi önindítóról amin látszik a szénkefe tartó rész takaró lemeze mert az nincs meg pótolni kellene milyen volt rajta az illesztés?

5417 Madocsai Gergely 2008-03-09 11:34:43

Most sz@rarc leszek és offolok 1et:
Nem tudja wki, h bogárból (réges-régen) létezett 4, igen, négy ajtós werzió???
Tom, h hülye kérdés, de hallottam wmi ilyesmit, rákerestem, de sehol semmit nemtaláltam...(nem, nem a "Küblire" gondolok)

Köszi!

5416 Czuczor István 2008-03-09 06:44:42

Sziasztok!

Akkor már én is megkérdezném h. a TD-73-41 es rendszám az kb mikori lehet???
Köszönöm!

5415 Holnapy Gergely dr. 2008-03-08 22:14:25  Előzmény:Dávid Márk: 9316

Szüleimnek a ZC-96-10 frszú Trabija 1976 év eleji volt.
PT-59-12 1979 év végi volt.
GE-14-78 1984-es.
JI-10-49 1989. július.
Ismétlődés, illetve nagy kavarodás nem volt, eltekintve a 1988-1990 augusztus közötti idöszakban (dupla betűk DD, EE, FF, GG stb., J-s (fekete alapon fehér)taxi rendszámok polgári verziói fehér alapon feketével.)
Egyébként a G-s rendszámokat azért adták ki később, mert fekete alapon fehérrel ez autóbusz rendszám volt, és fehér alapon fekete betűkkel csak kb. 1984-től adták ki.
Gergő

5414 Huszta Tibor 2008-03-08 21:51:28  Előzmény:Dávid Márk: 9321

67-ben CO-val kezdtek, a CP talán kifutott, CR talán jött az év vége felé.

Tib

[i](Módosította Tiberius 2008.03.09. 14:03-kor)[/i]

5413 Huszta Tibor 2008-03-08 21:50:14  Előzmény:Hõberth Gábor: 9319

Körbeforgás nem volt, de eléggé összevissza adták ki a kombinációkat.
A Z és az U biztos régebbi.


Tib

5412 Dávid Márk 2008-03-08 20:29:31

Nagyon köszönöm a segítségeteket!Lenne még egy hasonló kérdésem.67 körül milyen rendszámot adtak ki?!
[i](Módosította Retroo601 2008.03.08. 21:34-kor)[/i]
[i](Módosította Retroo601 2008.03.08. 21:54-kor)[/i]

5411 Hõberth Gábor 2008-03-08 20:16:55

Ja ja.
Régi fényképeket nézegetve tényleg.

5410 Hõberth Gábor 2008-03-08 20:13:57

Igazság szerint ez csak egy tipp volt az évjáratokkal kapcsolatban.
Viszonyítás képpen a mi TH-s trabantunk 81-es volt.
Persze most hogy belegondolok ezek a rendszámok töbször körb foroghattak, mert 86-ban GO-s rendszámunk volt.
Szóval akkor a Z-s meg U-s az lehet régebbi is.

5409 Huszta Tibor 2008-03-08 20:06:31  Előzmény:Dávid Márk: 9314

ZF úgy 1976. szeptember körüli, UN kb. 1975-ös lehet.

Tib

5408 Gyapjas Gergely 2008-03-08 20:02:09  Előzmény:Ackermann Balázs: 9309

Mail ment dísztárcsa ügyben!

5407 Dávid Márk 2008-03-08 19:55:52  Előzmény:Hõberth Gábor: 9315

Melyiket, ZF-est vagy az UN-est???

5406 Hõberth Gábor 2008-03-08 13:48:38

Szerintem 82-83 körül.

5405 Dávid Márk 2008-03-08 13:05:42

Hy!

Ki jártas a régi kétbetűs rendszám témában? A ZF-es, ill. UN-es rendszámot kb. mikor adták ki?

5404 Hõberth Gábor 2008-03-08 10:37:41

Hát sajna ez van...
Elmész a fényezőhöz, vagy a festékboltba, és az ottani szinkártyákból kiválasztassz egy neked szimpatikusat.
Jobbat nem igen tudsz.
Egyébként a gyári trabant szinekről annyit, hogy annak ideén állítólag a gyárban az volt a cél, hogy minél egyszerűbben kikeverhető legyen, és ez által könnyen javíthatóak legyenek az esetleges sérülések.
Na ehez képest, nekem a nagy számítógépes szinkeverés világában, ahol ugye gyári szinkódok vannak, beleszámítva az évek alatti fakulást meg mindent, eddig egyik trabimra se sikerült nekik eredeti szint keverni. Mondjuk ha telibe fényeztem volna az autót, akkor még elmegy, de javítani, esetleg beködölni, az felejtős! Ja és nem veterán autóról, hanem 80-akárhányas évjáratokról beszélek, a klasszikus "nádzöld" meg "csontfehér" szinekről!
Azt már inkább nem is részletezném, hogy az egyik gyári fényezésű, mellesleg sima fehér vespámat is elvittem, hogy ugyan keverjenek már hozzá egy kis javítófestéket, hát köze nem volt hozzá!
Ennyit a gyári szinekről, meg a kikeverésről szerintem.

5403 Sipos Tamás 2008-03-08 09:15:25  Előzmény:Zwick Gábor: 9310

[justify]Hűha, ez baj! Van itt fenn a honlapon egy fantázianevekkel ellátott színminta valamelyik katalógusból, de az túl fiatal nekem. Emlékeim szerint, azok a 70-es évek végének, 80-as évek elejének színei. Abban van a delfinszürke, a papiruszfehér, és mindannyiunk kedvence; a nádzöld, amit kicsit másképp nevezünk.
Az én olvasatomban ez azt jelentené, hogy csak úgy lehetne a nekem tetsző halványsárgát a gépemre fújni, ha szerzek egy pontosan olyan színű autóról egy kis festékdarabot, és az alapján azonosíttatom. Vagy bátor szívvel rá kell bökni valami hasonlóra a fényezőnél. Ez így nagyon nem tetszik.
[/justify]

5402 Huszta Tibor 2008-03-07 22:30:53  Előzmény:Ackermann Balázs: 9309

Én is ott vettem a műbőrt, a Népszínház utca egy fogalom. Főleg, hogy két bolt is van ott.

Tib

5401 Zwick Gábor 2008-03-07 22:05:11  Előzmény:Sipos Tamás: 9308

Színkodokért kb 2 éve írtam baráti segítséggel németűl a múzeumba, de azóta se reagáltak semmit még azt sem hogy bocsi nincs kedvünk nekünk ezzel foglalkozn vagy valami.

Mondjuk amit kibírtam nyomozni hogy akkor még nem volt olyan hogy konkrét receptúra alapján dolgoztak volna a színekkel így árnyalat beli különbségek lehettek, mert akkor még nem kötődtek a RAL színkódhoz, és ezért is voltak ezek a fantázianevek mint pl.: a Heliotrop és társai. Azt hiszem 78-vagy 86-tól már létezik RAL kód szerinti színek.

5400 Ackermann Balázs 2008-03-07 20:38:20  Előzmény:Sipos Tamás: 9308

A Népszinház utcai tényleg jó bolt, ha ugyanarra gondolunk, de valószínű. Én ott vettem a 601 kalaptartójára barna műbört, áthúztam és olyan mint az eredeti.

5399 Sipos Tamás 2008-03-07 20:33:02  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 9303

[justify]Kárpit témában az elmúlt hónapban nagyon sokat nyomoztam, és lehet kapni erezett, sima, fényes, matt stb. műbőröket is. Ha Pesten laksz, vagy itt jársz, javaslom nézz körül a Népszínház és (ha jól emlékszem) Tolnai Lajos utca sarkán levő üzletben. Népszínház utca 28 a házszám, de erre nem merek mérget venni. Másik cím: [url=http://www.rokastyle.hu]ROKA bútorszövet[/url] Nagy Lajos király útja 112.
Nekem megmondta a kárpitos, hogy pontosan olyat nem fog kapni az ember, mint amilyet szeretne, ezért kompromisszumot kell kötni.
MÁS:
Már kb. egy hónap eltelt azóta, hogy írtam Zwickauba a régi színkódok miatt, de válasz nem érkezett. Valószínűleg rájuk nem lehet számítani, vagy az egész múzeumban nem akad senki aki tudna angolul. Következő lépésem: egy német márkaklubhoz fogok fordulni.
[/justify]

5398 Kacsándi Szabolcs 2008-03-07 18:10:17  Előzmény:Huszta Tibor: 9305

Utcai változatban nem nézne rosszul ki,ha elkészülne,mint tuning kocsi.Viszont elég jó állapotban van tényleg és ebből inkább veteránt kellene csinálni.Kombi amúgy is kevés van.Meg az is kérdéses hogy mi az a minden alkatrész ami megvan hozzá.

5397 Holnapy Gergely dr. 2008-03-07 08:14:10  Előzmény:Huszta Tibor: 9304

Hát ezaz, áthuzatom, de mivel???
Egyébként megvan a komplett eredeti oldalkárpit szett, csak olyan kosz van rajta, ami már semmivel nem jön le.
G

5396 Huszta Tibor 2008-03-07 07:15:29

[url=http://www.hasznaltauto.hu/1905353]Ez nagyon durva...[/url] főleg a fényezés... bár alapnak nem lenne rossz, csak át kéne fényezni.

Tib
[i](Módosította Tiberius 2008.03.07. 08:15-kor)[/i]

5395 Huszta Tibor 2008-03-07 07:14:09  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 9303

Hát, szerintem vagy szerzel hozzá egy másikat, vagy áthuzatod az egészet...


Tib

5394 Holnapy Gergely dr. 2008-03-06 23:20:06

Szerintetek milyen anyaggal érdemes pótolni a 600-as trabim oldalkárpitjainak anyagát? Ugyanis olyan "minőségű" anyagot (szinte vmi nejlon fólia mint a 601-en) nem lehet sehol szerezni. A legócskább műbőr is luxusnak tűnik az eredetihez képest, és ráadásul nincs benne az az apró préselt minta.

5393 Zwick Gábor 2008-03-06 21:29:25  Előzmény:Támba Csaba: 9301

Majd a Trabant 100. születésnapján elárulom hogy milyen lakk (ígérem férre teszek egy dobozzal), ezzel lesz a görbebotom lelakkozva

[i](Akkor már nem kell feltennem az évek óta emlegetett kérdést hogy van-e valakinek...[/i]

5392 Támba Csaba 2008-03-06 20:37:02  Előzmény:Zwick Gábor: 9293

Az állam leszakad! Nagyon jó!!! Milyen lakk ez, hogy ilyen szépen kiadja a fa mintáját???

5391 Ackermann Balázs 2008-03-06 19:52:55  Előzmény:Huszta Tibor: 9299

Az a nonfiguratív erezet a fában, és azok a lenyűgöző kis apró sérülések, olyan finom esztétikát kölcsönöznek az egésznek. Az a teáskancsó meg egészen művészi, ahogy ott áll...

Na kicsit veteránosabb gondolat: szerintetek van valami hatékony gumiszerelő szerszám amire börzén akadhatok? Olyasmi kellene mint a gumiszerelő vas, csak olyat hetek óta sehol nem kapok. Esetleg valami spéci kézi gépezet ami körben ki és be tudja vezetni a gumit a felniből/be.

5390 Huszta Tibor 2008-03-06 18:42:49  Előzmény:Ackermann Balázs: 9297

igen... nagyon szép asztal!


Tib

5389 Zwick Gábor 2008-03-06 16:37:32

Köszi mindenkinek a gratulációt.

5388 Ackermann Balázs 2008-03-06 16:29:51  Előzmény:Zwick Gábor: 9293

Csucsunak pedig gratula a kincshez. Gondolom ezzel jócskán csökkent a hiánylista...

5387 Ackermann Balázs 2008-03-06 16:28:38  Előzmény:Gyapjas Gergely: 9295

Szia! Küldtem e-mailt!

5386 Gyapjas Gergely 2008-03-06 15:20:12  Előzmény:Ackermann Balázs: 9291

Helló! Ha keresel még Zsiguli dísztárcsát akkor zsólj! Van 4 db lyuk nincs rajtuk csak az egyiken egy kis horpadás! Mondjuk 5 liter benzinért elviheted!

5385 Hack Csaba 2008-03-06 15:04:58  Előzmény:Zwick Gábor: 9293

Hali! Gratula! Akkor mostmár nyugodt szívvel tartom meg az enyémet,mert eddig se az irigységem miatt nem írtam,hanem kérdezgettem ismerősöket,de szinte azóta se tudja senki a teljes igazságot tartály ügyben.Fotó meg mint tudjuk sokféle akad. Szerintem az elején szerelhették ezzel is,és az újabbal is a Trabikat.(de ez is csak egy feltételezés) Örülök,hogy sikerült megszerezned! Üdv: Csekker
[i](Módosította Csekker 2008.03.06. 16:07-kor)[/i]

5384 Zwick Gábor 2008-03-06 13:54:52

Megtört a jég!
Most hozott a futárbácsi egy csomagot, valahogy egyből tudtam hogy mi van benne:

[imgw]http://img1.tar.hu/csucsunova/img/33884529.jpg#3[/imgw]

Kicsit festékes de szeritem estére remek állapotba varázsolom