Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán topic

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklődők mindenféle ügyes-bajos kérdését... Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

6833 Kacsándi Szabolcs 2008-09-01 19:40:43

Nézzétek mit találtam az ebay-n.Múltkor kérdeztem már hogy eredeti lehet-e,de igazán senki se tudta.Nagyjából azt vettem ki az írásból,hogy különleges kívánság,vagy kiegészítőként szerelték fel,tehát ez is amolyan trabi díszítés lehet.Mindenesetre ritkaság.[urls=http://cgi.ebay.de/Trabant-500-600-Haubenzeichen-P50-P60-SELTEN-DDR-AWZ_W0QQitemZ200249069558QQcmdZViewItem?hash=item200249069558&_trkparms=72%3A829%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14]motorháztető dísz[/urls]

6832 Kacsándi Szabolcs 2008-09-01 19:19:17

Nem tudja véletlen valaki hogy ennek a zöld színnek mi a német neve.Mert a 600-as trabimnak is ez a színe,de az 500-asé halványabb.Hányfajta zöld szín létezett?[urls=http://www.autoscout24.de/AllImages.aspx?id=bnttquodiimc#]zöld 600-as[/urls]

6831 (Törölt felhasználó) 2008-09-01 11:17:25  Előzmény:: 10739

Majd rá jövök igazad van csak idő kell hozzá!

Időm meg van! ya meg persze türelmem is!

6830 (Törölt felhasználó) 2008-09-01 08:55:30


[i](Módosította bgt015 2008.09.01. 11:42-kor)[/i]

6829 Lizák Péter 2008-09-01 06:29:55  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 10736

Én is vakarództam ezen a képen rengeteget. Mert nekem is nagyon bejön. :-)
Meg ami még nagyon tetszett, az a panoráma hátsóablakos kialakítás, és a kétajtó kupé, ami az 500-asból készült. majd teszek fel róluk képeket.

6828 Hõberth Gábor 2008-08-31 19:26:06

Jópofa, bár túlsok gyakorlati értelme nincsen.
Ja és az a újtípusú fejtámla nagyo nem illik a képbe!

6827 Kacsándi Szabolcs 2008-08-31 19:10:10

Volt itt szó korábban a púpos átalakításról,illetve a kábriósításról.Ez sem egy rossz megoldás,kár hogy hasonló verzió nem készült gyárilag.Átalakítani ilyen verzióra én is sajnálnám.[imgw]http://paklo.uw.hu/uploaded/1220209357.jpg[/imgw]

6826 Ackermann Balázs 2008-08-31 18:44:29  Előzmény: Spityu: 10733

Én voltam.

6825 Kacsándi Szabolcs 2008-08-31 14:26:56  Előzmény: Spityu: 10733

Ezekszerint elkerülte a korábbi link a figyelmem,de azért jó kis gyűjtemény.

6824  Spityu 2008-08-31 13:42:53  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 10732

Milyen érdekes, egyik nap valaki már belinkelte. Lehet, hogy tudat alatt tévedtél te is ide.

Van egy "teljesebb" lista is, a többi típussal: [url=http://www.imcdb.org/search.php?PHPSESSID=df1d1ab6dc1c5e368e31b5a02162f680&resultsStyle=asList&sortBy=0&make=Trabant&model=&PHPSESSID=df1d1ab6dc1c5e368e31b5a02162f680]ez[/url].

6823 Kacsándi Szabolcs 2008-08-31 13:27:14

Böngésztem a neten és ezt találtam.Filmekben felbukkanó trabik.[urls]http://www.imcdb.org/vehicles.php?make=Trabant&model=P50&modelMatch=1&modelInclModel=on&PHPSESSID=df1d1ab6dc1c5e368e31b5a02162f680[/urls]

6822  hks 2008-08-31 10:42:52

tudna valaki egy pár képet feldobni 500-as trabi ajtó kárpitról?milyen szinűek voltak?

6821 Holnapy Gergely dr. 2008-08-30 18:39:15  Előzmény:Marics Nimród: 10729

Köszi, ez kiindulásnak már nagyom jó!!!
Gergő

6820 Marics Nimród 2008-08-30 16:20:20

Üdv!

Szereztem egy kis infót régi rendszámméretről
Naszóval az első rendszám 30x9cm, a hátsó 36.5x12.5cm

6819 Madocsai Gergely 2008-08-29 08:52:46  Előzmény:Katona Zoltán: 10727

Kint dolgozik és lakik, csak ritkán jön haza.
Először énis csak néztem, h mi, kinti műszaki H-s rendszámmal?!
Kérdeztem, nem lenne-e egy osztrák rendszám egyszerűbb, de asszonta, h sokkal elszálltabbak a kinti árak; műszakit +oldják, biztit fizeti, ennyi.

Offért elnézést kérek, befejeztem!!!
[i](Módosította madogery 2008.08.29. 10:53-kor)[/i]

6818 Katona Zoltán 2008-08-29 07:39:30  Előzmény:Madocsai Gergely: 10725

[i]"Barátnőm nőwére Ausztriában dolgozik(magyar rendszámú a kocsija), rá is kérdeztem, h műszakinál mi a helyzet. Asszonta semmi para kint +csinálják, azt sanyi"[/i]

Kint műszakizzák a magyar rendszámos kocsit?
Jól értem én ezt? Ezt írtad?

Ahhoz, hogy külföldi rendszámod lehessen, legalább ideiglenes lakcímed vagy céged kell lenni az adott országban.

6817 Madocsai Gergely 2008-08-28 23:29:58  Előzmény: : 10724

Persze, tökéletesen egyetértek, de szem ezt a "szerv""-ek is tudják, csak nekik jobban +éri a: ha akarsz wmit köhögd fel az árát (de legalább 10X...)módszer. Ha sufnizol, akkor + ha elkapnak akkor fizetsz...

6816 Madocsai Gergely 2008-08-28 23:23:46  Előzmény:Ackermann Balázs: 10722

Itteni cégek, akik pl. Szlovákiában, ill. Németországban wannak bejelentwe, azoknak is sztem elintézik az erre specializálódott cégek(akik a biztit, forgalomba helyezést, stb intézik), h ne kelljen folyton kijárni műszakira, ZK-ra.
Barátnőm nőwére Ausztriában dolgozik(magyar rendszámú a kocsija), rá is kérdeztem, h műszakinál mi a helyzet. Asszonta semmi para kint +csinálják, azt sanyi.

6815   2008-08-28 22:05:13

A német vizsgáztatás sem durva. Hosszútávon jobban is jön ki az ember mint itthon. DE nem ezen kellene gondolkozni, hanem valami "hivatalos szerv"-nek odaállni és nagyot kiáltani, hogy HELLÓ nem jól van ez így itten kéremszépen! Itt vagyunk mi mind sokan és képviselnénk egy kultúrát, művészeti stílust: autókat építünk...
DE vannak törvények és szabályok a 60-70-es évekből amik idejét múlták! Tessék már ezen továbblépni és aktualizálni!


Bár ez az építészeknél sem megy. A régi nádfedeleseken kívül nincsen igazi magyar stílusú építészet. Lásd az üdülőövezetek...

6814 Kacsándi Szabolcs 2008-08-28 20:41:53  Előzmény:Támba Csaba: 10706

Ennek örülök, megint megtudtam egy lényeges dolgot.Egyébként meg amúgy is terveztem az ónozást.Dolgoztam vele már törött kocsik javításánál,és nagyon jó dolog.Minimális gitt kell csak rá,és szinte tökéletes sima felület érhető el vele.Ahol tudom használni fogom,mert elég sok hegeszteni való van a kis 500-as bódéján, ez szépen majd elfedi a javításokat.

6813 Ackermann Balázs 2008-08-28 19:02:32  Előzmény:Madocsai Gergely: 10721

Nem semmi, ez az szerelő a Discoveryn a Wheeler dealersből, Ed China.

Másrészt meg igazad van, nekem is eszembe jutott már, hogy német rendszámmal, de akkor meg folyton oda kell hordani vizsgáztatni gondolom.

6812 Madocsai Gergely 2008-08-28 17:45:14  Előzmény:Lizák Péter: 10716

Lehet, egyszerűbb lenne egy német rendszámot felcsattintani majd rá, mint itt a magyar [s]agyhúgyköwes[/s] észzerű, logikus és átgondolt bürokráciáwal szórakozni. Németo-ban is létezik számtalan agyonépített-topchoppolt-szénnétuningolt-fordítottelejűhátuljú stb, és mindegyiken figyel rendszám...

Sőt, Angliában [url=http://www.youtube.com/watch?v=HGu7Jaktz6M]motoros kanapé[/url] is befigyel, rendszámmal!
[i](Módosította madogery 2008.08.28. 19:46-kor)[/i]

6811 Nyiri K 2008-08-28 16:01:03  Előzmény:Velikán Attila: 10719

Köszi szépen

6810 Velikán Attila 2008-08-28 15:02:46  Előzmény:Nyiri K: 10718

Egy tipp :

http://www.trabant.hu/boltok.html

6809 Nyiri K 2008-08-28 14:37:22

Sziasztok!
Tudnátok tanácsot adni?
Szügségem lenne lengéscsillapítóra az 1.1-es kis drágámhoz (trabi 4ütemü).
Ma jártam egy autósboltban és ő utángyártottat ajánlott 13000-Ftért.
Hol nézhetnék még utánna? Kb mennyiért vesztegetik ?

6808   2008-08-28 14:28:16  Előzmény:Lizák Péter: 10709

Tuti lett a rajz! Jöhet e-mailben! Szemből is megcsinálhatnád!


A hátuljával nekem az a gondom, hogy nem láttam küblit aminek nyitható hátulja lenne! (A Trabant PickUp-nak volt!) Az előzőekben látott ős trabi küblinek döntött hátulja volt. Gondolom, hogy ezt a VW Typ 82-től vették át. (Na ennek nyitható volt a hátulja, mivel farmotoros volt. Ez a bogáröröksége...)
Mindezektől eltekintve tuti lett a rajz, csak kicsit "szoftos" a hátulja!


Jah! És még mindíg ott tartok,h a KPM az alkotói szabadságot korlátozza...
[i](Módosította mr120bpm 2008.08.28. 16:32-kor)[/i]

6807 Lizák Péter 2008-08-28 12:04:46  Előzmény:Ackermann Balázs: 10714

Köszi. Örülök, hogy teccik.
Bár csak egy jött-ment ötletnek tűnt először, mint a bukóorros trabi is.
Na igen az tény, hogy egész nap pucsíthatnék vele az út szélén, mire a fél KPM meg... pakolna miatta, hogy hogy képzeltem én egy ilyennel lófrálni. Csak utána ülni nem tudnék. :-D
A hátulját direkt hagytam meg, mivel úgy szép. És egy Kübel, Tramp is lehet szép. Lásd a Wartburg 311/4-t, amit a minap nyomtam be. Ez hozta azt hogy a hátulját hagyjam rajta.

A másik nagy előnye a Trampnak, hogy ha beülsz egy fullos csajjal, akkor ugye rögtön csajozós gép lesz a Trabantból, mert ilyen csajt szedsz össze vele. És ugye ebben az esetben lehet húzni a többi autós idegeit, amikor a kézifék helytett véletlen a csaj combját kezded markolászni. :-) És ez egy ajtón keresztül nem nagyon látszik.

Balu, ha tudnád, miket meg nem rajzolgattam már Trabantból. Ha mindet meg építhetném, előbb meg kéne vennem a KPM-t, meg egy fél hangárt a Ferihegyen, hogy el is férjenek a Trabik. :-D

6806 Szabó Szilárd 2008-08-28 11:01:28  Előzmény:Huszta Tibor: 10711

Tib!

Igazad van ez már volt fent!
De akkor mintha drágább lett volna.
Megóccsút!!!

6805 Ackermann Balázs 2008-08-28 10:30:24  Előzmény:Lizák Péter: 10709

Ez nagyon jóóó!!! Gratula. Én alapvetően óckodom az átépítésektől, de ha olyat látok ami akár létezhetett is volna szériában az tetszik és ez is ilyen. Én hasonlóban gondolkoztam régebben egy 601 kombiból, csak mindig az jutott eszembe hogy felesleges tervezni ha úgy sem tudom soha forgalomba helyezni. Na meg a vagdosás is elég durva.

Másrészt meg kiküszöbölted az egyetlen pontot ami nem tetszett a Kübelben, a hátulja. Ennek így megmaradnak a fecskefarkai is. Cabrióban meg azért nem gondolkozom mert ott maradnak az ajtók és úgy nem látszik a szomszéd autóból amikor a lejtőn keresztbetett lábbal, sarokkal a féket, lábujjakkal a gázt kezelem és közbe kinyomott a kupplunggal vagyok 1-be.

Lehet hogy érdemes lenne kijárni valahogy az útját miként lehetne így ajtók nélkül meg bukócsövezés nélkül közlekedni vele. Pedroh, csinálunk egy két darabos szériát 601-ből? Bár előbb legyen meg a garázsom hozzá...

6804 Velikán Attila 2008-08-28 09:50:34


Tiberius! Ezt találtam a cseheknél.


Rok výroby podle čísla karosérie/motoru
1369614 / 63-161086

Č. karosérie: 13 69 614
Typ: P 601 / Trabant 601
Karosérie: Limousine
Rok výroby: 1 1970
Aproximace: 2 září – říjen 1970

MOTOR
Č. motoru: 63-161086
Typ: P63
Rok výroby: 1970
Příslušný karburátor: 28 HB 2-7
Mazání (olej:benzín): 1:33

A lényeget érteni :-)

6803 Lizák Péter 2008-08-28 06:39:50  Előzmény:Madocsai Gergely: 10710

Köszi.
Nekem is ez a bajom a 601S-emmel. Ki kéne cserélni az orrát, de nem tudok neki esni, mert nekem is fáj, ha bele mélyesztem a flexet. :-(

6802 Huszta Tibor 2008-08-28 06:11:34

Ez már volt egyszer, nem?

[url]http://www.hasznaltauto.hu/2336377[/url]

Tib

6801 Madocsai Gergely 2008-08-28 06:07:07  Előzmény:Lizák Péter: 10709

Hűűű de gyönyörű!!! Sztem ez erősen sikergyanús, (bár én még a szétrohadt donorom magmaradt bódéjának szétchoppolásától is ódzkodom...)
[i](Módosította madogery 2008.08.28. 08:13-kor)[/i]

6800 Lizák Péter 2008-08-28 06:01:48

Még mindig a Kübelnél tartok...
Balu cimbora nagyon felkeltette az érdeklődésemet iránta. Mint mondodttam volt valamelyik nap is, eljátszadoztam a gondolattal, hogy a púpos trabi hogy nézhetne ki trampként...

Révén hogy a Tramp és Kübel páros karosszériája az Universal változatokéval egyetemben a Meerane-i üzemben készült így egy 600 kombiból csináltam meg. :-)
gondolom, hogy sokan visítva a fejüket fogják, hogy halálos bűn egy púpos szétdarabolni. Meg el tudom képzelni, hogy ki mit tenne velem, ha flexel neki ugranék egynek. Na éppen ezért inkább megrajzoltam...

[imgw]http://pedroh.uw.hu/600tramp.jpg[/imgw]

6799 Huszta Tibor 2008-08-27 22:59:30  Előzmény:Velikán Attila: 10707

Az ár kb annyi, amit mondtam...

Tib

6798 Velikán Attila 2008-08-27 20:55:52  Előzmény:Huszta Tibor: 10702

Tibi, nézd meg mit találtam :

http://www.magyarorszag.hu/ugyfelvonal/archivum/valasz_070503_15.shtml

Szerintem erre gondoltál...

Egy 50esbe benne lesz ez a móka.
[i](Módosította FEC351 2008.08.27. 23:13-kor)[/i]

6797 Támba Csaba 2008-08-27 19:39:38  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 10693

Igen, a 601-esnél és az 1,1-esnél is. Legalábbis a kombi modellek hátfalánál mindenképpen

6796 Berczeli Ferenc 2008-08-27 17:23:57

Tudna segíteni valaki abban,hogy milyen hosszuságu és vastag a 600-as trabi első lengéscsillapítója?(mert nekem két különböző rejtőzött benne,mindkettő alu porvédős)

[i](Módosította Feco79 2008.08.27. 19:59-kor)[/i]

6795 Berczeli Ferenc 2008-08-27 17:18:52  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 10693

Helló!
Én is találkoztam sok helyen ónozással.
Olyan helyeken mint pl a B oszlop közepe táján ,az A oszlop és a tető összeeresztésénél, valamint a motoháztető sarkainál!
Sztem "dolgoztak az ónozás technológiájával a gyárban "

6794 Velikán Attila 2008-08-27 15:30:14  Előzmény:Huszta Tibor: 10702

Nem is olyan vészes a dolog. Hívni foglak, és ezt veheted fenyegetésnek is :-) Köszi Tibi.

6793 Huszta Tibor 2008-08-27 14:30:43  Előzmény:Velikán Attila: 10700

1. Járható út, hogy először levizsgáztatod. Ekkor műszaki adatlapot kapsz, mert szürke forgalmiba már nem pecsételnek. A forgalmi véletlen el szokott veszni. Ha ekkor már a kezedben az adatlap, akkor semmi baj, bemégy az okmányirodába, azalapján csináltatsz egy másik forgalmit, bejelented a vesztést, és minden OK.

Ha veterán minősített a kocsi, akkor elvileg valamennyi illetékért vissza lehet kapni a kilyukasztott forgalmit, de ez idő, pénz és lyukigényes, ami nem szép.

2. Eredetvizsga nem kkell, de ha még nincs törzykönyved, akkor integrált műszaki vizsgát csinálnak, ami kb. 16K HUF.

3. A forgalmi és a törzykönyv 2x6000, a matrica kb 500 HUF, zöldkártya 5-6000 körül van, ha a kocsi minősített, akkor nem kell rá.

Ha van még kérdés, keress meg, a számom a régi!

Tib
Ebben az országban nem lehet semmit forgalomba helyezni, amit az ember átalakít...

6791 Velikán Attila 2008-08-27 09:38:31

Valaki HELP ! Please!

Lejárt a Trabim műszakija. Még a régi szürke forgalmija van. Úgy tudom elveszik ha levizsgáztatom. Ezzel az a baj, hogy az emberáldozatot követelne. Kérdéseim:
-valóban el veszik és új forgalmit kapok?
-hogy lehet megtartani a régit?
-eredetvizsga is kell akkor?
-törzskönyve sincs, mert "96ban vettem és akkor még nem volt ilyen.
Ezt is ki kell váltanom?

Mibe fájna ez az egész körübelül?

Több bajom nincs. Az autó műszakilag kifogástalan. :-)

Ha válaszolsz, köszi !

6790 Ackermann Balázs 2008-08-27 09:20:01  Előzmény:Lizák Péter: 10698

Megdobnálak szivesen, de nem tudom hol láttam azt a képet. Ha valahol megtalálom átküldöm.

Egyébként én már csak azért sem vágnék szét egy p50/p60-ast mert nem tudnék elszámolni a lelkiismeretemmel, mondjuk 601-es esetében sem. Na meg sehogy se tudnád forgalomba helyezni... De rajzolni jó.

6789 Lizák Péter 2008-08-27 07:04:02  Előzmény:Ackermann Balázs: 10690

Én úgy tudtam a 311/4-ből nem sok készült. Ergo a kép alátámasztja. De megdobnál vele emailben Balu? :-)
Jut eszembe, eljátszadoztam kicsit a gondolattal, hogy egy 500-as (600-as) Kübel hogy nézhetne ki, ha igazán formásra terveznénk. Csak ha megpróbálnék szétnyírbálni egyet, a köv talin tuti végighúznának néhányan kötéllel a nyakamnál fogva a felvonuláson! :-D
Na majd megcsinálom a rajzot, és bascannelem. Aztán majd megmondjátok a tutit.

PEDROH

6788 Huszta Tibor 2008-08-27 06:14:37  Előzmény:Szabó Géza: 10695

A kocsi nem rossz, de teljesen szét kell majd borítani, a fa meg van ereszkedve hátul. Akkor viszont sok érte az 560 ezer Ft.

Akinek van pénze, bepróbálkozhat vele, ahogy látni, szinte semmi nem hiányzik belőle.

Tsaby, egy újabb kör?

Tib

6787 Huszta Tibor 2008-08-27 06:10:11

Szerintem nem túl rossz.

[url]http://www.hasznaltauto.hu/2333275[/url]

Tib

6786 Szabó Géza 2008-08-26 22:19:14

P70 es szép állapotban és szerintem reális áron igaz érvényes forgalmi nélkül ha esetleg valakit érdekelne.Szlovákiában Nyitra mellet, nyugotan hivható tudnak magyarul is.
[url]http://www.autobazar.eu/sk/trabant-p-70-id626189.html[/url]

6785 (Törölt felhasználó) 2008-08-26 21:20:16

Sziasztok! 79-es 601-es Trabi SÜRGŐSEN!!!! szerető gazdit keres. papíros stb ideiglenesen kivonva. 4 vadiúj gumi, szép belső, megkímélt szép motor, alig volt használva. Vigyétek el mert nagyon kellene a pénz!! Ennyit igazán megér. Kasznizva volt szóval nincs rajta rohadás.
Budapest 16. kerület

06-30-466-04-74

6784 Kacsándi Szabolcs 2008-08-26 17:40:14

Srácok,csinált már valaki púpos trabi kasznihegesztést?Azért kérdem mert ma hegesztettem az enyémen az oszlopok lábánál lévő sárvédőperemeket és felfedeztem hogy ónnal van befuttatva néhány helyen.Főként a lemezillesztéseknél,de elől a motorháztető sarkainál is.Volt már festve korábban de a gyári festék alatti a dolog és a sárvédők nem voltak sosem leszedve,az eredeti faalátétet én szedtem ki.Úgyhogy gyárinak néz ki a dolog.Lehetséges hogy dolgoztak az ónozás technológiájával a gyárban?