Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán topic

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklődők mindenféle ügyes-bajos kérdését... Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

7033 Huszta Tibor 2008-10-16 13:04:58  Előzmény:Marics Nimród: 10940

Felújítod, felkészíted veteránra, vizsga + OT egyszerre.
Utána átiratás, stb.

Tib

7032 Velikán Attila 2008-10-16 10:53:29  Előzmény:Marics Nimród: 10940

2008. nyári adatok:
eredetvizsgálat 17000.-
forg+törzskönyv 2*6000=12000.-
vagyonszerzési illeték 595 köbcenti*18Ft=10710.-
(endre 4462.Trabant topic)

Katalizátor ügyileg meg elvileg aki 2004 június előtt vette a trabit, arra 2020-tól vonatkozik a szigorított határérték. Aki ez után vette, arra már most is vonatkozik. Ennek ellenére nem kell kati, egy jól beállított, tiszta kipufogójú motor tudja anélkül is az értékeket. (jocking 4455. Trabant topic)




[i](Módosította FEC351 2008.10.16. 13:01-kor)[/i]

7031 Marics Nimród 2008-10-16 10:41:33  Előzmény:Huszta Tibor: 10939

De hogyan lehetne átíratni? Nem szőröznének, hogy 2T!? Mondjuk már veterán korban van...

7030 Huszta Tibor 2008-10-16 06:57:02

Akkor itt egy link is hozzá.

[url]http://www.hasznaltauto.hu/2460673[/url]

Aki akar nagyot alkotni, az most megteheti!


Kevés ráfordítással szép lehet az autó, szinte csak a papírmunka.

Tib

7029 Hõberth Gábor 2008-10-16 05:30:55

Tényleg nagyon szép darab!
Ennyi pénzért meg pláne! És ha jól látom, még műszaki is van rajta!
Kár lene parlagon hagyni!
Ha nem lenne három Trabant az udvarban, én tutira lecsapnék rá!

7028 Sipos Tamás 2008-10-15 20:24:22

[justify]Most láttam a használtautón, a képek tanúsága szerint viszonylag eredeti állapotban levő, még szárnyas emblémás 601-et. Sajnos az első index már cserélve, de ígéretes darab. Ja, az ára is teljesen reális, mondhatni baráti: 49 EFt.[/justify]

7027  hks 2008-10-15 17:58:08  Előzmény:Dávid Márk: 10935

bizony kell a kenő anyag a berakáshoz meg óvatosan behúzni nem tépni két ügyes emberke kell aki húzza be meg aki segít benyomni csak nagyon összhangban kell működni
[i](Módosította tschabi 2008.10.15. 19:58-kor)[/i]

7026 Dávid Márk 2008-10-15 17:55:43  Előzmény:Zwick Gábor: 10929

Hy! Ha jó a kéder megoldható, az egyik ismerősöm már csinált ilyet, és minden rendben volt. Mondjuk ő a kédert a berakás előtt, egy napig glicerinben áztatta, amitől rugalmasabb lett.

7025  hks 2008-10-15 17:06:24  Előzmény:Lizák Péter: 10933

kicsit érdekesebb az új gumit behúzni de minden megoldható, nekem is új van a pupiban kicsit óvatosabban lassabban megy be de én megtudtam oldani.

7024 Lizák Péter 2008-10-15 16:59:43  Előzmény:Zwick Gábor: 10929

Ha új kédergumit veszel az még nincs kisarkosodva. mivel össze van tekerve, majdnem kerekre... :-) na? milyen?
kerek gumit próbálj sarkos szélvédőre rakni! :-D

7023 (Törölt felhasználó) 2008-10-15 16:58:43  Előzmény:Lizák Péter: 10931

Hát ha tudsz új szürke kédert oszd meg velünk is, hol......

7022 Lizák Péter 2008-10-15 16:55:21  Előzmény:Zwick Gábor: 10929

Ha új kédergumit veszel az még nincs kisarkosodva. mivel össze van tekerve, majdnem kerekre... :-) na? milyen?
kerek gumit próbálj sarkos szélvédőre rakni! :-D

7021 Biacsics Gábor 2008-10-15 15:54:53  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 10926

Mit nem adnék ha az enyém is ilyen állapotban lenne már!Sajnos az "elhavazott" lakatosom miatt csúszik a hegesztés. Addigis marad az alkatrészek gyűjtése illetve takarítása.Most épp e fékeknél akadtam meg.Nincs valakinek ötlete lehet-e még 600-as Trabiba siplex fékhez munkahengert,pofát szerezni?Felújításra házilag nem sok esélyt látok.Fékpofát találtam aki megferodolozná,de aki a berohadt munkahengerrel tudna valamit kezdeni olyant már nem.Esetleg van valakinek ötlete?
[i](Módosította biacs 2008.10.15. 17:56-kor)[/i]

7020 Zwick Gábor 2008-10-15 10:33:34

Először is gratula Szabi, hogy újra haladsz a trabiddal.

Aztán meg lenne egy olyan kérdésem, hogy a szürke szélvédő kéder az hőre lágyuló vag keményedő gumiból van?

Mert 601-es szürke kédert teszek bele az P50-be csak a 601-nek nagyobb a szélvédője. Ezáltal egyenes részhez kerűl 1-2 korábbi sarokpont és hát valahogy azt kellene elérni hogy ha bent lesz a szélvédő ne látszódjon.

Valami ötlet esetleg valakinek?

7019  Spityu 2008-10-13 18:56:22  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 10926

Szépen alakul, csak így tovább!

7018 (Törölt felhasználó) 2008-10-13 18:52:08

Megosztanék egy képet a hétvégén itt járt erdélyi rokonaim családi albumából, 1971-ben jártak nálunk ezzel a fogattal. Az autót nem kell bemutatni, a lakókocsi házi készítésű!!!!!

[img]http://kepek.freemail.hu/fototar/kepek/00/00/05/82/24/U0000058224/T00000001223923589513/4151455.jpeg[/img]

És, a legjobb, a lakókocsi megvan!!! Elképzelhető hogy nálam landol! Bár a román papírjai miatt lehet nem lesz egyszerű mutatvány (meg el kell mennem érte de az élvezet

7017 Kacsándi Szabolcs 2008-10-13 18:14:24

Mivel elég halott a topic felújítás terén,ezért teszek be egy képet a készülő kocsimról.2,5 hónap után,általam kivitelezett,100%-os kihegesztettségi állapotban.Jelenleg a csiszolás zajlik.[imgw]http://paklo.uw.hu/uploaded/1223921301.jpg[/imgw]

7016 Kacsándi Szabolcs 2008-10-13 18:04:40

Csiszolgattam a púpos trabim padlólemezét és a gázpedál előtti részen találtam egy sorszámot.Más is találkozott már ezzel?Mi lehet ez a szám?[imgw]http://paklo.uw.hu/uploaded/1223921012.jpg[/imgw]

7015 Szalay Péter 2008-10-09 19:41:31  Előzmény:Marics Nimród: 10923

Ezek közül kb a lökös ami necces beszerzését tekintve, a többi sztem nem vészes, ha nyitott szemmel netezel, láthatod, arról nem is beszélve hogy kb filléres tétel egy jó lakatosmunkához képest....

7014 Marics Nimród 2008-10-08 15:14:05  Előzmény:Huszta Tibor: 10921

Na kiderítettem az árát is... 200ezer
De hiányzik hozzá a gyári műszerfal, gyári motor, első lökös, ülések... Szóval sokba benne lenne...

7013 Biacsics Gábor 2008-10-07 20:29:20  Előzmény:Ackermann Balázs: 10918

Ügyes megoldás! Nekem még van időm,próbálok egyenlőre eredetit szerezni, aztán ha nem tudok,én is nekilátok valami hasonlónak.Mikor a kormányt vettem, bíztam benn hogy a közepe megegyezik a feketével,festeni meg úgyis kell,de túl szép lett volna.

7012 Huszta Tibor 2008-10-07 19:01:55  Előzmény:Marics Nimród: 10920

Ha szép veteránt akarsz belőle, talán egy fél millió betakarja.

Tib

7011 Marics Nimród 2008-10-07 16:22:24

Üdv!

Láttátok ezt? [url]http://www.hasznaltauto.hu/2423942_trabant_600_1963[/url]
Mennyire lehetne nehéz talpraállítani úgy rendesen? És kb milyen kölcségbe lenne?

Még képek itt: [url]http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=17241[/url]
[i](Módosította Nimrod001 2008.10.07. 18:25-kor)[/i]

7010 Huszta Tibor 2008-10-07 14:22:47  Előzmény:Sultis Gábor: 10917

Állítólag igen.
Bővebb infó?

Tib

7009 Ackermann Balázs 2008-10-07 13:19:26  Előzmény:Biacsics Gábor: 10915

Szia! A technika modellezői pályafutásomból ered. Két telefonkártya kell hozzá. Az egyik az alap, a másik miből a Trabijelet kivágod. Én ráragasztottam egy megfelelő méretben kinyomtatottat valami boritékragasztóval. És gravírozó kisfúróba fogott 1mm-es szárral "vágtam el", nagyvonalakban. Utána kb fél napig tűreszelővel igazítottam fény felé nézegetve. Az alap lapra kell valami ami beszorul a kormányon a lukba, ez egy gumi (pl radír), kerekre vágva. Bedugod, hogy beálljon görbére az alap és pillanatragaccsal rá a jel. Ezzel fixálod azt a kis ívet ami a kormányközépnél van. Majd festés, na az még nincs meg nekem.

7008 Sultis Gábor 2008-10-07 09:36:47

heló!van egy 66os trabi,állitólag eladó!érdekel valakit?

7007 Velikán Attila 2008-10-06 20:35:34  Előzmény:Huszta Tibor: 10913

Tibi, minden tiszteletem.... komolyan !
[i](Módosította FEC351 2008.10.06. 22:35-kor)[/i]
[i](Módosította FEC351 2008.10.06. 22:36-kor)[/i]

7006 Biacsics Gábor 2008-10-06 20:21:48  Előzmény:Ackermann Balázs: 10898

Nagyon jól sikerült a közepe!Megkérdezhetem hogy csináltad?Két réteg müanyaglemezböl gondolom,de mivel vágtad bele a felsőbe a Trabijelet?Fonalfűrésszel?

7005 Ackermann Balázs 2008-10-06 19:15:05  Előzmény:Huszta Tibor: 10913

Köszönöm szépen a felvilágosítást! El is mentem az értékes infokat. Így már minden világos, bár ezen van 3 kicsi repedés (talán mechanikai eredetű) ettől még a régi fajta csontszínű lesz.

Az ajánlatot is köszi, de megtartanám. Emellett úgy szeretném felújítani, hogy "ne veszítsen értékéből". A festést elkerülném, ha lehet, mert megváltozik a tapintása is. Bár egyik Wartburgos kolléga ajánlotta, így újította fel tizenéve a nagykerekűje kormányát.

Létezik egyéb megoldás? Esetleg valami finom polírozás előhozhatja az eredeti színét? Talán csiszolás és polírozás. Az az igazság, hogy így azért nem szeretném hagyni, mert abból a "korabeli tuningból" kifolyólag foltos lett kicsit és nem hozta le semmi.

7004 Huszta Tibor 2008-10-06 15:49:00  Előzmény:Ackermann Balázs: 10912

Valószínűleg igen.

Akkor egy kis észosztás:

A "mostanihoz" hasonló kormányt [b]1963-tól szerelték a 600-asokba[/b], ennek az anyaga egy elég kemény, [b]vaj(csont)színű [/b]műanyag. Et sose reped, sose törik, egyedül a felületén képződnek apró hajszálrepedések potom 30-40 év alatt. A tied is ilyen. Ebben a szín-szériában a zongorakapcsolók, az első hamutartó, a hátsók műanyag fülei is csontszínűek, a váltókar világos színű bakelit markolat, KM óra szürke lapos, kerek. Indexkapcsoló 3 állású, forgathatós, csontszínű.

Ez került az első 601-esekbe is, de [b]1964. április 1-től 1966. április 1-ig (modellév-váltás) már leváltották a szürkére [/b](lásd: korábbi hivatkozás.) A szürke műanyag más, mint a csonszínű, reped, de nem annyira, mint a későbbi fekete. Ebben a szín-szériában a zongorakapcsolók, az első hamutartó, a hátsók műanyag fülei is szürkék, a váltókar markolata szürke műanyag. A KM óra 1965-ig a 600-asé, utána szürke kockaóra. Indexkapcsoló először 3 állású, forgathatós, később 4 állású.

1966. április 1-től vezették be többek között a fekete kormányt is, itt már fekete volt a műszerfal, az első hamutartó és a kocka KM óra kerete is, a zongorakapcsolók szürkék, a hátsó hamutartók műanyag fülei feketék, a váltókar markolata és az indexkapcsoló előbb szürke, később fekete műanyag.

Kb. 1972-ben lett a kormány a "mostani": vékony fekete, évek múlva reped, törik.

A csontkormányt és a szürkét se festették feketére gyárilag, az valami házi megoldás vagy korabeli tuning lehetett.

De.

Ha ez neked szobadísznek kell, szerzek neked egy gyengébb minőségűt, amin szintén lehet dolgozni; ezt pedig boltoljuk el a 65-ösömbe!
Ha meg tudunk egyezni, vagy érdekel az ajánlatom, keress meg privátban vagy mailban.

Tib

7003 Ackermann Balázs 2008-10-06 15:05:46  Előzmény:Huszta Tibor: 10911

Bocsánat, alapvető tévedés lehet a fejemben.

Szóval, ez egy 1966-kb"70 közötti gyárilag feketére festett kormány volt. A fekete festék 90%-ban le volt róla kopva és a többi maradék is kézzel lejött. Ezt fekete eredetet igazolja a hozzá járó fekete bajuszkapcsolót is tartó "cső".

Amennyire tudom az első fekete műszerfalas szériák fekete kormánya még anyagában a fehér volt, csak feketére festve. Ezt igazolja pár általam látott, eredeti fekete kormány, amelyen a repedések alól elősejlett a fehér műanyag...

Szóval én egy a legelső szériának megfelelő "64-65-ös évjáratú kormányt szeretnék belőle csinálni. Egyébként pusztán szobadísznek, mert régi vágyam és nem volt annyira drága, nameg egyszer remélem lesz hozzá autó is.

Ami elbizonytalanított abban, hogy vajszínű legyen(tehát a világosabb), az az, hogy kaptam hozzá 2 szép állapotú szürke fogantyús hamutartót. Ami a könyöklők elé megy. Azok nem fakultak és világos szürkés árnyalatúak. Láthatóan más szín mint a kormány anyaga. Ez nyilvánvaló, mert a kormány hátulján szép fakulás mentes rész van és anyagában vajszínű/csontszínű.

Akkor tehát meg tudjuk határozni milyen évjárattól váltottak vajszínűről szürkére? Mert ezek szerint a hamutartó és a kormány más kocsiból valósi.

7002 Huszta Tibor 2008-10-05 21:00:55  Előzmény:Ackermann Balázs: 10898

Ember, ez csontkormány és vajszínű!
A szürke az más.
Ugye nem ezt akarod szürkére fesetni?

A szürke belsőhöz lásd: [url]http://totalcar.hu/tesztek/trabant60166/[/url]

Tib

7001 Zwick Gábor 2008-10-05 20:11:34  Előzmény:Ackermann Balázs: 10909

Igen igaz hogy volt különbség fehér és szürke között! pl az 500-as trabikban meg a 600-asban is a műszerfalban lévő hamutál az fehér volt ( 600-asban lévő kormány is fehér vagy csont színű) de a korai 601-esekben viszont már az ugyan ilyen típusú kormány ill. hamutál van csak már szürke színben.

7000 Ackermann Balázs 2008-10-05 19:54:42

Még egy kérdés kormány témában.

Úgy tűnik festeni fogok, de nem tudom a szín milyen legyen. A műanyag eredeti színe kéne legyen? Csak mert hozzá vettem 2 hamutartót is és azokon inkább szürkés a fogantyú, de nem fakultak ki.

És a legfontosabb. Valahol olvastam, hogy különbség van szürke és fehér műszerfal/kormány között. Igaz ez? Én azt hittem eddig csak fehér és kész.

Esetleg színkód, vagy ilyesmi létezik erre?
[imgw]http://www.trabime.cz/okno.php?id=380&cesta=vase_vozy/id_29[/imgw]
Ezen is látszik némi különbség, bár púpos.

6999 jocking . 2008-10-05 19:52:17  Előzmény:Madocsai Gergely: 10905

Ami valakinek szemét, az másnak kincs lehet...

6998 Ackermann Balázs 2008-10-05 19:42:00  Előzmény:Madocsai Gergely: 10905

Szerintem egyszerűen nem akart nyerészkedni a régi cuccain. Mennyivel egyszerűbb és elérhetőbb lenne így a veteránozás...

6997  hks 2008-10-05 18:52:30  Előzmény:Madocsai Gergely: 10905

ugyan ettől az embertől vettem egy 500-as órát 1000-é

6996 Madocsai Gergely 2008-10-05 18:49:34  Előzmény: hks: 10904

És ezt kinek érte + eladni(pláne ennyiért), elgurult a gyógyszere???

6995  hks 2008-10-05 17:43:26  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 10903

nem mértem meg a hajtókar cuccait a látványtól el voltam ájulva teljesen mindegy mibe való az a lényeg gyári és 3000.

6994 Kacsándi Szabolcs 2008-10-05 17:32:22  Előzmény: hks: 10900

Biztos hogy 500-as trabiba való?,mert akkor tényleg jó vétel volt,igaz akkor is ha nem azé.Viszont az eredeti 500-as tengely nagyon ritka.600-asban is perselyes volt még,viszont annak vastagabb a hajtókarja és 20-as a csapszege.Ilyen perselyes van nekem is vagy 3db,az eredeti 500-as tengelyből meg csak egy.Azt is vagy 250km-re találtam egy traktorból kiszedve.Mikor hazahoztam a motort és szétszedtem, akkor láttam hogy még eredeti.

6993  hks 2008-10-05 17:09:29  Előzmény: Spityu: 10901

én is vertem egy hátast 5 ezer volt a kikiáltási ára de legalább jó kezekbe került.

6992  Spityu 2008-10-05 17:00:42  Előzmény: hks: 10900

3000? Vadonatúj? Olyan régi? Az szép fogás!

6991  hks 2008-10-05 16:54:52

ma nem semmi dolgot láttam a szolnoki börzén az egyik haver vett egy vadonat új perselyes főtengelyt 500 trabihoz 3 ezer forintért. azthittem ezek már rég elfogytak a tűgörgősből is vagy 4 éve láttam utoljára gyárit.

6990 Kacsándi Szabolcs 2008-10-04 17:58:13

Szerintem mosd át valami alkatrészmosó folyadékkal az biztos kioldja a zsírt meg koszt,aztán gőzborotvával mosd le.Az mindent letisztít.Utána biztos tiszta lesz.Aztán csiszolás és festés a megfelelő anyagokkal.De ebben az ügyben kérd ki egy fényező tanácsát.Mindenképp 2K-s festéket és alapozót használj.

6989 Ackermann Balázs 2008-10-04 16:27:32  Előzmény:Huszta Tibor: 10897

Igen a két anyag tényleg más, de még a korai feketék is. Ebben bíztam, hogy valamelyikőtök már festett szürkét és azon rendesen megtapad a festék.

Most azon töröm a fejem, hogy esetleg beáztatom ultrás vízbe és hátha kimossa a hajszálrepedésekből a koszt. A legjobb az lenne, ha nem kéne újrafújni, az a pár repedés külön is javítható talán.

Különben így áll most, délelőtt elkészült a közepe is.
[imgw]http://web.interware.hu/ackerman/Trabant/DSC00840.JPG[/imgw]

6988 Huszta Tibor 2008-10-04 15:30:56  Előzmény:Ackermann Balázs: 10890

Az enyémet a fényezőm csinálta, bár nem keveset anyázott vele. Valami higítós cuccal pucolta ki a repedéseket, utána szórógitt, 2K-s festék, majd valami überkemény lakk. Ez csontkormány volt, ami más anyagból van, mint a szürke, úgyhogy ott lehet, hogy más az alkalmazandó technológia.

Tib

6987  Spityu 2008-10-04 10:04:36  Előzmény:Kalmár Csaba: 10892

Ígymagyaráztaki Bálint (szabadon idézve, a kérdés az volt, mivel lehetne felújítani egy pereckormányt): "pl. szinterezéssel, ismerősöm úgy csináltatta" ekkor megkérdeztem, nem olvad-e el... "nem mivel a bakelit hőre keményedik".

Nyilván előtte a repedéseket a megfelelő anyaggal (pl. amiket írtatok) eltűntetni.
[i](Módosította Spityu 2008.10.04. 12:09-kor)[/i]

6986 Kalmár Csaba 2008-10-04 09:20:03  Előzmény:Ackermann Balázs: 10894

Az otthoni megoldással az a probléma, hogy gondolom nincsen kompresszorod otthon és csak sprayba kevert festékkel tudsz dolgozni és azok bizony egy komponensü festékek amik sima nitro alapúak és ezért kezdenek ragadni idővel!.Elméletileg egy jó 2k-s festék nem ragad!Persze drágább is.
üdv!

6985 Ackermann Balázs 2008-10-04 07:20:08  Előzmény:Kalmár Csaba: 10893

Ez jó ötlet. De nekem az a bajom, hogy elég sárgás lett az évek alatt. Olyasmit nem tudtok, hogy festés nélkül felcsiszolni, polírozni, vagy hasonló? Mert ahol volt a közepe ott szép világos, talán olyan mindenütt ha lepucoljuk valahogy.

A szinterezést én sem hiszem, hogy lehetne. Meg ha lehet házilagos módszerben gondolkodom. Csak félek, ha lefújom 1 hónap múlva elkezd ragadni. Csinált már valaki ilyet?

6984 Kalmár Csaba 2008-10-04 07:14:12  Előzmény:Ackermann Balázs: 10890

Láttam múltkor egy srác autójában ,hogy nem bonyolította túl a dolgot és működött!Én be műanyagheggesztettema repedéseket festegettem stb...Ő egyszerüen üvegszálasgittel kihúzta a repedést és lakkfilccel!!! beszinezte és működik!
Néha a legegyszerűbb lehet a legjobb!