Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán topic

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklődők mindenféle ügyes-bajos kérdését... Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

7183 Lizák Péter 2008-10-26 09:50:09  Előzmény:: 11090

Nekem is úgy rémlik, mintha valamelyik régi autó motorban lett volna a cikk

7182 Lizák Péter 2008-10-26 09:49:09  Előzmény:Huszta Tibor: 11089

jah.

De az volna a király, ha ne adj isten egy baleset után magától regenerálódna a Trabi! :-D :-D

7181 (Törölt felhasználó) 2008-10-26 09:41:25

Van 20 évnyi autó-motor ujságom 60-70 es évekből csak pontosan nem tudom mettől van meg de ha végiglapozgatnám őket biztos találnék pár fajin cikket.

7180 Huszta Tibor 2008-10-26 09:12:52  Előzmény:Lizák Péter: 11086

Miért, szerinted az öreg miért adta el?????
Még csoda, hogy eddig nem ment vissza hozzá!


Tib
[i](Módosította Tiberius 2008.10.26. 10:13-kor)[/i]

7179 Madocsai Gergely 2008-10-26 08:10:27  Előzmény:Huszta Tibor: 11085

Te poéngyilkos!

Na majd a 0km-es nappaliban tárolt, AWZ emblémás P50-esemhez - melyet mellesleg majd ajándékba adnak - passzolni fog!

7178 Lizák Péter 2008-10-26 07:01:32  Előzmény:Ackermann Balázs: 11082

A Púpos wartburgoknál is volt többféle verizó a hátsó lámpára is.
Annál is volt hogy vándoroltak a fények ide-oda... :-9

Olvass csak bele (bár ebben nem tesznek említést róla:
http://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=nyomtat&cikk=story-4128830ddd1bc

De ha megtalálom azújságot, amiben ez bennevan bescanelem :-)

7177 Lizák Péter 2008-10-26 06:40:57  Előzmény:Madocsai Gergely: 11084

Csak aztán nehogy elkezdje irtani a rosszakaróidat, meg kergetni a barátnődet, mint Stephen King könyvében! :-D

7176 Huszta Tibor 2008-10-25 22:05:23  Előzmény:Madocsai Gergely: 11084

Azért ez a szellem kicsit korábbi, olyan P50-es korú.
Ehhet a kocsihoz inkább ezt: [url]http://www.youtube.com/watch?v=uIvNwViemT4[/url]

A látleletet nagyon szívesen, máskor is, csak szólj!


Tib

7175 Madocsai Gergely 2008-10-25 20:25:51

Nno: Tiberius kolléga +szakértette Trabikát, uh ismét okosodtam rengeteg dologgal, ezúton is szetenék köszönetet mondani érte, plusz a címekért!

Ma kicsit lenyaltam szegényről a koszt:
[url=http://images.netbag.hu/20081025/22162250242.jpg]Christine[/url]
[url=http://images.netbag.hu/20081025/22181660604.jpg]kép[/url]
[url=http://images.netbag.hu/20081025/22155096838.jpg]kép_2[/url]
[url=http://images.netbag.hu/20081025/22174359510.jpg]kép_3[/url](de befért!)

Szépen lassan, ahogy újjáéled, ismét megáll az idő, érezni, miközben átjárja a [url=http://www.youtube.com/watch?v=odcJ-vS22rI]korabeli szellem[/url].
[i](Módosította madogery 2008.10.25. 22:45-kor)[/i]

7174 Zwick Gábor 2008-10-25 19:17:58  Előzmény:Ackermann Balázs: 11082

Igen-igen ezekszerint én tudtam jól!

Csak az a kérdés hogy mikor tértek át a szokásos bekötési módra, talán akkor amikor már nem teli naracs búrával jöttek?

7173 Ackermann Balázs 2008-10-25 17:36:33  Előzmény:Marics Nimród: 11079

Volt ilyen mindenféle formában. Persze az oroszlánmancs alakú a legismertebb.

Tudom, hogy elvileg lezártuk az index témát, de találtam valami érdekeset egyik Trabantos könyvemben. (Trabant - Fahren, Tanken, Fahren)
[imgw]http://web.interware.hu/ackerman/Trabant/Trabant%20601%201966%20ab.jpg[/imgw]

Elvileg egy ilyen 1966 körüli autóban nincs vészvillogó, hacsak be nem gányolták, de ha nem, akkor a szerelő bácsi biztosan a fékpedált tapossa. És akkor hol kéne legyen az index? Alul...

7172 Grõb Gyula 2008-10-25 14:22:16

Majdnem olyan,mint a csepel kipufogóvége...

7171  hks 2008-10-25 12:28:17  Előzmény:Marics Nimród: 11079

én se mi ez a sz.r?

7170 Marics Nimród 2008-10-25 12:05:28

na ilyet se láttam még trabin: [url]http://www.vatera.hu/retro_kipufogoveg_trabant_wartburg_100454574.html[/url]

7169  hks 2008-10-25 11:57:35  Előzmény:Huszta Tibor: 11069

ha jobban megnézed van ott még egy másik szoba kocsi is a kép sarkában látszik

7168 Lizák Péter 2008-10-25 11:10:58  Előzmény:Madocsai Gergely: 11075

vagy az enyém, ha leviszem egy jó mély bunkerbe... :-D

7167  Levente 2008-10-25 10:15:50  Előzmény:Huszta Tibor: 11069

No de ennyiért OT-s rendszámmal egy F9 szerintem nem rossz vétel. Azt a pár alkatrészt meg nem olyan nagy dolog lecserélni. Vagy mégis?

7166 Madocsai Gergely 2008-10-25 08:09:00  Előzmény:Lizák Péter: 11073

Most száradt meg a takarója, halál komolyan!

Majd egyszer eljön az Ő ideje is, sőt, lehet, h Ő lesz a legutólsó fennmaradt példány, amit nem ér el a skynet!

7165 Madocsai Gergely 2008-10-25 08:04:42  Előzmény:Ackermann Balázs: 11071

Ott a pont, köszi!!! Biztos öregszem..., fel sem tűnt elsőre, igaz nem is néztem meg alaposan
Hát igen, a támla fékezéskor bólintgat kissé, de sztem kényelmes az ülés. Az általam eddig próbált kiült, törött gerincroppantókhoz képest fejedelmi.

7164 Lizák Péter 2008-10-25 08:02:24  Előzmény:Madocsai Gergely: 11070

Én is ott tartanám mindkét Trabimat. A 4Tmet is, meg a 2Tmet is. Bár belőle valszeg már csak szobaautó lesz. Révén, hogy semmilye sincs szegénykémnek. :-(
Se rendszám, se forgalmi. Még "halotti bizonyítványa" is van :-(
Ergo szellem trabi. És engem kísér(t)! :-D

De talán egyszer eljön a reinkarnáció ideje is!

7163 Lizák Péter 2008-10-25 07:58:59  Előzmény:Madocsai Gergely: 11068

Takard is be, nehogy megfázzon!

7162 Ackermann Balázs 2008-10-25 07:28:31  Előzmény:Madocsai Gergely: 11065

Hú ez egyre szebb!!! Igaz lehet, hogy sokkal jobb volt a korrózióvédelem az első évtizedben. Nem akarlak megijeszteni, de ott a fotel alján nincs eltörve az a fém keret amin a rugók ülnek? A kép felső részén látszik. De tényleg tök jó, és biztos kényelmes is, bár sajnos nem ültem még ilyenben. Állítólag apukám első Trabijában (1968 körüli gép volt) DeLuxe ülések voltak és szerinte nagyon kényelmetlen volt, az a fajta ami egyben dőlt előre. Az akkori sógornője egyszer hátul ült és egy komolyabb fékezésnél üléssel együtt harapott bele az íves műszerfalba...

7161 Madocsai Gergely 2008-10-25 07:18:59  Előzmény:Huszta Tibor: 11069

Reggelt!

Ha majd egyszer megtehetem, énis szobában fogom tartani a kocsi(jai)mat!

7160 Huszta Tibor 2008-10-25 07:03:43  Előzmény: Levente: 11063

Érdekes madár ez az F9-es, de a tulaja is az lehet, hogy a szobában tartja

Összességében nem csúnya, de ami szúrja a szememet:
- Zastava 650-es hátsó lámpák
- Bogár felnik + dístrárcsák, + legalább feltehetett volna rá 4 egyforma felnit
- kormányvédő, tükö, váltókar, kormány színe

Az ördög pedig a részletekben lakozik.


Tib

7159 Madocsai Gergely 2008-10-25 05:38:58  Előzmény: hks: 11067

Köszönöm, igyexem! Már garázsban áll, ha hideg lesz majd fűtök is neki.

7158  hks 2008-10-25 05:17:56  Előzmény: hks: 11066

amúgy gratulálok a kicsikéhez tényleg nagyon jó alap egy ot-hez csak nagyon kell vigyázni hogy ez a állapot fennmaradjon.

7157  hks 2008-10-25 05:16:29  Előzmény:Madocsai Gergely: 11065

nyugodtan kimoshatod a szőnyeget, nekem teljes mosás volt sikálással és a haver mindig megdicséri az autót milyen finom illata van. régen erősen trabantozott igazi fan volt aki soha nem felejti el az életérzést.

7156 Madocsai Gergely 2008-10-25 05:08:08

Tegnap kiszipuztam Trabika belsejét:

Tehát a [url=http://images.netbag.hu/20081025/06415490157.jpg]padlólemez[/url] is is tökéletes szerencsére. A hátsó lábtérmélyedéseknél a kis lyukakban mit találtam: egy-egy kis [url=http://images.netbag.hu/20081025/06410618829.jpg]műanyag pöcköt[/url], ilyet nem is láttam még. Belülről az összes eredeti szürke textil lyuktakaró +wan, egyet - fájó szíwwel, de látnom kell alapon - felhajtottam: lámpáwal benéz, és le kellett ülnöm néhány percre, a belseje tiszta, galwanizált [url=http://images.netbag.hu/20081025/06432791655.jpg]szürke[/url], rozsdának nyoma sincs(dehogy ezt hogyan???)!!!!
Már értem miért ilyen kényelmesek ezek a [url=http://images.netbag.hu/20081025/06423990756.jpg]régi fotelek[/url]...
Kipucoltam a [url=http://images.netbag.hu/20081025/06441416090.jpg]szőnyegeket[/url], de nem mostam ki őket, ugyanis ebből jön az eredeti, hamisítatlan Trabant szag(azóta már a garázsé is ilyen)!!!
Összeállítwa a rendszert [url=http://images.netbag.hu/20081025/06450118917.jpg]első[/url], és [url=http://images.netbag.hu/20081025/06401845939.jpg]hátsó[/url] ülésekkel.

7155 Madocsai Gergely 2008-10-25 04:25:20  Előzmény:Huszta Tibor: 11061

OK!

Majd de. csörgök!

7154  Levente 2008-10-24 23:14:52

No itt is régen jártam már...
Tessék megmondani,[url=http://www.hasznaltauto.hu/2459862_wartburg_dkw_1954]eztet[/url] látta már valaki itten kéremszépen?

7153 Huszta Tibor 2008-10-24 22:17:46  Előzmény:Lizák Péter: 11056

1. lehetőség: valaki átkötötte, mert jobban tetszett neki.
2. lehetőség: valaki átkötötte, mert egy 21W-is izzó nagyobbat villan, mint egy 15W-os, és ez itt egy izzólámpa-reklámfilm.
3. lehetőség: a rejtély rejtély marad.

Én nem tudok róla, hogy lett volna valaha is más bekötés, mint az általános.

Tib

7152 Huszta Tibor 2008-10-24 22:13:12  Előzmény:Madocsai Gergely: 11053

Madogery, nem tudom a számod, ezért hívj fel, vagy SMS ha jó a holnap!


Ti

7151 Ackermann Balázs 2008-10-24 20:05:45  Előzmény:Zwick Gábor: 11059

Na ezt nem tudtam, hogy festegetős volt a dolog. Akkor az marad, hogy az elsőket még ilyen módon kötötték be. Az original-trabant.de-n nem találtam rá utalást, bár lehet csak zsenge a német tudásom.

7150 Zwick Gábor 2008-10-24 19:59:39  Előzmény:Ackermann Balázs: 11058

"prof Tiberius" is csak meg erősíteni tudná olyan 98%-ra mondom.

[b]hoberth[/b]: az hogy az egész búra narancs volt akkoriban a 601-en az tény de a búrán belül meg egy csinos kis piros üvegcső volt ráhúzva a szofita izzóra 2db gumidugóval a végén hogy ne párásodjon meg ne csörögjön a szofitán.

[b]ABalu[/b]: ide meg csak annyi hogy a magyaroknál volt ez szokás azaz az akkori közlekedésfelügyelet határozta meg hogy szépen be kell festeni a búrát pirosra. de az 100% hogy P50/P60 alul index, közép helyzetjelző, felül meg fék.

A vaterás hirdetésre meg annyit hogy ki hogy festette és kötötte a lámpát

7149 Ackermann Balázs 2008-10-24 18:36:22  Előzmény:Zwick Gábor: 11055

Lassan hívom Scully-t is az X-akta megoldására. Ha jobban megnézitek még csak nem is ugyanaz a két autó indexel jobbra-balra a filmen. Ami jobbra fordul az SB 51-48, ami balra az IS 56-14 rendszámú és króm lökhárítós.

De ma belebotlottam egyik topictársunk hirdetésébe a vaterán, akkor most alul vagy fölül volt az index a p50/p60-ason? Vagy lenne különbség a kettő között(p50, p60)? Esetleg menjek szemészhez, mert ugyanolyan?
[imgw]http://www.vatera.hu/trabant_p50_hatsolampaburak_100417459.html[/imgw]

7148 Hõberth Gábor 2008-10-24 11:06:34

Ja ja!
Ez nekem is nagyon furcsa volt!
Azt tudom, hogy régen például a motoroknál is a féklámpa az narancssárga volt, mint most az index. Viszont a Trabanton akkor még az egész búra narancs volt, szóval teljesen nem értem?
Azt nem gondolom, hogy valaki poénból kötötte így át, pláne abban az időben. Mert ma már ugye minden elképzelhető.

Az a nyitható vászontető nagyon tetszik. Én is elfogadnék egy ilyet az enyémre. Persze ha lenne egy eredeti veterán gépem, azt azért nem variálnám át.

7147 Lizák Péter 2008-10-24 10:36:34  Előzmény:Zwick Gábor: 11055

Erről kérjük ki inkább Prof. Tiberius bölcs Mesterünk véleményét. Ő biztos tudja mi a mátrix. :-)
Szóval Tiberius, hogy is van ez az alul ndeix, meg felül féklámpa elrendezés?! Akkor ezt kikérjük magunknak! :-D

7146 Zwick Gábor 2008-10-24 08:58:13  Előzmény:Lizák Péter: 11052

Az lehet a megoldás hogy talán a legelső darabokat még úgy kötötték mint a P50-P60-as trabikat azaz alul index középen helyzetjelző felül féklámpa.

7145 Ackermann Balázs 2008-10-24 07:47:41  Előzmény:Huszta Tibor: 11051

Ahha, azt hittem én látom rosszul, de akkor tényleg egybe van az a lökhárító. Talán kicserélhették egy koccanás után...

Nem "65-től kellett volna lennie rajtuk? A gumi Pneumant és családi örökség volt nálunk, biztos eredeti, legalábbis nem úgy néz ki mintha gányolták volna és én láttam ilyet kinn Zwickauban. De ezen a kivágott tetejű szerencsétlenen is ilyen van: [url]http://nl.youtube.com/watch?v=_df2RsDYXLQ[/url]

Érdekes amit Pedroh észrevett, szerintem bekötötte valaki "freestyle". A féklámpa is felülre került. Vagy talán jöttek volna ki így a gyárból??? Végülis a búra narancs.

7144 Madocsai Gergely 2008-10-24 06:54:52  Előzmény:Huszta Tibor: 11050

Köszönöm az infokat!

Biziti még mindig nincs rajta(remélem hétfőn +lesz a KGFB), uh nemigen mászkál(hat)ok el wele, csak max a közelbe, deha ez nem akadály...

Lepattintottam egy kutyaetetőt a kerékről, ilyen alatta:
[url=http://images.netbag.hu/20081024/08535278619.jpg]kép_1[/url],
[url=http://images.netbag.hu/20081024/08530710255.jpg]kép_2[/url]
( mondjuk az a szerelő(?), aki hidegwágówal esett neki az tengelyanyának, +érdemelne egy alapos zacsipacsit ).
[i](Módosította madogery 2008.10.24. 08:56-kor)[/i]

7143 Lizák Péter 2008-10-24 06:46:25  Előzmény:Huszta Tibor: 11045

Laza kis video Tiberius! De nézzétek meg jobban azt a fehér trabit, amit az elején mutatnak. Hátulról mutatja a kamera, és jobbra indexel. Sőt aztán mut6anak egy másik trabi balra indexelvem aminek szintén lenn van az index. Ami ok, de miért a lámpa aljából villog az indexe? :-)
Erre ki tud mondani valamit?

PEDROH

7142 Huszta Tibor 2008-10-23 23:53:50  Előzmény:Ackermann Balázs: 11049

Igen, a kocsi 65-ösnek néz ki, de akkor miért van rajta egybelökhárító???

A gumi nem jó a Szürkére, azon ugyanis még gyárilag nem volt. De ha lett is volna, akkor is a vékonyabb, 2 csavaros lett volna. A 3 csavaros szélesebb, ilyen 4 csavarossal meg még nem is találkoztam.

Tib

7141 Huszta Tibor 2008-10-23 23:48:55  Előzmény:Madocsai Gergely: 11048

Búrák: Ekkor volt a váltás, szerintem az egybenarancssárga jobban mutat.
Index: foglalat, gumi, búra, perem mind eltérő.
Gumi: a Pneumant a német, de a Stomil szebb, mert magasabb a fala, mint a Pneumanté és jobb a vízelvezetése is. Egy időben ezzel is jöttek gyárilag.

Szombaton egy nagyvizit?

Tib

7140 Ackermann Balázs 2008-10-23 21:18:50  Előzmény:Huszta Tibor: 11041

Hmm, ilyen nincs a Kis Szürkén ugye? Pedig illene egy "66-osra.
[imgw]http://web.interware.hu/ackerman/Trabant/DSC00403.JPG[/imgw]

Ez a kis reklám nekem is nagyon tetszett, de a Bebosher is felülmúlhatatlan. Csurgassuk a nyálunkat: [url]http://www.youtube.com/watch?v=yGMtmqtWDkg&feature=related[/url] Ellennék a nyiratkozással egy ilyen 64/65-ös 601-esben.

7139 Madocsai Gergely 2008-10-23 21:18:48  Előzmény:Huszta Tibor: 11047

Apropó, burák!

Tudnál segíteni, h "69-ben a hátsó bura már rendes, ill. naracssárga?
Másik kérdésem: a gömbölyű első index háza/foglalata az teljesen más, mint a későbbieké?

Ill még1 dolog: Eredetileg milyen gumi figyelhetett a szekéren? Csak azért kérdem, mert láttam, h a szürke Stomil-on gurul, és nekem is ilyen wan rajta.

Köszi!

7138 Huszta Tibor 2008-10-23 20:35:05  Előzmény:Zwick Gábor: 11046

Igen.
Az embernek csak úgy csurog a nyála a gépek meg a sok gyári indexbúra láttán

Tib

7137 Zwick Gábor 2008-10-23 20:27:21  Előzmény:Huszta Tibor: 11045

Ezt láttam már, jó kis viedó.

7136 Huszta Tibor 2008-10-23 20:09:40

Ezt lessétek meg!

[url]http://www.youtube.com/watch?v=xOUA6aDprko&NR=1[/url]

Tib
[i](Módosította Tiberius 2008.10.23. 22:11-kor)[/i]

7135 Huszta Tibor 2008-10-23 20:08:56  Előzmény:Marics Nimród: 11043

A jobbosat aranyárban mérik, nekem is csak balos van.

Tib

7134 Marics Nimród 2008-10-23 19:58:28  Előzmény:Huszta Tibor: 11041

Akkor úgynézem nemlesz biznisz
Amúgy az a pár az jobbos és balos vagy 2db? Mert jobboba nemigen látni hazai trabikon csepptükröt 1-2 kivétellel persze! Ezek annyira ritkák lennének hazánkban?


Példa a kivételre
[img]http://www.freeweb.hu/knappcsi/trabi/Sajat/20081014/081014_24.jpg[/img]
[i](Módosította Nimrod001 2008.10.23. 22:02-kor)[/i]