Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán topic

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklődők mindenféle ügyes-bajos kérdését... Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

33 Szabó Szilárd 2004-10-09 19:02:58

A veterán vizsga csak egyszer van, és utána az jár örökre az engedély a kocsira vagy idönként felülvizsgálják , hogy áll-e még az eredeti állapot?
Gondolom elöször el kell vinni egy sima müszakira és utána kell bejelenteni a veterán vizsgára?!

Szicsu

32 Huszta Tibor 2004-10-09 18:41:28

Mint már írtam a mailban, nem kell katalizátor; a veterán gépeket nem lehet átépíteni - a kat. pedig átépítés, és elvesztené eredeti jellegét.

de nem akarlak zargatni naponta a kérdéseimmel
-> Ezért van a topic, hogy egymást okosítsuk!

kellene nekem valami újság vagy prosi hogy milyen volt pontosan a 75-ös évjárat!
-> DjSomi lapján nézd meg a oldalon. De ha megmondod, hogy mi a konkrét gond, talán tudunk segíteni.

Amúgy a vizsga szigorú volt?Mit néztek meg a kocsin?
->legyen eredeti, szalonállapotú.

Ha betölti a kocsi a harmincat akkor mehet csak a vizsgára?
->Igen. Első forgalomba helyezéstől számolják.

Ha sikerül a vizsga akkor OT-s rendszámot kap a gép?
-> Nem automatikusan, de kérhetsz rá. Nagyon nagy macera és csak a központi okmányirodában intézik; a mai eszemmel már nem tenném rá.
Ára 9.000 Ft + új forgalmi és törzskönyv (8.000 Ft).

31 Szabó Szilárd 2004-10-09 13:56:46

A katalizátor dolog még mindig nem tiszta számomra kell-e vagy nem a veterán vizsga után?
A veterán autók szövetségét hívtam telefonon de ott nem veszi fel senki!

Szicsu

30 Szabó Szilárd 2004-10-09 13:46:28

Na oké , hogy ezt te tudod de nem akarlak zargatni naponta a kérdéseimmel , ezért kellene nekem valami újság vagy prosi hogy milyen volt pontosan a 75-ös évjárat!
Amúgy a vizsga szigorú volt ?Mit néztek meg a kocsin?
Ha betölti a kocsi a harmincat akkor mehet csak a vizsgára?
Ha sikerül a vizsga akkor OT-s rendszámot kap a gép?

Üdv!

Szicsu
(Módosította Szicsu 2004.10.09. 16:05-kor)

29 Huszta Tibor 2004-10-09 12:41:18

A vizsga ára tavaly 12.500 Ft volt.
A 75-ös évjáraton már a teljesen sárga, keret nélküli indexek voltak.

Tib

28 Szabó Szilárd 2004-10-08 21:45:53

Honnan tudok leírást és képeket szerezni a 75-ös évjáratról?
Példáúl hogy milyen volt akkor az index búra fém keretes vagy már az újabb teljesen sárga műanyag?

Szicsu

27 Szabó Szilárd 2004-10-08 21:42:30

A veterán vizsga nagyon gáz?
Nagyon szigorúan vizsgálják a kocsit?
Mi az ára a vizsgának?


Szicsu
(Módosította Szicsu 2004.10.09. 16:06-kor)

26 Huszta Tibor 2004-10-08 21:32:33

Cikket olvastad? Erre számíts
Nem butaság belevágni; szép 75-ös még nincs errefelé...


Tib

25 Szabó Szilárd 2004-10-08 21:06:41

Csak azért érdekel mert találtam egy még menthető példányt egy1975-és Trabit!
Nagyon gondolkozom , hogy nekiáljak-e!

Szicsu

24 Huszta Tibor 2004-10-08 20:57:11

Szicsu: Nézd meg az "én autóm" rovatot, ott biztos megtalálod!

Tib

23 Szabó Szilárd 2004-10-08 20:50:40

Tiberius!

Van valahol egy leírásod a Te Trabantod felújításának történetéröl,vagy elmeséled most itt a topicban?


Szicsu


Szicsu

22 Huszta Tibor 2004-10-08 19:19:23

Gyorsan hozzászólok, még mielőtt teljesen elwartburgosodik a topic

Ez egy "72-es 353-as egyenlőre veterán vizsga nélkül.

Petyo: az autód tényleg gyönyörű, azt hiszem, a tavaszi talin volt, hogy alig lehetett belőle kirángatni...

A veterán vizsgának csak ez az akadálya.

Mi is a konkrét probléma??


Tib

21 Rapp Antal 2004-10-08 06:08:23

Petyo Wareszhoz egy apróság: gyönyörű hangja van! Valami álom hallgatni!

Soma

20  Péter 2004-10-08 04:23:59

Ez egy "72-es 353-as egyenlőre veterán vizsga nélkül.
Ha jól emlékszem kb. 70e km van benne. Nagyapámé volt, "97 óta nevemen van, ezért egyenlőre engem nem érint a katalizátor mizéria. Szürke forgalmi, eredeti fény néhány hibával. A veterán vizsgát alapvetően csak ez akadályozza.

Petyó

19 (Törölt felhasználó) 2004-10-07 19:25:02

%idez%petyo írta:
(
Matiz írta:
"egy veterán-előminősítő vizsga csináltatásával (25 éves kor, és megfelelő műszaki-esztétikai állapot esetén csináltatható ilyesmi)"

Na ez a másik, ilyenről még a MAVAMSZ sem hallott. Kedden beszéltem Borsche úrral, direkt emiatt, több helyről hallottam az "előminősítő vizsga" kifejezést, de ők nem tudnak róla, ilyen nics.

A veterános indexes topicba beírtam a hallottakat: 25 év felett egyetlen kedvezmény jár: a biztosításra.

Annyit mondott még, hogy valszeg a nekem hátralévő 5 évben lesz olyan időszak, hogy nem tudom majd használni a járművet "hivatalosan", de amint meglesz a veterán vizsga, mentesülök mindezektől. Ebben egyetértettünk, sajna nincs más megoldás, mint a kivárás.


"79 De Luxe)
Üdvözlet.

Veterán előminősítés a külföldről behozott autókra van azért, hogy ne kelljen olyan műszaki feltételeknek megfelelnie mint egy "modern" gépnek. Ezáltal behozható kategóriába kerül majd felújítás után sikeres újabb veteránvizsga esetén szabad a pálya. Szerintem ezzel keveritek.

Petyó/idez%Stimmel a dolog. Szintén, az indexen olvastam ma, hogy egy ottani topictárs külföldről behozott autója ilyenen esett át.

Tehát behozta -> előminősíti -> restaurálja -> minősítik majd vizsgáztatják -> közlekedik vele nagyjából a sorrend. Nekünk így az előminősítés nem jelent semmit. A topictárs által megszerzett előminősítés külön kiemeli, hogy csak a majdani forgalomba helyezés végett állították ki, nem jelent semmilyen más előnyt, nem jelenti azt, hogy veterán hivatalosan.

Más: jól látom, hogy egy gyönyörű kombid van? KÉpek még, esetleg adatok róla? Az én képtáram: http://matiz.terep.hu ott katt az "autók motorok"-ra, ott a Wartburgra

"79 De Luxe

18  Péter 2004-10-07 10:25:55

%idez%Matiz írta:
"egy veterán-előminősítő vizsga csináltatásával (25 éves kor, és megfelelő műszaki-esztétikai állapot esetén csináltatható ilyesmi)"

Na ez a másik, ilyenről még a MAVAMSZ sem hallott. Kedden beszéltem Borsche úrral, direkt emiatt, több helyről hallottam az "előminősítő vizsga" kifejezést, de ők nem tudnak róla, ilyen nics.

A veterános indexes topicba beírtam a hallottakat: 25 év felett egyetlen kedvezmény jár: a biztosításra.

Annyit mondott még, hogy valszeg a nekem hátralévő 5 évben lesz olyan időszak, hogy nem tudom majd használni a járművet "hivatalosan", de amint meglesz a veterán vizsga, mentesülök mindezektől. Ebben egyetértettünk, sajna nincs más megoldás, mint a kivárás.


"79 De Luxe/idez%Üdvözlet.

Veterán előminősítés a külföldről behozott autókra van azért, hogy ne kelljen olyan műszaki feltételeknek megfelelnie mint egy "modern" gépnek. Ezáltal behozható kategóriába kerül majd felújítás után sikeres újabb veteránvizsga esetén szabad a pálya. Szerintem ezzel keveritek.

Petyó

17 (Törölt felhasználó) 2004-10-07 09:22:32

"egy veterán-előminősítő vizsga csináltatásával (25 éves kor, és megfelelő műszaki-esztétikai állapot esetén csináltatható ilyesmi)"

Na ez a másik, ilyenről még a MAVAMSZ sem hallott. Kedden beszéltem Borsche úrral, direkt emiatt, több helyről hallottam az "előminősítő vizsga" kifejezést, de ők nem tudnak róla, ilyen nics.

A veterános indexes topicba beírtam a hallottakat: 25 év felett egyetlen kedvezmény jár: a biztosításra.

Annyit mondott még, hogy valszeg a nekem hátralévő 5 évben lesz olyan időszak, hogy nem tudom majd használni a járművet "hivatalosan", de amint meglesz a veterán vizsga, mentesülök mindezektől. Ebben egyetértettünk, sajna nincs más megoldás, mint a kivárás.


"79 De Luxe

16 Deák Attila 2004-10-05 13:06:53

%idez%Matiz írta:
Ha már az indexes topicon feljött!
Van-e olyan öreg Wartburg tulajdonos, mint én: öreg, de még nem veterán minősített autója van, és fenyegeti a jövő évi katalizátor beszerelés?

Ahogy a topicban is írtam, én a gyári állapotokat nem fogom semmi pénzért megbolygatni, inkább a vizsgaállomáson tejelek valamennyit...minden megoldható, mint tudjuk

Arra is gondoltam, hogy valamilyen kérvénnyel kellene fordulni a helyi közlekedési felügyelethez, esetleg csatolni az autó állapotáról (eredetiségéről) egy szakember véleményét, bízva a méltányosságukban felmentést kérni.

Hoztak már értelmetlen szabályokat nagyon sokszor. Nemrégiben volt a teherautók tachográf-kötelezettsége napirenden. Pick-up tulajdonosként az autó és a vontatható utánfutó tömege már jócskán belelógott a tachográf köteles kategóriába, így egyedi kérelemmel kellett fordulni a KPM-hez, hogy én nem teherszállítás céljára használom az autót (szabadidő célra pl), és adtak egy papírt, hogy nem kell tachográf. Elég nevetséges, ha belegondoltok hány pick-up rohangál, amin vonóhorog van, köteles lett volna tacho-t venni. Valszeg a KPM is belegondolt, így kb egy év után megváltoztatták a szabályozást, nem kell tachográf ezekre a járművekre.

Száz szónak egy a vége. A fentiek alapján ezt a két lehetőséget látom: zsebbe csúsztatok hogy ne kelljen szétcseszni az autót, vagy a KPM jóindulatában bízok. Igaz, agyarországon vagyunk, az első fog menni Várom a többiek véleményét.


"79 De Luxe/idez%Üdv!

Nekem vélhetően tavasszal lesz kész a "76-os deLuxe-om (lakatolás-fényezésre vár, maga a vizsgafelkészítés már megtörtént), de mivel nem az eredeti 1976-os motorja van benne (helyette egy "86-os, 22-... motorszámú blokk), viszont megvan és vissza is szeretném bele szerelni (ha már nem eredeti, de típustiszta 1979-es pótalkatrész-alváz, és nem eredeti, de évjárathelyes karosszéria van a kocsiban, akkor legalább a motorja legyen már azonos azzal a bizonyos 1976 januárjában legyártott autóéval ...), így eredetvizsgálatot kell csináltatnom. Akkor már a törzskönyvet is meg kell csináltatnom, a szürke forgalmit meg kicseréltetni (mert bár van még benne hely, de eléggé rozzant, minden kíméletem ellenére), és ha mindezt MUSZÁJ megcsinálni, akkor már át is íratom a nevemre (mert az édesapám nevén van 1980 márciusa óta a gépezet). Na, innentől leszek én is katalizátor-kötelezett... Nem tudom, hogy a 2007-ben esedékes veterán-vizsga alól kibújhatok -e egy veterán-előminősítő vizsga csináltatásával (25 éves kor, és megfelelő műszaki-esztétikai állapot esetén csináltatható ilyesmi), vagy esetleg figyelembe veszik -e, hogy egy lakcímen vagyunk nyilvántartva, és családon belül cserél gazdát a Wartburg... majd jövőre kiderül...

twk004

15 (Törölt felhasználó) 2004-10-05 07:40:38

Ha már az indexes topicon feljött!
Van-e olyan öreg Wartburg tulajdonos, mint én: öreg, de még nem veterán minősített autója van, és fenyegeti a jövő évi katalizátor beszerelés?

Ahogy a topicban is írtam, én a gyári állapotokat nem fogom semmi pénzért megbolygatni, inkább a vizsgaállomáson tejelek valamennyit...minden megoldható, mint tudjuk

Arra is gondoltam, hogy valamilyen kérvénnyel kellene fordulni a helyi közlekedési felügyelethez, esetleg csatolni az autó állapotáról (eredetiségéről) egy szakember véleményét, bízva a méltányosságukban felmentést kérni.

Hoztak már értelmetlen szabályokat nagyon sokszor. Nemrégiben volt a teherautók tachográf-kötelezettsége napirenden. Pick-up tulajdonosként az autó és a vontatható utánfutó tömege már jócskán belelógott a tachográf köteles kategóriába, így egyedi kérelemmel kellett fordulni a KPM-hez, hogy én nem teherszállítás céljára használom az autót (szabadidő célra pl), és adtak egy papírt, hogy nem kell tachográf. Elég nevetséges, ha belegondoltok hány pick-up rohangál, amin vonóhorog van, köteles lett volna tacho-t venni. Valszeg a KPM is belegondolt, így kb egy év után megváltoztatták a szabályozást, nem kell tachográf ezekre a járművekre.

Száz szónak egy a vége. A fentiek alapján ezt a két lehetőséget látom: zsebbe csúsztatok hogy ne kelljen szétcseszni az autót, vagy a KPM jóindulatában bízok. Igaz, agyarországon vagyunk, az első fog menni Várom a többiek véleményét.


"79 De Luxe

14 Prokop Gábor 2004-10-04 09:43:50

Matiz:

Az Én Autóm rovat jöhet, képek feltöltéséhez lásd a GY.I.K. rovatot !

A hozzáértést pedig abból feltételezem, hogy emlékeim szerint a WB-fórumon olvastam tőled pár olyan hozzászólást, amiből nekem olybá tűnt...


- prokee -

13 (Törölt felhasználó) 2004-10-04 09:37:24

%idez%prokee írta:
Hello Matiz !

Természetesen szívesen látjuk az öreg WB-okat is, legfeljebb Tiberiust kikötjük valahová, mint a túl agresszív házőrzőket )))

Viszont, mint rutinos WB-ost, téged is szívesen látnálak a szerzők között !

- prokee -/idez%Rutinosnak egyáltalán nem vagyok nevezhető, a szimpla Wartburg júzer státuszban vagyok egyelőre
"Az én autóm" rovatba terveztem, hogy írok pár sort a sárgáról és a pirosról, erre számíthatsz!

A hozzáértésről csak annyit, hogy egyelőre régi AM cikkeket mazsolázom hibaelhárítás és hibakeresés végett )

"79 De Luxe

12 Prokop Gábor 2004-10-04 09:31:26

Hello Matiz !

Természetesen szívesen látjuk az öreg WB-okat is, legfeljebb Tiberiust kikötjük valahová, mint a túl agresszív házőrzőket )))

Viszont, mint rutinos WB-ost, téged is szívesen látnálak a szerzők között !

- prokee -

11 (Törölt felhasználó) 2004-10-04 09:19:55

%idez%Tiberius írta:
Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várom a kedves érdeklődők mindenféle ügyes-bajos kérdését... Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240 és öreg 601-es tulajok ide!


Tib



(Módosította Tiberius 2004.09.28. 09:37-kor)/idez%Hééé, és öreg 353 tulajok már nem is jöhetnek? D

(Lásd még: hát Bástya elvtársat meg sem akarják ölni?)

"79 De Luxe

10 Prokop Gábor 2004-10-01 17:08:46

Tib:

Minden autógyártónál az évjáratváltás szeptembertől érvényes, tehát pl. az 1984 októberében gyártott autó 1985-ös évjárat. Ez tudtommal Zwickauban is így volt.

- prokee -
http://prokee.trabant.hu
http://alsoors.at.hu
06-90-601-601

9 Huszta Tibor 2004-10-01 14:51:07

Pontos gyártást sztem senki sem tudja; de van valahol egy táblázatom évekre lebontva az alvázszámokkal. De mintha láttam volna már valamelyik honlapon is. Szóval, onnan ki lehet számolni hozzávetőlegesen; de pontosan...?

Olyan is létezik, hogy az év végi autókra már következő évi táblát ragasztottak. Haver 67-es 601-esét január 6-i dátummal helyezték forgalomba, és 67-es benne a tábla; lehetetlen, hogy egy autót 5 nap alatt legyártsanak, elszállítsanak 700 km-re + át is adják...


Tib

8 Huszta Tibor 2004-10-01 14:46:30

Biztos, hogy van átfedés a típusváltások között, meg aztán a gyárban is éppen azt tettek bele, ami kéznél volt...

De az is lehet, hogy egy kasztni sokáig állt a tárolóban, mielőtt elkezdték volna összerakni. Találkoztam már olyannal, hogy egy korai alvázhoz kicsit későbbi cuccok tartoztak (belső tér, miegymás.)

Tib

7 Bernáth Zoltán 2004-10-01 12:58:04

%idez%gkalmar írta:
Sirtrabi!
73-as évjáratú. De melyik hónapból?

gkalmar/idez%1973 április 1-je utáni,erre utal a nagycsöves fűtés.Egyébként az autó első nyilvántartásba vételi időpontja 1973.06.26.Apropó!Honnan lehet megállapítani az autó pontos gyártási időpontját?

sirtrabi

6 Kalmár Gábor 2004-10-01 12:42:39

Sirtrabi!
73-as évjáratú. De melyik hónapból?

gkalmar

5 Bernáth Zoltán 2004-09-30 19:07:58

Amikor valamelyik nap nézzegettem az autót feltűnt valami.Amint azt már említettem az autó 1973-as évjáratú mégis még a 24l-es tank van benne.Kicserélhették?Mert a könyvek szerint 1973 április 1-étől lett a tank 26l-es.A fűtés már az új rendszerű nagycsöves,amely szintén 1973 áprilisátol változott.Lehetett esetleg átfedés az egyes hónapok között?

sirtrabi

4 Bernáth Zoltán 2004-09-28 16:27:58

%idez%Tiberius írta:
Ehhez tudni kéne azt is, hogy milyen ülés és milyen kárpit van benne mostanság. Ha nem tévedek, bordó anyag, fekete mintával?


Tib

/idez%Az ülés eredeti.Már dönthető(karral),a kárpit viszont szürke, vagy kékesszürke színű fekete mintával.De már nem olyan mint a special-ban,mert szétbontottam egy 1977-es specialt és abban már az üléshuzat mintája más.Tulajdonképpen csak a vezető oldali huzat van tropára menve,a többi olyan mintha még mindig új lenne.

sirtrabi

3 Huszta Tibor 2004-09-28 06:12:40

Ehhez tudni kéne azt is, hogy milyen ülés és milyen kárpit van benne mostanság. Ha nem tévedek, bordó anyag, fekete mintával?


Tib

2 Bernáth Zoltán 2004-09-27 18:44:10

Van egy 1973-as 601-es Trabim.Szeretném majd korhűen restaurálni.Az autó nagyon jó állapotban van,de az egyik üléshuzat sajnos menthetetlen állapotban van.Több helyen próbáltam de nem találtam sehol.Hol találok hozzá megfelelő szövetet?

sirtrabi

1 Huszta Tibor 2004-09-27 12:15:52

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várom a kedves érdeklődők mindenféle ügyes-bajos kérdését... Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240 és öreg 601-es tulajok ide!


Tib



(Módosította Tiberius 2004.09.28. 09:37-kor)