Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán topic

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklődők mindenféle ügyes-bajos kérdését... Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

283 Szabó Szilárd 2005-02-25 08:36:32

Prokee! Soma!!


Köszi!!

Trabant 1975!!!

282 Szabó Szilárd 2005-02-25 08:35:53

Soma én már töbször próbálkoztam a tesztel de a második kérdésnél mindig kiírta hogy rosz válasz!!!
Így hát feladtam!!!!

Trabant 1975!!!

281 Szabó Szilárd 2005-02-25 08:34:47

Tib!!

Trabant 1975!!!

280 Huszta Tibor 2005-02-25 08:34:08

Khm... 1970 utáni autókkal nem sűrűn foglalkozom...

Tib

279 Rapp Antal 2005-02-25 08:28:48

Meddig volt egykörös fékkel szerelve a Trabant!?

1980

Kicsit sűrűbben kéne játszanod a teszttel, akkor tudnád!

Soma

278 Prokop Gábor 2005-02-25 08:23:14

"fékrendszert tudtommal 1984-ben csinálták két körösre."

Keresés -> fékrendszer -> cikkekben -> Trabant típustörténet:

1980 - 601 - Kétkörös fékrendszer.

Khm...

277 Huszta Tibor 2005-02-25 08:15:44

Szicsu:
ad 1: hogy nézne ki oldalt kijövő kipufogóval a füstterelő???
ad 2: ebben az időben szerintem volt ilyen...


fékrendszert tudtommal 1984-ben csinálták két körösre.

Tib

276 Szabó Szilárd 2005-02-24 21:13:05

Meddig volt egykörös fékkel szerelve a Trabant!?


Trabant 1975!!!

275 Szabó Szilárd 2005-02-24 09:28:27

Akó ténylegmarad úgy!
De a tied akkor miért hátrafele jön ki?!

Trabant 1975!!!

274 Huszta Tibor 2005-02-23 13:05:11

Szicsu: Ez elég változó volt, mert láttam én már gyári fotón 600-ast is oldalt kijövő kipufogóval, de találkoztam már 79-es kocsin is egyenessel...

Tib

273 Prokop Gábor 2005-02-19 18:05:57

Jajdeszép...

Egyébként az említett fűtéscuccos-variáról van némi duma a gyári fűtésről szóló cikkben is, erről az jut eszembe, hogy kellene írni egy fűtés-történelem-cikket...

272 Szabó Szilárd 2005-02-19 10:03:29

Gábor!

Köszi az infót!
Akkor marad az eredeti!
Nem farigcsálunk!
Csak én megláttam ezen a 74-esen és azt gondoltam hogy az még 75-ben is így volt!


Trabant 1975!!!

271 Muczán Gábor 2005-02-19 09:48:40

Szicsu!

Az a fajta kipufogó amiről írsz, kisebb átmérőjű is volt. Tehát más volt a cső.
Annak a rendszernek az első dobja is más volt, a fűtés kivezetésénél szűkitett volt a csatlakozó, a tűzfalon kisebb volt a belépő is. Nem volt még elosztóház sem. Ez az ovál lukas homlokfalas kocsik rendszere volt. Asszem 75-ben már a vastagabb rendszer volt, a gumitoldat nélküli nagy fűtésdobbal szerelve.
Ahoz már a 45 fokos hátsó dob volt szerelve.

M.G.

klubelnök

270 Szabó Szilárd 2005-02-18 16:01:44

Kipufogó!?

Meddig jött ki gyárilag hátrafele álló kipufogóval a Trabant?
Tehát a homlokfalra merőlegesen jött ki hátul a kipufogó, nem pedig ferdén a bal hátsó elem alatt!!
Úgy gondolomhogy az én 75-ösömet még úgy kellene helyreállítani hogy hátrafelé álljon!!??
Kérem a válaszokat véleményeket!!

Trabant 1975!!!

269 Basa Balázs 2005-02-15 09:52:51

Grisa, Szicsu!

Köszönöm mindkettőtöknek, megtaláltam: Cikkek/Story/Kis műszerfal történelem. Jómagam sem magoltam be, de legalább megtudtam mit is szereztem be!

Grisa, szereztem két ovál lyukas homlokfalat is szárnyas emblémával. De annyira szép, hogy csak mintának fogom használni és egy poriasat igyekszem ennek megfelelően és a többlet lyukakkal kialakítani. Majd küldők képet!


batka

268 Rell Miklós 2005-02-14 19:44:09

Hát azért be nem magoltam! Meg nem árt meg a batkának, ha ő is elolvassa! Hátha olvas ott valamit, ami megteccik neki!

1.1 retro

267 Szabó Szilárd 2005-02-14 19:36:30

Grisa de ha te is olvastad azt a cikket amit (Prokee vagy valaki) írt.
Akó mé nem válaszolsz a Batka komának!?
Akó tudnod kell a választ!


Trabant 1975!!!

266 Rell Miklós 2005-02-14 18:42:59

Batka: Erről a prokee (vagy nem ő volt?) írt egy cikket! Valahol megtalálod...

1.1 retro

265 Basa Balázs 2005-02-14 09:29:51

Tiberius!

Egy kérdéssel zavarnálak. A 601-esbe meddig gyártottak olyan íves műszerfalat, amiben a kilométeróra még kocka alakú? Vagy az a 600-asban volt csak?

A segítséget előre is köszi!



batka

264 Szabó Szilárd 2005-02-06 20:33:16

Vannak ennél még cifrább kérdéseim is!!

De különben meg "a krokodil hosszabb mint zöldebb"!!
Ez a válasz a kérdésre!!

Trabant 1975!!!

263 Huszta Tibor 2005-02-05 21:21:46

Szicsu: Az ilyen kérdésekre válaszoljon az, aki feltette..

Múltkor, az érdi veteránbörzén sikerült szereznem egy "balesetmentes közlekedésért" feliratú, tűzzománcozott Autóklubos plakettet... Gyűlnel a relikviák...


Tib

262 Szabó Szilárd 2005-02-04 09:09:22

Ennek őszintén örülök!!!!
Mert kérdés az van ezer, de sajna mind megválszolatlan!!!


PL.

-Mi a különbség és a krokodil között!!??

Trabant 1975!!!

261 Huszta Tibor 2005-02-04 07:40:42

Szicsu: Azért néha ide is benézek... 1 heti otthon fekvés során kissé feltorlódtak a munkák, meg ezen a héten minden nep tanfolyamom is van... de azért lassan kezdek levegőhöz jutni!


Tib

260 (Törölt felhasználó) 2005-02-03 20:55:01


DE igen! Lassan(de biztosan)elkészül a gépegység.Nagynehezen mindent sikerült hozzá szereznem, még köténylemezt is. A 600-as nak ismerem a mintázatát, de viszont eredeti 500-asét még nem láttam sehol.

Zoli

259 Szabó Szilárd 2005-02-03 12:37:55

ÁÁÁÁ!!

Tiberius koma!!

Mi történt?
Hogy betévedtél ide!
Már azon gondolkoztam hogy átveszem a veterán topicot tőled mert te be se nézel az emberek meg csak irkálnak ide tanácstalanúl!!
És kérdezgetnek!!
De jó hogy itt vagy!!

Trabant 1975!!!

258 Huszta Tibor 2005-02-03 11:13:13

Ajtókárpit? Az ajtó felső 1/3-ánál vízszintesen osztott, az autó színének megfelelően kétszínű kárpitozás, de majd keresek valami fotót. Nem soproni vagy véletlenül?


Tib

257 (Törölt felhasználó) 2005-02-02 23:51:46

Sziasztok!
Restaurálok egy 500-as Trabit,márt lassan befejezném de sajnos nem tudom hogy nézhetett ki a belső kárpitozás. Leginkább az ajtók mintázatát nem ismerem.
Várom az ötleteket. A Trabi 59-es évjáratú. Köszi

256 Prokop Gábor 2005-02-01 20:03:00

Szepes Gábor = MBK (Magyar Bogarasok Klubja) elnöke. Egyike a három klubelnöknek (TWK, MBK, ACCH - American Car Club Hungary), akik a veterán-és hobbijármű biztosítást a MAVAMSZ-on "megkerülve" flottaként átvitték az Allianz-hoz - az egyik fontos könnyítés ezáltal az lett, hogy nem kell MAVAMSZ tagságit fizetni a biztosításért. E tagdíjért egyébként gyakorlatilag (ahogy te is írtad) NULLA támogatást tudtak nyújtani...
Mellesleg a három legnagyobb taglétszámú klubról van szó.

255 Szabó Szilárd 2005-02-01 19:55:13

Ez aztán a fasza!!!
A vér is megállt bennem amikor ezt olvastam!!!

"Lemondás

MAVAMSZ, 2005. január 28.

2004. december 15.-én lemondott a Magyar Veteránautós és Motoros Szövetség titkári posztjáról Szepes Gábor. A döntés indoklásaként előadta, hogy a Szövetségben eltöltött négy éves munka alatt sem sikerült elérni, hogy a Szövetség valódi érdekképviselete legyen a veteránautósoknak és a motorosoknak. Az Új Muzeális Minősítésben a Veteránautós Klubok és a Márkaklubok szakmai- és érdekképviselete elsősorban a MAVAMSZ magatartása miatt nem valósulhatott meg. A jelenleg a veteránosokat legjobban fenyegető kormányzati törekvésekkel – forgalomból kivonás szigorítása, „bontótörvény”, súlyadó emelés, környezetvédelmi diszkrimináció /MMB minősített kétüteműekre is utólagosan katalizátort kell szerelni/ – a MAVAMSZ többszöri javaslatra sem kívánt foglalkozni. „A kialakult helyzetben nem kívánok egy olyan szervezetben dolgozni, amely a nosztalgiaautósok, márkarajongók és veteránosok 90%-ának érdekeit egyre kevésbé veszi figyelembe, noha tagsága 90%-ban ezekből áll. A MAVAMSZ tevékenysége – amennyiben nem kényszerül álláspontján változtatni – garantálja, hogy négy-öt éven belül a veteránozás a tehetősek úri kiváltsága lesz, hiszen minden olyan jármű, amelyik nem felel meg a jelenlegi – még a nemzetközi szövetség FIVA álláspontja szerint is értelmetlenül szigorú és bürokratikus - Muzeális Minősítés feltételeinek, egyenértékű lesz a „környezetszennyező ronccsal”. „ – jelentette ki a volt titkár."

Ez a legérdekesebb rész az egészben!!!!!
Érdemes mégegyszer elolvasni!!!
Jól védik az érdekeinket!!!!!!
"A jelenleg a veteránosokat legjobban fenyegető kormányzati törekvésekkel – forgalomból kivonás szigorítása, „bontótörvény”, súlyadó emelés, környezetvédelmi diszkrimináció /MMB minősített kétüteműekre is utólagosan katalizátort kell szerelni/ – a MAVAMSZ többszöri javaslatra sem kívánt foglalkozni."




Trabant 1975!!!

254 Szabó Szilárd 2005-01-28 14:29:09

Beszéltem a minap telefonon egy úrral aki vizsgabiztos az autó klubban ahol a veterán autókat vizsgáztatják!!
Elmondott egy két dolgot hogy min szoktak elvérezni a vizsgán az autók!!

-Diagonál gumi hiánya vagy rossz minősége
-Eredeti körhű szín
-Belső kárpitozás színe, mintája

Csak jótanácsként adom tovább ezeket az infókat!
Tudom hogy ezek alap dolgoknak tünnek, de még is ezek a leggyakoribb hibák, hívta fel a figyelmemet rá az úr!!

Trabant 1975!!!

253 Huszta Tibor 2005-01-12 08:22:46

Kár... pedig szerettem volna látni, hogy hol is járt Kis Szürke, nélkülem...

Tib

252 Szabó Szilárd 2005-01-12 08:08:06

Tib!

Küldöm a képet de sajnos csak ekkora!

Trabant 1975!!!

251 Huszta Tibor 2005-01-12 07:59:39

Küldd el a képet nagyban, és megmondom
Én már jártam úgy, hogy a postaköltség duplája volt a cucc értékének, de ezzel együtt megérte... Pl. elég meghallgatni egy találkozón a Szürkét körbeálló nézők körében elhangzó felhördüléseket... már megérte...



Tib

250 Szabó Szilárd 2005-01-11 22:06:59

Nini!

Itt meg Tib gépe van!
Vagy mégsem?
Hol készülhetett ez a kép?


Trabant 1975!!!

249 Szabó Szilárd 2005-01-11 07:38:16

Á nem!
Csak nézegettem!
Nagyon jó dolgok vannak fennt az Ebay-n!
Kár hogy nem lakunk egy kicsit közelebb!
Egy kicsit félek hogy a kiküldés díja több lesz mint az áru értéke, azért nem nagyon merek licitálni .
De ha valami nagyon megtetszik akkor arra nyomulok ezerrel.

Trabant 1975!!!

248 Huszta Tibor 2005-01-11 07:27:54

Szicsu, ezt én is nézegettem, de aztán nem kellett... Csak nem megvetted?

Tib

247 Szabó Szilárd 2005-01-08 17:13:57





Trabant 1975!!!

246 Szabó Szilárd 2005-01-08 07:24:42

Tiberius!

Köszönöm kérdésed az autóm pedig állhatna jobban is!
Kasznisnál van az meg tudod milyen, azt igérte januárban készen lesz meg jó munkához idő kell!
A motor készen van, a felnik is készen vannak, minden külső fém díszítő elem ki van polírozva csilli-villire és szépen becsomagolva várják hogy felkerüljenek a helyükre!
Jövő héten megyek a diagonál gumikért valszinű hogy lesz nyolc darab, azzzal kihúzom egy darabig!!
A színét is most állapítjuk meg de valószínű hogy delfinszürke volt az eredeti színe de azóta sajna lett festve és kicsit sötétedett!
De a színe még nem végleges igen gondolkozom rajta hogy milyen legyen!!
Hát egyenlőre sajna csak ennyi!

1975 a király évjárat!!!!!!

Trabant 1975!!!

245 Huszta Tibor 2005-01-07 11:32:21

Szicsu!

Ez a topic azért van, hogy ha van valami kérdés, akkor itt lehessen megvitatni. Ergo: Ha nincs kérdés, nincs miről beszélni Hogy áll az autód? van valami újdonság?


Tib

244 Muczán Gábor 2005-01-06 18:46:37

Szicsu!

Ne aggódj, a Prokee nem fogja bezárni a Veterán Topicot!
Én mondtam!
Vannak valóban idétlen topicok, de ez a Klub alapvető működéséhez szükséges, még ha néha csönd is van.

M.G.

klubelnök

243 Szabó Szilárd 2005-01-06 17:08:46

Szegény veterán fórum itt meg idén még nem is szóllt senki!!
Nagyon nagy a csend itt!
Tiberius a te lelkeden fog száradni ha bezárja Prokee!!

Trabant 1975!!!

242 Szabó Szilárd 2004-12-31 19:57:36

A veterán topicnak is BUÉK!!!!!!!!!!!
Hukk!!!

Trabant 1975!!!

241 Huszta Tibor 2004-12-27 07:34:57

Hogy lehet akkor belepakolni?

Ahogy Prokee írta: Ledöntöd a hátsó ülést, és mehetnek be a csomagok; már amik beférnek a lukon keresztül. Eléggé elcseszett módszer, a nagytudású emberek ezért kókányoltak rá kisajtót. Ez nem baj, ha igényesen van megcsinálva, de az enyémen is úgy van kivágva, hogy éppen befolyik a víz... Ezért kell majd hátsó merevítő deszkát cserélnem.

Tib

240 (Törölt felhasználó) 2004-12-26 18:27:06

>Ha valakit érdekelnek p70-es részletek:
>KATT IDE!
>Kár, hogy külhoniul van mondva minden...
>De azért nem rossz!

Az a furcsa, hogy a kezdőlapon mindkettő p70-es angol verzió...

Lutyo
EPK-444/Trafi
BGV-103/601s

239 Prokop Gábor 2004-12-26 17:33:11

"Hogy lehet akkor belepakolni?"

Eccerű, és roppant praktikus - a hátsó ülést lehet lenyitni

238 Rell Miklós 2004-12-26 12:12:44

Hogy lehet akkor belepakolni?

1.1 retro

237 Huszta Tibor 2004-12-26 10:58:09

Szicsu: P70-eseknél csak a Coupé meg a Kombi nyílik gyárilag. Igen, erre az órára gondoltam, de a nagy halom cucc között nekem is van valahol!

Tib

236 Szabó Szilárd 2004-12-25 21:28:51

szomorú vagyok prokee amikor ilyeneket modasz!!
igen az ebay-en van!!
Meg kellene szerezni azon gondolkozom!

Trabant 1975!!!

235 Prokop Gábor 2004-12-25 20:59:01

Ahogyan a kép nevéből látom, nyilván az E-bayon árulják. Nekem volt ilyen, de hát pazarol az ember: tavaly Alsóörsön ez volt a szekér órája, és otthagytuk :/ Volt mégegy, abban minimális km volt, a piros-fehér 500-asban volt - benne is maradt ;(

234 (Törölt felhasználó) 2004-12-25 20:16:46

Szicsu:

Ez a km óra új?? Mert nálunk még nem láttam??(újonnan)

http://www.trabantmania.gportal.hu