Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán topic

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklődők mindenféle ügyes-bajos kérdését... Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

7283 Huszta Tibor 2008-11-06 19:06:33

Ezt nézzétek!

[url]http://www.edenberga.com/Multicar.html[/url]

Tib

7282 Ackermann Balázs 2008-11-06 17:46:52  Előzmény:: 11190

Ez a "hangya" marha jó, nekem is tetszik. Nálunk volt ilyen, vagy csak az NDK-ban? Mondjuk pályaudvari bőröndhordásra is alkalmas lehetett. A videót megkerestem én is, ott látszik a kormányzás is. [url]http://www.youtube.com/watch?v=prnJZ2RtgbY[/url]

Szinte érzem a jó kis dieselolajos régi gépszagot.

7281 (Törölt felhasználó) 2008-11-06 12:06:24

Nicsak, a kis dízelhangya [url=http://www.automodely.sk/shop/components/com_virtuemart/shop_image/product/cd3453c1e447627802312c256322e990.jpg
]modellként[/url] is létezik!

Van egy pár Trabim meg egy waresz ezekből, elég látványosak és nem is drágák


[i](Módosította Tiberius 2008.11.06. 15:23-kor)[/i]

7280 (Törölt felhasználó) 2008-11-05 21:37:29  Előzmény:Huszta Tibor: 11187

Lehet nekem is az lesz akkor a megoldás


A Multicar tényleg emlékeztet hangyára Én is nagyon rágerjedtem most Mekkora játék lehet

7279 Huszta Tibor 2008-11-05 20:53:15

A Hangyában nem hiszem, hogy volt váltó, az összesen ott van a 6 km-es tábla, látjátok? A vége max 15 ha lehetett.

De keressetek rá gugliban arra, hogy "Diesel Ameise" vagy "Multicar M21", még videót is találni róluk!

Egyébként szerintem tényleg emlékeztet egy hangyára!

Tib

7278 Huszta Tibor 2008-11-05 20:50:33  Előzmény:Velikán Attila: 11186

FEC, én legyártattam egy matricással.
Olyan, mint a gyári, senki nem mondja meg.

Tib

7277 Velikán Attila 2008-11-05 20:06:12

Bízom bennetek !

7276 Bernáth Zoltán 2008-11-05 20:01:48  Előzmény:Velikán Attila: 11182

Majd utánanézek.Egy "70-est én is szétbontottam néhány évvel ezelött.De lehet,hogy nem lesz meg....

7275 Velikán Attila 2008-11-05 18:45:19  Előzmény:: 11183

Az megoldható.

7274 (Törölt felhasználó) 2008-11-05 18:30:40  Előzmény:Velikán Attila: 11182

Lehet hogy egy 75-ösre beneveznék én is! Bár az alvázszám nem fog stimmelni...

7273 Velikán Attila 2008-11-05 18:17:51

Valakinek van belőle eladó? Olyan kéne ami 1970es gyártási évű.

7272 (Törölt felhasználó) 2008-11-05 17:04:20  Előzmény:Sultis Gábor: 11180

Az enyémben sajna a korábbi tulaj lemázolta..... Nem tudjátok hogy lehetne leszedni róla úgy hogy az adattábla épségben megússza?

Amúgy van nekem is egy pár még

7271 Sultis Gábor 2008-11-05 16:52:54

ilyen adattábla nekem is van egy stóc!mindig leszedegettem a trabikról a méh-telepen.

7270 Marics Nimród 2008-11-05 16:29:44

Na megtaláltam

[img]http://kepfeltoltes.hu/081105/DSC01535_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

7269 (Törölt felhasználó) 2008-11-05 15:06:29  Előzmény:Velikán Attila: 11176

Ott a pont!!! Mi másért is lenne olyan a padló? Megtaláltad a megoldást!!!

Viszont akkor ez még nagyobb játékszer mint elsőre gondoltam Milyen élmény lehet basszus Kell egy ilyen

7268 Velikán Attila 2008-11-05 14:33:04

Na szerintem megvan ! Jobb kézzel csavarja a gázt, emeléssel kuplungol. Bal kézzel sebességet vált. Középen a kurbli meg a rögzítőfék. Lábterheléssel, padlóbillegtetéssel kormányoz. Szerintem!
[i](Módosította FEC351 2008.11.05. 15:33-kor)[/i]

7267 Velikán Attila 2008-11-05 14:26:11  Előzmény:: 11175

Igen, én is úgy gondoltam. Mechanikusan vállizomból becsűri a kanyarba, a gázt, meg mint a motoron, bowdennel adagolja egy forgómarkolattal.
A kuplung meg lehet úgy, hogy megemeli a komplett forgómarkolatot.
De nézd csak meg a padlót. Szerintem annak billentésével kormányoz.
[i](Módosította FEC351 2008.11.05. 15:29-kor)[/i]

7266 (Törölt felhasználó) 2008-11-05 14:22:34  Előzmény:Velikán Attila: 11172

Vagy szimplán csak a kar mechanikusan fordítja a kormányt? (ezt már inkább el tudom képzelni)

7265 (Törölt felhasználó) 2008-11-05 14:20:54  Előzmény:Velikán Attila: 11172

Ja, akkor valami olyasmi lehet, de akkor a váltón kell lennie valami külön kihajtásnak, azon egy tengelykapcsoló, ami akkor zár ha valamelyik irányba kormányoznak. Ráadásul ugye ebből vagy kettő van, vagy van még valami rányváltó szerkezet is benne.

De az meg fura lenne ha ennyire agyonkomplikálnának egy ilyen egyszerű kis szállítóezközt.

(Amúgy kisértetiesen emlékeztet a VW ős gyáron belüli szállítószerkezetére, abból fejlődött ki aztán a Transporter)

7264 (Törölt felhasználó) 2008-11-05 14:15:32  Előzmény:Huszta Tibor: 11165

Ki tudja lehet nem is drága mulatság Simán bevállalnám én is Nagyon tetszik a formája, meg hogy az egésznek olyan játékautó hangulata van

7263 Velikán Attila 2008-11-05 14:15:20

Az nem lehet, hogy hátsókerék hajtásos,difivel,valami kallantyúval adagolva a gázt, az első kerék meg egy másik kallantyúval van kormányozva ?




[i](Módosította FEC351 2008.11.05. 15:16-kor)[/i]

7262 Hõberth Gábor 2008-11-05 14:11:37

Na ez az.
Én is ezen filóztam. Ennek úgy fordul az első kereke, mint egy hagyományos autónak, kormány meg sehol. Akkor ez hogy?

7261 (Törölt felhasználó) 2008-11-05 14:07:58  Előzmény:Hõberth Gábor: 11168

Na álljunk csak meg. Nekem is ez esett le rögtön a képeket látva. Viszont az az érdekes hogy ennek fordul is az első kereke.... (a tűzoltónál látszik) Láttam már olyan kerekes járgányt amit úgy kormányoznak mint a lánctalpas, de akkor ugye az az elv hogy a két oldali kerekek különböző sebességgel, esetleg különböző irányba is forognak. Pl a Bobcat-ek. (meg mintha a Rába FUG is olyan lenne de lehet hogy rosszul emlékszem)

7260 Velikán Attila 2008-11-05 14:05:50

De a bobcat az gumikerekes és mégis karokkal irányítják.

7259 Hõberth Gábor 2008-11-05 13:59:41

De láttam, csak az lánctalpas volt.

7258 Marics Nimród 2008-11-05 13:58:27  Előzmény:Hõberth Gábor: 11166

A karok segítségével
Nem láttál még olyan gépezetet amit karokkal kell irányítani?

7257 Hõberth Gábor 2008-11-05 13:53:28

De ezt hogy kormányozzák?

7256 Huszta Tibor 2008-11-05 13:27:15

Valamiért nekem is ez jár a fejemben... meg hogy hozni kéne egyet

Tib

7255 (Törölt felhasználó) 2008-11-05 12:33:41  Előzmény:Velikán Attila: 11163

Ez milyen kis aranyos))

Simán elfogadnék egy ilyet a létrás tűzoltót főleg

7254 Velikán Attila 2008-11-05 11:58:23  Előzmény:Huszta Tibor: 11161

Az első típus, a Multicar M 21 1958-ban hagyta el a gyár kapuit
[imgw]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ce/Multicar_M21_1958-1964.jpg[/imgw]

[imgw]http://www.feuerwehrsachsen.de/slideshow/bilder/oldtimer/markkleeberg-multicar-dl-M21-eidechse-600-2-w50.jpg[/imgw]
[i](Módosította FEC351 2008.11.05. 13:01-kor)[/i]

7253 (Törölt felhasználó) 2008-11-05 09:31:34

-> Apróhirdetések.

Tib
[i](Módosította Tiberius 2008.11.05. 12:44-kor)[/i]

7252 Huszta Tibor 2008-11-05 00:06:41

Körkérdés: Tud valaki valami közelebbit erről a járműről?

[imgw]http://www.multicar-fanpage.de/bilder/multicar.jpg[/imgw]

[imgw]http://www.eisenbahndet.de/Lokfotos/Egeln/DieselameiseEgeln030508.jpg[/imgw]

[imgw]http://www.unternehmerinnenabend.de/export/sites/www.unternehmerinnenabend.de/unternehmerinnen/karin-eder/Oldtimer_Multicar.jpg_672471190.jpg[/imgw]

Dízelhangy a, ősmulticar (M21).

Tib
[i](Módosította Tiberius 2008.11.05. 01:07-kor)[/i]

7251 Velikán Attila 2008-11-04 21:32:08  Előzmény:Ackermann Balázs: 11152

A hátfal és a szellőző szerintem a kiindulópont. Azt nem hiszem hogy otthon hebregálták volna rá. Meg az is tuti, hogy "70es. Én a második tulaj vagyok "95 óta, az előző gazdi meg a szomszédom. Majd jól kifaggatom ezek után OT a tervek között van, de majd Tiberiussal átnézetem előtte Köszönjük szépen a dicséretet

7250 Huszta Tibor 2008-11-04 20:28:19  Előzmény: : 11158

Az első tulaj nem olyan ember volt, aki piszkálta volna.
1985-ben meg nem ez volt a tuning irányzat.

Tib

7249   2008-11-04 19:52:24  Előzmény:Huszta Tibor: 11157

Na de mi a garancia arra, hogy így jött ki a gyárból???

7248 Huszta Tibor 2008-11-04 19:43:35  Előzmény:Ackermann Balázs: 11152

Az én 76-osomon is elöl gömbölyű, hátul hegyes lökös volt.

Tib

7247 Bernáth Zoltán 2008-11-04 19:04:29  Előzmény:Marics Nimród: 11155

Ne aggodj,nem csapok le rá.Két öreg Trabi elég itthon,ha lenne mégegy,aból már családi háború lenne.
[i](Módosította sirtrabi 2008.11.04. 20:05-kor)[/i]

7246 Marics Nimród 2008-11-04 16:18:24  Előzmény:Bernáth Zoltán: 11154

az titok nehogy lecsapjon rá valaki...

7245 Bernáth Zoltán 2008-11-04 16:11:18  Előzmény:Marics Nimród: 11146

Helyileg hol?

7244 Bernáth Zoltán 2008-11-04 16:09:22  Előzmény:Velikán Attila: 11149

"Van szellőző, fonott rács, szárnyas embléma, sima hátfal."[i][/i]


Az enyémen is van minden,amit írtál és szintén 1970-es.

7243 Ackermann Balázs 2008-11-04 14:59:54  Előzmény:Velikán Attila: 11149

A hátfal és a szellőző ok. De szerintem valaki retrosított, akár az előző tulajok közül is. Mert ha Te lettél volna gondolom tudnál róla. A lökös se stimmel elől, mert az gömbölyű és "70-ben még nem is volt olyan. Van még pár apróság, de gondolom nem szigorúan OT-ra gyúrsz. Különben meg szép.

Én láttam már olyan "75-ös Trabit egyébként amin elől hátul csúcsos volt. Meg olyat is amin különböző, de szerintem nem lehet pontosan megmondani mikortól volt gömbölyű. Biztos volt még egy elfekvő készlet csúcsos hátsó és felhasználták.

7242 Marics Nimród 2008-11-04 14:40:40  Előzmény:Ackermann Balázs: 11147

Ami "75ös trabit elbontottam régen, azon elől hátúl csúcsos lökösök voltak valahol megvan a típustáblája is, ha meglesz lefotografálom

7241 Marics Nimród 2008-11-04 14:37:49

Mit találtam

[img]http://retro.ehome.hu/Files/Image/multido/50evesATrabant/Trabi601n.jpg[/img]

7240 Velikán Attila 2008-11-03 22:36:59  Előzmény:Ackermann Balázs: 11147

Na az enyém akkor igazi zavar. Vagy nem?
1970 szeptemberi. Van szellőző, fonott rács, szárnyas embléma, sima hátfal. Megleshető: Én autóm, 46. hozzászólás

7239 Madocsai Gergely 2008-11-03 20:50:03  Előzmény:Ackermann Balázs: 11147

"...májusban került fel az új rács előre 1969-ben..."

Huh, akkor mákom wan, szerencsére még régi a rács!

7238 Ackermann Balázs 2008-11-03 19:47:45  Előzmény:Marics Nimród: 11144

Várj itt van valami kavarodás. Szóval attól még, hogy csúcsos a lökös nem biztos a szárnyas embléma. Csak a csúcsoshoz tartozhat ilyen, a gömbölyű az már korban majdnem a szögletes. Tehát "70-es évek legvége. Meg azért korábban is volt olyan, nameg az elől gömbölyű hátul csúcsos verzió 1975 körül.

Akkor számíthatsz eredetileg ott levő szárnyasra, ha nincs "uborkareszelő" a C-oszlopon, ez 1969 szeptember 18-ig nem volt. Persze ez se 100%, mert májusban került fel az új rács előre 1969-ben. Tehát volt "ubireszelőtlen" új rácsos gép is kis ideig.

Ja és még árulkodó jel a sima (nincs rendszám bemélyedés) hátfal is. Ha sima akkor jobb eséllyel van Neked kellő embléma.
[i](Módosította ABalu 2008.11.03. 20:49-kor)[/i]

7237 Marics Nimród 2008-11-03 18:21:45  Előzmény:Ék Roland: 11145

nemnem, ezek az ország nyugati felén vannak a szlovén határtól nemmessze

7236 Ék Roland 2008-11-03 17:09:52  Előzmény:Marics Nimród: 11144

hy
nem szeged mellet vannak véletlenul mert ott látam elég sok trabit egy udvaron elszorva.

7235 Marics Nimród 2008-11-03 16:47:34  Előzmény:Hõberth Gábor: 11143

Azt gondoltam én is!
De úgy értem, hogy a gömbölyű lökösökkel ellátott trabikon voltak a szárnyas jelek és a csúcsosokon már nem az volt vagy mégsem!? Javítson ki valaki, ha tévedek!
Ja és ezek tuti nem utána lettek rátéve szerintem retrósítás céljából, mert rendszám nincs rajta, csak félre van állíva, igaz van vagy még 4 vagy 5 leállított trabi az udvarba rajta kívűl, csak azokon kocka lökös van

7234 Hõberth Gábor 2008-11-03 14:36:19

50%
Vagy van rajta, vagy nincs.