Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán topic

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklődők mindenféle ügyes-bajos kérdését... Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

883 Sánta Gábor 2005-09-22 17:47:53

mijaz csipendél vagy az idősek otthonában v mi?!

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

882 Bernáth Zoltán 2005-09-22 17:30:12

Majd a többiek elmondják ha akarják.

SIR

881 Sánta Gábor 2005-09-22 17:29:05

"A hobbymat hagyjuk......offtopic dolog."

mostmár mondd ha felcsigáztál........

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

880 Bernáth Zoltán 2005-09-22 17:27:06

Naszóval,én lehet,hogy megpróbálkoznék egy nagyon gyenge sósavas-vizesoldattal.Max 5%-ossal.Mivel a hűtés thermoszifonos,felmelegedés után az oldat végigcirkulálna a rendszeren,és lemarná a vízkövet.

A hobbymat hagyjuk......offtopic dolog.

SIR

879 Sánta Gábor 2005-09-22 17:01:21

Tiberius nem érdekel?:
http://vatera.hu/item/view/real.php?cod=3560317

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

878 Bernáth Zoltán 2005-09-22 16:57:37

Egyébként szerintem is először a hűtőt kellene megnézni.A motorblokkot pedig lehet,hogy csak kismértékben lehet szétszedni,ami kevés a megfelelő tisztításhoz.

SIR

877 Rell Miklós 2005-09-22 16:06:46

Sirtrabi: kitalálom: kompresszoros hűtőt raknál bele! Apám régi veterán, sok öreg csepelt meg ilyesmiket vezetett, szerinte először a hűtőt kéne megnézni... De hát ha szétszeded a blokkot (márpedig előbb-utóbb szét kell szedned, ha újjá akarod építeni), akkor kiderül, hogy milyenek a vízjáratok, és ki is tudod pucolni...

retro

876 Sánta Gábor 2005-09-22 15:28:26

miért mi a másik hobbyd?

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

875 Bernáth Zoltán 2005-09-22 15:15:23

"A P70-es kérdésemre Grisán kívül senkinek sincs valami ötlete?"

Szerintem is valszeg vízköves lehet a rendszer.Ha a másik hobbymat veszem alapul,lehet,hogy lenne ötletem,de attól tartok itt őrültségnek fog hangzani.


SIR

874 Szabó Szilárd 2005-09-22 09:09:47

tuti utánna meg egy hétig nem tudnál aludni

Már most előre bánt a dolog!
De tényleg nem tudok vele mit csinálni!
Csak úgy tárolgatni meg nem tudom hogy majd egyszer nekilátok!
Sajna délután nekiesek!

Trabant 1975 !!!

873 Huszta Tibor 2005-09-22 07:30:10

Igen... meg a tied az kombi, azt mondtad

Tib

872 (Törölt felhasználó) 2005-09-22 07:26:28

Tib: Nem , ezt a carstyling,hu-n találtam. Igen, az Mb Design-os, akkor vele keverted össze az enyémet! De ha megnézed, az lila halvány rozsaszin, az enyém meg rozsaszin fehér.

Trabant 600 Bj1964
Rózsaszínpárduc...

871 (Törölt felhasználó) 2005-09-22 07:24:40

Köszi prokee!

Trabant 600 Bj1964
Rózsaszínpárduc...

870 Huszta Tibor 2005-09-22 06:45:48

Peti: Ez a te kocsid? Mert ez a szombathelyi gép, az akkori tulajával együtt voltam katona... Ha jól látom, MB design.

Tib

869 Huszta Tibor 2005-09-22 06:44:11

A P70-es kérdésemre Grisán kívül senkinek sincs valami ötlete?

Tib

868 Szabó Szilárd 2005-09-21 19:57:09

Waze!
De nincsen helyem!!
Már így is kilógok!!
Sajnálom én is !
De ez van!

Trabant 1975 !!!

867 (Törölt felhasználó) 2005-09-21 19:36:56

Szicsu igaza van a Grisának...tuti utánna meg egy hétig nem tudnál aludni...

Trabant 600 Bj1964
Rózsaszínpárduc...

866 Rell Miklós 2005-09-21 18:46:34

Még mindig azt mondom, hogy az én kasznisom csodát csinálna a 75-össel! Nem adsz neki egy esélyt? Lehet attól még hikód is, legalább volna ideje a kasznisnak, mert ennek sem a sebesség a legjobb oldala... Aztán meg legfeljebb eladnád... Egy veteránnak csak van valamilyen ára...

retro

865 Bernáth Zoltán 2005-09-21 18:36:52

Megértelek cimbora.Én tudom,hogy Te mindent megtettél,hogy megmentsd a járgányt.A sok "mesterember" is csak ígérgetett.Az állományon és az évjáratban sem lesz hiba,hiszen ott a "75-ös Hycomat!A hétvégén megbütyköljük,úgy hogy haza tudd vinni.

SIR

864 Szabó Szilárd 2005-09-21 17:56:23

A 75-öshöz meg sajna holnap jön a nagyfelx!!
Én már nem kinlódom vele!
Sajna be kell látnom hogy nem megy!!

R.I.P. 1975!!

Trabant 1975 !!!

863 Bernáth Zoltán 2005-09-21 17:53:28

Tényleg szép ez a Trabi Szicsu!

Kár lett volna érte!

SIR

862 Szabó Szilárd 2005-09-21 17:51:10

a 82-es sajna ki van vonva a forgalomból végleg!
De a kulcsokat megkaptam hozzá a volt gazdájától!
Csak egy önindító csere( amiből nálam nincs hiány) és működik is a gép!
Annyira szép és annyira eredeti hogy lehet hogy így ahogyan van elrakom az utókor számára!!

Trabant 1975 !!!

861 Sánta Gábor 2005-09-21 17:30:07

hát sztem ahogy most így kinéz a 75ös sztem Szicsu bácsinéni hagyja a PICS_Ába......de abból a 82esből.....na abból még lehet autó...... télleg Szicsu volt vmi papír hozzá? ha nem akkor nem lehet új autóként újra nyilvántartásba venni? vagy valami hasonlót csinálni?

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

860 Rell Miklós 2005-09-21 17:11:57

Szicsu ne hagyd cserben a 75-öst!!!

retro

859 Sánta Gábor 2005-09-21 16:59:43

"Ehhez mit szoltok??"

durvás......

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

858 Sánta Gábor 2005-09-21 16:52:01

"De, van neki csak még itt van nálam!"

ja már eszembejutott.....a hycomat ugye?

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

857 (Törölt felhasználó) 2005-09-21 16:31:09

http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=4945


Bövebben itt láthattok róla

Trabant 600 Bj1964
Rózsaszínpárduc...

856 (Törölt felhasználó) 2005-09-21 16:28:51

Ehhez mit szoltok??



Trabant 600 Bj1964
Rózsaszínpárduc...

855 (Törölt felhasználó) 2005-09-21 16:27:00



Trabant 600 Bj1964
Rózsaszínpárduc...
(Módosította snake peti 2005.09.21. 18:28-kor)
(Módosította prokee 2005.09.22. 08:51-kor)

854 (Törölt felhasználó) 2005-09-21 16:26:20

http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=17241


Fötettem magam a kársztájlingra

Trabant 600 Bj1964
Rózsaszínpárduc...
(Módosította snake peti 2005.09.21. 18:32-kor)

853 (Törölt felhasználó) 2005-09-21 16:25:45

Unatkoztam tegnap éjjel...

Trabant 600 Bj1964
Rózsaszínpárduc...

852 (Törölt felhasználó) 2005-09-21 16:24:50

De, van neki csak még itt van nálam!

Trabant 600 Bj1964
Rózsaszínpárduc...

851 Sánta Gábor 2005-09-21 16:19:52

"a 75-ös az ami darabokban van!!
a 82-es pedig a világos limó!!"

há nehommá......szétkaptad örökre a 75öst?akkor most nincs veteránod?

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

850 Szabó Szilárd 2005-09-21 15:10:31

a 75-ös az ami darabokban van!!
a 82-es pedig a világos limó!!

Trabant 1975 !!!

849 Sánta Gábor 2005-09-21 13:58:35

és hun van a 75ös? a 82est elhoztad már?

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

848 Szabó Szilárd 2005-09-21 10:48:29

4 azaz négy!!
Íme az udvarom jelenleg!


Trabant 1975 !!!
(Módosította Szicsu 2005.09.21. 12:48-kor)

847 Huszta Tibor 2005-09-21 06:05:11

Nem tudom. A rendszert mivel lehet átmosni? Van valami 5let?

Tib

846 Rell Miklós 2005-09-20 15:32:38

Ja, hogy termoszifonos! Hm... Akkor tán vízkő? Dugulás?

retro

845 Rell Miklós 2005-09-20 15:19:34

Node ha a vízpumpa jó, akkor mitől izzik a hengerfej?

retro

844 Huszta Tibor 2005-09-20 13:52:58

Valószínű, mert termoszifonos a lelkem...

A hengerfejet már más is mondta, majd kiderül...

Tib

843 Rell Miklós 2005-09-20 13:20:21

A vízpumpa megfelelően működik? Mert ha nem, akkor szerintem lehet, hogy a hengerfejnél elforralja a vizet, ettől a gőzfelhő, és ide tűnt a víz, és ettől izzhat úgy fel a hengerfej, hogy öngyullad a banya.... De lehet, hogy tévedek....

retro

842 Huszta Tibor 2005-09-20 08:35:45

Igen, a kocsi állt vagy 20-22 évet, de a hűtő csináltatva lett és a csövek is teljesen jók.

Az egy dolog, hogy a víz melegszik, de itt nemcsak melegszik, hanem el is tűnik...

Még arra gondoltam, hogy lehet némi kosz, dzsuva, vízkő, stb, a rendszerben, ezt kéne valahogy kipucolni.

Tib

841 Basa Balázs 2005-09-20 08:27:07

Tib!

Szerintem, nem kell annyira megijedni. Ugyebár az autó jó sokáig állt, aztán most meg megindítottad párszor. A sok állásban a csövek kiszáradhattak, megrepedhettek, ahol a víz a mostani járatás folyamán elmehetett. Mivel vélhetően az egész rendszer elöregedett, ezért az igazi megoldás az lesz szerintem, ha a tömítéseket és a csöveket lecseréled majd a felújítás alatt.

Nos, egy vízhűtétes motornál hűtővíz nélkül a rendszer egyértelműen melegszik! Ezen segítettél a vízutántöltéssel! Azért a tél előtt még töltsél bele fagyállót és járasd át még egyszer!

batka

840 Huszta Tibor 2005-09-20 08:00:42

Ez a kis sztori elmenne a hülye történetek között is meg a szerelési tanácsadóban is, de mivel a P70-essel kapcsolatos, inkább ide írom:

Tehát, vasárnap délutáni tesztmenet. Döndörő szépen indul, motor jár, alapjárat szuper. Nosza, menjünk ki az utcára vele. Minden oké, lenyomtunk 1-2 próbakört, majd irány a garázs, hogy eltegyem megint egy pár napra a járművet. A gondok itt kezdődtek.

Csak utólag jutott eszembe, hogy az alapjárat menet közben kicsit megemelkedett, de akkor még nem figyeltem rá. Lényeg, hogy állítanám le a motort, gyújtás le, semmi. Enyhe pánikhangulat, miközben a motor tovább zakatol; motorháztető föl, akksisaru le, semmi változás. Motor pörög, mint az őrült, egy bottal leemelem a gyertyapipákat, semmi hatás. Végül kínomban beültem, váltó be 1-be és lefullasztottam a masinát, így végre sikerült leállítani. A hűtőn van egy kis cső, ahol párolog az esetleg túlfűtött hűtővíz; na itt olyan lendülettel jött a gőz, hogy egy gőzmozdonynak is becsületére válhatott volna...

Az esettel kapcsolatos teóriám (kis konzultáció után) a következő:
Mivel alapjáraton a hűtés igen csekély és én nagy távokat nem mentem, a hűtővíz egy része elpárolgott, ezáltal nem hűtött megfelelően. Ez okozta az alapjárat emelkedését is, és - vélemény alapján - amikor le akartam állítani a motort, már annyira túlmelegedett, hogy öngyulladás lépett fel.

Lényeg, hogy enyhén leizzadva és kicsit remegve szálltam ki a paripából, de amikor felöntöttem a hűtőt a hiányzó kb. 1 liter vízzel, indítás után úgy járt a motor, ahogy mennie kell.

Kérdéseim:
- Hogy működhetett annakidején ez a hűtőrendszer, ha ilyen gyorsan elmegy a hűtővíz?
- Miért melegszik ennyire a rendszer?
- Hogy lehet segíteni a problémán? Én egy szívó- vagy tolóventillátorra gondoltam, amit ideiglenesen odakókányolok a hűtőre, további megoldásig.

Várom az ötleteket, okosságokat, hozzászólásokat!



Tib

839 Basa Balázs 2005-09-19 06:53:36

Tib!

Én megnézném!

batka

838 Huszta Tibor 2005-09-18 17:10:43

Nyomtam egy kis videót a P70-ről. Sajnos elég rövid, mert akksi hiányában a forgatás megszakadt...

Ha érdekel valakit, amint megfelelő állapotban / formátumban lesz a dolog, átküldöm...

Tib

837 Sánta Gábor 2005-09-17 06:44:48

"Azt pedig kimondottan undoritónak tartom amit nálunk a médiamarkban árulnak: műanyag farádiók nagyon kommersz belső nagyon drágán."

hát persze......ott Te csak a márkát fizeted meg.......

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

836 Szabó Tibor 2005-09-16 20:22:51

Én is gondolkodtam ilyen rádiómegoldáson, de találtam egy-két olyan régi rádiót, melyeknek a kezelése ma már kényelmetlennek tűnhet, mégsem cserélném a hihetetlenül jó tunerjét és különleges szép hangját egy modern rádióéra sem.
Azt pedig kimondottan undoritónak tartom amit nálunk a médiamarkban árulnak: műanyag farádiók nagyon kommersz belső nagyon drágán.

Üdv! Szabó Tibi és Prantokox2T

835 Basa Balázs 2005-09-09 06:54:58

Grisa!

A rádiók nagyon jók. Ez egyszer már nekem is eszembe jutott. Igazából csak azt kell megoldani (szerintem, mint amatőr), hogy a régi rádióházból az új fejegységbe a jó helyre jussanak a jelek. No, hát ehhez kellene a jó sok idő, meg a mechanikus gomboktól a jelek átjuttatása. Gondolom ezért is van, hogy irdatlan drágán adják a cuccost az amerikaiak is.

Szerintem itthon is meg lehetne csinálni az egészet, csak az a kérdés, hogy mekkora lenne rá a kereslet?

Mivel szerintem veterán a téma egyébként, ezért folytatom. Múltkor az egyik rendezvényen láttam egy OT-s rendszámú Jaguart, amiben egy übermenő, csak totál nem passzoló pan… fejegység volt. Annyira ótvarul nézet ki ettől az egész belseje szerintem, hogy az OT-s rendszámot meg se adtam volna neki!


batka

834 Rell Miklós 2005-09-08 20:50:50

Nem sok köze van a trabihoz/wareszhez, sőt, talán még a veteránhoz se... De nem találtam neki jobb helyet, viszont az ötlet miatt érdemesnek tartom idetenni:
http://www.antiqueautomobileradio.com
Ezen a lapon nem antik autórádiók vannak, hanem kibelezett autórádiók új belsővel. És ez az az ötlet, ami nekem nagyon tetszik. Csak sajna a cég amerikai, és így amerikai cuccokkal dolgozik.

retro