Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán topic

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklődők mindenféle ügyes-bajos kérdését... Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

7383 Bernáth Zoltán 2008-11-24 17:38:02  Előzmény:Velikán Attila: 11277

Nekem is sűrű rács van rajta és valamikor 1970 július-szeptember között gyártották.Az a gond,hogy nem tudom pontosan mikor.Mi az alvázszámod?Lehet,hogy így pontosabban be tudom határolni.Amúgy holnap csinálok fényképet az alvázszámról és küldöm mail-ben.

7382 jocking . 2008-11-24 16:57:41  Előzmény:Biacsics Gábor: 11290

Ilyet már láttam én is, hogy végig voltak a lyukak... Aztán megnéztem közelről, és kiderült, hogy a fél oldalon a "lyukak" csak matricából voltak... A tulajnak biztos nem tetszett a felemás maszk, vágni viszont nem akart.

7381 Biacsics Gábor 2008-11-24 16:53:22  Előzmény:Ackermann Balázs: 11286

Érdekes téma ez a hűtőrács dolog.Még napjainkban nem veterán dolog,de az 1.1-es hűtőrácsa is elég érdekes.Már régóta mondogatja EnergieQuality barátom hogy látott egy olyan 1.1-est aminek a hűtőrácsán végig voltak perforált lyukak mint ami a hűtő elött is van.Néhány hónapja én is láttam,mint kiderült (rendszámról) ugyanazt az autót,aztán most a napokban láttam mégegyet.Nem hinném hogy utólagos átalakítás lenne,mindkét autó full gyári,az egyik ráadásul elég lepukkant volt.Aztán néha látni olyant is ahol a Trabant felirat van belevágva a lemezbe a hűtő lyukak fölé,pedig úgy tudtam az csak az első 1,1 prototípusokon volt.Valakinek ezzel kapcsolatban van valami infója?

7380 Tóth Máté 2008-11-24 16:36:20  Előzmény:Velikán Attila: 11288

Én meg félreérthető voltam Szal úgy gondoltam h a fehér lámpabúrát festeném le a sárga izzófestékkel...

7379 Velikán Attila 2008-11-24 16:25:05  Előzmény:Tóth Máté: 11287

Én kipróbáltam már. Az volt, hogy a fehér búrán átütött a sárga festés. Átlátszott a sárgaság a búra alól. Amikor meg villogott, NÁLAM az inkább sápadtsárga volt, eléggé halványan volt kivehető, hogy az sárga.De ha 2x kentem át, már jobb volt a helyzet, csak mégjobban átütött a fehér búra alól egy sárga golyószerűség. Remélem érthető voltam

7378 Tóth Máté 2008-11-24 16:14:43  Előzmény:Ackermann Balázs: 11286

Most lehet h hülyeséget/ v már rég ismert dolgot mondok: Látom h a narancssárga búra elég ritka dolog...namost ugye teljesen fehér búrákat lehet venni és láttam múltkor égőre narancssárga festéket. Ha lefestenék egy ilyen fehéret annak szerintetek milyen eredménye lenne?

7377 Ackermann Balázs 2008-11-24 15:03:39  Előzmény:Velikán Attila: 11277

Ezért mondom, hogy elvben. Érdekesek ezek az eltérések. Ki tudja mi volt még amiről talán nem is tudunk, vagy rosszul tudjuk...

Ladaam, szép az autód, látom szereztél narancs burákat hátra. Amikor két éve láttam május 1-én még nem ilyen volt.

7376   2008-11-24 13:09:11  Előzmény:Marics Nimród: 11280

Itt van néhány kép róla:


http://www.freestart.hu/album/laadam/album/206335

Ha valaki be tudná szúrni ide, azt megköszönöm!
[i](Módosította laadam 2008.11.24. 14:13-kor)[/i]

7375 Marics Nimród 2008-11-24 12:14:42  Előzmény: : 11283

Jaja

7374   2008-11-24 12:12:45  Előzmény:Marics Nimród: 11282

A szögleteshez képest az is gömbölyű.

7373 Marics Nimród 2008-11-24 12:11:48  Előzmény: : 11281

Az is megvan már, igaz csúcsos + a hozzá való köténylemez, csak egy kicsit fel kell újítani és mennek fel
[i](Módosította Nimrod001 2008.11.24. 13:13-kor)[/i]

7372   2008-11-24 12:08:49  Előzmény:Marics Nimród: 11278

Meg egy gömbölyű lökös.

7371 Marics Nimród 2008-11-24 11:17:55  Előzmény: : 11279

dobjál be képeket róla
Sziasztok!

A képen lévő trabi Deluxe, króm lökös, más színű tető és másfajta rácsozat a homlokfalon. Az enyémen is így van (gyárilag)

7369 Marics Nimród 2008-11-24 10:53:21  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 11274

Az enyémis akkor valami hasonló
Mondjuk az enyém 87-es, csak nincs még sűrű rácsos homlokfalam, meg egy krómozás ráférne a jelre...


[img]http://kepfeltoltes.hu/081124/DSC01546_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

7368 Velikán Attila 2008-11-24 10:21:48  Előzmény:Ackermann Balázs: 11275

ELVBEN IGEN, DE AZ ENYÉM ELVBEN "70 SZEPTEMBERI ÉS SŰRŰ A RÁCS RAJTA. LEHET HOGY VOLT MÉG RAKTÁRON ILYEN ÉS A KIFUTÓ SZÉRIÁT MEGKAPTA

7367 Kacsándi Szabolcs 2008-11-23 20:37:51

Igazán nincs róla leírás csak a vásárról voltak egyveleg képek.Am cikk[imgw]http://paklo.uw.hu/uploaded/1227472645.jpg[/imgw]
[i](Módosította szabi 2008.11.23. 21:59-kor)[/i]

7366 Ackermann Balázs 2008-11-23 20:28:15  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 11274

Hú de jó képek, tegyél be ha tudsz még. Szóval 1966-ban jöttek a Deluxe-ok és azokon volt az újfajta rács, a képen is látszik krómlökös, más színű tető... Régi sűrű szövésű rácsot még "69-ben is tettek az autókra, de az volt elvben az utolsó év.

Esetleg az egész cikket betennéd nagyban? Ott látok képet a műszerfalról is.
[i](Módosította ABalu 2008.11.23. 21:29-kor)[/i]

7365 Kacsándi Szabolcs 2008-11-23 20:09:22

És még egy homlokfalhoz kapcsolódó kérdés.A képeken látható bemutatóautók rácsai már újabb fajták,viszont tudtommal 66 és 67-ben még az alukeretes rács volt.Lehetséges hogy volt ezekben is típuskülönbség?[imgw]http://paklo.uw.hu/uploaded/1227470805.jpg[/imgw][imgw]http://paklo.uw.hu/uploaded/1227470860.jpg[/imgw]A képek a Budapesti nemzetközi vásáron készültek anno.

7364 Kacsándi Szabolcs 2008-11-23 19:48:13

Volt szó a 601-es trabi hátsó lámpájáról,hogy miért cserélgették fel az egyes funkciók színeit.Egy régi 67-es AM cikkben van némi magyarázatszerű ,legalábbis ami a magyar szabályokat illeti.[imgw]http://paklo.uw.hu/uploaded/1227469410.jpg[/imgw]

7363 Kacsándi Szabolcs 2008-11-23 19:31:40

Múltkor volt szó arról a kis teherszállítóról amit elöl kell vezetni.Találtam egy hírdetést róla egy 60-as autómotorban,gondoltam beteszem a fórumba.[imgw]http://paklo.uw.hu/uploaded/1227469943.jpg[/imgw]

7362  hks 2008-11-23 13:25:29

amúgy a váltókkal az a legjobb hogy az összes 2t trabi váltó belsejét az ember kedvére cserélgetheti mivel az összes kompatibilis egymással kivétel a harditárcsás 500-as váltó.

7361  hks 2008-11-23 13:23:20  Előzmény:Hõberth Gábor: 11269

lehet hogy a szaktárs benne van a témában. én ha fel vagyok pörögve 15 perc alatt elintézek egy váltót meg lehet oldani csak ismerni kell a belsejét.és ennyi idő alatt még megfagyni se lehet.amúgy igaz az új gyári cucc a legjobb de egy jól működő váltót vétek szétszedni.

7360 Hõberth Gábor 2008-11-23 13:15:47

Igazad van!
De csak tényleg akkor ha mindenből sikerül valóban gyári eredeti alkatrészt szerezni, amit persze megvehetsz most, aztán beépíted amikor kell.
Azért mielőtt széthullik a nyelestengely csapágy, annak előtte már régóta elég csúnya hangja lehet. Te azt mondtad, hogy pillanatnyilag semmi baja a váltónak.
Na mindegy nem is akarok én okoskodni, ha van rá lehetőséged meg kedved, akkor cserélj ki mindent amit tudsz, ha már úgyis szédszeded. Igazából csak írígykedtem, hogy ezek szerint biztos van valami fűtött műhelyed, ahol ilyen zegernyés időben is vigan nekiáll az ember fia váltót ki meg szétszedni.

7359 Madocsai Gergely 2008-11-23 11:25:58  Előzmény:Hõberth Gábor: 11267

Nem akarom +wárni, míg egy másik csapágy is +rokkan(anno úgy szereztem, h nyelesteng. felőli csapágy morzsalék formájában hullott ki belőle...).
Egyszer borítom szét atomjaira mindent(hajóhanemlesz@rom) kicserélek, így gyakorlatilag zsírúj lesz az egész, többet az életben - az olajon kíwül - nem akarok foglakozni wele.

A másik ok: oké, ami rossz csere, de akkor meg minden egyes km-en folyamatos ideggörcs, h mikor mi fog szétmenni benne, az előző Trabimon az utlsó alátét is ilyen wolt, uh ebből az érzésből köszönöm nem kérek.

Harmadik ok: amikor majd tényleg cserélni kell, addigra nem fogok már seholsem kapni alkatrészt, most is olyan áron adják - márha akad - a gyári cuccokat, mint a japán alkatrészeket.

7358 Hõberth Gábor 2008-11-23 08:15:38

Ha a szabadonfutó kivételével a váltó egyébként zsírul működik, akkor én a helyedben mást nem variálnék vele. Csak azt cserélném ki, meg a szimeringeket aztán kész is.
Minek babrálni azt ami egyébként jó?
Meg aztán még ha hosszútávon is gondolkozol az autóval, ami valószínű, nem hiszem, hogy további 100ezreket fogsz még belecsavarni. Gondolom nyáron szépídőben örömautózás, meg találkozókon villogás, és semmiképpen nem mindennapi melóskocsi!
Akkor meg sokáig elmegy még!

7357 Madocsai Gergely 2008-11-22 21:33:26  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 11265

Semmi baja, csak hamár rendberakom, gondoltam kicserélem ezeket is(csak jobb lehet alapon), hasonlóan a csapágyakhoz, bizos futott már >=150.000-ret... A szabadonfutó xar, úgyis szét kell szednem. (persze minden cserealkatrész kizárólag gyári lehet!)

7356 Kacsándi Szabolcs 2008-11-22 20:45:23  Előzmény:Madocsai Gergely: 11264

Ha mindenképp tutira akarod és mindenképp ki kell cserélni,érdemes megvenni.Ebben az esetben nem biztos hogy a bontott anyag jó lenne bele.Persze csak ha valóban ez a baja.Szétszedések során a szinkronokon nem láttam különösebb hibát.Inkább a kapcsológyűrű belseje kopott meg ahol a kis golyók mozognak.Ez okozhat akadást vagy nehézkesebb váltást.

7355 Madocsai Gergely 2008-11-22 20:39:24  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 11263

Köszi!
Hát... 3900/db-ért már gyári is legyen!

7354 Kacsándi Szabolcs 2008-11-22 20:35:49  Előzmény:Madocsai Gergely: 11262

Ránézésre max a kidolgozottságából,egyébként nincs beleütve semmi.Legalábbis nem találtam rajta.De valószínű hogy gyári.

7353 Madocsai Gergely 2008-11-22 18:54:29  Előzmény:Biacsics Gábor: 11260

Szal" elég "csak" kettő... Állítólag gyári, ránézésre honna lehet tudni, h az???
(azt nem tudom, h létezett-e utángyártott, de úgy hallottam, h nemnagyon...)

7352 Sipos Tamás 2008-11-22 08:28:33

[justify]Ismét felbukkant a használtautón egy szeretetre éhes, [url=http://www.hasznaltauto.hu/2552285_trabant_601_1978]1978-as kombi, Kristallblau színben.[/url] Nevetséges ára van: 10 EFt. No persze, lenne vele egy kis munka, de van rendszáma (ott figyel az ablakban) és a leírás szerint műszakija is.[/justify]

7351 Biacsics Gábor 2008-11-21 23:36:16  Előzmény:Madocsai Gergely: 11258

2db kell belőle ugyanis 2-2 sebességi fokozathoz egy közös szinkrongyűrűt alkalmaztak.Én is épp a héten cseréltem a 63-as ban mert lötyögött az egész,de nem újra,hanem egy jó állapotú bontott gyárira.Szerintem az a 3900 nem olyan drága,de ha kis kétség is van h nem gyári tuti nem raknám bele.
[i](Módosította biacs 2008.11.22. 00:39-kor)[/i]

7350 Huszta Tibor 2008-11-21 23:17:42  Előzmény:Baranyai Gábor: 11255

Bagor nekem van, ha bejössz érte, odaadom.
A dyna kivételét is el tudom mesélni, kell hozzá egy spec. célszerszám.

Tib

7349 Madocsai Gergely 2008-11-21 19:03:30  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 11256

Köszi a kimerítő infót! Ma Rákérdeztem, horror összegért mérik az alu gyűrűt, 3900.-/db, és nemtom hány kell, de 4 biztosan...nomeg, ha nem is stimmel, akkor pláne. Elég meló a gyári csapágyakat felhajtanom...

7348 Hõberth Gábor 2008-11-21 18:37:55

A Trabi váltóról csak annyit, hogy nekem a Fiatmotoros kombinációban kuplung már hullott szét párszor, de a váltóval még soha nem volt baj. 10 éve használom így a járgányt, és a váltó még mindíg zsír! Ezt azért le is kopogom gyorsan. Egyszer kuplung nélkül megjártam Budapest-Balaton-Budapest távot, pesten csúcsforgalomban.
Szóval a Trabant váltó nagyon jó szerkezet!

7347 Kacsándi Szabolcs 2008-11-21 18:24:45  Előzmény:Madocsai Gergely: 11254

Körülnéztem a váltóbelsőségek közt és arra jutottam hogy elég széles tartományba használhattak aluszinkrongyűrűt.6db áttételből 3-ban is az van.Azokat pedig a 70-es évek vége illetve 80-as eleje körül gyártották.Ezeket én szedtem ki trabikból.Azt nem tudom hogy előtte mindvégig az lett volna,mert 74 előtti áttétel csak komplett váltón belül van,nem tudom összehasonlítani.Az viszont biztos hogy ezek az áttételek nem 74 előttiek mert a kihajtás fogazása már az újabbé,előtte kicsit másabb volt,nem kompatibilis egymással.Szerintem bírnia kell ha eddig is alkalmazták.Egyébként egy váltót sem kellett szinkronhiba miatt megbontanom azzal nem olyan sűrűn van gond.Persze függ attól is ki hogy kezelte.Általában simering vagy szabadonfutó hiba jelentkezett.

7346 Baranyai Gábor 2008-11-21 09:31:03  Előzmény:Támba Csaba: 11247

Köszi, a jó szaki megvan, szóba is került hogy áttekercseli a DKW-t, csak gondoltam egyszerűbb venni egy gyárit. De lehet hogy akkor felújítás lesz a vége...
Nincs valakinek scannelve vagy kölcsönbe egy részletes szerelésije? Nekem egy Betriebsanleitung-om van, de abban nincs részletezve a Dyna ki- és beszerelése...

7345 Madocsai Gergely 2008-11-20 22:03:12  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 11253

Köszönöm a segítséget, már csak azt nem tudom, h meddig bírhatja egy ilyen alu gyűrű szemben a bronzzal...

Amúgy a "69-esbe tenném...
[i](Módosította madogery 2008.11.20. 23:03-kor)[/i]

7344 Kacsándi Szabolcs 2008-11-20 19:41:28  Előzmény:Madocsai Gergely: 11252

Igen készült aluból is.Szedtem szét pár éve 15db váltót és azokban előfordult.Az biztos hogy ha régi váltóban volt akkor 74-előtti,de lehet hogy utánalevőben volt.Mintha úgy rémlene hogy a későbbi váltókban nem alu.Utána kellene nézzek a cuccok közt,még maradt egy csomó belsőség a váltókból,talán úgy be tudnám határolni.De amúgy lehet hogy csak javításra gyártották.Vagy csak egyes típusokban.

7343 Madocsai Gergely 2008-11-20 18:32:35  Előzmény:Huszta Tibor: 11248

Én a múltkor 49.000-ret adtam egy ilyenért!(igaz, autó is járt hozzá...)

Segítségre lenne szükséges: Meg tudnátok mondani, h 2T szinkrongyűrű készült-e aluból, és ha igen kb mikor? (uis. most tudnék szerezni - állítólag - gyárit, da alu) Köszi!
[i](Módosította madogery 2008.11.20. 19:36-kor)[/i]

7342 jocking . 2008-11-20 14:16:52  Előzmény:Katona Zoltán: 11250

Vagy beragadt a billentyúzeten a 0...

7341 Katona Zoltán 2008-11-20 14:11:58  Előzmény:Huszta Tibor: 11248

Elütötte a gyerek! 100Ft akar az lenni, csak nem tette ki a PONT-ot
(100.00)

remélem

7340 Támba Csaba 2008-11-20 08:36:26  Előzmény:Huszta Tibor: 11248

Amíg van lósz@r addig lesz veréb is

7339 Huszta Tibor 2008-11-20 08:00:41

Ez érdekes.

[url]http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=106652133[/url]

Ebay-en ez kb. 1 eurós tétel lehet.

Tib

7338 Támba Csaba 2008-11-19 12:28:29  Előzmény:Baranyai Gábor: 11246

O.K.

Ám ha csatasorba akarod állítani a Coupe-t, akkor szívesen kölcsönadok egyet, mert nekem a felújítás még nagyon messze van. És minta alapján egy jó szaki meg tudja tekercselni a DKW-s darabot is P70 motorhoz

7337 Baranyai Gábor 2008-11-19 12:19:11  Előzmény:Támba Csaba: 11245

Köszi, az augusztusi számban hirdettek motort váltóval, ahhoz tartozik Dyna is, de csak kompletten eladó 50e-ért, ami azért...

Ha másik hirdetést is láttál, azt megköszönöm ha megtalálod...

7336 Támba Csaba 2008-11-19 09:43:01  Előzmény:Huszta Tibor: 11244

Perpillanat nekem még plusszom sincs, mert úgy néz ki 2 használható maradt összesen a 2 papíros kocsihoz. De azok sincsenek lepróbálva. Van 2 plusz motor, de az egyikben nem volt Dynastarter, a másikat meg neked adtam oda
A salgótarjáni gép motorját meg totál szétverték az alumínium vadászok motortömbbel, Dynastarterrel egyetemben mielőtt hozzámkerült Talán csak a főtengely menthető meg belőle mindössze

Bagor Koma!

A Veterán újság hirdetéseiben emlékszem, hogy valaki hirdetett ilyesmit!

7335 Huszta Tibor 2008-11-18 22:08:36  Előzmény:Baranyai Gábor: 11243

Nekem is csak egy tartalékom van, próbáld meg Tsaby-nál!

Tib

7334 Baranyai Gábor 2008-11-18 12:27:14  Előzmény:Huszta Tibor: 11226

P70 tulajok, nincs valakinek elfekvőben Dynastarter-e? Nem fontos hogy tutira jó legyen. Nekem a gépben úgy tűnik egy DKW van, bedöglött, de ez fordított testelésű (+ van mindenhol a kasztnin), és ha már kiszedem, visszaállítanám eredetire...
A fesszabályzó az megegyezik a 12V-os Trabi fesszabályzóval?