Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán topic

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklődők mindenféle ügyes-bajos kérdését... Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1933 Bárdos Attila 2006-09-19 19:11:02

Tsaby te megmondtad a frankót...

Trabant..

1932 Ék Roland 2006-09-19 15:02:45

hy Tiberius
azt kérdezném hogy neked a kerékjárati dobok szinre vannak e festve,enyémet most fogják csinálni de nem tom hogy milyen legyen színre festet-e vagy csak alvázkezelt

retro a divat!

1931 Huszta Tibor 2006-09-19 05:46:34  Előzmény:Koncsik Géza: 5838

Az évjárat nem stimmel, maximum 1960-1962 lehet.
Az árat is kicsit sokallom érte...

Tib

1930 Huszta Tibor 2006-09-19 05:44:32  Előzmény:: 5837

Majd keresünk neked egy 1970-71-es gépet...

Tib

1929 Koncsik Géza 2006-09-18 17:03:50

sziasztok.
Érdemes megnézni.
http://www.duen.hu/hirdetes.php?o=hir_resz&hirkod=1b255e4ebdffb94adc7ee1a6781cc246&s=405&a

1928 (Törölt felhasználó) 2006-09-18 14:59:27  Előzmény:Huszta Tibor: 5835

No, nékem a 3-as számú van. Már csak egy körhű trabi kéne köré

KeMa

1927 Támba Csaba 2006-09-18 10:17:21  Előzmény:Zwick Gábor: 5831

Köszi neked is, meg a többieknek is

Képek az index fórumon a púpos Trabiknál.

Tsaby 601S

1926 Huszta Tibor 2006-09-18 06:02:34  Előzmény:: 5834

KeMa: Biztos, hogy eredeti...

A benzinpálca-sztori a következő:

1) Felirat: F8/P70 Alkalmazás: F8; P70 Szín: sötétbarna (széles, kétoldalas)
2) Felirat: P70/P50 Alkalmazás: P70; P50; P60; 601 1969-ig Szín: sárgásbarna (széles, kétoldalas)
3) Felirat: - Alkalmazás: 601 Szín: fekete (széles, egyoldalas)
4) Felirat: - Alkalmazás: 601 Szín: fekete (vékony)

Neked melyik van?

Tib
(Módosította Tiberius 2006.09.18. 12:20-kor)

1925 (Törölt felhasználó) 2006-09-17 23:18:36

Üdv srácok!

Van egy régifajta, vastag benzinpálcám. Eredetinek tűnik, bár nincs rajta gyártási szám -ha jól tudom, a gyári cuccokon szokott lenni-, illetve ennek a régifajtának a másik odlalán ott kéne lenni a 600-ashoz való skálázásnak is. Honnan tudom megállapítani akkor, hogy eredeti-e?

KeMa

1924 Szabó Szilárd 2006-09-17 17:09:14  Előzmény:Ék Roland: 5832

Nem kómás a Tsaby !!!
Hanem Tsaby koma!!!

Trabant Hycomat 1975 !!!

1923 Ék Roland 2006-09-17 09:03:56  Előzmény:Zwick Gábor: 5831

hy én is sok sikert a Tsaby kóma munkájához!

retro a divat!

1922 Zwick Gábor 2006-09-17 08:35:14  Előzmény:Huszta Tibor: 5827

Hát nem semmi melója lesz majd vele az biztos, de remélem sikerűl majd neki az újraélesztés és nem szétszedve fog pihenni 2-3 ládában és polcon. Sok sikert kívánok Tsaby!!!

1921 Támba Csaba 2006-09-17 04:48:37  Előzmény:Huszta Tibor: 5829

OFF:
Távol álljon tőlem hogy bárkit is kioktassak

Végül is azért jó a Fórum, mert mindig tanul az ember valamit. Én is, mások is
Engem pl. örömmel tölt el hogy egyre több olyan fiatal srác van akinek már életkoruknál fogva nincsenek élményeik a Trabik, Wartburgok fénykoráról, mégis lelkesen támasztják fel a régi masinákat, szeretik, óvják a gépeket

ON: Indulok Debrecenbe veteránbörzére


Tsaby 601S

1920 Huszta Tibor 2006-09-16 19:45:16  Előzmény:Támba Csaba: 5807

Tsaby: Gépészként ne is menj el mellette, tedd csak helyre a fogalomzavarokat...! Legyen, aki néha felhomályosít...


Tib

1919 Huszta Tibor 2006-09-16 19:43:32  Előzmény:Ék Roland: 5825

Kezdo: A gyári jelleg igen gyanús, 1) a kék festék miatt, 2) mert elég precíz munka... de ki tudja?

Tib

1918 Huszta Tibor 2006-09-16 19:37:30  Előzmény:Zwick Gábor: 5815

Csucsunova: A fotók fenn vannak a P70.hu-n, Fűtő Attila (?) kocsija címen.

Tib
(Módosította Tiberius 2006.09.16. 21:45-kor)

1917 Huszta Tibor 2006-09-16 19:32:41  Előzmény:Rell Miklós: 5810

Grisa: Az azért van, hogy az utas ne tegye a lábát a gázpedál alá... persze lábtartónak sem utolsó...!

Tib

1916 Ék Roland 2006-09-16 17:12:14  Előzmény:Rell Miklós: 5810

hy a tulaj szerint ,de ezek után már félve írom gyárilag benne volt,abból is látható hogy ugyanolyan kék festékkel van festve mint a gyári emelő.Szerintem még arra is jó hogy az utas ne tudjon átpiszkálni a pedálokhoz.

retro a divat!

1915 Rell Miklós 2006-09-16 15:16:32  Előzmény:Támba Csaba: 5822

OFF:
Azokat néha be is szívhatná...

retro

1914 Támba Csaba 2006-09-16 15:14:57  Előzmény:Szabó Szilárd: 5816

De gonosz te jó ég

Képek?
Csináltam jócskán, de a P70-es oldalon a Regiszterben és a Galériában látható Tiberius koma jóvoltából egyelőre még a gyáli extulaj neve alatt.
Itt is volt hirdetve ezen a lapon.

Amint lesz időm rakok ide is frisseket.

Nos a többszáz km-es zötykölődés a tréleren ha egyáltalán még lehetséges tovább rontotta a karosszéria favázának állapotát
A fémrészek sem jobbak

Alváz, motor, váltó egyelőre nem tűnik vészesnek.

Röviden most az "Innen szép a győzelem!" állapotban van



Tsaby 601S

1913 Támba Csaba 2006-09-16 15:06:38  Előzmény:Rell Miklós: 5819

A Ducati rotációskapán is meg még ezernyi gépen

A kérdésedre válaszolva pedig ha olyan légáramot hozna létre hogy eltűnne az olaj a szűrőből, akkor még az út szélén a jelzőoszlopokat is beszívná


Tsaby 601S

1912 Szabó Szilárd 2006-09-16 14:27:31  Előzmény:Rell Miklós: 5818

Ez a Kezdő koma autójában van!!???
Miért nem láttam én ezt? Mit néztem én Alsóőrsön!??
Cseh kettőt!!

Akkor ezt Kezdő koma tudja megmondani hogy mi célt szolgál!
Biztosan akkor neki fáj a lába és ezzel támasztja ki!!!!!

Trabant Hycomat 1975 !!!

1911 Szabó Szilárd 2006-09-16 14:21:29

Régi Trabant tükör!!!

Hátha valakit érdekel!
Licitáljon rá!

Trabant Hycomat 1975 !!!

1910 Rell Miklós 2006-09-16 14:07:29  Előzmény:Támba Csaba: 5814

Hmmm... És ha csak egy fémhálón van némi megtapadt olaj, és folyamatos légáramban van, az nem "szárad ki" kb 10 perces üzem után? (oké, a kiszáradás hülyeség, - ezért is van idézőjelben - de nem "szívja le" az olajat a fémhálóról a légáram?

Most jut eszembe, hogy a ducati rotakapán is ilyen van, de olajtükörrel kombinálva!

retro

1909 Rell Miklós 2006-09-16 14:01:51  Előzmény:Szabó Szilárd: 5811

Szicsu írta:

ÉS miért pont a veteránba tetted fel ezt a kérdést!?


Hogy miért? Mert ez egy veterán Trabin van (Tiberius fotói közt, ha jól tudom, Kezdő kocsiján), és gondoltam, hátha gyári veterán cuccos, és amilyen egyszerű szerkezet, biztos nagyon jó is... De tényleg lábtámasz lenne?

retro

1908 Szabó Szilárd 2006-09-16 13:47:09

Ja és igen, várjuk a fotókat és az adatokat a P70-ről!

Trabant Hycomat 1975 !!!

1907 Szabó Szilárd 2006-09-16 13:46:25  Előzmény:Támba Csaba: 5814

Tsaby!

Köszönjük szépen a minden részletet kimerítő leírást és informálást!
Akinek eddig nem volt tiszta a dolog az már tudja mostantól, hogy miről van szó.
Akinek meg ezek után sem tiszta annak meg úgy is mindegy!!

Trabant Hycomat 1975 !!!

1906 Zwick Gábor 2006-09-16 10:05:58  Előzmény:Támba Csaba: 5814

Kíváncsian várom a P70-ről a fotókat!

1905 Támba Csaba 2006-09-16 06:43:42  Előzmény:Rell Miklós: 5808

Az olajtükrösről amit írtál az nagyvonalakban fedi a valóságot.
Közúti járműveknél régebben önmagában is alkalmazták (pl. Moszkvics 403, Volga, Gaz, Uaz, stb....).

Mezőgazdasági gépeknél ún. centrifugál levegőszűrővel kombinálva jelent meg a nagyobb hatásfok érdekében.

Régebbi Peugeot, Citroen, Talbot, Simca modelekknék pl. olajtükrös-olajnedves kombináció jelent meg.

Nos a Trabinál korábban használt olajnedves szűrőt úgy képzelt el, mint egy lapos konzervdobozt, vagyí cipőkrémes dobozt, aminek mindkét fedele sűrű likacsos perforált lemezzel van fedve.
A "dobozban" egy olyan "fémszivacs" van ami hasonlít ahhoz a Dörzsi szivacshoz amit anyu használ mosogatáskor ha ráégett az edényekre az a reklámokban sokat emlegetett MAKACS SZENNYEZŐDÉS és egyik reklámozott csodaszer sem bír vele nemhogy első húzásra hanem többre sem
Lényeg hogy sokszorozza a szűrőfelületet.

Nos, ez a szűrő olajjal finoman be van itatva és az átáramló levegő porszemcséi ebbe ragadnak bele.
Itt a lapon a Trabant 600 Kezelési Utasításban láthatsz róla képet is.

A Simson modelleknél a gyártás kezdete óta ez volt alkalmazva, ott fémszivacs helyett az az anyag is előfordul amivel pl. a Trabant üléseket bélelik.

Bizonyos tulajok nem tudják hogy a korábban leírtak okán nem elég az eltömődött szűrőt időnként csak benzinben kimosni, hanem kiszárítás után finoman újra be kellene itatni híg olajjal. Ez lenne ugyanis a lényege

De ehelyett sokan csak kimossák és büszkén vis(moderálva)akják a "karbantartás" után

Végül is csak megkönnyítik a por beáramlását azaz több kárt csinálnak, mint hasznot

Nahhh, most meg már húzok arrébb, mert még tréleren a P70 és a sofőr telefonált hogy sikerült felébrednie a tegnap esti fuvar után
Megyek a helyére rakni

Tsaby 601S

1904 Szabó Szilárd 2006-09-15 21:49:05

Lehet hogy mindig mellé lépett vagy is mellé nyomott!!

Trabant Hycomat 1975 !!!

1903 Szabó Szilárd 2006-09-15 21:48:32

Meg nem csúszik le a lába oldalra a gázpedálról!!

Trabant Hycomat 1975 !!!

1902 Szabó Szilárd 2006-09-15 21:47:46

ÉS miért pont a veteránba tetted fel ezt a kérdést!?

Szerintem ez egy....



....azért van hogy ne kelljen az embernek tartani a lábát a gázpedálon hanem ennek a micsodának neki tudja támasztani. Mármint a lábát oldalról!


Szerintem!

De szerintem meg aranycsirke!!!

Trabant Hycomat 1975 !!!

1901 Rell Miklós 2006-09-15 21:32:43

Hmmm...
Ez miez:



retro

1900 Szabó Szilárd 2006-09-15 21:28:32

Tsaby koma majd elmagyarázza nekünk mindjárt!
Ő a gépész!!

Trabant Hycomat 1975 !!!

1899 Rell Miklós 2006-09-15 21:20:56

No, ezt magyarázzátok egy kicsit el! Hogy van ez az olajos dolog? Én olajtükrös szűrőnek azt ismerem (nem Trabiról), ahol a levegő megindul lehelé, "beleütközik" az szűrő alján lötyögő olajba, majd megindul felfelé, és már tiszta is. Meg még ismerem a sima betétes levegőszűrőt. Ez az olajnedves dolog nekem új. Mi ez, hogy van ez? Ha most magam elé képzelek egy olajtól tocsogó sima légszűrőbetétet, nem tűnik túl bíztató megoldásnak... Szerintem az olajba hamar beleragadna minden, és még csak ki se lehet porolni...
Szóval hogy van ez?

retro

1898 Támba Csaba 2006-09-15 21:15:15  Előzmény:Huszta Tibor: 5806

O.K., O.K, de két külön fogalom a levegőszűrő megoldások között

Gépészként nem tudok elmenni ilyesmi mellett



Tsaby 601S

1897 Huszta Tibor 2006-09-15 13:13:52  Előzmény:Támba Csaba: 5804

Tsaby: Valószínűleg igazad van, de ezt mi már csak így hívjuk...


Tib

1896 (Törölt felhasználó) 2006-09-15 10:24:49

Miénkbe is papírbetétes van (Trabant 600). Nembaj, kívülről nem látszik.

1895 Támba Csaba 2006-09-15 10:05:15

Bocsi az okoskodásért de az az "olajtükrös" levegőszűrő amit emlegettek az nem olajtükrös, hanem olajnedves szűrőbetét.


Tsaby 601S

1894 Huszta Tibor 2006-09-15 06:49:45  Előzmény:: 5800

A légszűrős gondolatod nem áll meg.

Már a 600-asban is papíros volt. Az 100 %.

Nekem a 601-esemben, ami 66-os, szintén olajtükrös van, 1966 végétől létezett olyan megoldás, hogy egy közbetét segítségével bele lehetett tenni a papír légszűrőt (lsd: BKK-969; 1966 Lim.), a tisztán papír légszűrőre viszont csak 1969 körül tértek át. Ha 600-asban papír légszűrőt találsz, az biztos, hogy valamilyen későbbi technika átvételének az eredménye.

ami a tiéden van, az még csak nem is trabi tükör.

Itt megint ellentmondok.

Az igaz, hogy nem szerelték sok Trabira, de a 60-as évek beli DeLuxe-okra általában ezt tették. Wareszra is, Trabira is; ez volt a luxuskivitel tükre. (lsd. CMG-681; 1968 DeLuxe.) Attól hogy nem széria, nem egyet szereltek vele.

A neten meg a találkozókon látható kocsiknak nem mindnek az alapeleme az eredetiség. A németeket pl. általában nem érdekli; a múzeumban is vannak olyan megoldások, amiken csak néztem egyet...

Meg aztán, ha valaki mutat nekem még egy 1964-es 601-est az országban, azt szívesen megnézném.

Andris601, a Te kocsidról lehet valamit tudni? Állapot, eredetiség, fotók, stb.?

Tib

1893 Huszta Tibor 2006-09-15 06:28:53  Előzmény:: 5797

Nem akarom védeni azt a szegény 64-es kocsit (majd megvédi a tulaja), de azért sztem 1-2 dologban nincs igazad.

KM óra, hamutartó, ablaktörlők OK.
A benzinmutatóról nem tudok állást foglalni...

A ködlámpák, az antenna, meg a zászlótartó "antenna" megengedhető, ha a kocsi kiállítási és nyereményautó volt...

Tib

1892 Basa Balázs 2006-09-15 06:13:27  Előzmény:: 5800

Andris!

Nem lehet, hogy a 600-as első szériájában még volt olyan, amin olajos volt a szűrő? Legalábbis ezt abból gondolom, hogy én láttam egy autót, ami amúgy egy-két apró eltérést nem számítva full gyári volt, és mégis olajos volt a szűrő.

Persze az is lehet, hogy akkor még csak ezt lehetett hozzá kapni, aztán ő meg már nem cserélte vissza papírosra.


batka

1891 (Törölt felhasználó) 2006-09-14 18:45:08  Előzmény:Ék Roland: 5799

Hy!
Már a 600-asban is papíros volt. Az 100 %. 62-be már a wartburgokban is papíros volt, akkor a trabant sem maradt el az olajossal. Esetleg a tiédet buherálta át valami korábbi tulaja olajosra, mer azt biztos olcsóbb volt karbantartani... Ködlámpa gyárilag akkor sem volt rajt. Azt megértem akkor, hogy a BNV-n rakták rá, bár furcsállom, hogy rábuherálták volna egy új kocsira. Tükör ügyében nézd meg ezt az oldalt. A sok prospektus közt meglátod, hogy milyen tükör való rá (egyezik a kiskerekű wartburgéval).Ami a tiéden van, az még csak nem is trabi tükör. Na, azért van még egypár 60-as évekbeli 601-es az országban szóval... Elhiheted láttam már egynéhány trabit, itt-ott, neten, könyvekben, talikon. Sok emberrel dumáltam, olyanokkal is akiknek anno volt ilyenjük. Vitát szítani nem akarok! Sok sikert a felújításhoz, olyanra csináld amilyen neked tetszik!

Trabant 601 1965.

1890 Ék Roland 2006-09-14 18:05:12  Előzmény:: 5797

hy "olajos levegőszűrő " a könyvben is ez szerepel a tükörel egyetemben,a ködlámpát itt rakták fel a bnv-én 1964-ben azé magyar, km-ó ,hamú meg beszerzés alat,de ha tudsz tipustisztábat eladót szólj

retro a divat!

1889 (Törölt felhasználó) 2006-09-14 17:22:02  Előzmény:: 5797

Ja, meg a külső tükör sem ilyen való rá. Antenna gyárilag nem volt trabikon. De, ha pluszba felszerelik akkor is a jobb oldalt ajánlja a könyv. És szerintem olyan kihúzhatós antennák voltak 64-ben. A színéről már nem is mondok semmit

Trabant 601 1965.

1888 (Törölt felhasználó) 2006-09-14 16:24:34  Előzmény:Huszta Tibor: 5796

Háááát. Szép, csak egy két dolog szúrja a szemem...
-fekete km óra
-fekete hamutartó
-a műszerfalba belefaragva az a benzinmutató (biztos, hogy nem gyári)
-ablaktörlő lapátok és karok
-magyar ködlámpák
-olajos levegőszűrő (papírbetétes lenne bele való)
De, amúgy fellelt állapotúnak szép.

Trabant 601 1965.

1887 Huszta Tibor 2006-09-14 13:32:50  Előzmény:Ék Roland: 5794

Szép autóról szép képeket...!
Grisa: a találkozók képei közt keresd.

Tib

1886 Rell Miklós 2006-09-13 19:38:35  Előzmény:Ék Roland: 5794

Képek? Hoool? Mutaaaaa!

retro

1885 Ék Roland 2006-09-13 19:29:02

hy Tiberius nagyon ügyes képeket csináltál az autómról kész fényképész vagy

retro a divat!

1884 (Törölt felhasználó) 2006-09-13 11:37:30

Sziasztok.. ide is beírom, hátha gyorsabb.. bocsi az off-ért..
keresek 500as Trabihoz hattyúnyakat s.o.s.-ben. Ha véletlen van valakinek, kérem értesítsen! Köszi!