Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán topic

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklődők mindenféle ügyes-bajos kérdését... Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2633 Szalay Péter 2007-01-11 19:03:11  Előzmény:Rell Miklós: 6529

....Bocs ha gáz hogy ide tettem...de mondom régi rendszám, meg 76, igazi retro versenyautó

2632 Kacsándi Szabolcs 2007-01-11 12:48:18

A kárpit eredeti nem bántották még.Az üléskárpitok is eredetiek,csak rongyosak.A rendszáma CF 46 33.A forgalmi szerint 62.08.02-én helyezték forgalomba,és 91.01.16-án vonták ki a forgalomból.86-ban még mentek vele,azóta valószínüleg tető alatt állt.A sárvédők alatt az ívek eredetiek,kis apró hibákkal.

szabi

2631 Huszta Tibor 2007-01-11 08:54:34  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 6539

Szabi: A tetőkárpitod még az eredeti, textiles jellegű?
Igen, az első ülés a simán előre dönthető támlás kell, hogy benne legyen. Lehet, hogy van otthon, meg kell néznem. Mi a régi rendszám?

Tib


2630 Kacsándi Szabolcs 2007-01-10 22:37:31

Üdv mindenkinek!Végre sikerült elkezdenem a p50-esem felújítását,és sok kérdés merült fel.Ki szeretném szedni a tetőkárpitot egyben,hogy megmaradjon mintának Hogy tudnám ezt jól kivitelezni?Másik kérdés:Az autó p50/2-es,62-es évjárat.Az érdekelne hogy az első ülés már dönthető volt ebben a típusban?Sajnos csak egy van meg belőle.Mert ha jó akkor keresek hozzá egy párt.A rendszám a jobb oldali oszlopba be van ütve,ez másnál is így van?Ha van ötletetek légyszi közöljétek! Kösz előre is.

szabi

2629 Ék Roland 2007-01-10 16:00:34

hy
Segitség kéne megint
a trabi 500 as nak a motor felöli doblemezéröl,annak kialakitásárol(besülyestése es pereme)kénne valami fotó esetleg cm be adat .
Mert az enyémen ösze visza van verve + flexeve.

500-ashoz alk. keresek! lásd a hirdetést

2628 Huszta Tibor 2007-01-10 13:39:56

Sziasztok!

Van egy Trabis kollega, aki 5-600-as Trabit keres restautálási célból. Tud valaki segíteni?

Tib

2627 Basa Balázs 2007-01-10 11:46:27  Előzmény:: 6535

Berci!

Fotókat is készítenél? Meg megnéznéd, hogy azért konkrétan mi a használható? Hátha te mégsem veszed meg, és akkor jó lenne látni, hogy miről is van szó.

Köszi!


batka

2626 (Törölt felhasználó) 2007-01-09 07:58:49  Előzmény:Támba Csaba: 6534

Nem, ez valahol Veszprém mellett van. Majd 7végén megnézem.
Üdv, Berci

2625 Támba Csaba 2007-01-08 16:31:41  Előzmény:: 6532

Nem Érden láttad azt a gépet?

A srácok meséltek egyszer a tulajról

Tsaby 601S

2624 Brecska Richárd 2007-01-08 14:20:00  Előzmény:Huszta Tibor: 6528

Tiberiusnak: köszi szépen, várom a képet!

Trabant 1990, kivel szállni élvezet!

2623 (Törölt felhasználó) 2007-01-08 13:01:10

Sziasztok!

Lehet hogy tudok venni egy régi "gömbölyű" (500-as/600-as?) Trabit, még nem láttam milyen pontosan.
Állítólag úgy kell kicibálni a bozótból, nincs sem futómű, sem motor, csak a karosszéria, de az üvegek benne vannak. Ha minden igaz kombi változat. Nem tudom mennyire van szétrohadva.
Mennyi pénzt érdemes kiadni érte? Fekszik a földön a bozótban, de sajnálnám, ha szétvágnák.
Köszi, üdv
Berci
messzer@freemail.hu_

2622 (Törölt felhasználó) 2007-01-08 10:31:58

Sziasztok!

Valaki légyszi írja le nekem, hogy pontosan hogyan lehet veterán minősítést szerezni, és azt is, hogy kb. mennyi pénz kell a hivatalos részéhez. Az én Trabim még csak 22 éves, de szeretném, ha 30 éves korától OT lenne. Köszi mindenkinek!

2621 Szegedi Árpád 2007-01-07 19:14:45  Előzmény:Rell Miklós: 6529

Lehet,azért,mert "76-os...Lenne még pár kérdésem róla,de szerintem nem itt a veteránba teszem fel...

Árpi jómunkásember!

2620 Rell Miklós 2007-01-07 19:09:21  Előzmény:Szalay Péter: 6526

Kicsit vettem le a széltiből... De azért még mindig nem értem, hogy ez miért került a veterán-topicba... Talán, ha elmondanád...

retro

2619 Huszta Tibor 2007-01-07 18:18:16  Előzmény:Brecska Richárd: 6514

Old: én már láttam, Zwickauban le is fotóztam!
Még az AWZ-emblémás kivitel, és asszam, hátul nem volt neki felirat, de nem biztos...
Szerdán teszek fel képet.

Tib

2618 Szegedi Árpád 2007-01-07 17:23:53  Előzmény:Szalay Péter: 6526

Ez gyönyörű! Micsoda felnik!

Árpi jómunkásember!

2617 Szalay Péter 2007-01-07 12:37:38








(Módosította Grisa 2007.01.07. 20:01-kor)

2616 Szalay Péter 2007-01-06 19:15:48  Előzmény:Szalay Péter: 6523

Beszéltem a sráccal, azt mondta hogy hátul spirálrugósra épitett (hol volt még akkor az 1989-es év),és duplakarbis szörny volt, és hogy a mai napog fut a barkas amivel huzkodták a trélert (ez speciel még az övé is) amivel a trabi volt szállitva

2615 Szalay Péter 2007-01-06 18:48:36

Szicsu te ismered is a srácot.

2614 Szalay Péter 2007-01-06 18:45:29

Elég érdekes, és ide féligmeddig off téma bukkant fel az index veterán topicjában, de mivel érdekes lehet ezért gondoltam átollózom.

series_one válasz | megnéz | könyvjelző 2007.01.06 17:54:19 (30427)
ja hogy borzoljam a kedélyeket:
itt van a kezemben az ország valószínűleg egyetlen, fekete színben készült trabantjának eredeti rendszáma és szürke forgalmi engedélye.
egy kis trükk is van a dologban.


series_one válasz | megnéz | könyvjelző 2007.01.06 18:55:41 (30441)
gyári szín??
jaa, ha a zalaegerszegi 12.számú afit vállalatot lehet gyárnak nevezni, akkor gyári.

egerszegen összeépített hegyiverseny-autó volt, üres kaszni, vadiúj motorok, egyebek.
az első fényezése fekete volt.

megvan a forgalmi, a gépkönyv és a rendszáma is, fekete alapon fehér betűkkel.

series_one válasz | megnéz | könyvjelző 2007.01.06 19:27:24 (30448)

azt még anno apuéknál rakták össze, betűhíven idézném a forgalmi megjegyzések rovatát:

"a kpm 178.4128/1876 sz. eng. egyedi gyártm. kormánykerékkel, borulásvédő kerettel, egyedi gyártm. hátsó futóművel, polski fiat 125/p típ. csomagtartóban elhelyezett üzemanyagtartállyal és wartburg 353 ríp. keréktárcsákkal szerelve. az elektromos rendszer 12v feszültségre átalakítva.

zeg. 1976. júli. 27.

kovács"


http://imgfrm.index.hu/imgfrm/7/5/0/4/BIG_0002357504.jpg


(Módosította snakepeti 2007.01.06. 19:47-kor)

2613 Brecska Richárd 2007-01-05 17:23:55  Előzmény:Rell Miklós: 6521

Én arra gondolnék amelynek még nem a jól ismert S-betűs emblémája van hanem az AWZ-s. Meg aminek még a műszerfala is jobban hasonlít a p70-sére. Képen láttam én is a múzeumból csak én arra vagyok kíváncsi, hogy azon kívül látott-e már valaki élőben.

Trabant 1990, kivel szállni élvezet!

2612 Rell Miklós 2007-01-05 16:01:10  Előzmény:Brecska Richárd: 6520

öööö.... milyet is?
Úgy általában p50-est? Mert azért azok szoktak lenni találkozókon (nem is beszélve a zwickaui múzeumról).
Vagy annak valamelyik "alfajára" gondoltál?

retro

2611 Brecska Richárd 2007-01-05 14:11:56

A ,,hivatalos,, jelzőt csak azért írtam, hogy meglehessen különböztetni az 1957-es AWZ p50-est meg az 1959-es p50-est. És látott-e már valaki ilyet élőben? Mert aki igen az légyszi küldjön nekem egy fotót róla.

Trabant 1990, kivel szállni élvezet!
(Módosította old601s 2007.01.05. 15:12-kor)
(Módosította old601s 2007.01.05. 16:22-kor)

2610 Zwick Gábor 2007-01-05 12:52:08  Előzmény:Rell Miklós: 6518

Hát igen, nem volt olyan papíron hogy Trabant 500. Csak úgy mondták meg mondják is mivel abban úgymond 500ccm-is motor van.

2609 Rell Miklós 2007-01-05 12:27:12  Előzmény:Zwick Gábor: 6517

No, de akkor csak nem volt olyan, hogy "Trabant 500"!

retro

2608 Zwick Gábor 2007-01-05 10:40:38  Előzmény:Rell Miklós: 6516

Szeretnék 1 kicsit én is okoskodni.

Nah ez úgy van hogy leges-legelőszőr volt az AWZ P50 ez még nem volt hivatalosan Trabant ez teljesen 1 színű az embléma a motor háztetőn fogantyús volt és még véletlenűl sem volt rajta az "S" ami a Trabantra vonatkozna. Majd azt hiszem 1959-ben jöt az első Trabant, ami Trabant P50/1 ez olyan mint kezdő kolegájé(íves díszléces), majd 1961 ben jött a Trabant P50/2 ez olyan mint ami nekem van(1 díszléc fut végig az elsőlámpától a hátsóig). Majd 1963-ban jött a Trabant 600 erre hivatalosan is kivan rakva a csomagtartóra a 600-as tipusjelzés amúgy (P60).
Szóval a Trabant 500-ba beletartozik (P50/1, meg a P50/2)

Remélem tudtam segíteni nektek.

2607 Rell Miklós 2007-01-04 20:04:39  Előzmény:Ék Roland: 6515

Én eddig úgy tudtam, hogy [b]csak p50-es létezik[/b], Trabant 500-as nem. Mert hogy az 500-as "Trabi" hivatalos neve a p50, és a 600-as volt az első Trabant. Legalábbis így emlékszem valamelyik tipusleírásos/történelmes cikkből - vagy miből...

retro

2606 Ék Roland 2007-01-04 18:06:51  Előzmény:Brecska Richárd: 6514

hy
erre én is kiváncsi vagyok

500-ashoz alk. keresek! lásd a hirdetést

2605 Brecska Richárd 2007-01-04 17:48:09

Hali!
Egy kérdés: látott már valaki élőben eredeti p50-est, ami még hivatalosan nem Trabant 500-as?

Trabant 1990, kivel szállni élvezet!

2604 Ék Roland 2007-01-04 17:22:40  Előzmény:Támba Csaba: 6510

hy
kromozva nem ezek lesznek
de már a festönél vannak lehet már le is alapózta öket

500-ashoz alk. keresek! lásd a hirdetést

2603 (Törölt felhasználó) 2007-01-04 12:04:10  Előzmény:Huszta Tibor: 6511

Sztem ha az a radiátor műxik, ami a fotón van, akkor száraz meleg helyen van a cucc. :-)

2602 Huszta Tibor 2007-01-04 10:27:34  Előzmény:Támba Csaba: 6510

"Tartsd a cuccost száraz, meleg helyen különben homokszórás után könnyen belepi a vakrozsda a nyers fémfelületeket aztán kezdheted elölről az egészet"

Erről nekem is an tapasztalatom...!


Tib

2601 Támba Csaba 2007-01-04 08:15:06  Előzmény:Ék Roland: 6509

Tartsd a cuccost száraz, meleg helyen különben homokszórás után könnyen belepi a vakrozsda a nyers fémfelületeket aztán kezdheted elölről az egészet

Krómozásig be is fújhatod egy kis WD-40-nel vagy hasonló anyaggal védelemként.

Tsaby 601S

2600 Ék Roland 2007-01-03 20:20:12

hy
kösz a kromozási tippeket
ma elhoztam a homokszorás után a cucokat ilyenek lettek és csak 6e ft volt

500-ashoz alk. keresek! lásd a hirdetést

2599 Basa Balázs 2007-01-03 11:12:37

Csucsunova!

A Vaterán kapcsolatba léptél kkozma71-el. Meg tudnád adni az elérhetőségét (privát levélben)? Tudniillik ő ütötte le azt a 600-as púpkombit, amiből nekem is jó lenne egy-két alkatrész. Hátha meg tudnék vele egyezni.


Köszi előre is!


batka

2598 Basa Balázs 2007-01-03 10:40:16  Előzmény:Szabó Tibor: 6506

Sziasztok!

BUÉK!

Szia Kox!

Igen, már gondolkodtam, hogy megveszem! Szép lenne otthon a 600-as púp, a 601-es, meg a 4T kombi gyári állapotban, nem?

Igazából ha lenne kis anyagi elhatározásom, akkor megvenném, mert édesapámnak volt pont ilyen 601-es kombija, amibe gyerek fejjel fülig „szerelmes” voltam…


batka

2597 Szabó Tibor 2007-01-02 14:03:29

Hali!

Ezt láttátok már?
http://www.vatera.hu/trabant_kombi_17225537.html

Szüjke gléder csuhajla!

Üdv! Szabó Tibi és Prantokox2T
(Módosította prantokox 2007.01.02. 15:08-kor)

2596 Huszta Tibor 2007-01-02 11:18:48

Ja igen, BUÉK mindenkinek és a kék füst legyen veletek!

OFF

Szorítsatok, még van 3 vizsgám...


ON

Tib

2595 Huszta Tibor 2007-01-02 11:17:24  Előzmény:Ék Roland: 6502

kezdo: Pesten tudok két krómozót: az egyik: Zágon Rudolf, a VIII. ker. Rökk Szilárd u. 12-ben, ezek elég jól dolgoznak, viszonylag gyorsan. A másik: Kocsis Galvántechnik asszem a VII. ker. Dob u. 99-ben, de amikor voltam náluk, valami 4 hónapon túli időre vállaltak volna munkát, így azóta nem is kerestem őket...

Tib

2594 Huszta Tibor 2007-01-02 11:13:16

Akkor itt már minden lényegeset elmondtak a 600-assal kapcsolatban!
Ja igen: a motor gyári benne, az alvázszám alapján a kocsi 63-as, vagyis 600-as, amihez a dupla díszléc kell(ene). De ez a kocsi így is szép, nem biztos, hogy meg kellene módosítani...

Tib

2593 Ék Roland 2007-01-01 10:08:45

hy
érdeklödök hogy krómozásat hol válalanak jó minöségben,esetleg milyenek voltak a tapasztalatok

500-ashoz alk. keresek! lásd a hirdetést

2592 Zwick Gábor 2006-12-31 18:24:52

Boldog Újévet Mindenkinek!!!

2591 Zwick Gábor 2006-12-31 18:19:07  Előzmény:Szikora Tamás: 6495

Szia Szisza68!!!

Amit milkó mondott az mind úgy is van. Nekem van még 1-2 észrevételem! Belsőtükör az egyáltalán nem Trabantba való, a napellenző az meg 601-esbe való. Atetőkárpit meg teljesen típusidegen. Ha benyulsz a belülről a tetőnél lévő résbe és húzod ott a kezed akkor fogsz érezni kicsi pöcköket amibe egy vékony köracél megy és arra volt rávarva az eredeti tetőkárpit, ami világos plüssös, bársonyos anyag !

2590 Ék Roland 2006-12-31 16:06:54

hy
BUÉK !!!


500-ashoz alk. keresek! lásd a hirdetést

2589 Szabó Szilárd 2006-12-31 13:20:31

Na uraim remélem egy szebb jövő elé nézünk 2007-ben!

Boldog új évet kívánok mindenkinek!



Trabant Hycomat 1975 !!!

2588 (Törölt felhasználó) 2006-12-31 10:34:55  Előzmény:: 6496

Ilyen kell neked:
[imgw]http://img.tar.hu/d-csepel/img/19998775.jpg[/imgw]


(Módosította Grisa 2007.01.01. 11:06-kor)

2587 (Törölt felhasználó) 2006-12-31 10:29:58  Előzmény:Szikora Tamás: 6495

Heló!
- A rádió takarólemeze nem bele való, hanem 601-esé.
- A vázszáma alapján 1963. januári az autó.
- A motorszám alapján a motor is 63-as, tehát azok rendben vannak.
- A bal oldalon lévő belső világítás is azt igazolja, hogy 1963-as 600-as a kocsid.
- Gyárilag valószínűleg gumiszőnyeg lehetett benne, vagy szürke szövet ami megegyezik a 601-esével is.

2586 Szikora Tamás 2006-12-30 20:02:10  Előzmény:Huszta Tibor: 6482

Megint csináltam néhány képet. Hátha mond valamit.
Kérdéseidre válaszolva:
- A rádió takaró lapja fekete és Trabant embléma van rajta. Azt nem tudom, hogy ezé a típusé-e.
- A beépített kapcsoló most semmit nem kapcsol.
- Az óra és a rádió között is egy takarólap látszik. A most feltett képen látható, hogy 2 kivágást takart.
- Az alvázszám a következő: 6301406
- Motorszám: 60013717
- A belső világítás a bal oldalon van.
Milyen padlókárpit lehetett ebben a kocsiban, mert most semmi nincs benne?








2585 Szegedi Árpád 2006-12-29 20:35:14  Előzmény:: 6486

Köszönöm,megnézem!

Árpi jómunkásember!

2584 Zwick Gábor 2006-12-28 16:41:12  Előzmény:Huszta Tibor: 6492

Igazán remek érzés lehetett!