[justify]Régi rendszámok ügyében szeretnék egy kicsit rendet tenni a fejekben. Az első betűk a 80-as évek második feléig az alábbi sorrendben következtek:
C, I, U, Z, P, T, K, G, D
Ezután már összeomlott a rendszer, és kiadtak dupla betűket, J-t, E-t, és amit még találtak. Biztos infók: van egy 1970. januárjában forgalomba helyezett offtopic autóm, aminek az eredeti rendszáma CY. Volt egy 1972-ben forgalomba helyezett autóm is, az UN rendszámmal. Apukám régi Ladája kb. 1974, vagy 75-ből: UO, a második Ladája 1980 márciusából, PY. Keresztapám 1977-es vagy 78-as Ldája ZX, unokatestvérem 1981-es Kispolszkija TM.
A motorizáció bővülésével, az egyes betűjelek egyre rövidebb idő alatt fogytak. Míg a kezdet kezdetén a C több, mint 10 évig tartott, addig a D talán már egy év alatt elfogyott.
A 70-es években a tűzoltóautók rendszáma TA volt, de később ezt levették, hogy a T-t a személyautókhoz használhassák.
A 80-as évek elején még az autóbuszok fekete alapon fehér karakteres G-s, rendszámot viseltek. Egészen GE-ig jutottak, amikor normál, fehér alapúra váltottak, és BU-tól újrarendszámozták őket.
A taxik eredetileg fekete alapon fehér karakteres J-s rendszámot kaptak. Ezt viselték, egészen JE-ig. Amikor már nagyon kellett egy betű, levették róluk, és fehér alapon a személyautók kapták meg, a 80-as évek legvégén.
Az E-t kezdetben motorkerékpároknál használták, hiszen apukám régi Pannóniája ES volt, de amikor már nagyon kevés motor foglalta ezt; újra kiadták. Érdekes, hogy én is láttam ES rendszámú autót. Biztos vagyok benne, hogy a hajdani ES 29-51 rendszámot viselő Pannónia rendszáma reinkarnálódott és talán egy Skodán tűnt fel ismét.
[/justify]