Az olajtükrösről amit írtál az nagyvonalakban fedi a valóságot.
Közúti járműveknél régebben önmagában is alkalmazták (pl. Moszkvics 403, Volga, Gaz, Uaz, stb....).
Mezőgazdasági gépeknél ún. centrifugál levegőszűrővel kombinálva jelent meg a nagyobb hatásfok érdekében.
Régebbi Peugeot, Citroen, Talbot, Simca modelekknék pl. olajtükrös-olajnedves kombináció jelent meg.
Nos a Trabinál korábban használt olajnedves szűrőt úgy képzelt el, mint egy lapos konzervdobozt, vagyí cipőkrémes dobozt, aminek mindkét fedele sűrű likacsos perforált lemezzel van fedve.
A "dobozban" egy olyan "fémszivacs" van ami hasonlít ahhoz a Dörzsi szivacshoz amit anyu használ mosogatáskor ha ráégett az edényekre az a reklámokban sokat emlegetett MAKACS SZENNYEZŐDÉS és egyik reklámozott csodaszer sem bír vele nemhogy első húzásra hanem többre sem
Lényeg hogy sokszorozza a szűrőfelületet.
Nos, ez a szűrő olajjal finoman be van itatva és az átáramló levegő porszemcséi ebbe ragadnak bele.
Itt a lapon a Trabant 600 Kezelési Utasításban láthatsz róla képet is.
A Simson modelleknél a gyártás kezdete óta ez volt alkalmazva, ott fémszivacs helyett az az anyag is előfordul amivel pl. a Trabant üléseket bélelik.
Bizonyos tulajok nem tudják hogy a korábban leírtak okán nem elég az eltömődött szűrőt időnként csak benzinben kimosni, hanem kiszárítás után finoman újra be kellene itatni híg olajjal. Ez lenne ugyanis a lényege
De ehelyett sokan csak kimossák és büszkén vis
(moderálva)akják a "karbantartás" után
Végül is csak megkönnyítik a por beáramlását azaz több kárt csinálnak, mint hasznot
Nahhh, most meg már húzok arrébb, mert még tréleren a P70 és a sofőr telefonált hogy sikerült felébrednie a tegnap esti fuvar után
Megyek a helyére rakni
Tsaby 601S