Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Sziasztok! Azt mondták van olyan 2-es golf amiben ugyan olyan motor van mint a 4T wareszban.Kérdésem az lenne a váltója a golfnak akkor minden alakítgatás nélkül belemegy a wareszba? Én egy 2-es golf 5 ös váltóját akarom beletenni.Mennyit ér kb egy ilyen váltó? Aki már foglalkozott ezzel a dologgal irja már meg a tapasztalatait.Előre is köszi
Sajnos ezt meg kell cáfolnom mert, kérdeztem autós boltban és azt mondták hogy nincs nekik ilyen. Próbáljam meg a gumis boltban de ott se volt.Csak gyári lemezfelnihez valót tudnak adni wartburghoz.AZ meg nekem is van. És kimondottan wartburg alufelnihez való kerékanyát kell keresni vagy más tipushoz való is jó? Vagy van ennek valami mérete?
Hali! Irmscher felnikhez keresnék kerékanyákat! Honnan tudnék venni? Most a lemezfelnihez való anyákkal van felrakva, de ez nem épp a legjobb neki. Csináltatni is érdekes mert nincs mintám se.
Hello! A régi klubbos pólót hol lehet megnézni hogy milyen volt? Illetve ha kész lesz az új az is ott megtalálható lesz? Rendelni hol lehetlesz illetve milyen árban van kb egy darab? Rendelés esetén a posta is megoldható?
A jublogós póló éve lejárt. A pólók nagy sikert arattak. El is fogyott mind! Azaz 2 db maradt, nagyobb gyermekre /152-164 cm-es/ sötétzöld színű. Ha valakinek még kell, félrerakjuk.
Az új klubos póló tervezéséhez viszont segítséget kérünk mindenkitől/bárkitől.
A 12 éve futott klubos póló mintájára /csak sokkal jobb anyagból és sok színben/ az elején lesz a Trabant-Wartburg Klub csík, címmel a matrica mintája szerint. A hátoldalára pedig egy A/4-es álló mezőben spontán szétszórva az összes NDK gyártmányú szgk scannelt márka és tipusfelirata. Először is tippeket várok hogy mi legyen rajta. Spontán leírom az alapokat, aztán ki-ki tegyen hozzá ami eszébe jut.
A második kérés, hogy segítsetek ezeket az eredetiekből szépen bescannelni, vagy inkább a netről letölteni a teljesen "hivatalos" mérethű feliratokat. Majd azokat vektoros formába dolgozni. eNix kolléga már kiváló segítséget nyújtott ilyesmiben. Nos erre várok összmunkát.
Akkor most a feliratok: Márkafeliratok vagy emblémák: AWZ, Trabant/ IFÁs-nem IFÁ-s/, Wartburg /új vagy a régi?/, Barkas /B-s szárnyasembléma, vagy a feliratos/, nagy IFA felirat az IFÁ-ról, P70 F7-és 8, 9... meg még ami van
Szóval még ami eszetekbe jut. A lényeg, hogy ezeket kellene megszerezni, a formakészítéshez megfelelő formába dolgozni, illetve elhelyezgetni egy A/4 formátumon elszórva, spontán. Gátat szab a méret, úgyhogy addig lehet csak kicsinyíteni a feliratokat/emblémákat amíg az esztétikus és olvasható. Ha több jön össze mint amennyit elbír a felület. A gyártóval megpróbálok egyezkedni, hogy a póló hátuljának minél nagyobb része legyen nyomtatva, hogy több felirat elférjen. De a kiindulás egyenlőre az álló A4.
Kérem alássan, ma ZK-zott a wareszom. IGEN, a 2T.... IGEN, katalizátor nélkül. IGEN, 2004 utáni tulaj vagyok. Aztán született az alábbi mért adatsorozat, 1:70-es Mogul Rapid 2T felhasználása mellett. Tegnap megkérdeztem cimbimet, hogyan lehet majd jövőhéten levizsgáztatni a vasat. Jött a szokásos jajj, de kat, bla-bla-bla. Aztán mondtam, hogy már 1x átment a szigorítotton, amikor átírás után vizsgázott. Ekkor mondta a vizsgáztató helyen az illető, hogy "akkor jöhet".... Nah ma ment vizsgázni teljesen hivatalosan a gép.
[b]Tisztelettel kijelentem, hogy akinek eztán se éri meg a picit drágább olaj, amit elég 1:60-1:70-be keverni és ennyit se képes megtenni a környezetéért és azon siránkozik, hogy lesz átrúgdalva a vasa a ZK-n, az igenis megérdemli, hogy zúzdában végezze. Ugyanis, immáron 3.x bizonyítom be, hogy igenis teljesíthető a szigorított határérték és nem egy álomhatár. Én személyszerint nagyon kis erőfeszítéseket tettem csak ennek érdekében.
Lehet, most lehurrogtok, de majd idővel rájönnek, akikre ez vonatkozik...[/b] A mérési adatok a mellékelt képeken: [img]https://solct.ath.cx/pics/zk/1.JPG[/img] [img]https://solct.ath.cx/pics/zk/2.JPG[/img]
Hurrá akkor szedhetem ki a kardbit...de ha megéri akkor simán. Már ugyis szépen kigondoltam tegnap elalvás előtt(ez már a függöség jele? ). Csak az öregem meg nem lássa mert megint jön a szöveg hogy "állandóan szereled azt a finom autót és majd egyszer felgyujtod...."
Tegnap este agyaltam rajta és beugrott hogy az alapjárat leesése egy hét alatt szépen folyamatosan ment lefelé és akkor már rá kellett huznom a bovdenre.Addig jó volt és nem is kajolt sokat. MI lehet ami ilyen szépen lassan kb 200 km alatt eszik meg? Valami tömítés? Vagy az uszó szintje ? Netán az uszószelep nem zár rendesen?
Apropó...ha leveszem a karbiról az uszót milyen magasnak kell lenni az benzinszintnek? Vagy valaki tud nekem mondani valamilyen támpontot hogyan kell pontosan beállítani a szintet? Csak mert a könyv ír 45°ról ás kalap-kabát...
A 3as fokozat legkissebb megengedett sebessége 30km/h.Azalatt rángat erőlködik a motor és olyankor ha soká rángatod a tengelycsapágyak is kapnak rendesen a szemük közé mert nem kapnak megfelelő mennyiségü olajat ellenben nagy terhelés éri őket.
szerk.:Van alapjáraaaaaaat Az a szutyok CO csavar... KLérdés terhelés alatt mit fog csinálni... [i](Módosította welocyraptor 2008.04.03. 11:51-kor)[/i]
[i]Ezek szerint akkor a CO csavart kellen kierőszakolnom?[/i]
Igen.
[i]Pedig aki csinálta a zöldkártyát finoman elhajtotta az öregurat hogy ő nem csinálhat már kétüteműre zöldkártyát.[/i]
Ez teljesen jogellenes, min. panaszkönyvbe beírnék. Továbbá, "felsőbbvezetés" irányából jöna felszólítás, hogy 2T-re NE adjanak ZK-t. Vagy így, vagy úgy, de ellehetetlenítik a 2T-ket. Bezzeg a fosh fritü dízelek! Azok zöldek mi?
Szisztok! Lenne egy olyan gondom hogy mostanában elég furcsa hangokat ad ki a 4t wareszom.Akkor csinálja mikor mondjuk 3.-ban megyek olyan 25-30km/h-val és szerintem a kipufogó rázkodik vagy a kipufogónál valami és a kalaptartó alatt hallatszik.Volt már ilyesmi valakinél tudtok rá valami megoldást? Illetve talpast is most akarok cserélni mert ezek az utak mindig tönkreteszik de ezzel is lenne egy kérdésem.Kb évenként cserélem őket és mindig a bal oldalt lehet hallani,hogy recseg ropog a kerék de ott is csak akkor ha kifordítom a kormányt jobbra.Erre esetleg tudnátok valamit mondani és milyen gyártmányú talpast ajánlotok? És ha már ott vagyok az elejénél cserélni szeretném a tárcsákat is úgyis esedékes lassan.Ott kell valamire figyelni szétszerelésnél és összeszerelésnél? Tárcsából milyen tipusút tudtok ajánlani?
Most beállítottam a szivatót és a fojtószelepet is odatettem ahol kellene lennie de alapjáratot csak a bovden feszítésével tudtam megtartatni.Ez kb annyi hogy a fojtószelep és a koppanója között most 5mm hézag van alapjáraton pedig csak 1/4 visszacsavarásnyi kellene hogy legyen(ez könyből olvastam ki).
Ezek szerint akkor a CO csavart kellen kierőszakolnom? Van neki valamilyen lebiztosítása ami megakadályozza hogy én azt tekergessem?Mert nekem nem megy akármennyit imádkoztam neki...
Ja multkor figyeltem fel rá hogy nem gyári karbi mert a gyorsítószelep házára csak egy szám van belenyomva és nem a WEBBER felirat van rajta mint a másik wareszunkon.
Ha a fuvókákat kicserélem akkor meggyógyulhat? 4et tudom hogyan lehet kiszedni de a többi ami bele van nyomva azzal mi a teendő?
Másik: Pedig aki csinálta a zöldkártyát finoman elhajtotta az öregurat hogy ő nem csinálhat már kétüteműre zöldkártyát. Ennek mondjuk nem nagyon értem a lényegét mert egy jól működő autó aminek jók a kibocsájtási értékei én nyugodtan megadnán neki a zöldkártyát. Főleg egy öregembernél aki ebben nőtt fel és tudja hogyan is kell használni hogy sokáig menjen... [i](Módosította welocyraptor 2008.04.01. 07:10-kor)[/i]
Attól jobb olaj, a Mogul Rapid 2T(1200/l), vagy nem sokkal drágábban az Orlen Silver 2T(1400/l). Mindkét olajból 1:70-es premixxel járok napi 120km-t, valamint a gép 1x már teljesítette a 2000ppm-es ch határt!...
Üdv Mindenkinek! Új vagyok itt, és a hozzászólásom alkalminak szánom, ezért nem vezetném le a családfámat. A nevem azért megmondom: Kotmajer László budapesti lakos vagyok. Az alkalom az lenne, hogy rendelnék az emzémhez a Mol internetes oldalán 1190/l-ért vagy 5liter Sprint 2T-t és érdekelne, hogy valakit megfog-e közületek a nagy lehetőség, miszerint a mol ingyér házhozszállítja az internetes áruit 8000 ft feletti vásárlás esetén. Literenként így 150 forint a spór. Vagy van ennél jobb/érdemesebb lehetőség olajbeszerzésre? Ha nincs és érdekel valakit a dolog, elér itt: mester@c2.hu, vagy 30/587-0664 Illetve visszanézegetek persze pár napig ide a topicba is.
Ilyen nincs. Püfölni kell az asztalt ugyanis nincs semmiféle jogi szabályozás, hogy ki milyen motort mérhet. Mérnie KELL, vagy negativ diszkr. miatt írni kell egy novellát a panaszkönyvbe. Nem szabad emberek a fület/farkat behúzni, mert pont evvel érik el azt, amit akarnak: "fogyjon a sok rohadó zsuzsuki a kereskedésekből"....
Rosszul állítod... Alapjáratot TILOS folytószeleppel állítani. Teljesen zár folytószeleppel alapjárati keverékcsavarral és alapjárati levegőcsavarral szabad csupán. PErsze, hogy nem reagál a CO-csavara, hisz nincs mit porlasztania csontra becsavart keverékcsavarral.
Ahol én nemrég a zöldkártyám csináltattam pont akkor telefonált egy öregúr trabija miatt és nem tudnak már zöldkártyát csinálni 2T-re (azt hiszem februárt mondott)mert a KPM megtiltotta nekik.
Megint én. Az 5ös váltóról lemondtam helyette jött más. Tanácstalan vagyok mert négyütemü motorokat eddig még nem nagyon piszkáltam(2t már nagyon megy). Az ősszel mértem a fogyasztását és átlag 6,5-7be megállt vegyesen. Most meg zabál mint állat.9-10 neki az átlagfogyasztása. A "nagy szakik" uszó megy fuvóka meg szivató meg minden blabla szöveget mondtak nekem de inkább megkérdem mert Ti naponta benne vagytok ebben.
Néhány fogóckodó: A motor szerintem változatlanul erős és jól is húz(összel ment 150et most már csak 145) A szivatót néztem és azt hiszem az jó... Ha a fojtószelepet rendesen beállítom akkor 500/min-es alapjárat van ha le nem fullad. Az alapjárat állító csavarra nem reagál semmit. A CO csavar teljesen be van csavarva. A multkor volt zöldkártyán és az értékek picit magasabbak voltak a megengedettnél(CO 11 a 2,5 helyett). A karbi felső része ahol a fuvókákat lehet kitekerni olyan fekete mintha vékony festékréteg lenne.
Más...picit visszább olvastam hogy a 2T waresz nem birta a kiképzést és ezt muszály leírnom. Szóval volt egy 353as kétütemünk határba járni(még a rendőrség rendszerében sem volt benne ).Egyszer meg akartuk mérni a a végét mit bir egy hosszu kavicsos uton de csak 115-120ig mertem nyomni mert nem birtam tartani de szerintem még ment volna legalább 130ig.
Olajszűrőből van kisseb megy nagyobb, attól is függ, hogy mennyi olaj megy bele. Ha tényleg csak egy-két kört mentél vele, akkor valószinűleg még be sem melegedett a motor, és ami a kipufogóból jött, az csak sima fehér párás gőzszerű volt gondolom, a víz meg sima kondenzvíz. Szóval az olajtól nem lehet baja. Meg akkor kékesen kéne füstölnie. Ha van benne rendesen, akkor menj vele nyugottan, ha már bemelegedett hajtsad meg kicsit, hogy kimenjen a víz a kipuffból, utána már se gőz se víz nem fog jönni.
Az meg szerintem hülyeség, hogy én fél lityivel többet rakok bele, mert eléggé ralisan megyek vele! Ha benne van a megfelelő mennyiségű és minőségű olaj, akkor az gyárilag is úgy van kitalálva, és az úgy jó! Ha többet locsolsz bele, az csak arra jó, hogy esetleg kinyomja valami tömítésnél, vagy szimeringnél! Nívópálca max jelölés azt jóvan. Ha eszegeti, akkor természetesen időnként öntessz hozzá!
Nekem is majdnem 3,5 van benne de én elég extrém körülmények között hajtom azért javasolták hogy tegyek bele többet!Nem vettem észre hogy jobban füstölne!Benzin/gáz üzemű Én Valvoline-t raktam bele!10W-40
Heló! Szerintem a 3.5 liter nagyon sok 1/6-oddal több mint kellene! Ugyanakkor nembiztos , hogy ettől füstöl! Az olajat nemismerem erről nemtudok véleményt mondani , hátha majd valaki más!
Helló! Segítséget kérnék. Az a helyzet hogy ma lecseréltem az olajat+olajszűrő a wareszban. Nem olcsó Metabond 10w40 tettem bele. Majd beindítom megyek vele 1-2 kört erre látom füstöl mint az állat és ez továbra sem múlt el(mondjuk nem is sokat mentem azóta mert nem igazán merem így használni),valamint még mintha a motor is jobban melegedne mint szokott.De ha a kipufogóhoz teszem a kezem nem olajos hanem vizes lesz. Mitől lehet ez. Azt mondták hogy ez az olaj teljesen jó bele ezzel nem lehet gond. De akkor mi lehet? Előtte nem volt semmi baja. Még egy tippet kaptam hogy talán túl töltöttem. A nívó pálca max értéket mutat. A könyve 3l ír én olyan 3,5 tettem bele. Lehet ez a baja?? Vagy tudtok valami tippet adni??
Nagyon köszönöm!!!Kipróbálom.Azért kérdeztem mindezt mert nincs fűtés az autóban.Gondoltam,a termosztát nem nyit ki. Kicseréltem de így sincs fűtés.mikor üzemmeleg lett lehúztam a radiátorra menő csöveket és nem volt benne víz.
Tudom, Dénes bá a Semelweis utcából, én is ismerem , de még nem dolgoztattam vele, viszont láttam már a munkáiból, nem rossz az öreg. De ha érdekelne a Pötör gyerekek száma szívesen megadom! Ámbár most belefogtak régi autók /külföldiek / testaurálásába és nem tudom van -e idejük foglalkozni földi halandók gépeinek javításával!Egy telefont biztos megérne!
Mivel a fűtőtest fizikailag magasabban van, mint a kiegyenlítő, ezért nem tudod rendesen kilégteleníteni a radiátort. Beépített thermosztát esetén ez azért nem jelentkezik, mert zárt thermosztát esetén a víz csak a kiskörben tud keringeni, így a fűtőtestben, ill. karburátor fűtőkörben. Le kell szerelni a kiegyenlítőt és a fűtőtest felé kell emelni a légtelenítés idejére, de előtte lehet a csurig töltés és magasabb alapjárat is elegendő...
szeretném kérni a segtségeteket!!!! nagyon nem jut el a víz a fűtőradiátorig ( nincs benne a termosztát.) [i](Módosította ladajani 2008.03.20. 18:51-kor)[/i]
Köszönöm a választ én a "tagdíjas"verziót választom!!! A kérdésedre felelve Érden lakom.Metálra nagyon drága az anyag,főleg hogy már csak a vizes bázisú anyagokat engedik árulni.De ehhez kamra kell(páratartalomra nagyon kényes)a munkadíj az "márkatársi" Sajnos lakatolni nem tudok.Most vettem én is egy wartit(4t)készítem föl vizsgára,olajcsere,termosztátcsere,stb.utánna lakatolás festés,összerakás,nagy nagy mosoly
Esetleg Mezőfalván tudnám ajánlani a Pötör testvéreket , az idősebb / Krisztián/ lakatol, az öccse fest . Szerintem jól és viszonylag olcsón dolgoznak. De mintha Te ismernéd őket, ugye? Ha kell, telszámot tudok adni!
lenne 2 ismerösöm is aki wareszt szeretne fényeztetni helyileg merre vagy? csak fényezel vagy lakatos munkát is vállalsz? metálszínt szeretnének.nagyságrendileg hogy jönne ki?
hali hát ha efektíve éves klubdíjat is szeretnél fizetni akkor a klub elnők forómában vedd fel a kapcsolatot a klubelnőkkel. ha fizetsz klubdíjat akkor a tavaszi nyitó ill. az őszi évzáró pesti talikra ingyen jöhetsz és a nagy alsóőrsi nyári találkozón pedig kedvezményt kapsz legalábbis eddig így volt de majd ott megmondják ha nem akarsz fizetni akkor meg csak irogatsz az oldalra és tartod a kapcsolatot az itt lévőkkel meg olvasod hogy hol lesz tali és eljársz oszt ennyi
sikerült vennem egy 4t wartit az lenne a tiszteletbeli kérdésem,hogy lehet belépni a klubba?? Ha valakinek fényezésben tudok segíteni akkor szóljon bátran!!!!