Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Wartburg

Általános topic Wartburgokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2628  Levente 2008-08-26 11:32:27  Előzmény:: 3708

Jó, ezzel talán semmi gond nincsen, én teljesen széria alvázat akarok helyette.

(persze ha esetleg egy merevhidas Samurai futóművet akarok, akkor majd kell gyártani hozzá egy alvázat... De ilyen asszem nem nagyon lesz sajnos)

2627 (Törölt felhasználó) 2008-08-26 06:30:09  Előzmény: Levente: 3704

Ezt a közl.felügy.-oldalán találtam.
A gépkocsi alvázszámát megváltoztató átalakításához csak gyári új alváz, karosszéria, illetőleg alvázszámot viselő szerkezeti elem használható fel. Nem engedélyezhető a jármű olyan átalakítása, amely a 6/1990. KöHÉM rendeletben meghatározott valamely közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi követelmény tekintetében a jármű gyárilag kialakított jellemzőinek romlását eredményezi.

2626  Levente 2008-08-25 19:44:04  Előzmény:: 3706

A "Csak alvázat nem!" mondattól nem igazán értem amit írtál. Sehogy sem.

Az talán világos, hogy a motorról külön adásvételi kell. Tehát nem elég szereznem bontási papírt az autóról, külön papír kellene a motorról.

Milyen az a decentrált vizsga?

2625 (Törölt felhasználó) 2008-08-25 19:32:09  Előzmény: Levente: 3705

Szevasz ez sajna igy van ez az EU mert a gk alapvetöen veszélyes hulladék!
Baráti engedéllyel rendelkező ocskás is kivonathatja némi kessért.
A gép maradhat nálad . Csak alvázat nem! Motort is csak akkor tudsz felhasználni ha adásvételid van a mocirol! Amit a bontos ad és szerepel a donor auto rendsz. alvázszáma stb!Utána forgalmi csere nincs eredet vizsgához kötve! Csak H,vizsgán decentrált vizsgára köteleznek.

2624  Levente 2008-08-25 18:59:10

Egyébként ha valaki alkatrésznek akar félretenni egy autót, vagy dísznek a szobába, akkor annak is bontási igazolás kell?

2623  Levente 2008-08-25 18:51:32  Előzmény:: 3703

A Wartburg esetében is az alvázkeret száma a lényeges!

Másik variációként megcsinálható az, hogy csak a kasztnit cserélem, meg mindent amin nincs szám tehát az alvázkeret meg a motorblokk marad, a többi csere... De persze ez meglehetősen munkaigényes játék. Viszont még itt is probléma az, hogy ki akarok vonatni egy autót, amit meg akarok tartani...

Arról nem beszélve, hogy nem vagyok tisztában az alvázkeret épségével...

2622 (Törölt felhasználó) 2008-08-25 18:40:29  Előzmény: Levente: 3701

Szia!
Na ezt jól megcsavartad.grrrrrrrr
Szóval amennyire én tudom,mióta EU-tagok vagyunk forgalomból végleg kivont autóra bontási igazolás kell!Azaz csak úgy tudod kivonatni az okmányirodában,ha van bontási igazolásod melyet egy autóbontó ad ki.(pénzééé)
Utoljára sok évvel ezelött volt szerencsém kasztni cseréhez hivatalosan.
KB.2000-májusától Magyarországon megszüntették a kasztni cserét!
Motort tudsz cserélni hivatalosan.
Azok az alvázas autók melyeknek valóban az alvázba van beleütve az alvázszám(Pl:terepjárók stb.)a bódet ki lehet cserélni nem kell hozzá engedély,mert az alváz a számozott fő darab és nem a bódé.(ja az adattáblát nem árt átcserélni a bódén)
Hát én ennyit tudok erről a témáról.

2621 Orosz László 2008-08-25 18:40:22  Előzmény: Levente: 3701

Tudomásom szerint ezt csak úgy fogod tudni elintézni ha szerzel valahonnan egy bontási igazolást.Ha van ismerősöd aki autóbontóban dolgozik ő biztosan tud szerezni neked vagy ha nincs akkor a duen.hu-n is szokták hírdetni magukat olyanok akik tudnak szerezni.De lehet van erre más megoldás is csak mondom én nem tudok róla.Egyébként én is hasonló dolgot akarok csinálni.Nekem is vannak wartburgjaim és az egyik 2T már 2001 óta kivan vonva véglegesen és necces lenne újra vizsgáztatni viszont nagyon jó állapotban van csak mivel 67-es évjáratú a fék elég régi amivel bukhat vizsgán a dolog így én annak a kaszniját egy 4T alvázra akarom rátenni.

2620  Levente 2008-08-25 18:15:21

Valószínű nem a legjobb topikban kérdezek, de azért remélem kapok választ(jobb helyet nem találtam).

Adott egy Wartburg. 353W Tourist, 2004 közepe előtt lett átiratva. Műszakija lejárt, zöldkártya lejárt(jópár éve mindkettő). Rendszáma megvan, a kötelező felelősségbiztosítás megvan rá(talán most járt le). A probléma abban gyökerezik, hogy nagyon ramaty állapotban van, a kasztni rohad, nem egy helyen(küszöbök, hátsó doblemezek, stb.). Karosszérialakatoshoz nem érdemes elvinni, nagyon sok lenne valamilyen használható állapotra kifoltozni. Az autó kb. 2004 óta áll, így az alvázkerete is kérdéses állapotú. A motor főtengelyszimeringes,165000km-t futott kb. 2-3 lengőkart biztosan cserélni kell, stb...

[b]Tehát az egyetlen érték a kocsiban, hogy 2004 előtt lett átiratva, vagyis tulajdonképpen kezemben van egy 2T tartási jog/kvóta. [/b]

Úgy gondoltam, hogy legcélszerűbb venni egy ugyanilyen Wartburgot, csak valami közel gyári/rohadásmentes állapotút, majd úgymond kicserélni a régi Wartburg motorját, alvázát(átpapíroztatni az újra), és a gyakorlatban pedig csak átrakni a régi Wartburg rendszámát a jó állapotú Wartburgra.

Szóvaltehát, kérdésem a következő:

[b]Ki lehet e vonatni úgy a forgalomból az autót, hogy nem kell leadnom sehol? Ugyanis nagy valószínűség szerint nem lehet azonos a két Wartburg alváz és motorszáma, tehát mielőtt megkapná az új számot a régi autó, ki kell vonatni az új autót.[/b]

Tudom, valószínű ez így kissé csavaros, de remélem sikerül megérteni, valamint még elolvasható hosszúságúra sikerült a hozzászólás...

2619 (Törölt felhasználó) 2008-08-25 11:48:27

Sziasztok!
Ingyen elvihető Wartburg hátsó dobfékhez 4 db felújított fékpofa.
Különben megy a kukába. Az ár irányár...
Cím: 1141 Budapest, Fogarasi út 137.
E-mail: hal-9000@freemail.hu

2618 Farkas Zoltán 2008-08-23 22:03:04

Sziasztok! Ma este kirepedt a vastag felső hűtővízcső pedig nem látszódott öregnek vagy elhasználtnak.A mázlim az volt hogy elkezdett 3hengerezni a motor és nem hajtottam még kilómétereket mert a vízhőfokot nem mutatta magasnak.Maradt az egy zöld led,pedig nem maradt a hűtőben sok víz!A boltos szerint ezek az utángyártott vagy milyen csövek nem tartósak és lehet évente cserélgetni mert kirepednek.Létezik olyan erős vászonbetétes gumicső ami bírná a meleget és a nyomást évekig?

2617 papp péter 2008-08-22 06:18:20

2616 Fábián Milán 2008-08-10 09:37:21

Hy! Köcce a tanácsot végülis megoldottam... 40 60 majd nyomatékkulcs a hf el párhuzamosan és átforgat 180 fokal... az már majdnem 200+-10. Közben állítgattam a nyomatékkulcsot és olyan 140 N*m nél kattant le, ha számításba veszük hogy a (115 N*m-es) zsiguli csavarnál 12!!*1.25 ös szerintem elég frankó.. Szóval ha valakinek legközelebb ilyen problémája lesz olyan 140 körüli értékkel és érzékkel lehúzhatja...

Üdv.: M



2615 Szarvas László 2008-08-08 19:13:04  Előzmény:Fábián Milán: 3693

A hengerfej meghúzási nyomaték 3. értékének valóban 200N*m=(20,3kp*m) írnak.
Zsiguli nyomatéka: 113N*m=(11,5kp*m)
Ha javasolhatom, a hengerfejtömítést grafitporral dörzsöld be,nehogy hozzáragadjon a hengertömbhöz,vagy a hengerfejhez.Ügyelni kell a hengerfejcsavarok meghúzási sorrendjére,és ha az előírt két nyomatékokkal meghúzod, 40N*m=(4,1 kp*m),
60N*m=(6,16kp*m),addigra szépen beül a helyére a hengerfej felfekvő síkja,és ki sebb az esély arra,hogy eldeformálódjon a hengerfej.A harmadik lépésnél meg marad az emberi érzés.Nyugodtan húzva a csavart érezni lehet hogy meddig enged,illetve megáll,és csak picit rúgódzik,de tovább nem megy.Ha mégis húzod eccercsak nyekk...

2614 (Törölt felhasználó) 2008-08-08 16:28:22  Előzmény:Fábián Milán: 3693

Szia!!
A szakirodalmadban lévő adatok helyesek(én is így tudom).
Csak azt nem írták a könyvben,hogy ez új csavarokra értendő.

2613 Fábián Milán 2008-08-08 08:01:58

Látom nem nagyon akartok válaszolni úgyhogy lehúzom zsiguli nyomatékkal....

2612 Fábián Milán 2008-08-05 19:12:07

Hy! 4 t wartburghoz kellene a hengerfej meghúzási nyomaték 3. értéke sajna a pakoláson nem volt rajta... az egyik szakirodalmam 40Nm 60Nm majd 200 +- 10 fokot ír... A másik pedig 40Nm 60Nm majd 200 Nm et ír... a 200 at kicsit sokallottam de hát gondoltam a németek csináltak valami brutál csavart... nem így volt... tehát aki csinált már hasonlót... légszíves írja le nincs több hengerfejcsavarom elszaggatni

Köszönet...M.

2611 Berend Miklós 2008-08-05 17:56:53

Érdeklődnék,hogy a 4T-és Wartburgba megoldható-e a klíma beszerelése? Ha tudtok egy jó cimet megköszönném. Üdv.

2610 (Törölt felhasználó) 2008-08-05 14:13:22  Előzmény:: 3690

Köszönöm a választ!!!!!

Leveszem a az autóról és elviszem megnézetem autóvillamossági-szerelővel.

2609 (Törölt felhasználó) 2008-08-05 07:51:51  Előzmény:: 3689

Hi ladajani!

Szerintem a genrátorodben a feszültségszabájzó szórakozik.
Lehet,hogy neha engedi "túltölteni" a rendszert.(A fesz. szabályzó egyben van a szénkefékkel.Bár ezt gondolom tudod.)
Érdemes lenne megnézni,hogy milyen állapotban vannak a szénkefék.
Én már jártam úgy hogy kicsit kopottak voltak és a felgyülemlett szén portól néha beregadt az egyik kefe.Hasonló jelenséget produkált.
[i](Módosította roolee 2008.08.05. 09:53-kor)[/i]

2608 (Törölt felhasználó) 2008-08-05 04:44:36

Sziasztok!!!

Segítséget szeretnék kérni!4T Wareszemnél ha felkapcsolom a világítást,fordulaton elkezdenek a lámpák "pulzálni" a fordulatszámmal arányosan.Hol lehet a baj?Én a generáttorra tippelek.
A válaszokat előre is köszönöm

2607 Tóth Gábor 2008-08-02 06:02:50  Előzmény:Szegedi Árpád: 3686

Szia!

Az off autómnál nekem is a régi forgalmiban tört fehér volt írva az újba meg szürke 08-at írtak. Bár én nem is néztem akkor csak utána. Ami inkább zavar, hogy a törzskönyvben csak simán szürkét írtak....
Éljen az Ocsmány iroda....öh. ah...akarom mondani Okmány iroda

2606 Farkas Zoltán 2008-07-24 17:32:34  Előzmény:Molnár György: 3682

A pedálnál van az állítható "nyomórúd" ami szerintem túlságosan benyomja a főfékhenger dugattyújait és nem engedi vissza a nyomást,vagyis nem megy vissza alaphelyzetbe! Ott is lennie kell egy kicsi hézagnak,vagyis vegyetek vissza a rúd hosszából...Én is jártam igy trabival,és nagyon "pipec" volt a fék,4cm pedálnyomásra blokkolt csak éppen a negyedik taposásra már nem engedte forogni a kerekeket.

2605 Szegedi Árpád 2008-07-23 19:03:54  Előzmény: István: 3679

Nekem törtfehér 13 volt a forgalmiba írva.Tavaly új forgalmit kaptam,amibe szürke 08 lett írva.Azt álítják a törtfehér 13 lett a szürke 08...Nem voltak hajlandók valami fehéret beírni...

2604 (Törölt felhasználó) 2008-07-23 17:41:06

Sziasztok a segítségeteket kérném :
Sürgösen kellene nekem egy Wartburg főfékmunkahenger 353w vagy 1,3 tipusé
Mivel munkám miatt nem tudok autós boltba jutni bármilyen jó lesz bontott új ,mindegy megfizetem .Ha valaki tud segítsen a velencei tó környékén Érdtől Dunaújvárosig bárhová elmegyek érte

2603 Marton Tamás 2008-07-23 05:07:24  Előzmény:Molnár György: 3682

Hali!

Nem lehet, hogy levegősödik pumpálásra?
Ezt tudom elképzelni csak. Nézzétek át, nem e folyik valahol az olaj, és hogy a fékcsövek épek e.

2602 (Törölt felhasználó) 2008-07-22 22:11:52  Előzmény: István: 3679

drapos szürke

2601 Molnár György 2008-07-22 15:59:05

Wartburg szerelők figyelem!!
Óriási kérdésem van. Egy 1.3 as gép főfékhenger felújítás után (karmanytyúzás)
olyan hibajelenséget produkál, hogy 3-4 fékezés után annyira megnő a féknyeregben a nyomás, hogy fogja a motort. Többszöri szét-össze szerelés után is ez a helyzet. A következő a kérdésem. Megegyezik e a trabantéval a főfékhenger? És hogy nincs e valakinek esetleg robantott ábrája, netán metszeti képe a waresz főfékhegerről? Nagyon jó lenne, emrt eddig sikertelenül kerestem ilyet a neten. Mellékesen nem is enyém az autó, csak engem nyaggatnak, énmeg mér ne segítenék
köszi előre is
gyuszimolnar@citromail.hu

2600 (Törölt felhasználó) 2008-07-21 12:03:00

> hali!>> érdeklődni szeretnék nálatok ti talán tudnátok segíteni a problémám megoldásában.> a lényeg hogy van egy gyönyörű 2t wareszom.szeretnék rá > rezonátordobot venni vagy csináltatni tudnátok ebbe nekem > segíteni?meg keresnék kmgy kombiműszert de tom hogy ritkaság.viszont > ha szerzek temp és tankműszert olyan picit akkor azt be tudom kötni a > ledes kombiműszer érzékelőivel?> várnám válszod.> köszönettel réfi péter veszprém
ja és érdekelne még warti spoiler is

2599 jocking . 2008-07-17 20:29:48  Előzmény: István: 3679

Nem tudom wareszéknál milyen fantázianevekkel dolgoztak, de ha helyesek az ismereteim, akkor a trabinál ezt hívják papiruszfehérnek.

2598  István 2008-07-17 20:24:14

Hahó S.o.s.-be!

Valaki meg tudná nekem mondani hogy pontosan milyen színű is a képen látható autóm hívatalosan. Vagyis gyárilag.Estleg akinek volt vagy van ilyen színű annak mi áll a forgalmiban? Mert ez a gyári festés, viszont a forgalmiban almazöld szín állt!(1tulaj 90óta) Ez 18 évig nem is volt gond viszont a mostani műszakin belekötöttek. És emiatt nem kapta meg a plakkettet meg a bejegyzést. És azt mondták hogy új okmányokat kell csináltatni! Hát peresze 12ezer csak úgy semmiért nem? Hogyne! Na mindegy de azt mondták az okmyányirodában hogy talán adadtmódósítással meg tudja oldani mivel ezt a még a gyár írta el 90ben, így nem az én hibám. És akkor csak 450Ft lesz. De nem tudom hogy milyen színt mondajk neki nehogy leközeleb is bele kössenek.

2597 jocking . 2008-07-17 20:15:10

Hali!
Lenne egy kérdésem, és egyben kérésem.
2T waresz kombiműszer kimenő vezetékeit valaki le tudná írni színekre bontva, hogy melyik mivel áll összeköttetésben?

2596 Marton Tamás 2008-07-14 20:06:32  Előzmény:: 3671

Szia!

Ha a csattogásról beszélsz amikor bemelegszik akkor az azért van mert a hidrotőkék már tele vannak olajsárral, és nem jól teljesítenek. Nekem ugyanez a probléma volt. Ki lehet őket szedni, és kipucolni, de nem igazán érdemes, nekem nem hozott kívánt hatást. Venni meg igaz, hogy húzós, de utána semmi hangja nem lesz a mocinak!
Mi most cseréltük ki őket újakra, és full csendes melegen is. Kb. 2500Ft/db, és kell belőle 8db. Gondold meg!

2595 Orosz László 2008-07-14 17:49:24  Előzmény:Tóth Ákos: 3675

Köszi már megoldódott a probléma.Amit eltörtek és ragasztva visszatették az volt a rossz már azt is megtudtam hogy rotor a neve.A gyújtás többi része nem rég volt cserélve ugyhogy az nemhiszem hogy rossz viszont a gyertyákat szerintem cserélni kell még mert néha még rángat a kocsi és idáig semmi baj nem volt a motorral,ment rendesen.Mikor zöldkártyára vittem a gépet a csávó még odahívott egy másikat is hogy nézze meg az értékeket mert ilyet még wartburgtól nem láttak és ők is mondták hogy nagyon jó a motorja. De azért köszi a tanácsot.

2594 Tóth Ákos 2008-07-14 15:57:50  Előzmény:Orosz László: 3673

vegyél egy új elosztófedelet:max 2000 ft újonnan. valszeg az lehet a gond.
meg akkor már érdemes lenne új gyertyakábelt is venni.Gyertyahézag meg 0,6-0,8 legyen.

2593 (Törölt felhasználó) 2008-07-14 07:03:55

Sziasztok fent vannak a képek a Vizslási Taliról
www.trabitali.on.hu

2592 Orosz László 2008-07-13 20:09:36

Sziasztok.Lenne egy kis gondom a 4T wareszommal.Ki lettek pucolva a gyertyák meg le lett szedve a gyujtás elosztó és az is meglett pucolva viszatettük egy darabig ment a kocsi aztán fulladozni kezdett majd végleg leállt.Azóta nem is indul.A gyújtótrafó viszi az áramot viszont a pipánál már nincs szikra.Ja még annyi van hogy az elosztófedél belsejében levő cucc a könyvben az is valamilyen pipának van nevezve eltört és azt ragsztották lehet az a baj.Ha nem akkor valami ötletetek van?

2591 Anda Árpád 2008-07-13 19:30:34  Előzmény:: 3671

nem nagyon értek hozzá, de szerintem a hidro-tőkékkel lesz a baj....
Ha nem akkor bocsi

2590 (Törölt felhasználó) 2008-07-13 18:11:37

Sziasztok.Van nekem egy 1.3-as wartburgom és az a problémám hogy üzemihőfokon valami zakatolás hallatszik a motorból hidegen viszon csendes.Valami ötlet?

2589 papp péter 2008-07-11 09:23:44  Előzmény:: 3669

bemész 1 autósboltba és ha nincs akkor hoznak!
én így tettem
az hogy nincs a listán nem mérvadó
attól még árulhatják

2588 (Törölt felhasználó) 2008-07-11 08:16:16

Üdv!

Valaki nem tudja véletlenül hogy hol lehetne 4ütemű wartburgoz a váltóba szinkrongyűrűt vásárolni? Néztem több helyen de sehol sem szerepel a listán csak a kétüteműé...
Köszönöm előre is a válaszokat!

2587 (Törölt felhasználó) 2008-07-11 08:13:45

Hi!

a=28mm

2586 CIX Digitcam Laca :) 2008-07-10 20:34:34

[url=http://dornburg.cixlaca.fotoalbum.hu/]Képek a 2008-as dornburgi Wartburg találkozóról[/url].
A fotókat Peetsempres készítette, én csak feltöltöttem.

2585 Scholcz Tamás 2008-07-10 19:40:21  Előzmény:: 3663

Az rohadt sok.
Nekem 6,7-7,6 vegyesben.
2T kombi és napi 120km-t tesz meg.

2584 (Törölt felhasználó) 2008-07-10 18:40:54

Én eddig teljesen azt hittem h az enyém sokat eszik de ezek szerint nem.
Ha folyamatosan eresztem a paciknak akkor is megáll 9be ha finoman megyek akkor 6-6.5be megáll.(Igaz csak 149-et megy )
Terepen pesrsze 10-13.
Egyi ismerősömé 150es csik után még ment kb egy eséget ami olyan 160 körül lehetett
[i](Módosította welocyraptor 2008.07.10. 20:42-kor)[/i]

2583 (Törölt felhasználó) 2008-07-05 15:07:12

Köszönöm a megnyugtatást! Akkor ennyi.
Amúgy tényleg mennyi az "a" értéke? Ha egyszer szükség lenne rá...
Mindenhol hivatkoznak rá, de sehol nem adják meg.

2582 (Törölt felhasználó) 2008-07-05 06:56:40

Nekem katalizátoral 353 wartim olyan 10-11 kb bár most nem tudom mert most lesz megin vele utojára 10 litert megvet 5km alat mert nem ment a henger

2581 (Törölt felhasználó) 2008-07-04 20:53:58  Előzmény:papp péter: 3660

nekem 12 13 litert hamikázik az 1.3 warcim

2580 (Törölt felhasználó) 2008-07-04 14:38:24

Valamelyik megeszi a 12l-is 7,5-8 ideális

2579 papp péter 2008-07-04 10:11:54  Előzmény:: 3659

8l az nem sok