Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Wartburg

Általános topic Wartburgokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

928 Koncsik Géza 2006-06-22 17:34:38  Előzmény:Szabados Zoltán: 2008

Hát akkor nincs más hátra fogod a hamuba sült pogit és elndulsz bontó körutra .Milen műszer van benne ledes v mutatos.Már nem emléxem 2T v 4T a tied.Ha 2T és ledes akkor még talán nekem is van valahol otthon (Pesten) Ha erre jársz kilehet próbálni,hogy a műszer a rossz, vagy a jeladó.

927 Szabados Zoltán 2006-06-22 17:17:26  Előzmény:Koncsik Géza: 2005

a tank + sajna nem üres,már többször kivettem a mérőműszert a tankból és mindig jócsán volt benne...csak fárasztó mindig kiszedni a cuccost a tankból!!

926 Szabados Zoltán 2006-06-22 17:15:48  Előzmény:Koncsik Géza: 2005

hááát...gondoltam van valami vagányabb amivel jobban nézne ki..

925 (Törölt felhasználó) 2006-06-22 14:06:30

Sziasztok,

Nem tartozom ugyan a trabantosok-wartburgosok köréhez, mert egy öreg alfám van és azt barkácsolom-szerelgetem.

A segítségeteket szeretném kérni: szükségem lenne a wartburgokban, barkasokban esetleg Ifákban található (ha jól tudom ) 8 vezetéket közösítő csatlakozókra, 3-4 dbra. Sajnos a gyári csatlakozó a rengeteg érintkezési hibát okoz.

Mezőkövesdi vagyok, de a távolság nem akadály, valahogy megoldom az átvételt.


Előre is köszi:Roberto


924 Koncsik Géza 2006-06-21 22:18:56  Előzmény:Szabados Zoltán: 2003

Á nem szivat tényleg üres a tank. De miért akarod a műszerfalat kicserélni? ez tökéletes.

923  Zombie 2006-06-21 22:00:01  Előzmény:Szabados Zoltán: 2003

kicsit vicces válasz:
müszerfal pl bele tehetsz 311 wartyogót is , kicsit ha erőlködsz sztem a trabié is belemegy

ülés cseréld ki
aa jobbat a ballal

bocsi

Éljen a környezetbarát trabi!!! Na erre tegyetek katalizátort
Zombie

922 Szabados Zoltán 2006-06-21 21:38:11

hali. az 1.3 as warbiba millen müszerfalat lehetne betenni ??
az üzem anyag szintjelző feszt szivat...lehet kapi valahol még kapni??
ha az üléseket kiszerteném cserélni melyik kocsiét lehetne belevarázsolni??

köcce..

921 Kurják János 2006-06-21 21:06:45  Előzmény:Stojcsics Daniel: 2001

Hali!
A jobb oldali az egy ellenőrző kapcsoló amivel azt a felkiáltójelet tudod kapcsolgatni, hogy jó-e, a másik meg egy tartalék kapcsoló. Én arra belső világítást kötöttem.

Powered by DDR

920 Stojcsics Daniel 2006-06-21 20:45:36

Üdv!

A napokban vettem egy 1.3-as wartburgot, szeretném kérdezni, hogy a műszerfalon a hamutartótól közvetlenül balra mi az a 2 kis fekete billenőkapcsoló, mi célt szolgálnak?

előre is kössz

919 Koncsik Géza 2006-06-20 20:09:19  Előzmény:: 1999

Ha rám halgatsz minden alkatrészt boltba vegyél. Nem tom hol lax ha Pwsten a Tra-Wa-La XIII. Dráva utca Hegedűs Gy . u sarkán lévő boltot ajánlom.Ha bontóba veszed a lengő kart akkor vehetsz még szilenteket és azt kicserélni nem egyszerű ha bele van rohadva.

918 (Törölt felhasználó) 2006-06-20 19:46:54

Köszi megpróbálom.
Ha sehogy nem megy leflexelem az anyát gömbcsuklóról. Ugyis újjat kell beraknom. Még egy kérdés. Hol szoktál alkatrészeket venni? Úgy gondoltam a lengőkart bontóban veszem, a gömbcsuklót, szilenteket boltban. Csak azt nem tudom, hol van Bp-en olyan autosbolt ahol kapok olcson.

917 Koncsik Géza 2006-06-20 19:39:44  Előzmény:: 1997

Ya bocsi butaságot mondta, féltengely marad. Ha az anyát levetted még előtte nézd meg ezt főlega 43 ábrát gyogyitó kalapács ütés
http://www.prokee.hu/x_download/pdf/wb13_alvaz.pdf

916 (Törölt felhasználó) 2006-06-20 19:20:15

Köszi a választ. A lengéscsillapítót és a rugót már kiszedtem. A kormányösszekötőt már leoldottam. A féltengelyt még nem szereltem ki mivel nem akartam annyira szétszedni a futóművet. Ha le tudnád írni, hogy is csináljam azt a kalakácsos műveletet? A villáskulcsot kalapáljam?
Nem vagyok gyakorlott autószerelésben, de a szakmám mechanikai műszerész. Ezért bátorkodtam nekiállni magam a szerelésnek.

Üdv: Pali

915 Koncsik Géza 2006-06-20 18:30:28  Előzmény:: 1995

Csak anyit füznék még hozzá, hogy szerezz rugóösszehuzó szerkezetet, ha csak nem
akarod a nyugdijíg hátralévő fizetéseidet fogtechnikusra költeni.Kifelé még kőnnyen kijőn az igaz ,csak vis(moderálva)akni művészet a rugóösszehuzó nélkűl.A gömbfej anyája ha yól emléxem 22 kulcsal levehető és finom műszerész kalapács ( min 2kg de az 5 kg az igazi) yól irányzott űtéseivel levehető. Természetesen ha a kormány összekötőt már szétkötötted.Féltengely ki. stb....

914 (Törölt felhasználó) 2006-06-20 17:32:19

Sza Ali!

A fölső lengőkar csavarja egy M12-es anya rögzíti a tengelyt az első lökös felől. A csavarfeje a hátulja felé néz, és lehet imbusz, vagy torx. Mindekettővel szerelték a tipust, és ezt meg kell nézned. A kiszereléshez a szilenteket jól áztad be csavarlazítóval. Akkor könnyebben kicsúszik. Továbbá szükséged lesz 2 db szilentre, illetve egy fölső trapézkartengelyre. Ezeket autósboltban be lehet szerezni. A lengéscsillapítót illetve a rugót ki kell szerelned. Összeszerelésnél fixre csak a kerekein állva húzdd meg a tengelyt. Mert ha terheletlenül húzod meg, akkor a szilent rövidesen megadja magát.Majd kb 5000 km megtétele után húzd át újra. A felső lengőkar meghúzási nyomatéka 88+5 Nm. Ezt be kell tartani, mert ha túlhúzod eltörhet a csavar.

Lóri

Jenes Lóránt 0630-900-77-59

913 (Törölt felhasználó) 2006-06-18 21:20:58

Sziasztok

Segítséget szeretnék kérni tölletek szerelés ügyben.
Van egy wartburg 1.3-am. A bal első futómű felső lengőkarjánál lévő gömbcsukló tartólemeze(az a kis háromszögletű lemez) eltört és emiatt a felső lengőkar is elrepedt. Magam szeretném kicserélni, de sehogy nem tudom szétszedni. A gömbcsukló alsó anyáját nem tudom meglazítani csak levágni tudnám esetleg. A kar másik végében lévő(az alváz felé eső) tengelyt meg nem tudom kiütni, mert nem férek hozzá. Ti hogyan szoktátok ezt kivitelezni.

Üdvali

912 Tomacsek Tamás 2006-06-18 12:55:35

a kipufogónál a gumifüggesztők rendben vannak, olyan mintha rövidek lennének, pedig wareszé. Néztem lehet hogy a cső is görbe(felültették).
A váltó működik, visszakapcsolásnál reccsen meg kicsit. Csak szokatlan hogy nem érzi az ember hogy sebességet vált, bevette, nem vette...
A féltengelynél én is erre gyanakszok, csak gondoltam hátha.....( a remény hal meg utoljára:-))
A sziszegő hang megvan a hütőviznél is, sztereóba szól a benzinnel, Dolbi surrand hangzás!
Az alapjárat is ingadozik, hidegen többször kell inditani.
Az az igazság hogy melós autó volt, kivülröl kulturált, műszakilag izé.
Lehet hogy visszaadom eredeti gazdályának, ugy érzem befürdök vele. Pedig jó lenne...

1972 vs 88

911 Kurják János 2006-06-18 12:22:09  Előzmény:Tomacsek Tamás: 1990

Hali!
A váltókar nekem is lötyög, legalábbis ha pl berakomn 1-be akkor egy kicsit visszajön a kar, szerintem ez nem gond (ha igen akkor valami el lehet kopva) kicsit furcsa volt nekem is de már megszoktam
A féltengely az cserés lesz valószínüleg (Én is most fogom a baloldalit).Az a sziszegő hang nem lehet hogy a hűtővíz tartáj? Nekem is szokott ilyen halk sziszegő hangot adni, de az nekem a víztartájból, amikor forró a víz.Ha úgy van ahogy én leírtam akkor ez nagyjából "normális".
(Ha hülyeségeket írtam akkor sorry)

Powered by DDR

910  Zombie 2006-06-18 11:04:15  Előzmény:Tomacsek Tamás: 1990

kipufogónál nézd meg a gumifelfüggesztőket


Éljen a környezetbarát trabi!!! Na erre tegyetek katalizátort
Zombie

909 Tomacsek Tamás 2006-06-18 08:05:16

Sziasztok! Most vettem egy benzin-gázos négyütemű waresz kombit,("72-es trabim mellé) műszakilag elég hervatag állapotba, családi autónak, mert a trabiba nem férünk el( nagy a family :-)) Érdeklődnék, van-e tanácsa valakinek a következő dolgokba:
-a váltókar lötyög össze-vissza, nem lehet érezni hogy mikor veszi be a sebességet, azaz nincs érezhető ellenállás a sebességek bevételekor.
-erős bal kanyarban ropog a féltengely
-a kipufogócső belever az alvázba, menet közben elég kellemetlen
-ha leállitom a kocsit, elejti a benzint vissza a tankba, közbe valahol halkan sziszeg, de még nem találtam meg hogy hol
-és végül van-e valakinek ötlete egy problémamentesebb porlasztóra, mire lehetne lecserélni, ami zöldkártyán is maradhat?
Légyszi segitsetek hogy "négyütemű pályafutásomról" szép emlékeim maradjanak:-))


1972 vs 88

908 Tóth Gábor 2006-06-09 15:37:20  Előzmény:Rell Miklós: 1988

az hogy rohadtul szorult a 3-as ha beálitotam hogy ne szoruljon akkor meg lükverc nem volt:S
annyi közze van hozzá hogy az első váltókar csütörtökön atta meg magát a másik az meg vasárnap


Wartburgosok oldala

(Módosította wartburg353w 2006.06.09. 17:21-kor)

907 Rell Miklós 2006-06-09 14:16:07

És mi köze ehhez a váltókarnak?

retro

906 Tóth Gábor 2006-06-09 10:20:32  Előzmény:Rell Miklós: 1986

de én voltam azaz elvetemült
mert múlthéten kapásból 2váltókart fogyasztot el a picike
meg mégis csak ne keverjük a szezont a fazonnal
jó így ahogy van


de azért pár kép így utolag hogy ilyen is volt



Wartburgosok oldala

(Módosította wartburg353w 2006.06.09. 10:24-kor)
(Módosította wartburg353w 2006.06.09. 10:25-kor)
(Módosította wartburg353w 2006.06.09. 10:25-kor)

905 Rell Miklós 2006-06-09 00:04:29  Előzmény:Tóth Gábor: 1985

Micsola? Nem te voltál, aki 4t műszerfalat akart bele, és meg is csinálta? Akkor meg miért?

retro

904 Tóth Gábor 2006-06-08 23:02:50

üdv mindenkinek!
ma vissza raktam a régi müszerfalatt


Wartburgosok oldala

903 Varga Tibor 2006-06-08 21:16:31  Előzmény:Éles Zoltán: 1983

a sport gyertya árát elköltheted értelmesebb dolgokra is sztem... nagy eredményt ne várj tőle...

Tibke

902 Éles Zoltán 2006-06-08 20:41:24

Üdv Mindenkinek!

Tudja valaki hogy milyen hőértékű gyertya kell az 1.3-as Wareszba?
Azért érdekelne, mert szeretnék bele sport gyertyát tenni, és mivel elég drága, nem szeretnék rosszat venni.

Előre is köszönöm!

Sharp

901 Tóth Gábor 2006-06-06 23:34:39  Előzmény:Deák Attila: 1981

üdv néked is!

köszi már túl vagyok rajta
pénteken el lett vive szerelöhöz ott kicseráélték 3100ft-omba került majd vasárnap szét is esett az egész
úgyhogy jó volt majd ahova mentem szerencsére a srácc nagy wartburg fan
így bele operáltuk egy 84-es deluxe váltókart a váltóruddal együtt és teljesen jó a sebbeség fokozatot is beálitotuk úgyhogy van minden
de azért kösszi a segitséget

Wartburgosok oldala

900 Deák Attila 2006-06-06 15:32:50  Előzmény:Tóth Gábor: 1976

Üdv!

Bármelyik autósboltban kapható, amelyik Wartburg cuccot árul. Nem a Te váltókarod az első, amelyik eltört, és sajnos nem is az utolsó ... Kicserélni meg úgy tudod, hogy bent a motorházban leveszed a rúd végéről az ékkel rögzített öntvényt (olyan, mint a kerékpár-pedál ékje, de óvatosan üsd ki az éket, mert el tud görbülni!), bent leveszed a kormányburkolatot, lecsavarozod a két félkör formájú alu-öntvényt (alulról két hosszú csavar tartja, kereszthornyú fejjel), kiveszed a pápaszem-gumi felső részét, és a kis félkör alakú műanyagot a váltórúdon levő tartójából, aztán befelé, magad felé behúzod a váltókart rúddal együtt az utastérbe. Van a kasztni felőli végén a tűzfalnál egy hosszú rugó, arra figyelj, meg a motortér felőli végén egy fehér műanyag kis persely is, az se vesszen el, ha nem muszáj. Minderre azért van szükség, mert a váltókar cseréjéhez ki kell ütni a stiftet, ami tartja a váltókart a rúdban, és ha a helyén beszerelve próbálod kiütni, akkor rugózik a gumi-műanyag cuccokon az egész, nincs "húzása" az ütlegelésnek. Le kell tenni a földre egy Crovát, vagy bármit (lényeg, hogy legyen egy kis furat benne, amibe a stift belecsúszhat a kiütéskor), arra rátenni a rudat, és egy erősebb szöggel, vagy egy vékonyabb kis rúddal kiütni belőle a stiftet. Utána az új kart ráteszed a váltórúdra, beütöd a stiftet, és kész, lehet öszerakni. Lehet, hogy kell egy kicsit "finom-állítani" a váltórudazaton, nem lesznek ugyanott a sebességek, mint előtte, de az már nem nehéz, logikusan végiggondolva, adja magát, hogy mit-hol kell állítani.

twk004

899 Franyó Tamás 2006-06-05 17:17:07  Előzmény:: 1978

Szárnyat olcsón hmm! Mit jelent neked az hogy olcsó???

Tavaj még 10-15E között csinázta

Kérdezz rá... 06-30-3083377

http://www.gportal.hu/portal/frensistuning/

898  Levente 2006-06-05 10:56:13

Ezt lessétek meg: Wartburg 4x4

(mondjuk nem az igazi, két motor hajtja)


Mer ennél nincs jobb autó!
- Wartburg!

897 (Törölt felhasználó) 2006-06-03 18:08:08

Üdv!
Tud valaki olcsón hátsó szárnyat a Wartburg csomagtértetőre? (limó)
Kellene egy de amit néztem az drága. Ha valaki tud akkor szóljon!
Köszi



Jenes Lóránt 0630-900-77-59

896 Varga Tibor 2006-06-01 23:03:12  Előzmény:: 1972

belső torx, és létezik külső is. valóban pl a kuplung csvarjai, amik 9es csillagkulccsal tökéletesen oldhatók.

Tibke

895 Tóth Gábor 2006-06-01 20:29:00

hy emberek!
ma akövetkező igen kelemetlen dolog történt meg velem...
a szitu a következő soroksári út kelös közepén a piros lámpánál kb du fél2-kor
várom azöld jelzést látom a sárgát kinyomom a kuplungot raknám be 1be a verdát
erre a kezemben marad a váltókar

ez után vészvilogó ki
és ki a középsö sávból
igyekeztem fel kotrodni a járdára
de valahogy a 20-25 cm magas patka nem velem volt de csak sikerült
majd telefonálások hada hogy mégis mi a fa..t csináljak a legjobb tanács fatertól jött rakjam be 2-es be
és sikerült ezért jó ha az ember amikor felnyitja a motorháztetöt lát valamit és mindenhez hozzá tud nyulni és nem egy merő müanyag (moderálva) ami eltakar mindent nah mind1. szal sikerült eljutnom haza nah most a kérdésem az lenne hogy hol lehet kapni ilyen váltókart?
és azt hogy kel felrakni?
a válaszokat elöre is köszönöm!



Wartburgosok oldala


Wartburgosok oldala

894 Koncsik Géza 2006-05-26 19:32:30  Előzmény:Rell Miklós: 1974

Hát nem tom, de mintha a kuplungszerkezet csavarjai talán azok lennének.

893 Rell Miklós 2006-05-26 19:31:02

létezik egyáltalán külső???

retro

892 Koncsik Géza 2006-05-26 19:29:31  Előzmény:: 1972

Hali.
Belső.

891 (Törölt felhasználó) 2006-05-26 17:53:10

Üdv!
Azt kérdezném, Wartburg 1.3 hengerfejcsavar, hogy az M12-es sűrű torx az a hengerfejcsavarban milyen. Külső vagy belső torx? Valaki azt mondta, hogy belsős torx, és a sűrű 12-es kell hozzá. Írjátok meg lécci!!
Köszi

Jenes Lóránt 0630-900-77-59

890  Zombie 2006-05-26 10:46:35  Előzmény:Rell Miklós: 1968

h a már makett akkor legyen még több:

2db Trabi:
trabant 601 universal 1989

trabant 601 1989

és a Wartburg:
wartburt311 cupe, és kabrio



éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
(Módosította Zombie 2006.05.26. 10:47-kor)

889 Szabó Szilárd 2006-05-26 07:32:51  Előzmény:Rell Miklós: 1967

Azé nincsen rajta lánc mert leesett!!!


Nem ám!
Minden viccet félretéve valószínű hogy kardános megoldással működik ez a kerékpár!!!

Trabant Hycomat 1975 !!!

888 Rell Miklós 2006-05-25 22:17:48

887 Rell Miklós 2006-05-25 21:58:10


Katt a képre!


retro
(Módosította Grisa 2006.05.25. 21:58-kor)

886 Rell Miklós 2006-05-25 21:49:25



Ez is Wartburg, és ez is az eisenachi járműgyárban készült!
Ja, és nézzétek csak: nincs rajta lánc!!!

retro

885 Rell Miklós 2006-05-25 21:33:35



retro

884 Rell Miklós 2006-05-25 21:09:08

És egy szép kép, ami akár asztal háttérnek is jó:


(katt rá!)

retro

883 Rell Miklós 2006-05-25 21:07:04

882 Koncsik Géza 2006-05-23 08:52:23  Előzmény:Marton Tamás: 1962

Hali.
Mán elefogyta mind,nincs egy darab senem.

881 Marton Tamás 2006-05-22 15:21:03  Előzmény:: 1961

Szia!

Bal oldalt az apróhírdetések alatt találni fogsz jópár garnitúrát, ami ha még szerencséd van, nincs eladva...




A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

880 (Törölt felhasználó) 2006-05-22 13:00:24

Sziasztok!
Segítséget kérnék. Nem tudja valaki, hogy honnan lehet szerezni 4 db IRMSCHER felnit Wartburgra? Mennyibe kerül a négy db? Lécci írjátok meg!
Köszi: Traumatologia

Jenes Lóránt 0630-900-77-59

879 Kurják János 2006-05-21 22:10:53  Előzmény:Rell Miklós: 1958

Lehetséges hogy valami elkopott benne de egyébként délután már nem volt semmi baja. Valami kontakt hiba lehetett vagy megszorult valami és azért kattogott.Na mindegy remélem többször nem csinálja!


Powered by DDR