Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Wartburg

Általános topic Wartburgokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1378 papp péter 2007-01-05 11:14:39

tibke!
hogyhogy neked nem volt gondod vele?
a 2t-vel nem is lehetett!
vagy ez már valami másik gép?
amit mondtál?a 4t trabi?talán csak nem kapott az is 1.3-as mocit?
mickey wareszával meg mi van?
sose készül el? vagy mi?
inkább adná el nekem a kerekeit!

anyámmal lakok, macskám van, wartburggal járok és ne legyek KEMÉNY???

1377 Orosz László 2007-01-04 18:45:41

Minden wartburgosnak ajánlóm ezt a 2 hírdetést!
[url=http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=973170&command=ugras&screenwidth=1024]Klikk[/url]
Ez pedig már egy igazi ritkaságnak számít!
[url=http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=971688&command=ugras&screenwidth=1024]Klikk[/url]

www.wartburg853.uw.hu
(Módosította Grisa 2007.01.04. 20:59-kor)

1376 (Törölt felhasználó) 2007-01-04 18:16:16

Sziasztok!

Remélem tud valaki segíteni nekem.
A család tulajdonában van egy 1.3-as 4ütemű wartburg, szegényke mostanság kicsit betegeskedik.

CSak annyit szeretnék kérdezni, hogy véletlenül nem tudja e valaki, hogy mekkora a váltónál lévő kihajtó csapágy mérete?

Segítségeteket előre is KÖSZÖNÖM!!

1375 Varga Tibor 2007-01-03 19:39:50  Előzmény:papp péter: 2454

Global van általában mindenhol, olyan 7 ezer körül. Nagy gond nem szokott vele lenni, nekem még nem volt gondom vele.

Tibke

1374 Babecz Tamás 2007-01-03 19:21:48  Előzmény:papp péter: 2454

Helló

Próbáld meg azt a trükköt, hogy 1,3 -as II golfhoz (55 le) kéred a pumpát, és hasonlítsd össze a tieddel, feltéve ha van lehetőséged rá.
Több lehetőségből választhatsz. Teljesen nem vok biztos benne, hogy stímmelni fognak, de nagy a valoszínüsége. Vízpumpávl még nem róbáltam ki ezt a módszert.

Sok sikert


ABV-514 ACA-963

1373 papp péter 2007-01-03 16:40:42

na
hali
valaki tudd ajánlani valami jó féle vízpumpát 1.3-hoz?
a boltba gp és valami e betűs márkát mondtak de egyik se mond semmi
az egyik 6e a másik 9e ft
ismeri valaki valamelyiket?
vagy tudtok ajánlami valami mást ami nagyon király?
köszi
hali

anyámmal lakok, macskám van, wartburggal járok és ne legyek KEMÉNY???

1372 Balogh András 2007-01-02 10:21:06

BUÉK!!!
Remélem senki se volt józan!


b

1371 Klement Tibor 2007-01-01 16:44:26

BUÉK !!!

egy gyerek ,két ütem ,három henger

1370 Dénes Tibor 2006-12-29 16:21:32

Hi Mindenki!
Lehet, hogy láma kérdések: 1. mit jelent az 1.3-nál a 353 910 jelzés? (A forg.ba ez van írva.) 2. Honnan derül ki a forg.ból, hogy kombi vagy limó a kasztni?
Választ köszi!
Mindenkinek BÚÉK!

BTE-478
(Módosította dtibor 2006.12.29. 16:22-kor)

1369 Polgár Tibor 2006-12-25 10:26:02

Kellemes Ünnepeket Mindenkinek!

Wrt312

Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

1368 Orosz László 2006-12-24 20:23:19

Boldog karácsonyt és előre is wartburgokban gazdag új évet kívánok minden waresz tulajdonosnak

www.wartburg853.uw.hu

1367 Szabados Zoltán 2006-12-24 19:21:18  Előzmény:Tóth Ákos: 2447

Viszont......

1366 Tóth Ákos 2006-12-24 14:58:07

Boldog Karácsonyt és sikerekben gazdag Új esztendőt kívánok ,minden waresz tulajdonosnak!

--You will enjoy with the Wartburg feeling--

1365 (Törölt felhasználó) 2006-12-22 00:26:44

Sziasztok!

Nemrég vásároltam egy Irmscher Raid kormányt az 1.3 Wartburgomhoz.
Már elég sok helyen nézelődtem, de egyelőre nem találtam hozzá való kormányagyat. 3 kérdésem lenne:
- Valakinek van ötlete, hol érdeklődhetnék ez ügyben?
- Létezik más típusú agy, ami passzol legalább a kormányrúdra?
- Érdemes/lehetséges szétbontani egy Warti kormányt és kiszedni belőle az agyat?
Úgy gondolom, ha sikerülne egy, legalább a rúdra passzoló agyat találni, akkor a kormány rögzítése az agyra már valahogy majdcsak megoldható lenne...
Köszi! Üdv.

1364 Polgár Tibor 2006-12-21 15:54:17  Előzmény:Stojcsics Daniel: 2444

A szivató két dolgot csinál:
1. kb 50fokig dúsít
2. kb 80fokig megemeli az alapjáratot. (Ezeket szervízkönyvből vettem)
Méréseim szerint az első zöld led 65foknál kezd világítani. Vagyis akkor még simán mehet a szivató...
Mikor még rángatott, nekem is a sárgában kikapcsolt, nem is lehetett vele rendesen menni

Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

1363 Stojcsics Daniel 2006-12-21 12:01:05  Előzmény:Polgár Tibor: 2443

zöldben kapcsol ki a szivató? az nincs egy "kicsit" későn?

Nekem (most télen) ahogy felvilan az 1. led (sárga) onnantól kezdve rendesen működik a kocsi.

1362 Polgár Tibor 2006-12-21 10:53:24  Előzmény:Kalma Kristóf: 2442

Üdv!

Mikor megvettük 4éve az autót, úgy adták el, hogy nem lehet "fél-melegen" használni, mert dadog-rángat. Több szerelő is próbálkozott, de nem lett komolyabb eredmény. Aztán kezdtem el tanulmányozni. Nálam a következő volt a gond: a szivató állását alapvetően két dolog befolyásolja:
1. vízhőmérséklet
2. elekrtomos fűtőlap.
Na ezzel a másodikkal volt a gond. Ha csak a hűtővíz hőmérsékletétől függően szabályozna a szivató, akkor sokat dúsít, későn kapcsol ki és megnő a fogyasztás. Ezért van a plusz fűtés a szivató bimetálján. De az túlfűt, vagyis hamarabb kikapcsol, mint kellene. Több hetes próbálkozás után, most 3db dióda van vele sorbakapcsolva. Így a 12V-ból 2-3 a diódákon marad, nem fűt annyira. Most akkor kapcsol ki a szivató, amikor a hőmérő felér a zöldbe. Előtte már a sárgában kikapcsolt. A rángatás eltünt, félmelegen egy hajszálnyira gyengébb az autó, de szvsz tökéletesen használható.

Üdv, WRT312

Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

1361 Kalma Kristóf 2006-12-20 22:57:22

Üdv!

Nekem szintén a Napalm által említett szindrómám van az 1.3 wareszommal. Télen hideg motornál dadog, gázadásra kicsit megtorpan illetve alkalmanként leáll. Ez tavaly kezdődött azóta belemélyedtem a témába. Szervizes haverral elektronika ellenőrzés, karbi csekkolás, műszeres beállítás (alapjárat, gyújtás egyebek),gyertya csere; de ennek ellenére nagy javulás nem volt tapasztalható. Aztán kicseréltem a karbi alatt lévő gumitalpat, mert be volt repedve hátha az a baj hogy kifuj a karbi mellett. Irány Trawala 5000 ft utángyártott Egy pár hónapig jó volt, aztán már melegebb időben is le-le fulladt. Kiszakadt az utángyártott gumitalp Mondom pech, biztos rossz széria, vettem egy másikat, de pár hónap múlva az is kiszakadt; ezt még háromszor eljátszotamAztán irány bontó és vettem 1500-ért egy "eredetit". Ez 3 hónpos és azóta is bírja a strapát. Enyhébb időben megbízható, de nagy hidegben még mindig néha dadog, esetleg pirosnál lefullad A motortérben minden a helyén van; több ötletem nincs


1360 CIX Digitcam Laca :) 2006-12-20 06:36:37  Előzmény:Stojcsics Daniel: 2437

Grisa írta: A második képen a hideg-meleg levegő vákuumos szabályozójának a csöve hiányzik.

Nekem a Trabinál ez a bizonyos cső hiánya okozta a "dadogást" és a lefulladást.
Ez az egy, amiben tutibiztos vagyok

Laca
http://cix688.uw.hu
"Csak a guruló kerék nem mohásodik!"

1359 Rell Miklós 2006-12-19 21:22:22  Előzmény:Stojcsics Daniel: 2439

Halvány emlékeim szerint van róla kép (inkább rajzolt, de lehet, hogy fotó is) a letöltések közt az 1.3-as motor-leírás pdf-ben. Nemtommá mi a címe potosan...
Szerintem ez sok vizet nem zavarhat, legfeljebb azért érdemes megcsinálni, mert úgy gyári, és úgy van tisztességesen egyben. De lehet, hogy tévedek...
Viszont ha példul valaki direktszűrőt rak fel, vagy ilyesmit, akkor ezt az egész hóbelevancot ki szokták dobni...
Inkább karburátorproblémára tippelek, arról is van leírás az 1.3-as motor-leírásban, de én személy szerint már annyit kínlódtam ezzel a karbival, hogy inkább nem szólok semmit...

retro

1358 Stojcsics Daniel 2006-12-19 17:13:14  Előzmény:Rell Miklós: 2438

Igen, sajnos hiányzik a fedél is
Erről tudsz/vagy tud valaki feltenni egy képet, hogy hogy is néz ki?

Ezeknek a hiánya okozhatja a lentebb leirt tüneteket?


1357 Rell Miklós 2006-12-19 16:58:18  Előzmény:Stojcsics Daniel: 2437

A felső képen ha jól látom, a meleglevegő-szívócsonk van, az a gumis cső hiányzik róla, ami a kipuffcsonk (vagy hogy híjják) felől szívná a luftot. Gondolom, a fedél is hiányzik a cső-csatlakozással, különben egyértelmű lenne, hogy mi a gond...
A második képen a hideg-meleg levegő vákuumos szabályozójának a csöve hiányzik. Ennek ellendarabja a karbi gumisatykáján van. Csövet közé, és működnie kell!
A harmadik meg a gáz-nem-adás-érzékelő. Nemtom egyébként mi a neve, de azt érzékeli, hogy ha nem lépsz a gázra. A 4t-Trabbis motorelektronikás cikkben olvashatsz róla.
(Módosította Grisa 2006.12.19. 17:00-kor)

1356 Stojcsics Daniel 2006-12-19 14:13:28

Üdv!
Volna pár kérdésem 4T warbival kapcsolatban. Kicsit dadogós ebben a hidegben amig be nem melegszik, könnyen indul(padlógáz, hogy bekapcsoljon az automata szivató, aztán inditás gáz nélkül), viszont ezután leesik az alapjárat, hajlamos lefulladni, valamint dadogósan veszi a gázt. Olvasgattam a cikkeket, meg a fórumot, és kicsit megvizsgálva a kocsit, találtam pár anomáliát. (A kocsi benzin-gáz üzemű, a fentiek benzines inditásra vonatkoznak - gázzal ilyen időben nem indul)

Azthiszem innen hiányzik valami



aztán itt ez a másik kép


innen nem hiányzik valami?


Ez pedig a karbi menetirány szerinti jobb oldalán van, lóg a levegőbe ez a csatlakozó, mi lehet ez?



(Módosította Grisa 2006.12.19. 21:23-kor)

1355 papp péter 2006-12-18 16:53:11

hej de nagy a pangás
mindenki vásárolgat katrácsonyra?

anyámmal lakok, macskám van, wartburggal járok és ne legyek KEMÉNY???

1354 Rell Miklós 2006-12-13 14:59:03

Hát én nem nagyon ismertem az 1.3 villamos rendszerét, ezért megnéztem itt. Ez, meg ez tartalmazza a tolatólámpa áramkörét. Hát mit mondjak... A Trabinak sokkal áttekinthetőbb a kapcsolási rajza... De ez alapján szerintem testzárlat kizárva (mivel a pozitív szál a kapcsolt, és így ha testzárlatod lenne, akkor vagy egy bizti ment volna ki, vagy az autó égett volna le), csak a kapcsolt ér pozitív szállal való zárlata, vagy esetleg valami utólagos mókolás okozhatja ezt... Esetleg véletlen elkötés... Végig kell nézni a kapcsolt szálat, hogy hol kerül rá a +12V...
Szerintem...

retro
(Módosította Grisa 2006.12.13. 15:02-kor)

1353 Szabados Zoltán 2006-12-13 10:42:12

Üdv..

Volna 1kis problémám.....ami a következő:
Én tudatlan kicseréltem a tolatólámpa kapcsolóját,mert feszt világitott szegényem..+vettem az uj kapcsolót és azzal is feszt világit!!!be sem raktam!!

mi a pi...a gond lehet??

köszi..

1.3 warnyúúúú


1352 (Törölt felhasználó) 2006-12-12 19:42:14

A többiek legalább némi szövegbe ágyazták a hirdetéseiket, így csak szelíden figyelmeztettem őket... De ez itt olyan csupasz, apróhirdetés-stílus volt, hogy már az én gyomrom sem veszi be!
Hirdetéseket a hirdetések közé!!!

(Módosította Grisa 2006.12.12. 19:54-kor)

1351 papp péter 2006-12-12 13:22:11

kábeleket megnéztem
és jónak tünik
én is a gyújtás kapcsolóra tippelek
majd megnézem és szólok ha nem az volt

anyámmal lakok, macskám van, wartburggal járok és ne legyek KEMÉNY???

1350 Polgár Tibor 2006-12-11 23:40:29  Előzmény:Varga Tibor: 2430

Vagy kábelek?

Tettem képeket a zindexes forumba...

Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

1349 Varga Tibor 2006-12-11 22:15:52  Előzmény:papp péter: 2429

kizárásos alapon marad a gyújtáskapcsoló

Tibke

1348 papp péter 2006-12-11 13:24:21

na
hali
az egyik wareszom nem indul
ráadom a gyújtást mined világít (moderálva)án
csak nem tekeri meg az öníndítót
már azt is kicsréltem de ami bent volt az is jó volt
meg amit betettem az is
valamiért mégse indul
tippek?

anyámmal lakok, macskám van, wartburggal járok és ne legyek KEMÉNY???

1347 Rell Miklós 2006-12-10 21:25:54  Előzmény:Varga Péter: 2427

Hirdetést inkább a hirdetések közé...

retro

1346 Varga Péter 2006-12-10 21:03:28

Oda is ért, úgyhogy ezt töröltem - prokee -
(Módosította prokee 2006.12.10. 21:58-kor)

1345 Szabados Zoltán 2006-12-09 15:33:19

Üdv..

Volna 1kis problémám.....ami a következő:
Én tudatlan kicseréltem a tolatólámpa kapcsolóját,mert feszt világitott szegényem..+vettem az uj kapcsolót és azzal is feszt világit!!!be sem raktam!!

mi a pi...a gond lehet??

köszi..

1.3 warnyúúúú

1344  Levente 2006-12-08 22:03:59

én nem alakítanák 4T-vé púpost... sőt! még a 4T-ből is 2T-t csinálnék!
De komolyan ha lehetne, és ha nem találok szép vajsárga padlóváltós kombit, ...hát nem tom.

1343 Tóth Ákos 2006-12-08 19:33:17  Előzmény:: 2422

jaja metabond-C van benne (ez az öreg motorokhoz való)
bár első 50km-en semmit sem éreztem,hogy jobbb lett e vagy semmivel futót húztam megdübbentve egy 130kg-os endúró mocival
majd legközelebb.

--You will enjoy with the Wartburg feeling--

1342 (Törölt felhasználó) 2006-12-08 10:07:44  Előzmény:Balogh András: 2406

kilugatott gyári tárcsa és sport betét!

Trabee Streetracing

1341 (Törölt felhasználó) 2006-12-08 10:05:38  Előzmény:Tóth Ákos: 2414

azt inkább hegyezett motorokba szokás tenni, magasabb fordulaton jobban húz, nemfárad el, könnyebben jár, mivel felnemesíti az egymáson csúszó és surlódó felületeket, mint ahogy olvashatod rajta a cimkét...olajcserénél kell beleönteni amikor már meleg a motor, nemkell utána 100km-eket járni vele...jah majd el felejtettem a metabond-nak is több fajtája van...tuning célra vagy motorkímélés szempontjából...

Trabee Streetracing

1340 Balogh András 2006-12-08 09:55:27  Előzmény:Varga Tibor: 2410

Szerintem igazad lehet...Az enyémben a gagyi 1000Ft-os "Tárcsafékbetét" márkájú betétek vannak.Nem tudom, miért voltam olyan hülye, hogy ilyet vettem...de találtam hozzá kb 6000Ft-ért jobb minőségű betéteket...Szerintem ez segíteni fog.
A másik dolog amivel próbálkozom(és ajánlom minden kedves waresztulajnak), hogy a kettes Golf GTI elsö lökőjének az alja minden átalakítás nélkül fel lehet tenni a waresz lököjének aljára.Azon van mind a két oldalt beömlő...onnan kell húzni egy csövet a tárcsákhoz és kész is a hűtés!

Köszönöm a tanácsokat mindenkinek!!!

b

1339 Polgár Tibor 2006-12-08 09:55:22  Előzmény:Tóth Ákos: 2418

Hali!

Igen, 5 gangos polo GT váltó van benne. Mikor leemeltem a kasztnit, tüzetesen átvizsgáltam a motor és a váltó környékét. Több dolgot tapasztaltam:
- a motor alul időnként hozzáért az alvázhoz (lejött ott a festék)
- a féltengely (a jobbos) is hozzá tudott érni teljes kirugózáskor
- ehhez képest a motor még a másik irányba lejtett
- az elejével sem volt párhuzamos
- a hátsó bak az egyik irányba feszült, nem volt középen.
Mindezeket orvosoltam, egyetlen alkatrész volt rossz, a hátsó bak. Először megnéztem a másik 4T-n, hogyan áll a motor. Aztán leszedtem a két váltóbakot, hogy csak az első tartsa a motort. A váltó alá két krokodil emelő került. Majd elővettem a vízszintezőt, és beállítottam a motort szintbe, és az elejével is párhuzamosítottam. Ezután felkerült a baloldali (általam már régebben módosított tartóbak) a váltóra. Ekkor látszott, hogy a hátsó bak a bűnös. Ezért szétvágtam és újra összehegesztettem. Tibke tett bele egy törést, ami abszolute kikerült belőle.
Az eredmény:
- a motor kb 3cm-re van az alváztól, vizszintes, párhuzamos az alvázzal és nincs a bak alatt alátét. A lehető legjobban hátul van (az önindítónál az alvázat kicsit be is kellett hajtani). A féltengelyek és a lengőkarok közel vizszintesek (1 menet van vágva a rugókból). És megszünt a féltengelyek roppanása induláskor (a jobbos nem volt egyáltalán meghúzva - a csavarokat is cserélnem kellett), és 60-nál sem ráznak (gyorsabban még nem mentem). Viszont mivel Tibke az Ő általa gyártott bakhoz mérte a féltengelyek hosszát, ezért most a balos (rövid) hosszabb, a jobbos pedig rövidebb 2cm-rel, mint kellene. Normál használatban ez nem gond, de teljes kirugózáskor kattog a csukló. A további munka megkönnyítése miatt csináltam egy sablont, amivel könnyebb a bakot elkészíteni.
Ezeket nem hibáztatás kép írom, mert láttam, milyen lóhalálában készült anno az autó, szvsz ezért nem lett tökéletes a bak. Nekik nem volt egy napjuk arra, hogy így eltököljenek ezzel (meg a kasztni is rajta volt).
A sablonnal fogok mégegy bakot csinálni mintának, hogy a későbbi munkákat megkönnyítsem (de nem adom oda senkinek:evil.
A kulissza is át lett alakítva, arra is ráment egy teljes napom, és még így sem tökéletes, a rüki kicsit nehezen megy.

Sok fénykép van, majd teszek közzé.

Üdv, WRT312

Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

1338 Varga Tibor 2006-12-08 00:13:24  Előzmény:Polgár Tibor: 2417

naa, már kész is?! Gratulálok! Képek?

Tibke

1337 Tóth Ákos 2006-12-07 23:28:24  Előzmény:Polgár Tibor: 2417

gratula!
5.sebességes váltó van benne ugye?


--You will enjoy with the Wartburg feeling--

1336 Polgár Tibor 2006-12-07 21:25:30

Üdv Mindenki!

Ma sikeres vizsgát tett a 4T motorossá alakított púpos Wareszom.

Üdv.

Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...

1335 Tóth Ákos 2006-12-07 15:05:29  Előzmény:Babecz Tamás: 2415

ezt mondta pedigmég nem töltöttem bele majd jövőhéten ha megyek vissza melóba Hatvanba,majd akkor.

--You will enjoy with the Wartburg feeling--

1334 Babecz Tamás 2006-12-07 14:37:09  Előzmény:Tóth Ákos: 2414

Érdekesnek tartom. Mért kellene menni 100 km-t, gondolj bele te is. Nem akarok okoskodni,de mi is tartjuk a terméket a boltan, és mást szoktunk javasolni.

ABV-514 ACA-963

1333 Tóth Ákos 2006-12-07 13:30:31  Előzmény:Babecz Tamás: 2413

Most volt olaj cserén a masina.A Metabond-ot meg csak meleg motornál szabad beletölteni és minimum 100km-t menni kell vele egyhuzamba hogy bépüljön rendesen a henger falába(így mondta akitől vettem).Szerencsére még nincs szétnyírva a motorom bár ezt nem is tudom hogyan lehetne megállapítani jobban húz vagy mi?


--You will enjoy with the Wartburg feeling--

1332 Babecz Tamás 2006-12-07 07:28:05  Előzmény:Tóth Ákos: 2412

Vigyázni kell ezekkel a kijelentésekkel, csoda szer nincs, és rommá hajtott motoron a metabond sem segít, olvasd el a tájékoztatót és ha bele rakod jól mosd ki a motort.

ABV-514 ACA-963

1331 Tóth Ákos 2006-12-06 20:01:13

Valaki használt már a wareszba Metabond-C-t?
Kollegám rábeszélt hogy neki milyen frankón megy tőle a ladája ,és próbáljam én is ki .Kevesebbet eszik.halkabb a motor jobban megy.....
Nagyon kíváncsi leszek hogy lesz-e változás!

--You will enjoy with the Wartburg feeling--

1330 Varga Tibor 2006-12-05 17:44:17  Előzmény:Babecz Tamás: 2409

Ne feledd hogy wareszra sokkal bonyolultabb feltenni, mint trabira....

Tibke

1329 Varga Tibor 2006-12-05 17:43:28  Előzmény:Balogh András: 2406

Lehet tenni rásegítőt, de akkor felső felfogatású pedált kell beletenni.
A fékhatás azért megy el, mert nem hűtött a tárcsa. de ha kicseréled a betéteket, lehet hogy hatalmas változást fogsz észrevenni, elképzelhető hogy már megégtek a betéteid. Fel lehet rá mókolni a hűtött féket is, de több mint bonyolult....

Tibke