Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Wartburg

Általános topic Wartburgokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1878 (Törölt felhasználó) 2007-06-15 18:09:29

Szia Prokee!
Ennél azért részletesebb segédletre lenne szükségem.
A kezelési útmutató annyit ír, hogy a motorral együtt kiemeljük, majd ezt követően csavarjuk le a seb.váltót.
Ha jól tudom ez megoldható motor kiemelése nélkül is. Erről a műveletről szeretnék bővebben olvasni.
Hajlandó valaki segíteni vagy …………….



1877 Prokop Gábor 2007-06-15 16:36:52  Előzmény:: 2957

Röviden:
- géptető felnyit
- váltó kivesz

[url=http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=download&op=alkat&kat=Dokumentumok%20PDF-ben] Hosszabban meg itt egy kis segédlet[/url]

1876 (Törölt felhasználó) 2007-06-15 15:19:05

Valaki le tudná írni érthető modon, hogy történik a sebváltó kivétele 1.3 Wartburgból. Köszönettel!

1875   2007-06-15 00:01:22  Előzmény:Prokop Gábor: 2955

Bocs, de én a hsz elolvasása után nem tudtam mosolyogni, úgy látszik én még túl "szerelmes" vagyok...

1874 Prokop Gábor 2007-06-14 20:57:34  Előzmény: : 2948

[i]"Ez mélyen érintett, sajnálom, hogy ilyen hozzászólást is megtűrünk a fórumon."[/i]

Miért ne tűrnénk meg ? Ez is egy vélemény, legfeljebb mi, beavatottak olvasás után csenben mosolygunk a bajszunk alatt (már akinek van ).

De komolyan: a véleményalkotás mindig is szabad volt, amíg emberi nyelvezettel sikerül előadni, és nem a másik usert fikázza, csak annak véleményét.

[url=http://belsoseg.blog.hu/2007/06/13/a_vitarol] Épp most volt ez téma a Totalcar Belsőség-blogjában. [/url]

1873 Rell Miklós 2007-06-14 17:46:21

hmmm... szerintem ha egy 4t Warsz ennyibe kerül, az nem lehet túl jó állapotú, akkor attól ne is várjunk többet... De ha valaki azért veszi, mert olcsó, és a következő műszakiig bírja ki aztán megy a bontóba, akkor az sztem ne szidja a márkát, mert egyrészt nem azért vette mert Wartburg hanem mert olcsó, másrészt ha eleve az volt a cél hogy olcsót vegyen ideiglenesen, akkor akármilyen márkát is vett volna, az két év mkúlva ment volna a bontóba...
Engem meg ezért a véleményért ne kövezzetek meg!
Szerintem akkor érdemes megtartani egy ilyen kocsit, (de szerintem ez szinte az összes autóra elmondható), ha az ember szereti. Ha foglalkozik vele, ha nem sajnálja rá (túlzottan) a pénzt, és ha akar belőle csinálni valamit. Mert egy autót tartani az esetek legnagyobb részében veszteséges vállalkozás, és innentől kezdve csak "szerelemből" érdemes.
Szóval ezt a kérdezőnek kell eldöntenie: szereti-e azt a kocsit, és akar-e ráfordítani (pénztárcája szerint) hogy megmaradjon, vagy csak egy használati tárgynak tekinti, ami miután elhasználódott kidobásra kerül.
Néhány éve a 2T Trabink eléggé le volt már pusztulva, hattyúnyak csak elméletben létezett, és a hátsó laprugó benézett középen az utastérbe, a motor is a végét járta, és még egy csomó szokásos "apróság". Ma sem egy oilyan kocsi, ami után megfordulnak, kertbejárós autó, de a kaszni egyben van, a hátsó rugó rögzítési pontja megerősítve, hogy bírja a terhelést, és a motorban új főtengely dolgozik, meg az "apróságok" nagy része is ki lett javítva. Szépen lassan, egyiket a másik után. Akkor 30000-ért sem lehetett volna eladni, azóta több mint 100000 forint ment bele, de én nem sajnálom, mert szeretem ezt a kocsit, ebben nőttem fel, és örömmel tölt el, hogy most jó - persze most sem tökéletes!
Még annyit, hogy van egy munkatársam aki most Feliciát hajt, de volt egy öreg 2T Wareszük. Nem volt szükségük a kocsira, de régebben megszerette. Nem is volt rossz állapotú a kocsi. Aztán eladósorba került olyan áron, hogy tudni lehetett, hogy az nem fogja már megélni a következő műszakit. Az eladás másnapján feltűnően jó állapotú Wartburg-karosszériaelemek jelentek meg a MÉH-telepen, és amikor ezt másnap megemlítettem neki, látszott rajta, hogy bánja, hogy eladta.

1872   2007-06-14 15:20:21  Előzmény:Tóth Gábor: 2952

Aha, én is ezt tettem.

1871 Tóth Gábor 2007-06-14 14:08:07

bgt015!

Ez egy fórum itt mindedniki szabadon elmondhatja a véleményét

Mástrészt meg azért nem lett törölve mert az ő wartburgja olyan ő csak abból tud ki indulni.

Ha az én wareszomról lenne sz akkor aból indulok kim hogy soha más autót nem akarok!
A szükséges dolgokat kell cserélgetnem mikor eljön az ideje, semmi extra

1870 papp péter 2007-06-14 13:29:39

ez így is van
kgst közül mondjuk pont az 1.3 waresz a legdrágább de még mindig jobb mint valami kadett vagymi
ismerösöm is megvette a 91-es calibráját hogy az miylen jó aztán most meg nézeget hogy nem tudja miből össztákolni(mert mindig vanvalami baja) hogy menjen
na ott elég jó árak vannak

1869 Wimmer Elemér 2007-06-14 11:06:47  Előzmény:Wimmer Elemér: 2949

Ja és az alkatrész árakról nem is beszéltem, szerintem a DDR-esekhez sokkal olcsóbban lehet bármit is kapni.

1868 Wimmer Elemér 2007-06-14 11:06:07  Előzmény: : 2948

Bár tényleg nem éppen jóindulatú a hozzászólás, de sajnos van valami valóság alapja is :-(
Tökéletesen igaza van abban, ha mondjuk összehasonlítunk egy ugyanannyi pénzért megvehető Opelt, Volvot stb vagy DDR márkát, akkor a nem DDR tényleg kényelmesebb, komfortosabb, jobb. Ebből csak egyet felejtett ki a hozzászóló, mégpedig azt, hogy DDR márkát lehet még sok olyat találni, ami keveset futott, öregbácsia autó, míg a többinél nagyon nagy mázli kell egy-egy ilyen példányhoz. Ha pedig megvesz egy 100e Ft alatti nyugatit, amit lehajtottak, azzal pedig sok lesz a baj :-(

1867   2007-06-14 09:14:36  Előzmény:: 2947

Eddig azt hittem, hogy ebbe a fórumba csak olyanok írnak, akiknek az életük nagyon fontos része a Trabant illetve a Wartburg... Úgy látszik, tévedtem...
Ez mélyen érintett, sajnálom, hogy ilyen hozzászólást is megtűrünk a fórumon.

1866 (Törölt felhasználó) 2007-06-14 08:29:58  Előzmény:: 2946

ELADNI!!! Lehet, ezért sokan megköveznek majd, de eladni! Én a 4T wareszt vettem 60e ft-ért. De amint kész a balesetes autóm, megy a bontóba... Én is jól megvettem ezt az ócskaságot, mert "92 -es Volvo, Opel, stb. is van 70-80e ft körül (műszakival), és nem ugyanaz a kategória! Nekem szükségből kellett a warnyú...

1865 (Törölt felhasználó) 2007-06-13 11:58:13

Sziasztok!

Segítségeteket kérem: van egy 1976os warcsink (Hanzi). Műszaki vizsga előtt áll, ami kb 150e lenne. Namármost: megéri?
Mennyiért lehet eladni manapság? Vagy hogyan lehetne veteránnak minősíttetni?
Amúgy működik, szépen megy. Amit lehet, idesapám javít/szerel/cserél rajta. De itt-ott likas, és az egyik első oldala már nem saját.
A kérdés: mit tegyünk vele? Megtartsuk vagy cseréljük be?
Köszi mindenkinek!

1864 Katona József 2007-06-13 03:20:21

Hali!

Megtudná valaki nekem mondani, hogy a 4T waresznak a gyári fékerőadatait. Meg akarom méretni mostanság, és szeretném összehasonlítani.

1863 papp péter 2007-06-12 11:06:00

jun 23.-a dunaújváros trabant wartburg tali
csak a programokba valamé nem került fel gondoltam szolók

1862 (Törölt felhasználó) 2007-06-12 10:47:04  Előzmény:Varga Tibor: 2942

A motort mennyire kell megemelni? Gondolom a motortartó gumibakokról le kell csavarni. Jól gondolom?
A féltengely kihúzásához az alsó lengőkar kiemelése elég?
Lehet, hogy laikus kérdések ezek, de inkább megkérdezem, mint hülyeséget csináljak.
Köszi

1861 Varga Tibor 2007-06-12 09:52:49  Előzmény:: 2941

az olasz se sokkal jobb, én már fürödtem be vele, de mindenképpen jobb mint a magyar. ha már szét va nszedve kinyomócsapágyat midnenképp érdemes, meg a tárcsá se árt, meglegyen egy kosszal a dolog. tárcsából vehetsz bármiylen márkásat, golf I 1.3hoz(180mm-es) kérd, van sok féle.
ki lehet venni csak a váltót külön, meg kell emelni a motor, kiszedni a jobboös féltengelykihajtást, és úgy kifér a váltó.

1860 (Törölt felhasználó) 2007-06-12 08:44:05  Előzmény:Varga Tibor: 2939

Szia Tibke!
Köszi a jó tanácsot. Ha lehet újat tennék bele. Soproni j.alkatrész bolt 8100.- olasz kuplungszerkezetet árul . Ezt megvehetem? A kinyomócsapágyat és a tárcsát ne cseréljem le?
A kupluncsere házilag kivitelezhető, vagy mindenképpen forduljak a.szerelőhöz?
Ehhez a művelethez ki kell emelni a motort vagy nem? Várom a válaszodat.
Üdvözlettel

1859 Tóth Ákos 2007-06-11 19:20:39

ma megcsiszoltam ill megmozgattam(ami olyan volt meglazítottam levettem megfújkáltam ...stb) minden olyan kábelt ami a gyújtás környéki vezetékrendszerben van.
Lehet a szelepek ragadnak?vagy mi a rák? néha néha megtorpan de csak egy pillanatra.Hidegen/melegen indul pöcre.olaj van,kenés van,leállításkor megcsörren egy picit a blokk.de a szerelő azt mondta hogy az a vezérműszíj miatt van.De az nem lehet gond?vagy mégis?
lehet hülyeség lesz.aza a két kis doboz ami a bitosíték szekrénynél van az a motorvezérlő IC?Lehet nem az szarxik?vagy nincs test?a vázban merrt rohadt?passzolom.

lehet még mindig karbi... valaki?

1858 Varga Tibor 2007-06-11 11:58:11  Előzmény:: 2932

cseréld ki a szerkezetet. vagy jó állapotú bonottat tegyél bele, vagy vegyél sachsot. igaz annak húzós ára van, de nem lesz vele gond. magyart ne tegyél bele, nemsokára ugyanolyan lenne mint most. a villa meg azért éri el a házat mert meghajlott, azt se árt cserélni.

1857 Hudák Zoltán 2007-06-10 11:41:17  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 2937

Szia szabi engem érdekelne

1856 Kacsándi Szabolcs 2007-06-10 11:38:43

Hali!Van egy 5-6 oldalas könyvrészletem a Kardos Lajos-féle Wartburgról,a 130 méter zuhanás c.könyvből.Ha valakit érdekel és nincs meg neki a könyv szívesen beszkennelem és elküldöm.Sokakat érdekelt a wartburgról leírás gondoltam hasznos lehet.

1855 Polgár Tibor 2007-06-10 10:55:47  Előzmény:: 2935

Sajnos a lengőkarok nem bírják, alá vannak méretezve...

1854 (Törölt felhasználó) 2007-06-09 19:51:56  Előzmény:Tóth Ákos: 2934

Köszi szépen! Akkor ez is "Wartburg átok"...

1853 Tóth Ákos 2007-06-09 17:24:24  Előzmény:: 2933

nekem két touristom vanEzen nem igazán tudsz változtani, meg ez függ attól is hogy mekkora futó van mögötte(nekem az egyiken van vonóhórog).Le kell ültetni egy picit az elejét
másajnos a munkám során nemrég kiszakadt vagyis átszakadt a jobb hátsó lengőkarom, és kapott egy ÚJJAT igaz hogy rohatt drága volt(rugót nem vettem), de így szemmel láthatólag látszik hogy a jobb hátulja femtebb van mint a bal.
[i](Módosította Szmuki 2007.06.09. 17:25-kor)[/i]
új karokat neki meg új rugókat,mindkét oldalon.



[i](Módosította Szmuki 2007.06.09. 17:26-kor)[/i]

1852 (Törölt felhasználó) 2007-06-09 16:28:41

Sziasztok!
Már többször fordultam hozzátok segítségért, és mindig kaptam rájuk választ. A kövekező dilemmám van: szükségből vettem egy 4T combi Wareszt. Én utánfutózom, de amikor megvettem, már akkor ült a fara. Gondoltam, rugó és lengés csere megoldja a gondom. Itt a fórumon segítségemre is sietett egy "jóakaró" ember. Vettem tőle 2 rugót, és 2 lengést...mondván, hogy szinte újak... Beszereltem...ugyanúgy ül! De olyan mértékben, hogyha megyek vele, és behintázik a kaszni, beleér! Mit tegyek? Én arra gondoltam, hogy nem lehet valamilyen más, valamivel hosszabb és sűrűbb rugót beletenni?

1851 (Törölt felhasználó) 2007-06-09 13:10:31  Előzmény:Polgár Tibor: 2931

Szia!
Azt akarod mondani, hogy nem kell az egész motort kivenni. Le lehet szerelni csak a váltót! Még egy negatív pont az autószerelőkre nézve.
Mit tanácsolsz dobjam ki a komplett kuplungot, vagy csak a szerkezetet, vagy csak a tárcsát? És hol kapok olyat ami nem szar, utángyártott?
Köszi: Codlinger

1850 Polgár Tibor 2007-06-09 10:48:57  Előzmény:: 2930

Hello!

A motor a váltóval együtt is kifér mindenféle flexelés nélkül. Én ráadásul (és sokan mások is), nem vettem ki a motort a kuplungozáshoz, csak a váltót. Az, hogy nagyon kemény a kuplung és a kar felütközik a házra arra utal, hogy nem megfelelő (vagy egyszerűen csak szar utángyártott) van beszerelve.

Üdv, wrt312

1849 (Törölt felhasználó) 2007-06-09 09:20:30

Egyszer gyújtásproblémával fordultam hozzátok, amit sikerült elhárítanom. Most is segítségre szorulok, mert az autószerelőben nem bízok. Most kivételesen (1,3-as Wartburg) kuplung gondjaim vannak. A kiemelővilla bovden felöli vége letörik. Egyszer már hegesztették, cserélték és most ismét megreccsent. Aláfeküdtem a kocsinak, hogy már én is lássam mi történt, és a következőket tapasztaltam. A villa (a kuplung) teljesen kinyomott állása előtt nekifeszül a sebváltóháznak. Azt csodálom, hogy a villa ilyen igénybevétel mellett kibírt 4 hónapot. Természetesen az autószerelő nem észlelt semmiféle rendellenességet. A másik: a kuplungot én más kocsikhoz képest nagyon keménynek tartottam. Két kérdés merül fel bennem:
- normális, hogy ilyen baromi kemény a kuplung?
- nem a kuplung kopottsága miatt feszül neki a villa a seb.háznak?
Még egy kérdésem a sebváltóház kiszerelésével kapcsolatban lenne. Az aut.szerelő a kiemelővilla cseréjéhez a motort kiemelte. Sőt a doblemezből is kivágott egy jókora darabot, mondván, hogy csak így lehet kiemelni a motort. Én nem akarom Sziasztok!
elhinni, hogy egy sebváltóház kiemeléshez ilyen brutális beavatkozásra lenne szükség. A kuplung problémát szeretném magam megoldani ( a barbár, tudatlan a.szerelő mellőzésével).
Szívesen fogadok minden segítő jellegű véleményt, hozzászólást.
Alkatrész beszerzési lehetőség is érdekel.
Köszönettel: Codlinger

1848 Tóth Ákos 2007-06-07 20:20:40

Na kész lett a gép.A szerelő kitakarította a karburátort, és a súbertű vagy minnek a vége egy picit rozsdás volt(meg koszos volt az egész), jah meg megszolta hogy a rotor és a elosztó fedelén egy kicsit használtnak tűnik benne a tüske(Még a gyári van rajta,nem csodamade in DDR).De valszeg nem ez okozta a problémát hanem a dugulás.
2eHUF-ot kért zsír.
Meg egy picit módositott a levegőn!remélem a fogyasztásomat nem kÚrta el,mert eddig tök jó volt.Na majd letesztelem teli tank rá 100km újra teli,meglátjuk mennyin áll meg a kijelző a kúton!
Most meghajtottam egy kicsit 3.ba padlo körül 4-5000f/p gyönyörűen duruzsolt a motor!Jo lesz ez.
[i](Módosította Szmuki 2007.06.07. 20:25-kor)[/i]

1847 Tóth Ákos 2007-06-06 19:53:16  Előzmény:Kurják János: 2927

most vittem el a szerelőhöz ő láttatlanba azt mondta hogy karburátor, nem kap elég kaját.Majd holnap beszámolok, elvileg holnap már kész is.

1846 Kurják János 2007-06-06 13:40:47  Előzmény:Tóth Ákos: 2926

Hali!
Esetleg a gyújtótrafó tüskéje? Nekem is ezt csinálta egy darabig és a gytrafóban már nem volt tüske, éppenhogycsak érintkezett. Meg lehet a karbiban is valami mocsok.

1845 Tóth Ákos 2007-06-06 08:22:18

Hogy jártam tegnap, nem kívánom senkinek.130km-t kellett megtennem(időre szóval még az sem lehetett hogy vissza fordulok és elkérem bátyus kocsiját) ebből 90km-t úgy mentem hogy rángatot a motor(kb 80km/h-nál elviselhető volt a rángatás alig éreztem)!De úgy indultam el otthonról hogy valszeg ez lesz mivel szaladgáltam a városba vele és már ott jelentkezet ez (csak akkor alapjárat sem volt).Egy picit odaléptem neki és megjavult.kb 40kmig jó volt.(alapjáraton frankón jár a motor(jó itt is látom a mutatón hogy olyan 80f/percel kevesebb mint ami szokott lenni) de mihelyst emelt fordulaton van kb 2000f/p.felett elkezd rángatni.Én csak arra tudok gondolni hogy dugulás lehet mivel benzinkúton megáltam és a gyertyákat rotort,elosztófedelet,kábeleket megnéztem és azok jónak tünnek.) a karbiból nem szivárog a benya, olaj van a mociban benne....

Szerintetek?bár ma délután itt hatvanba elviszem egy szerelőhöz csak tudjam mire számítsak.

1844 Tóth Ákos 2007-06-06 08:12:18  Előzmény:Fábián Milán: 2922

Nekem is ez volt!Ahogy Tibke írta.Új akksi sarut neki frankón meghúzni+megcsiszolni,bezsíronzi és úgy fog tekerni mint a kisangyal.

1843 Faragó Máté 2007-06-04 11:49:42

érdemes megnézni [url=http://www.hajtipeti.try.hu/]ezt[/url]

[i](Módosította Faresz 2007.06.04. 11:49-kor)[/i]

1842 Varga Tibor 2007-06-03 22:20:48  Előzmény:Fábián Milán: 2922

cseréld ki az akksikábeleket, kompletten...

1841 Fábián Milán 2007-06-03 22:13:08

Hy! Mindenki! Nagy nagy bajban vagyok! Már a harmadik önindítóm teker nagyon nehezen a 4 t wareszomnál kb a 25. jó akumlátorral! Szerintetek mi lehet a baj? Csak nem az amire gondolni sem merek??? És ha az miről tudom meg hogy hengerfej vagy blokk repedés???

Segítségeteket köszönöm M!

1840 Éles Zoltán 2007-05-31 16:43:33  Előzmény:Varga Tibor: 2920

Köszönöm szépen a sok infót!

Várom az elektromos rajzot.

Mail címem: fogpiszka@freemail.hu

Köszönöm

Sharp

1839 Varga Tibor 2007-05-31 16:09:34  Előzmény:Éles Zoltán: 2919

maradhat a wartburgé is ha össze tudod hozni a légtömegmérővel. mi trabiba direktszűrőt szoktunk, mert csak az fér el.
annak aszűrőnek annyi a szerepe hogy ab ba tartályba szellőzik a tank, nem a levegőbe, és a benzingőzt is beszívja am otor, mikor a komputer úgy akarja. semmi szerepe, pusztán környezetvédelem.

1838 Éles Zoltán 2007-05-31 14:37:58  Előzmény:Varga Tibor: 2918

Igen arra gondoltam. Miért mi a szerepe annak a szűrőnek?

Azt már látom hogy az eredeti légszűrőház sem fog elférni. A warburg légszűrőház maradhat vagy mindenképpen kell a golfé? mert lényegében mind a kettőnél egyformán működik az a szelep ami vezérli hogy hideg vagy meleg levegőt szívjon a motor. Vagy tegyek direkt szűrőt?

1837 Varga Tibor 2007-05-31 14:31:18  Előzmény:Éles Zoltán: 2917

polo gt injektor rohadt ritka, sztem tegyél is le róla
amúgy relék meg ilyenek az stimmel. milyen nagy szűrőt? az aktívszénszűrőt nyugodtan kihagyhatod, az nem kell bele...

1836 Éles Zoltán 2007-05-31 14:20:12  Előzmény:Varga Tibor: 2916

pl: komputert, azt a nagy szűrőt, reléket stb...
Milyen nehéz szerezni polo gt injektort? A digijet is elég nehezen lett meg.

1835 Varga Tibor 2007-05-31 14:16:13  Előzmény:Éles Zoltán: 2915

mit akarsz te furkálni a motortérben?

1834 Éles Zoltán 2007-05-31 13:24:20  Előzmény:Varga Tibor: 2914


Most beültetted a bogarat a fülembe. Lehet hogy inkább azt kéne felrakni?
Vagy utólag még át lehet majd alakítani?
A polo gt injektor rendszere sokban különbözik a digijettől?
Gondolok itt az elhelyezésre, mert ha most felrakom a digijetet szétfurkálom a motorteret utána meg megint máshova kell fúrni a polo injektor tartozékait. Azt azért men szeretném.

1833 Varga Tibor 2007-05-31 13:15:35  Előzmény:Éles Zoltán: 2913

azé megmarad.roszabb nem lesz.

1832 Éles Zoltán 2007-05-31 13:00:20  Előzmény:Varga Tibor: 2912


És a digijettel megmarad azért a 60 lóerő, vagy még rosszabbul fog menni mint előtte?

1831 Varga Tibor 2007-05-31 12:49:02  Előzmény:Éles Zoltán: 2911

a digijetet nem igazán. csippelni lehet, de mivel nem írható az agya, így csakis úgy ha kiforrasztják a régi cuccot belőle, és írhatót tesznek bele. de ugye ha több anyagot akarsz, illetve nagyobb injektorokat, akkor oda nagyobb szelep se árt, nem biztos hogy érdemes belebonyolodni. de fel lehet tenni a polo gt injektorát az 75 lovas volt, és ha csinálsz szívósort akkor még sok más befecskendező is felmegy.

1830 Éles Zoltán 2007-05-31 12:41:24  Előzmény:Varga Tibor: 2910

Köszi az infót!

Pl ezt sem tudtam, szóval elég hiányosak még az ismereteim . Amúgy a digijet rendszert lehet majd később tuningolni pl nagyobb injektorok, más komputer?

1829 Varga Tibor 2007-05-31 12:23:03  Előzmény:Éles Zoltán: 2909

rajz alapján simán be tudod kötni, de az ac pumpa relének meg kell venni a gyári reléjét, nem jó sima 5 lábú relé.
gyári száma: 191 906 383 C