Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Wartburg

Általános topic Wartburgokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2178 Rell Miklós 2007-11-24 19:30:44  Előzmény:Polgár Tibor: 3258

Jó, jó, nem emlékeztem, hogy ki volt az, csak hogy volt valaki... Most ez baj?

2177 Polgár Tibor 2007-11-24 19:23:10  Előzmény:Rell Miklós: 3257

[i]"Pár hozzászólással később valaki belinkelt egy oldalt, ahol van leírás."[/i]

Hehe. Valaki. Még jó, hogy nem senki...

2176 Rell Miklós 2007-11-24 17:55:20  Előzmény:Hörcsög Zoltán: 3256

Pár hozzászólással később valaki belinkelt egy oldalt, ahol van leírás.

2175 Hörcsög Zoltán 2007-11-24 14:04:01  Előzmény:Rell Miklós: 3203

Hello egy kicsit későn reagálok,de köszi a tanácsot.Egyébként 4T-ről lenne szó.Elsőnek a gyári mérője bolondult be,belekerült egy 2t mérő is,majd kb egy hét után az is megadta magát,szerintem nem a mérőellenállással lehet baj,inkább valami az ic-t vagy hasonlót nyírja ki.
Honnan lehetne megszerezni a pontos leírást?
Ha tucc segíts lécci!Köszke!

2174 juhász gergõ 2007-11-20 15:02:38

Hello !!

köszönök mindent !! Gergő!

2173 papp péter 2007-11-20 10:46:32

hát ha habosodik az olajdak akkor valószínű hogy hengerfejes a gép!akár attól is csinálhatja hogy kigyullad a lámpa,ha nincs rendes olaj nyomás.

2172 juhász gergõ 2007-11-19 21:51:35

Hy mindenkinek !!!

Nagyon szépen köszönöm a seggitségeteket jol esett,még töbször átnyálazom azt a táblázatosat,meg ugy mindeggyiket,és jo lessz remélem.Persze hogy eddigse használtam tesco meg ilyen holmi vackokat autómban ! Ja de azt az utántőltés ugy képzeljétek el hogy kellet belle olyan 0.5 l csak azért, hogy megnézzem utána mit csinál de akkoris jo volt a szint de hát ugyanugy csinálta tovább a csattogást és az olaj mutató kigyuladást. De észre vettem hogy mikor kevés a viz,(mert viszont a vizpumpám enged de megvan az ujj csak bele kell rakni!.)vagy nagyon meleg a motor akkor gyullad ki! Na és ezt nemértem hogy miköze van a melegedéshez egyszerüen nemtoom vagy csak rosszul érzem pff passz. Régen cseréltem benne olajat és ahogy jár a fötengely az egyszerüen habosra veri vagy az nem lehetséges ? Nemtoom és akkor a müszer nem érzékeli !
De mondom ez 100 felett van!!De ez csak az én hülye elképzelésem szüleménye. Egyszerüen már nemtudtam mire gondolni,de megnézem ujj olajjal,meg csapágygyal. Végülis teljesen felújított motor lesz benne! Köszi szépen Grisa
U.I:nagyon szépen köszönöm Gery!

[i](Módosította gery 2007.11.19. 23:00-kor)[/i]
[i](Módosította gery 2007.11.19. 23:04-kor)[/i]
[i](Módosította gery 2007.11.19. 23:32-kor)[/i]

2171  B.Dániel 2007-11-19 20:10:31

hali!!
vettem egy 1.3 wartburgot, már beindul minden de nem tudjuk hogy melyik gomba mi!!ha vki tudna küldeni egy képet és odaírni hogy melyik melyik azt nagyon megköszönném!!
[i](Módosította bodzika 2007.11.19. 21:10-kor)[/i]

2170 Támba Csaba 2007-11-19 19:12:35  Előzmény:Rell Miklós: 3248

Nem fogok külön márkát ajánlani, egyébként is ma mondtam fel a cégnél, mert kezd elegem lenni a szakmai alap nélküli töketlenkedésből, meg abból, hogy egy év alatt több főnököm van, mint alsógatyám és mind "vérprofi"
Asz"szem visszamegyek autószerelőnek Vagy leszek papucs orrán pamutbojt...esetleg egyujjas kifordított bundakesztyű, vagy szobafestő pemzli...
Ha látjátok Picurt szóljatok neki, hogy itt vagyok éppen

ON:

Nos!
Ha már említve lettem a témában akkor újra megpróbálok egy széles körben elterjedt vásárlói téveszmét szétoszlatni
Ugyanis (ahogy Prokee koma mondaná) az "egységsugarú user" lelkesen keresgéli a feliratokat az olajoskannákon, hogy "hány W hányas" az az olaj
És persze minél kisebb a "W" előtti szám és minél nagyobb az utána következő akkor az a "tutikirályüberf@sza" anyag a többi meg csak ócska sz@r

És épp ezért veszi meg sok okostojás pl. az SAE 5W-40, vagy SAE 0W-50 feliratú sz@rt ráadásul jó drágán holott a kenőképessége sok esetben a higított tevehugyéval vetekszik... na persze vannak tényleg jók is:9

Idéznék egy kis szakirodalmat:

"VISZKOZITÁSI OSZTÁLYOK
A megfelelő olaj kiválasztásának megkönnyítésére a SAE osztályozási rendszert vezették be. Ismerünk 10W, 15W jelű úgynevezett téli olajokat, ahol a számok után szereplő W betű a tél (WINTER) szóra utal. A nyári olajokat betűjelzés nélküli számok jelölik, így 30, 40, 50 fokozatok léteznek ebben a kategóriában.
Nem minden jármű számára szükséges egész évben használható kenőolaj, elegendő ha egyfokozatú motorolajat használnak. A modern motorok már egész évben használható, többfokozatú motorolajat igényelnek. Ezeket az olajokat az SAE besorolás szám-betű kombinációkkal jelöli ( például 20W-40). Ennek megfelelően egy SAE 15W-40 jelű olaj melegben úgy viselkedik mint egy 40-es egyfokozatú, azonban hidegben is éppolyan jól használható, mint egy 15W jelű egyfokozatú, azaz egyesíti magában a téli és nyári olajok tulajdonságait.

És akkor következzék egy viszkozitási táblázat:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/071119/motorotabl_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Itt láthatóak azok a hőmérsékleti tartományok ahol az egyes olajtípusok biztonsággal használhatóak
És kérem azon ember jelentkezését aki kicsiny országunkon belül hidegebb, vagy melegebb éghajlaton autózik, mint amihez pl. egy SAE 15W-40 jelzésű olaj elég

Egy olajosdoboz cirka olyan, mint egy szerződés A lényeg az apróbetűs részen van, itt speciel a hátoldali címkén a leggyakrabban
A varázsszó: TELJESÍTMÉNYSZINT !!!

Ez a jelzés mutatja meg az olaj valódi értékét. A táblázatban szereplő viszkozitási számok pedig azt mutatják, hogy ezt a teljesítményszintet milyen hőmérsékleti tartományok között képes biztosítani.

Tehát pl. a benzin vagy a nitrohigító SAE száma [b]SAE besorolhatatlanul alacsony W - besorolhatatlanul magas[/b], tehát a "legkirályabb" de speciel kenni nem fog

Megint egy kis idézet:

"TELJESÍTMÉNYSZINTEK
Az amerikai kőolaj intézet (API) két nagy csoportba sorolja a motorolajokat: benzinmotorokhoz, illetve dízelmotorokhoz használatosakra.
-A benzinmotorokhoz használt motorolajokat SA, SB, SC, SD, SE, SF, SG,... betűkkel jelöli ahol az S a benzines üzemmódra utal, az utána álló betű pedig a teljesítményszintet jelöli.
- A dízelmotorokhoz használatos motorolajok teljesítményszint szerint besorolása C betűvel kezdődik, az utána álló betű jelzi a teljesítményszintet. A motorolajok több minősítéssel is rendelkezhetnek, pl. API SF/CC. Ez azt jelenti, hogy olyan benzinmotorokhoz való olajról van szó, amely SF teljesít­mény besorolású, de erre az olajra elvegezték a dízel minősítő vizsgálatokat is. Ez utóbbi szerint az olaj CC besorolással rendelkezik. Ha API CC/SF jelölést látunk, akkor olyan dízel motorolajról van szó, amelyik benzines besorolással is rendelkezik"

Például az emlegetett API SF/CC olajok max. egy öreg Zsiguliba, vagy hasonlóan "fejlett" motorba elég.

Egy 4T Trabi, vagy Wartburg VW-klón hidrotőkés motorjába azért már minimum egy SG-s, de inkább SH-s, vagy ennél jobb olaj dukál

[i](Módosította Tsaby 2007.11.19. 22:31-kor)[/i]

2169 Varga Tibor 2007-11-19 18:36:57  Előzmény:juhász gergõ: 3247

Ha felvillan az olajnyomás, akor az is lehet hogy csapágyas a motorod,ott szökik el az olajnyomás. Elsőnek próbálj olajat cserélni, vagy megoldja, vagy nem. Ha nem, még jöhet bele a Finish, ha ez se oldja meg, akkor bizony szét kell szedni a motort, csapágyazni legalább.
De egy ezer éves olajszűrő is okozhat meglepetéseket.

[i](Módosította Tibke 2007.11.19. 19:38-kor)[/i]

2168   2007-11-19 18:22:10  Előzmény:juhász gergõ: 3247

"szerintem értehető ! "... ezzel vitatkoznék...

2167 Rell Miklós 2007-11-19 17:15:38  Előzmény:juhász gergõ: 3247

Ez így nem hangzik túl jól... Ha kigyullad az olajnyomás lámpa, és ezzel egyidőben csattognak a szelepek, akkor ott csak lecsökkent az olajnyomás... Szerintem legalábbis.
Én ilyenkor első ijedtségemben (ismerve hogy előtte kutyulni kellett az olajat) olajat cserélnék, remélve csak a két nem egyforma olaj veszett össze, vagy valami hasonló... Olajból pedig igyekeznék olyat választani, amiben valószínűleg nem fogok csalódni (tehát nem lidl, vagy tesco gazdaságos, de még csak nem is mol - bár ebbe lesz aki beleköt (Tsabi? ) Tényleg, Tsabi, neked kéne olajat ajánlani, és megszakérteni, hogy milyet tegyünk bele!)
De mondjuk az sem jó dolog, ha már utána kell tölteni...
No, majd okosak mondanak okosabbat, tőlem ennyire tellett...
(jobb lett volna, ha meg sem szólalok)

2166 juhász gergõ 2007-11-19 17:04:40

na jo,lehet,hogy nagy hülyeséget mondtam azzal a 6000 rel,mert beszart a km/o akkor vettem eggyet használtan,és azon volt 5 hónapja 98.... ? ,és azóta átfordult tehát most olyan 1000 nél járok de azóta kellet utána tólteni és akkor az uton nem cseréltem olaj szüröt mert valahogy nem volt kedvem este meg nemis volt nálam! szerintem értehető ! Ja és addig mig nem gyullad fel gyönyörű hangja van,de miután felvillan hosszabb időre akkor elkezdenek csattogni a szelepek!
[i](Módosította gery 2007.11.19. 18:07-kor)[/i]

2165 Rell Miklós 2007-11-19 16:53:19  Előzmény: : 3245

Talán megvolt az egy éve, és azért...

2164   2007-11-19 16:46:32  Előzmény:juhász gergõ: 3244

6000-et mentél vele, ÉS itt az ideje? 10ezret a legrosszabb olajjal is el lehet menni...

2163 juhász gergõ 2007-11-19 16:37:03

A nívon a felénél van de ugy 6000 -et mentem vele és tudom hogy itt az ideje. Sőt már megkellet volna tenni. de akkor azt akarod ezzel mondani hogy nincs kenése ?

2162 papp péter 2007-11-19 16:27:03

nivópálcán hol áll az olaj?mikor cserélted utoljára?

2161 juhász gergõ 2007-11-19 14:18:56

Igen tuti,és az nemtudom hogy miért van?

2160 papp péter 2007-11-19 11:49:58

tuti hogy a kis kanna világít olykor olykor?
nem középen a felkiálltójelre gondolsz?

2159 juhász gergõ 2007-11-18 20:03:26

Na mindegy. Nekem csak annyi lett volna a bajom ,hogy miért gyullad fel az olaj mutató,és ez miért van, mikor jó az olajszintem. Ezt a jelenséget csak akkor csinálja ha kevés a víz az autóban, vagy ha huzamosabb ideig megyek vele olyan 100 as tempóval (Na remélem azért igy egy kicsit jobban lehet olvasni, és értelmezni) Boccs mindenért Gergő!!! És köszönöm!. Hu tényleg milyen egyszerűbb lett igy!! Ja és ez egy 1.3 ban fordúl elö
[i](Módosította gery 2007.11.18. 21:15-kor)[/i]

2158 juhász gergõ 2007-11-18 19:56:56

hát! jó hosszú volt de elolvastam . igen, de mikor megnéztem utána az enyémet ,akkor énis észre vettem egy két (sok) értelmetlen szöveget. Na mindegy mindenért bocsi Gergő!

2157 Sövényházi József 2007-11-18 17:26:10

Sziasztok! szeretném megtudni milyen széles a 4T Warez műszerfala, szoval ha valki éppen tudja, vagy lemérné, és megírná, megköszönném. De az is elég ha valaki biztosra megmondja, hogy befér a 4T Trabiba. köszi!

2156 papp péter 2007-11-18 13:08:23  Előzmény:Prokop Gábor: 3236

hát bevallom én is elolvastam 2szer hogy mi van?
de nagyon szívesen válaszol itt mindenki mindenre
most mi a kérdés?

2155 Prokop Gábor 2007-11-18 11:57:32  Előzmény:juhász gergõ: 3235

Anyám...

Kedves Gery !

Javaslom, [url=http://trabant.prokee.hu/hogyan.html]olvasd el ezt[/url], és próbálj eszerint írni.

Különösen, ha kérdésed van, és arra vársz választ, ugyanis írásjelek, mondattagolás, meg úgy egyáltalán, átgondolt és értelmes fogalmazás nélkül borzalmasan fárasztó megérteni, mi a problémád. Itt a srácok nagyrészt szívesen segítenek bárkinek, de ha fél óra gondolkodást igényel pusztán az általad írottak megértése akkor valószínűleg nem kapsz választ.

2154 juhász gergõ 2007-11-18 02:37:34

ja igen csak annyit akajok kérdezni hogyha megyek olyan 100 as tempoval akkor egy idő után fel-fel villan az olaj mutatóm és ez mitől van ha valaki tud valamit akkor ez miért van de néztem az olaj szintet és az joban volt és akkor m van mert nem toom hütési valami mert aztis észre vettem hogyha kevés a hütőviz (az egy másik dolog hogy miért ) akkor gyullad fel és nemtoom hogy van ez kérem segítsetek ha valaki tudja !!! köszönet gergő!!!

2153 juhász gergõ 2007-11-18 02:11:33

helloka srácok meg mindazok akik wartiuk van (4T) ez nekem még ujj ez az oldal mert most léptem be és találtam meg de amugy már régen is megvolt csak zota nem találta és egyszer csak erre akadtam. hmmm egy kicsit értek a 4 kerekű csodához (nagyon szívemhez nőt) nekem megy hálistenek ha took akkor tudok seggíteni mert azért ha volt valami azt mindent én csináltam és ok rajta rem took segíteni na de persze nincs tökéletes ember ezért ara kérlek titaeket ha lehet akkor fordulhatok e hozzátok segítségért előreis koszönöm gery

2152 papp péter 2007-11-16 20:44:07  Előzmény:Laczik Balázs: 3230

minősített hegesztő kell hozzá
azoknak van hivatalos papírjuk a szkmáról meg valami kódszámuk is(asszem 4 jegyű)és elvileg azon vannak nyilvántartva

2151 papp péter 2007-11-16 20:43:02  Előzmény:Laczik Balázs: 3231

köszi megnézem

2150 Laczik Balázs 2007-11-16 20:41:49  Előzmény:papp péter: 3229

Csács!
A vatera.hu-n van egy olyan hogy Wartburg alkatrészek vagy milyen címen fut, és az egy bontós csóka és neki asszem van ilyesmi holmija!

2149 Laczik Balázs 2007-11-16 20:41:10  Előzmény:Pénzes Péter: 3228

Asszem van valami minősítés, hogy a munkát szakember végezte és az megfelel a mittoménmilyen EN szabvány szerint blablabla valami ilyesmi

2148 papp péter 2007-11-16 13:39:22

nincs valakinek 4 ütemű wartburgra gyári ködlámpája?
vagy nem tudja honnan lehetne szerezni?
jó állapotú bontott is jó!!
nézzetek körbe légyszi hátha vki talál nekem
az anyagi részét utánna elrendezzük,nem ingyen kérem természetesen
köszi

2147 Pénzes Péter 2007-11-16 11:42:29  Előzmény:Laczik Balázs: 3225

Milyen papír kell hegesztéshez?

2146 Orosz László 2007-11-16 11:33:53

Hello mindenkinek! Keresnék egy wartburgost de nem találom sehol ezért kérném a segítségeteket.Aki ismeri a CAD-462 rendszámú citromsárga wartburg tulaját kérem írj már meg.MInden érdekel főleg az e-mail címe de ha csak a nevét vagy tel.számát tudod az is jöhet.Az autó oldalán van egy "wartburg motorsport" felirat hátha ez segít. Előre is köszi

2145 Nagy Zsolt 2007-11-15 17:48:26

Köszi szépen!

2144 Laczik Balázs 2007-11-15 17:44:33  Előzmény:Nagy Zsolt: 3224

Üdv! Szerintem mindenképp szakemberhez vidd aki papírt is tud adni, mert ha te nekiállsz tehertartó részt heggejteni abból nem sok jó sülhet ki!

2143 Nagy Zsolt 2007-11-15 17:29:16

Sziasztok! Nem tudja valaki,hogy lehet-e hegyeszteni az alvázat vagy elkell vinni valahova ahol pappirt is adnakrola?? Lécci segitsetek!
Köszi

2142 Rell Miklós 2007-11-14 20:17:31  Előzmény:Polgár Tibor: 3216

Én is mókeroltam már benne, de ha jól emlékeszm, 2 ellenálást raktam bele valahogy. Szóval nekem nem csak egy sima soros ellenállás van. De kipróbálva még nem lett, csak próbaellenállásokkal (pedig már vagy 2 éve megcsináltam )
A linkeket a rajzokhoz köszi, hasznosak!

2141 Laczik Balázs 2007-11-14 17:45:39

Szervusztok!

Keresek vkit aki kicsit konyít a 4tact Warnyú felpofozásához, abban kéne segítség hogy mit honnan és milyet érdemes venni. Elsősorban esztétikázni szeretnék, de ha vannak olyan tippek amik esetleg nem növelik a fogyasztást de a hatásfok jobb lesz azokat is szivesen veszem. Aki ebben jártas dobjon meg egy méllel, mert szeretnék vele konzultálni!
Minden jót!

2140  András 2007-11-14 17:14:57  Előzmény:Támba Csaba: 3220

Hali!

Persze, ez mind jó is, de a másik autómnál (924-es) ha nem megy egy henger, akkor kehes, mint állat. Létezik, hogy itt nem lehet észrevenni az alapjáraton semmi változást? Vagy alapból kehes?

2139 Támba Csaba 2007-11-14 13:37:09  Előzmény: András: 3219

Alap módszer és kiderül

Járó motornál egyesével húzd le a pipákat. Ha az egyik lehúzásánál nem változik a motor járása, akkor ott a probléma

Azért vegyél fel egy bőrkesztyűt, mert könnyen "megcsap a petró, mikor dróton dzsal"

2138  András 2007-11-14 13:28:18  Előzmény:Támba Csaba: 3218

Két hengerhez túl jó az alapjárat...
Tán csak áthúz?

2137 Támba Csaba 2007-11-14 11:20:46  Előzmény: András: 3217

Megy minden henger???

2136  András 2007-11-14 10:56:40

Sziasztok!

Vételeztem egy 2ütemű padlóváltós Wartburg kombit.
Egy röpke kérdés: 5nap után erőtlen, gyenge lett, max sebesség 70, s tiszta gyenge... Mi lehet a baj, merre induljak el? Alapjárat jónak tűnik.
Gyertya-kábelek-gyújtás?

Üdv

Mal

2135 Polgár Tibor 2007-11-14 07:04:23  Előzmény:Rell Miklós: 3215

Nekem most a 4T púposban 2T műszer van. A tank helyes értéket mutat alapból, a hőgomba pedig úgy lett megoldva, hogy 100 Ohm lett sorbakötve a gombával. Ennyi.

A műszerek rajza is meglett, itt ([url]http://www.wartburgpeter.de/hp_download.htm[/url]) van minden waresz "elektronika"
[i](Módosította wartburg312 2007.11.14. 08:05-kor)[/i]

2134 Rell Miklós 2007-11-13 19:50:27  Előzmény:Pénzes Péter: 3214

Ha átalakításhoz kéne a persely, az oké, de hogy visszaalakításhoz... Tudom, én ilyen furán gondolkodok, de ez van...
Mifelénk meg én nem tudok igazán jó bontót sajna... Bonyhádon tudok kettőt, de azok nem nyerték el a tetszésemet, főleg az áruk miatt, és valahol Bonyhád határában van mégegy, az nem lenne olyan rossz, de ott főleg 2T Trabi van, a többi árut inkább úgy hozzák, arra várni kell, kérdéses, és hát az az igazi bontó-feeling, hogy én ott bóklászok a kocsik közt, válogatok nézelődök hogy mi kell, na az nincs meg. Itt csak kérni lehet, aztán adnak amit adnak. De 4T Trabit/Wareszt pl még egyszer se láttam. Szekszárdon meg egy bontót se tudok, csak egy bontottalkatrész-kereskedést, de az meg francia kocsikra van kihegyezve.

2133 Pénzes Péter 2007-11-13 19:40:53  Előzmény:Rell Miklós: 3213

itthon van egy szatyorral egyébként visszalakításhoz elég csináltati egy perselyt bele

2132 Rell Miklós 2007-11-13 19:37:25  Előzmény:Pénzes Péter: 3212

Jó, jó, de én nem akartam visszacsinálhatatlanra... Persze, gondolom termosztátházat nem lehet olyan nehéz szerezni de akkor is...

2131 Pénzes Péter 2007-11-13 18:57:32  Előzmény:Rell Miklós: 3211

mért esélytelen? kifúrod a termosztátházat és kész:]

2130 Rell Miklós 2007-11-13 18:36:45  Előzmény:Polgár Tibor: 3206

Ó, ezt eddig nem is láttam!
Hát akkor az ic-t rosszul hittem...
A tankot meg nemtom, én a 2T Wareszt nem ismerem, csak egy műszerét buheráltam, de az is elég rég volt... (ideje lenne már beépíteni, ha már annyit kínlódtam vele annyk idején) Viszont most, hogy mondod, tényleg mintha csak a hőfokmérő részhez kellett volna hozzányúlni, a tankhoz nem!
Annak idején nézegettem a hozzá való 2T Wartburg gombát is, hogy hogyan tudnám azt berakni a 4T gomba helyére, de sajnos az újabb a kisebb, és hát a kicsi lyukba a nagy gombát elég esélytelen... Fordítva ugye ment volna, de így...

2129 Pénzes Péter 2007-11-13 17:47:25  Előzmény:Polgár Tibor: 3206

A310D-nek is tudod a helyetesítőjét?