Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Wartburg

Általános topic Wartburgokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2778 (Törölt felhasználó) 2008-12-22 09:53:17

Feladtam... Mindent kicseréltem, leellenőriztem, de amikor az autósboltban megmondták, hogy a HAL-jeladó kb. 3000Ft, inkább régi bontós cimbimhez fordultam, komplett gyújtás=3000Ft, komplett karbi=2000Ft. Beszerelésük után még nyilatkozom...
A lényeg: mindenkinek köszönet a segítségért és a jó tanácsokért, sokat tanultam belőlük és szinte már 4T Warbi specialista lettem!
Ja, és ha ezzel kezdem, megspórolok 4000Ft-ot a kábelek, az elosztófedél és a rotor megvétele helyett... Jó pap holtig tanul...!
[i](Módosította csuma 2008.12.22. 10:55-kor)[/i]

2777 Szarvas László 2008-12-21 10:18:19  Előzmény:: 3856

A kicserélt cuccok után is néma maradt a gép,de nem ellenőrizted,hogy nem húznak e át a gyertyapipák.Önindítózás,csavarhúzót nekinyomod a pipának,és hozzáérteted a blokkhoz.Azt,hogy az elektronikus vezérlőegység be tud e úgy "halni" hogy még is van szikra, azt nem tudom.Az ellenállást kizárnám,mivel kapcsolatba van a behúzótekerccsel,az meg jó,maradt még a vezérműtengely.


[i](Módosította Jimmy 2008.12.21. 11:41-kor)[/i]

2776 Szedlacsek Ottó 2008-12-20 18:45:25  Előzmény:: 3856

önts 1 kicsi benzint a pillangószelepre indítózás közben, ha beindul akkor karburátor, ha nem akkor gyújtás. Repedt elosztó fedél esetleg rotor szokott ilyeneket okozni.
Milyen színű a szikra, ha van. Lehet hogy a trafó nem ad elég erős szikrát, csak sárgát.
Vezérműszíjat könnyen ellenőrizheted. Nézd meg a jelöléseket, de nem sok esély van rá, hogy átugrott. Elméletileg ha csak 1-et ugrott át még attól ketyeghet. Ha meg többet akkor azt meg hallottad volna :-)

2775 (Törölt felhasználó) 2008-12-19 22:34:07

Köszi a segítséget, ezzel elleszek egy darabig, de már csak vasárnap tudok hozzáfogni a munkám végett...

Ja, a vezérműszíj nem ugorhatott át? Csak azért, mert ha nem muszáj, azzal nem szeretnék bajlódni...

2774 Farkas Zoltán 2008-12-19 18:36:10  Előzmény:: 3853

Még a gyújtásvezérlőt is nézd meg,lehet az is problémás...

2773 Farkas Zoltán 2008-12-19 18:33:38  Előzmény:: 3853

Lehet hogy túlszivatódott vagyis ömlik bele a benzin.Szedd ki a gyertyákat és nézd meg őket mennyire benzinesek vagy szárazak.Ha nem tekerted el az elosztót akkor a gyújtási időpont stimmel,csak karbi hiba lehet.Esetleg vedd összébb a gyertyahézagot 0,6mm re vagy 0,5re és szellőztesd át a motort gyertya nélkül...
Behúzással is megpróbálhatjátok indítani de ez már veszélyesebb mert a vezérműszíj átugorhat... Másik karbival is teszteld le ha van rá módod... A karbit nézd át,mert ott a bibi valszeg.

2772 (Törölt felhasználó) 2008-12-19 13:24:22  Előzmény:Farkas Zoltán: 3852

üzemanyag van, szikra van, leszedtem a szívórészt, a hidegindító zárva van, a gyorsítófúvóka spriccel és mégis, gáz nyomkodás ellenére sem indul...

2771 Farkas Zoltán 2008-12-19 13:17:22  Előzmény:: 3851

Szia! Nézd meg hogy az AC szállít e üzemanyagot mert lehet hogy dugulása van.Ha van szikra akkor a gyújtásod rendben van... Esetleg a hidegindító részét rosszul raktad össze és nem zár le,nem dúsitja az üzemanyagot.Sok hiba nem lehet ...

2770 (Törölt felhasználó) 2008-12-19 12:51:57

Szasztok!
Valaki segítsen már, mert az összeomlás határán vagyok! Warbi 1.3-ammal a hét elején kocsikáztam kb. 50km.-t. Gond egy szál se, hidegen is pöcc-röff. Ámde, mikor hazaértem, egy fél órás állás után 200m-t megtéve leállt. Azóta csend. Indítózásnál beröffen, de amikor abbahagyom, egyből leáll.
Szerelők tanácsára kicseréltem:
-gyujtótrafó
-gyujtáskábelek
-elosztófedél+rotor. Eredmény:0
Karbi kitisztítva. Lehet, hogy fals levegőt szív? A karbi alját leszigeteltem piros szilikonnal, eredmény még nincs, mert az akksit leszívattam a sok indítózással, most töltöm, de jó lenne tudni valami szakember véleményét is...!
Köszi előre is!

2769 Hudák Zoltán 2008-12-19 10:43:11  Előzmény:Fluck Dávid: 3848

Flucky!!!!
Az index fórum wartburg topicjában érdeklödjél erröl ott valaki már megcsinálta és volt róla szó.

2768 (Törölt felhasználó) 2008-12-19 09:30:38

Üdv!
Nektek hogy van a forgalmiban az alvázszám?(Wartburgnál) mert nekem csak 7 jegyű és az alapján nem tudom beazonosítani mert nem elég hozzá a 7 számjegy.
Előre is köszi!

2767 Fluck Dávid 2008-12-17 20:09:06

Szevasztok!

4T trabimba szeretnék átfolyásmérős waresz kombi egységet beszerelni. A cucc már megvan, de tudna valaki segíteni a bekötésében??

2766  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Segíteni szeretnék, nem haszonszerzés céljából teszem fel a következőket ide (amint lesz apróhirdetési rovat, átpakolom).
Szóval, egy kis malőr következtében hozzájutottam gyári új DKF DDR 6209 AN típusú csapágyakhoz, eredetileg 6009-est akartam. Ez a 2T Wartburg főtengelyre megy rá, ha valakit érdekelne innen, akkor neki adom el, ha nem akkor visszaküldöm annak akitől vettem. Részletek privátban, vicces ára van.

[url]https://spityu.extra.hu/2t/dkf6209.jpg[/url]
[url]https://spityu.extra.hu/2t/dkf6209_2.jpg[/url]

2765 Schmittinger László 2008-12-17 12:26:55  Előzmény: : 3845

Köszi, ha világosban hazaérek megtekintem
Alapjárati szelep, vagy annak a vezérlése.

2763 Schmittinger László 2008-12-17 09:46:40

Sziasztok!

4T waresszal kapcsolatban van olyan problémám, hogy megyek vele tartósan 3000-3500 körüli fordulaton amint kinyomom a kuplungot és gurulni kezdek rögtön leáll(a motor leállásának pillanatában a ford.szám mérő felugrik teljesen majd visszaesik), újraindítva ismét jól működik. Egyébként alapjárat 800-900 körül stabil, jól húz, fogyasztás normális (7l körül. Merre induljak ötleteket várok.
(gyertyák, elosztófedél, rotor, gyújtáskábelek újak)

Köszi

2762 (Törölt felhasználó) 2008-12-15 14:45:35

Sziasztok!

Keresek eladó 2T Wartburg motort lehetőleg üzem képesen. Ha valaki tudna az legyen szíves és írjon. Negyon megköszönném!

2761  Levente 2008-12-14 11:30:21  Előzmény:Tóth Ákos: 3839

Én lendkereket soha nem könnyítenék.
Pörgősebb lesz tőle a motor, de ha kell valahol az erő, a nyomaték(pl. egy jó kis emelkedő, akkor már nem túl előnyös...
Mondjuk rally trabantban talán elmegy valamennyire.

De hát szántani nem lehet vele! (Jó tudom, csak az én heppem a Terepwartburg...)

2760 (Törölt felhasználó) 2008-12-13 14:34:07


[i](Módosította gazoswaresz 2008.12.16. 18:18-kor)[/i]

2759 Sultis Gábor 2008-12-07 07:53:14  Előzmény:Tóth Ákos: 3839

ennyire azért nem akarok belemenni,inkább egy 1,6 vagy 1,8as motoron gondolkozom(bár igy is elég brutálisan megy a trabi)

2758 Tóth Ákos 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Sultis Gábor: 3838

Hi!

Sűrítésnövelés(2mm-t levenni a tetejéből)
4-2-1-es leömlő 50-es rendszer végig.
lentkerék kikönnyítése.
Gyári karbi lecserélni.
ilyenek. Én ezeket tervezem. Persze 1.6-os mocin.

bővebben itt tudsz róla olvasni-> https://www.trabantmaffia.n1.hu/keret.cgi?/trabant_11_tuning.htm

Nekem most lett kész egy full felújított hengerfejem új szelepek, szelepszárszimeringek, szelepfészek kimarása. Biztos fog dobni rajta.
Még nincs beszerelve.

2757 Sultis Gábor 2008-12-06 20:30:43

heló mindenkinek!valaki tudna nekem tippet adni hogy hogyan lehetne egy 1,3as wartburg motorból egy picit többet kihozni?egy ralli trabiban van nekem ez a moci.

2756 (Törölt felhasználó) 2008-12-02 18:15:50  Előzmény:Baranyi Ádám: 3835

NAgyon KÖszönöm az infót!
meg fogom próbálni minden féle képpen de sajna az időm nem engedi most
még egyszer köszönöm

2755 (Törölt felhasználó) 2008-11-30 11:35:02

Hali Klubtársak!
4T wareszba kellene hütö s.o.s!
Esetleg a 2T waresz utlso széria hütöje is jo hozzá?
A segitséget elöre is köszi!

2754 Baranyi Ádám 2008-11-29 14:17:52

Szia,ha a gyújtás, a benzinvezeték az AC-ig, a tanksapka rendbenvannak,(nincs eltömődve ESETLEG BEFAGYVA),akkor töltsd meg az úszóházat bezinnel úgy, hogy az AC-ról lehúzod a benzincsövet, felfelé emeled függőlegesre,majd ezen keresztül KEVERÉKET öntesz bele. Ha csak az AC hibája miatt nem jut fel üzemanyag az úszóházba, akkor evvel a módszerrel a motornak be kell indulnia, majd az úszóházban levő üzemanyag szintjének csökkenése miatt le kell állnia abban az esetben ha az indítás előtt az AC-ra visszadugott benzincsövön keresztül továbbra sem kap üzemanyagot! TEHÁT: akkufeszültség rendben, bezin, benzincső a helyén, szívató rajta, üres fokozat, kuplung benyomva, gázpedállal egy-két pumpálás,indítás, ha beindult akkor gázpedállal fordulatontartás!TÜRELEM, KITARTÁS, PRÓBÁLKOZÁS, jó munkát: Andiady (06-30)20-30-113

2753 (Törölt felhasználó) 2008-11-28 16:08:46  Előzmény:Busa Attila József: 3833

Sziasztok!!!!

Nem indula Wartburgom az Ac a benzint felszívja csak magából nem továbítja a karburátorig az ACben a membránt már kicseréltük és úgy sem.
Nagyon örülnék neki ha valaki tudna segíteni nekem!!!!
Elöre is köszi!!!!

2752 Busa Attila József 2008-11-24 19:31:56  Előzmény:: 3826

Szia!
Ha olajról van szó én most akadtam egy jó váltóolajra. A GM (General Motors)-nak van egy nagyon jó teljesen szintetikus hajtómű-olajcsaládja. Kipróbáltam és sokkal jobb. Kettesbe visszaváltásoknál a ropogások száma meg feleződött. A váltó selymesebben siklik, nagyon szeretem. Szerintem érdemes kipróbálnod, működik.
A motorolaj az már más tészta. Sok fajtát kipróbáltam már, de alapvetően elmondhatom, hogy az egyik nagy titka neki az, hogy, ha van rá módod, akkor 5000km-enként cseréld le az olajat és ne várj vele tovább. Az autód nagyon meghálálja majd és szépen fog muzsikálni. Nem csattognak a hidrotőkék sem. Amúgy itt is GM-es, Oplebe vagy Volkswagen-be való félszintetikus olajat ajánlok. Egy normális autósbolt ezek elmondásával biztosan tudnak neked egy jó választást ajánlani. Ezekben az olajokban eddig nem csalódtam, de érdemes több véleményt is meghallgatni döntés előtt. A hajtómű-olaj nekem a 4db Bosch gyertyával olyan 7000Ft körül jött ki. A motorolaj pedig olyan 4000Ft volt. Ehhez hozzájön az olajszűrő természetesen, de azt nem tudom mennyibe kerül, mert van nekem itthon belőle vagy 4db még talomban, szóval azt nem most vettem. Na meg persze nem árt ránézned a levegőszűrő betétedre, ha neked még az van, mert akkor az is egy olyan 1500Ft-ocska, ha jól emlékszem még rá. Nekem sportbetétem van szóval erről is csak kb. árat tudok mondani. Az elmondottak alapján gépjárműved szervize házilag megoldható kb. 15.000Ft-ból. És akkor megint nem kell hozzányúlnod 5-10 ezer km-ig.
Remélem tudtam segíteni.
Üdv: Atesz.

2751 papp péter 2008-11-24 15:38:49  Előzmény:: 3826

gyárilag is a 15W-40 a javalt olaj
a 10W-40 el is elmegy de azért az híg neki

2750 Szabó Gábor 2008-11-23 18:54:02  Előzmény:: 3826

LiquiMoly 10W-40. 15W.. nem nagyon való, főleg télen.

2749 (Törölt felhasználó) 2008-11-23 14:02:55

jaja azzal megy a váltás

2748 Hõberth Gábor 2008-11-23 13:22:34

Pont fordítva mint a 2T Trabantnál.
Remélem azzal képben vagy!
[i](Módosította hoberth 2008.11.23. 14:23-kor)[/i]

2747 (Törölt felhasználó) 2008-11-23 13:17:48

hi all
nem nagyon vok jártas a 2t waresz váltásánál vki ki tudna segíteni h hogyan kell kapcsolni a fokozatokat? thx előre is

2746 papp péter 2008-11-18 15:59:34  Előzmény:: 3826

én FINA 15W-40-et használok!

elötte volt más is de ez vált be eddig a legjobban!

2745 (Törölt felhasználó) 2008-11-18 15:05:34

Hello
Milyen olajat ajánlotok 4t wareszhoz!
A TESCO-son kivül

2744 papp péter 2008-11-15 19:35:47  Előzmény:: 3823

én kiszedtem onnan!az enyémben ragasztva volt de eég gyengén és simán ki tudtam müteni onnan!kell hozzá 1 jó kés aminek a hegye hajlik hogy be tudj oda nyúlni.

2743   2008-11-13 23:56:51  Előzmény:Hudák Zoltán: 3820

Amilyen a kérdés, olyan a válasz.

2742 (Törölt felhasználó) 2008-11-13 22:00:13

Köszönöm mindenkinek az infót.Szép fehér lett,csak a macska szem piros nem lehet azt is ki fehéríteni?

2741 Orosz László 2008-11-13 18:15:00  Előzmény:: 3817

Csak a krómkeretes lámpabúrákat lehet kifehéríteni mert azok alapból átlátszóak és úgy festik be őket.Az újabbaknál amin nincs krómkeret a műanyag sárga így azt sose fogod tudni kifehéríteni.Bár ami az én egyik wartburgomon van nem krómkeretes de a nap szívja így fehéredik.Lehet valami uv sugárral is lehet fehéríteni

2740 Hudák Zoltán 2008-11-13 17:05:53  Előzmény:: 3817

Ejnye de elkéstem!!! Látom már kaptál választ épp ezt akartam leirni én is teljesen igaza van SillentKillernek.
[i](Módosította Hudee 2008.11.13. 18:06-kor)[/i]

2739 Hudák Zoltán 2008-11-13 17:04:46  Előzmény: : 3819

Ejnye ejnye Bálint!!!!

2738   2008-11-13 17:02:51  Előzmény:: 3817

Szerintem mártsd bele a fejed egy vödör fehér zománcfestékbe!

2737 (Törölt felhasználó) 2008-11-13 16:51:05  Előzmény:: 3817

Üdv!
Lehet venni minden boltban általános illetve univerzális higítót az teljesen megfelel a célra.De gondolom tod hogy csak festett búrát tudsz fehéríteni szinezettet nem.Csak vigyázni kell hogy a búra felületét ne marja meg a higító.
Üdv

2736 (Törölt felhasználó) 2008-11-13 13:31:28

sziasztok mivel fehércsiem ki a burámat ?

2735 (Törölt felhasználó) 2008-11-10 09:16:30  Előzmény:Busa Attila József: 3815

Hali
Hagyományos valtolaj megteszi szerintem
Rudazat beállitás illetve a válton van ehy himba tengelynek nevezet tengely van
Amire csatlakozik a rudazat ez tud kikopni vagy berothadni!
Plusz még a rudazat gömbfejei

2734 Busa Attila József 2008-11-08 16:40:13

Sziasztok!
4T vareszom van, és érdeklődnék, hogy ki, milyen váltó-olajat tudna javasolni, hogy könnyebb, rugalmasabb legyen a váltás? Ha valamilyen adalékanyagról tudtok, ami tutira bevállt, akkor azt is szívesen venném.
Előre is köszi a helpet!!!

2733 (Törölt felhasználó) 2008-11-05 09:30:39

-> Apróhirdetések.

Tib
[i](Módosította Tiberius 2008.11.05. 12:44-kor)[/i]

2732 (Törölt felhasználó) 2008-11-04 15:14:58  Előzmény:: 3806

Király

2731 (Törölt felhasználó) 2008-11-03 12:26:14  Előzmény:Tóth Gábor: 3810

Az egyik a test szerintem ha az emlekezetem nem csal mert a tartály hoz csak egy vezeték meggy

2730 (Törölt felhasználó) 2008-11-02 12:19:44

->Apróhirdetések
[i](Módosította bgt015 2008.11.02. 13:25-kor)[/i]

2729 Tóth Gábor 2008-11-02 10:02:14  Előzmény:Baranyi Ádám: 3784

Ha emlékezetem nem csal a 4T-nél 2 vezeték jön elöre az egyik a szint jelző a másik a tartaléknak a vezetéke (gondolom).
Szerintem ha műszeregységet kibontod hamar kiderül meik vezeték a tartaléké.