Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Wartburg

Általános topic Wartburgokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2128 Pénzes Péter 2007-11-13 17:46:48  Előzmény:Polgár Tibor: 3206

egész műszer szinte ugyanaz, csak kissé tér el.

2127 Pénzes Péter 2007-11-13 17:46:05  Előzmény:Hörcsög Zoltán: 3201

elöször nézd meg, h nem e testel le valahol a kábeled, esetleg a jeladó rosz. Tök felesleges javítani az ilyent, bontóba van jó szinte ingyen

2126 Laczik Balázs 2007-11-13 17:32:58  Előzmény:Orosz László: 3204

Hali!

Szerintem is a kapcsolód adta be az unalmast, nekem is most kellett cserélni újra, az 5000 pénz sajni nagyon gagyi az a billenő-kapcsoló. Ha megoldod relével az irányjelzőt meg a reflektort akkor nem fog ganajkodni. Az enyém szekér is így van átalakítva és azóta nem disznólkodott.

2125 Polgár Tibor 2007-11-11 18:35:56  Előzmény:Rell Miklós: 3203

Hát, nincs igazad. Teljesen puritán IC-t tettek a német mérnökök a műszerekbe. A típusa A277D, ami az UAA180 NDK megfelelője. Bármelyik rendes alkatrészboltban van, de sztem a kombi-műszer olcsóbb a bontóban.
Amúgy valahol megvan a kapcsolási rajz, de elő kellene keresnem...
A tankmérő része szinte u.az a 2T és a 4T esetében, hiszen a tank és a jeladó is az.

2124 Polgár Tibor 2007-11-11 18:30:34  Előzmény:Orosz László: 3204

A kapcsoló adta fel valszeg. Sajnos típushiba...

2123 Orosz László 2007-11-10 18:47:47

Sziasztok!

Nekem is van valami az elektronikával néha ha irányjelzőzök minde1 merre elmegy a lámpám de ha villantok egyet utána visszajön.Nemtudjátok mi lehet a hiba? (A 4T wareszomnál van ez)

2122 Rell Miklós 2007-11-10 17:31:59  Előzmény:Hörcsög Zoltán: 3201

Én nem akarlak elkeseríteni, de szerintem ilyen helyekre egyedi cél-ic-ket szoktak beépíteni, de ne nekem legyen igazam... Nem tudom, hogy most 4T-ről vagy 2T-ről van-e szó, a Waresz műszereiben nem igazán vagyok képben, de a 4T műszerében már jártam (csak felületesen), és az egyik fajta mutatós 2T Wareszműszerben is (bár gyanítom nem erről van szó, mert abban nincs ic). Na szóval csak annyit akarok kihozni belőle, hogy ha még jól emlékszek eléggé hasonlóan jeleztek, csak valamelyest eltólva (ugyanarra az ellenállásértékre mást mutattak, de amúgy hasonlóan működtek). Na, és a leírás szerint a 4T műszer akkor mutat mindenből maximumot, ha kicsi ellenállást mér. Tehát ha mondjuk a mérővezetékek valahol zárlatba kerülnek akkor is pont ezt jelezné. És akkor ezek szerint nem csak a 4T műszer, hanem emlékeim szerint az általam ismert 2T-műszer is.
Az viszont fura, hogy mindkettő egyszerre...
Viszont 4T műszert szerintem még lehet kapni üzletben is gyári újat, igaz nem túl olcsó...

Hát.. nemtom segítettem-e...

2121 Hörcsög Zoltán 2007-11-10 17:14:30  Előzmény:Rell Miklós: 3200

1.3-as géphez minden biztosítékról megmondom mire való.Nekem is voltak gondjaim,ezért egy napot rászántam és mindent kikeresgettem.
+36-20/236-25-26 vagy +36-70/327-38-30 ha valakinek tudok segíteni.

2120 Hörcsög Zoltán 2007-11-10 17:12:11

Sziasztok!

Nagy az én gondom,ha valaki tud kérem segítsen,a következő lenne:
Benzinszint,vízhőfok mutató panelhez kellene kapcsolási rajz,leírás vagy hasonló.Vízhőfok állandóan pirosban van,pedig csak üzemi hőmérsékleten van a víz.Benzint meg mindig tele mutatja.Ez utobbi nem lenne rossz,de sajnos nem valós dolog.
Minden különösebb előjel nélkül bolondult meg az elektronikája.Este letettem kocsit,majd mikor elindultam vele fent említet piros lámpa kigyulladt néhány kilóméter után.Egyből beparáztam megállta,motorháztető fel,de a víz bizony nem forrt.Benzinem meg 400 kilóméter után sem akart fogyni a kijelző szerint,ekkor már gyanús lett a dolog.Keveset fogyaszt,de nem ennyire.2 és 4 üteműhöz is jó a kapcsolási rajz vagy bármi egyéb ami segíthet.IC-ket,diódákat,meg ami olyan lehet kicserélgetnénk.Köszi mindenkinek előre is.

2119 Rell Miklós 2007-11-08 19:22:08  Előzmény:vígh Norbert: 3199

Én viszont még mindig nem értem... Hát ha azt mondod, hogy kap áramot, akkor a biztivel még mi lehet? Egyébként nemtom, hogy a Wareszban hogy van a bizti, de asszem, itt az oldalon van valahol letölthető anyag 1.3-as Wareszhoz is.

2118 vígh Norbert 2007-11-08 09:44:56

Értem már, csak ennek holvan a biztije? Természetesen 4T-én? Nem találom és idegesít hogy nem olvassza le a párát.

2117 jocking . 2007-11-07 19:20:46  Előzmény:Rell Miklós: 3196

Hát ez az, de nekem egy csíkot se hagy ki, szépen lejön minden, csak fura, hogy bekapcsolom, és nem egészbel jön le a cucc, hanem szépen lassan, csíkonként.

2116 Harmosné Kis Éva 2007-11-07 19:12:11

-> Apróhirdetések


[i](Módosította Grisa 2007.11.07. 21:48-kor)[/i]

2115 Rell Miklós 2007-11-07 18:31:14  Előzmény:jocking .: 3195

Hááát... Nekem kihagy egy csíkot, mert szakadt egy szál... Valszeg neked is "fárad" akkor már néhány... Bár fene tudja, lehet, hogy más az oka... Mondjuk most nálam nincs ilyen gond, mert be sincs kötve!

2114 jocking . 2007-11-07 17:20:12  Előzmény:Rell Miklós: 3194

Ha már a hátsóablakfűtésnél tartunk:
Nekem úgy műxik, hogy bekapcsolom, és először csak a felső 4-5 fűtőszálról tűnik el a pára, aztán csak kb 10 perc múlva kezd az alja is leolvadni. Így kell működnie? Mert végülis működik, csak fura, hogy darabokban olvasztja le...

2113 Rell Miklós 2007-11-07 17:17:32  Előzmény:vígh Norbert: 3193

Hogy érted, hogy áramot kap? Hát ha áramot kap, akkor jó lenne! Ha a bizti kicsi, akkor meg kiégne. Ha az "áramot kap"-ot úgy érted, hogy ott a 12V, akkor már csak az a kérdés, hogy hol mértél! Ha a két saru közt, amik oda mennek, akkor vagy a saruk nem érintkeznek a fűtés csatijával (láttam már ilyet, hogy oxidált volt a csati, és ezért nem volt jó), vagy esetleg szakadt a fűtésed.
Ha a + sarut mérted a testhez képest akkor még esetleg a testvezetékében is lehet gond.
Egyébként nálam pl az volt a gondja a fűtésnek amikor megvettem, hogy a kapcsolóján az érintkzők voltak megégve. Szétszedtem-kipucoltam-összeraktam, és jó lett. De én akkor hátul semmit nem tudtam mérni.

2112 vígh Norbert 2007-11-07 15:25:38

Üdv!
Azt szeretném megkérdezni, hogy melyik biztosíték a hátsóablakfűtés-sé?Valamiért nem olvassza le a párát.Pedig áramot kap, lehet hogy kicsi a bizti?
Köszi

2111 papp péter 2007-11-07 10:45:23  Előzmény:Major Csaba: 3190

06-20/661-5230

ezt a számot próbáld hívni
itt árulnak 5db irmschert

2110 papp péter 2007-11-07 10:06:06

úgy néz kia benzin gáz kapcsolóm szarakodik de majd megnézem

alufelniktől most nem válnék meg mert nekem is szükségem van rájuk
kell az autóra
sport dobom van 1 de az nem hiszem hogy érdekelne
én sem tettem fel mert elég csúnya

2109 Major Csaba 2007-11-07 06:54:03  Előzmény:papp péter: 3189

peet!
Az alufelnieid nem eladóak?
És valami sportdob ? Az sem?

Ha igen , értesíts!
Kösz, üdv.:csabesz!

2108 papp péter 2007-11-06 23:54:04

na beszart az én autóm is
marha jó
most találhatom ki mi a baja

2107 Busa Attila József 2007-11-06 23:31:42  Előzmény:Babecz Tamás: 3187

Köszi mindenkinek, de télleg a gyújtással volt gond. Azt mondták, hogy szétégtek a kábelek a gyújtás elosztó szelepek felöli oldalán valahol, ahol az elő gyújtás is van. Most az komplett csere lesz bontóból, asszem.
Üdv: Atesz

2106 Babecz Tamás 2007-11-06 17:55:02  Előzmény:Busa Attila József: 3182

A rotor és fedél lehet rossz attól, hogy 3 hónapos.
Jártam már úgy, hogy heteken keresztül nehezen indult, néha rángatott durogott sokat zabált de a rotoron vagy a fedélen nem látszott semmi, egyik havarom kicsrélte az ővére a fedelet és megszünt a gond.

2105 papp péter 2007-11-06 17:24:02  Előzmény:Orosz László: 3184

az olasz az a valeo kuplung lesz szerintem
az elég jó
nyugodtam berakhatod

2104 Major Csaba 2007-11-06 15:15:22  Előzmény:Orosz László: 3184

Heló , az olasz jó, legalábbis nekem az volt a régi 4t-be és nem volt vele semmi gáz!

2103 Orosz László 2007-11-06 15:10:10

Szisztok!

Kérdeztem itt az autósboltba a kuplung cuccot és azt mondták vagy valami eu-s cuccot vagy olasz cuccot tudnak adni.Ezek mennyire jók? Tudtok róla vmit mondani?

2102 papp péter 2007-11-06 11:07:30  Előzmény:Busa Attila József: 3182

azt elképzelhetőnek tartom hogy valamelyik szelep ment gatyára és attól csinálja
de hogy a hengerfejtömítstől rángatna meg állna le az kizárt!
viszont ha nem jutottál én szétszedném a helyedbe mert hát csak kéne látni hogy mi a baja

2101 Busa Attila József 2007-11-05 22:55:04

Sziasztok-sziasztok!
Sajnos van egy problémám, amiről szeretném kikérni mindannyiótok véleményét.
Tegnap történt meg velem, hogy egy kb. 80 km-es egyfolytában tartó út után elkezdett először rángatni a kocsim, mintha egy-két henger nem ment volna, majd egyszer csak totál leállt a motor. Félreálltam, ahogy tudtam, elindult egy pöccre. Az önindító igaz kicsit nehezen tekergette, de elindult. Az henger nem mehetett, mert durrogott rendesen, mikor a gázra tapostam. Azt hittem valami dugulás, de sajnos nem az volt. Mikor rendeződni látszott a probléma úgymond magától. hát úgy döntöttem elindulk vele. Sajnos ekkor nem hagyta abba és vagy két kilométeren át rángatta a motor a kocsit, szóval csak a kumplunggal való játéknak köszönhetem, hogy nem rázta ki belőlem a szart is a motor. Nagy nehezen hazaértem, de akkor le is állt a motor magától. Aztán be tudtam indítani, de a hiba nem szűnt meg. Mozgattam én gyertyapipát, pucoltam gyújtásfedelet, de nem javult semmi. Aztán reggel gondoltam elindítom, de nem akart menni. Megtekerte a motort az önindító, de nem lehetett szikra sem, mert nem pufogott semmit, tiszta halott volt. Most jegyzem meg, hogy maxon volt a hűtővizem, nem forrt fel a víz és nem melegedett a motor a gyári 2-es üzemi hőfok felé sosem korábban sem. A hűtőventim is jó. A rotor a fedél és a kábelek 3 hónaposak, pont úgy mint a gyertyák. Elhúzattam magam hát az első szerelőig, aki ma telefonál, hogy szerinte hangerfej tömítés baja lesz. Szerintem meg nem, de azt szeretném megkérdezni, hogy szerenitetek holnap jogosan megyek-e lebeszélni a mestert a hengerfej bontásról: 1, sokba is kerül, mert akkor már cseréljük ki a tömítést, meg fúvóka csiszolás, miegymás, és szerintem csak síma elektromos baja van valahol. Írjatok tippeket, mi lehet a gond????
Reményekkel és tisztelettel: Atesz.

2100 Hudák Zoltán 2007-11-05 11:59:04  Előzmény:Katona Zoltán: 3180

Upsz akkor félreértettem a kérdést bocsi!!!
Ebben már nem akarnék hülyeséget mondani de szerintem nem egyezik meg

2099 Katona Zoltán 2007-11-05 11:48:46  Előzmény:Hudák Zoltán: 3178

igazáából nem a féltengely hosszra gondoltam, hanem a külső csuklóra.

2098 Támba Csaba 2007-11-05 11:31:30  Előzmény:vígh Norbert: 3176

A "Cikkek" menüpontnál találsz részletes leírásokat

2097 Hudák Zoltán 2007-11-05 11:27:49  Előzmény:Katona Zoltán: 3177

A féltengely már kapásból nem egyezik, a 2T wareszban két egyforma féltengeky van mert abban középen van a váltó, 4T-ben már elvan tolva a váltó ha szemben állsz a kocsival akkor jobbra tehát már ez egy eltérö különbség, a tárcsanyereg azt ha jól emlékszem az egyforma meg a kerékagy is de ebben már nem vagyok biztos sajnos. Remélem tudtam segiteni.

Üdv:Hudee

2096 Katona Zoltán 2007-11-05 10:08:30

egy gyors kérdés: A padlóváltós wartburg (2ütemű) és a 4T wartburg első tárcsaféke megegyezik? Nem az osztókörre gondolok, a többi alkatrészre, agy, féltengely tárcsa nyereg stb.

2095 vígh Norbert 2007-11-05 09:44:33

Hello!
Nincs beleesve semmi, megnéztem. A vezérműszíj is a megfelelő helyzetben van.A vákumcsövekben viszont nem vagyok biztos. Nem tudod véletlenül, hogy melyik hová megy? Illetve én még az autómata szívatóra gondolok. Arra lennék még kíváncsi hogy azt hogyan kell beállítani? Üdv!

2094 Támba Csaba 2007-11-05 08:48:48  Előzmény:vígh Norbert: 3174

Szia!

Nem ejtettél véletlenül csavart, alátétet, stb...a szívócsőbe szerelés közben amit beszívhatott a motor?

A vákuumcsövek jó helyre kerültek vissza???

Más. Ha van szikra az még korántsem jelenti hogy jó a gyújtás, csak azt hogy szikrázik

A vezérműszíj helyes beállítását sem ártana ellenőrizni

2093 vígh Norbert 2007-11-05 07:21:06

Üdv mindenkinek!
Van egy kis problémám. Karburátort cseréltem a 4T wareszomon, mivel iszonyú sokat evett és feketék voltak a gyertyák. Kicseréltük és az istenért sem indul be csak püffög a motor, mintha szorulna. A gyújtásom jó, szikra van. Eljött haver akinek szintén 4T-je van, áttettük a karburátort és az övével sem indult be, de az enyémmel az övé igen. Probáltuk behuzni, az sem sikrült. Én már tanácstalan vagyok, ha tudtok légyszi segítsetek.!!!!

2092 Mezõ Renátó 2007-11-03 19:41:38  Előzmény:: 3170

Csak arra gondoltam,hogy először tedd be a lengécsillapítókat próbáld ki és utána ha még mindíg túl magas akkor,próbálkozz a rugó vágásával!
Csak ennyi!

2091 Varga Tibor 2007-11-02 20:02:29  Előzmény:Orosz László: 3171

sokkal egyszerűbb ha kiveszed egybe, jóval könyebb. a váltó kijön külön, a motor nem úgy hogy bennvan a váltó.

2090 Orosz László 2007-11-02 19:29:35

Hello! A wartburgos könyvbe azt olvastam hogy a motort csak a váltóval együtt lehet kivenni és hozzá még ki kell szedni a feéltengelyt és oldalra kell billenteni a kereket? Tudtok ti erről vmi hogy tényleg csak így lehet kiszedni a 4T waresz motorját? Külön a motor nemjön ki valahogy?

2089 (Törölt felhasználó) 2007-11-01 19:17:51

Szia mreni!

"addig amíg ki nem próbáltad ne csinálj vele semmit nehogy többet árts..."

Ez alatt mit értesz?

2088 Mezõ Renátó 2007-11-01 19:05:34  Előzmény:: 3166

Szerintem az már látszik!!De addig amíg ki nem próbáltad ne csinálj vele semmit nehogy többet árts...

2087 Takács János 2007-11-01 18:19:47

Tső!

Olvasom itt a hozzászólásokat W ültetéssel kapcs, van vki aki próbált keresztstabilizátort beépíteni előre??Én Ladáét akarom vhogy alárakini!Műszakin mennyire *aszakodnak miatta vajon?

2086 papp péter 2007-11-01 16:19:28  Előzmény:: 3166

simán

2085 (Törölt felhasználó) 2007-11-01 12:24:18

Majd el felejtettem!

Lenne egy kérdésem Wartburg ültetéssel kapcsolatban.Tegnap megcsináltattam a négy lengéscsillapítómat utcai Sportra keményítve.Szeretnék ültetni a gépen stabilítás miatt is meg kicsit jó lenne ha látszódna is. A srác a kárászynál azt mondta ,hogy ez az utcai sport fantázianevű keményítés ez olyan 5-6 centis ültetéshez jó, de ha tovább szeretném ültetni oda már rövidíteni kell a gátlókat.A kérdésem az lenne,hogy szerintetek 5-6 centi ültetés látszik Wartburgon már?

Üdv!

2084 (Törölt felhasználó) 2007-11-01 12:20:00

Kuplung témához !

MAgyart nehogy vegyél!nekem a szerkezet kibírt kemény fél évet.A kinyomó lap annyira gyenge volt hogy csúszott folyamatosan a kuplung.Felmérgesedtem és vettem hozzá SACHS szettet és a Hajdú kuplungnál csináltattam hozzá kevláros betétet.
össze lett rakva hát valami észveszejtő hogy milyen külömbség van.Ha nem is kevláros tárcsát raksz bele minden képp márkásat.MEgéi,mert nagyon sokáig nem kell szétszedni.Azért rakattam én is be a kevlár betéteset mert egy darabig nincs gond vele.Enél már csak a szinter az erősebb, de az tényleg verseny célra van már és csúsztatni ne migazán lehet,mert kerámia bronzból van a súrlódó része és az megeheti a lendkereket, de hát az már ugye verseny célra van és ott meg nem igazán szoktak finomkodni.

2083 Varga Tibor 2007-11-01 08:33:56  Előzmény:Rell Miklós: 3163

Wartburgba más a kinyomócsapágyat megvezető gyűrű. Mert amúgy az ér bele a szerkezetbe.

2082 Rell Miklós 2007-10-31 18:52:59  Előzmény:Varga Tibor: 3160

A Wareszba jó a Trabiba meg nem? Hát... nem egyforma a kettő? A motorblokk ugyanaz, a váltóáttétel is, a váltóház is, és mégse?

2081 Támba Csaba 2007-10-31 18:00:53  Előzmény:Prokop Gábor: 3155

Érdekes paripa lehet. Képed nincs róla esetleg?
Amiről én tudok az szintén Wartburg alvázas és a hátsó rész kivételével tényleg a "30-as éveket idézi. Ezek szerint van tesója
[i](Módosította Tsaby 2007.10.31. 19:03-kor)[/i]

2080 Pénzes Péter 2007-10-31 17:59:12  Előzmény:Varga Tibor: 3160

Hmm:] Jó tudni
Jah amúgy nekem is a 190es Valeo kuplung van fent.


[i]Ez meg itten nem igaz:[/i]
[i](Módosította Penzi 2007.10.31. 19:01-kor)[/i]

2079 Varga Tibor 2007-10-31 17:54:15  Előzmény:jocking .: 3159

Trabiba nem ilyen egyszerű, persze 180as az is, tehát a tárcsaz jó, abból olyat veszel amilyet akarsz.
A ÍGolf szerkezet nem annyira passzol trabiba, mert kiseb ba közepe, ahova a nyelestengely megy. de kicsit ki kell reszelni, és akkor egyből nem ér bele. nem olyan nagy ügy, csak egy-az egybe nem megy bele.(csak reszelés után)