Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Wartburg

Általános topic Wartburgokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2828 jocking *** 2009-01-23 19:52:33  Előzmény:: 3908

Nyilván a régi tulajnak (vagy a szerelőnek) feltűnt, hogy a gumitalpnál falsot szív a motor és utólag tömítette. Vagy lehet, hogy csak azt hitte, hogy ott szív falsot. Nekem egyszer egy az egybe félbeszakadt a gumitalp. Ahogy mozgattuk a kabit a gumitalpon, úgy változott az alapjárat. Érdekesség, hogy ez otthontól kb. 150 km-re történt a tavalyi "pécsi" talin. Még jó, hogy vittem szinte az összes 4T cuccot magammal, csak az a qrva karbitalp maradt otthon. De sziloplasztot vittem, úgyhogy végülis csak hazajutottunk...

Hogyha a szelep nincs lefejezve, az még nem jelenti, hogy jó. nekem is kaki volt egy időben, pedig megvolt a feje. Kivettem, jól megrázogattam, kijött belőle egy csomó benzin utána jó lett. Egyértelműen lehet hallani, mikor működik, mert olyankor olyan szuszogó hangot ad ki.
Szerintem meg kéne nézni, hogy működik e az a szelep. Kiveszed, a lábára kell egy +12V, a szelepet meg hozzá kell érinteni a kasztnihoz, vagy az akku negatívjához. Ha a szára ki van húzva, akkor annak vissza kell húzódnia a szelepbe, mikor áramot kap a cucc. Ha így van, akkor a szelep jó, marad a szelepet az elektonikával összekötő kábel és az elektronika.

Egyébként meg a tömített karbitalp is nagyon gyanús, ott elvileg maga a gumi az ami tömít.




[i](Módosította jocking 2009.01.23. 20:53-kor)[/i]

2827 (Törölt felhasználó) 2009-01-23 16:49:40  Előzmény:jocking ***: 3905

délután leszedtem a karbit.A gumi alapra valami tömítővel volt betömitve a karburátor.Ott nem kellett volna lenni tömitésnek?Mit tegyek alá?Valami sziloplaszt szerü anyag volt.Kipróbáltam,meleg motornál sem állt le,ha lehúztam a mágnesszelepről az áramot.Nem értem miért.Nincs lefejezve a szelep.WD 40 hez hasonló cucc,jó a karbi tisztításához?
[i](Módosította Dozer 2009.01.23. 18:02-kor)[/i]

2826 jocking *** 2009-01-23 16:09:29  Előzmény:: 3906

Ööööööö...

2825 (Törölt felhasználó) 2009-01-23 15:48:24  Előzmény:Farkas Zoltán: 3895

Köszönöm a segítséget,viszont ha megtennéd valamikor, hogy küldesz egy képet akkor garantálom-nem zaklatom a társaságot ilyen amatőr problémákkal.
kĂśsz mĂŠg egyszer!!

2824 jocking *** 2009-01-23 12:50:15  Előzmény:: 3904

Olyan rugó, ami kieshet, csak a membránokban van, de azt se nagy kaland visszatenni.

2823 (Törölt felhasználó) 2009-01-23 12:27:10  Előzmény:Dávid Márk: 3903

Talán ma nekiállok szétszedni.Kb 3 éves a karburátor.Sajnos nem kértem el a régit a szerelőtől.Tudnék gyakorolni a régin ,meg lehet jó lenne belőle ez az.Remélem nem hullik szét semmi a karbiból,ha szétszedem.Rugók meg ilyesmi cuccok remélem nincsenek benne,amit aztán nehéz visszatenni.

2822 Dávid Márk 2009-01-23 12:07:03  Előzmény:: 3901

Hideg motornál nem áll le a kocsi ha lehúzód a vezetéket az alapjárati mágnesszelepről. Csak meleg motornál szabad leállnia. Amúgy nekem van egy fasza 4T karbim, és van mágnesszelepem is. Ha érdekel írj egy priv. üzenetet.

2821 Szabó Gergõ 2009-01-23 11:11:02  Előzmény:: 3901

Egy karburátor-tisztítás sosem árt, és ez is lehet akár a baj forrása. Lehet, hogy piszkosak a fúvókák. Segítség itt található:
[url]http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=szereles-419b9a5ceeeeb[/url]
A benzin- és a légszűrő cserének csak pozitív hatásai lehetnek

2820 (Törölt felhasználó) 2009-01-23 10:46:06  Előzmény:jocking ***: 3900

ma reggel elindult,de megint gond volta az alapjárattal.Megmozgattam az elektromos érintkezőt,ezek után volt alapjárat,viszont ha lehuztam a vezetéket a mágnesszelepről,nem állt le a motor.Lehet hogy lecsípték a hegyét?De akkor meg kéne hogy legyen alapjárat...Új baj is lett mára,gázadásra fullad a motor,ha veszettül pumpálom a gázpedált,akkor megy csak az autó.Ez valszeg dugulás,ugye?Francba.Nagy kaland kipucolni a karburátort?Vagy legalább csak annyira szétszedni,hogy a piszkot eltüntessem.Kicseréltem a benzinszűrőt és légszűrőt is,hátha...de sajnos nem.A boltban azt mondták hogy a mágnesszelep kb 4 ezer.

2819 jocking *** 2009-01-22 20:57:21  Előzmény:Szabó Gergõ: 3899

Vagy ha járó motornál lehúzod a vezetéket a mágnesszelepről, a motornak azonnal le kell állnia.

2818 Szabó Gergõ 2009-01-22 20:42:06  Előzmény:: 3898

Egy új mágnesszelep - kapaszkodunk - kb. 7-8 ezer forint újonnan. A cseréje egyszerű, a csatlakozója lehúzása után a szelep hátoldali nyílásába egy csavarhúzót illesztve egyszerűen csak ki kell csavarni. A szelep tüskéjének szabadon kell mozognia. Ezenkívül elektromosan így ellenőrizhető: a fém házát testre szorítva és pozitívat adva a csatlakozójára egy apró kattanást kell hallani, majd a tüskének mozdulnia kell.

2817 (Törölt felhasználó) 2009-01-22 19:28:52  Előzmény:jocking ***: 3897

Köszi a választ!
Mivel a rotor és elosztófedél 2 napos,azok nem valószínű.Kábeleket is kizárnám,működő motornál mozgattam össze vissza a kábeleket,amikor épp normálisan ment a gép,de nem változott semmi.Úgyhogy nagy valószínűséggel az elektronika vagy a mágnesszelep ezek szerint.Ezeket hol találom meg,és miből tudom megállapítani hogy rossz e vagy sem?Drága dolgok ezek?Van itt egy bontó,nem tudom érdemes e bontottat betenni.Vagy ne is álljak házilag ennek a szerelésnek?

2816 jocking *** 2009-01-22 18:24:18  Előzmény:: 3896

Több dolog is lehet. Lehet a rotor/elosztófedél, gyújtókábelek. De valószínűbb, hogy az alapjárati elekronika vagy az alapjárati mágnesszelep adta meg magát.

2815 (Törölt felhasználó) 2009-01-22 17:54:35

Sziasztok!Problémám van a 4T Wartburgeremmel.Nincs alapjárat.Kicseréltem az elosztófedelet,rotort.Néha teljesen tökéletesen működik,aztán meg elmegy az alapjárat,folyton leáll egy pillanat alatt ha elveszem a gázt.Kiszedtem a gyertyákat,megtisztítottam.Aztán kb 5 km-t tökéletesen ment,majd megint elment az alapjárat.1 hónapja a gyujto trafonál szikra húzott át a nagyfesz kábeltől a kis csavarra,de most ilyent nem tapasztaltam.Az normális,hogy a benzin szűrő nincs teljesen tele?Nem tudom benzin avagy gyújtás probláma áll e fent.

2814 Farkas Zoltán 2009-01-22 17:16:33  Előzmény:: 3894

Szió! A porlasztón levő vastag sárga test a második jobboldali olajgomba alatt van a csatlakozója a szívótorok csavaron.sárgafekete alapjárati mágnesszelep,barnafehér a folytószelepkapcsolóra(piros) megy.A karbi jobboldali fehér vastag vezetéke nekem nem fehér hanem lila és a szivató fűtőlapjához csatlakozik vagyis vastag barnára.
A baloldali olajgombára zöld,a jobboldali gombára sárga (2eres vezeték)
A hőfok gombákra balra a termosztátházon fekete és sárga a másik gombára kék a barna meg az elosztóház testre megy. Nem egyszerűbb leírni mint fényképezni de most sötétben nem tudok fotózni,napközben meg dolgoztam.

2813 (Törölt felhasználó) 2009-01-22 08:17:26  Előzmény:Farkas Zoltán: 3892

Heló!

Ha a fotónál egyszerűbb legépelni, akkor így tudom megfogalmazni:
a porlasztóról lelógó sárga és fehér kanócot hova és mivel.A sárga a gázbowden felől van, a fehér pedig a másik oldalon
A hengerfejen van két gomba. Melyikre milyen színű kanóc megy.
A fő gond az, hogy gyárilag több 3-eres kábelköteg van így a variációs lehetőség elég nagy ahhoz, hogy kísérletezgessünk.Ezt meg nem szeretném.
Hűtővíz visszajelzője sem működik/világít/ mert nincs kötve.
Ez különálló vezeték lenne.Erre már nem emlékszem.
Ezért kértem egy-két fotót.
Mert könnyen lehet, hogy nem fogalmazok érthetően/nem lévén szakzseni/
egy fotó meg talán még nekem is elég beszédes ahhoz, hogy megoldjam.
köszönöm a segítséget

2812 Tomacsek Tamás 2009-01-22 05:15:12

Köszönöm, megnyugodtam! :-)A Barkas fogyasztását mivel lehet lenyomni, illetve karbit cserélt már valaki? Milyen praktikák vannak az üzembiztosabb üzemeltetéshez? A hűtést módosította már valaki?

2811 Farkas Zoltán 2009-01-21 17:02:39  Előzmény:: 3891

Szia! Mit nem tudtok hova kötni?

2810 (Törölt felhasználó) 2009-01-21 16:58:40

Sziasztok! Arra kérlek benneteket, ha mód van rá-töltsetek fel legalább 3-4 fotót a wartbi motorteréről,különösen a karbi-hűtő- aut-szivattyú 3-asról.Összességében arról van szó, hogy a vezetékekkel bajban vagyunk. Azt szeretnénk látni, hogy mi hol volt mielőtt a motort kiemeltük.
köszönöm

2809 Scholcz Tamás 2009-01-21 12:32:40  Előzmény:Tomacsek Tamás: 3883

Semmit.
Teljesíteni kell a 2000ppm-es határt, annak módja NINCS előírva.
Halkan jegyzem meg, hogy lehetséges kat. nélkül is, nekem már sokszor sikerült, csupán műszakilag rendbe kell tenni a vasat és punktum, meg olajjal járni, nem arollal.

2808 (Törölt felhasználó) 2009-01-20 21:00:58

Sziasztok! Nem kell valakinek egy zsír új púpos warbiba való zongora kapcsolósor? fehér színű most szedtem ki a csomagból kocsiban még nem volt.
Ha valakit érdekel írjon!

2807 Szarvas László 2009-01-20 20:20:07  Előzmény:: 3884


[img]http://kepfeltoltes.hu/090120/37306987200_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

2806 Farkas Zoltán 2009-01-20 13:37:54  Előzmény:: 3886

Hát az akksi lemerülése sokkal több okból is bekövetkezik de ez a testkábel is fontos mert igy máshonnan testelődik a motor,vagy a karosszéria... Más útvonalon járnak az elektronok és súlyos wattok alakulhatnak át hővé amik feszültségcsökkenéssel,áramkimaradással,akku merüléssel járnak.

2805 (Törölt felhasználó) 2009-01-20 12:47:21  Előzmény:Farkas Zoltán: 3885

Köszi szépen jövő héten vissza hozom a kocsit meg is csinálóm.Lehet ezért merült le az új aksim ?

2804 Farkas Zoltán 2009-01-20 12:29:01  Előzmény:: 3884

Szia! Az egy test kábel ami a váltóra megy valamelyik 8as csavar alá,azaz alátétként ott is van a letört része... Tegyél rá új érintkezőt és tedd vissza majd.

2803 (Törölt felhasználó) 2009-01-20 11:15:22

Sos
Sziasztok
Mindenki véleményét kiszeretném kérni.Már régóta szenvedek egy problémával a kocsi alá néztem és logót egy barna kábel és nem találom a helyét több embert kérdeztem már és senki ne tudja.Mellékelek egy képet a kábelről.

http://kepfeltoltes.hu/view/090120/K_p003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

2802 Tomacsek Tamás 2009-01-20 05:15:16

Illetve: most vettem egy Barkast, eredeti 2T motorral. Hivatalosan mi a teendő nekem most katalizátor ügyben?

2801 Tomacsek Tamás 2009-01-20 05:08:33

Sziasztok! Nem tudja valaki az elérhetőségét annak a tatabányai úrnak, akinek van az a szép piros tetejű Barkas-a? Illetve van-e köztetek olyan, akinek vannak hozzá alkatrészei?

2800 Busa Attila József 2009-01-14 06:02:00  Előzmény:: 3879

Szia!
Véleményem szerint több probléma is okozhatja ezt a menetdinamika romlást. Egyértelműen nézzétek át a gyertyákat, gyújtókábeleket, de nem nagy hülyeség a karburátort mindenképpen kitakarítani, mert az mindig használ. Továbbá másik legalább ilyen fontos dolog a légszűrő is, illetve annak cseréje. Ha nem kap elég levegőt, akkor is csinálhatja ezt a motor. Utánaolvasok, de egyenlőre csak ennyi jut eszembe. Remélem segítettem valamit!!!
Üdv: Atesz.

2799 Szedlacsek Ottó 2009-01-10 08:56:25  Előzmény:Léber Balázs: 3874

Wunderbar
Mulatnak a Csehek, nem gyengén.
[i](Módosította O2TO 2009.01.10. 10:06-kor)[/i]

2798 (Törölt felhasználó) 2009-01-09 23:33:33

Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni, mert még nem vagyok jártas ilyen dolgokban. Haveromnak van egy Wartburg 1.3-a. Így elég nehéz lesz elmagyarázni, de megpróbálom. Tehát, menet közben olyan furcsán viselkedik, mert mikor egy helyzetben tartom a gázpedált, akkor olyan mintha folyamatosan fogyna el a benzin, veszít a kocsi az erejéből, mintha le akarna fulladni. Ez mitől lehet? Én arra gondoltam, hogy ki kellene takarítani a karburátort, vagy esetleg valamit cserélni is kéne benne? Köszönöm válaszotokat!

2797  Spityu 2009-01-08 18:30:46  Előzmény: Spityu: 3847

Az előző hozzászólásomban említett főtengelycsapágyat valaki megvette, de nincsenek meg az elérhetőségei, kérem jelentkezzen újra a mail címemen, vagy PM-ben!

Bocs az offért!
[i](Módosította Spityu 2009.01.08. 19:31-kor)[/i]

2796 Szakál Róbert 2009-01-07 19:49:24  Előzmény:Dávid Márk: 3872

szia!

nekem a 87 es 353w men négy dugattyús féknyereg van.csak sajna nincs plusszban
de megkérdezem a szomszédságban hogy van e még az öreg úrnak

2795 Szabó Szilárd 2009-01-06 15:53:54

Sziasztok Wartburgos kollégák!
Van egy eladó Wartburgos könyvem a hírdetések között ha valakit esetleg érdekel!

2794 (Törölt felhasználó) 2009-01-05 20:59:56  Előzmény: cserkibalazs: 3873

Wartburg 353 (23 éves) egyik gyertyája nem ad szikrát.
Csereberével leteszteltem, hogy a tirisztoros gyújtástól nem jön el a trafóhoz, aminek el kellene jönni.
Tud-e valaki tanáccsal segíteni?
Ábra:
http://muszta.extra.hu/

2793 Léber Balázs 2009-01-05 20:46:03  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 3861

Pavel Troják - Wartburg
KEGYETLEEEEEENNN!!!!!!!!!
Már már Exotictól a trabant, még ha érteném is...,
de a hangulat mindent visz.

O2TO írta:

Hi,
Ezt hallotátok már?
[url]http://www.youtube.com/watch?v=LSiKz_xBYyU&feature=related[/url]

2792  cserkibalazs 2009-01-05 18:00:47  Előzmény:Dávid Márk: 3872

Szevasz.A 353-as wartokon 4 dugatyus féknyeregel vannak szerelve.Van is,ha érdekel irj egy emailt.
[i](Módosította cserkibalu 2009.01.05. 19:03-kor)[/i]

2791 Dávid Márk 2009-01-04 16:11:58

Sziasztok!

Wartburg témában nem vok otthon ,ezért a segítségeteket szeretném kérni. Melyik típusú, és évjáratú Wartburgon volt 4dugatyús féknyereg? Ha esetleg lenne vkinek elfekvőben ,akkor érdekelne megvételre, esetleg tudok adni cserébe Wartburg vagy Trabant cuccost.

2790 Ledacs-Kis József 2008-12-30 12:11:11

Hali!
Tud valaki 1.3-as rajzot a motorról,és a váltóról?
Most szedem szét,a letöltés oldal meg nem működik
Köszi!

2789 Szakál Róbert 2008-12-29 10:18:51  Előzmény:Gyapjas Gergely: 3869

szia

Egyből felmegy az irmscher 4t re gyártották eredetileg én a 2t re is feltettem egyazegybe

2788 Gyapjas Gergely 2008-12-29 09:44:33

üdv!
4t Wartburgra egyből felmegy az Irmscher felni, vagy kell hosszabb tőcsavar úgy mint a trabinál?

2787 Szakál Róbert 2008-12-29 09:14:10

Hali

Régen voltam méár itt

Azt kérdezném hogy mennek most a forgalomba vissza helyezések?
Mióta az én wartburgom kész azóta nem csináltam ilyet.De közben gyüjtögetek.
ÉS vannak papirmunklák is.

2786 Szarvas László 2008-12-26 16:12:20  Előzmény:: 3864

Minden kicserélve,benzin is van,szikra is van,mégse megy.Jó időben van a szikra?
Szemrevételezéssel,kivett gyertyák pipába,gyujtás bekapcs,ékszíjtárcsát lassan kézzel forgatni,közben fülelni,egyszercsak egy halk csett,szikra leadva,stop,ellenőrzés.( a blokkon lévő jelzés egybeesik e az ékszíjtárcsán lévő jelzéssel)Kis eltérés,gyujtáselosztón utánállítás,nagy eltérés,megvan a hibaforrás.Marad még a "feketedoboz" ESE-4H elektronikus vezérlőegység.Ebből 3 vezeték megy a gyujtáselosztóhoz.E vezetékek épségének ellenőrzése. Ha ez is jó,kis időre kölcsönkérni trabant,wartburgos ismerőstől hátha azzal oké.Én ennyit tudok a problémádhoz hozzászólni.

2785 Szedlacsek Ottó 2008-12-25 19:34:51  Előzmény:: 3864

Talán az előtét ellenállás? Mérj rá a gyújtásra, hogy van e 12V, ha csak rajta van a gyuszkó.
Kérj kölcsön valakitől egy elektornikát ami működik. Trabié ugyan az
[i](Módosította O2TO 2008.12.25. 20:36-kor)[/i]

2784 Tóth Ákos 2008-12-25 19:19:43  Előzmény:: 3864

"Motorvezérlő egység"?

2783 (Törölt felhasználó) 2008-12-25 12:25:39

Kellemes ünnepeket mindenkinek!
Kérdésem a következő lenne Wartburg 1.3-al kapcsolatban: Az önindítónak van-e valami köze a gyújtásrendszerhez? Kicseréltem a teljes gyújtást, szikra van. Kicseréltem a karburátort, benzin van. Amíg indítózok, jár a motor, mikor abbahagyom, leáll. Rövidre zártam a gyújtáskapcsolót is, mert azt mondták, hogy az is szokott szarakodni, mégis semmi...Próbálta már kínomban hidegindítóval is, azzal is csak akkor megy, ha önindítózok közben. Húzásra meg se nyikkan... Már kész vagyok...

2782 (Törölt felhasználó) 2008-12-24 01:07:17

Kellemes Ünnepeket!

2781 Tóth Ákos 2008-12-23 22:43:01

Sziasztok!
Esetleg valaki tud erről a WR kocsiról hogy mikor versenyzett meg ilyenek(ez gondolom replica,korhű)?
Esetleg több képet róla?Mert én csak egy az egyet találtam róla.
Jó lenne minden oldaláról kép.
[img]http://imgfrm.index.hu/imgfrm/4/7/6/1/BIG_0005254761.jpg[/img]

2780 Szedlacsek Ottó 2008-12-22 19:30:23

Hi,
Ezt hallotátok már?
[url]http://www.youtube.com/watch?v=LSiKz_xBYyU&feature=related[/url]


Piros karikában fehér kérdőjel ("szabályok")->2. Működés->Linkelés. THX.
[i](Módosította bgt015 2008.12.22. 20:59-kor)[/i]
[i](Módosította O2TO 2008.12.24. 08:11-kor)[/i]

2779 Farkas Zoltán 2008-12-22 11:59:56  Előzmény:: 3859

Ha erős szikra van a gyertyákon akkor felesleges lecserélni mindent.Valszeg karbi hiba lesz pláne ha 200m után leállt... Az kábé egy karburátornyi mennyiség csővel együtt.lehet hogy a tűszelep lezárt vagy nem nyit rendesen és csak csordogál bele a benzin,vagy fúvóka van eltömődve.A 200forintos műanyag üzemanyagszűrő is lehet rossz akor is ha a levegő átmegy rajta fújással.Annó volt egy mazda323 autóm és fokozatosan elrakódott ez a szűrő.Eleinte max terhelés körül dadogott be aztán már le is állt félgáznál is.Szinte alapjáraton kellett vele menni hogy menjen.Átnéztünk mindent,kipucoltunk mindent,AC nyomja vastagon,levegő bugyborékolt a tankba...Aztán az öreg autószerelő megoldotta a kérdést,kicserélte a szűrőt és CO beállitással elkért egy 5ezrest.Elmesélte közben hogy a szűrőbetét papír és mint olyan a levegőtől kiszárad és átengedi azt mivel porózus,viszont a benzintől megdagadnak a rostjai... Pedig látszólag tiszta volt!Javasolta hogy 15ezer után csere ha jó ha nem...