Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Kocsma

Jó csevegést! Itt mindent lehet! Azért van olyan amit mégsem lehet. Tudjátok a szokásos: politika, faji-vallási kirekesztés, 18 éven felülieknek szóló dolgok, stb. hivatalból tabu! Az elõbb említett dolgokkal foglalkozó oldalakra, vagy bármilyen elérhetõségre utaló linkek közzététele sem megengedett. Kerülendõ a felesleges trágárság, más jármû márka, vagy más jármûvek gyûjtõinek alázása, meg amit sporttársi becsületbõl nem illik még itt sem leírni. Nem tilos, de nagyon leépítõ dolog "bulvárkodni", celebezni, és egyéb színvonaltalan "bikicsunáj szintet" alulmúló médiaheckrõl csevegni! Kiskorúak, lányok -esetleg kiskorú lányok- jelenléte miatt a "felvilágosító" jellegû hozzászólások is csak megrontás határig menjenek el ha lehet. Ha a most még kiskorúak jelzik hogy nagykorúak lettek, akkor felõlem mehet minden, még akár virtuál swinger party-t is lenyomhattok :-) Köszönjük. MG

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2329 Kunyi Tamás 2013-09-21 16:29:27

Valaki keresett gumisapkát slusszkulcsra!

[url]http://www.ebay.de/itm/Kappe-fur-Zundschlussel-Trabant-Wartburg-Multicar-Barkas-Robur-W50-L60-/350876015644?pt=DE_Autoteile&hash=item51b1d71c1c[/url]

2328 Szegedi Árpád 2013-09-19 08:36:10

Sziasztok!Egy ismerõsöm segítséget kér.Tegnap este Budapest, ETELE TÉRi parkolóból ELLOPTÁK az ACA-883 rendszámú,világoskék,jobb hátsó sárvédõ élénk kék színû 1.1.es TRABI limuzint.Ha látnátok esetleg,légyszi jelezzétek itt,vagy 0630/657-0352 Köszi

2327 Kárász Endre 2013-09-16 20:49:28

Van itt köztünk olyan szakértõ, aki a Barkas lelkivilágával tisztában van? Egyik cimborám azon gondolkodik, hogy beruház egy ilyen csodára, és ezért jól jönne néhány tipp, hogy mire érdemes odafigyelni vásárláskor. Mennyire vannak még hozzá alkatrészek? Mik a típushibák, stb?

2326 jocking . 2013-09-04 14:21:50  Előzmény:Kiss Krisztián: 78911

Szvsz még a fele is sok lett volna érte... :rolleyes:

2325 Kiss Krisztián 2013-09-04 13:33:12  Előzmény:jocking .: 78908

És elkelt!Ime,már egy barátomnál:
[url]http://kepfeltoltes.hu/130904/ped_l_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

2324 Léber Balázs 2013-08-30 21:18:18

Szóba került már a filmekhez bénán hangot keverõk esete, gondolok itt az Üvegtigrisre (trabiwarnyú).
Nos nem csak itthon felejtenek gyorsan, a németek is.
Pedig ha valaki hát õk szeretnek nosztalgiázni, kiváltképp ha a rendszerváltásról van szó.
Pár éve láttam a wir sind das volk c. filmet, kifejezetten a rendszerváltást övezõ népi kezdeményezésekrõl szól. Akkor nem tûnt fel, de most a filmet újranézve a jármûvek hangja olyan egyforma. A trabantok ajtaja wartburghangon csukódik. Az összes warnyúnak meg trabant hangja van. Mégis ami a prímet viszi, nem fogjátok elhinni. Az egyik jelenetnél áll egy skoda mentõautó a kórház elõtt, eddig semmi extra. Hanem egyszer csak becsukják az ajtaját, indítás, és egészséges trabant hanggal elindul az újabb betegért :-)
Még idetartozik, aki ehhez a filmhez intézte a hangot Roburt se hallott még korábban, meg szerintem semmi mást se. Jelenet: Trabival elõznek egy katonai menetoszlopot (kiélezett verseny, már a trabi szempontjábol) minden egyes robur elkerülésekor hallatszik a turbodiesel felpörgõ turbója :-)

Na ennyit mára a német precízségrõl :-)
[i](Módosította leberbali 2013.08.30. 23:28-kor)[/i]

2323  Spityu 2013-08-28 22:24:51

[url]https://www.youtube.com/watch?v=q9G1rLKbzr8[/url]

2322 jocking . 2013-08-23 22:58:41  Előzmény:Kiss Krisztián: 78907

Frissült az ár... Így már inkább egy igazit.:D

2321 Kiss Krisztián 2013-08-22 20:37:45

[url]http://aprod.hu/hirdetes/pedalos-kisauto-ID1nq9X.html#71f1ae329f[/url]

2320 Szegedi Árpád 2013-08-21 19:39:17  Előzmény:Kunyi Tamás: 78904

A változás jelentés az újításokat tartalmazza.Szerelési segédlet.Pl H1-1 karburátor beállítása,labirintos fõtengely stb.Ami '86 körül újdonság volt.Annyit ír,ezek tartalmaznak azbesztot,a munkavédelmi elõírásokat tartsuk be.De nagy valószínûen a használatban lévõ autókon ezek már mind le lettek cserélve.Nálam többször is:)

2319  Spityu 2013-08-21 19:02:07

Kicsit olvasgattam a témában. Annyira jutottam, hogy többféle színû azbeszt létezik, de leginkább csak a szürkés-fehéres változattal találkoztam eddig. Pl. cserépkályha ajtóbélésnél stb.
A fûtõdobot szintén megnéztem, a fémháló alatt sárgás-zöldes rostos anyagot találtam, ami kísértetiesen hasonlít az épületszigetelésre használt gyapotra. Szerintem az is.

2318 Kunyi Tamás 2013-08-21 18:50:16  Előzmény:Szegedi Árpád: 78903

És milyen módon tér ki rájuk? Úgy, hogy 1986-tól nem tartalmaznak többé azbesztot az említett alkatrészek?

Bakker, akkor milyen régi a 4T Trabant 1.1-es Polo motorja... Mivel 1989/1990-tõl gyártották a 4T-t és akartam hozzá venni anno Vaterán egy originál csomagolású német hengerfejtömítést és azon fel volt tüntetve, hogy vigyázat, azbesztot tartalmaz.

Vagy a változás jelentés csak 2T Trabira vonatkzott, nem pedig országos törvény v. rendelet volt?

2317 Szegedi Árpád 2013-08-21 07:28:54  Előzmény: Spityu: 78899

Üdv!1986-os változás jelentés kitér az azbeszt tartalmú alapanyagból készült alkatrészekre:-fõtengely tömítés,-hengertalp tömítés,-kipufogó tömítés,-porlasztó tömítés,-tengelykapcsoló tárcsa,-hydraulikaszivattyú tömítés,-fékpofák,- kerékfék komplett.Ezeket sorolja fel:-)

2316 Kunyi Tamás 2013-08-20 17:41:39  Előzmény: Spityu: 78901

:D Értem. Az azbeszt mentes fûtõdobot pedig csak remélni lehet szerintem :S

2315  Spityu 2013-08-20 17:38:01  Előzmény:Kunyi Tamás: 78900

Utóbbi. Tudomásom szerint!

Mint a málna (ízû) szörpnél a 0.1% málna, 30% alma tartalom.

2314 Kunyi Tamás 2013-08-20 17:17:26  Előzmény: Spityu: 78899

Mutatóban? Tehát a videó elkészítéséig vagy pedig úgy érted, hogy alig-alig voltak?

2313  Spityu 2013-08-20 16:49:02  Előzmény:Kunyi Tamás: 78898

Tudomásom szerint csak mutatóban voltak vendégmunkások.

A duroplastoknál valóban rengeteg por lehetett (én csak a belsõ felületük csiszolásáról / érdesítésérõl tudok nyilatkozni.
Ami még durvább: ugyan nem szedtem szét még a fûtõdobot (a keverõdoboz és az elsõ dob közötti banán alakú alkatrészt), de nekem úgy tûnik, hogy a fémháló alatt azbeszt van. (Remélem, tévedek, és valójában csak üveggyapot.) Az azbeszt nem volna túl egészséges, fõleg úgy, ha a jóóóó meleg levegõvel az utolsó hörgõbe is eljutna. :)

Bár, úgy rémlik, hogy 1984-ben már bõven betiltották a felhasználását kommersz dolgoknál. Speciális esetekben a mai napig használják. Ill. a Föld kevésbé "nyugati" bugyraiban. :)
[i](Módosította Spityu 2013.08.20. 18:53-kor)[/i]

2312 Kunyi Tamás 2013-08-20 16:28:16

Megnéztem normálisan a 2T Trabant gyártásáról szóló videót. Hát 1-2 dolgon kiakadtam vagy meglepõdtem. Pl a duroplast gyártásban nem szerettem volna részt venni. Az a pormennyiség, ami ott volt... Hát szerintem elég nagy áldozatot hoztak a Trabantért az akkori dolgozók!
Apropó dolgozók! Mindenre gondoltam, csak pont arra nem, hogy koreaiak, vietnámiak és sõt, még mozambikból érkezett munkások is szorgoskodtak a gyárban. Nagyon érdekesnek találom ezt. Én azt hittem akkoriban nem volt ekkora szükség a vendégmunkásokra, mint ma.
De a Trabi elkészült és ez a lényeg :D

2311  Spityu 2013-08-18 20:05:57

Success kid:

[imgw]http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/5170733_700b.jpg[/imgw]

2310 Kozma Bence 2013-08-17 12:04:03  Előzmény: Spityu: 78895

Hm, ez elég jól hangzik. Jövõhéten rendelek tõlük, remélem postáznak is...

2309  Spityu 2013-08-16 21:10:13  Előzmény:Kozma Bence: 78894

Nos, én anno innen akartam rendelni hátsó dobot, mivel azt az információt kaptam, hogy ez hasonlít legjobban a gyárira, mivel tömött. Hangban, meg úgy amúgy is. Aztán találtam egy gyári újat, úgyhogy nem vettem.

Az elsõrõl nem tudok nyilatkozni, az gyári használt lesz.

2308 Kozma Bence 2013-08-16 15:42:21

Üdv!

Rendelt már valaki ettõl a cégtõl kipufogót?

[url]http://www.kipufogodob.hu/[/url]

Elég jó áraik vannak, illetve van külön sport dobjuk is elõre-hátra. (mondjuk kíváncsi vagyok mit takar a sport dob)

2307 Csády Szabolcs 2013-08-12 19:46:01  Előzmény:jocking .: 78889

Lehet nálam azért jön kicsit jobban a zug, mert elég nagy felületen ki lett vágva a homlokfal:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130812/DSC01199_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Persze könnyen meglehet, hogy egy gyári motorháztetõnél érezhetõ szellõ mellett labdába se rúg, de szerintem tényleg elég tisztességes. Majd valaki visz egy referenciakört és jegyzõkönyvet készítünk az összehasonlításról közjegyzõ elõtt :D

2306 Csády Szabolcs 2013-08-12 19:37:36  Előzmény:jocking .: 78891

Csak a B-oszlopig volt anno még csak szürke, de ma már teljesen beszürkült :)
A rövid válasz: de igen.

2305 jocking . 2013-08-12 07:27:51  Előzmény:Csády Szabolcs: 78890

Egyébként nem a tiéd volt véletlenül a full 2T optikás fehér trabi, szürke kéderekkel? :)

2304 Csády Szabolcs 2013-08-12 04:24:01  Előzmény:jocking .: 78889

Mivel én már 2T motorháztetõvel vettem, és még sose utaztam gyári 4T-ben, így fogalmam sincs, hogy gyárilag mennyire kell jönnie, de számomra kielégítõ mennyiség áramlik be :)

2303 jocking . 2013-08-11 20:46:49  Előzmény:Csády Szabolcs: 78888

Az "elég tisztességesen" alatt azt érted, hogy pontosan ugyanúgy, mint gyári tetõvel? :evil: :p :D ;)

2302 Csády Szabolcs 2013-08-11 19:53:03  Előzmény:jocking .: 78887

Nálam elég tisztességesen jön a levegõ ventilátor nélkül is. Szerencsére büdös az nem szokott jönni.

2301 jocking . 2013-08-11 19:40:38  Előzmény:Csády Szabolcs: 78886

Pont azért lett megcsinálva, amit te is tapasztalhatsz, hogy a motor melegétõl bizonyos helyzetekben nem lehet hideget fúvatni. Ráadásul az sem játszik, hogy ventilátor nélkül csak a menetszelet engeded be, mert nem hiszem, hogy motorháztetõ szellõzés nélkül sok menetszél menne be amúgy.:D (Meg amúgy nálam van egy kis olajfolyási gond is, úgyhogy ha a motortérbõl szívna, akkor nem csak meleg, hanem büdös is lenne.)

2300 Csády Szabolcs 2013-08-11 19:24:48  Előzmény:jocking .: 78884

Egyrészt gratulálok hozzá.
Másrészt ezt most tényleg minek kellett?! :D
Én tisztelem az elmebetegeket, hisz én is fajtárs vagyok, de ennek sok értelmét nem látom, de igencsak igényes kivitel, azt meg kell hagyni.
Nálam a 2T motorháztetõn csak a kitámasztó konzolja van áthegesztve és így is, hogy a motortérbõl szív a szellõzõ tud hideget fújatni (na jó, 40 fokban a pirosnál állva nem annyira...), a meleg, meg ugye télen az alapból könnyebben megy, mivel az alapból langyos levegõt kell neki megmelengetnie.
Amúgy ötletes.

2299  Spityu 2013-08-11 13:07:14

[url]http://goo.gl/maps/cKgTy[/url]

2298 jocking . 2013-08-07 18:42:47

Nah... A LeMans-i 24 órás verseny távja mérhetõ ahhoz a távolsághoz amit megtettünk a szopórollerrel, de végül csak sikerült összehozni:

[imgw]http://jocking.dumanet.hu/egyeb/mht/001.jpg[/imgw]

... és hogy mi olyan nagy szám (és szopás) azon, hogy egy 4T-re 2T motorháztetõ került? Aki az elsõ képet figyelmesen megnézte, az sejtheti. Akinek mégsem tûnt fel azon semmi, itt egy kis segítség:

[imgw]http://jocking.dumanet.hu/egyeb/mht/002.jpg[/imgw]

:rolleyes: :evil: :)

2297  Spityu 2013-08-01 20:36:01  Előzmény:Kiss Krisztián: 78882

Jóóóój.... :D Ahogy hallom, a 4200-ból csak 2700 forog ki. :D
[i](Módosította Spityu 2013.08.01. 22:38-kor)[/i]

2296 Kiss Krisztián 2013-08-01 19:14:41

Ez állat!!! :)
[url]http://www.youtube.com/watch?v=kzCfsxRJ0w0#at=42[/url]

2295 Holnapy Gergely dr. 2013-06-26 19:58:18  Előzmény: Spityu: 78880

Talált, süllyedt.

2294  Spityu 2013-06-26 19:27:48  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 78878

Ezt már én is észrevettem egyszer. Tudatalatt Tsaby kérdésére is válaszoltam volna. Pedálgumik.

2293 jocking . 2013-06-26 19:25:38  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 78878

Az eredeti cikk szerint az egyetlen végig változatlan alkatrész a kézifékkar "kakasa". Tsaby talált még egyet... Erre most megint van egy?:eek::rolleyes::D

2292 Holnapy Gergely dr. 2013-06-26 13:09:52  Előzmény:jocking .: 78877

P50/P60-nál nem csak a kombi ajtónál volt, hanem a "B" oszlopon az elsõ ajtók is ebbe csukódtak. IFA F8-nál az "A" oszlopon volt ilyen, mert ugye hátra fele nyílik az ajtaja. Amúgy F8-nál a "kombi" az inkább dobozos volt, de az ajtó megoldását az nem tudom. IFA F9-nél márt volt 3 ajtós kombi.

Ha már ennyire benne vagyunk a "biz-basz" egyezõség keresésében:
Lehet totózni, mi az ami szintén változás nélkül fennmaradt IFA F8, F9-tõl biztosan a személyautókban és a Barkasban is egészen 1990-ig?
Annyi segítség hogy 2db van mindegyik autóban, és a hétköznapi "júzer" is észlelheti, mert nem kell aláfeküdni, vagy szétszedni a motort/váltót?

2291 jocking . 2013-06-26 09:55:08  Előzmény:Támba Csaba: 78876

Tehát akkor az a kis fém basz, amire felfekszik a gumipogácsa, ilyen rohadtrégi alkatrész?:p És a P50-tõl elõrébb mire használták? Volt IFA F8 kombi is?:D

2290 Támba Csaba 2013-06-23 20:06:15  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 78874

Bizony. Itt csak az ellendarabról van szó. Volt galvanizált acél és volt alumínium. Márka és típus válogatta, de csereszabatosak. Az ütközõ formája változik. Sok-sok márkán és típuson jelen volt.

Azé' jó sokat kellett segíteni. A futár nem megy senkihez, de azért szép munka volt!

2289  Spityu 2013-06-23 20:03:59  Előzmény:Támba Csaba: 78872

Esetleg maga a kombi hátsó ülés (nem ismerem a többiét, nem hiszem). Vagy az a "fészek" (ami mondjuk nem pihe-puha), amibe a kombi hátsó ülés stiftje beleül? Vagy pont a forgáspont?

2288 Holnapy Gergely dr. 2013-06-23 19:57:22  Előzmény: Spityu: 78873

Pont én is erre gondoltam.
Ami kezdetben vasból volt (p50, p60-nál biztos) és a "B" oszlopokon is ilyen volt a 601 elõtti modelleknél. 601-tõl csak a kombiajtón, de alumíniumból. A gumiütközõ alakja azonban változott. 601-nél kerek lett.

2287  Spityu 2013-06-23 19:54:54  Előzmény:Támba Csaba: 78872

A kulcsszóból én is a kombira gyanakodtam, de valamiért mégis rossz helyen turkáltam eddig. A csomagtér ajtón és a vázon kialakított ütközõ és annak ellendarabja a helyes megfejtés?

2286 Támba Csaba 2013-06-23 19:40:04  Előzmény:Gyapjas Gergely: 78870

Már nagyon meleg:) Mondhatnám meleg mint egy pihe-puha "fészek"...
[i](Módosította Tsaby 2013.06.23. 21:42-kor)[/i]

2285 Támba Csaba 2013-06-23 19:39:30  Előzmény:Szegedi Árpád: 78869

Nem. P50 és 1,1 ajtózsanér passzol? Ugye nem :)

Minden egyes autónál amibe beépítették pont ugyanazt a szerepet töltötte be, de nem ilyen általános dolog, mint kéder, csavar, stb.

Trabantnál csak kombiban volt, P70-ben, DKW-ban, stb. limókban is feltûnt.

2284 Gyapjas Gergely 2013-06-23 19:33:27  Előzmény:Támba Csaba: 78868

A hátsó üveg kédergumija lenne a helyes megfejtés? Inkább a hátsóajtó ütközõgumija ?
[i](Módosította strabi 2013.06.23. 21:38-kor)[/i]

2283 Szegedi Árpád 2013-06-23 19:32:06  Előzmény:Támba Csaba: 78868

...hátsó ajtó zsanér?

2282 Támba Csaba 2013-06-23 18:51:19  Előzmény:Gyapjas Gergely: 78867

Futómû kilõve. Ahogy írtam, még a 2 tonnás luxus HORCH-okban is fellelhetõ a cucc. Amik nehezen képzelhetõk el Trabant méretû lengõkarokon, pláne hátsó hajtás mellett:)

De langyosodik a dolog:) Igen, a MEERANE-ban készült Trabantokban beszerelték. Tehát Trabantnál a kombi jó vonal.

Ha már csak azt kiszûröd, hogy mi volt az összes kombi Trabanton megegyezõ a P50-tõl az 1,1-ig akkor meg van az 1920-as évekig visszavezethetõ mindent és mindenkit túlélõ alkatrész. Még BMW-kben is volt a két világháború között.
[i](Módosította Tsaby 2013.06.23. 20:56-kor)[/i]

2281 Gyapjas Gergely 2013-06-23 18:40:50  Előzmény:Támba Csaba: 78866

Szerintem a hátsó lengõkar a féklap nélkül. Meg talán a hátsókerékcsapágy? Mondjuk Meerane-t adtad segítségül, akkor a kombiajtó valamely elem lenne? Zár ellen része?

[i](Módosította strabi 2013.06.23. 20:45-kor)[/i]

2280 Támba Csaba 2013-06-23 09:58:50

Szerkezeti elem, de nem valami elbújtatott dolog. Teljesen átlagos alkatrész.