Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Kocsma

Jó csevegést! Itt mindent lehet! Azért van olyan amit mégsem lehet. Tudjátok a szokásos: politika, faji-vallási kirekesztés, 18 éven felülieknek szóló dolgok, stb. hivatalból tabu! Az elõbb említett dolgokkal foglalkozó oldalakra, vagy bármilyen elérhetõségre utaló linkek közzététele sem megengedett. Kerülendõ a felesleges trágárság, más jármû márka, vagy más jármûvek gyûjtõinek alázása, meg amit sporttársi becsületbõl nem illik még itt sem leírni. Nem tilos, de nagyon leépítõ dolog "bulvárkodni", celebezni, és egyéb színvonaltalan "bikicsunáj szintet" alulmúló médiaheckrõl csevegni! Kiskorúak, lányok -esetleg kiskorú lányok- jelenléte miatt a "felvilágosító" jellegû hozzászólások is csak megrontás határig menjenek el ha lehet. Ha a most még kiskorúak jelzik hogy nagykorúak lettek, akkor felõlem mehet minden, még akár virtuál swinger party-t is lenyomhattok :-) Köszönjük. MG

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2088 Kerekes Gábor 2023-05-22 08:40:11

Mit hozott a mikluás :D
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/121206/DSC_0290_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/121206/DSC_0290_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
[i](Módosította kerbor 2012.12.06. 18:27-kor)[/i]

2087 Povázsay Zoltán 2012-12-04 14:12:30  Előzmény: Spityu: 78667

Köszi mindenkitõl a rengeteg segítséget és együttérzést :-)
A biztosítónál tegnap (hétfõn) leadtam a baleseti bejelentõt, így most ha jól tudom, nincs más dolgom, mint várni a kárszakértõt...
Ebben a kisfelújításban gondolkodom én is, persze lássuk meg, mennyibõl gazdálkodhatok majd. Lökhárító nem is kell, már vannak korábban szerzett gömbölyû lökõsök, így azok kerülnének fel.

2086 baumann sanyi 2012-12-04 12:53:59  Előzmény:Bajáki Péter: 78668

Szia Pocsék.........és még szinésznek merik magukat nevezni....haha:D

2085 Támba Csaba 2012-12-04 12:18:30  Előzmény:Kárász Endre: 78662

Épp mostanában olvastam, hogy januártól törvényváltozás lesz, mely szerint nem lehet majd a biztosítóval megegyezni, csak számlás javítási számlát térítenek vissza a kiszámolt avulási és egyéb szorzó alapján.
Ez a kocsi simán GTK.

2084 Támba Csaba 2012-12-04 12:12:39  Előzmény:Bajáki Péter: 78668

Izééé...a valódi színészeket ne sértsük meg azzal, hogy a BK és a "színészi játék" kifejezés egyazon szövegben szerepeljen :)

2083 Kárász Endre 2012-12-04 11:27:48

Sürgõsen segítségre lenne szükségem! Három-négy napra keresek valahol Budapesten egy olyan helyet, ahol a Trabival beférek, nincs hideg egy kis ecsetes festéshez és fel tudom ragasztani a hátsó sárvédõjét. Tehát legalább 15fokos hõmérséklet kellene. Az a baj, hogy a motor még nincs az autóban, csak vontatni lehet. Így az IKEA, stb. mélygarázs nem jöhet szóba, onnan kidobnának. Az ingatlanhirdetések között meg döntõ többségben hideg teremgarázsok vannak, vagy csak hosszú távra kiadók. Bármilyen megoldás érdekelne, mûhely sarka, sufni, stb. Köszi!

2082 Bajáki Péter 2023-05-22 08:40:11

Erõt és kitartást a kombi kijavításához!

Más: Trabi a Barátok köztben! :-)
Csak nekem a videó címe nem tetszik:
"Péter egy régi tragacsot kap Attilától a szülinapjára, de nagyon örül neki"

[url]https://baratok.hu/video/186855[/url]

Az azért röhej, hogy a kulcsról nem ismeri fel, hogy nem nyugati verda az övé. :D A színészi játék meg pocsék...
[i](Módosította BajakiPeter 2012.12.04. 12:22-kor)[/i]

2081  Spityu 2012-12-04 08:16:31  Előzmény:jocking .: 78664

Igazad lehet, most jobban megnéztem a képeket.

Povi: próbáld meg tényleg gyorsan elintézni, hogy számla nélkül kaphass pénzt. Két elsõ elem újan 15 (használtan filléres), lámpatartó 2db 1500, összekötõ 1-2ezer, taréjlemez-doblemez: egyengetés, motorháztetõ új, paplannal 9000 (használtan olcsó), homloklemez új 3000 (használtan párszáz ft), önindító 3-15000, lökhárító 500-3000, egyéb köcölékek 5000, fényezés 10-40ezer. Ahogy nézem, a sárvédõív itt-ott le van kopva, gondolom, nem csak elöl. Esetleg egybe lehetne kötni egy kisfelújítással a javítást, az elsõ elemeket telibe fújni, a többit spot fényezéssel lejavítani + összepolírozni. A lényeg, hogy színért nagyon profi helyre menj, hogy ne üssön el. És ne gyári fényû alkatrész legyen a minta (ahol nem érte napfény), hanem egy mostani, felpolírozott.
Számold ki, hogy mennyi lenne a javítás (lakatosmunkát nem írtam), érdeklõdd meg, hogy mennyit kaphatnál, és mérlegelj.

2080 Povázsay Zoltán 2012-12-03 21:54:12

itt még ereje teljében, Ausztriában (6,5 literes fogyasztással):
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-gUiEVl29pK8/UL0fNxDAlFI/AAAAAAAABwo/vY7JzqB4VYg/s512/trabi_stollhof.jpg[/img]
[i](Módosította Povi 2012.12.03. 22:54-kor)[/i]

2079 Kárász Endre 2012-12-03 20:02:00  Előzmény:jocking .: 78664

Én is a javításra gondoltam, amikor azt feszegettem, hogy hogyan lehet több pénz kicsikarni a biztosítótól.

2078 jocking . 2012-12-03 19:14:04  Előzmény:Povázsay Zoltán: 78663

Szerintem még mindig olcsóbb lenne megcsináltatni, mint másikat venni, fõleg hogyha a futómû rögzítési pontok a helyükön maradtak. Bár ez csak az én véleményem.

2077 Povázsay Zoltán 2012-12-03 18:45:10  Előzmény:Kárász Endre: 78662

Köszi, ezt jó tudni!
A nevetséges összegekre azért kíváncsi leszek, ahogy néztem a hirdetéseket, kb. 100-120ezer HUF-tól vannak ilyen állapotú (mármint az ütközés elõtti) Trabik, érvényes papírokkal.

2076 Kárász Endre 2012-12-03 17:54:07  Előzmény:Povázsay Zoltán: 78658

Van egy tény, amit nem nagyon hangoztat a biztosító! Ahogy más is írta, a GTK alapkoncepciója az, hogy ilyenkor a kocsid piaci értéke és az összetört roncs értéke közötti összeget fizetik ki. Ezáltal(feltéve, hogy a roncsot a megállapított öszegért el tudod adni) tudsz venni egy másikat, így az okozott károd megtérül. Fontos!!! Ilyenkor a biztosító köteles az átírás teljes költségét is állni! Ha másik típust veszel, akkor is. Igaz, ilyenkor csak akkora részét, amennyi a Trabi átiratása lett volna. Tehát fizetnie kell az eredetvizsgát(köbcenti alapú), a vagyonszerzési illetéket(teljesítmény alapú), illetve a forgalmi és a törzskönyv árát(2*6000Ft). Ez jelenleg mindösszesen plusz 37.400Ft egy Trabant 601 esetében.
Én az elsõ Trabimat ugyanígy törtem össze. Nem rémlik, hogy a típus szerepelne az EuroTax-ban. Akkor (2004) nekem a biztosító hasraütésszerûen határozta meg a piaci-, és a roncsértéket. Javaslom, hogy a legelején NE említsd a biztosítónak, hogy te GTK esetén az átírást is be akarod vasalni. Várd meg a kárfelmérést, utána kapsz egy papírt, amiben leírják, hogy õk mennyire gondoltak. Na ezután érdemes bemenni hozzájuk, és azt mondani, hogy inkább adják neked oda számlára az általuk kigondolt összeget, plusz rakjanak rá 37400Ft-ot.
Szinte biztos a GTK. Ugyanis az a taktikájuk, hogy teljesen piaci órabérrel és anyagköltséggel számolják ki a javítás díját. Ez csillagászati lesz, ami értelem szerûen több, mint egy Trabant ára. Ezután mondják be neked a GTK-t, és akkor elõszednek egy csomó lepattant Trabis hirdetést, és majd valami nevetséges összeget fognak ajánlani piaci érték gyanánt.
Ha segítségre van szükséged, nyugodtan megkeresheted a PSZÁF ügyfélszolgálatát. Õk látják el a felügyeletet a biztosítók felett, nagyon segítõkészek. A jogszabályi háttérrõl meg annyit, hogy a 190/2007. Kormányrendelet szabályozza.
[i](Módosította Endre 2012.12.03. 18:55-kor)[/i]

2075  Spityu 2012-12-03 10:35:08  Előzmény:Povázsay Zoltán: 78658

Szegény kocsi. Nekem is GTK-nak tûnik. :(
[i](Módosította Spityu 2012.12.03. 11:35-kor)[/i]

2074 jocking . 2012-12-03 09:06:13  Előzmény:Povázsay Zoltán: 78658

Ahhoz képest, hogy a suzuki alól kipattant a futómû, nem tûnik vészesnek.

2073 Kiss Krisztián 2012-12-03 08:49:46  Előzmény:Povázsay Zoltán: 78658

Szerintem GTK.(gazdasági totál kár,amikor a javitásra kiszámolt összeg,eléri a jármü forgalmi értékét)ilyenkor a tax-ár 75%át fizeti a biztositó(ez a autó mai piaci árának a 75 %-át jelenti).Ha mondjuk a tax ára 100e ft,akkor 75e adnak.Szerintem kb ez reális.

2072 Povázsay Zoltán 2012-12-03 08:27:16  Előzmény:Povázsay Zoltán: 78657

[img]https://lh6.googleusercontent.com/-cFWRtHEmjhQ/ULxiJt07eTI/AAAAAAAABwE/PJBm4lbaZd0/s640/20121203050.jpg[/img]

2071 Povázsay Zoltán 2012-12-03 08:25:21  Előzmény: Spityu: 78656

még csak ma megyek a biztosítóhoz, remélem, nem lesz gond
nagyságrendileg mennyit fizetnek szerintetek egy ilyen kárért?

2070  Spityu 2012-12-03 08:23:22  Előzmény:Povázsay Zoltán: 78655

Mi a probléma? A kocsi állapotán kívül. Nem akarta elismerni a felelõsségét? Az õ biztosítója fizet neked, idén még lehet trükközni némely biztosítónál, ahol nem kérnek számlát. (megállapodás és házilagos javítás -> pénzbevétel)

2069 Povázsay Zoltán 2012-12-02 22:21:13

na basszus, viii. ker. Korányi-Illés sarok (Fûvészkertnél). Jövök a Korányin az Üllõi felé, aztán jobbról kijött elém egy Suzuki (aki épp balra próbált kanyarodni az Illés utcából a Korányira), hát nem neki mentem? :( Nekem volt elsõbbségem, neki kint volt a macisajt tábla...
Kiváncsi vagyok, mit szól majd a biztosító, meg hogy ki lehet-e ebbõl jönni jól, de van egy érzésem, hogy nem. A Trabinak sérült a motorháztetõ, hûtõrács, lökhárító, bal elsõ sárvédõ, meg egy-két sallang a motor környékén (önindító, karbi), de a motor, és a kasztni ép, kocsit hazavontattuk. A Suzukinak kitört a bal elsõ kereke, és a bal elsõ sárvédõ cserés.

2068 baumann sanyi 2023-05-22 08:40:11

Üdv "Cartársak" . Egy jó kis filmre bukkantam a youtube-on. Két Trabi, egy kispolszki,és egy Java kalandtúrája 20.000 km-en keresztül Afrikán át. Ha tetszett oszd, lájk, mert nem sokan tudnak róla... többet érdemelne. A mai világban ritka már az ilyen. Cime: "Trabantem napric Afrikou." Köszönöm.
[url]https://www.youtube.com/watch?v=MqU8TZz9NjY[/url]




[i](Módosította jocking 2012.12.01. 19:52-kor)[/i]

2067 baumann sanyi 2012-12-01 07:32:49

Üdv mindenkinek ! Ujpeströl vok. Van egy 31 éves Trabim. Haverkodnék Trabihoz értö, bütykölgetö ,beszélgetni szeretö sráccal, ffival, itt, vagy a környezö kerületekböl is stb........ Most került hozzám a Trabi, nem vok nagy szakértö--sajnos :( De ha neked van szükséged segitségre bármiben(az élet területén) , szivesen segitek :) Köszönöm
[i](Módosította Transformers 2012.12.01. 08:35-kor)[/i]

2066 Kantuly János 2012-11-29 22:24:52  Előzmény:Németh János: 78651

Szia, még nem jutottam odáig, de remélem a hétvégén át tudom nézni.

2065 Németh János 2012-11-29 20:37:05  Előzmény:Kantuly János: 78650

csao. Jók már a lámpák mûjödik rendesen minden?

2064 Kantuly János 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kantuly János: 78648

Ezt elb@sztam, más volt a vágólapon, itt a helyes link: [url=https://www.youtube.com/watch?v=Wr9s0UjG0sk][b]_videó_[/b][/url]
[i](Módosította Janner 2012.11.28. 23:01-kor)[/i]

2063  Spityu 2012-11-28 21:37:29  Előzmény:Gyapjas Gergely: 78647

Nálam alapvetõ, hogy lehetõség szerint az a konkrét alkatrész kerüljön vissza a kocsimba, amivel legördült a gyártósorról. Legyen szó hengerfúrásról, vagy épp a csavarok újragalvanizálásáról. Annak ellenére, hogy betáraztam pótalkatrészekbõl, hiszen ezeket 10 év múlva még ennyire sem lehet majd kapni, amennyire lehet, igyekszem elkerülni a beépítésüket. Kis túlzással össze tudnék rakni egy komplett 0km-es gyári Trabantot, ha hoznának egy karosszériát, bizonyos alkatrészeket nézve még többet is. Ennek ellenére a kocsim eredeti rugóvilláit nem cseréltem le. Pedig csúnyán el voltak kopva, lehetetlen lett volna illeszteni, mivel excentrikus kopásról volt szó. Elvittem egy ügyes esztergályoshoz, aki egyébként rézfúvós hangszer készítõ, kicsit tanakodtunk, hogy hogyan is kellene felszabályozni, aztán végül a csap két végén lévõ központosító furattal a tokmányba befogva, a gépsatura pedig szánköszörût helyezve felköszörülte nekem 19.60-ra. A perselyek beütve kb. 19.30-ról indultak. Mindezt 2000Ft/db áron. A legolcsóbb hazai rugóvilla 2100 + postába fájt volna (amit találtam), gyárit 3-4000-ért lehet kapni, szökõévente egyszer.
Szóval ebben az esetben a jó minõség mellé alacsony ár is párosult. És persze ugyanaz az alkatrész lesz bent, ami az elmúlt 28 évben is.

2062 Kantuly János 2023-05-22 08:40:11

Hozok már egy kis zenét a kocsmába! [url=https://eladas.yocc.fotoalbum.hu/?pageid=0][b]Trabant 1.1 Universal - Home made audio system [/b][/url] :)

2061 Gyapjas Gergely 2012-11-28 20:44:47  Előzmény:Kárász Endre: 78645

A múltkor egy szoci márkatárs alkatrészkereskedõvel beszélgettem és megmondta kerek perec, hogy õ már olyan árat fog szabi a gyári alkatrészekre amihez éppen kedve lesz. Én kicsit elítélem a pofátlanul magas felárazást. Ezzel azt fogják csak elérni hogy az emberek a horribilis árak és minõség miatt nem fognak bele majd a felújításba. Amúgy küszöbbõl pont van egy fajta magyar amit fel lehet úgy rakni mint ha gyári lenne, és a minõségével sincs baj. Én ha a hobbi autómhoz inkább már sok alkatrészt gyártatok és felújítok bontottból mint hogy kisipai hulladékból vegyek bele ami úgy is tönkremegy.

2060 Szebelédy Péter 2023-05-22 08:40:11

Nem tudom hogy kell linket csinálni, a gombok nálam valamiért nem mûködnek, úgyhogy bocsássátok meg hogy ezt csak így ide dobom a la naturo:
https://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/01/15/szivo_calibrabol_fujot/
[i](Módosította Prometheus 2012.11.28. 00:59-kor)[/i]

2059 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11

Valaki magyarázza már el nekem, hogy miért lehet Németországban gyári új hattyúnyakat venni [url=https://www.trabantwelt.de/Trabant-601/Blechteile-und-Duroplast/Quertraeger-Geweih-IFA-Trabant-601-1-1::408.html]20000Ft-ért,[/url] vagy akár[url=https://wt-fundus.de/de/Trabant-601/Karosserie-Trabant-601/Bodengruppe/Quertraeger-vorn] 10000Ft-ért,[/url] amikor itthon az utángyártottért meg elkérnek tízezret, az eredeti meg fehér hollónak számít??? Vagy ezek csak régi tételek, és már nincsenek készleten és nem is rendelhetõk a kinti webshopokban?
Amikor nyáron felsõ küszöböt kerestem, sehol sem találtam hirtelen gyárit. A 2000Ft-os gagyi magyar helyett szívfájdalom nélkül adtam volna Magyarországon [url=https://www.trabantwelt.de/Trabant-601/Blechteile-und-Duroplast/Einstiegsblech-rechts-IFA-Trabant-601-1-1::420.html]4500Ft-ot.[/url] Tényleg hihetetlen... Azóta szerencsére már betáraztam hazai fészerekben megbúvó olcsó gyári karosszériaelemeket:)

2058 Németh János 2012-11-23 06:09:04  Előzmény:jocking .: 78643

ez király volt reggelire:)

2057 jocking . 2023-05-22 08:40:11

[imgw]https://www.nemkutya.com/wp-content/uploads/2012/11/1353584098-nyul.jpg[/imgw]

2056 Kantuly János 2012-11-21 20:49:01  Előzmény:jocking .: 78641

Akkor egy 4-2-1 leömlõ, 50-es csõvel és egy hátsó dobbal mondjuk 70-es véggel bõven elég lenne alá? Mûszakin így átmegy?

2055 jocking . 2012-11-19 21:46:14  Előzmény:Kantuly János: 78640

Nem.

2054 Kantuly János 2012-11-19 21:36:34

Srácok!

Az 1.1 Trabant gyárilag katalizátoros?
Csináltatnék egy komplett kipuff rendszert, ezért érdekelne.

2053 jocking . 2023-05-22 08:40:11

Halkan bejelenteném, hogy megújult a weboldalam, ami új külsõvel, új címen érhetõ el:
[url]https://jocking.dumanet.hu[/url]

:)

2052 jocking . 2023-05-22 08:40:11

[imgw]https://img1.indafoto.hu/3/9/28459_afb10ddfce75e4a231f083365f04e08f/17331171_7ae4590c73645203caee2e27fb7af243_xl.jpg[/imgw]

Kattra nagyobb lesz, és akkor a leírás olvasható lesz. Sírva röhögök már 10 perce. :D:D

2051 Bagi Gábor 2023-05-22 08:40:11

[url]https://player.hu/auto-motor/yatming-trabant-601-modellauto/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=yatming-trabant-601-modellauto[/url]

2050 Kantuly János 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:jocking .: 78633

Ez lenne az szerintem: [url]https://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=437[/url]


[i](Módosította Janner 2012.11.08. 09:22-kor)[/i]

2049  Spityu 2012-11-07 22:13:19  Előzmény:Kunyi Tamás: 78634

Köszönöm a választ a kérdést eredetileg feltevõ személy (leendõ klubtag?) nevében is.

2048 Kunyi Tamás 2012-11-07 21:23:27  Előzmény: Spityu: 78623

Biztosítást kell kötnie, mert anélkül még csak üzembentartó sem lehet, de nem kell fizetni, ha bemutatja a forgalomból történõ kivonás hivatalos okmányát. Legfeljebb asszem fél évig lehet ideiglenesen kivonni a forgalomból egy jármûvet. Ezután hosszabbítani kell.

2047 jocking . 2012-11-07 20:18:52  Előzmény: Spityu: 78631

Sõt, tiltás gyárilag is volt, fordulatszám szabályozós rotorral. Bár olyat már nem nagyon lehet kapni, hacsak nem valamelyik másik vw-hez.

2046 Kantuly János 2012-11-07 11:41:31  Előzmény: Spityu: 78631

Gondolom akkor komplett gyújtást kellene cserélni... :/

2045  Spityu 2012-11-06 21:44:45  Előzmény:Kantuly János: 78630

IGC/VGC vagy ahhoz hasonló elvûvel simán meg lehet.

2044 Kantuly János 2012-11-06 21:33:23  Előzmény:jocking .: 78627

Zsír! :D Polo G40?

Tiltó-elektronikát sem lehet megoldani?

2043 jocking . 2012-11-06 21:11:15  Előzmény: Spityu: 78628

Pár másodpercig azért tuti hogy bírnák... Szoros verseny lenne, hogy a dugók, vagy a hengerfej/tömítés adja be elõbb a kulcsot.:D

2042  Spityu 2012-11-06 20:51:16  Előzmény:jocking .: 78627

Üzembiztosabb, az tuti... A gyári motor dugói lehet, hogy hamar beleolvadnának karterbe. :D

2041 jocking . 2012-11-06 20:43:53  Előzmény:Kantuly János: 78625

Turbósítás? Omg... Elsõ lépés: Kell egy új motor, ami gyárilag turbós, és azt kell belefaragni. The End. :D

2040 Kantuly János 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kantuly János: 78625

Illetve ez is tetszik: [url]https://www.youtube.com/watch?v=ETp1BxH3l9A&feature=related[/url]
Mármint a tiltó elektronika. :)

2039 Kantuly János 2012-11-06 19:56:18  Előzmény:jocking .: 78621

Értem, köszönöm, így már valamivel jobb a helyzet! :)

Ha turbósítani akarom a gyári motoromat, ahhoz milyen változtatások kellenek?
Csinált már valaki ilyet? (Tetszik a turbo és a lefújószelep hangja.. :) de nagyon!)