Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Kocsma

Jó csevegést! Itt mindent lehet! Azért van olyan amit mégsem lehet. Tudjátok a szokásos: politika, faji-vallási kirekesztés, 18 éven felülieknek szóló dolgok, stb. hivatalból tabu! Az elõbb említett dolgokkal foglalkozó oldalakra, vagy bármilyen elérhetõségre utaló linkek közzététele sem megengedett. Kerülendõ a felesleges trágárság, más jármû márka, vagy más jármûvek gyûjtõinek alázása, meg amit sporttársi becsületbõl nem illik még itt sem leírni. Nem tilos, de nagyon leépítõ dolog "bulvárkodni", celebezni, és egyéb színvonaltalan "bikicsunáj szintet" alulmúló médiaheckrõl csevegni! Kiskorúak, lányok -esetleg kiskorú lányok- jelenléte miatt a "felvilágosító" jellegû hozzászólások is csak megrontás határig menjenek el ha lehet. Ha a most még kiskorúak jelzik hogy nagykorúak lettek, akkor felõlem mehet minden, még akár virtuál swinger party-t is lenyomhattok :-) Köszönjük. MG

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2138 Németh János 2013-01-01 10:59:49

Jó reggelt mindenkinek. És BUÉK a változatosság kedvéért. Mindenkinek egy jó TELI TANK benzint kívánok egész évre.

2137 jocking . 2013-01-01 00:02:25

Na akkor buék. :)

2136 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2012-12-31 22:01:57

Minden kedves Márkatársnak Boldog Új Évet Kívánok! :)

Üdv, Trabiorr

2135 Kantuly János 2012-12-31 20:22:20

Minden kedves márkatársnak eredményekben gazdag, boldog új évet kívánok erõben és egészségben!

2134 Bagi Gábor 2012-12-31 19:18:23

Gondjaid kerüljenek, asztalaid terüljenek! Tárcáid ne ürüljenek, fürtjeid ne õszüljenek! Barátaid szeressenek, jótündérek kövessenek! Benzintankod tele legyen! B.U.É.K.

2133 Busa Attila József 2012-12-31 09:08:28

Az összes márkatársunknak boldog és sikerekben gazdag újévet kívánunk!

A szilveszteri vonulásra a ködre való tekintettel sajnos nem tudtunk elmenni. Nem volt kedvem kidobni egy komplett délelõttös autópucolást. Így inkább a garázsban maradt tisztán, letakarva. Remélem jövõre összejön egy kicsit jobb idõ!

Üdv: Kata és Atesz.

2132  Bandi 2012-12-31 08:07:43

Minden kedves márkatársamnak Boldog Új Évet Kívánok!!!

2131 Támba Csaba 2023-05-22 08:40:11


[url=https://www.youtube.com/watch?v=Weo1B8XLZgY
]Nagyvasak![/url]

[i](Módosította Tsaby 2012.12.29. 21:09-kor)[/i]

2130 Kunyi Tamás 2012-12-29 18:14:07  Előzmény:Kárász Endre: 78714

Szerintem az 1.1 javítási könyve is elég vérszegény, de a semminél több.

2129 Kiss Krisztián 2023-05-22 08:40:11

Egy kis gyorsasági:
[url]https://www.youtube.com/watch?v=lCDJngP9Sdc[/url]

2128 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11

[b]@jocking[/b]
Az a bizonyos cég tényleg elég érdekesen áll a dolgokhoz...
Tavaly volt egy kis ETZ projekt, ami miatt beregeltem a hazai márkaklub fórumára. Onnan egy idõben le lehetett tölteni pdf-ben egy angol kiadó gondozásában megjelent szervízkönyvet. Az angol kiadó Mo-i képviseletét épp Marótiék látták el. Záros határidõn belül jött is tõlük az MZ Club irányába a kb. 200.000Ft-os követelés a szerzõi jogok megsértése miatt. Ez tiszta sor, a fórumozók össze is dobták a pénzt, korrektül el lett rendezve az ügy.
Az érem másik oldala:
Annak idején megvettem a Maróti Kiadó által összekókányolt Waresz javítási könyvet. Felháborító, hogy a fényképek forrásmegjelölésénél a szerzõ neve olvasható, miközben a hülye is látja, hogy a gyári "Javítási Kézikönyv" c. kiadványból vannak egy az egyben kimásolva. Az eredeti DDR könyveket, útmutatókat a [i]VEB Fachbuchverlag Leipzig[/i] kiadó adta ki, és persze mindegyik termék elsõ oldalán ott szerepel a "Minden jog fenntartva" kitétel. Úgy látszik, Maróti ebben az esetben tojt a szerzõi jogokra. Persze elképzelhetõ, hogy a lipcsei kiadó azóta már jogutód nélkül megszûnt, és így a DDR gyári kiadványokhoz fûzõdõ jogoknak már nincs is tulajdonosa, és ezért szabadon felhasználható. Azt nehezen hinném, hogy Maróti fizetett a Fachbuchverlagnak a képek használatáért, mivel az ilyen esetekben a jogtulajdonos kötelezni szokta a felhasználót a forrás feltüntetésére és a közlés engedélyezésére utaló szöveg kiírására. Esetleg errõl mit tudtok?
Érdekesség, hogy a Mûszaki Könyvkiadó is megjelentetett egy magyar "Javítási segédkönyvet", viszont ennél rögtön az elején ott szerepel, hogy tulajdonképpen csak egy fordítás, pici átdolgozással. De semmi esetre sem saját munkának titulálják:
[img]https://img15.aprod.hu/images_aprodhu/13780019_1_644x461_trabant-601-es-kezikonyv-elado-eger.jpg[/img]
Sõt, ennek volt egy bõvített kiadása már '85 után, amibe a gyári "Továbbfejlesztés" címen megjelent füzetet is belegyúrták, de mégsem írták saját munkának, hanem csak fordításnak:
[imgw]https://www.szentimreantikvarium.hu/dynamic/14000/trabant%20601.jpg[/imgw]

A képeken látható kiadványok azért nem digitalizálhatók, terjeszthetõk szabadon, mert ehhez már a Mûszaki Könyvkiadónak is fûzõdnek jogai. A Maróti-féle okádék persze szintén jogvédett, ugyanilyen okokból kifolyólag. A gyáriakról viszont nem tudom... Valaki?
Sajnos nem csak a képek átemelése miatt bosszantó az a könyv. A hozzáadott értéke nulla, a szerzõtõl/másolótól szinte semmi önálló gondolat nincs benne. Ami van, az lényegtelen, használhatatlan rizsa. Ráadásul olyan a helyesírása, hogy annak nem szabadott volna nyomtatásban megjelenni, kultúra elleni bûn :)
[i](Módosította Endre 2012.12.28. 16:51-kor)[/i]

2127 Németh János 2023-05-22 08:40:11

Tegnap kaptam egy király bögrét. :D

[url=https://kepfeltoltes.hu/view/121228/trabi_bogre_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/121228/trabi_bogre_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

2126 Muczán Gábor 2012-12-28 09:16:08

Kedves, Klubtagjaink!



Az idei utolsó találkozónkra invitálunk Titeket.



2012. december 31-én délelõtt kb. 10. 00 órától gyülekezünk a Nemzeti Közlekedési Múzeum elõtt. A szokásos Szilveszteri menetünket 11. 00 órakor indítjuk. Az útvonal pontosítása a helyszínen történik.



Ha nem lesz sehol már délelõtt is lezárás, akkor a Dózsa Gy. út, Kerepesi út, Rákóczi út, Erzsébet Híd, Attila u. Alagút, Andrássy út útvonalon fogunk lassan végighaladni.



Márkától függetlenül szeretettel várunk minden klubtagunkat, minden veterán, és hobbijármûvest, Szilveszter napjának elsõ-, és az év utolsó autós-motoros összejövetelére.





Boldog Új Évet





száraz utat és garázst kíván mindenkinek a Klub!





2125 Szabó Gábor 2023-05-22 08:40:11

[url]https://www.youtube.com/watch?v=McOh9kCp76E[/url]

2124 baumann sanyi 2012-12-25 18:58:02  Előzmény:Csády Szabolcs: 78708

Viszont kivánom.

2123  Spityu 2023-05-22 08:40:11

[img]https://www.mifolyikitt.hu/image.axd?picture=2012%2f12%2fwinrar_watermarked_23145633630.jpg[/img]

2122 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

Boldog Karácsonyt Márkatársak!

[imgw]https://pf31.pappenforum.de/wcf/images/photos/photo-6097-8930e737.jpg[/imgw]

2121 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

[imgw]https://th06.deviantart.net/fs71/PRE/f/2012/065/9/d/it__s_dangerous_to_go_solo__by_reloc3-d4rw2rc.jpg[/imgw]

2120 jocking . 2023-05-22 08:40:11

[imgw]https://www.abload.de/img/adventskalender-osten5xq2d.jpg[/imgw]

2119 Bagi Gábor 2012-12-24 11:02:20

Csillag száll az esti égen, utat mutat sötét éjben.
A szeretet ma újra éled, halkan szól most minden ének.
Körülölel, mint egy bársony, legyen boldog a Karácsony!

2118 Farkas Zoltán 2012-12-24 09:22:06

Kellemes karácsonyt kívánok mindenkinek! ;) Ne feledkezzünk meg szeretteinkrõl, vásároljunk néhány új alkatrészt beléjük. :D

2117  Bandi 2012-12-24 06:06:23

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Minden Márkatársnak!!!!!!!!

2116 baumann sanyi 2012-12-19 11:59:20  Előzmény:Támba Csaba: 78685

Szia. Sok sikert !:)

2115 Támba Csaba 2012-12-18 23:21:19  Előzmény: Spityu: 78700

Igen, az egy japán "MARUYAMA Mist and Duster" háti permetezõ.
Igen sokcélú gép (permetezés, porszórás, gyomégetés, stb.), cirka 40 éve a piacon.
A motor egy 36 cm3-es Kawasaki 2T motor Mitsubishi megszakítós gyújtással, hengerfejjel egybeépített krómhengerrel. Szinte elpusztíthatatlan technika.
Simán forog 10000 f/min felett akár 24 órás igénybevétel mellett is. Csak egy jó gyertya és megfelelõ (1:25) keverék kell neki.

Még abból az idõbõl származik amikor még használatra gyártottak gépeket nem pedig csak eladásra...

Létezik újabb, 43 cm3-es változata, de az már valahogy nem az igazi. Kevésbé tartós, és "csak" 7400-as az üzemi fordulata.

2114  Spityu 2012-12-18 22:03:53  Előzmény:Támba Csaba: 78697

Szerintem nincs vele gond, bár csiszolásra szorul, az tény. :D
Elemeiben sok újat nem hoz, de nem nagyon tudnék olyan példát mondani, ahol egyszerre megvan minden. Az elõsûrítés az vajon egy motoros háti permetezõ lehet?
Végülis egy mozdonymotor kicsiben + injektorosan. :D

2113 Kunyi Tamás 2012-12-18 21:57:44  Előzmény: Spityu: 78696

Huh, ez egy totál új nézõpont. Szép munka.

2112 Kunyi Tamás 2023-05-22 08:40:11

Azért vannak még "állatok":
Katt a nagyobb képért!
[url=https://kepfeltoltes.hu/120911/Waresz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/120911/Waresz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

2111 Támba Csaba 2012-12-18 21:04:37  Előzmény: Spityu: 78696

Egykori matematika tanárnõm mondta, hogy õ azokat a matematikai elméleteket szereti igazán, amelyek szimplán csak a számok világáról szólnak értékelhetõ gyakorlati tartalom nélkül.

Ez a szakdoga valahogy hasonló gépész vonalon.

2110  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Maximális riszpekt:

[url]https://www.youtube.com/watch?v=7BlurI3P_hA[/url]

2109  Spityu 2012-12-17 17:13:29  Előzmény:révai ákos: 78692

Egy másik topikban leírtam a tapasztalataimat a melegedésrõl. Elméletben a gáz magasabb hõfokon ég, de gyakorlatban szerintem nem jelentkezik olyan gyakran.
A gázról való indítást nem feltétlenül szereti a reduktor alacsony hõmérséklet mellett, de nem nagyon szokott gondot okozni 0 fokig, az alatt már többet kell köszörülni, ahogy írtam, már csak akksi kímélés céljából is célszerû benzinen leállítani - indítani. Én 3 év alatt a téli hónapok alkalmával összesen kb. 15l benzint használtam fel. :)
Az én kocsimat Szappanosék gázosították el Kr. e. 426-ban.
A sorozatengedélyre lehet, hogy én emlékeztem rosszul! Ebben az esetben reálisabb az általad írt összeg.

2108 baumann sanyi 2012-12-13 23:40:44  Előzmény:Kárász Endre: 78687

Tedd azt megérdemli az ilyen mocsok:mad:

2107 Kunyi Tamás 2012-12-13 19:47:24  Előzmény:révai ákos: 78692

Köszönöm neked is Mykee a felvilágosítást. Ezek a régi autók még nem olyan finnyásak X) Akkor mihelyt ott tartok, beszereltetem!

2106 révai ákos 2012-12-13 09:33:16  Előzmény:Kunyi Tamás: 78691

Szia !
Nekem egy éve lett gázossá alakítva a Trabi. Eddig nem tudok semmi rosszat mondani a gázüzemrõl. Amit érdmes figyelembe venned, hogy a gázos motor nagyobb hõt termel, persze ez nem brutális növekedés, de nem árt ha odafigyelsz a hûtõrendszer állapotára. Ha nyáron dugóba kerülsz akkor nagyon hamar felszökik majd a vízhõfok. Télen pedig kicsit többet fog enni mint nyáron, de ez benzin esetében is így van. Télen mindig legyen a tankodban benzin az indításhoz, nyáron ill kb. 10 fok felett már akár gázról is indul a gép gond nélkül. A motor erejt tekintve beállítástól is függ, de fogod érezni, hogy gyengébb lett a kocsi. Ez nem is annyira végsebesség vagy elõzés közben lesz érezhetõ, hanem pl egy visszaváltás és padlógáz esetében érzed majd.

Viszont nézz jól körül a piacon, hogy kivel csináltatod meg, mert sokan meglátják hogy Trabant, és elkezdõdik a szájhúzás meg a nyûglõdés stb... Én a klubtalákozókón kértem ki a már gázos Trabik, Wareszok gazdáinak véleményét és utána végigjártam minden mestert érdeklõdés gyanánt, és végül döntöttem.

Ár terén kb 120-150 között számolhatsz attól függõen hogy milyen rendszerkonfigurációt rakatsz össze. Spituy irta, hogy sorozatenegdélyes a Trabi így nem kell külön vizsgáztatni. Amikor nekem tavaly csinálták a hatóság azt mondta nem sorozatenegdélyes, úgyhogy lehet engem b.....át de ha mégsem akkor vizsgáztatnod kell a beszerléstõl számított 30 napon belül.

üdv Mykee

2105 Kunyi Tamás 2012-12-12 21:16:48  Előzmény: Spityu: 78689

Szóval kb.15000 Km-t mennék vele elõreláthatólag. Többnyire csak barátnõmmel ketten furikázunk vele, pakolni nem igazán szoktuk. A távolságot illetõen pedig inkább falvak között járunk-kelünk, hosszabb távolságokra nem merem elvinni, mivel attól félek, úgyjárnék, mint Povi klubtársunk :/ Vigyázni szeretnék rá!
A gázosítás azért is lenne jó, mivel így univerzálisabb lenne üzemanyag terén. Egy idõ után úgyis megtérül a befektetés, de nem feltétlen a megtérülés a cél - nem mintha tele lennék forinttal.
Nekem ez az autó nem csak van, hanem egy projekt is. Mivel elegem lett a rengeteg autóipari hulladékból, ezért eldöntöttem, hogy inkább magam "rakok össze" egy autót, ami kielégíti az igényeimet. Így határoztam el, hogy rendbeteszek egy 4T Trabantot. Eleinte kisebb átalakításokat is kigondoltam/megvalósítottam, de végül úgy véltem, gyári állapotba próbálom visszahozni, és csak ezután beszerelni egy-két kényelmi kiegészítést.
Na de ennyi rizsa után, így már értem a gázellátás mûködését. Elmés megoldás. Az LPG egyébként nem nyírja ki a motort? Ez alatt értem pl. szelepszárszimeringet nem bántja vagy hosszú távon a henger vagy hengerfej valamelyik alkatrészét nem korrodálja? Lehet, hülye kérdések, dehát benzinre tervezték a motort, és akaratlanul is felmerülnek bennek ezek a kérdések.

2104 Bajáki Péter 2023-05-22 08:40:11

[url=https://urbanista.blog.hu/2012/11/06/valaki_a_trabantjaval_koldul_a_varban_napi_linkek][img]https://m.cdn.blog.hu/ur/urbanista/image/KCTA[1].jpeg[/img][/url]

2103  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kunyi Tamás: 78688

Mennyit mész egy évben a kocsival? Jellemzõen mennyire van terhelve (személyek, csomagok egyaránt)? Milyen domborzati viszonyok között használod? Város/hosszú táv aránya? Számold azt is, hogy a jövõben drágulni fog az LPG (jövedéki adó). Még mindig bõven meg fogja érni, de eléggé elnyújtja a megtérülési idõt.

Természetesen nem folyamatosan áramlik a gáz, hasonló elven van megoldva a gáz "utánpótlás" mint a karbinál az úszóház. Van egy cseppfolyós kamra, amibe csak akkor mehet gáz, ha egy membrán kinyitja a szelepét. Ezt a membránt a motorról vett vákuum vezérli, bár, lehet, hogy van már elektromos is. A túlnyomásos részbõl megy az ún. párologtató kamrába, aminek a telítettségét szintén egy membrán szabályozza, pontosabban egy gumilap, amit egy rugó feszít neki a lyuknak. A rugó elõfeszítését egy szabályozó csavarral lehet állítani, ezzel lehet beállítani tulajdonképpen az alapjárati mennyiséget (~benzinszint a karbiban). A reduktor és a karbi között lévõ csavarral a fordulati mennyiséget (~fõfúvóka nagysága a karbiban). Ebbõl látszik, hogy modell szempontjából olyan, mintha lenne egy karbid, amin úszószintet és fõfúvókát tudsz állítani. Ez elsõre elég primitívnek hallatszik, de a tapasztalat azt mutatja, hogy be lehet szabályozni úgy, hogy alapjáraton is jó legyen és fordulaton is. Errõl a zsigulis cikk alján találni leírást. Ha mondjuk létezne valami jó kéttorkú karbi, amit simán fel lehetne tenni a gyári 1.1 szívócsonkjára, akkor azzal tökéletesen be lehetne szabályozni minden üzemi helyzetet, de annyira nem szuboptimális most sem, hogy belevágjak egy ilyen karbi cserébe. :)

[img]https://www.okgaz.pl/images/stories/_do_artykulow/ABC/slownikpojec/parownikd.jpg[/img]

[url]https://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=174[/url]

2102 Kunyi Tamás 2012-12-11 20:42:45  Előzmény: Spityu: 78684

Köszönöm szépen a választ! Azt hiszem, ez átfogó válasz volt és szerintem belevágok. DE elõször legyen készen a Trabim.
Még egy kérdés. Ugye benzinnél az úszó elzárja a benzin útját, ha megtelt az úszóház. Gáznál folyamatosan áramlik be a gáz?

2101 Kárász Endre 2012-12-11 18:50:36  Előzmény:Támba Csaba: 78685

Bár nem komplett autóval jártam így, hanem "csak" egy hátsó lengõkarral, de azért én is ráfáztam egy internetes vásárlásra. Egy nyíregyházi autószerelõ kínált 10.000Ft-ért(!) gyári új Trabi lengõkart. A fotók alapján annak is tûnt, de azért egyik kép sem volt valami éles. Amikor megjött a csomag, döbbentem néztem a lengõkart: egy újrafestett, alul lukasra rohadt sz@rt tartottam a kezemben. A csapágyház is újra lett szegecselve, de úgy, hogy azoknak gyakorlatilag nem volt feje, csak egy kicsit el volt kenve a vége. Kész életveszély. Erre a fickó azt mondta, hogy õ még nem is hallott olyanról, hogy egy lengõkart felújítanak... Szerinte ez tuti új.
Jelenleg még tart a visszaküldés miatti egyezkedés, de lehet, hogy sikertelenség esetén kiírom az eladó teljes nevét...

2100  Spityu 2012-12-11 17:07:48  Előzmény:Támba Csaba: 78685

Nyugodtan írhatod idézõjelek nélkül. ;)

2099 Támba Csaba 2012-12-11 17:04:47  Előzmény:baumann sanyi: 78681

Igen, sajnos.

Mondjuk én már eleve úgy indulok el, hogy számítok az ilyen helyzetekre.
Csak azt nem értem mire számítanak a kedves eladók ilyen ellentmondások esetén...?!

Autómentõ meg már lett azóta. Igaz nem Barkas, hanem "csak" egy Nissan.

Pénteken mûszaki. Ha csatasorba áll, akkor klubtagoknak természetesen baráti áron 3 tonna hasznos tömegig áll rendelkezésre:)
[i](Módosította Tsaby 2012.12.11. 18:08-kor)[/i]

2098  Spityu 2012-12-11 16:49:08  Előzmény:Kunyi Tamás: 78683

Szerintem 100 alatt meg lehet úszni, 180-ért már van pl. hengerenkénti injektoros rendszer (nyilván olyan motorhoz...). Ezek komplett árak, szereléssel.
A karbit nem kell átalakítani, egyedül a boxkesztyû alá megy egy gázrózsa szerû alkatrész, amire megy a légnemû gáz csöve. A motortérbe kerül még egy reduktor, egy benzin és egy gázszelep (a mûszerfalra pedig egy három állású kapcsoló: gáz - üres - benzin és egy szívató kapcsoló gázhoz). A csomagtérbe pedig egy gáztartály.
A tartálytól nagynyomású réz csövön megy cseppfolyós halmazállapotban a gáz a reduktorig, onnan sima páncélcsõben gáz halmazállapotban.
Mivel típusos az átalakítás, nem kell újra mûszakiztatni a kocsit emiatt külön. A mûszaki kb. egy ötössel több. Használt alkatrészekbõl is lehet építkezni, de beszerelni csak szakmûhelyben lehet. Arra kell figyelni, hogy a tartály 10 évre kap engedélyt, utána +5-re meg lehet hosszabbítani (kb. fél tartály áráért: nyomáspróba). Reduktort nem vennék használtan, de kapcsoló, tartály (papírral!), keverõfej simán mehet.
Konkretizálva Trabantnál: ha pl. sokat mész egyedül, netán melós autó, sík helyen laksz stb., akkor nem kell félni a beruházástól (évi 5000km alatt azért nem biztos, hogy hamar behozná az árát). De mentem vele így 3 emberrel, rogyásig pakolva és igazából akkor is használható. Illetve, ahogy írtam, hegyvidéki városban lakom, reggel 5km és 250m le, délután ugyanez vissza.
Összességében elég jól lehet vele spórolni, de ha nyomja neki az ember, akkor forintálisan kb. ugyanannyira jön ki, mint benzinnel. Én mondjuk notórius lassanhajtó vagyok. :)
[i](Módosította Spityu 2012.12.11. 17:57-kor)[/i]

2097 Kunyi Tamás 2012-12-11 08:27:22  Előzmény: Spityu: 78682

Most mennyi lenne egy "gázosítás"? Aztán át kell állítani a karburátort, netán újra is kellene fúvókázni azt? Sajnos nem vagyok jártas ez ügyben.

2096  Spityu 2012-12-10 23:36:04  Előzmény:Kantuly János: 78678

Így vettem 2év 11hónapja. Nem bántam meg. Akkor 165 volt a gáz és csak 315 a benzin. Most mindkettõ több, de százalékosan ugyanannyi egymáshoz képest, ez nem változott. Gáz szett árban volt a kocsi (99e), legutóbb 400km hosszú táv, 10km terep, 105km hegyvidéki város összetételû úton 6.9l-es átlagfogyasztást mértem. Városon kívül kb. 6l. Alsó hangon 50ezret spórol évente, lambda monitorral nagyjából 1.00-ra van beállítva a keverék, jelentõs teljesítménykülönbséget nem fedeztem fel. Viszont ezerszer stabilabban jár a motor minden tartományban. Ja, az elõgyújtásra picit rácsavartam, a gáz bírja. ;)
Objektívan annyit tudok mondani a menetteljesítményrõl, hogy gázon 125-ig ment a mutató, benzinen 135-ig, asszem 2 emberrel. De teljesen jó, direkt nagyobb átmérõjû gumikat vettem most, mert túl hamar leforognak a gyári váltóval a fokozatok (155/80).

2095 baumann sanyi 2012-12-10 22:52:51  Előzmény:Támba Csaba: 78675

Szia Nagyon sok gusztustalan hirdetés és ember van. Hülyének akarják nézni az embert. A legszomorubb az egészben az ,hogy már nemcsak a fiatal hazudik hanem az öreg is. Felhivod a vidéki cimet,kérdezel ezt azt--szoval mindent--erre a válasz -minden jo,minden szép. Lemész és a fele sem igaz.. Igaz hogy 2 nappal elötte beszéltétek meg a megtekintést -az ember még arra sem vette a fáradságot hogy legalább beinditsa elötte,vagy legalább átnézze hogy indul e stb a kocsi. Lemész és nem indul,akksi lemerülve vagy meghalva,hibák itt,ott. Szolsz neki hogy nem erröl volt szo. Erre --hát akartam mondani. Mikor ember? Amikor a vonatjegy csak oda 5 ezer volt? Legszivesebben.......És ott álsz most légy okos domokos-vigyem vagy ne? Vagy nyeljem be a 10 ropit.......Szoval vigyázzni kell--kéne.:mad:

2094 Németh János 2012-12-10 21:23:23  Előzmény:Kantuly János: 78678

csao. Gyujtás rá, egy gáz, és indit. Pöccre, csak pár nap állás után forgatja tovább.

2093 Kantuly János 2012-12-10 21:03:08  Előzmény:Povázsay Zoltán: 78658

Sajnálom, remélem minél hamarabb helyre tudod hozni!

2092 Kantuly János 2012-12-10 20:22:31  Előzmény: Spityu: 78677

Akkor a tiéd is hamar beindult. :)

Megérte a gázt belerakni? Nem erõtlen vele a motor?

2091  Spityu 2012-12-10 19:58:00  Előzmény:Kantuly János: 78676

Tegnap este benzinen állítottam le, de indítás elõtt átváltottam gázra, egyet megszívattam, ki üresbe (se gáz, se benzin), indítózás, a következõ gyújtási ütemnél már járt a motor. Aztán mielõtt kifogyott volna az úszóból a benzin, át gázra. Gázon is elindulna, de akksi kímélés céljából inkább így indítom fagypont alatt. Kb. -10 fok volt.

2090 Kantuly János 2012-12-10 19:51:56

Üdvözlet!

Hogy indul a járgányotok ebben a hidegben?
Ma reggel itt -15°C körül volt, nekem párszor forgult a fõtengely, aztán indult is a járgány. :)

2089 Támba Csaba 2012-12-07 17:13:20

Car-társak!

Hogy elkerüljenek a potenciális vásárlók egy nagy csalódást megosztanék pár infót a mai napomról.

Debrecenben hirdetnek egy BARKAS autómentõt. Ma megnéztem.


A hirdetés szövege:

"KONNYES SZEMMEL MEGVALLNEK, MAGYARORSZAG EGYETLEN MUKODOKEPES BARkAS GYARI AUTOSZALLITJATOL! Kihasznalatlansag miatt elado, a családtagga lett Barkaskánk! Evekig dédelgettük, nevelgettuk tuningoltuk. Adtunk neki hivatalosan egy 1, 3-as VolksWagen Golf motort, elektromos csörlõt! A plato 6-m! Fék, futomû, kormanymû felujitva! Alku szoba sem johet! (auto, es robogo csere erdekel)"

A valóság:

1. Egyáltalán nem volt könnyes az eladó szeme.
2. NEM mûködõképes, 6 éve áll üzemképtelenül.
3. VALÓBAN kihasználatlan (oka: lásd 2. pont).
4. 2002-ben vásárolták, 2006-ig dédelgették aztán mégis "C-vágány".
5. Nem lett átíratva.
6. Az 1,3-as VW motor stimmel, de nincs bejegyeztetve a forgalmiba. Átalakítási terv készült, de 2002-ben adták ki (véletlenül 1,3-as dízelre írva amit utólag átjavítottak, de újra kellene indítani az egész engedélyeztetési procedúrát).
7. Plató, csörlõ stimmel.
8. Fék, futómû, kormánymû állapota (lásd: 2-es pont).
9. Gumiabroncsok repedezett diagonálok.
10. A bódé elmegy szódával.
11. Alvázszám olvasható és stimmel.
12. Alváz fõtartó elemein elõrehaladott korrózió.
13. Alku: "Áhhh, ennyiért nem adom oda, nagyon sokan érdeklõdnek!"
14. Beszámítás nyista.
15. Kérdés: "MIÉRT ezen hirdetés?" Válasz: "Öööö..izé...egy haverom adta fel a hirdetést..."
16. Bár hideg volt a felsõ ruházatomat ledobálva megnéztem a hátam a külsõ visszapillantóban. Se toll, se pihe...



Tehát mielõtt valaki beleélné magát, ez a valóság.
Legalább ennyi értelme legyen a mai kirándulásnak.

Ennek ellenére akinek elég ideje és pénze van rá tudom ajánlani, de ez egy hétszámjegyû projekt ha valaki valóban igényesen helyre akarja állítani.


[i](Módosította Tsaby 2012.12.07. 18:16-kor)[/i]