Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3863 jocking . 2011-10-16 21:20:41  Előzmény:Nagy Donát: 72478

Fordítva mondtad, egy van a motor alatt és kettõ a váltó alatt. És persze nem egyformák, csak hogy könnyebb legyen a dolog.:p;)

3862 Nagy Donát 2011-10-16 20:47:43

Sziasztok!

1.1-es Trabin motortartó bakokat akarok cserélni. Ahogy tudom, egy van a váltó alatt, és kettõ másik a motor alatt. Ezek egyformák? Vagy különbözõek? Csak hogy a boltban tudjak mit mondani :).

Másik, hogy vezérmûszíj lesz cserélve, vele együtt a vízpumpa, és a generátor ékszíj is. Ezekkel együtt érdemes még valamit cserélni, ha már ott meg lesz bontva minden?

Köszönöm.

3861 Őry Gábor 2011-10-16 18:31:34  Előzmény: Spityu: 72476

Igen, kerékcsapágy, köszi!

3860  Spityu 2011-10-16 14:20:04  Előzmény:Őry Gábor: 72475

Mármint kerékagycsapágy? 6206 C2 típus, neten megtalálod a méreteket. ZKL-ZVL gyártmány mehet bele. De van gyári is.

3859 Őry Gábor 2011-10-16 09:47:00  Előzmény:jocking .: 72474

A hátsõ tengely csapágyméreteit mongya meg valaki legyen szíves!

3858 jocking . 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kolonics Tamás: 72472

[url]https://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41cda2886e9a8[/url]

3857 Nagy Donát 2011-10-14 08:48:36  Előzmény:Kolonics Tamás: 72472

Szia!

Csak egy tipp, mivel nekem nincsen ilyen mûszerem, de a gyári tankszintjelzõbõl kijövõ sárga vezeték a mûszerfalon az olajnyomás kontroll-lámpába megy. Hátha tudtam segíteni.

3856 Kolonics Tamás 2011-10-13 19:04:53

Sziasztok!Érdeklõdnék,hogy valaki szerelt-e már be Trabant 1.1-be KMGY mûszert.Tulajdonképen engem a pontos bekötés érdekelne.A gyártó által hozzáadott bekötési rajz az meg van csak egy vezetéket nem tüntettek fel,hogy azt hova is kell kötni.(a mûszer hátoldalán található sárga színû vezeték)
Elõre is köszi mindenkinek!Tomi :confused:

3855  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:jocking .: 72470

Igen, az tulajdonképpen egy olajszívattyú. Ha szétszerelted a csoporttengelyt, akkor láthattad, hogy furatok vannak a fogaskerekek "alatt", így biztosítva van a kenés, amikor különbözõ fordulatszámon forog a tengely és az adott fogaskerék. Pl. amikor 1-esben van a váltó és a kocsi halad, akkor a többi fogaskerék elfordul a csoporttengelyhez képest.
(Össze)szerelésnél ügyelni kell arra, nehogy elgörbüljön a szalag, mert akkor bizony karistolni fog, rosszabb esetben be is gyûrõdhet. Emiatt szárazon össze szoktam rakni a váltót (felsõ félbe a tengelyek + ez a spirál) és megforgatom a tengelyt, figyelve, hogy nem ér-e bele. Szükség esetén hajlításos korrekció... ha minden rendben, jöhet a tömítõanyaggal való végleges összeszerelés.

[imgw]https://www.kephost.com/images4/2011/10/13/r4qfaicvx2rpo7t8jysn.jpg[/imgw]
[imgw]https://www.kephost.com/images4/2011/10/13/gho9y7yxzsuo6n75qdwi.jpg[/imgw]
[i](Módosította Spityu 2011.10.13. 19:58-kor)[/i]

3854 jocking . 2011-10-13 15:50:08

Kíváncsiságból kérdeznék olyanoktól, akik jobban benne vannak a 2T trabant váltó témában. Múltkor szedtem szét 2 széthullott váltót, és találtam bennük 1 alkatrészt, aminek a funkciójára nem sikerült rájönnöm. A cucc egy a nyelestengely mellett található, 4 csavarral rögzített, kerek fedõlap alatt van. Tulajdonképpen csak egy hosszú acélszalag, amit spirálisan megcsavartak, és az egész cucc a csoporttengely üreges részébe van dugva. Valaki nem tudja, mi akar ez lenni?
Jól sejtem, hogy valamiféle olajszivattyú?

3853 Szedlacsek Ottó 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 72465

Váltóolajjal kapcsolatosan mi a 15w-40-es motorolajjal jártunk 10 éven keresztül. Persze cseréltük 2-3 évente. most már csak a nyári üzemmódban futó kocsikba sima váltóolajat töltöttem. Halkabb lett s váltó, nem sír mint elõtte és tökletesen mûködik a szabadonfutó.
Hidegbe tuti nem veszi majd egyik sem a 4-et, de nem is megyünk sehova. Télre másik Trabi van nagy fûtéssel ás mégnagyobb rohadásokkal.
Én is nézegettem már az egykori váltóolaj mai megfellelõjét és egyfokozatú téli hajtómûolajok 99%-ban olyan értéket tudnak mint az egykori Trabi váltóolaj. Például: https://www.mogulhungaria.hu/index.php?action=show_data&id=5&sub=kenoanyag&type=Hajt%F3m%FB%20olaj

3852 Zwick Gábor 2011-10-11 19:12:39

Olyan segítség kellene hogy van-e valakinek rajza Golf (elsõ)tárcsa fékhez való közdarabhoz 4T-hez?
[i](Módosította csucsunova 2011.10.11. 21:17-kor)[/i]

3851 Farkas Zoltán 2011-10-09 22:18:19  Előzmény:Kiss Krisztián: 72466

Igen, ugyanígy jártam én is annó 2 trabinál is. Az utángyártott alkatrész nem éppen gyári ami a méreteit illeti. Az elsõ cseréjénél csak a közepét cseréltük,kosár és a görgõk maradtak eredetiek mivel csak a görgõpálya volt megkopva nagyon.Rendes hornyot csinált a görgõ a "csillagon"...
A régi gyári alkatrészek jobbak voltak mint az újak,szorosabban fogta a "kopott"kosár a "kopott" görgõket az új középpel mint ami a szettben volt! A második trabimnál már cserélték elõttem a szabadonfutót ezért ott ez nem vált be,megkapta a komplett szettet.
Élt 28500km-t aztán kezdte kidobálni megint... Cseréltem újra és 4000km után eladtam a kocsit.
Hidegen kezdõdik a "kiejtés" aztán már melegen is csinálja néhány ezer után...
Próbáltam nagyobb görgõket felhajtani (a középen nem volt megkopva a görgõpálya) hogy megoldjam a gondot de nem sikerült...
A lehegesztés a biztos és végleges megoldás sajnos.
-20fokban és ennél hidegebb esetén nagyon megdermed az olaj a váltóban és egyszer sikerült eltörnöm emiatt a váltókart is. Nem akarta bevenni a kettest 40km/h nál -25fokban és idegesen erõbõl benyomtam és reccs... Bevette de aztán csak kettesem volt...
Otthon ideiglenesen összekötöttem egy acélcsõ és 4db átmenõcsavar segítségével az alucsövet de csere lett a vége.

3850 Kiss Krisztián 2011-10-09 21:03:38  Előzmény: Spityu: 72465

Söt,ezt a nincs 4.jelenséget a hideg idöjárásra jobban észrevenni.Gondolom sürübb az olaj,nehezebben melegszik.Volt trabim(82es)pl.kb 5-10km után vette csak be a 4.et.Ez ugy zajlott hogy:
3 kihuzatva 70ig,majd üres,motorszám visszaesik alapra,és szépen lassan 4be rak,majd ovatos gáz.Mennyit kinlodtunk:))))Majd lehegesztettük,mert kiderült hogy a bolti szabadonfutó 1évet birt,és meguntuk a váltóval való "súlyzózást".
Na de elmult,tán igaz sem volt...(de,de!!)

3849  Spityu 2011-10-09 18:36:07

Azta... én egész eddig abban a tudatban éltem, hogy a tipikus hiba az az, hogy nem old a szabadonfutó, vagyis van motorfék negyedikben. Ez egy totálisan megszorult példánynál fordult elõ.
Eddig bele sem gondoltam, hogy az a 12 görgõ meg tud csúszni a fogaskerék belsején, annyira masszívnak tûnt szerelve és tesztelve. Úgy látszik túl jó állapotúak voltak eddig csak a kezeim között. A lenti fotón lévõ gyûrû lapjai például épp, hogy csak ki vannak fényesedve a görgõk vonalainál, a fogaskeréken pedig még az elõtolás nyomai is látszódnak helyenként.

Olajjal szerintem nem érdemes kísérletezni. Normális "olajboltban" lehet kapni vagy rendelni "MOL Hixol T" olajat, ami a gyári megfelelõje. Összehasonlítottam a 75W90-es full hígnak gondolt szintetikus olajmaradékommal és elõbbit sokkal vékonyabbnak találtam. Kb. 25 °C hõmérsékleten is...
A fenti helyett használható még (Trabant könyv és prospektusok alapján hivatalosan is) "HV-46"-os hidraulika olaj is. De ezt párszor már kiveséztük.
"Trabant hajtómûolaj"-at már nem találtam sehol, úgy hiszem, az kifutott termék és már csak régóta porosodót találni belõle, inkább kerülném. Amúgy valószínûleg csak névváltásról van szó. A MOL honlapján csak "Hixol T" nevût találni, na meg a hidraulika olajat (HV-46). Ára abszolút nem vészes, 1500-1700Ft/l jellemzõen.
[i](Módosította Spityu 2011.10.09. 20:43-kor)[/i]

3848 Kiss Krisztián 2011-10-09 18:01:38  Előzmény: Spityu: 72459

Ez igy van.Nem hajt az autó.Sokszor elég volt egy higabb olajra váltani(10w motorolaj bele)akkor még egy darabig jó,de a végsö megoldás a csere......

3847 Támba Csaba 2011-10-09 17:27:59  Előzmény: Spityu: 72455

Spityu!

Az ékesrõl zsugorkötésûre váltás 85-ben lehet, hogy megjelent a gyár változásjelentéseiben, de a valóságban a gyártás befejezéséig volt ilyen is, meg olyan is:) Stílszerûen "váltója váltogatja" hogy melyikbe milyet szereltek.

A magyar utángyártott cucc pedig azon kevés alkatrészek egyike ami jó szokott lenni.

Sokszor az alacsony olajszint, vagy a nem hozzávaló olaj nyírja ki. Nem véletlenül gyártottak hozzá itthon is külön kenõanyagot. A hiper-szuper súrlódáscsökkentõ adalékokat szintén nem tolerálja.

3846  Spityu 2011-10-09 14:24:00  Előzmény:Reining Ádám: 72461

Értem. És ilyenkor a nyelestengely és a gyûrû vagy a gyûrû és a fogaskerék között szûnik meg a kapcsolat?
Én eddig csak a hidegben nem oldós szabadonfutó esetével találkoztam.

3845 Reining Ádám 2011-10-09 14:11:21  Előzmény: Spityu: 72459

Nem találkoztál ilyen esettel???
Pedig általában ez a baj mindig hogy olyan mintha üresben lenne a váltó pedig 4.-ben van! Hány ilyennel találkoztam. Trabiman1990 is tudna mesélni milyen jó is az amikor 4. ben csak visít a Trabi ahelyett hogy menne is! Mindegyikünknek van egy jó régi Trabija és mindegyik ugyanebben a bajban szenved!

3844 Petró Dávid 2011-10-09 14:10:24  Előzmény: Spityu: 72459

1990.06. havi az autó. Nem is igazán értem a dolgot, mert ha minden igaz 31.000km van az autóban (és ez 99%, hogy valóban ennyi, mert ismertem az elõéletét mielõtt hozzám került, illetve az autó egyéb részei is igen megkímélt állapotot mutatnak).
Most valószínûleg kap egy másik váltót az autó, de ha eljutok a szétszedésig és kiderül, hogy mi okozta a problémát, mindenképp jelentkezem;)

3843  Spityu 2011-10-09 13:58:40  Előzmény:Petró Dávid: 72458

Mikori gyártmányú a kocsi (csere esetén a váltó)? Lehet, hogy az ék nyíródott el vagy elcsúszik a zsugorkötés? Ilyen esettel még nem találkoztam, megmondom õszintén... Kérlek, mindeképpen írd meg ide, hogy mi volt a probléma oka! :)

3842 Petró Dávid 2011-10-09 13:54:59  Előzmény: Spityu: 72457

Igen, hiába teszem negyedikbe a váltót, nem hajt, olyan mintha üresben lenne. A többi fokozat hibátlan.

3841  Spityu 2011-10-09 13:27:56  Előzmény:Petró Dávid: 72456

Nincs mit. Ha a vaterás érdekelne, megvannak az eladó elérhetõségei.

Neked úgy rossz, hogy nem viszi a motor negyedikben a kocsit??? Azt hittem, hogy nem old a szabadonfutó.
[i](Módosította Spityu 2011.10.09. 15:30-kor)[/i]

3840 Petró Dávid 2011-10-09 13:12:33  Előzmény: Spityu: 72455

Köszi a gyors választ!! Én is erre a tesztelésre gondoltam, hogy ha féltengelykihajtásoknál megtekerem a váltót, akkor nem szabad, hogy forgassa a nyeles tengelyt, fordítva viszont hajtania kell. Sajnos ez nem tûnik túl biztos módszernek, mert az én váltóm tuti rossz, most vettem ki a kocsiból és mégis, ha a nyelest tengelyt forgatom, hajtja a féltengelykihajtásokat. Biztos ha a motor hajtaná, nagyobb erõvel akkor már elcsúszna és nem hajtana...
Zsombishop-ot felhívom, remélem van még nekik. Köszi mégegyszer!

3839  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Petró Dávid: 72453

Beteszed negyedikbe a váltót, és leteszteled a nyelestengely és a féltengelykihajtások segítségével, hogy megfelelõen mûködik-e.
Ha mindent rendben találsz sajnos még nem biztos, hogy jó lesz, bár legtöbbször hideg olajnál szokott problémás lenni a szabadonfutó.

Kiszerelt állapotban a sokszögletû gyûrût kell leginkább szemrevételezni, de az agyat is könnyen leellenõrizheted. A görgõket úgyszintén. Rendellenes kopásokat, berágódásokat kell keresni. Összeszerelésnél fontos a rugó megfelelõ beépítése, ez a könyvekben tökéletesen le van írva.

Gyárinak írják, nehéz megállapítani képrõl, de szerintem valóban az.
[url]https://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=31&products_id=1561[/url]
[url]https://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=31&products_id=1784[/url]

Kétfajta gyûrû lehetséges, a zsugorkötésû (1985 decemberétõl) és az ékes. Az ékes nyelestengelyre felmegy a zsugorkötésû is, fordítva nem, mert elforogna.
[url]https://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/eroatviteli_alkatresz/valto/trabant_szabadonfuto_gorgok_nelkul_2_fele_uj_1483382642.html[/url]

Az enyém ékes volt, fogalmam sincs miért van két horony is a gyûrûn, amúgy tuti gyári. Összeszerelésnél zsír helyett használhatsz belsõgumiból vágott gyûrût, vagy egyéb gumigyûrût, akkor nem kell a kimosással bajlódni, ami fontos, ha úgy rakod össze!
Jah, egy csapágylehúzó nem árt, ha van, a 6304 C3-as csapágy eltávolításához általában szükséges.

[imgw]https://www.kephost.com/images4/2011/10/9/afy45372mxq8nbpe2eix.jpg[/imgw]
[i](Módosította Spityu 2011.10.09. 14:17-kor)[/i]

3838 Kiss Krisztián 2011-10-09 11:55:35  Előzmény:jocking .: 72452

Csiszolóvászonnal fogd meg.Azzal elég ha meghúzod majd az újat is.
Ha nem megy,akkor a csavarhúzó átbökés a nyerö:)

3837 Petró Dávid 2011-10-09 11:50:31

Sziasztok!

2T szabadonfutó problémához kérnék néhány tanácsot. Hála az égnek nekem 20év Trabantozás alatt semmi váltóhibám nem volt, most jött elõ az elsõ.
Érdekelne, hogy kiszerelt váltónál megállapítható-e valahogy, hogy jó-e a szabadonfutó, vagy sem?? Továbbá, hogy a szabadonfutó hibája szemmel látható-e, tehát egy használt alkatrészrõl megmondható-e, hogy ez még beépíthetõ biztonsággal, vagy lutri?? Az utángyártott alkatrész mennyire silány minõségû (mert úgy látom gyárit nem egyszerû szerezni)?? Hallottam, hogy a tuti megoldás a lehegesztés, de azt csak a végsõ esetben választanám, mert nem szeretem az ilyen "sufnituning" megoldásokat.

Köszi elõre is a tippeket!

3836 jocking . 2011-10-09 11:36:37  Előzmény:Nagy Donát: 72451

1) Rászorítasz egy ékszíjat és azt fogóként használva le lehet csavarni.

2) Ha leveszed, gondolom cseréled is, így az is megoldás, hogy átszúrod egy csavarhúzóval és azzal tekered le.

Cserének érdemes olyat beszerezni, aminek a tetején van egy hatlapfejû csavarfej, azt már tényleg könnyû leszerelni, csak egy gázpalackhoz való villáskulcs kell hozzá.

3835 Nagy Donát 2011-10-09 11:32:46

Sziasztok!
Egy tipp kellene, hogy 4T Trabantnál az olajszûrõt hogyan tudom leszedni. Nem igazán van rajta fogás.

3834 Reining Ádám 2011-10-09 09:56:20  Előzmény:Kiszter István Balázs: 72445

Majd én válaszolok a srácoknak! Nem 4T hanem 2T :D!
Megfingódott a gyújtás fekete dobozod (bár nekem egyszerre csak egy henger halt meg, kettõ az ritka hogy egszerre halna meg) vagy mint nekem nemrég a játszóson letört lent a jeladónál a fütyi ami tekeri az egészet! (ha arra gondolunk hogy az indexkapcsolóink is ugyanabban a betegségben szenvedtek lehet itt is ugyanaz a baja a 2 autónak :D )

3833   2011-10-08 22:28:22

Ha 4T akkor esetleg még a gyújtáselosztó szerkezet is lehet bûnös. Az enyém nem adott szikrát egyáltalán, a gyújtáselosztó cseréje volt a megoldás. De okozott már kellemetlenséget az elosztófedél grafit érintkezõjének a rugója, konkrétan szétrohadt.

3832 Busa Attila József 2011-10-08 22:15:42  Előzmény:Kiszter István Balázs: 72445

Gyújtásvezérlõ elektronika csere szerintem megoldja. Nekem is voltak ilyen tünetek. 4T-rõl beszélünk?

3831 jocking . 2011-10-08 22:11:02  Előzmény:Támba Csaba: 72446

Már ha 4T. :D:evil:

3830 Támba Csaba 2011-10-08 21:18:01  Előzmény:Kiszter István Balázs: 72445

Rotor, elosztófedél lehetséges. Nekem egyszer a rotor tört el, akkor csinálta ezt.

3829 Kiszter István Balázs 2011-10-08 19:05:08

Halihó!

Van egy kis gondom:
Barátnõm trabija hazafelé fogta magát és megállt.(egy fekvõrendõr után, ennek nemtom van-e köze a dologhoz,mert nem mentem gyorsan) Az önindító megy, de nem indul be és ha abbahagyom az indítózást néha röffen egyet. Megnéztem van-e szikra, hát nincs csak néha egy-egy és ha abbahagyom az indítózást kis idõ után magától még egy. (jól meg is vágott:)Az autó sokáig állt és egy napig pucoltam szereltem mire beindult. Igazából akkor se tudtam, hogy mi volt a baja. Azóta voltunk vele Bécsben is és semmi gond nem volt.A gyertya új, a gykábelek is. Mit gondoltok?
Köszi :rolleyes:

3828 Fejer Hunor 2011-10-07 19:08:50  Előzmény:Múzer tibor: 72443

Ha már a lengéscsillapítónál tartunk (én is fel akarok ujítani egy párat), engem is érdekelne egy apróbb infó: milyen autótól tehetek rá valamien keményebb rugót (nagyobb átalakítás nélkül, max egy kicsit vágok belõle), mivel az enyém borzasztóan puha. Persze valami hétköznapi autóról kéne mivel nincs idõm, hogy egy autóritkaság rugóját levadászni (szenvedtem eleget a bmw felnivel, az 5ös váltóval).
Elõrre is köszönöm a segítséget.
[i](Módosította Huni 2011.10.07. 21:09-kor)[/i]

3827 Múzer tibor 2011-10-07 10:41:56

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy nem tudja e egész véletlenül valaki, 4T trabi elsõ lengéscsillapítóban milyen méretû simmeringek, o-gyûrûk vannak?
Köszi.

3826 Csády Szabolcs 2011-09-30 16:45:31

Valaki tudna nekem linkelni egy Wartburg 353-as 6V-os kapcsolási rajzot?
Kösz elõre is!

3825 Múzer tibor 2011-09-30 09:03:18  Előzmény: : 72437

Köszi a választ! Úgy látom, ezt a részt sem úszom meg nagyobb átalakítás nélkül.
Akkor marad a szívócsõ applikálás a gyári szívósorra. Csak arra gondoltam eredetileg, hogy nincs e olyan csatlakozás/összekötés gyárilag amit egy T idommal leágazva, megoldható a szervo bekötése.

3824 jocking . 2011-09-29 21:29:32  Előzmény:Fejer Hunor: 72438

Tök ugyanaz, az egyetlen különbség, ahogy írtad, a vezérmûtengely.

3823 Varga Csaba 2011-09-29 18:11:59

Egy olyan kérésem lenne hogy wartburg elektronikus gyújtás leírása dokumentácója kellene nekem mert ma volt az autó szerelõ és ott derült ki hogy az van benne és neki kellene mer gyújtás iszonyatosan elvan mászva majdnem az alsó holtpontig van szikra

3822 Fejer Hunor 2011-09-29 16:23:53

Lenne nekem is egy kérdésem, az 1.3as Wartburg hengerfely (telyesen egyben, szelepekkel meg mindennel) talál az 1.1es Trabant motorra és van e külömbség a kettõ közöt (a vezérmütengelyen kivül)? Elõrre is köszönöm a választ.

3821   2011-09-29 15:54:39  Előzmény:Múzer tibor: 72436

Ha nincs levegõcsatlakozó a szívósoron, akkor csinálni kell. Vagy beszerezni egy szívósort egy 1.3as régi VW-rõl, de arra a gyári karbid nem fog passzolni.
[i](Módosította Jurij 2011.09.29. 17:55-kor)[/i]

3820 Múzer tibor 2011-09-29 09:58:05

Sziasztok!

4T trabi szervófék témában lenne egy kérdésem. A rásegítõ levegõcsatlakozóját hová lehet bekötni? Mindenképp ki kell szerelni a szívócsonkot és abban kialakítani egy külön csatlakozót?
Köszi.

3819  Spityu 2011-09-28 19:47:54  Előzmény:Őry Gábor: 72434

A karburátor talpa szerintem a meghúzástól deformálódik inkább. Legalábbis az enyém tipkusan, kiflibe volt hajolva a csavaroknál. Az eredeti szendvicstömítés azt hiszem így néz ki: vékony, vastag(bakelit vagy vulkánfiber), vékony tömítés.

Meghúzáskor meglehetõsen sokat enged a fenti elrendezés, így a gyári rugós alátét + anya rögzítése elég nagy odafigyelést igényel, nehogy elvetemedjen a karbi.
Akit nem annyira érdekel az eredetiség, használjon inkább önzáró anyát, ez tipikusan egy olyan hely, ahová érdemes ilyet rakni.

Síkolásnál látszik, hogy mi okozta a deformálódást.

Úszóház vetemedéssel eddig még nem találkoztam, igaz H1-1 karbit sem nagyon fogdostam. :) Gondolom a nagyobb alapterület miatt érzékenyebb.

Szerintem a karbi teljesen alu, nem spiáter. Lehet, hogy tévedek, de az utóbbi inkább törne.
[i](Módosította Spityu 2011.09.28. 21:48-kor)[/i]

3818 Őry Gábor 2011-09-28 18:27:42  Előzmény:Sipos Tamás: 72432

Én egy olajálló gumilapból vágtam tömítést, ez még deformáció esetén is tömít. A deformáció szerintem nem a csavarok megtépése miatt van, hanem a konstrukcióból adódik. Ugyanis a fel-le erõhatásnál (rázkódás, szívócsõ fel-lehúzás stb.) nagy nyomatékot kap a karbitalp.

3817  Spityu 2023-05-22 08:40:11

No, egy kis ma szerzett tapasztalatot szeretnék megosztani, hátha valakinek újat mondok.

Trabant tetõ díszléc: speciális szerszám nélkül hajlítható, leteszteltem a 4T kombim elgörbült darabján, remélhetõleg a gyári egyenesbõl is ilyen könnyen tudok majd íveltet hajlítani a 601-re... Amitõl tartottam, az az, hogy felgyûrõdik a vízszintes része a lécnek az "összetorlódástól", de nem így történt.

Duroplast díszléc: [url=https://delikatesz-drogeria.teszvesz.hu/papir_vegyi_aru/haztartasi_vegyiaru/4db_femtisztito_zepter_1477855478.html]Zepter[/url] edénytisztító + mosogató szivacs dörzsis felével gönyörûre lehet pucolni, nem fog kifényesedni, szép matt marad a felület. Ha valaki mégis tükörpolírra vágyna, akkor a szivacs másik felével elérheti azt a finomságot is.

C-oszlop szellõzõ: a furatok körüli rozsdát próbáltam már oldószerekkel eltávolítani, ügyelve arra, hogy ne bántsa az alut - sikertelenül. Kissé tartottam a súrolószerektõl, de kellemesen csalódtam: az elõbbi szerrel és a szivacs dörzsis felével nyom nélkül el lehet tüntetni a rozsdafoltot, úgy, hogy a szálcsiszolás nyomai is tökéletesen megmaradnak.

Jómagam is a Sidolra gondoltam, mint lehetséges megoldásra, ill. többen ezt a tippet adták, végül a fenti cuccot találtam itthon, ez bevált, merem ajánlani.
De gondolom sok hasonló szer van a piacon, leginkább a Cif-hez hasonlít ez a Zepter-es.

3816 Sipos Tamás 2011-09-28 17:26:05  Előzmény:Őry Gábor: 72410

[justify]A múlt héten orygabor kollégával volt egy levélváltásunk, amiben felajánlotta, hogy kölcsönöz nekem egy 28 4-1 típusú karbit. Kellett volna vele játszani, tesztelni különbözõ fúvókákkal, amit végül is nem vállaltam, mert ez akár több hetes elfoglaltságot is jelenthetne. Azzal lett vége, hogy Sopronba kellett mennem múlt pénteken, és ígértem, tesztelem az új kipufogórendszert, és a fent lévõ H 1-1-es karbit.
Nagyon jól ment a gép. Tartós 95, de néha 110 minden erõlködés nélkül. Aztán kezdõdtek a bajok. Észrevettem, hogy amikor felfelé váltok, és elveszem a gázt, kinyomom a kuplungot, a fordulat megemelkedik. Ahogy jöttem hazafelé ez egyre kellemetlenebb lett.
Többen rémisztgettek, hogy hamis levegõt szív, és elõfordulhat, hogy a fõtengelynél. Na több sem hiányzott! Na, de elõtte úgy gondoltam tüzetesen átnézem, kipucolom a karbit.
Amit tapasztaltam: az úszóház fedelénél és a felfogatási talpnál a ház el volt húzódva. Mindkét helyen síkba csiszoltam a felületet, új tömítéseket tettem és a csavarokat úgy húztam meg, hogy tartson, de a gyenge anyagból (spiáter?) készült ház ne deformálódjon el ismét. Mentem egy-két próbakört; teljes siker, a hiba megszûnt.
Mindezt csak tanulság kedvéért írtam le, hátha valaki hasonló hibával találkozik. És ami még fontosabb: a felületeket érdemes síkba csiszolni, mert csodákra képes, és a csavarokat nem szabad megtépni.
Én is pórul jártam, mert hiába nem volt kedvem kísérletezni, egy délutánom ráment hogy a saját karbimat gatyába rázzam.[/justify]

3815 Varga Csaba 2011-09-28 10:44:14  Előzmény:Farkas Zoltán: 72430

Rendben köszönöm a választ holnap neki állok és megcsinálom. :)

3814 Farkas Zoltán 2011-09-27 23:38:17  Előzmény:Varga Csaba: 72429

Húzzál a csavaron mert túl nagy a holtjáték és azért fog bennt a kuplung,illetve nem emel ki rendesen...