Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3275 Csády Szabolcs 2011-02-12 08:13:40

Van egy kis problémám:
Egy ideje úgy jártam, hogy a 4T Trabim leömlõje a dob elõtt félig el volt törve. Ezt tegnap sikerült orvosolni, és visszajött egy régi probléma: bizonyos fordulaton berezonál a kipufogó, és veri a kocsi alját. Rükvercnél erõteljesebben érezni a jelenséget, akkor olyan mintha valaki ütögetné a vezetõ ülés mögött a padlólemezt.
Még nem volt rá idõm, hogy alánézzek a kocsinak, de szívesen fogadom az ötleteket, hogy mit nézzek meg. Olyan sejtésem van, hogy egy motortartó bak adta meg magát. Nem tudom, hogy ez produkálhat-e ilyet?
[i](Módosította trabiszabi 2011.02.12. 09:14-kor)[/i]

3274 Kolonics Tamás 2011-02-10 15:53:50  Előzmény:révai ákos: 71889

Szia Mykee!
Nekem simán elvágta és összeszerelte,én beépítettem otthon elvittem futómûveshez beállíttatni és semmi bajom vele.Most már közel 2500 km-ert mentem az autóval de nem veszek észre semmilyen változást.Jól mûködik!

3273 révai ákos 2011-02-10 08:13:10  Előzmény:Kolonics Tamás: 71888


Szia Bebe!

Lindorral is beszéltem, korrektnek tünt nagyon a személyes találkozás alkalmával, az árai is rendben vannak, azonban egy dolog "ütötte meg" a fülemet, mikor a rugó vágásról beszéltünk õ azt mondta, hogy nem kell eldolgozni az alját a vágás után , ráfekszik az úgy is a tányérra tökéletesen.

Ellenben néhány cimbim aki már alkalmazta a "simán csak levágunk és visszarakjuk" módszert idõvel mind arra jutottak, hogy nem ártott volna eldolgozni mégis a rugó végit.

Neked hogy csinálta Lindor a rugót, nincs vele gond?

üdv Mykee

3272 Kolonics Tamás 2011-02-09 16:45:27  Előzmény:révai ákos: 71885

Szia!
Én most keményítettem és ültettem az autóm.Nekem legközelebb Linczer Sándor(LINDOR)volt.Én csak dicsérni tudom munkáját.A hátsó gátlók keményítése (50%)és ültetése a kívánt méretre nekem kb.3 hónapja 5500Ft/db+500Ft/db kívánt színre festés.Az elsõ pedig 6500Ft/db+500Ftfestés/db.(4T Trabant)A gátlókra 1 év garanciát ad!!!

3271 Csády Szabolcs 2011-02-09 15:20:59  Előzmény:révai ákos: 71885

Én Vörösnél vágattam rugót. 2500Ft/db volt ha jól emlékszem.

3270  Spityu 2011-02-09 14:45:28  Előzmény:révai ákos: 71885

Esetleg még Linczer Sándort (Lindor) tudnám ajánlani. Vagy Katonát. Árakról nem tudok nyilatkozni.

3269 révai ákos 2011-02-09 14:41:15

Sziasztok !

Futómûfelújítás/ültetés kapcsán szeretnék érdeklõdni,hogy hova érdemes fordulni,tud valaki jó szakit a témában (helyileg Pesten)

Saját kis kutatásom eredmémyeképpen eddig arra jutottam, hogy a lengéscsillapítót Kárászynál lenne érdemes felkeményíttetni, a rugó vágásra és kovácsolására pedig ajánlották Szívákot és a Vörös Rugó nevû céget.

Érdekelne, hogy kinek van tapasztalata az említett helyeket illetõen, és azt megosztaná velem akár itt akár mail-ben.

üdv

3268 Bende Endre 2011-02-08 19:29:38

Decemberben kompletten ki lett pucolva a karbi. Az alapjárati mágnesszelepet ma ellenõriztem le. Lehúztam róla a delejt, mûködik, kapcsol. Csütörtökön viszem karbimesterhez, mert meguntam a 12l-es(!) fogyasztást. bontott karbiról lévén szó, lõttem hozzá aéapméretes fúvóka készletet. Lehet, hogy az ex-tulaj farigcsálta széjjel. A gázpedál kapcsolóról eddig azt sem tudtam, hogy létezik :)
Amihez meg nem értek, jobb nem piszkálni, mert letörik a kezem.
Karbicserén meg kézi szivatón már én is törtem a fejem, dde már az ördög pénzét is ráköltöttem a vasra. Nem akarok többet kísérletezni. Rényi Tomi mester szavaival élve "elég szivatós dolog ez a szivató is". Lehet még az se százas.
Gránátot alá, azt' nincs vele gond!

3267   2011-02-08 16:34:49

Én most a Pierburg 2E karbival próbálkozom. Az alapjárati mágnesszelep üzem közben mindig mûködik, nincs vezérelve, nem mûködik az elektronika.8-10 litert fogyasztott a gép, most kicseréltem a fõfúvókákat. 102 és 110 méretû fõfúvókákat 90 és 97(ez a gyári trabi karbiból jött) méretûre cseréltem. menni megy, hogy mennyit fogyaszt, majd késõbb kiderül. Van két karbiba sajtolt fúvóka, azokat nem tudom kicserélni, valamint van egy harmadik kiszerelhetõ fúvóka (alapjárati fúvóka lehet asszem), az meg gondolom speciálisan ehhez a karbihoz lett készítve, így más méretû, de azonos alakú fúvókát nem sikerült beszereznem.

Valaki fúvókázott már ilyen karbit?

3266  Bandi 2011-02-08 16:16:16

Én 2009-ben szórakoztam egy jó ideig a karbimmal,detto ugyanez volt a problámám!!
Pucolgattam takarítgattam meg alapjárati vezérlõt is cseréltünk meg mindent csináltunk már vele aztán
5-6 hónapnyi szenvedés után a kukában landolt úgy ahogy volt!!

Kapott helyette egy szép duplatorkú weber-t manuális szivató lett hozzá csinálva, gázbowden és kész.Rá lett faragva a kiesztergált szívócsonkra,sün ki és már ment is fel a cucc.
Megszünt a problémám!!:-)

Mondjuk ez csak nálam volt így,én így orvosoltam.........
Csak megosztottam...:-)

3265 Urgyán Imre 2011-02-08 11:14:37  Előzmény:Fejer Hunor: 71879

Ahogy elõttem szóltak, ezt a két cikket mindenféleképpen érdemes lenne elolvasnod:

[url]http://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41226ecbb87b7[/url]

[url]http://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=419b9a5ceeeeb[/url]

Az alapjárati mágnesszelep csak a spórolásra való, kár volt levágni, és a kezét is törném el az illetõnek.

Ha néha megy, néha nem, akkor bizony karburátortisztítás lesz az elsõ feladatod, de teljesen tessék kitisztítani, ne csak a fúvókákat kifújni aztán hello.

Gázpedál kapcsolóval te ne foglalkozz, ha el van vágva a mágnesszeleped, akkor konkrétan semmi értelme a kapcsolónak.

3264   2011-02-08 10:06:05  Előzmény:Fejer Hunor: 71879

A levágott mágnesszelepfejjel mûködnie kéne, csak elvileg többet eszik kicsit. Az már más kérdés, hogy egy 7000 forintos mágnesszelepet én nem vágnék így tönkre. Szedd szét a karbit, nézz át minden fúvókát, fúvasd ki kompresszorral a járatokat. itt az oldalon a cikkek között van a "Trabant 1.1 / Wartburg 1.3 hidegüzem zavarai" leírás, ez még sokat segíthet.

3263 Fejer Hunor 2011-02-07 22:31:07  Előzmény:Urgyán Imre: 71878

Szia, én is kérdezzek egy kicsit pont ilyen téren. Nekem a tünetek azok, hogy az auto nem indul abszolut, mintha nem kapna benzint. Gyujtás jó, az az müködik, az önindító forgoatja a motort de az csak szárazon forog. A karburátor ki volt pucolva (valaki kipucolta nekem, de nem nagyon bizok a munkájában...),az alapjárati mágnesszelep fejét levágták (hozzáértõ szerelõ állítolagos megoldása). Karburátor pucolás elõtt ha ontottem bele egy kicsi benzint bele akkor pöffent a motor egy párat, aztán megint benzin nélkül maradt, pucolás után elsõ kulcsra indult, elmentem vele 3 kmt, és 5 ora állás után este már nem indult, vontatva kerültem haza. Utánna kivettem a mágnesszelepet hátha az a baj, de müködött. Ezek után megint megindult mentem vele egy pár kmt, elég jól ment, idönként az alapjárattal volt egy kicsi bajom (megált egy párszor), utánna egy óra mulva még indult, bevittem az akut a töltõre, és utánna (2óra mulva) már nem indult megint. Ezek után vágodott le a szelep feje, de semmi, és arra se reagál igazán hogyha beleöntök egy kis benzint a karburátorba. Mit tudok én vele tenni, hogy menjen, mert már nagyon nagy szükségem lenne a trabantomra.
Elõrre is köszönöm a válaszokat.

UI. a karburátoron a gázpedál kapcsoló az a valami amitõl egy sárga kábel jön? Ha igen akkor hogy lehet azt leellenörizni, és ha nem jó az akkor levágott mágnesszelep melett sem kéne induljon?

3262 Urgyán Imre 2011-02-07 20:48:43  Előzmény:Bende Endre: 71874

Tessék szépen kitisztítani azt a karburátort.
De elsõ körben, még mielõtt nekikezdesz, ellenõrizd le az alapjárati elektronika mûködését.

1. karbin a gázpedál kapcsoló mûködik-e
2, alapjárati mágnesszeleped mûködik-e

Ha néha van alapjárat néha nincs, akkor olyan, mintha a gázpedálkapcsoló lenne kontakthibás.

3261 Csády Szabolcs 2011-02-07 20:41:02  Előzmény:Marton Tamás: 71875

Köszi!

3260 Lendvai József 2011-02-07 20:17:47

Sziasztok!
Wartburg 1,3 kombi. A váltó rudazatom "érdekesen" kezdett viselkedni. Alánéztem és úgy látom, hogy a Kulissza függõleges tengelyénél, aminek a felsõ részén lévõ kar csatlakozik a váltóhoz, mintha hiányozna valami gumi féleség, vagy határoló?
Ha valaki tud errõl valamit köszönettel venném.
Üdv mindenkinek joepapa

3259 Marton Tamás 2011-02-07 20:10:40  Előzmény:Csády Szabolcs: 71864

Az Y csõbõl az egyik rá fog támaszkodni a stabilizátor rúdra.
Be lehet addig ütni azt a csövet, hogy már ne érjen hozzá, de akkor veszítesz az átmérõbõl, ergo kevesebb gáz jut át azon a csövön. Nekem is így van, bár ettõl függetlenül jól megy a gép.
De ha nem akarsz olyan kontár lenni mint én, akkor azt a részt kivágatod szakemberrel, és úgy hegesztetsz be egy darab csövet, hogy ne érjen hozzá.
Az Y-on levõ felfogatófül is útban lesz, ezt le kell flexelni, és szükséged van rá, máshová felhegeszteni.
Asszem ennyi csak a szívás vele :)

Andrew papa:
Elektromos lesz az a probléma. Méghozzá szerintem nem mindég kap az alapjárati szelep áramot amikor kéne neki (pont alapjáratkor), ezé behúzza a vákuum a helyére (ahol gázadáskor kéne csak lennie), elzárva ezzel a maradék levegõtõl is a motort, mivel a fojtószelep is zárva van, mer nem nyomod a gázt. Megfúlik. Teccikérteni? :)

A 3234-es hsz.-re valaki tud alternatívát?

3258 Bende Endre 2011-02-07 19:48:54  Előzmény: Bandi: 71873

Nem ciccen vissza alapjáratra, ha elveszem a gázt, hanem lefullad. aztán néhaeg visszaciccenti alapjáratra, és nem pusztul le... lehet nem is karbi...

3257  Bandi 2011-02-07 19:31:05  Előzmény:Bende Endre: 71872

Mi van vele???

3256 Bende Endre 2011-02-07 19:30:19

1.1-es trabi karburátorához kellene tanács.
Írj rám egy privit, hogy kérdezhessek.
Bárki, akárki.

THX

3255 Csády Szabolcs 2011-02-07 19:28:10  Előzmény:Reining Ádám: 71870

Akkor duplán marad:)

3254 Reining Ádám 2011-02-07 18:24:24  Előzmény:Csády Szabolcs: 71868

Zsombicar oldalán 110 ft-os gumifület találtam de az olyan magyar mint az állat! :D
De ha megfordítva is lefényképezné akkor derülne ki a legjobban mert a gyárinak az egyik oldalán van egy sorozatszám ahogy minden gyári gumialkatrészen!
[i](Módosította Adam 2011.02.07. 19:26-kor)[/i]

3253 Hudák Zoltán 2011-02-07 18:21:04  Előzmény:Csády Szabolcs: 71868

Utángyári

3252 Csády Szabolcs 2011-02-07 17:47:08  Előzmény:Reining Ádám: 71867

Szerintem akkor maradnak.
A zsombicar-osokat nem tudod, hogy eredetiek-e vagy utángyártottak?

3251 Reining Ádám 2011-02-07 15:44:59  Előzmény:Csády Szabolcs: 71864

Szerintem meg nem érdemes csak ha találsz GYÁRI új gumifüleket!
Amiket autósboltban lehet kapni magyar gagyi az olyan is és kb 3 hét múlva az aszfalton fogod szikráztatni a kipufogódat!
A 20 éves gyári füleknek én amennyire szoktam õket nézegetni semmi bajuk pedig van amelyik meg van nyúlva 10 centisre kb de nem szakadtak el! Inkább nem megnyúltakat guberálj össze bontóba vagy ha nincs semmi bajuk a mostaniaknak hagyjad azokat!
De te döntesz ez csak egy tanács volt!
[i](Módosította Adam 2011.02.07. 16:46-kor)[/i]
[i](Módosította Adam 2011.02.07. 16:47-kor)[/i]

3250 Busa Attila József 2011-02-07 12:10:35

Sziasztok!

Újabb kérdésem van! Úgy néz ki, hogy elkezdett szivárogni a jobb oldali féltengely szimeringem. Mennyire körülményes ezt kicserélni? Tippek, tanácsok?
Üdv: Atesz.

3249 Busa Attila József 2011-02-07 11:20:06  Előzmény:Csády Szabolcs: 71864

Szerintem érdemes. Nem nagy költségvetés és csak biztosabban fogja majd, mint egy megbolygatott régi.

3248 Csády Szabolcs 2011-02-06 18:18:37

A közeljövõben a 4T Trabimon le szeretném cserélni a leömlõt, meg a könyököt az 1.3-as Wareszéra. Kis segítséget szívesen fogadok, mire figyeljek, ilyesmik. Ha már le lesz szedve a rendszer érdemes lecserélni a kipufogó tartó kis gumikat, vagy felesleges?

3247 Erõs Pál 2011-02-06 18:07:52

Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem.
Az 1.1-es Trabim van, és Lada órákra
cserélném az óráit de nem tudom hogy mit hová kössek.
Ha valaki csinált már ilyen lenne kedves velem megosztani hogy mit-hova kössek?
Köszönöm elõre is!

3246 Major Csaba 2011-02-06 14:39:56  Előzmény:Őry Gábor: 71860

Én itthon szoktam ilyet csinálni, na nem Trabin hanem Wartburgon.Csapágy meg van "kedvezményesen" a melóhelyrõl.Lehet vele szórakozni, de a zsírzás csak ideiglenes megoldás nem helyettesíti a csapágycserét, szerintem.

3245 Támba Csaba 2011-02-06 12:48:59  Előzmény: : 71853

Klasszikus testelési hibának tûnik a leírásod alapján. Valamelyik testelés nem érintkezik rendesen.

3244 Őry Gábor 2011-02-06 08:44:37  Előzmény:Major Csaba: 71858

Persze, csak ahhoz ki kell venni az agyat, mûhelyben a csere sincs ingyér, hát még a csapágy... Nekem a zsírzás óta tökéletesen mûködik még, már több mint két éve.

3243 Busa Attila József 2011-02-06 08:06:21

Sziasztok!

Újabb kérdésem van! Úgy néz ki, hogy elkezdett szivárogni a jobb oldali féltengely szimeringem. Mennyire körülményes ezt kicserélni? Tippek, tanácsok?
Üdv: Atesz.

3242 Major Csaba 2011-02-05 13:07:49  Előzmény:Őry Gábor: 71855

Ha már ennyire szét van szedve,szerintem érdemesebb csapágyat cserélni, mint kínlódni annak zsírzásával.Legalábbis szerintem!

3241 jocking . 2011-02-05 09:45:30  Előzmény:Koppány Zsolt: 71856

Keresd Tibkét innen a fórumról. ;)

3240 Koppány Zsolt 2011-02-05 08:41:10

Sziasztok!

Tudna valaki olyan mûhelyt ajánlani ahol foglalkoznak azzal, hogy Trabant 4 ütemûbe 5 sebességes váltót beszereznek, és be is építenek?(Olyanra gondolok ahol már valakinek sikeresen, jól mûködõen építették be).A segítségeteket elõre is köszönöm!Több helyrõl is hallottam, hogy Tibke elég jártas ebben :)

3239 Őry Gábor 2011-02-05 08:05:56  Előzmény:Csády Szabolcs: 71851

Csapágy csinálhat ilyet, ha száraz, és a nyikorgás üteme nem mindig a kerékfordulattal szinkron. Zsírt kell nyomni bele, méghozzá úgy, hogy ki kell óvatosan bányászni a csapágy tömítõgyûrûjét. Nem tudom, hogy a 4T kerékagya milyen, de gyanítom, hogy olyan, mint a 2T-é. A csapágy túloldali fele macerásabb, oda esetleg valami fecskendõvel tudod benyomni a golyók közé.

3238 Csády Szabolcs 2011-02-04 19:09:59  Előzmény: Spityu: 71852

A fék biztos nem. A kavicsos dolgot meg majd kipróbálom.

3237   2011-02-04 16:13:07

Sziasztok!

Pierburg 2E karbihoz mennyire passzol a trabi alapjárati elektronika?
Mert csak úgy mûködik a kocsi, ha az alapjárati mágnesszelep állandó pozitívat kap. Egyébként a motor szépen jár, csak sokat eszik, 9-10 litert. Ez a nagy fogyasztás lehet amiatt, hogy a mágnesszelep mûködése nincs vezérelve, hanem állandóan behúzott állapotban van?

Ma a 4T kapcsolási rajza alapján megnéztem, mi hogy van bekötve az autómban. Ugye nincs bekötve az alapjárati mágnesszelep, valamint a fojtószelep kapcsoló. Ezeket bekötöttem a rajz szerint, és nem történik semmi. Szóval, ha bemelegszik a motor, akkor alapjáraton leáll, mert a mágnesszelep nem húz be (az alapjárati elektronikáról nem kap jelet), továbbá ennél a bekötésnél a hõmérsékletjelzõ és a benzinszint visszajelzõ hülyeséget mutat, mindegyik led halványan világít. Ez megszûnik, ha a mágnesszelepet lehúzom az alapjárati elektronika vezetékérõl.

3236  Spityu 2011-02-04 09:15:55  Előzmény:Csády Szabolcs: 71851

Nálam is elõjön néha. Szimmering, csapágy, gumiharang, fék a valószínûségi sorrend szerintem, utóbbi egy gyenge ráfékezéssel könnyen kizárható.
Ha a kerék fordulatszámával megegyezik a periódus, akkor szerintem nem csapágy, hanem inkább szimmering. Ha fele olyan gyors, akkor csapágy lesz... szerintem.

Tipp: nyomj be egy kavicsot a gumi barázdái közé, és figyeld a két hang gyakoriságát.

Most látom a könyvben (még nem szereltem 4T elsõ agyat), hogy nem szerepel benne szimmering. Szóval nem tudom van-e, de ha van, akkor az is okozhatja. Mondjuk furcsa lenne számomra, ha nem lenne. :D

Zsírzószem nincsen.

3235 Csády Szabolcs 2011-02-04 08:17:38

4T Trabimba beköltöztek a sirályok...az ütemes vinnyogás mintha a jobb elsõ kerék felõl jönne, s a sebesség növelésével sûrûsödik a nyekergés is. Az az érdekes, hogy tegnap amikor mentem vele már 30nál elkezdett nyekeregni, de pár km megtétele után már csak 40 felett nyekergett.
Régebben olvastam fórumon, hogy ez azért van, mert a csapágyakban kevés a zsír. Ez igaz? Ha igen, akkor hogy tudom bezsírozni? Van zsírzószem, és ha igen hol?

3234 Marton Tamás 2011-02-03 22:49:13

Azt hiszem lassan eljön az ideje a fõfékhenger cserének. Mindig félrefog ez egyik oldal. Meglepõen hidegben jó, melegben viszont "látványosan" húz az autó balra fékezéskor. Tuti nem nyereg, már a 3.dik van fent, mindig elõjön a hiba. A betétek, tárcsák egyformák. A teória az, hogy a karmantyúk szórakoznak. Hol visszaenged a tartály felé, hol nem.
Alternatívák érdekelnének. Felújítókészlet felejtõs, utángyártott ffh szintén.
Milyen ffh-t érdemes betenni, ami minimális faragással jár és megbízható. Hallotam (illetve láttam is) ford ffht, meg beszélnek Ladáról is.
Minden megoldás érdekel ;)

3233 Muczán Gábor 2011-02-03 17:38:37

Sziasztok,

Péntek este közgyûlés! Remélem jöttök?

Részlet a hírlevélbõl:

"Idei rendes közgyûlésünket február 4-én péntek este 18.00 órától tartjuk a Klubirodában. A közgyûlés témái: általános beszámoló a 2010-es évrõl. A programtervezet megvitatása, véglegesítése. Közben, a száraz programok mellett, egy igen érdekes, kivetítõn fényképekkel illusztrált elõadással szeretnénk szórakoztatni benneteket, melyet aktív tagjaink doyenje, Gellért Pista bá. tartana autós múltjáról. Ez kb. fél órás lenne, és az általa gyermekként megélt 1948-as gépkocsi-beszolgáltatástól, a tucatnyi azóta általa birtokolt veteránautóval, megszerzéseivel, felújításokkal, kapcsolatos történeteit osztaná meg velünk. Szintén a közgyûlés során, kb. 19.30-tól Sipos Tamás klubtagunk számol be a nemrég indult felsõfokú Gépjármûrestaurátori képzésen szerzett tapasztalatairól, élményeirõl 20 percben."



MG

3232   2011-02-03 16:57:06  Előzmény:Zwick Gábor: 71847

10es gumicsõ lesz az, de remélem lesz még legalább egy ember, aki megerõsít.

3231 Zwick Gábor 2011-02-02 16:31:09

Sziasztok olyan kérdésem lenne, hogy ha valaki le tudná mérni a gyári 4T trabi autómataszivatóra menõ vízcsõ belsõ átmérõjét vagy az autómata szivatón lévõ csonk átmréõjét. Meg köszönném ha valaki tudna mondani egy pontos méretet, mert sajnos én hétvégénél elõbb nem jutok a kocsi közelébe és addig viszont tudnék venni csövet.

3230  Spityu 2011-02-02 15:20:12

Sziasztok, sokat olvastam már az alábbi oldal e-bookjait, megint találtam egy érdekes cikket. 2T Trabi karbik mérési adatairól, szereléshez célszerszámról, különféle apróbb beállításokról - is - szól. Egy részük több magyar könyvben is szerepel, de azt gondolom megéri átolvasni:

[url=http://trabiteam.de/index.php?page=22&lang=de&page_number=2]Az adott könyv 3. oldala[/url]

[url=http://trabitechnik.com/index.php?page=41&lang=de]Könyvlista[/url]

Ja meg ma láttam, hogy a Mûszaki Könyvkiadó - Javítási útmutató könyvében a kétkörös fõfékhengernél félre van nyilazva az egyik kör csatlakozója... :)

3229 Lizák Péter 2011-02-01 15:22:16  Előzmény: Spityu: 71843

Azt írtam, hacsak nincs áthidalva a kapcsolónál! :)
Nekem így ha a parkolófényt bekapcsoltam az indexkarral, mindkét oldalon világított, nem csak a bal oldalon.

3228 Eperjesi Róbert 2011-02-01 08:49:28  Előzmény: Spityu: 71843

Köszi a tanácsokat igen most áthidalva mûködik, délután megnézem multival a biztositéknál.

3227  Spityu 2011-02-01 07:09:36  Előzmény:Lizák Péter: 71842

Írja is, hogy át van hidalva, emiatt világít.

Én legelõször ellenõrizném, nincs-e kicsúszva a biztosítéktáblából a vezeték alul. Ugyebár ott van közösítve a két oldal. (Szerencsére nagyon ritkán kellett ilyesmit szerelnem, így lehet, hogy tévedek. :) )

Illetve javasolnám én is a próbalámpát, multimétert. Elõször a biztosítéktáblánál, aztán pedig a lámpáknál. Ha eltér a két végnek a feszültség értéke (0 vs. 12V), akkor vezetékszakadás. Ezt mondjuk talán kizárja, hogy elöl és hátul is elment.
A kapcsolóhibát kizárja, hogy egyik oldalt mûködik minden.

Szerintem.

3226 Lizák Péter 2011-02-01 06:20:59  Előzmény:Eperjesi Róbert: 71839

Ha az irányjelzõt rajta hagyod akkor csak a bal lámpáknak kellene égniük. Hacsak nincs áthidalva a a másik oldalra is a kapcsolónál. Mert azt ugyan meg lehet oldani. egy darabig nekem is úgy volt.